Ja, dat is wat deze grondwet mogelijk maakt jaquote:Op maandag 30 mei 2005 02:26 schreef LaZZ het volgende:
Dus jij denkt daadwerkelijk dat Europa de sociale voorzieningen in Nederland kan omgooien?
mwoa, met het overschrijden van de begroting heeft frankrijk en duitsland al laten zien dat ze schijt hebben aan verdragen, of zie jij dat anders?quote:Op maandag 30 mei 2005 02:26 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Dus jij denkt daadwerkelijk dat Europa de sociale voorzieningen in Nederland kan omgooien?
Ja dat weet je dus niet met de huidige Grondwet, de Spanjaarden mogen lekker stieren blijven pesten, maar het kivietseieren rapen is weer verboden. Ik heb het gevoel dat er met 2 maten gemeten wordt.quote:
Nou boeit dit me eerlijk gezegd geen flikker, maar jammer dat ook op dat punt er een luchtje aan de grondwet zit.quote:Op maandag 30 mei 2005 02:28 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ja dat weet je dus niet met de huidige Grondwet, de Spanjaarden mogen lekker stieren blijven pesten, maar het kivietseieren rapen is weer verboden. Ik heb het gevoel dat er met 2 maten gemeten word.
Nee, maar daar gaat het ook niet om.quote:Op maandag 30 mei 2005 02:29 schreef WeirdMicky het volgende:
Wat maken in godsnaam ons kivietseieren uit. Is dat zoveel vermaak? Kijken zoveel mensen daarnaar? Is dat een bron van toerisme?
Dat zie ik niet anders, dat heb ik ook nergens beweerd. Het omgooien van sociale voorzieningen daarentegen is nog wel even wat anders.quote:Op maandag 30 mei 2005 02:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mwoa, met het overschrijden van de begroting heeft frankrijk en duitsland al laten zien dat ze schijt hebben aan verdragen, of zie jij dat anders?
In Friesland vind men het kennelijk leuk. Maar dat is natuurlijk niet het punt, het gaat erom dat er vanuit Brussel/Straatsburg allerlei dingen geregeld gaan worden terwijl de bevolking in de betreffende landen/gebieden dat prima zelf kan. Overregulering dus.quote:Op maandag 30 mei 2005 02:29 schreef WeirdMicky het volgende:
Wat maken in godsnaam ons kivietseieren uit. Is dat zoveel vermaak? Kijken zoveel mensen daarnaar? Is dat een bron van toerisme?
Als de EU hier een artikel over heeft opgesteld heb je je daaraan te houden. Dat lijkt me logisch, dat betekent overigens niet dat ik het eens ben met dit specifieke geval.quote:Op maandag 30 mei 2005 02:32 schreef Steijn het volgende:
[..]
In Friesland vind men het kennelijk leuk. Maar dat is natuurlijk niet het punt, het gaat erom dat er vanuit Brussel/Straatsburg allerlei dingen geregeld gaan worden terwijl de bevolking in de betreffende landen/gebieden dat prima zelf kan. Overregulering dus.
Het is een veel ernstiger feit dan jij nu doet voorkomen. Het verdrag van Maastricht, waar ook Frankrijk en Duitsland voor hebben gestemd, bleek toen de wind even wat minder goed in de zeilen kwam niet veel waard. Frankrijk en Duitsland zijn hun boete ontlopen, Griekenland niet. Men houdt zich dus niet aan de gemaakte afspraken. Dat is toch absoluut geen basis voor samenwerking.quote:Op maandag 30 mei 2005 02:31 schreef LaZZ het volgende:
Inderdaad, Frankrijk en Duitsland hebben zich niet gehouden aan het o zo fijne maar vanaf het begin tot mislukken gedoemde Stabiliteitspact.
Overigens niet alleen Frankrijk en Duitsland.
als ik vanaf het begin al verdragen schend, dan is er weinig toekomst denk ik. ik verkoop je een auto voor 100 euro, je bent blij, maar na de koop wil ik nog 100 van je, en als je het niet geeft ga ik schermen met het feit dat ik groter ben, je wel moet gaan betalen. europa is een spons als het gaat om referenda, en alles kan nog geschonden worden blijkbaar. het is te vroeg en het is te instabiel. of er komt straks een europees referendum en dan is nederland met haar miniscule aantal zo van de kaart geveegd. beetje kritisch kan geen kwaad lijkt me.quote:Op maandag 30 mei 2005 02:31 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Dat zie ik niet anders, dat heb ik ook nergens beweerd. Het omgooien van sociale voorzieningen daarentegen is nog wel even wat anders.
Inderdaad, Frankrijk en Duitsland hebben zich niet gehouden aan het o zo fijne maar vanaf het begin tot mislukken gedoemde Stabiliteitspact.
Overigens niet alleen Frankrijk en Duitsland.
En toch zal er een moment komen dat ze niet langer bepaalde dingen kunnen weigeren als het ze niet aanstaat, alleen maar omdat ze groter zijn.
Er is namelijk een fijn Oostblok bijgekomen etc, bij dat 'fijn' zet ik overigens zelf ook nog steeds mijn vraagtekens.
Potentie is er wel.
Je kan m.i. geen ernst ontleden aan mijn post aangezien ik daar verder niet echt een uitspraak over doe.quote:Op maandag 30 mei 2005 02:37 schreef Steijn het volgende:
[..]
Het is een veel ernstiger feit dan jij nu doet voorkomen. Het verdrag van Maastricht, waar ook Frankrijk en Duitsland voor hebben gestemd, bleek toen de wind even wat minder goed in de zeilen kwam niet veel waard. Frankrijk en Duitsland zijn hun boete ontlopen, Griekenland niet. Men houdt zich dus niet aan de gemaakte afspraken. Dat is toch absoluut geen basis voor samenwerking.
Nou, roep de voordelen dan maar even. Misschien verander ik nog van gedachte....quote:Op maandag 30 mei 2005 02:41 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Je kan m.i. geen ernst ontleden aan mijn post aangezien ik daar verder niet echt een uitspraak over doe.
Maar bij deze, ik ben het daar inderdaad mee eens. Maar dat er dan verder helemaal geen basis meer is voor samenwerking gaat mij wat ver en is alleen maar een stomme smoes.
Overigens roep ik nu niet dat er geen nadelen zijn aan de prachtige grondwet, ze wegen alleen niet op tegen de voordelen die ik erin zie.
Ik zal niet meer van gedachten veranderen, denk ik, maar ik wil ze ook wel graag weten.quote:Op maandag 30 mei 2005 02:43 schreef MagStar_3590 het volgende:
[..]
Nou, roep de voordelen dan maar even. Misschien verander ik nog van gedachte....
Tuurlijk, ten eerste slaat het referendum nergens op. Dit is namelijk niet aan het volk.quote:Op maandag 30 mei 2005 02:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
als ik vanaf het begin al verdragen schend, dan is er weinig toekomst denk ik. ik verkoop je een auto voor 100 euro, je bent blij, maar na de koop wil ik nog 100 van je, en als je het niet geeft ga ik schermen met het feit dat ik groter ben, je wel moet gaan betalen. europa is een spons als het gaat om referenda, en alles kan nog geschonden worden blijkbaar. het is te vroeg en het is te instabiel. of er komt straks een europees referendum en dan is nederland met haar miniscule aantal zo van de kaart geveegd. beetje kritisch kan geen kwaad lijkt me.
Die ga ik niet op een rijtje zetten. Wel kan ik je zeggen dat we dit nodig hebben als opstapje om een wat grotere speler te worden in de wereldpolitiek, ook economisch gezien. Dat is mijn grootste beweegreden, en die weegt wmb op tegen die andere soms bijna pathetisch gequote nadeeltjes.quote:Op maandag 30 mei 2005 02:43 schreef MagStar_3590 het volgende:
[..]
Nou, roep de voordelen dan maar even. Misschien verander ik nog van gedachte....
het idee van een verenigd europa is een prima uitgangspunt als we een blok moeten gaan vormen, daar kan ik inkomen. maaaaaar... dan zullen de grote landen eerst moeten inzien dat hun macht zal afnemen ten koste van zichzelf en niet van de kleine landjes. maar dat zou ondemoratisch zijn, de verdeelsleutel is nog ver zoek en hangt in de grote toren van babel.quote:Op maandag 30 mei 2005 02:51 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Tuurlijk, ten eerste slaat het referendum nergens op. Dit is namelijk niet aan het volk.
Ten tweede staat de grondwet nog in de kinderschoenen.
Maar waar ik dus voor ben is het idee erachter. We moeten wel een groot blok vormen tegen het opkomende Azie, het blok Noord-Amerika en de steeds verdere samenwerking ook in Zuid-Amerika.
Ik ben zeker kritisch maar ik vind het jammer dat er alsnog in Nederlandse termen word gepraat. Als er namelijk een Europees referendum komt gaat het om Europa en heeft elke Europese burger evenveel inbreng en gaat het niet om het land Nederland maar word er om de mening van de Europeaan gevraagd. Ook zullen de voordelen die Nederland heeft niet door een referendum van de kaart geveegd worden aangezien elke Europese burger daar ook zijn voordeel in zal zien. Daar ben ik dus niet zo bang voor.
Er zitten dus zeker haken en ogen aan, dat neemt niet weg dat het idee er is en dat hier op verdergeborduurd moet worden. Anders blijven we doormodderen.
Er zal ook binnenskamers in de EU-politiek zeker doorgebabbeld worden over de inhoud van de grondwet en het Hoe en Waarom van de vele tegenstand. Hier zal ook naar geluisterd worden m.i.
voor mij is het woordje "fijn" een understatement.quote:Op maandag 30 mei 2005 02:57 schreef LaZZ het volgende:
Tuurlijk, ik vind het ook niet fijn dat de macht van Nederland ingeperkt wordt op deze manier. Maar het zal niet zo erg zijn als velen roepen. En die grote landen zien dat ook wel in. Ze kunnen namelijk steeds beter buiten spel gezet worden door de vele nieuwe spelers binnen de EU.
Waarom is dit..quote:Op maandag 30 mei 2005 02:51 schreef LaZZ het volgende:
Tuurlijk, ten eerste slaat het referendum nergens op. Dit is namelijk niet aan het volk.
.. niet aan het volk? Ik voel me geen Europeaan; ik voel me Nederlandse (en dan is dat nog maar de helft; de andere helft is "In Nederland Door Omstandigheden"quote:Ik ben zeker kritisch maar ik vind het jammer dat er alsnog in Nederlandse termen word gepraat. Als er namelijk een Europees referendum komt gaat het om Europa en heeft elke Europese burger evenveel inbreng en gaat het niet om het land Nederland maar word er om de mening van de Europeaan gevraagd.
Dat wil ik best geloven, maar waarom moeten we hem dan nu al in steen uithouwen? Dit lijkt me juist een uitstekend argument tegen de grondwet.quote:Ten tweede staat de grondwet nog in de kinderschoenen.
1. De VVD hoeft dan niet een nieuwe holocaust te starten.quote:Op maandag 30 mei 2005 02:43 schreef MagStar_3590 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |