Dat was ook mijn ideequote:
Wie zal dat betalen...quote:Op zondag 29 mei 2005 22:28 schreef Hallulama het volgende:
Back to the drawing board?
Goed, dan stem ik wel voor, omdat Wilders tégen is...quote:Op zondag 29 mei 2005 22:28 schreef Gelderland het volgende:
idd, alleen al omdat ze ons in dit lang genaaid hebben met die dure (kut) euro stem ik tegen
Ja de euro is een ramp voor Nederland.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:28 schreef Gelderland het volgende:
idd, alleen al omdat ze ons in dit lang genaaid hebben met die dure (kut) euro stem ik tegen
Najib Amhali bij dit was het nieuws gisterquote:Op zondag 29 mei 2005 22:31 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Goed, dan stem ik wel voor, omdat Wilders tégen is...
quote:Op zondag 29 mei 2005 22:32 schreef Joene het volgende:
Nou de euro weer weg stemmen en we gaan de goede kant op hahaha
Precies... je hoeft immers tegenwoordig ook al geen eigen mening meer te hebben...quote:Op zondag 29 mei 2005 22:33 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Najib Amhali bij dit was het nieuws gister![]()
ach dan weet ik in elk geval weer als ik zie dta iets 50 gulden kost dat h et meevalt en nu denk ik bij 50 euro nog steeds dat het meevalt terwijl het 110piek is.quote:
Ligt eraan, het is een referendum... dus de regering kan gewoon besluiten om toch de europese grondwet aan te nemen!quote:Op zondag 29 mei 2005 22:33 schreef Hallulama het volgende:
Maar goed, ik begrijp dat ik dus a.s. woensdag NIET hoef te stemmen omdat we dus opnieuw gaan puzzelen met wetjes en regeltjes enzulks?
Doe niet zo triest.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:28 schreef Gelderland het volgende:
quote:Op zondag 29 mei 2005 22:35 schreef Joene het volgende:
[..]
ach dan weet ik in elk geval weer als ik zie dta iets 50 gulden kost dat h et meevalt en nu denk ik bij 50 euro nog steeds dat het meevalt terwijl het 110piek is.
Natuurlijk 'moet' je gewoon stemmen woensdag.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:33 schreef Hallulama het volgende:
Maar goed, ik begrijp dat ik dus a.s. woensdag NIET hoef te stemmen omdat we dus opnieuw gaan puzzelen met wetjes en regeltjes enzulks?
Idd, maar maak dat maar eens wijs aan het meerendeel van de mensen.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:36 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Doe niet zo triest.
Punt je bij paaltje de euro heeft geen fuck met de grondwet te maken.
Een europese grondwet is niets anders dan een herformulering van regeltjes die we toch al hadden en die nu gaan gelden voor nog een zooitje landen.
Het argument dat jij geeft is de achterliggende gedachte van 90% van alle andere nee-stemmers. En daarom had dat hele referendum er nooit moeten komen, want dat nederlandse boeren klootjesvolk is veel te dom voor dit soort materie.
kommaarkommaarkomaar.
bij het NEE-kamp zitten meer domme stemmers, bij het JA-kamp zijn meer naieve mensen....quote:Op zondag 29 mei 2005 22:36 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Doe niet zo triest.
Een europese grondwet is niets anders dan een herformulering van regeltjes die we toch al hadden en die nu gaan gelden voor nog een zooitje landen.
Het argument dat jij geeft is de achterliggende gedachte van 90% van alle andere nee-stemmers. En daarom had dat hele referendum er nooit moeten komen, want dat nederlandse boeren klootjesvolk is veel te dom voor dit soort materie.
kommaarkommaarkomaar.
Nice onequote:Op zondag 29 mei 2005 22:41 schreef DaveM het volgende:
bij het NEE-kamp zitten meer domme stemmers, bij het JA-kamp zijn meer naieve mensen....
Jij snapt er dus duidelijk geen bal van!quote:Op zondag 29 mei 2005 22:28 schreef Gelderland het volgende:
Dat is het probleem iddquote:Op zondag 29 mei 2005 22:40 schreef S-Two het volgende:
[..]
Idd, maar maak dat maar eens wijs aan het meerendeel van de mensen.
Hoe moet ik hier nou weer op reagerenquote:Op zondag 29 mei 2005 22:41 schreef DaveM het volgende:
[..]
bij het NEE-kamp zitten meer domme stemmers, bij het JA-kamp zijn meer naieve mensen....
Helemaal waar. Communicatie naar het volk was 0,0% enorm slecht en wat er was, was wel erg eenzijdig. Daar is het nu te laat voor.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:44 schreef Hallulama het volgende:
Ik vind dat WIJ ons nu massaal moeten onthouden van een stem, qua boodschap: LEG EERST MAAR EENS GOED UIT.
Voor zover ik het begrepen heb, blijft het softdrugsbeleid gewoon een nationaal item waar Brussel niks over te zeggen heeft.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:45 schreef Thomas B. het volgende:
Het enige waar ik een beetje bang voor ben is de door mij geliefde coffeeshop
Kan iemand mij uitleggen wat voor effect deze grondwet eventueel op termijn zou kunnen hebben wat betreft ons softdrugs gedoogbeleid?
Je hebt het IQ van een doperwt, gefeliciteerdquote:Op zondag 29 mei 2005 22:28 schreef Gelderland het volgende:
De Grondwet heeft wel een paar pluspunten.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:45 schreef Thomas B. het volgende:
Dat van die naive mensen snap ik ook niet.
Met de Grondwet is de kans dat die verboden wordt een stuk groter dan zonder, dus wees blij!quote:kHet enige waar ik een beetje bang voor ben is de door mij geliefde coffeeshop
Kan iemand mij uitleggen wat voor effect deze grondwet eventueel op termijn zou kunnen hebben wat betreft ons softdrugs gedoogbeleid?
Dat begreep ik ook ja, alleen met enorm veel kunst- en vliegwerk zou Brussel daar wat aan kunnen veranderen.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:46 schreef ScienceFriction het volgende:
Voor zover ik het begrepen heb, blijft het softdrugsbeleid gewoon een nationaal item waar Brussel niks over te zeggen heeft.
Oke dan is mijn ja-stem ook definitiefquote:Op zondag 29 mei 2005 22:46 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Voor zover ik het begrepen heb, blijft het softdrugsbeleid gewoon een nationaal item waar Brussel niks over te zeggen heeft.
Oh... welk artikel zorgt daar dan voor?quote:Op zondag 29 mei 2005 22:49 schreef DaveM het volgende:
Met de Grondwet is de kans dat die verboden wordt een stuk groter dan zonder, dus wees blij!
Vooralsnog is dat het plan, inderdaad...quote:Op zondag 29 mei 2005 22:46 schreef ScienceFriction het volgende:
quote:Op zondag 29 mei 2005 22:46 schreef ScienceFriction het volgende:
Precies. Er zijn idd geen artikelen die dat zeggen. Ieder land behoudt zijn eigen identiteit en cultuur etcetera. Het is wel mogelijk dat er meer druk komt uit de EU, vooral Frankrijk die altijd al loopt te piepen op nederland vanwege haar gedoogbeleid. Maar aangezien ze daar blijkbaar ook weinig zien in een grondwet zal dat ook wel loslopenquote:Op zondag 29 mei 2005 22:51 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Oh... welk artikel zorgt daar dan voor?
dit lijkt me een duidelijke stem tegen Europa, en als je tegen Europa bent hoef je ook niet voor een grondwet te stemmenquote:Op zondag 29 mei 2005 22:36 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Doe niet zo triest.
kommaarkommaarkomaar.
Tegen Europa... ja... laten we gaan verhuizen...quote:Op zondag 29 mei 2005 22:54 schreef buzzer het volgende:
[..]
dit lijkt me een duidelijke stem tegen Europa, en als je tegen Europa bent hoef je ook niet voor een grondwet te stemmen
Rot op met je Youp van 't Hek immitatiequote:Op zondag 29 mei 2005 22:36 schreef Thomas B. het volgende:
kommaarkommaarkomaar.
Vertel mij nou eens.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:54 schreef buzzer het volgende:
[..]
dit lijkt me een duidelijke stem tegen Europa, en als je tegen Europa bent hoef je ook niet voor een grondwet te stemmen
Ja precies, mijn terrasgenoten die me probeerden te overtuigen om 'ja' stemmen reageerden op mijn bezwaren ook steeds met een "dat zal allemaal heus niet gebeuren", "ik denk dat dat wel gaat meevallen". Dat is mij te eng. Het gaat wel om een grondwet.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:49 schreef DaveM het volgende:
De Grondwet heeft wel een paar pluspunten.
Maar veel voorstanders kijken er met een roze bril naar.
Ze denken dat de risico's en nadelen wel meevallen.
Maar met het aannemen van wetten moet je niet gokken vind ik!
oeeeew maar jij moet helemaal je kutsmoel houden als je niks boeiends te melden hebt.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:58 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Rot op met je Youp van 't Hek immitatie![]()
En zo praat J. P ook.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:59 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ja precies, mijn terrasgenoten die me probeerden te overtuigen om 'ja' stemmen reageerden op mijn bezwaren ook steeds met een "dat zal allemaal heus niet gebeuren", "ik denk dat dat wel gaat meevallen". Dat is mij te eng. Het gaat wel om een grondwet.
Eng... 90% van de grondwet bestaat al en is al in gebruik...quote:Op zondag 29 mei 2005 22:59 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ja precies, mijn terrasgenoten die me probeerden te overtuigen om 'ja' stemmen reageerden op mijn bezwaren ook steeds met een "dat zal allemaal heus niet gebeuren", "ik denk dat dat wel gaat meevallen". Dat is mij te eng. Het gaat wel om een grondwet.
Ja, dat zegt iedereen en dat zal best, maar ik vind dat de overheid daar voor een groot deel ook debet aan is. Was met fatsoenlijke voorlichting gekomen ipv een peperdure, overdreven drammerige en zo nu en dan zelfs angstvoedende campagne, dan had je dit gezeik niet gehad.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:55 schreef NightH4wk het volgende:
Heb weinig problmeen met de uitslag maar 99% van de argumenten is wel gelul aan beide kanten imo.
Jij meld wel wat boeiends?? Alles wat jij hebt gezegd is pas keertje of 100 hier gemeld. Lekker interessant ja.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:59 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
oeeeew maar jij moet helemaal je kutsmoel houden als je niks boeiends te melden hebt.
Nou dan toch hopenlijk wel een echte grondwet. Met de basale rechten en plichten voor burgers en instituties zoals een grondwet hoort te hebben. En niet een verkapte "meer bevoegdheden voor Europa" weggestopt in een samenraapseltje van de al bestaande verdragen.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:58 schreef golfer het volgende:
Afgang voor Chirac en alle andere campagne-voerders voor een ja-stem.
Verder betekent dit NON van de Fransen, ongeacht of Nederland Ja of Nee stemt, sowieso weer enige jaren uitstel van de Europese Grondwet, die er uiteindelijk toch onherroepelijk zal komen.
Ik heb die topics niet gevolgd, maar het is in ieder geval inhoudelijk.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:01 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Jij meld wel wat boeiends?? Alles wat jij hebt gezegd is pas keertje of 100 hier gemeld. Lekker interessant ja.En als klap op de vuurpijl flikker je er maar even een immitatie bij.
Helemaal waar, maar dat maakt die grondwet niet beter of slechter. Je moet stemmen voor of tegen een grondwet. Niet tegen het propagandabeleid dat daar helaas bij kwam kijken.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:01 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ja, dat zegt iedereen en dat zal best, maar ik vind dat de overheid daar voor een groot deel ook debet aan is. Was met fatsoenlijke voorlichting gekomen ipv een peperdure, overdreven drammerige en zo nu en dan zelfs angstvoedende campagne, dan had je dit gezeik niet gehad.
Gelukkig krijgen ze over een paar jaar de kans om het allemaal wat handiger aan te pakken
Hahaha helemaal geirriteerd he? Wind je toch niet zo op ventje het is maar internetquote:Op zondag 29 mei 2005 23:03 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik heb die topics niet gevolgd, maar het is in ieder geval inhoudelijk.
Wtf interesseert jou die immitatie nou? Wat ontzettend triest dat je daar op gaat letten zeg... had het zelf nieteens door. Kutgozer
Nou hou je bek dan! Wat doe je hier nog?quote:Op zondag 29 mei 2005 23:04 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Hahaha helemaal geirriteerd he? Wind je toch niet zo op ventje het is maar internet![]()
Je zou de grondwet kunnen gaan lezen... elke interpretatie van een deskundige is immers subjectief, en dat wil je niet...quote:Op zondag 29 mei 2005 23:04 schreef Copycat het volgende:
Ik heb er NU nog geen vertrouwen in. En door een gebrek aan duidelijke, objectieve informatie vertrouw ik dit keer liever op mijn gutfeeling en stem ik -een inmiddels overbodig- Nee.
Dat is idd zo, de uitspraken van die verschillende ministers sloegen allemaal nergens op. Het is een aardig les in democratie ik hoop dat het wat effect zal hebben, we laten ons niet zo makkelijk leiden door de 'elite'.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:01 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ja, dat zegt iedereen en dat zal best, maar ik vind dat de overheid daar voor een groot deel ook debet aan is. Was met fatsoenlijke voorlichting gekomen ipv een peperdure, overdreven drammerige en zo nu en dan zelfs angstvoedende campagne, dan had je dit gezeik niet gehad.
Gelukkig krijgen ze over een paar jaar de kans om het allemaal wat handiger aan te pakken
Dat ding is niet te lezen.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:05 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Je zou de grondwet kunnen gaan lezen... elke interpretatie van een deskundige is immers subjectief, en dat wil je niet...
Dit NON betekent inderdaad terug gaan naar de onderhandelingstafel en een nieuw, verbeterd voorstel over een jaar of zo opnieuw voorleggen aan de Europese burgers.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:03 schreef NorthernStar het volgende:
Nou dan toch hopenlijk wel een echte grondwet. Met de basale rechten en plichten voor burgers en instituties zoals een grondwet hoort te hebben. En niet een verkapte "meer bevoegdheden voor Europa" weggestopt in een samenraapseltje van de al bestaande verdragen.
Eerst de basis goed regelen, dan pas eventueel bevoegdheden overdragen.
Maar ik kon deze keer niet stemmen voor of tegen een grondwet omdat ik te lui was om zelf het hele ding te gaan lezen en nergens fatsoenlijke voorlichting vandaan kon halen.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:04 schreef Thomas B. het volgende:
Helemaal waar, maar dat maakt die grondwet niet beter of slechter. Je moet stemmen voor of tegen een grondwet. Niet tegen het propagandabeleid dat daar helaas bij kwam kijken.
Weet je wat nou het mooie is...quote:Op zondag 29 mei 2005 23:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Dit NON betekent inderdaad terug gaan naar de onderhandelingstafel en een nieuw, verbeterd voorstel over een jaar of zo opnieuw voorleggen aan de Europese burgers.
Ik heb het geprobeerd met die brochure met de verkorte uitleg van de grondwet. Wollig woordgebruik dat bij mij meer vragen opriep dan beantwoordde.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:05 schreef ScienceFriction het volgende:
Je zou de grondwet kunnen gaan lezen... elke interpretatie van een deskundige is immers subjectief, en dat wil je niet...
Common law en die andere dingen zitten wel beter idd. Maar ik zou het toch liever nog iets aangepast zien.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:12 schreef Thomas B. het volgende:
Ik ben voor het Britse systeem... gewoon geen geschreven grondwet!
Is ongeveer hetzelfde als zeggen: "Als je niets van politiek snapt, kan je beter niet gaan stemmen."quote:Op zondag 29 mei 2005 23:13 schreef ScienceFriction het volgende:
Als je niets van de grondwet snapt, dan kun je beter niet gaan stemmen... Lijkt me logisch.
quote:Op zondag 29 mei 2005 23:13 schreef ScienceFriction het volgende:
Als je niets van de grondwet snapt, dan kun je beter niet gaan instemmen... Lijkt me logisch.
Nou, dat lijkt mij helemaal niet logisch.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:13 schreef ScienceFriction het volgende:
Als je niets van de grondwet snapt, dan kun je beter niet gaan stemmen... Lijkt me logisch.
Bij politiek kun je stemmen op mensen die voor jou politiek gaan bedrijven. Dat lijkt mij een essentieel verschil.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Is ongeveer hetzelfde als zeggen: "Als je niets van politiek snapt, kan je beter niet gaan stemmen."
Als we eerst een 'proeve van stembekwaamheid' zouden invoeren blijven er in mijn ogen bijzonder weinig stemgerechtigen over en ga je eeuwen terug naar politiek die voor en door de elite wordt gemaakt.
Als je er zo tegenaan kijkt kan je beter het hele stemrecht afschaffenquote:Op zondag 29 mei 2005 23:13 schreef ScienceFriction het volgende:
Als je niets van de grondwet snapt, snap je ook niet waar je voor of tegen stemt. Waarom zou je dan gaan stemmen? Je brengt een stem uit omdat je iets belangrijk vindt lijkt mij toch.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:17 schreef thaleia het volgende:
[..]
Nou, dat lijkt mij helemaal niet logisch.
Ben het met Copycat eens: gewoon nee, en dan mogen ze het over een paar jaar nog eens proberen, om met een goed voorstel te komen EN goed duidelijk te maken waarom het een goed voorstel is.
Waarom?quote:Op zondag 29 mei 2005 23:19 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Als je er zo tegenaan kijkt kan je beter het hele stemrecht afschaffen
Okay. Je wilt dus niet dat er een grondwet komt die volgens jou teveel zou veranderen.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:21 schreef Copycat het volgende:
Ik zeg niet dat ik er niets van snap, maar dat beide 'kampen' me niet hebben weten overtuigen.
Bij twijfel: nee.
Dat staat er toch nietquote:Op zondag 29 mei 2005 23:23 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Okay. Je wilt dus niet dat er een grondwet komt die volgens jou teveel zou veranderen.
Duidelijk.
Nee, waarvan ik nog niet duidelijk zie wat er (op termijn) wel en niet door verandert. En wat de effectieve consequenties daarvan zijn.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:23 schreef ScienceFriction het volgende:
Okay. Je wilt dus niet dat er een grondwet komt die volgens jou teveel zou veranderen.
Als je nog met zoveel onbeantwoorde vragen en twijfels zit, ga je toch niet JA stemmen?? Als ik niet zeker wil dat ik een nieuwe tv of pc wil, wacht ik ook nog even voordat ik zeker weet dat het een fikse verbetering zal zijn.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:20 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Als je niets van de grondwet snapt, snap je ook niet waar je voor of tegen stemt. Waarom zou je dan gaan stemmen? Je brengt een stem uit omdat je iets belangrijk vindt lijkt mij toch.
Ja, dat is bijna hetzelfde...quote:Op zondag 29 mei 2005 23:26 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Als je nog met zoveel onbeantwoorde vragen en twijfels zit, ga je toch niet JA stemmen?? Als ik niet zeker wil dat ik een nieuwe tv of pc wil, wacht ik ook nog even voordat ik zeker weet dat het een fikse verbetering zal zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |