abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 juni 2005 @ 22:29:16 #101
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27658788
De AD megatest is zeker nog niet geweest he?
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  zondag 5 juni 2005 @ 22:34:53 #102
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_27659003
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:29 schreef Harry_Sack het volgende:
De AD megatest is zeker nog niet geweest he?
vast niet, maar intresseert me ook maar matig, is leuk om te lachen ofzo, maar weet toch wel waar ik haring moet eten in het oosten van NL.
Gamba in Deventer bv, die is al jaaaren een topper.
Zit er ook een in Apeldoorn, kan ff niet op de naam komen, en die kar in Zutphen is ook erg goed, hoewel die ouwe vent (de eigenaar) er niet meer staat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 5 juni 2005 @ 22:39:03 #103
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27659161
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Godverdomme, ik rij morgen naar NL en ga me helemaal vol vreten aan haring.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 5 juni 2005 @ 22:40:55 #104
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27659229
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

vast niet, maar intresseert me ook maar matig, is leuk om te lachen ofzo, maar weet toch wel waar ik haring moet eten in het oosten van NL.
Zit er ook een in Apeldoorn, kan ff niet op de naam komen, en die kar in Zutphen is ook erg goed, hoewel die ouwe vent (de eigenaar) er niet meer staat.
gamba had vroeger de haring strippenkaart elke strip een haring. en gamba was toen nog heel goed. weet niet hoe het nu met die keten is.
  zondag 5 juni 2005 @ 22:44:18 #105
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27659350
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat is je reden voor die aanname? Ik denk altijd, hoe dichter bij zee hoe verser (is gelul natuurlijk, want haring wordt per definitie minstens een dag bevroren om de mogelijk aanwezige haringworm te doden).

Voor Amsterdam is het wel handig om te weten waar je het beste terecht kan en tegen welke prijs. Zo is er een kar die haring voor 3 euries verkoopt voor redelijke groene haring, maar er bijvoorbeeld een halve kilometer verder nog betere te krijgen is voor 1,50..
  zondag 5 juni 2005 @ 22:47:22 #106
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27659467
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:44 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Wat is je reden voor die aanname? Ik denk altijd, hoe dichter bij zee hoe verser (is gelul natuurlijk, want haring wordt per definitie minstens een dag bevroren om de mogelijk aanwezige haringworm te doden).

Voor Amsterdam is het wel handig om te weten waar je het beste terecht kan en tegen welke prijs. Zo is er een kar die haring voor 3 euries verkoopt voor redelijke groene haring, maar er bijvoorbeeld een halve kilometer verder nog betere te krijgen is voor 1,50..
als je via de stadhouderskade met de auto naar het museumplein gaat zit daar de meest norse man van amsterdam , genaamd altena, die heeft echt topper de top haringen. en als je om peper vraagt kijk ie heel erg boos, maar dat doet ie dus altijd.
  zondag 5 juni 2005 @ 22:47:42 #107
45206 Pietverdriet
pi_27659477
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:44 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Ik bedoelde, ik weet waar ik in het oosten een haring moet eten en waar niet, ik ken het westen niet goed en weet niet waar ik daar terecht kan.
  zondag 5 juni 2005 @ 22:53:47 #108
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_27659718
Waar haal ik in Scheveningen de beste haring ?
  zondag 5 juni 2005 @ 22:58:13 #109
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27659889
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

als je via de stadhouderskade met de auto naar het museumplein gaat zit daar de meest norse man van amsterdam , genaamd altena, die heeft echt topper de top haringen. en als je om peper vraagt kijk ie heel erg boos, maar dat doet ie dus altijd.
peper Uitjes en zuur moeten er bij

Op het Haarlemmerplein schijnt vorig jaar de beste te zijn geweest, die stond in de landelijke top 10
  zondag 5 juni 2005 @ 23:03:28 #110
45206 Pietverdriet
pi_27660071
Haring met peper ken ik ook niet, hopelijk wel versgemalen dan?
Maar ui en zuur moet ik niet bij de haring.
  zondag 5 juni 2005 @ 23:24:24 #111
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_27660771
In Spakenburg zijn ze erg goed.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 5 juni 2005 @ 23:55:59 #112
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27661819
quote:
Op zondag 5 juni 2005 23:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Haring met peper ken ik ook niet, hopelijk wel versgemalen dan?
Maar ui en zuur moet ik niet bij de haring.
peper is dé manier piet. versgemalen uiteraard, maar dat moet je sommige haringboeren nog ff leren. er staat natuurlijk wel altijd een vaatje readygrined peper. niet teveel, gewoon ff een paar korreltjes voor de smaakoverdracht.
pi_27672775
Even maar weer omhoog halen

pi_27682447
Haring met uitjes

altijd lekker biertje drbij
Do not take life too seriously. You will never get out of it alive.
pi_27683906
Ik vind haring lekker. Waarom moeten die kleine kutvisjes zo fukking duur zijn!
  maandag 6 juni 2005 @ 18:52:59 #116
45206 Pietverdriet
pi_27684208
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:42 schreef skiczukie het volgende:
Ik vind haring lekker. Waarom moeten die kleine kutvisjes zo fukking duur zijn!
Ach, zie het eens zo.
Wat betaal je voor een frikandel? Of een Big Mac
En dan krijg je een vage hap die op iets van vlees lijkt, je kan het eten.
En een Haring is een goddelijke specialiteit, een verrukkelijk stukkie vis.
pi_27684276
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ach, zie het eens zo.
Bijna net zo lekker als een gebakken stukkie schelvis
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_27684290
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ach, zie het eens zo.
Haring is duurder dan zalm nu.
  maandag 6 juni 2005 @ 18:55:44 #119
45206 Pietverdriet
pi_27684306
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:54 schreef Joene het volgende:

[..]

Bijna net zo lekker als een gebakken stukkie schelvis
Een lekkerbek?
pi_27684327
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:55 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Man zalm is toch ook niks bijzonders? zalm is alleen lekker als het gerookt is een losse moot zalm stelt niks voor tenzij je canadese wilde zalm hebt en dat kost weer een vermogen
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_27684336
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een lekkerbek?
De originele lekkerbek ja . Niet zoals tegenwoordig met kabeljauw.
pi_27684355
Ze zijn heerlijk Ik heb er zaterdag zomaar ineens 6 tegelijk naar binnen gewerkt (oh foei)

JAMMIE
pi_27684363
Na zalm is haring mijn favoriete vis.
I drink a lot of coffee before I go to sleep. It makes me dream faster.
  maandag 6 juni 2005 @ 18:58:15 #124
45206 Pietverdriet
pi_27684386
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:55 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Haring is een wilde vis
Zalm is een bioindustrie "plofkip" met schubben, en ook nog eens smerig.

Het is alsof je een Snip of Patrijs met een diepvrieskip vergelijkt
pi_27684398
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:56 schreef Joene het volgende:

[..]

Man zalm is toch ook niks bijzonders? zalm is alleen lekker als het gerookt is een losse moot zalm stelt niks voor tenzij je canadese wilde zalm hebt en dat kost weer een vermogen
Zalm is ook een delicatesse toch. Waar kun je in Europa erg goedkoop haring kopen?
pi_27684439
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:58 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Zalm is ook een delicatesse toch. Waar kun je in Europa erg goedkoop haring kopen?
Bij de groothandel
pi_27684457
quote:

[..]

Zalm is ook een delicatesse toch.
Zou kunnen , ik vind het niet te vreten tenzij canadees .
  maandag 6 juni 2005 @ 19:00:51 #128
45206 Pietverdriet
pi_27684464
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:56 schreef Joene het volgende:

[..]

De originele lekkerbek ja . Niet zoals tegenwoordig met kabeljauw.
Lekkerbek kabeljauw? Met die kabeljauwprijzen van tegenwoordig?
Dat hou ik voor een gerucht, mischien koolvis, maar een lekkerbek is voor mij een gebakken schelvis. Schelvis is een ongelofelijk onderschat visje, omdat ie niet duur of chique is, maar wel geweldig lekker.
pi_27684497
de haring kost geloof ik iets van 1.40/1,60 de stuk

Ik had er zaterdag 4 voor 6 euro geloof ik. (was een dagje wezen stappen, dus erg goed was mijn geheugen toen niet meer)
pi_27684519
Hier krijg je bij de visboer kabeljauw in je lekkerbek , helaas geen schelvis. en inderdaad een gebakken schelvis is een lust voor de tong:)
  maandag 6 juni 2005 @ 19:03:11 #131
45206 Pietverdriet
pi_27684531
quote:

[..]

Zalm is ook een delicatesse toch.
Nee, niet echt
pi_27684636
quote:
Op maandag 6 juni 2005 19:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, niet echt
Owww. Dacht ik altijd.
pi_27685337
Puntbroodje+ haring = 2,50 euro in Rotterdam (V&D Hoogstraat)

5 gulden kassa!
pi_27689834
Ik heb zo'n zin om zo'n ding te eten! Zo fukking geil. En nog een. En dan nog een. En dan weer een jaar wachten waarschijnlijk.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 01:15:02 #135
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27696819
Waarom een jaar wachten???

Ik eet trouwens geen haring, brrr en ik zoen ook geen mensen die het gegeten hebben, wat een lucht...
Gelukkig zijn er genoeg andere dingen die ik wel lekker vind
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_27696848
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 01:15 schreef BBQ-kip het volgende:

Ik eet trouwens geen haring, brrr en ik zoen ook geen mensen die het gegeten hebben, wat een lucht...
GMTA
Het zal niet he
  dinsdag 7 juni 2005 @ 01:18:51 #137
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27696889
Lust jij het ook weer niet? Hahaha
Het is echt scary hoeveel we op elkaar lijken
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  Redactie Games dinsdag 7 juni 2005 @ 01:21:46 #138
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_27696940
... ik heb alleen deze week alleen geen tijd om te kopen
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_27698371
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 01:15 schreef BBQ-kip het volgende:

Zodat het lekker blijft. Iets om naar uit te kijken. Ofzo.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 07:50:36 #140
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_27698405
Ik zie jullie over van allerlei andere lekkere vissoorten praten, maar wat dachten jullie van een lekker gerookt palinkje (duimdik, absoluut niet dikker) mijn ex ving ze altijd zelf (foei, jah ik weet het) en rookte ze ook zelf.... maar dat is ook weer een vis waar je een godsvermogen voor neertelt om 1 minuutje lekker eten
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_27698414
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 07:50 schreef Puckzzz het volgende:
Ik zie jullie over van allerlei andere lekkere vissoorten praten, maar wat dachten jullie van een lekker gerookt palinkje (duimdik, absoluut niet dikker) mijn ex ving ze altijd zelf (foei, jah ik weet het) en rookte ze ook zelf.... maar dat is ook weer een vis waar je een godsvermogen voor neertelt om 1 minuutje lekker eten
Waar vang je die beesten? In een slootje?
pi_27699269
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 07:50 schreef Puckzzz het volgende:
Ik vang ook zelf mn ijsselmeer paling Heerlijk. ook zelf roken, of een volendams pannetje van maken.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 09:14:16 #143
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_27699427
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 07:53 schreef skiczukie het volgende:

[..]

ze zitten eigenlijk overal, maar wij woonden in Friesland en daar heb je een riviertje dat heet de Linde, een heel mooi natuurlijk riviertje, daar zette hij fuiken uit en dat is hartstikke illegaal! maar wel effectief al wat niet tot de palingfamilie behoorde ging keurig weer terug hoor

Joene, je zou eens naar de palingrook kampioenschappen moeten gaan in Friesland, dat is in een heel klein gehucht (ben de naam ff kwijt, vlakbij Heerenveen) het is een strook van zo'n kilometer lang langs een riviertje en daar staan allemaal mensen met verschillende methodes hun verse paling te roken. Zoooooo lekker!!! Ja mag dan zelf ook stemmen op de lekkerste paling enzo, heel leuk sfeertje met uiteraard een biertent en 'entertainment' lees: countrymuziek en linedancen
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_27699465
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 07:53 schreef skiczukie het volgende:

[..]

ijsselmeer is het lekkerst, verder inderdaad in langzaam stromend water.
pi_27699496
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 09:14 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

ze zitten eigenlijk overal, maar wij woonden in Friesland en daar heb je een riviertje dat heet de Linde, een heel mooi natuurlijk riviertje, daar zette hij fuiken uit en dat is hartstikke illegaal! maar wel effectief al wat niet tot de palingfamilie behoorde ging keurig weer terug hoor

Joene, je zou eens naar de palingrook kampioenschappen moeten gaan in Friesland, dat is in een heel klein gehucht (ben de naam ff kwijt, vlakbij Heerenveen) het is een strook van zo'n kilometer lang langs een riviertje en daar staan allemaal mensen met verschillende methodes hun verse paling te roken. Zoooooo lekker!!! Ja mag dan zelf ook stemmen op de lekkerste paling enzo, heel leuk sfeertje met uiteraard een biertent en 'entertainment' lees: countrymuziek en linedancen
Stropen is idd illegaal maar zo doe ik het dus ook met fuiken en kistjes.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 09:25:03 #146
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_27699672
je kunt ook kleine piepschuimen blokjes snijden van zo'n 5 cm³ een lange lijn eraan met 1 (!) haak en een flinke tros dauwpieren( volgens mij hetten ze zo, van die hele grote die je 's nachts vangt)Maak heel veel van die blokjes en gooi ze vanuit een bootje overboord. Ga de volgende ochtend rond 5 uur je blokjes weer verzamelen. zit geheid paling aan
pi_27699914
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 09:25 schreef Puckzzz het volgende:
je kunt ook kleine piepschuimen blokjes snijden van zo'n 5 cm³ een lange lijn eraan met 1 (!) haak en een flinke tros dauwpieren( volgens mij hetten ze zo, van die hele grote die je 's nachts vangt)Maak heel veel van die blokjes en gooi ze vanuit een bootje overboord. Ga de volgende ochtend rond 5 uur je blokjes weer verzamelen. zit geheid paling aan
ik ken het lijntjes princiepe
  dinsdag 7 juni 2005 @ 09:42:51 #148
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_27700002
Damn krijg gelijk honger van deze topic
pi_27700049
Ik heb gisteren voor het eerst een haring gegeten! Zonder uitjes en ik vond het lekker !
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_27700116
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 09:45 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Ik heb gisteren voor het eerst een haring gegeten! Zonder uitjes en ik vond het lekker !
is lekkerder dan met idd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')