wow! hier had ik al van gehoord inderdaad, erg bizar! waar liggen de World Islands precies dan? ik zie namelijk alleen maar zee/water er omheen. en hoe groot is zo'n stukje 'aarde' dan? wat past er dus op?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 00:40 schreef Allan24 het volgende:
Bij Dubai (Verenigde Arabische Emiraten) ligt in de Arabische Golf twee kunstmatig aangelegde eilanden, 'The Palm Islands'.
[afbeelding]
[afbeelding]
Door met baggerschuiten zand van de bodem op te zuigen en op te spuiten creërt een (volgens mij gedeeltelijk Nederlands) bedrijf hier een aantal palmboomvormige eilanden in zee, waarop dure villa's en luxe hotels worden gebouwd.
Op vergelijkbare wijze heb je, ook in Dubai: 'The World Islands':
[afbeelding]
Vanaf ± US$ 7 miljoen kun je je eigen stukje 'aarde' kopen.
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 00:46 schreef Apekoek het volgende:
[..]
wow! hier had ik al van gehoord inderdaad, erg bizar! waar liggen de World Islands precies dan? ik zie namelijk alleen maar zee/water er omheen. en hoe groot is zo'n stukje 'aarde' dan? wat past er dus op?
leuk detail, het wordt door Nederlanders gemaaktquote:Op dinsdag 31 mei 2005 00:40 schreef Allan24 het volgende:
Bij Dubai (Verenigde Arabische Emiraten) ligt in de Arabische Golf twee kunstmatig aangelegde eilanden, 'The Palm Islands'.
[afbeelding]
[afbeelding]
Door met baggerschuiten zand van de bodem op te zuigen en op te spuiten creërt een (volgens mij gedeeltelijk Nederlands) bedrijf hier een aantal palmboomvormige eilanden in zee, waarop dure villa's en luxe hotels worden gebouwd.
[afbeelding]
(Overigens gaat in Dubai tevens het hoogste gebouw ter wereld gebouwd worden, de Burj Dubai, met 705 meter (!) ruim hoger dan de Taipei 101 toren in Taiwan:)
[afbeelding]
Indrukwekkend nep vooral.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:09 schreef Dizzee het volgende:
dat van dubai is wel indrukwekkend zeg.
maakt niet uitquote:
waar ligt dit in de wadden zee?quote:Op woensdag 1 juni 2005 13:59 schreef rubbereend het volgende:
Griend
[afbeelding]
in de Waddenzee gelegen, vroeger was t bewoond maar dat is al eeuwen niet meer zo, in de jaren 80 werd er een flinke dijk omheen gelegd om broedende vogels te beschermen. Zonder die dijk zou het eiland waarschijnlijk op de duur weg spoelen.
quote:
The palm islands moeten nog aangelegd wordenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 00:40 schreef Allan24 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(Overigens gaat in Dubai tevens het hoogste gebouw ter wereld gebouwd worden, de Burj Dubai, met 705 meter (!) ruim hoger dan de Taipei 101 toren in Taiwan:)
[afbeelding]
Wat raar dan dat ik laatst een interview zag waarin een astronaut vertelde dat je ze vanuit de ruimte kon zien.quote:Op woensdag 1 juni 2005 15:59 schreef ivetje het volgende:
[..]
The palm islands moeten nog aangelegd wordenZijn ze volgens mij nog niet of pas net mee begonnen, dus zal nog wel even duren. Overigens zijn een aantal huizen al verkocht aan amerikaanse filmsterren...goh
Beckham heeft er ook 1.quote:Op woensdag 1 juni 2005 15:59 schreef ivetje het volgende:
[..]
The palm islands moeten nog aangelegd wordenZijn ze volgens mij nog niet of pas net mee begonnen, dus zal nog wel even duren. Overigens zijn een aantal huizen al verkocht aan amerikaanse filmsterren...goh
Ook een soort eiland, en als het dan toch over dubai gaat
[afbeelding]
Burj Al Arab hotel in Dubai, ligt op een schiereiland...loopt zoals je ziet 1 weg naartoe. Vanaf de zijkant
[afbeelding]
Paar maanden geleden stond er een stuk over in de panorama als ik me niet vergis. Daar werd gemeld dat het nog niet zeker was of het door ging en wanneer er begonnen werd. Het was alleen nog een plan toenquote:Op woensdag 1 juni 2005 21:01 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
Wat raar dan dat ik laatst een interview zag waarin een astronaut vertelde dat je ze vanuit de ruimte kon zien.
Als je die bomen platlegt en er een leuk complex opbouwt heb je dat geld er zo uit.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:09 schreef LennyKravitz het volgende:
Deze kun je voor een schappelijk prijsje kopen... Moho Caye ... voor de kust van Belize.
[afbeelding]
Zeg nou zelf... $1,900,000.00 is toch geen geld!
Link met veel meer foto's...
http://www.sevenseasbelize.com/island/home.htm
Bull, die atoomproeven gebeurden diep ondergronds. Bovengrondse atoomtesten hebben we sinds de jaren 50 al niet meer.quote:Op woensdag 1 juni 2005 22:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Mururoa, het Franse atoomtesteiland! In 1995 is er nog met atoombommen op gegooid!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |