abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27475880
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:04 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Het begint erop te lijken of de fransen een aanzetje hebben gegeven tot een gigantische interne rl in Brussel, prachtig!
Volgens mij ligt Bolkestein nu helemaal slap van het lachen, zijn directive was 1 van de belangrijkste argumenten van het nee kamp in Frankrijk om tegen te stemmen. Dat heeft die Euroscepticus toch goed voor elkaar gekregen

Maar niet al teveel landen moeten Nee zeggen, het is het voordeligste voor ons als Europa maar met een paar landen moet heronderhandelen.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2005 11:08:21 ]
pi_27475881
quote:
Op zondag 29 mei 2005 22:36 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Doe niet zo triest.
Punt je bij paaltje de euro heeft geen fuck met de grondwet te maken.
Een europese grondwet is niets anders dan een herformulering van regeltjes die we toch al hadden en die nu gaan gelden voor nog een zooitje landen.
Het argument dat jij geeft is de achterliggende gedachte van 90% van alle andere nee-stemmers. En daarom had dat hele referendum er nooit moeten komen, want dat nederlandse boeren klootjesvolk is veel te dom voor dit soort materie.
kommaarkommaarkomaar.
En zo is het!!!! En niet alleen voor dit referendum, maar voor de gehele democratie...maar goed dat is een andere discussie!!
pi_27476169
quote:
Op maandag 30 mei 2005 10:45 schreef fransman het volgende:
DEMOCRATIE IN GEVAAR!

hi

I'm a french guy, we voted yesterday against THIS project of constitution, NOT against Europe.

I invite you to read the "annexes" (bijlage ) and look for death (doodstraf) and riot (oproer) or freedom and morale (moraal)

http://www.grondweteuropa(...)zrhmix9/vggsdzq2oxvg

sorry not to write dutch
Welke mod doet even een WHOIS op zijn IP?

Ik geloof er niks van dat die gast Frans is.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  maandag 30 mei 2005 @ 11:22:10 #204
118691 Diebitch
*if your mind is fucked up*
pi_27476335
Ik ben benieuwd hoeveel mensen van dit forum nu werkelijk de artikels van de grondwet hebben gelezen??
Oordelen en vooroordelen gebaseerd op mond op mond argumentatie...dat is wat ik in de meeste reacties terug zie. We zijn veel te slecht voorgelicht over de feitelijke gang van zaken. En nu krijgen ze een nee....eigen schuld.

Ik baal er wel van. Puur om het feit dat ik in heel europa zal gaan werken. Ik studeer af in internationaal profiel dus voor mij is het niet voordelig. Ik wil dat europa één gaat worden. Dat is het al alleen wordt het nu door verdragen aan elkaar verbonden. Een grondwet geeft veel meer duidelijkheid over de rechten en plichten.......en laat een grote macht ontstaan dat tegengas kan bieden aan de grootste wereldmachten zoals Amerika....
You onley live once...so BiNaughty....
pi_27476633
Canaris, voordat ik verder op je reageer, eerst even hetvolgende: Ik meende dat ik in mijn bericht vrij duidelijk had aangegeven dat mensen tot een beslissing komen over deze grondwet zonder dat er echt een noodzakelijk verband met die grondwet is. Men laat zich dus leiden door andere overwegingen en sentimenten, ja... Ik gaf daarvan slechts een paar voorbeelden...
quote:
Op maandag 30 mei 2005 10:12 schreef CANARIS het volgende:
wat een visie.! Ik ben blij dat ik je van af dag 1 goed heb ingeschat.
Een intellektuele plat-wortelaar . Goedaardig voer voor demagogen en poltieke diletanten.
Ah, we gaan weer schelden. Ik plaats alleen een opmerking en geef een tip: intellectueel schrijf je met een C en probeer eens wat minder moeilijke woorden te gebruiken en foutlozer Nederlands te schrijven. Het komt echt heel raar over om woorden als 'diletanten' te lezen (wat je volgens het Groene Boekje trouwens met dubbel T schrijft) terwijl je geen zin in foutloos Nederlands weet te formuleren... Kijk, dat je dat laatste niet kunt, daar kan ik nog wel mee leven, maar je zou op z'n minst moeten willen dat mensen hier begrijpen wat je bedoelt...
quote:
[/i] Sinds we een euro hebben, is het leven fors duurder geworden en gaat het slecht met onze economie. Veel Nederlanders hebben nog steeds moeite met het verdwijnen van de gulden.[/i]

Emontionele Bull shit. Het leven is niet duurder geworden. De Inflatie is nog nooit zolaag geweest als in 2001 2002 2003 en 2004.
Kan best emotionele bullshit zijn, maar Nederlanders ervaren het wel zo. CBS meldt dat de inflatie in 2002 alleen al 3,3 procent was. In 2001 lag deze op 4,2 procent, in 2003 op 2,1 procent (bron: CBS). De economische groei in de genoemde drie jaren was 1,4, 0,6 en -0,9. (bron: CBS) Met andere woorden: prijzen zijn fors gestegen. Bekijk anders op de CBS-website ook even de grafiek die het consumentenvertrouwen vanaf 2000 weergeeft...
quote:
Nederland betaalt per hoofd van de bevolking veruit de hoogste bijdrage, terwijl we die miljarden prima kunnen gebruiken om -bijvoorbeeld- de verslechterende omstandigheden in verpleeghuizen aan te pakken.
Teletubbie economie. Doet me denken aan Fred vd Spek die het leger wilde opheffen om met dat vrij geworden geld Treinen te gaan bouwen.
Tja, dat mag jij vinden, maar Nederlandse kiezers pikken dit niet en zien hierin een argument om tegen Europa (en dus tegen de grondwet) te stemmen. Nogmaals: of dat en terecht motief is, is een ander verhaal.
quote:
De landbouw krijgt met steeds meer Europese regelgeving te maken.
Ja en? ze leven ook van de Subsidie. Zonder EU subsidie heb je wereldmarktprijzen . Zullen we even kijken of een Nederlandse boer dan nog kan produceren? Zonder EU hadden Spnaje, Frankrijk en Nederland de zeeen al lang leeg gevist. Juist de Commisaris Fischler heeft veel goeds gedaan, wat nog veelbetr kan, maar de hoop voor de Klein boeren, de Vissers, en de consument ligt in een sterke EU.
Nederlandse boeren, nog altijd een aanzienlijk deel van onze bevolking, ervaren het anders. Ze zien de regeltjes alsmaar toenemen, terwijl subsidies alleen maar afnemen.
quote:
Zeer weinig burgers (nog geen 40 procent) staat achter de huidige regeringscoalitie, het vertrouwen in Balkenende staat op een dieptepunt.

Prachtig. En wat heeft dat met de EU en dit verdrag te maken?
Geen ene bal. En tegelijkertijd heel veel. Maar ik geloof niet dat ik je dat nog een keer moet gaan uitleggen, of wel?
pi_27477022
Waarom snappen voorstanders niet dat het er niet om gaat of je gelijk hebt, maar of je gelijk krijgt?

En dat burgers voor het eerst mogen stemmen over iets van "Europa' en dat bij zo'n eerste stem ook andere zaken meespelen waar het referendum niet voor opgesteld is, maar wél voor gebruikt kan worden?
Yeah baby Yeah!
pi_27477122
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:42 schreef Elgigante het volgende:
Waarom snappen voorstanders niet dat het er niet om gaat of je gelijk hebt, maar of je gelijk krijgt?
Maar er is ook niet een gelijk hebben, er zijn voor- en tegenargumenten, en ieder beslist voor zich welke hij/zij zwaarder vindt wegen.
pi_27477273
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:45 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Maar er is ook niet een gelijk hebben, er zijn voor- en tegenargumenten, en ieder beslist voor zich welke hij/zij zwaarder vindt wegen.
Yep en buiten de nadelen die specifeik aan de Grondwet kleven, kleven er nogal wat nadelen aan de instanties om die Grondwet heen.
Ze hadden eerst intern schoon schip moeten maken voordat ze het volk vroegen om voor dit belangrrijke verdrag een steun te verwerven.
ze hebben hun eigen ruiten ingegooid en zodoende krijgt de Grondwet geen eerlijke kans, je ziet het vaker.
Yeah baby Yeah!
  Moderator maandag 30 mei 2005 @ 12:30:12 #209
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_27478489
quote:
Op zondag 29 mei 2005 23:50 schreef Lithion het volgende:

[..]

Denk je werkelijk dat de Fransen zich geïsoleerd voelen als ze het enige lidstaat zijn dat tegenstemt?
dan zijn ze geisoleerd, hoe ze zich voelen kan me weinig schelen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_27478510
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:42 schreef Elgigante het volgende:

En dat burgers voor het eerst mogen stemmen over iets van "Europa' en dat bij zo'n eerste stem ook andere zaken meespelen waar het referendum niet voor opgesteld is, maar wél voor gebruikt kan worden?
Waarom snappen tegenstemmers niet dat het hier over de Europese grondwet gaat, en niet over allerlei bijzaken?

Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_27478594
quote:
Op maandag 30 mei 2005 12:31 schreef m021 het volgende:

[..]

Waarom snappen tegenstemmers niet dat het hier over de Europese grondwet gaat, en niet over allerlei bijzaken?

Nogmaals: waarom snap jij en zovelen niet dat het er niet omgaat of je gelijk hebt, maar of je gelijk KRIJGT?

Ik ben geen tegenstander vand Grondwet an sich hoor.
Yeah baby Yeah!
pi_27478612
quote:

[..]

Waarom snappen voorstemmers dat nou massaal ook al niet? Je pleegt generalisaties die niet bestaan.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_27478634
quote:
Op maandag 30 mei 2005 12:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan zijn ze geisoleerd, hoe ze zich voelen kan me weinig schelen
En dat valt in de praktijk enorm mee, let maar op..

Die fransen zijn ook niet op hun achterhoofd gevallen. De EU kan niet zonder de fransen dat weten ze maar al te goed, wat Nederland stemt is niet relevant voor de dagelijkse gang van zaken, maar Frankrijk is te groot om het links te laten liggen, dat snapt de EU ook wel.
Yeah baby Yeah!
pi_27478655
quote:
Op maandag 30 mei 2005 12:34 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Waarom snappen voorstemmers dat nou massaal ook al niet? Je pleegt generalisaties die niet bestaan.
Hij is exact het exponent van mijn stelling, typisch dat ie dat niet in de gaten had/heeft.
Yeah baby Yeah!
pi_27479063
quote:
Camiel Eurlings (CDA): "Gelukkig zijn Nederlanders een onafhankelijk volk, dat niet snel naar het pijpen van een ander zal dansen. Als Nederland zou ik er in elk geval een heel dubbel gevoel bij hebben mezelf terug te vinden tussen Franse communisten en het extreem rechts Front National van Le Pen."

Maaten (VVD): "Met een Nederlands 'ja' kunnen eventuele Franse pogingen meer macht te verwerven een halt toe worden geroepen".

Balkenende (CDA): "We moeten ons niet de wet voor laten schrijven door de Fransen"

Ik zie hier weinig hoofdzaken in. Eerst wordt men uitgemaakt voor ofwel communist of extreem rechts en daarna moeten we ja stemmen om Frankrijk een hak te zetten.

Daarnaast krijgt Frankrijk meer macht aangezien het meer inwoners heeft, en ja natuurlijk moeten ze ook nog wat kleine lidstaten meekrijgen maar goed, met wat politieke druk en wat extra geld gaan die wel mee in Franse plannen.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_27479168
quote:
Op maandag 30 mei 2005 12:51 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Camiel Eurlings (CDA): "Gelukkig zijn Nederlanders een onafhankelijk volk, dat niet snel naar het pijpen van een ander zal dansen. Als Nederland zou ik er in elk geval een heel dubbel gevoel bij hebben mezelf terug te vinden tussen Franse communisten en het extreem rechts Front National van Le Pen."

Maaten (VVD): "Met een Nederlands 'ja' kunnen eventuele Franse pogingen meer macht te verwerven een halt toe worden geroepen".

Balkenende (CDA): "We moeten ons niet de wet voor laten schrijven door de Fransen"

Ik zie hier weinig hoofdzaken in. Eerst wordt men uitgemaakt voor ofwel communist of extreem rechts en daarna moeten we ja stemmen om Frankrijk een hak te zetten.

Daarnaast krijgt Frankrijk meer macht aangezien het meer inwoners heeft, en ja natuurlijk moeten ze ook nog wat kleine lidstaten meekrijgen maar goed, met wat politieke druk en wat extra geld gaan die wel mee in Franse plannen.
Wat een ontiegelijk knullige reacties weer.
pi_27479182
quote:

[..]

het zijn allemaal losstaande conclusies aanbevelingen die op zich los staan van een Ja of een Nee stem en op iedere uitkomst van toepassing zijn, al vrees ik dat bij een Ja-stem door de fransen onze volksvertegenwoordigers niet tot deze uitspraken nav die uitkomst zouden komen.

Die Fransen merken geen reet van een 'mindere invloed' net als dat de VS niks merkt van het feit dat ze geen zin hebben in Kyoto.
Het recht van de sterksten blijft onveranderd, met of zonder Grondwet.
Yeah baby Yeah!
pi_27479210
quote:
Op maandag 30 mei 2005 12:55 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wat een ontiegelijk knullige reacties weer.
En die van Bos, die de kroon spande, staat er nog niet eens bij
Yeah baby Yeah!
  Moderator maandag 30 mei 2005 @ 12:58:28 #219
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_27479264
quote:
Op maandag 30 mei 2005 12:35 schreef Elgigante het volgende:

[..]

En dat valt in de praktijk enorm mee, let maar op..

Die fransen zijn ook niet op hun achterhoofd gevallen. De EU kan niet zonder de fransen dat weten ze maar al te goed, wat Nederland stemt is niet relevant voor de dagelijkse gang van zaken, maar Frankrijk is te groot om het links te laten liggen, dat snapt de EU ook wel.
ongetwijfeld, maar ze zullen wel wat geloofwaardigheid en macht in moeten boeten als ze de enige zijn die tegen stemmen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_27479328
quote:
Op maandag 30 mei 2005 12:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

ongetwijfeld, maar ze zullen wel wat geloofwaardigheid en macht in moeten boeten als ze de enige zijn die tegen stemmen
A) Voor vermindering van geloofwaardigheid als land binnen een EU met dergelijke macht koop je niks, je leidt alleen op papier gezichtsverlies
B) Frankrijk zal niet de enige zijn die tegenstemt.
Yeah baby Yeah!
  maandag 30 mei 2005 @ 13:01:57 #221
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_27479362
quote:
Goed punt. Sowieso, de hoofdreden waarom oostbloklanden aansluiting bij de EU hebben gezocht is de financiële impuls die het met zich meebrengt.

Wat overigens verder nog wel frappant is; toen de kwestie begon te spelen dat er tien nieuwe lidstaten bij zouden komen waren er aardig wat mensen die betwijfelden of dat wel een goed idee was, omdat het de EU onbestuurbaar zou maken (terwijl op dat moment de EU al een behoorlijk bureaucratisch gedrocht was). Het zou verstandiger zijn om éérst te werken aan een soepelere bestuursvorm en op dát moment aan verdere integratie te werken. Voorstanders van verdere integratie wezen erop dat de EU de boot niet mocht missen met deze nieuwe lidstaten.
Nu is het argument dat al die veranderingen nodig zijn omdat de EU onbestuurbaar wordt met zoveel lidstaten. Mosterd na de maaltijd?
  maandag 30 mei 2005 @ 13:03:35 #222
88831 Shreyas
De beste
pi_27479413
quote:
Op maandag 30 mei 2005 13:00 schreef Elgigante het volgende:

[..]
B) Frankrijk zal niet de enige zijn die tegenstemt.
Nee, maar dat komt omdat alle voor-stemmers nu lekker thuis blijven, omdat ze, nu Frankrijk tegen heeft gestemd, het niet meer nuttig vinden om voor te gaan stemmen omdat het toch niets meer uitmaakt.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  maandag 30 mei 2005 @ 13:04:41 #223
8369 speknek
Another day another slay
pi_27479447
quote:
Op maandag 30 mei 2005 13:01 schreef Lithion het volgende:
Nu is het argument dat al die veranderingen nodig zijn omdat de EU onbestuurbaar wordt met zoveel lidstaten. Mosterd na de maaltijd?
Niet helemaal, de twee beleidswijzigingen liepen concurrent. Eigenlijk komt het initiatief voor de grondwet al uit 1984. Het is alleen vreemd dat voor het een wel een referendum komt en voor het ander niet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_27479467
quote:
Op maandag 30 mei 2005 13:03 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Nee, maar dat komt omdat alle voor-stemmers nu lekker thuis blijven, omdat ze, nu Frankrijk tegen heeft gestemd, het niet meer nuttig vinden om voor te gaan stemmen omdat het toch niets meer uitmaakt.
Een soort beweegreden dat de Voorstemmers eerst verketterden, over hypocriet omgaan met een verdrag als de Grondwet gesproken.
Yeah baby Yeah!
pi_27479526
quote:
Op maandag 30 mei 2005 13:05 schreef Elgigante het volgende:
Een soort beweegreden dat de Voorstemmers eerst verketterden, over hypocriet omgaan met een verdrag als de Grondwet gesproken.
Touche

en daarnaast, waarom zouden nee-stemmer ook niet thuis blijven omdat Frankrijk al tegen heeft gestemd ?
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')