abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juni 2005 @ 15:59:02 #51
85889 lucida
équilibre
pi_27711627
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 21:04 schreef Koos Voos het volgende:

Ook [b]de "multi-culturele" allochtone linkse Nederlandse medemens is over het algemeen anti-democratisch, anti-vrijheid van meningsuiting en anti-westers. [/b]

Zeg nu zelf Koos, had "gematigde moslim" niet korter geweest?
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_27711668
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 15:59 schreef lucida het volgende:

[..]

Zeg nu zelf Koos, had "gematigde moslim" niet korter geweest?
Is elke allochtoon een moslim dan?
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:03:04 #53
85889 lucida
équilibre
pi_27711746
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan weet jij meer dan ik.
het is zoals het is
non-conforming link
pi_27711765
Mutant

Je bent een goede jongen die echter bij het thema Islam net zo´n onbemiddlede indruk maakt als Banshee.

Het klopt gewoon niet wat jij zegt.
Het zijn altijd de moslims die met een soort "Call Out Loud , it might become true" strategie beweren dat Hirschie onderuit gaat in discussies, terwijl de objectieve toeschouwer alleen maar het tegendeel kan vaststellen.

Wanneer er dan op een genuanceerd niveau wordt gebateerd, en men merkt , geen argument meer te hebben wordt juist door de moslims op de vrouw gespeeld. Het zijn juist altijd juliie, die Hirschie discrediteren door haar personlijke belevenisse als Causa Prima aantehalen. Nooit wordt nagedacht over wat zei zegt , altijd alleen maar Waarom zij het zegt.

"ze heeft haar doelgroep verloren"
Waar haal jij deze mannelijke wijsheid vandaan? IK lees aalleen maar over anonieme Moslimvrouwen die als de dood zijn voor hun Mannelijke omgeving . IK lees alleen maar over mannen die voor vrouwen bepalen , dat Hirschie niet voor vrouwen spreekt.

Kijk maar eens goed om je heen in de dirkete omgeving. Je zult meer Hirschie fans aantreffen als je vriendjes je willen doen geloven.

De Moslim Vrouwen hebben Hirsche hard en hard nodig.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:04:41 #55
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27711795
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Magoed... ik begrijp uit je voorgaande post dat de frustratie omtrent AHA bij jou vrij diep zit (al zul je dat natuurlijk nooit letterlijk toegeven). Die frustratie kan ik me zeer wel voorstellen voor een Marokkaan die er niet uitziet als 'de Marokkaan bij mij op de hoek' . Maar misschien moet je je gewoon eens niet zo door haar aangesproken voelen.

Als iemand het over 'blonde boeren' heeft, voel ik me bijvoorbeeld ook niet aangesproken . Kan er dus ook niet kwaad om worden.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:06:40 #56
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27711872
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:03 schreef CANARIS het volgende:
Het zijn altijd de moslims die met een soort "Call Out Loud , it might become true" strategie beweren dat Hirschie onderuit gaat in discussies, terwijl de objectieve toeschouwer alleen maar het tegendeel kan vaststellen.
Ik heb haar inderdaad ook nog nooit onderuit zien gaan in discussies. Sowieso niet tegen zo'n moslima met een hoofddoek. Die zouden er namelijk door m'n moeder nog uitgeluld worden .
pi_27711987
Misschien dat Mutant vindt dat zij onderuit gaat omdat ze een On-Hollandse manier van discusieren heeft.

Ze gaat namenlijk niet schreeuwen en op de man spelen maar blijft altijd zakelijk en articuleert rustig en uit onverwachte hoeken. .

Misschien is Mutant beter aangepast als ik had verwacht`?
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:12:45 #58
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27712094
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:09 schreef CANARIS het volgende:
Misschien dat Mutant vindt dat zij onderuit gaat omdat ze een On-Hollandse manier van discusieren heeft.

Ze gaat namenlijk niet schreeuwen en op de man spelen maar blijft altijd zakelijk en articuleert rustig en uit onverwachte hoeken. .
dat zie je niet vaak op de Nederlandse TV nee. AHA is daarin wel uniek.
pi_27712283
quote:
Objectieve toeschouwers bestaan niet, dat is gewoon een illusie. Na de uitzending van Nova (maar ook een keer bij Rondom 10) kon ik gewoon duidelijk zien dat ze schijt had aan de mening van haar doelgroep. Ze bleef haar standpunten herhalen tot ze erbij neerviel, dan werd het weerlegd, en dan komt ze gewoon weer met hetzelfde argument maar dan iets anders geformuleerd.
quote:
Wanneer er dan op een genuanceerd niveau wordt gebateerd, en men merkt , geen argument meer te hebben wordt juist door de moslims op de vrouw gespeeld. Het zijn juist altijd juliie, die Hirschie discrediteren door haar personlijke belevenisse als Causa Prima aantehalen. Nooit wordt nagedacht over wat zei zegt , altijd alleen maar Waarom zij het zegt.
Er wordt juist nagedacht over het "wat" , maar "waarom" en "wat" zijn eigenlijk niet twee verschillende dingen, ze hangen met elkaar samen. Immers het een verklaart het ander.
quote:
"ze heeft haar doelgroep verloren"
Waar haal jij deze mannelijke wijsheid vandaan? IK lees aalleen maar over anonieme Moslimvrouwen die als de dood zijn voor hun Mannelijke omgeving . IK lees alleen maar over mannen die voor vrouwen bepalen , dat Hirschie niet voor vrouwen spreekt.
Heb jij ooit een moslimvrouw (onderdrukte) over AHA horen reppen of aanhalen? Had jij de aflevering van NOVA gezien waarbij AHA in gesprek ging met haar doelgroep (Vrouwen in een opvangtehuis)? Die aflevering sprak BOEKDELEN.
quote:
Kijk maar eens goed om je heen in de dirkete omgeving. Je zult meer Hirschie fans aantreffen als je vriendjes je willen doen geloven.
Eerlijk gezegd zie het aantal drastisch slinken.
quote:
De Moslim Vrouwen hebben Hirsche hard en hard nodig.
Moslimvrouwen zijn sterk genoeg om voor zichzelf te vechten, daar hebben ze geen ongenuanceerd, schreeuwerig mevrouw'tje voor nodig.
pi_27712367
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:04 schreef Lemmeb het volgende:
Magoed... ik begrijp uit je voorgaande post dat de frustratie omtrent AHA bij jou vrij diep zit (al zul je dat natuurlijk nooit letterlijk toegeven). Die frustratie kan ik me zeer wel voorstellen voor een Marokkaan die er niet uitziet als 'de Marokkaan bij mij op de hoek' . Maar misschien moet je je gewoon eens niet zo door haar aangesproken voelen.
Frustraties, neen dat is een te groot woord en je geeft haar daarmee teveel crediet. Eerder irritaties, en ik voel me alles behalve aangesproken hoor. Ik geef slechts mijn mening over bepaalde zaken en personen, net zoals een niet-marokkaan of niet-moslim het recht daarop heeft.
pi_27712732
Moslimvrouwen zijn sterk genoeg om voor zichzelf te vechten, daar hebben ze geen ongenuanceerd, schreeuwerig mevrouw'tje voor nodig.

Ja natuurlijk
Daarom loopt Hirschie met een lijfwacht rond. Bescherming die ze nodig heeft voor mannen die het allemaal goed bedoelen met de authetiek islamitische vrouw. Maar oh whee, je gelooft niet jmeer wat de mannen je vertellen wat je moet geloven. ........

6 Maanden gelden werd in Parijs een meisje bij levende lijven verband omdat ze weigerde een kopdoek te dragen
De daders. 2 .18 Jarige marokkaanse jongens uit haar buurt.

MUtant je weet niet waar je het over hebt jongen. Je onderschat de geweldbereidschap in eigen kringen.

[ Bericht 16% gewijzigd door CANARIS op 07-06-2005 16:35:51 ]
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:28:43 #62
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27712789
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Objectieve toeschouwers bestaan niet, dat is gewoon een illusie. Na de uitzending van Nova (maar ook een keer bij Rondom 10) kon ik gewoon duidelijk zien dat ze schijt had aan de mening van haar doelgroep. Ze bleef haar standpunten herhalen tot ze erbij neerviel, dan werd het weerlegd, en dan komt ze gewoon weer met hetzelfde argument maar dan iets anders geformuleerd.
[..]

Er wordt juist nagedacht over het "wat" , maar "waarom" en "wat" zijn eigenlijk niet twee verschillende dingen, ze hangen met elkaar samen. Immers het een verklaart het ander.
[..]

Heb jij ooit een moslimvrouw (onderdrukte) over AHA horen reppen of aanhalen? Had jij de aflevering van NOVA gezien waarbij AHA in gesprek ging met haar doelgroep (Vrouwen in een opvangtehuis)? Die aflevering sprak BOEKDELEN.
[..]

Eerlijk gezegd zie het aantal drastisch slinken.
[..]

Ik zie globaal gezien toch echt vooral twee soorten moslima's in de media. Die zonder hoofddoek, die het veelal min of meer met AHA eens zijn. En van die schreeuwerds mèt hoofddoek (vaak jonge studentes), die absoluut niet kunnen discussiëren, en met de meest kromme argumenten aan komen zetten.

Tsja, die laatste kun je gewoon niet serieus nemen. Net als je het geblaat van zo'n Lonsdaler ook niet serieus kan nemen.

Dat kun jij natuurlijk wel willen, maar hun hele presentatie slaat al totaal de plank mis. Daar gaat het al helemaal verkeerd. Een vrouw met een hoofddoek straalt bescheidenheid en nederigheid uit. Zo'n vrouw moet niet ineens als een opgewonden viswijf gaan lopen schreeuwen. Die kan zich beter weren zoals AHA dat zelf doet, op een rustige kalme manier. Dat komt veel beter over.
pi_27712905
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Frustraties, neen dat is een te groot woord en je geeft haar daarmee teveel crediet. Eerder irritaties, en ik voel me alles behalve aangesproken hoor. Ik geef slechts mijn mening over bepaalde zaken en personen, net zoals een niet-marokkaan of niet-moslim het recht daarop heeft.
Met wat ben je het niet eens dan, wat AHA zegt?

Ze is tegen onderdrukking van vrouwen en tegen vrouwenbesnijdenis. Jij bent daar een voorstander van?

Geef daar nu eens antwoord op, want dat heb ik nog steeds niet gehoord.
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
  dinsdag 7 juni 2005 @ 21:01:33 #64
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_27721485
Hirshi heeft gewoon een deal gesloten met de VVD. De VVD was op zoek naar een allochtoon die ze voor hun karretje konden spannen, en om iedereen te laten zien dat ze niks tegen allochtonen hebben, en Hirshi wilde graag vaker met d'r kop op TV.

En als ze zo begaan is met de moslim vrouwen, wat doet ze naast haar geblaat in de media in werkelijkheid voor de moslimvrouwen???
Heeft ze tehuizen voor mishandelde moslim vrouwen opgericht of iets dergelijks???
Blaten kan een schaap ook namelijk, en vaak nog wijzer ook.

Ik blijf erbij dat het een dom mens is die gewoon gebruik maakt van een populair onderwerp om daardoor meer naamsbekendheid te krijgen.
En trouwens, dat ze ontklit is heeft ook nogeens niks met de Islam te maken maar dat is gewoon een stom (lokaal) afrikaans gebruik.

Ik ben echt niet pro moslim maar domme mensen ophemelen heb ik een hekel aan.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 21:58:07 #65
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27723706
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 15:52 schreef Mutant01 het volgende:
Wat ik van haar vind? Een domme, Nederlandse politicus die bij het discussieren zo goed mogelijk haar oren dicht houd, want owee als een moslima haar tegenspreekt. Precies, dan is ze haar doel voorbijgeschoten. Talloze discussies met talloze moslims, maar ze kon het niet winnen, dus wat doet ze, ze haalt haar eigen verleden er indirect bij. Leuk was het om bij Nova te zien hoe ze haar doelgroep "de onderdrukte vrouw", keihard kwetste. De vrouwen vroegen haar om te stoppen met dit soort ongein, doodleuk zegt ze "ik ga er mee door". Ze heeft haar doelgroep verloren...alhoewel, de vraag is of het uberhaupt wel haar "doel" was....nee, tuurlijk niet. Ze deed het allemaal voor zichzelf, doorgeslagen mediageilheid heet dat, en iedereen die haar tegenspreekt wordt gedemoniseerd, uitgemaakt voor "fundamentalist" ....vergelijkbaar met wat er over Fortuyn werd gezegd. Het is jammer van haar clit, maar ze moet toegeven dat het niets met de islam te maken heeft. Ook haar schijtouders die haar een schijtopvoeding hebben gegeven...ook daar moet je niet een geloof voor verantwoordelijk stellen....maar je schijtouders. Iedereen zoekt wel een zondebok in slechte tijden, bij AHA is dat de Islam.

Van mij mag ze voor de rest doen wat ze altijd doet hoor, maar zeggen dat ze "de onderdrukte vrouwen" probeerd te bevrijden....dat is gewoon een verzinsel...net zoals in de ogen van atheisten de Islam een verzinsel is.
volgens mij is het grootste probleem dat ze voor haar leven moet vrezen omdat ze kritiek heeft en de man die iets van haar geregisseerd heeft met een afgesneden hoofd terug werd gevonden nadat hij zijn zoontje naar school had gebracht. ik denk dat dát een beetje het probleem gaat worden en ik denk dat aha dat perfect verwoord voor bepaalde dingen binnen een zéér fanatiek geloof dat precies dié dingen doet waardoor het die naam krijgt.

dit uit naam van iemand die het belachelijk vindt dat deze vrouw om haar denkbeelden al die agressie over zich heen krijgt. wederom de daders die het voordeel van de twijfel krijgen, terwijl mensen gewoon hun standpunt willen vertellen. schande. leren leren van kritiek is iets anders dan je machorol verliezen...........
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:15:07 #66
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_27726793
quote:

Ik heb Hirschi Ali ook nog nooit onderuit zien gaan in een discussies. Inderdaad wel veel tegenstanders van haar gezien die een hysterische aanval krijgen en hard begonnen te schreeuwen en met een persoonlijke aanval begonnen omdat dat blijkbaar de enige manier was om hun standpunt kracht bij te zetten.

Hirschi Ali is veel te intellectueel voor 99% van de moslims of de emotiefactor gaat een te grote rol spelen bij veel moslims.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:21:11 #67
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_27726985
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:15 schreef Tarak het volgende:

[..]

Hirschi Ali is veel te intellectueel voor 99% van de moslims of de emotiefactor gaat een te grote rol spelen bij veel moslims.
Dit bericht dekt het waarheidsgehalte van die bewering: 'Kans op psychose bij Marokkanen groter'
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:30:46 #68
94405 Tarak
pi_27727261
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:21 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Dit bericht dekt het waarheidsgehalte van die bewering: 'Kans op psychose bij Marokkanen groter'
De kans op psychose bij Marokkanen groter..... genetische aanleg, gecombineerd met / versterkt door dikke inteelt.
quote:
Genetische kwetsbaarheid

Het staat vast dat de kwetsbaarheid om een psychose te ontwikkelen gedeeltelijk genetisch bepaald is. Familieleden van iemand met een psychose hebben zelf ook een verhoogd risico op het krijgen van een psychose. Nochtans is het gen voor psychose nog niet geïdentificeerd. Vermoedelijk bestaat het gen voor psychose ook niet. Wetenschappers gaan ervan uit dat het gaat om een combinatie van genen die niet rechtstreeks bijdragen tot de psychotische symptomen, maar wel bijdragen tot de risicofactoren voor psychose, zoals problemen met denkfuncties of afwijkingen in de chemische processen in de hersenen. Op deze manier dragen deze genen indirect bij tot het ontstaan van een psychose.

Wat maakt je kwetsbaar?

Naast de genetische kwetsbaarheid zijn er nog andere elementen die je gevoelig kunnen maken voor het ontwikkelen van een psychose. Een duidelijke vorm van kwetsbaarheid zijn beperkingen in de denkfuncties, met name problemen bij het plannen van activiteiten, problemen met het geheugen en problemen met aandacht en concentratie. Daarnaast is gebleken dat een overgevoeligheid voor stress je meer kwetsbaar maakt voor het ontwikkelen van psychose. Ook persoonlijkheidskenmerken zoals een lage zelfwaardering en angstig of neurotisch aangelegd zijn, dragen bij tot de kwetsbaarheid voor psychose.

Kwetsbaarheid kan ook iets zijn waar je niet mee geboren wordt, maar dat je door omstandigheden ontwikkelt. Zo verhoogt stress bij de moeder tijdens de zwangerschap het risico op het ontwikkelen van psychose bij het kind. Ook complicaties tijdens de geboorte (zoals tangverlossing en een te laag geboortegewicht) kunnen het risico op psychose bij het kind vergroten.

Omgevingsfactoren

Ook omgevingsfactoren worden belangrijk geacht bij het ontstaan van psychotische symptomen. Een belangrijke omgevingsfactor is wonen in een verstedelijkt gebied. Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat mensen die wonen in de grote stad, een groter risico lopen om een psychose te ontwikkelen in vergelijking met mensen die wonen op het platteland. Waarom de stad het risico verhoogt is niet helemaal duidelijk. Er wordt gesuggereerd dat er in de stad mogelijk meer stress is door geluidsoverlast. Mogelijk is ook het gebrek aan sociale samenhang in de stad een belangrijk gegeven.

Een andere factor die meer en meer aan de oppervlakte komt is de ervaring slachtoffer te zijn. Trauma’s en mishandeling in de kindertijd verhogen het risico op een psychose. Maar ook het ervaren van discriminatie of het slachtoffer zijn van pesten kunnen het risico op psychose verhogen.

Cannabis en psychose

Een zeer belangrijke omgevingsfactor die geassocieerd is met psychose is het gebruik van cannabis. Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat cannabis het risico op een psychose verhoogt. Vooral bij mensen die al kwetsbaar zijn voor psychose, blijkt het risico op het ontwikkelen van een psychotische stoornis enorm toe te nemen wanneer cannabis wordt gebruikt. Daarnaast blijkt dat cannabisgebruik op zeer jonge leeftijd (voor de leeftijd van 18 jaar) het risico sterk vergroot. Het gebruik van marihuana is dus minder onschuldig dan vaak wordt aangenomen.
Bro: http://www.socmut.be/e-Mu(...)2004-11/Psychose.htm
quote:
Mensen met schizofrenie maken periodes door waarin ze psychotisch zijn. In zo'n periode horen ze stemmen en lijden ze aan waanbeelden bij voorbeeld dat ze worden achtervolgd. Kenmerkend voor schizofrenie is ook de afwezigheid van normaal gedrag, waaronder het tonen van emoties
Bron: http://www.unimaas.nl/default.asp?id=C62214CGV2526I5N3656&template=overig/pers_detail.htm&pid=143&jaar=2003&red=1
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_27727389
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:05 schreef Diego27 het volgende:
Ik wordt echt niet goed van dat mens !!!

Waarvoor ben je ten eerste als politicus de politiek in gegaan? Om de mening van het volk te ondersteunen en om het land op alle mogelijke vlakken te helpen c.q. besturen. Toch ?

Nou dat is dus iets wat Ayaan Hirsi Ali zekers niet doet.

Ze wil en dat zei ze letterlijk, zich alleen sterk maken voor de mensen die onderdrukt worden door de islam. Nou vind ik dat dus wel zo belachelijk.
Ze is er toch in de tweede kamer voor ons, dus om alles op te pakken waar het niet goed mee gaat in Nederland indien mogelijk. Niet om haat eigen zaakje na te vechten.

Je kan een hele hoop vinden van Ayaan . Je kan vinden dat ze het goed doet, of juist slecht . Je kan vinden dat ze te hard schreeuwt en polariseert , of dat ze juist opkomt voor verdrukkelingen . Maar één ding kan je niet 'vinden', namelijk dat ze geen volksvertegenwoordiger is . Een volksvertegenwoordiger is iemand die door 'het volk ', volgens de procedure van onze kamerverkiezingen, is gekozen om het volk te vertegenwoordigen . Dat is ze . Daarmee is het geen kwestie van mening of smaak of ze wel of geen volksvertegenwoordiger is , maar is het gewoon een feit dat ze dat is . Ik vind haar geen volksvertegenwoordiger . Okay, ze is het . Dus feitelijk is het zo dat het wel moet zijn, omdat ze het nu eenmaal is . Maar los daarvan vind ik haar in zijn geheel ongeschikt voor de functie van kamerlid . Ayaan's enige punt als politica is dat moslim -bashen . Op het laatste congres zijn we (JOVD ) erachter gekomen dat de Chinezen het slechts van allemaal geïntegreerd zijn, maar daarover doet Ayaan indien door ondergetekende gevraagd geen mededelingen . Ik vind haar daarom eerder een activist, en daarom niet in een parlement thuishoren . Ze hoort met een spandoek op 't plein te staan schreeuwen ,en dan zullen we in een denktank wel eens gaan uitzoeken of het nou echt allemaal zo erg gesteld is . Een politicus heeft betere dingen te doen dan mensen op te hitsen . Ayaan maakt er geen geheim van dat het haar politieke missie is om de allochtone vrouw (moslima's) te laten intergreren en emanciperen. Waarom ik niet vind dat ze die bereikt, dat is vrij simpel. Ik zit niet bijzonder diep in deze materie, maar alle moslims die ik hoor zijn gechoqueerd en woest op Hirsi Ali . Vooralsnog heeft dit volgens mij vooralsnog eerder tot isolatie dan tot intergratie van deze groep bereikt . Afstand en irritatie tussen allochtonen en autochtonen is groter dan hij de laatste 40 jaar geweest is. In zoverre zou je dus kunnen zeggen dat Hirsi Ali , vooralsnog, niet in haar missie geslaagd is (en haar kansen heeft verspeeld) .
www.pvda.nl
Steun!
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:43:47 #70
94405 Tarak
pi_27727630
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:35 schreef Ceylon89 het volgende:
Op het laatste congres zijn we (JOVD ) erachter gekomen dat de Chinezen het slechts van allemaal geïntegreerd zijn, maar daarover doet Ayaan indien door ondergetekende gevraagd geen mededelingen
Het gaat niet alleen om welke groep volgens altijd subjectieve criteria het best of slechtst geintegreerd is. Het gaat er vooral om van welke groep binnen de samenleving verhoudingsgewijs de meeste maatschappelijke overlast veroorzaakt.
quote:
. Ik vind haar daarom eerder een activist, en daarom niet in een parlement thuishoren . Ze hoort met een spandoek op 't plein te staan schreeuwen ,en dan zullen we in een denktank wel eens gaan uitzoeken of het nou echt allemaal zo erg gesteld is . Een politicus heeft betere dingen te doen dan mensen op te hitsen . Ayaan maakt er geen geheim van dat het haar politieke missie is om de allochtone vrouw (moslima's) te laten intergreren en emanciperen.
Wat is het verschil tussen een activist en een bevlogen politicus?
quote:
Waarom ik niet vind dat ze die bereikt, dat is vrij simpel. Ik zit niet bijzonder diep in deze materie, maar alle moslims die ik hoor zijn gechoqueerd en woest op Hirsi Ali .
Als mensen gechoqueerd zijn door hetgeen je zegt, wil dat niet zeggen dat je ongelijk hebt.
quote:
Vooralsnog heeft dit volgens mij vooralsnog eerder tot isolatie dan tot intergratie van deze groep bereikt .
Afstand en irritatie tussen allochtonen en autochtonen is groter dan hij de laatste 40 jaar geweest is. In zoverre zou je dus kunnen zeggen dat Hirsi Ali , vooralsnog, niet in haar missie geslaagd is (en haar kansen heeft verspeeld) .
Dus de kloof tussen allochtonen en autochtonen is groter dan 'ie ooit geweest is door Ayaan Hirschi Ali? Nogal merkwaardige redenering.
pi_27758959
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 13:00 schreef Jerobeam het volgende:

[..]

En als er geen moslims zijn heb je ook geen last van ze.
Moet ik hieruit opmaken: zeggen wat je denkt?

Hoe wil jij een probleem oplossen met zulke opvattingen? Een moslim is per defintie een probleem in jouw ogen, neem ik aan? Ik ben moslim, dus ik ben een probleem? Ik ken jou niet, heb nooit met jou te maken gehad, maar toch ben ik een probleem?

Dit bedoel ik dus met Hirschi Ali-stemmers. Voor de rest zwijg ik. Ik wil niet eens zeggen wat ik denk. Is niet nodig.
pi_27776902
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 22:40 schreef Ylias het volgende:
Dit bedoel ik dus met Hirschi Ali-stemmers. Voor de rest zwijg ik. Ik wil niet eens zeggen wat ik denk. Is niet nodig.
Nee, hier hebben wij veel aan. Hij kent jou niet en is daarom dom, maar jij kent alle mensen die op haar hebben gestemd?
pi_27788947
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 15:40 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Nee, hier hebben wij veel aan. Hij kent jou niet en is daarom dom, maar jij kent alle mensen die op haar hebben gestemd?
Heeft niets met mij te maken. Je moet begijpend lezen Johan_de_With. Hij maakt duidelijk dat wanneer er geen moslims zijn er ook geen overlast is. In plaats van moslims kun je ook invullen, buitenlanders, marokkanen, turken of wat dan ook. Iemand met die gedachte, komt bij mij dom en onredelijk over. Als jij het met hem eens ben kom je ook dom over bij mij. Maar dat is dan ook mijn mening. Zo simpel is dat. Niet dat iemand zich daar druk over moet maken, anders kom ie nog dommer over namelijk.
Ik ben alleen nog geen goeie reden tegen gekomen om Hirschi ali te stemmen, maar dan van iemand die niet anti-islam is. Zolang dat er niet is, heb ik een bepaald beeld over dat soort kiezers. Netzoals met Wilders. Als zij het lef heeft om de Islam op de huid te zitten, waarom dan niet het Christendom? Komen van dezelfde God, toch? Maar ja, dat zou haar stemmen kosten natuurlijk. Dus is ze onredelijk. Maar nogmaals ik neem haar niets kwalijk. Het is haar spelletje, ze is een politicus. Hoe meer deelneemers aan haar spelletje, hoe groter de spel. Totdat een spelbreker roept: Game over, Ali!
pi_27790395
ze is een best leip wijf
  donderdag 9 juni 2005 @ 23:08:10 #75
85889 lucida
équilibre
pi_27790912
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:35 schreef Ceylon89 het volgende:

[..]

alle moslims die ik hoor zijn gechoqueerd en woest op Hirsi Ali. Vooralsnog heeft dit volgens mij eerder tot isolatie dan tot intergratie van deze groep bereikt. Afstand en irritatie tussen allochtonen en autochtonen is groter dan hij de laatste 40 jaar geweest is. In zoverre zou je dus kunnen zeggen dat Hirsi Ali, vooralsnog, niet in haar missie geslaagd is (en haar kansen heeft verspeeld) .
Ik mis trouwens de zonnebril maar dat terzijde.

Noem mij eens een moslim die jij spreekt die niet woest is op Hirsi Ali?
het is zoals het is
non-conforming link
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')