PI. Niks dus. Maar je lijkt, ook omdat je nu zo op mij reageerd een beetje geïrriteerd.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
met de ontberende smile of gide line (omdat je 'out of the blue' binnen komt) zou men hem(*) zomaar als zwaar denigrerend kunnen uitleggen...
.*)soms is tekst lastig te interpreteren, wat bedoel je precies met die zin?
Éen maar?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:20 schreef Ruis het volgende:
oew, morgen ff kijken of ik er ééntje kan scoren
Nou, nee, niet de galblaas dan wordt ie bitter, das niet lekker.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:15 schreef Harry_Sack het volgende:
graten horen niet in haring, haring hoort ter plekke voor je neus weg te rotten, anders smaakt het gewoon niet. Men snijdt de galblaas stuk, zodat het haringvlees zichzelf verteert
Ergens een of ander orgaan, zodat de spijsverteringssappen vrijkomen in elk geval. Ik dacht de galblaas, meen ik me te herinneren van Midas Dekker's verhaal. Alvleesklier zou ook goed kunnen inderdaadquote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nou, nee, niet de galblaas dan wordt ie bitter, das niet lekker.
De enzymen die samen met de pekel voor de goddelijke smaak zorgen komen dacht ik uit de alvleesklier.
Lieverd, ik ben vandaag geen haringen wezen halen...quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:18 schreef zoalshetis het volgende:
ot: ik wil graag weten van oblivion hoe de haringen vandaag smaakten.
ow sorry, lees nu dat je ze van het weekend gaat halen. dacht vandaag.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:26 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Lieverd, ik ben vandaag geen haringen wezen halen...
Maar zodra ik dat gedaan heb, zet ik het hier neer...!
Ik wil wel degelijk het verschil proeven.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ow sorry, lees nu dat je ze van het weekend ging halen. dacht vandaag.
Die bedoel ik ook...quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:27 schreef Oblivion het volgende:
Ik heb het trouwens niet over die grote dikke graten, maar die fijne...
*vies gezicht trekt....
Doen we!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:28 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Die bedoel ik ook...
Zal ik dan een dezer dagen toch maar weer eens proberen ?
hoe noem je het aan de kraam? schoonmaken?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:29 schreef Pietverdriet het volgende:
overginds is kaken, niet wat ze aan de stand doen, kaken is het verwijderen van de ingewanden (behalve de alvleesklier) voor het inpekelen
Juistquote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:29 schreef Pietverdriet het volgende:
overginds is kaken, niet wat ze aan de stand doen, kaken is het verwijderen van de ingewanden (behalve de alvleesklier) voor het inpekelen
schoonmaken iddquote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoe noem je het aan de kraam? schoonmaken?
Je kan ook "verse"haring kopen om te bakken (braad haring), je kan dat ook stoven maar is niet zo lekker. Verder heb je zure haring , en haring in slagroom enz enzquote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:32 schreef skiczukie het volgende:
Is haring alleen rauw te eten, of bestaan er ook gerechten met gekookte/gebakken haring? Kan het me haast niet voorstellen eigenlijk.
Oke, ik kende het helemaal niet hier in de buurt wordt haring alleen met uitjes gegeten. Ik ken het met peper helemaal niet. Ga het zeker proberen wat voor peper zou je me aanraden alleen verse gemalen zwarte peper?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:11 schreef zoalshetis het volgende:
nee, op de betere plekken waar liefhebbers en connaisseurs van de edele haring komen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |