wow! hier had ik al van gehoord inderdaad, erg bizar! waar liggen de World Islands precies dan? ik zie namelijk alleen maar zee/water er omheen. en hoe groot is zo'n stukje 'aarde' dan? wat past er dus op?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 00:40 schreef Allan24 het volgende:
Bij Dubai (Verenigde Arabische Emiraten) ligt in de Arabische Golf twee kunstmatig aangelegde eilanden, 'The Palm Islands'.
[afbeelding]
[afbeelding]
Door met baggerschuiten zand van de bodem op te zuigen en op te spuiten creërt een (volgens mij gedeeltelijk Nederlands) bedrijf hier een aantal palmboomvormige eilanden in zee, waarop dure villa's en luxe hotels worden gebouwd.
Op vergelijkbare wijze heb je, ook in Dubai: 'The World Islands':
[afbeelding]
Vanaf ± US$ 7 miljoen kun je je eigen stukje 'aarde' kopen.
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 00:46 schreef Apekoek het volgende:
[..]
wow! hier had ik al van gehoord inderdaad, erg bizar! waar liggen de World Islands precies dan? ik zie namelijk alleen maar zee/water er omheen. en hoe groot is zo'n stukje 'aarde' dan? wat past er dus op?
leuk detail, het wordt door Nederlanders gemaaktquote:Op dinsdag 31 mei 2005 00:40 schreef Allan24 het volgende:
Bij Dubai (Verenigde Arabische Emiraten) ligt in de Arabische Golf twee kunstmatig aangelegde eilanden, 'The Palm Islands'.
[afbeelding]
[afbeelding]
Door met baggerschuiten zand van de bodem op te zuigen en op te spuiten creërt een (volgens mij gedeeltelijk Nederlands) bedrijf hier een aantal palmboomvormige eilanden in zee, waarop dure villa's en luxe hotels worden gebouwd.
[afbeelding]
(Overigens gaat in Dubai tevens het hoogste gebouw ter wereld gebouwd worden, de Burj Dubai, met 705 meter (!) ruim hoger dan de Taipei 101 toren in Taiwan:)
[afbeelding]
Indrukwekkend nep vooral.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:09 schreef Dizzee het volgende:
dat van dubai is wel indrukwekkend zeg.
maakt niet uitquote:
waar ligt dit in de wadden zee?quote:Op woensdag 1 juni 2005 13:59 schreef rubbereend het volgende:
Griend
[afbeelding]
in de Waddenzee gelegen, vroeger was t bewoond maar dat is al eeuwen niet meer zo, in de jaren 80 werd er een flinke dijk omheen gelegd om broedende vogels te beschermen. Zonder die dijk zou het eiland waarschijnlijk op de duur weg spoelen.
quote:
The palm islands moeten nog aangelegd wordenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 00:40 schreef Allan24 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(Overigens gaat in Dubai tevens het hoogste gebouw ter wereld gebouwd worden, de Burj Dubai, met 705 meter (!) ruim hoger dan de Taipei 101 toren in Taiwan:)
[afbeelding]
Wat raar dan dat ik laatst een interview zag waarin een astronaut vertelde dat je ze vanuit de ruimte kon zien.quote:Op woensdag 1 juni 2005 15:59 schreef ivetje het volgende:
[..]
The palm islands moeten nog aangelegd wordenZijn ze volgens mij nog niet of pas net mee begonnen, dus zal nog wel even duren. Overigens zijn een aantal huizen al verkocht aan amerikaanse filmsterren...goh
Beckham heeft er ook 1.quote:Op woensdag 1 juni 2005 15:59 schreef ivetje het volgende:
[..]
The palm islands moeten nog aangelegd wordenZijn ze volgens mij nog niet of pas net mee begonnen, dus zal nog wel even duren. Overigens zijn een aantal huizen al verkocht aan amerikaanse filmsterren...goh
Ook een soort eiland, en als het dan toch over dubai gaat
[afbeelding]
Burj Al Arab hotel in Dubai, ligt op een schiereiland...loopt zoals je ziet 1 weg naartoe. Vanaf de zijkant
[afbeelding]
Paar maanden geleden stond er een stuk over in de panorama als ik me niet vergis. Daar werd gemeld dat het nog niet zeker was of het door ging en wanneer er begonnen werd. Het was alleen nog een plan toenquote:Op woensdag 1 juni 2005 21:01 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
Wat raar dan dat ik laatst een interview zag waarin een astronaut vertelde dat je ze vanuit de ruimte kon zien.
Als je die bomen platlegt en er een leuk complex opbouwt heb je dat geld er zo uit.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:09 schreef LennyKravitz het volgende:
Deze kun je voor een schappelijk prijsje kopen... Moho Caye ... voor de kust van Belize.
[afbeelding]
Zeg nou zelf... $1,900,000.00 is toch geen geld!
Link met veel meer foto's...
http://www.sevenseasbelize.com/island/home.htm
Bull, die atoomproeven gebeurden diep ondergronds. Bovengrondse atoomtesten hebben we sinds de jaren 50 al niet meer.quote:Op woensdag 1 juni 2005 22:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Mururoa, het Franse atoomtesteiland! In 1995 is er nog met atoombommen op gegooid!
Zie je wel eens in de bergen, heten Pile d´assiettes (Fr. -> Stapel borden). Horen tot de Golf wolken.quote:Op donderdag 2 juni 2005 09:54 schreef EagleJ het volgende:
Brute wolken, op die eerste foto van Jan Mayen!
idd post maar een stukje met fotoquote:Op donderdag 2 juni 2005 11:33 schreef Cat-Active het volgende:
niet om het een of ander, maar flevoland is best een vreemd eiland
Hier een artikel over Sealand.quote:Op donderdag 2 juni 2005 12:55 schreef Anubys87 het volgende:
[afbeelding]
Het Vorstendom Sealand (Principality of Sealand) is een ministaatje, negen kilometer van de Engelse oostkust gelegen op een voormalig marineplatform. Op 2 september 1967 nam de Engelse radiopiraat Paddy Roy Bates het tot dan toe verlaten kunstmatige eiland in bezit en riep er een onafhankelijk vorstendom uit. Hoewel Sealand door geen enkele lidstaat van de Verenigde Naties wordt erkend, geeft het in de internationale wateren gelegen vorstendom eigen postzegels, munten en paspoorten uit. Sealand heeft een oppervlakte van 550 m² en een inwonertal dat varieert van 1 tot 5.
[afbeelding]
[afbeelding]
Je bedoelt denk ik Helgolandquote:Op donderdag 2 juni 2005 13:08 schreef Z het volgende:
En hoe heet dat eiland halverwege nederland en denemarken ook al weer?
André Kuipers liet zelfs een foto zien die hij ervan gemaakt had vanuit het ruimtestationquote:Op woensdag 1 juni 2005 21:01 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
Wat raar dan dat ik laatst een interview zag waarin een astronaut vertelde dat je ze vanuit de ruimte kon zien.
wow, waanzinnig, dat noem ik nou bizar! maar het is dus niet erkend als een officieele land? het is dan dus eigelijk engeland?quote:Op donderdag 2 juni 2005 12:55 schreef Anubys87 het volgende:
[afbeelding]
Het Vorstendom Sealand (Principality of Sealand) is een ministaatje, negen kilometer van de Engelse oostkust gelegen op een voormalig marineplatform. Op 2 september 1967 nam de Engelse radiopiraat Paddy Roy Bates het tot dan toe verlaten kunstmatige eiland in bezit en riep er een onafhankelijk vorstendom uit. Hoewel Sealand door geen enkele lidstaat van de Verenigde Naties wordt erkend, geeft het in de internationale wateren gelegen vorstendom eigen postzegels, munten en paspoorten uit. Sealand heeft een oppervlakte van 550 m² en een inwonertal dat varieert van 1 tot 5.
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee, lees dat artikel in de Wired maar eens, waar ik die link naar poste. De UK heeft afscheid genomen van het platform en het is dus wettelijk gezien geen bezit van de UK meer.quote:Op donderdag 2 juni 2005 14:25 schreef Apekoek het volgende:
[..]
wow, waanzinnig, dat noem ik nou bizar! maar het is dus niet erkend als een officieele land? het is dan dus eigelijk engeland?
WoW, staat dat te koop, heb nog wel wat zakcentjes overquote:Op donderdag 2 juni 2005 14:07 schreef I-con het volgende:
Moint Saint-Michel in Frankrijk:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Pas maar op, voor de fransen is Mont St Michel heilig.quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:07 schreef BasOne het volgende:
[..]
WoW, staat dat te koop, heb nog wel wat zakcentjes over![]()
iddquote:
Een soort water-doolhof... zouden al die eilandjes een naam hebben?quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:56 schreef Tokay het volgende:
[afbeelding]
Halong Bay in Vietnam, 3000 eilandjes.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gisteren geheel toevallig nog een documentaire van gezien op National Geographic; ging over een zeldzame zeeslangensoort, die alleen op Niue voorkomt. Die zeeslangensoort (katali of zoiets) kan zowel op land als in het water uit de voeten, en legt eieren op het land. Mooie beelden van een 'kraamkamergrot' onder het eiland, waar de slangen allemaal hun eieren legden. Leuke docuquote:Op woensdag 1 juni 2005 21:22 schreef Klonk het volgende:
Tropische verrassing:
Een eilandje wat net zoiets als wij met de antillen hebben, zelfstandig maar toch onderdeel van Nieuw Zeeland
[afbeelding]
[afbeelding]
www.niueisland.com
Google is my friend.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:23 schreef MrWizzel het volgende:
[..]
...ging over een zeldzame zeeslangensoort, die alleen op Niue voorkomt. Die zeeslangensoort (katali of zoiets)
www.ellisisland.orgquote:From 1892 to 1954, over twelve million immigrants entered the United States through the portal of Ellis Island, a small island in New York Harbor.
Nee, dat is te simpel. De Engelse marine heeft geprobeerd het eilandje terug te veroveren, is beschoten en heeft zich toen terug getrokken. Er is een rechtszaak geweest waarbij de (Engelse) rechter oordeelde dat de Engelse rechtbank géén jurisdictie heeft op Sealand.quote:Op donderdag 2 juni 2005 14:25 schreef Apekoek het volgende:
[..]
wow, waanzinnig, dat noem ik nou bizar! maar het is dus niet erkend als een officieele land? het is dan dus eigelijk engeland?
Vaak geweest, ben lang lang geleden in hellevoetsluis opgegroeitquote:
quote:Op zondag 5 juni 2005 22:39 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee, dat is te simpel. De Engelse marine heeft geprobeerd het eilandje terug te veroveren, is beschoten en heeft zich toen terug getrokken. Er is een rechtszaak geweest waarbij de (Engelse) rechter oordeelde dat de Engelse rechtbank géén jurisdictie heeft op Sealand.
Hier is een heel topic over Sealand: Fascinerend ministaatje: Sealand
quote:Sealand wouldn't be what it is today without the hotspur energies of Roy Bates, who rose to the rank of major in the British army, fought in North Africa, Sicily, and Italy, and was wounded in action several times. After the war, he started various enterprises, including an import-export business, a wholesale meat business, and a 30-boat fishing fleet.
In 1965, the Bates family embarked on a project that Joan cheerfully describes as "pioneering commercial radio." Others called it pirate radio, because at the time the BBC was the only licensed broadcaster in England. Inspired in part by the success of another radio pirate, and ignoring the law, Roy set up a station on Fort Knock John, one of the abandoned WWII sea forts where he started broadcasting music and advertisements.
Called Radio Essex, the station's 5-kilowatt broadcast blanketed roughly a quarter of England. But the British government wasn't a fan: Bates received a summons in September 1966 for operating a transmitter without a license. Unfortunately for him, he had picked a tower that was just inside England's territorial limit, which was then set at 3 miles out from the coast. He was fined £100 and forced to shut down.
Roy wouldn't make the same mistake again. On Christmas Eve that year, he and Michael, 15 at the time and home from boarding school, dismantled their station and hauled everything to Roughs Tower, which was 6 miles out and therefore beyond the existing territorial limit. There wasn't much the British government could do to stop them, but the military did blow up another fort that stood beyond the 3-mile boundary, to prevent a similar takeover there.
A few months later, Roy and Joan were out with friends in a local pub. Joan mentioned casually that she wanted to have "a flag and some palm trees" to go with the "island" her husband had won for her. Their friends started listing all the things Roy and Joan could do with a sovereign property. Roy hired an attorney to do further research, and learned that a loophole in international law left room for the Bates family to claim Roughs Tower as its own.
"It's called dereliction of sovereignty," explains Michael. "We took over the sovereignty that the British government had derelicted."
On September 2, 1967, Roy proclaimed the independence of Sealand. He pegged the country's currency to the US dollar, minted gold and silver coins, issued passports, and printed a series of stamps honoring great discoverers like Christopher Columbus and Sir Walter Raleigh.
Britain basically ignored the "country" until 1968, when, in a move that helped force the sovereignty issue, Michael fired warning shots at workmen who were servicing a navigational buoy near the platform. The next time Michael and Roy set foot on British soil, they were promptly arrested for weapons violations. But in October of that year, a British court acquitted them, ruling that since Sealand was "about 3 miles outside territorial waters," the Crown's firearms laws didn't apply there. The authorities, perhaps sensing that an embarrassing precedent was taking shape, decided not to appeal.
The British government extended its territorial limit to 12 miles in 1987, but Sealand has been allowed to plod on. Over the years, other legal cases have seemed to bolster the Bateses' sovereignty claim, though the government's stance is still nonrecognition. In 1984, the British Department of Health and Social Security issued a written ruling that Michael Bates did not have to pay his national health insurance for the periods he resided on Sealand. In 1990, Sealand once again fired shots at a boat that came too close. Local authorities investigated, but the matter was quickly dropped.
dat zijn toch die eilanden waar altijd alles kapot waait als er weer een tropische strom voorbij raastquote:Op dinsdag 7 juni 2005 11:50 schreef Hansnr8 het volgende:
florida keys
4 jaar geleden geweest.. lange rij met eilanden verbonden met een lange brug, erg mooi... Key West en Key Largo zijn de grootste eilanden waar het meeste op te beleven is..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
er wil nog wel eens een tornado overheen razen ja...quote:Op dinsdag 7 juni 2005 11:53 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat zijn toch die eilanden waar altijd alles kapot waait als er weer een tropische strom voorbij raast
tornado, k dacht meer aan een orkaanquote:Op dinsdag 7 juni 2005 15:15 schreef Hansnr8 het volgende:
[..]
er wil nog wel eens een tornado overheen razen ja...
Nauru ligt een stukje ten oosten van Papua Nieuw-Guinea.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:30 schreef TheSeeker_NL het volgende:
waar ligt dat nauru ergens?
wat jij wil...quote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:18 schreef rubbereend het volgende:
[..]
tornado, k dacht meer aan een orkaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |