abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 juni 2005 @ 13:26:39 #151
3542 Gia
User under construction
pi_27606158
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 13:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Okee, goed dat je het in elk geval hebt uitgelegd. Konden ze zich inleven in jullie redenering?

Toch zou ik zelf graag willen dat ze zouden leren om het te relativeren. Dus juist wel laten spelen, maar leren ermee om te gaan. Maar goed, ik wil geeneens kinderen, dus waar lul ik over.
Sinds dat voorval mogen ze ook geen spellen meer kopen met een 16 + of 18 + rating.

Woensdag hebben ze Medal of honor gekocht. Dat is voor 12 +. Wordt ook in geschoten. Lijkt een beetje op Wolfenstein en zo, maar dan zonder bloed. Ziet er toch een heel stuk minder geweldadig uit.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 13:27:53 #152
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27606189
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 13:23 schreef Gia het volgende:
Ik ben 15 jaar ouder. Keek overigens ook naar Tour of Duty. Denk dat in die tijd veel ouders erg bezorgd waren over toenemende geweldadige programma's op tv. Misschien wel te bezorgd. Niks mis met ToD.
De kinderen van mijn schoonzus mochten niet eens naar Pokémon kijken, want dat was te geweldadig!!!

Kijk dat lijkt me wat overdreven.

Maar goed, we dwalen af.
Mijn punt is, dat alles wat van de kinderen is, in principe nog steeds ons eigendom is, dus inclusief hun geld. Tot hun 18de is zelfs hun onderbroek nog niet van zichzelf!! Wettelijk gezien dan.

Ethisch gezien is het natuurlijk een heel andere kwestie.

Maar ik denk dus dat de ouders van TS alle recht hadden dit te doen. Of het nou de verstandigste manier was om het gedrag van hun zoon te corrigeren, weet ik niet. Denk het niet. Hier is het ook weleens van die onzin: Kijkt de ene de andere aan en trekt een raar gezicht of maakt een raar geluid. Jongste irriteert zich daaraan en wordt boos, oudste gaat gewoon door, jongste wordt nog bozer. Sfeer weg. Wij vragen of ze effe normaal willen doen. Oudste super onschuldig: "Ik deed niks". Jongste super verontwaardigd: "Wel, hij zat gek te doen en daar kan ik niet tegen".

Tja, wat doe je dan? Tegen de oudste zeggen dat hij zich eens moet gaan gedragen naar zijn leeftijd en tegen de jongste zeggen dat hij eens niet zo gauw geïrriteerd moet zijn.

Verwacht dat het zoiets dergelijks is geweest bij TS. En als zoiets echt dag in dag uit gebeurd, kan ik me wel voorstellen dat die ouders het op een bepaald moment beu zijn. Dat niets meer echt hielp en dit een poging is hun zoon te leren zich te gedragen tijdens het eten.

Je krijgt nu eenmaal geen gebruiksaanwijzing bij die kids. De ene denkt het zo te doen en de ander doet het anders. En wat voor het ene kind werkt hoeft voor een ander kind weer helemaal niet te werken. Daarom kan ook niemand bepalen hoe jij je kinderen op moet voeden.

Vind dit persoonlijk niet de handigste straf, zou het zelf niet doen.
Hmm, maar zou het ethische aspect bij het opvoeden niet veel belangrijker moeten zijn dan het juridische?

Ik geef trouwens toe dat kinderren opvoeden me gruwelijk lastig lijkt, ik ben benieuwd hoe ik dat tzt ga doen
Vampire Romance O+
pi_27606245
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 13:27 schreef MouseOver het volgende:
Ik geef trouwens toe dat kinderren opvoeden me gruwelijk lastig lijkt,
Het is geen verplichte zaak hoor. Maar goed, ondanks het feit dat ik geen kinderen wil, heb ik wel vrij duidelijke ideeën over opvoeden. Natuurlijk ook vanuit mijn opleiding. En vanuit het feit dat ik vind dat mijn ouders het ontzettend goed hebben aangepakt.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 13:33:39 #154
3542 Gia
User under construction
pi_27606350
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 13:27 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Hmm, maar zou het ethische aspect bij het opvoeden niet veel belangrijker moeten zijn dan het juridische?
Tuurlijk wel. Ze moeten leren zuinig te zijn op hun spullen. Ze moeten leren met geld om te gaan. Maar ze moeten ook leren zuinig te zijn op de spullen van anderen en dat het vergoed moet worden als je iets stuk maakt. En dan vind ik het echt niet erg om een kind in zijn portemonnee te treffen.

Stel je voor: hij molt iets bij een vriendje waar hij ruzie mee heeft. Kan je dat wel op gaan geven aan de verzekering, want kinderen zijn nog niet verantwoordelijk voor hun daden, maar ik denk dat zelf betalen beter werkt. (ligt natuurlijk ook aan de hoogte van de schade)

Als mijn kind zonder licht fietst en een bekeuring krijgt, mag hij die ook zelf betalen. En doet hij dat niet, dan doe ik dat voor hem, van zijn geld.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 13:34:15 #155
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27606373
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 13:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Het is geen verplichte zaak hoor. Maar goed, ondanks het feit dat ik geen kinderen wil, heb ik wel vrij duidelijke ideeën over opvoeden. Natuurlijk ook vanuit mijn opleiding. En vanuit het feit dat ik vind dat mijn ouders het ontzettend goed hebben aangepakt.
Volgens mij is kinderen opvoeden bij uitstek iets wat veel zwaarder is als je het te weloverwogen doet. Ook al zal het eindresultaat mogelijk beter kunnen zijn.

Volgens mij zijn de mensen die het gewoon op een verstandige en doordachte manier aanpakken, zonder er verder te veel over na te denken het beste af.
Vampire Romance O+
pi_27606430
De nieuwe keuken die hier nieuw is geplaatst, heb ik betaald.............uhhhhhhh.......ik bedoel voorgeschoten. Jammer dat ik er nog geen cent van heb terug gezien.

Ook een vorm van geld afpakken.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 13:36:12 #157
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27606437
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 13:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Ze moeten leren zuinig te zijn op hun spullen. Ze moeten leren met geld om te gaan. Maar ze moeten ook leren zuinig te zijn op de spullen van anderen en dat het vergoed moet worden als je iets stuk maakt. En dan vind ik het echt niet erg om een kind in zijn portemonnee te treffen.

Stel je voor: hij molt iets bij een vriendje waar hij ruzie mee heeft. Kan je dat wel op gaan geven aan de verzekering, want kinderen zijn nog niet verantwoordelijk voor hun daden, maar ik denk dat zelf betalen beter werkt. (ligt natuurlijk ook aan de hoogte van de schade)

Als mijn kind zonder licht fietst en een bekeuring krijgt, mag hij die ook zelf betalen. En doet hij dat niet, dan doe ik dat voor hem, van zijn geld.
Helemaal mee eens

Alleen twijfel ik of je dat ook kunt laten gelden voor zoiets subjectiefs als een verpeste maaltijd. Ook al omdat de schuldvraag niet helemaal duidelijk was.
Vampire Romance O+
pi_27606461
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 13:35 schreef Marczilla het volgende:
De nieuwe keuken die hier nieuw is geplaatst, heb ik betaald.............uhhhhhhh.......ik bedoel voorgeschoten. Jammer dat ik er nog geen cent van heb terug gezien.

Ook een vorm van geld afpakken.
pi_27606489
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 13:34 schreef MouseOver het volgende:
Volgens mij is kinderen opvoeden bij uitstek iets wat veel zwaarder is als je het te weloverwogen doet. Ook al zal het eindresultaat mogelijk beter kunnen zijn.

Volgens mij zijn de mensen die het gewoon op een verstandige en doordachte manier aanpakken, zonder er verder te veel over na te denken het beste af.
Kun je iets op een verstandige en doordachte manier aanpakken zonder verder te veel na te denken?
  vrijdag 3 juni 2005 @ 13:39:48 #160
3542 Gia
User under construction
pi_27606563
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 13:34 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Denk ik ook. Iemand met een cursus kinderpsychologie doet het nog niet per definitie beter dan iemand die gewoon ergens op de administratie werkt.

Ik ken iemand die psychologie heeft gestudeerd en die altijd iedereen loopt te analyseren. Je zou er maar mee samenwonen! Het zou je moeder maar zijn! Lijkt me vreselijk.

Opleiding is nog geen waarborg dat je je kinderen de juiste opvoeding kunt geven. Je kunt ideeën zat hebben, maar de praktijk is altijd anders.

Wij hebben wel bepaalde principes, maar voor de rest gaat het zo'n beetje uit de losse pols. En iedereen maakt fouten. Is gewoon menselijk. Toch hoor ik nooit klachten over onze kinderen. Altijd complimentjes van verenigingen en school dat ze zo goed meedoen en nooit lastig zijn. Dat het thuis weleens anders is, vind ik dan minder belangrijk. Ze weten schijnbaar hoe het hoort.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 13:41:21 #161
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27606609
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 13:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Kun je iets op een verstandige en doordachte manier aanpakken zonder verder te veel na te denken?
Ja, je kunt vooraf een globale strategie opzetten, daarnaar handelen, en die zo af en toe eens tegen het licht houden om te kijken of die nog klopt

Je kunt ook in den beginne de meest perfecte strategie uitdenken, die continu evalueren om te zien of het wel nog steeds de meest perfecte strategie is, en daarnaast ondertussen je nog zoveel mogelijk inlezen om daarmee jezelf nog extra te verwarren.

Ik denk dat kinderen de tools bij uitstek zijn om een aanpak zoals #2 te frustreren en je richting een rustoord te helpen.
Vampire Romance O+
pi_27606766
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 13:41 schreef MouseOver het volgende:
Ja, je kunt vooraf een globale strategie opzetten, daarnaar handelen, en die zo af en toe eens tegen het licht houden om te kijken of die nog klopt

Je kunt ook in den beginne de meest perfecte strategie uitdenken, die continu evalueren om te zien of het wel nog steeds de meest perfecte strategie is, en daarnaast ondertussen je nog zoveel mogelijk inlezen om daarmee jezelf nog extra te verwarren.

Ik denk dat kinderen de tools bij uitstek zijn om een aanpak zoals #2 te frustreren en je richting een rustoord te helpen.
Nu snap ik het. Eensch.
pi_27615489
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 13:23 schreef Gia het volgende:
Mijn punt is, dat alles wat van de kinderen is, in principe nog steeds ons eigendom is, dus inclusief hun geld. Tot hun 18de is zelfs hun onderbroek nog niet van zichzelf!! Wettelijk gezien dan.

Ethisch gezien is het natuurlijk een heel andere kwestie.
Ook wettelijk is er niets van jou als ouder.
Jij bent bewindvoerder, dat is iets anders dan eigenaar.

Wat betreft je recht om op te voeden heb je gelijk, alleen daarbij zul je wel de belangen van de minderjarige in acht moeten nemen (GTA de asbak ingooien zal bijvoorbeeld niet mogen, want al verbiedt jij je kinderen om er mee te spelen, verkopen van dat spel zal meer opbrengen dan weggooien, waardoor je door het eventueel weg te gooien niet in het belang van de minderjarige handeld)
pi_27616478
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 13:36 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Helemaal mee eens

Alleen twijfel ik of je dat ook kunt laten gelden voor zoiets subjectiefs als een verpeste maaltijd. Ook al omdat de schuldvraag niet helemaal duidelijk was.
Tuurlijk betaal ik als ik een boete zou krijgen voor zonder licht rijden, of als ik iets sloop. Dat lijkt me meer dan logisch. Maar zoals jij zegt, het is idd een beetje anders als je dat ook laat gelden voor een verpeste maaltijd. En de schuldvraag was idd al helemaal niet duidelijk.
  zondag 5 juni 2005 @ 09:53:07 #165
3542 Gia
User under construction
pi_27637746
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 18:38 schreef frederik het volgende:

[..]

Ook wettelijk is er niets van jou als ouder.
Jij bent bewindvoerder, dat is iets anders dan eigenaar.

Wat betreft je recht om op te voeden heb je gelijk, alleen daarbij zul je wel de belangen van de minderjarige in acht moeten nemen (GTA de asbak ingooien zal bijvoorbeeld niet mogen, want al verbiedt jij je kinderen om er mee te spelen, verkopen van dat spel zal meer opbrengen dan weggooien, waardoor je door het eventueel weg te gooien niet in het belang van de minderjarige handeld)
Is niet weggegooid, maar weggelegd. Blijft hun spel, ze mogen het alleen de komende jaren niet spelen.
  Moderator zondag 5 juni 2005 @ 09:59:33 #166
18653 crew  D.
pi_27637801
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 22:40 schreef amr_diab het volgende:
Zijn je ouders misschien psychisch niet helemaal in orde?
niet naar de bekende weg vragen he
pi_27638038
quote:
Op zondag 5 juni 2005 09:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Is niet weggegooid, maar weggelegd. Blijft hun spel, ze mogen het alleen de komende jaren niet spelen.
Had ik ook wel in de gaten, daarom gebruikte ik het woord bijvoorbeeld ook, omdat die situatie zich ook vrij makkelijk zou kunnen voordoen (bij andere ouders misschien)

edit: vraag met computerspul is alleen wat het over 5 jaar waard is, hebben jullie als ouders dus het beste voor met je kinderen door het weg te leggen, wetende dat het nu nog wel enige waarde heeft, en over 5 jaar (haast) niets meer.
Let wel, uit opvoedkundig oogpunt sta ik volledig achter je verbod om te spelen, juridisch is er ook niets mis mee, alleen benadeel je je kinderen niet teveel door het achteloos achter in de kast te gooien?

[ Bericht 30% gewijzigd door frederik op 05-06-2005 10:26:03 ]
  zondag 5 juni 2005 @ 15:23:28 #168
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_27645977
Ik zie het probleem niet, mits je het tzt wel terug krijgt.
Iemand Fien soms gezien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')