abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 juni 2005 @ 22:29:16 #101
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27658788
De AD megatest is zeker nog niet geweest he?
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  zondag 5 juni 2005 @ 22:34:53 #102
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_27659003
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:29 schreef Harry_Sack het volgende:
De AD megatest is zeker nog niet geweest he?
vast niet, maar intresseert me ook maar matig, is leuk om te lachen ofzo, maar weet toch wel waar ik haring moet eten in het oosten van NL.
Gamba in Deventer bv, die is al jaaaren een topper.
Zit er ook een in Apeldoorn, kan ff niet op de naam komen, en die kar in Zutphen is ook erg goed, hoewel die ouwe vent (de eigenaar) er niet meer staat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 5 juni 2005 @ 22:39:03 #103
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27659161
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Godverdomme, ik rij morgen naar NL en ga me helemaal vol vreten aan haring.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 5 juni 2005 @ 22:40:55 #104
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27659229
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

vast niet, maar intresseert me ook maar matig, is leuk om te lachen ofzo, maar weet toch wel waar ik haring moet eten in het oosten van NL.
Zit er ook een in Apeldoorn, kan ff niet op de naam komen, en die kar in Zutphen is ook erg goed, hoewel die ouwe vent (de eigenaar) er niet meer staat.
gamba had vroeger de haring strippenkaart elke strip een haring. en gamba was toen nog heel goed. weet niet hoe het nu met die keten is.
  zondag 5 juni 2005 @ 22:44:18 #105
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27659350
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat is je reden voor die aanname? Ik denk altijd, hoe dichter bij zee hoe verser (is gelul natuurlijk, want haring wordt per definitie minstens een dag bevroren om de mogelijk aanwezige haringworm te doden).

Voor Amsterdam is het wel handig om te weten waar je het beste terecht kan en tegen welke prijs. Zo is er een kar die haring voor 3 euries verkoopt voor redelijke groene haring, maar er bijvoorbeeld een halve kilometer verder nog betere te krijgen is voor 1,50..
  zondag 5 juni 2005 @ 22:47:22 #106
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27659467
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:44 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Wat is je reden voor die aanname? Ik denk altijd, hoe dichter bij zee hoe verser (is gelul natuurlijk, want haring wordt per definitie minstens een dag bevroren om de mogelijk aanwezige haringworm te doden).

Voor Amsterdam is het wel handig om te weten waar je het beste terecht kan en tegen welke prijs. Zo is er een kar die haring voor 3 euries verkoopt voor redelijke groene haring, maar er bijvoorbeeld een halve kilometer verder nog betere te krijgen is voor 1,50..
als je via de stadhouderskade met de auto naar het museumplein gaat zit daar de meest norse man van amsterdam , genaamd altena, die heeft echt topper de top haringen. en als je om peper vraagt kijk ie heel erg boos, maar dat doet ie dus altijd.
  zondag 5 juni 2005 @ 22:47:42 #107
45206 Pietverdriet
pi_27659477
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:44 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Ik bedoelde, ik weet waar ik in het oosten een haring moet eten en waar niet, ik ken het westen niet goed en weet niet waar ik daar terecht kan.
  zondag 5 juni 2005 @ 22:53:47 #108
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_27659718
Waar haal ik in Scheveningen de beste haring ?
  zondag 5 juni 2005 @ 22:58:13 #109
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27659889
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

als je via de stadhouderskade met de auto naar het museumplein gaat zit daar de meest norse man van amsterdam , genaamd altena, die heeft echt topper de top haringen. en als je om peper vraagt kijk ie heel erg boos, maar dat doet ie dus altijd.
peper Uitjes en zuur moeten er bij

Op het Haarlemmerplein schijnt vorig jaar de beste te zijn geweest, die stond in de landelijke top 10
  zondag 5 juni 2005 @ 23:03:28 #110
45206 Pietverdriet
pi_27660071
Haring met peper ken ik ook niet, hopelijk wel versgemalen dan?
Maar ui en zuur moet ik niet bij de haring.
  zondag 5 juni 2005 @ 23:24:24 #111
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_27660771
In Spakenburg zijn ze erg goed.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 5 juni 2005 @ 23:55:59 #112
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27661819
quote:
Op zondag 5 juni 2005 23:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Haring met peper ken ik ook niet, hopelijk wel versgemalen dan?
Maar ui en zuur moet ik niet bij de haring.
peper is dé manier piet. versgemalen uiteraard, maar dat moet je sommige haringboeren nog ff leren. er staat natuurlijk wel altijd een vaatje readygrined peper. niet teveel, gewoon ff een paar korreltjes voor de smaakoverdracht.
pi_27672775
Even maar weer omhoog halen

pi_27682447
Haring met uitjes

altijd lekker biertje drbij
Do not take life too seriously. You will never get out of it alive.
pi_27683906
Ik vind haring lekker. Waarom moeten die kleine kutvisjes zo fukking duur zijn!
  maandag 6 juni 2005 @ 18:52:59 #116
45206 Pietverdriet
pi_27684208
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:42 schreef skiczukie het volgende:
Ik vind haring lekker. Waarom moeten die kleine kutvisjes zo fukking duur zijn!
Ach, zie het eens zo.
Wat betaal je voor een frikandel? Of een Big Mac
En dan krijg je een vage hap die op iets van vlees lijkt, je kan het eten.
En een Haring is een goddelijke specialiteit, een verrukkelijk stukkie vis.
pi_27684276
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ach, zie het eens zo.
Bijna net zo lekker als een gebakken stukkie schelvis
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_27684290
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ach, zie het eens zo.
Haring is duurder dan zalm nu.
  maandag 6 juni 2005 @ 18:55:44 #119
45206 Pietverdriet
pi_27684306
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:54 schreef Joene het volgende:

[..]

Bijna net zo lekker als een gebakken stukkie schelvis
Een lekkerbek?
pi_27684327
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:55 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Man zalm is toch ook niks bijzonders? zalm is alleen lekker als het gerookt is een losse moot zalm stelt niks voor tenzij je canadese wilde zalm hebt en dat kost weer een vermogen
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_27684336
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een lekkerbek?
De originele lekkerbek ja . Niet zoals tegenwoordig met kabeljauw.
pi_27684355
Ze zijn heerlijk Ik heb er zaterdag zomaar ineens 6 tegelijk naar binnen gewerkt (oh foei)

JAMMIE
pi_27684363
Na zalm is haring mijn favoriete vis.
I drink a lot of coffee before I go to sleep. It makes me dream faster.
  maandag 6 juni 2005 @ 18:58:15 #124
45206 Pietverdriet
pi_27684386
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:55 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Haring is een wilde vis
Zalm is een bioindustrie "plofkip" met schubben, en ook nog eens smerig.

Het is alsof je een Snip of Patrijs met een diepvrieskip vergelijkt
pi_27684398
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:56 schreef Joene het volgende:

[..]

Man zalm is toch ook niks bijzonders? zalm is alleen lekker als het gerookt is een losse moot zalm stelt niks voor tenzij je canadese wilde zalm hebt en dat kost weer een vermogen
Zalm is ook een delicatesse toch. Waar kun je in Europa erg goedkoop haring kopen?
pi_27684439
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:58 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Zalm is ook een delicatesse toch. Waar kun je in Europa erg goedkoop haring kopen?
Bij de groothandel
pi_27684457
quote:

[..]

Zalm is ook een delicatesse toch.
Zou kunnen , ik vind het niet te vreten tenzij canadees .
  maandag 6 juni 2005 @ 19:00:51 #128
45206 Pietverdriet
pi_27684464
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:56 schreef Joene het volgende:

[..]

De originele lekkerbek ja . Niet zoals tegenwoordig met kabeljauw.
Lekkerbek kabeljauw? Met die kabeljauwprijzen van tegenwoordig?
Dat hou ik voor een gerucht, mischien koolvis, maar een lekkerbek is voor mij een gebakken schelvis. Schelvis is een ongelofelijk onderschat visje, omdat ie niet duur of chique is, maar wel geweldig lekker.
pi_27684497
de haring kost geloof ik iets van 1.40/1,60 de stuk

Ik had er zaterdag 4 voor 6 euro geloof ik. (was een dagje wezen stappen, dus erg goed was mijn geheugen toen niet meer)
pi_27684519
Hier krijg je bij de visboer kabeljauw in je lekkerbek , helaas geen schelvis. en inderdaad een gebakken schelvis is een lust voor de tong:)
  maandag 6 juni 2005 @ 19:03:11 #131
45206 Pietverdriet
pi_27684531
quote:

[..]

Zalm is ook een delicatesse toch.
Nee, niet echt
pi_27684636
quote:
Op maandag 6 juni 2005 19:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, niet echt
Owww. Dacht ik altijd.
pi_27685337
Puntbroodje+ haring = 2,50 euro in Rotterdam (V&D Hoogstraat)

5 gulden kassa!
pi_27689834
Ik heb zo'n zin om zo'n ding te eten! Zo fukking geil. En nog een. En dan nog een. En dan weer een jaar wachten waarschijnlijk.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 01:15:02 #135
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27696819
Waarom een jaar wachten???

Ik eet trouwens geen haring, brrr en ik zoen ook geen mensen die het gegeten hebben, wat een lucht...
Gelukkig zijn er genoeg andere dingen die ik wel lekker vind
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_27696848
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 01:15 schreef BBQ-kip het volgende:

Ik eet trouwens geen haring, brrr en ik zoen ook geen mensen die het gegeten hebben, wat een lucht...
GMTA
Het zal niet he
  dinsdag 7 juni 2005 @ 01:18:51 #137
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27696889
Lust jij het ook weer niet? Hahaha
Het is echt scary hoeveel we op elkaar lijken
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  Redactie Games dinsdag 7 juni 2005 @ 01:21:46 #138
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_27696940
... ik heb alleen deze week alleen geen tijd om te kopen
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_27698371
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 01:15 schreef BBQ-kip het volgende:

Zodat het lekker blijft. Iets om naar uit te kijken. Ofzo.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 07:50:36 #140
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_27698405
Ik zie jullie over van allerlei andere lekkere vissoorten praten, maar wat dachten jullie van een lekker gerookt palinkje (duimdik, absoluut niet dikker) mijn ex ving ze altijd zelf (foei, jah ik weet het) en rookte ze ook zelf.... maar dat is ook weer een vis waar je een godsvermogen voor neertelt om 1 minuutje lekker eten
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_27698414
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 07:50 schreef Puckzzz het volgende:
Ik zie jullie over van allerlei andere lekkere vissoorten praten, maar wat dachten jullie van een lekker gerookt palinkje (duimdik, absoluut niet dikker) mijn ex ving ze altijd zelf (foei, jah ik weet het) en rookte ze ook zelf.... maar dat is ook weer een vis waar je een godsvermogen voor neertelt om 1 minuutje lekker eten
Waar vang je die beesten? In een slootje?
pi_27699269
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 07:50 schreef Puckzzz het volgende:
Ik vang ook zelf mn ijsselmeer paling Heerlijk. ook zelf roken, of een volendams pannetje van maken.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 09:14:16 #143
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_27699427
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 07:53 schreef skiczukie het volgende:

[..]

ze zitten eigenlijk overal, maar wij woonden in Friesland en daar heb je een riviertje dat heet de Linde, een heel mooi natuurlijk riviertje, daar zette hij fuiken uit en dat is hartstikke illegaal! maar wel effectief al wat niet tot de palingfamilie behoorde ging keurig weer terug hoor

Joene, je zou eens naar de palingrook kampioenschappen moeten gaan in Friesland, dat is in een heel klein gehucht (ben de naam ff kwijt, vlakbij Heerenveen) het is een strook van zo'n kilometer lang langs een riviertje en daar staan allemaal mensen met verschillende methodes hun verse paling te roken. Zoooooo lekker!!! Ja mag dan zelf ook stemmen op de lekkerste paling enzo, heel leuk sfeertje met uiteraard een biertent en 'entertainment' lees: countrymuziek en linedancen
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_27699465
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 07:53 schreef skiczukie het volgende:

[..]

ijsselmeer is het lekkerst, verder inderdaad in langzaam stromend water.
pi_27699496
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 09:14 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

ze zitten eigenlijk overal, maar wij woonden in Friesland en daar heb je een riviertje dat heet de Linde, een heel mooi natuurlijk riviertje, daar zette hij fuiken uit en dat is hartstikke illegaal! maar wel effectief al wat niet tot de palingfamilie behoorde ging keurig weer terug hoor

Joene, je zou eens naar de palingrook kampioenschappen moeten gaan in Friesland, dat is in een heel klein gehucht (ben de naam ff kwijt, vlakbij Heerenveen) het is een strook van zo'n kilometer lang langs een riviertje en daar staan allemaal mensen met verschillende methodes hun verse paling te roken. Zoooooo lekker!!! Ja mag dan zelf ook stemmen op de lekkerste paling enzo, heel leuk sfeertje met uiteraard een biertent en 'entertainment' lees: countrymuziek en linedancen
Stropen is idd illegaal maar zo doe ik het dus ook met fuiken en kistjes.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 09:25:03 #146
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_27699672
je kunt ook kleine piepschuimen blokjes snijden van zo'n 5 cm³ een lange lijn eraan met 1 (!) haak en een flinke tros dauwpieren( volgens mij hetten ze zo, van die hele grote die je 's nachts vangt)Maak heel veel van die blokjes en gooi ze vanuit een bootje overboord. Ga de volgende ochtend rond 5 uur je blokjes weer verzamelen. zit geheid paling aan
pi_27699914
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 09:25 schreef Puckzzz het volgende:
je kunt ook kleine piepschuimen blokjes snijden van zo'n 5 cm³ een lange lijn eraan met 1 (!) haak en een flinke tros dauwpieren( volgens mij hetten ze zo, van die hele grote die je 's nachts vangt)Maak heel veel van die blokjes en gooi ze vanuit een bootje overboord. Ga de volgende ochtend rond 5 uur je blokjes weer verzamelen. zit geheid paling aan
ik ken het lijntjes princiepe
  dinsdag 7 juni 2005 @ 09:42:51 #148
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_27700002
Damn krijg gelijk honger van deze topic
pi_27700049
Ik heb gisteren voor het eerst een haring gegeten! Zonder uitjes en ik vond het lekker !
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_27700116
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 09:45 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Ik heb gisteren voor het eerst een haring gegeten! Zonder uitjes en ik vond het lekker !
is lekkerder dan met idd.
pi_27700220
Okay, nu is het over met de illegale praktijken... Want illegaal blijft illegaal.
En het topic gaat volgens mij over haring....
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_27700249
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 09:51 schreef Oblivion het volgende:
Okay, nu is het over met de illegale praktijken... Want illegaal blijft illegaal.
En het topic gaat volgens mij over haring....
Tsss in je laatste dagjes als mod nog even moeilijk doen
pi_27700314
Tuurlijk...
Of jij doet nog even moeilijk in mijn laatst dagen als mod...
Verdere opmerkingen graag in foodback...

Ontopic: Heb alleen nog een broodje haring op...
Veel te weinig, van het weekend zal ik ze gaan halen.
Zal er 1 proberen met ui en zuur, en 1 met peper.
Wil het verschil wel eens proeven.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 12:58:09 #154
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27705501
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 09:56 schreef Oblivion het volgende:
Tuurlijk...
Of jij doet nog even moeilijk in mijn laatst dagen als mod...
Verdere opmerkingen graag in foodback...

Ontopic: Heb alleen nog een broodje haring op...
Veel te weinig, van het weekend zal ik ze gaan halen.
Zal er 1 proberen met ui en zuur, en 1 met peper.
Wil het verschil wel eens proeven.
niet teveel peper erop doen he? gewoon heel licht strooien/grinden.
pi_27705585
Yes, sir...
Vers gemalen peper.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 13:02:27 #156
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27705630
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 13:01 schreef Oblivion het volgende:
Yes, sir...
Vers gemalen peper.
goed zo!
  dinsdag 7 juni 2005 @ 13:10:35 #157
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27705893
peper op je haring, ik wist niet dat er zoveel culturen in Nederland waren. Het idee alleen al, peper
  dinsdag 7 juni 2005 @ 17:59:23 #158
45206 Pietverdriet
pi_27715723
Heb net 4 haringen gehaald, die ga ik ff lekker smikkelen.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 18:09:46 #159
45206 Pietverdriet
pi_27715965
Goed de Haringkar te Zutphen kan je vergeten, smaak is goed, maar slecht schoongemaakt.
Je kan merken dat die ouwe baas er niet meer staat, de kwaliteit gaat achteruit.
Morgen naar Gamba in Deventer,
  dinsdag 7 juni 2005 @ 18:35:55 #160
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27716635
heb je ze alle vier binnen 10 minuten weggeschrokt, Piet?
pi_27716639
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Goed de Haringkar te Zutphen kan je vergeten, smaak is goed, maar slecht schoongemaakt.
Je kan merken dat die ouwe baas er niet meer staat, de kwaliteit gaat achteruit.
Morgen naar Gamba in Deventer,
Het schoonmaken van een haring is een vakapart helaas
pi_27716657
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 18:35 schreef Harry_Sack het volgende:
Das toch niet zo snel ? ze glijden zo je keel in hoor.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 18:40:27 #163
45206 Pietverdriet
pi_27716762
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 18:35 schreef Harry_Sack het volgende:
Ja
Maar met het nodige geetter van hele bosjes graten uit me bek trekken. Kijk, eentje laten zitten kan gebeuren, maar in die vier waren het er zeker 20, en dan ook nog van die, die meerdere aan elkaar zitten. Smerig gewoon, dat kan ik niet hebben.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 18:47:11 #164
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27716924
ik zou echt supermisselijk zijn, 2 gaat nog net, maar bij meer dan komt het echt terug.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 18:50:01 #165
45206 Pietverdriet
pi_27717003
4 is bij mij ook de max.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 18:51:13 #166
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_27717033
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 13:01 schreef Oblivion het volgende:
Yes, sir...
Vers gemalen peper.
Op je haring?

Is dat hoe ze hem in de randstad eten?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 7 juni 2005 @ 18:51:35 #167
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27717045
graten in je haring, dat zou niet moeten horen. Hmm
  dinsdag 7 juni 2005 @ 22:11:31 #168
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27724201
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 18:51 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Op je haring?

Is dat hoe ze hem in de randstad eten?
nee, op de betere plekken waar liefhebbers en connaisseurs van de edele haring komen.

probeer het nou maar eens gewoon inplaats van als 8e te zeiken. en bovendien zag ik je kop ook staan in het topic waar het ging om de chemische manier van koken. derhalve kan ik je zeggen dat het gebruik van versgemalen zwarte peper bijna dezelfde smaakoverdracht en versterking heeft als vet.

graag in cul komen en eerst zeiken inplaats van proberen staat een kok heel erg slecht.
pi_27724447
*kuch* zoalshetis...
Als er iemand iets niet afzeikt is het Martijn_77 wel....
Hij is alleen nieuwsgierig!
  dinsdag 7 juni 2005 @ 22:35:51 #170
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27725214
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:17 schreef Oblivion het volgende:
*kuch* zoalshetis...
Als er iemand iets niet afzeikt is het Martijn_77 wel....
Hij is alleen nieuwsgierig!
je hebt gelijk. ik bedoelde het niet zo lullig. maar hij kan het eerst een keer proberen, want het lukt nooit om de smaak te omschrijven. en zoveel mensen hebben al laten zien dat ze peper niet kennen en yuckie vinden. vandaar mijn opmerking als laatste zin. 'afzeiken', zo zag ik het ook niet. meer gewoon ...nou laat maar...
pi_27725251
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je hebt gelijk. ik bedoelde het niet zo lullig. maar hij kan het eerst een keer proberen, want het lukt nooit om de smaak te omschrijven. en zoveel mensen hebben al laten zien dat ze peper niet kennen en yuckie vinden. vandaar mijn opmerking als laatste zin. 'afzeiken', zo zag ik het ook niet. meer gewoon ...nou laat maar...
Het is goed zo.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 22:43:11 #172
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27725522
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:36 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Het is goed zo.
met de ontberende smile of gide line (omdat je 'out of the blue' binnen komt) zou men hem(*) zomaar als zwaar denigrerend kunnen uitleggen...

.*)soms is tekst lastig te interpreteren, wat bedoel je precies met die zin?
  dinsdag 7 juni 2005 @ 22:46:28 #173
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_27725668
Ik lust het niet !!!

Of eigenlijk ik lust het wel maar graten verpesten mijn eetgenot. Net zoals een sinaasappel afpellen en een straal sap in je oog krijgen. Of op intiem gebied een haar tussen je tanden krijgen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_27725897
Dat is ook voor mij een heet hangijzer, ondeugend!
Die kleine graatjes...

@ zoals het is... Het is goed zo, snapte al niet dat je zo uit je slof schoot...
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:15:15 #175
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27726799
graten horen niet in haring, haring hoort ter plekke voor je neus weg te rotten, anders smaakt het gewoon niet. Men snijdt de galblaas stuk, zodat het haringvlees zichzelf verteert
pi_27726824
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

met de ontberende smile of gide line (omdat je 'out of the blue' binnen komt) zou men hem(*) zomaar als zwaar denigrerend kunnen uitleggen...

.*)soms is tekst lastig te interpreteren, wat bedoel je precies met die zin?
PI. Niks dus. Maar je lijkt, ook omdat je nu zo op mij reageerd een beetje geïrriteerd.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:18:12 #177
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27726902
ot: ik wil graag weten van oblivion hoe de haringen vandaag smaakten.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:20:29 #178
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
pi_27726963
oew, morgen ff kijken of ik er ééntje kan scoren
pi_27726983
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:20 schreef Ruis het volgende:
oew, morgen ff kijken of ik er ééntje kan scoren
Éen maar?
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:21:24 #180
45206 Pietverdriet
pi_27726991
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:15 schreef Harry_Sack het volgende:
graten horen niet in haring, haring hoort ter plekke voor je neus weg te rotten, anders smaakt het gewoon niet. Men snijdt de galblaas stuk, zodat het haringvlees zichzelf verteert
Nou, nee, niet de galblaas dan wordt ie bitter, das niet lekker.
De enzymen die samen met de pekel voor de goddelijke smaak zorgen komen dacht ik uit de alvleesklier.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:23:59 #181
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27727060
volgens mij laat een goede kaker bijna nooit graten in de haring achter.. voor de amsterdammers, doe maar altena. of anders de viswinkel naast de groene vlinder, zijstraat kyup.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:24:44 #182
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27727083
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nou, nee, niet de galblaas dan wordt ie bitter, das niet lekker.
De enzymen die samen met de pekel voor de goddelijke smaak zorgen komen dacht ik uit de alvleesklier.
Ergens een of ander orgaan, zodat de spijsverteringssappen vrijkomen in elk geval. Ik dacht de galblaas, meen ik me te herinneren van Midas Dekker's verhaal. Alvleesklier zou ook goed kunnen inderdaad
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:25:39 #183
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27727112
bij elke vis die je schoonmaakt moet je altijd vanaf zijn staart naar de kop toe opensnijden (oppervlakkig). de galblaas raken is idd funest voor de hele vis.
pi_27727124
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:18 schreef zoalshetis het volgende:
ot: ik wil graag weten van oblivion hoe de haringen vandaag smaakten.
Lieverd, ik ben vandaag geen haringen wezen halen...
Maar zodra ik dat gedaan heb, zet ik het hier neer...!
pi_27727153
Ik heb het trouwens niet over die grote dikke graten, maar die fijne...

*vies gezicht trekt....
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:27:39 #186
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27727164
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:26 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Lieverd, ik ben vandaag geen haringen wezen halen...
Maar zodra ik dat gedaan heb, zet ik het hier neer...!
ow sorry, lees nu dat je ze van het weekend gaat halen. dacht vandaag.
pi_27727193
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ow sorry, lees nu dat je ze van het weekend ging halen. dacht vandaag.
Ik wil wel degelijk het verschil proeven.
Heb het altijd met ui gegeten.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:28:31 #188
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_27727195
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:27 schreef Oblivion het volgende:
Ik heb het trouwens niet over die grote dikke graten, maar die fijne...

*vies gezicht trekt....
Die bedoel ik ook...
Zal ik dan een dezer dagen toch maar weer eens proberen ?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:29:04 #189
45206 Pietverdriet
pi_27727216
overginds is kaken, niet wat ze aan de stand doen, kaken is het verwijderen van de ingewanden (behalve de alvleesklier) voor het inpekelen
pi_27727237
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:28 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Die bedoel ik ook...
Zal ik dan een dezer dagen toch maar weer eens proberen ?
Doen we!

En nu aan zoalshet is en pietverdriet:

Horen die fijne graatjes erin te zitten of niet?
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:30:31 #191
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27727253
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:29 schreef Pietverdriet het volgende:
overginds is kaken, niet wat ze aan de stand doen, kaken is het verwijderen van de ingewanden (behalve de alvleesklier) voor het inpekelen
hoe noem je het aan de kraam? schoonmaken?
pi_27727254
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Juist
pi_27727268
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:30 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hoe noem je het aan de kraam? schoonmaken?
schoonmaken idd
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:31:26 #194
45206 Pietverdriet
pi_27727282
Die fijne graatjes horen eigenlijk niet, maar kan gebeuren en is niet zo erg, maar die van mij zaten dus vol met harde graten.
Bah.
Als ik er weer eens langskom ga ik mijn beklag wel doen.
pi_27727315
Is haring alleen rauw te eten, of bestaan er ook gerechten met gekookte/gebakken haring? Kan het me haast niet voorstellen eigenlijk.
pi_27727323
Dus we moeten gewoon ZONDER fijne graatjes eisen!

Ik laat namelijk altijd de helft liggen, want dan begint het gesodemieter...
pi_27727373
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:32 schreef skiczukie het volgende:
Is haring alleen rauw te eten, of bestaan er ook gerechten met gekookte/gebakken haring? Kan het me haast niet voorstellen eigenlijk.
Je kan ook "verse"haring kopen om te bakken (braad haring), je kan dat ook stoven maar is niet zo lekker. Verder heb je zure haring , en haring in slagroom enz enz
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:56:55 #198
45206 Pietverdriet
pi_27727976
Gerookte haring is héérlijk, spekbokking.
Haring in blik, mosterd of tomatensaus is te eten, ben er niet echt gek op
Enne, die haring aan de stand, die is eigenlijk niet rauw, hij is gegaard in de pekel,
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:58:16 #199
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_27728020
ik ga morgen even langs smidt even een haringje happen!

of 2,3,4 we zien wel
  woensdag 8 juni 2005 @ 19:22:36 #200
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_27751288
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:11 schreef zoalshetis het volgende:
nee, op de betere plekken waar liefhebbers en connaisseurs van de edele haring komen.
Oke, ik kende het helemaal niet hier in de buurt wordt haring alleen met uitjes gegeten. Ik ken het met peper helemaal niet. Ga het zeker proberen wat voor peper zou je me aanraden alleen verse gemalen zwarte peper?

Maar ik sta altijd open om iets nieuws te proberen anders had ik bijvoor het genot van een kaasplankje en een goed glas port na een goede maaltijd nooit gekend.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')