vast niet, maar intresseert me ook maar matig, is leuk om te lachen ofzo, maar weet toch wel waar ik haring moet eten in het oosten van NL.quote:Op zondag 5 juni 2005 22:29 schreef Harry_Sack het volgende:
De AD megatest is zeker nog niet geweest he?
quote:Op zondag 5 juni 2005 22:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Godverdomme, ik rij morgen naar NL en ga me helemaal vol vreten aan haring.
gamba had vroeger de haring strippenkaartquote:Op zondag 5 juni 2005 22:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
vast niet, maar intresseert me ook maar matig, is leuk om te lachen ofzo, maar weet toch wel waar ik haring moet eten in het oosten van NL.
Gamba in Deventer bv, die is al jaaaren een topper.
Zit er ook een in Apeldoorn, kan ff niet op de naam komen, en die kar in Zutphen is ook erg goed, hoewel die ouwe vent (de eigenaar) er niet meer staat.
Wat is je reden voor die aanname? Ik denk altijd, hoe dichter bij zee hoe verser (is gelul natuurlijk, want haring wordt per definitie minstens een dag bevroren om de mogelijk aanwezige haringworm te doden).quote:Op zondag 5 juni 2005 22:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
vast niet, maar intresseert me ook maar matig, is leuk om te lachen ofzo, maar weet toch wel waar ik haring moet eten in het oosten van NL.
Gamba in Deventer bv, die is al jaaaren een topper.
Zit er ook een in Apeldoorn, kan ff niet op de naam komen, en die kar in Zutphen is ook erg goed, hoewel die ouwe vent (de eigenaar) er niet meer staat.
als je via de stadhouderskade met de auto naar het museumplein gaat zit daar de meest norse man van amsterdam , genaamd altena, die heeft echt topper de top haringen. en als je om peper vraagt kijk ie heel erg boos, maar dat doet ie dus altijd.quote:Op zondag 5 juni 2005 22:44 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Wat is je reden voor die aanname? Ik denk altijd, hoe dichter bij zee hoe verser (is gelul natuurlijk, want haring wordt per definitie minstens een dag bevroren om de mogelijk aanwezige haringworm te doden).
Voor Amsterdam is het wel handig om te weten waar je het beste terecht kan en tegen welke prijs. Zo is er een kar die haring voor 3 euries verkoopt voor redelijke groene haring, maar er bijvoorbeeld een halve kilometer verder nog betere te krijgen is voor 1,50..
Ik bedoelde, ik weet waar ik in het oosten een haring moet eten en waar niet, ik ken het westen niet goed en weet niet waar ik daar terecht kan.quote:Op zondag 5 juni 2005 22:44 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Wat is je reden voor die aanname? Ik denk altijd, hoe dichter bij zee hoe verser (is gelul natuurlijk, want haring wordt per definitie minstens een dag bevroren om de mogelijk aanwezige haringworm te doden).
Voor Amsterdam is het wel handig om te weten waar je het beste terecht kan en tegen welke prijs. Zo is er een kar die haring voor 3 euries verkoopt voor redelijke groene haring, maar er bijvoorbeeld een halve kilometer verder nog betere te krijgen is voor 1,50..
peperquote:Op zondag 5 juni 2005 22:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
als je via de stadhouderskade met de auto naar het museumplein gaat zit daar de meest norse man van amsterdam , genaamd altena, die heeft echt topper de top haringen. en als je om peper vraagt kijk ie heel erg boos, maar dat doet ie dus altijd.
peper is dé manier piet. versgemalen uiteraard, maar dat moet je sommige haringboeren nog ff leren. er staat natuurlijk wel altijd een vaatje readygrined peper. niet teveel, gewoon ff een paar korreltjes voor de smaakoverdracht.quote:Op zondag 5 juni 2005 23:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Haring met peper ken ik ook niet, hopelijk wel versgemalen dan?
Maar ui en zuur moet ik niet bij de haring.
Ach, zie het eens zo.quote:Op maandag 6 juni 2005 18:42 schreef skiczukie het volgende:
Ik vind haring lekker. Waarom moeten die kleine kutvisjes zo fukking duur zijn!
Bijna net zo lekker als een gebakken stukkie schelvisquote:Op maandag 6 juni 2005 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach, zie het eens zo.
Wat betaal je voor een frikandel? Of een Big Mac
En dan krijg je een vage hap die op iets van vlees lijkt, je kan het eten.
En een Haring is een goddelijke specialiteit, een verrukkelijk stukkie vis.
Haring is duurder dan zalm nu.quote:Op maandag 6 juni 2005 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach, zie het eens zo.
Wat betaal je voor een frikandel? Of een Big Mac
En dan krijg je een vage hap die op iets van vlees lijkt, je kan het eten.
En een Haring is een goddelijke specialiteit, een verrukkelijk stukkie vis.
Een lekkerbek?quote:Op maandag 6 juni 2005 18:54 schreef Joene het volgende:
[..]
Bijna net zo lekker als een gebakken stukkie schelvis![]()
Man zalm is toch ook niks bijzonders? zalm is alleen lekker als het gerookt is een losse moot zalm stelt niks voor tenzij je canadese wilde zalm hebt en dat kost weer een vermogenquote:
De originele lekkerbek ja . Niet zoals tegenwoordig met kabeljauw.quote:
Haring is een wilde visquote:
Zalm is ook een delicatesse toch. Waar kun je in Europa erg goedkoop haring kopen?quote:Op maandag 6 juni 2005 18:56 schreef Joene het volgende:
[..]
Man zalm is toch ook niks bijzonders? zalm is alleen lekker als het gerookt is een losse moot zalm stelt niks voor tenzij je canadese wilde zalm hebt en dat kost weer een vermogen
Bij de groothandelquote:Op maandag 6 juni 2005 18:58 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Zalm is ook een delicatesse toch. Waar kun je in Europa erg goedkoop haring kopen?
Zou kunnen , ik vind het niet te vreten tenzij canadees .quote:
Lekkerbek kabeljauw? Met die kabeljauwprijzen van tegenwoordig?quote:Op maandag 6 juni 2005 18:56 schreef Joene het volgende:
[..]
De originele lekkerbek ja . Niet zoals tegenwoordig met kabeljauw.
GMTAquote:Op dinsdag 7 juni 2005 01:15 schreef BBQ-kip het volgende:
Waarom een jaar wachten???
Ik eet trouwens geen haring, brrr en ik zoen ook geen mensen die het gegeten hebben, wat een lucht...
Gelukkig zijn er genoeg andere dingen die ik wel lekker vind
Zodat het lekker blijft. Iets om naar uit te kijken. Ofzo.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 01:15 schreef BBQ-kip het volgende:
Waarom een jaar wachten???
Ik eet trouwens geen haring, brrr en ik zoen ook geen mensen die het gegeten hebben, wat een lucht...
Gelukkig zijn er genoeg andere dingen die ik wel lekker vind
Waar vang je die beesten? In een slootje?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 07:50 schreef Puckzzz het volgende:
Ik zie jullie over van allerlei andere lekkere vissoorten praten, maar wat dachten jullie van een lekker gerookt palinkje (duimdik, absoluut niet dikker) mijn ex ving ze altijd zelf (foei, jah ik weet het) en rookte ze ook zelf....maar dat is ook weer een vis waar je een godsvermogen voor neertelt om 1 minuutje lekker eten
![]()
Ik vang ook zelf mn ijsselmeer paling Heerlijk. ook zelf roken, of een volendams pannetje van maken.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 07:50 schreef Puckzzz het volgende:
Ik zie jullie over van allerlei andere lekkere vissoorten praten, maar wat dachten jullie van een lekker gerookt palinkje (duimdik, absoluut niet dikker) mijn ex ving ze altijd zelf (foei, jah ik weet het) en rookte ze ook zelf....maar dat is ook weer een vis waar je een godsvermogen voor neertelt om 1 minuutje lekker eten
![]()
ze zitten eigenlijk overal, maar wij woonden in Friesland en daar heb je een riviertje dat heet de Linde, een heel mooi natuurlijk riviertje, daar zette hij fuiken uit en dat is hartstikke illegaal! maar wel effectief al wat niet tot de palingfamilie behoorde ging keurig weer terug hoorquote:Op dinsdag 7 juni 2005 07:53 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Waar vang je die beesten? In een slootje?
ijsselmeer is het lekkerst, verder inderdaad in langzaam stromend water.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 07:53 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Waar vang je die beesten? In een slootje?
Stropen is idd illegaal maar zo doe ik het dus ook met fuiken en kistjes.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 09:14 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ze zitten eigenlijk overal, maar wij woonden in Friesland en daar heb je een riviertje dat heet de Linde, een heel mooi natuurlijk riviertje, daar zette hij fuiken uit en dat is hartstikke illegaal! maar wel effectief al wat niet tot de palingfamilie behoorde ging keurig weer terug hoor
Joene, je zou eens naar de palingrook kampioenschappen moeten gaan in Friesland, dat is in een heel klein gehucht (ben de naam ff kwijt, vlakbij Heerenveen) het is een strook van zo'n kilometer lang langs een riviertje en daar staan allemaal mensen met verschillende methodes hun verse paling te roken. Zoooooo lekker!!! Ja mag dan zelf ook stemmen op de lekkerste paling enzo, heel leuk sfeertje met uiteraard een biertent en 'entertainment' lees: countrymuziek en linedancen
ik ken het lijntjes princiepequote:Op dinsdag 7 juni 2005 09:25 schreef Puckzzz het volgende:
je kunt ook kleine piepschuimen blokjes snijden van zo'n 5 cm³ een lange lijn eraan met 1 (!) haak en een flinke tros dauwpieren( volgens mij hetten ze zo, van die hele grote die je 's nachts vangt)Maak heel veel van die blokjes en gooi ze vanuit een bootje overboord. Ga de volgende ochtend rond 5 uur je blokjes weer verzamelen. zit geheid paling aan
is lekkerder dan met idd.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 09:45 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Ik heb gisteren voor het eerst een haring gegeten! Zonder uitjes en ik vond het lekker!
Tsss in je laatste dagjes als mod nog even moeilijk doenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 09:51 schreef Oblivion het volgende:
Okay, nu is het over met de illegale praktijken... Want illegaal blijft illegaal.
En het topic gaat volgens mij over haring....![]()
niet teveel peper erop doen he? gewoon heel licht strooien/grinden.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 09:56 schreef Oblivion het volgende:
Tuurlijk...![]()
Of jij doet nog even moeilijk in mijn laatst dagen als mod...
Verdere opmerkingen graag in foodback...![]()
Ontopic: Heb alleen nog een broodje haring op...![]()
Veel te weinig, van het weekend zal ik ze gaan halen.
Zal er 1 proberen met ui en zuur, en 1 met peper.
Wil het verschil wel eens proeven.
goed zo!quote:
Het schoonmaken van een haring is een vakapartquote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Goed de Haringkar te Zutphen kan je vergeten, smaak is goed, maar slecht schoongemaakt.
Je kan merken dat die ouwe baas er niet meer staat, de kwaliteit gaat achteruit.
Morgen naar Gamba in Deventer,
Das toch niet zo snel ? ze glijden zo je keel in hoor.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:35 schreef Harry_Sack het volgende:
heb je ze alle vier binnen 10 minuten weggeschrokt, Piet?
Jaquote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:35 schreef Harry_Sack het volgende:
heb je ze alle vier binnen 10 minuten weggeschrokt, Piet?
Op je haring?quote:
nee, op de betere plekken waar liefhebbers en connaisseurs van de edele haring komen.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:51 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Op je haring?![]()
Is dat hoe ze hem in de randstad eten?
je hebt gelijk. ik bedoelde het niet zo lullig. maar hij kan het eerst een keer proberen, want het lukt nooit om de smaak te omschrijven. en zoveel mensen hebben al laten zien dat ze peper niet kennen en yuckie vinden. vandaar mijn opmerking als laatste zin. 'afzeiken', zo zag ik het ook niet. meer gewoon ...nou laat maar...quote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:17 schreef Oblivion het volgende:
*kuch* zoalshetis...
Als er iemand iets niet afzeikt is het Martijn_77 wel....
Hij is alleen nieuwsgierig!
Het is goed zo.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je hebt gelijk. ik bedoelde het niet zo lullig. maar hij kan het eerst een keer proberen, want het lukt nooit om de smaak te omschrijven. en zoveel mensen hebben al laten zien dat ze peper niet kennen en yuckie vinden. vandaar mijn opmerking als laatste zin. 'afzeiken', zo zag ik het ook niet. meer gewoon ...nou laat maar...
met de ontberende smile of gide line (omdat je 'out of the blue' binnen komt) zou men hem(*) zomaar als zwaar denigrerend kunnen uitleggen...quote:
PI. Niks dus. Maar je lijkt, ook omdat je nu zo op mij reageerd een beetje geïrriteerd.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
met de ontberende smile of gide line (omdat je 'out of the blue' binnen komt) zou men hem(*) zomaar als zwaar denigrerend kunnen uitleggen...
.*)soms is tekst lastig te interpreteren, wat bedoel je precies met die zin?
Éen maar?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:20 schreef Ruis het volgende:
oew, morgen ff kijken of ik er ééntje kan scoren
Nou, nee, niet de galblaas dan wordt ie bitter, das niet lekker.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:15 schreef Harry_Sack het volgende:
graten horen niet in haring, haring hoort ter plekke voor je neus weg te rotten, anders smaakt het gewoon niet. Men snijdt de galblaas stuk, zodat het haringvlees zichzelf verteert
Ergens een of ander orgaan, zodat de spijsverteringssappen vrijkomen in elk geval. Ik dacht de galblaas, meen ik me te herinneren van Midas Dekker's verhaal. Alvleesklier zou ook goed kunnen inderdaadquote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nou, nee, niet de galblaas dan wordt ie bitter, das niet lekker.
De enzymen die samen met de pekel voor de goddelijke smaak zorgen komen dacht ik uit de alvleesklier.
Lieverd, ik ben vandaag geen haringen wezen halen...quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:18 schreef zoalshetis het volgende:
ot: ik wil graag weten van oblivion hoe de haringen vandaag smaakten.
ow sorry, lees nu dat je ze van het weekend gaat halen. dacht vandaag.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:26 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Lieverd, ik ben vandaag geen haringen wezen halen...
Maar zodra ik dat gedaan heb, zet ik het hier neer...!
Ik wil wel degelijk het verschil proeven.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ow sorry, lees nu dat je ze van het weekend ging halen. dacht vandaag.
Die bedoel ik ook...quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:27 schreef Oblivion het volgende:
Ik heb het trouwens niet over die grote dikke graten, maar die fijne...
*vies gezicht trekt....
Doen we!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:28 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Die bedoel ik ook...
Zal ik dan een dezer dagen toch maar weer eens proberen ?
hoe noem je het aan de kraam? schoonmaken?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:29 schreef Pietverdriet het volgende:
overginds is kaken, niet wat ze aan de stand doen, kaken is het verwijderen van de ingewanden (behalve de alvleesklier) voor het inpekelen
Juistquote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:29 schreef Pietverdriet het volgende:
overginds is kaken, niet wat ze aan de stand doen, kaken is het verwijderen van de ingewanden (behalve de alvleesklier) voor het inpekelen
schoonmaken iddquote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoe noem je het aan de kraam? schoonmaken?
Je kan ook "verse"haring kopen om te bakken (braad haring), je kan dat ook stoven maar is niet zo lekker. Verder heb je zure haring , en haring in slagroom enz enzquote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:32 schreef skiczukie het volgende:
Is haring alleen rauw te eten, of bestaan er ook gerechten met gekookte/gebakken haring? Kan het me haast niet voorstellen eigenlijk.
Oke, ik kende het helemaal niet hier in de buurt wordt haring alleen met uitjes gegeten. Ik ken het met peper helemaal niet. Ga het zeker proberen wat voor peper zou je me aanraden alleen verse gemalen zwarte peper?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:11 schreef zoalshetis het volgende:
nee, op de betere plekken waar liefhebbers en connaisseurs van de edele haring komen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |