Ja, je kunt vooraf een globale strategie opzetten, daarnaar handelen, en die zo af en toe eens tegen het licht houden om te kijken of die nog kloptquote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Kun je iets op een verstandige en doordachte manier aanpakken zonder verder te veel na te denken?
Nu snap ik het. Eensch.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:41 schreef MouseOver het volgende:
Ja, je kunt vooraf een globale strategie opzetten, daarnaar handelen, en die zo af en toe eens tegen het licht houden om te kijken of die nog klopt
Je kunt ook in den beginne de meest perfecte strategie uitdenken, die continu evalueren om te zien of het wel nog steeds de meest perfecte strategie is, en daarnaast ondertussen je nog zoveel mogelijk inlezen om daarmee jezelf nog extra te verwarren.
Ik denk dat kinderen de tools bij uitstek zijn om een aanpak zoals #2 te frustreren en je richting een rustoord te helpen.
Ook wettelijk is er niets van jou als ouder.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:23 schreef Gia het volgende:
Mijn punt is, dat alles wat van de kinderen is, in principe nog steeds ons eigendom is, dus inclusief hun geld. Tot hun 18de is zelfs hun onderbroek nog niet van zichzelf!! Wettelijk gezien dan.
Ethisch gezien is het natuurlijk een heel andere kwestie.
Tuurlijk betaal ik als ik een boete zou krijgen voor zonder licht rijden, of als ik iets sloop. Dat lijkt me meer dan logisch. Maar zoals jij zegt, het is idd een beetje anders als je dat ook laat gelden voor een verpeste maaltijd. En de schuldvraag was idd al helemaal niet duidelijk.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:36 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Helemaal mee eens
Alleen twijfel ik of je dat ook kunt laten gelden voor zoiets subjectiefs als een verpeste maaltijd. Ook al omdat de schuldvraag niet helemaal duidelijk was.
Is niet weggegooid, maar weggelegd. Blijft hun spel, ze mogen het alleen de komende jaren niet spelen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:38 schreef frederik het volgende:
[..]
Ook wettelijk is er niets van jou als ouder.
Jij bent bewindvoerder, dat is iets anders dan eigenaar.
Wat betreft je recht om op te voeden heb je gelijk, alleen daarbij zul je wel de belangen van de minderjarige in acht moeten nemen (GTA de asbak ingooien zal bijvoorbeeld niet mogen, want al verbiedt jij je kinderen om er mee te spelen, verkopen van dat spel zal meer opbrengen dan weggooien, waardoor je door het eventueel weg te gooien niet in het belang van de minderjarige handeld)
niet naar de bekende weg vragen hequote:Op woensdag 1 juni 2005 22:40 schreef amr_diab het volgende:
Zijn je ouders misschien psychisch niet helemaal in orde?
Had ik ook wel in de gaten, daarom gebruikte ik het woord bijvoorbeeld ook, omdat die situatie zich ook vrij makkelijk zou kunnen voordoen (bij andere ouders misschien)quote:Op zondag 5 juni 2005 09:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Is niet weggegooid, maar weggelegd. Blijft hun spel, ze mogen het alleen de komende jaren niet spelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |