Klonk Sack bekend in de oren, wat kan kloppen, want het is de grootste hit in NL voor deze act...quote:In the dock of Tiger Bay
On the road to Mandelay
From Bombay to St. Tropez
Over the hills and far away....
Wel. Iets anders dus. En ouder. En dat je kan horen dat het Brits is, ligt vooral ook aan de uitspraak... vet Cockney dusquote:Op zaterdag 28 mei 2005 18:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Robbie Williams heeft iets wat The Road To Madelay heet, maar volgens mij is dit iets anders. Niet?
Nee, ook weer niet zó oud. Hint: de tekst woord meer gesproken dan gezongen. Maar 't is geen rap.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 18:31 schreef Berkery het volgende:
Iets van de Small Faces ofzo?
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 18:43 schreef methodmich het volgende:
Iets van Pulp of van Ian Dury?
Bingo!quote:Op zaterdag 28 mei 2005 18:47 schreef Charmian het volgende:
Ian Dury & The Blockheads - Hit Me With Your Rythmstick
Idd, dat was in 1995 de opvolger van Grave Dancer's Union van Soul Asylumquote:zaterdag 28 mei 2005 16:48[/url] schreef Daisyduke het volgende:
Dat is "Let Your Dim Light Shine".
Moet er overigens meteen weer weg, dus geen nieuwe vraag.
is goed hoor... je mag een nieuwe vraag doen..quote:Op zaterdag 28 mei 2005 19:37 schreef dolle_hond het volgende:
dead kennedys-frankenchrist
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 19:37 schreef dolle_hond het volgende:
dead kennedys-frankenchrist
maakt niet uit...quote:
Juist! Grobbel +1quote:
quote:represented the triumph of the human spirit in jazz and life. Hunchbacked, small in stature, almost a dwarf with a large face and broad shoulders,
fought off congenital tuberculosis of the spine in order to become one of the most competitive drummers and bandleaders of the big band era. Perched high upon a platform, he used custom-made pedals, goose-neck cymbal holders, a 28-inch bass drum and a wide variety of other percussion instruments to create thundering solos of a complexity and energy that paved the way for Buddy Rich (who studied
intensely) and Louie Bellson. Alas,
did not get a fair shake on records; Decca's primitive recording techniques could not adequately capture his spectacular technique and wide dynamic range. He could not read music, but that didn't stop him either, for he memorized each arrangement flawlessly. Although his band did not become as influential and revered in the long run as some of its contemporaries, it nevertheless was feared in its time for its battles of the bands in Harlem's Savoy Ballroom; a famous encounter with the high-flying Benny Goodman outfit at its peak (with Gene Krupa in the drummer's chair) left the latter band drained and defeated.
Tot een paar uur terug zou ik bovenstaande meneer ook niet herkend hebben, maar zijn naam is op zich wel bekend.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 21:23 schreef cafca het volgende:
Mijn Jazz kennis is zeker geen Swing-Jazz kennis![]()
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 21:31 schreef cafca het volgende:
ja, die wel. Van naam in ieder geval. maar op een foto zou ik ze niet herkennen
Jazeker!quote:Op zaterdag 28 mei 2005 21:37 schreef Curchulain het volgende:
Chick Webb?
Gezien zijn kwalen en zijn genialiteit verbaast mij dat niets.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 21:42 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Jazeker!
Curchulain +1
Volgens de overlevering zo'n heftige drummer dat zijn drumkit voor het optreden altijd in de grond moest worden vastgezet.Hij is trouwens ook maar 30 jaar oud geworden.
Oftewel... wie?quote:has released material on !K7, Ninja Tune's Ntone offshoot, SSR, and his own ATL imprint. Formerly of pop-house group the Sandals (who had a huge hit in the early '90s with "Feet"),
went solo after problems with the group's label forced them to break up (his label, ATL — All That's Left — is an ironic tribute to that sobering experience). Although his solo releases began appearing around the time of post-Mo'Wax bandwagon-jumping,
' tracks have a studied complexity that distinguish them from the breakbeat wallpaper of the spliff-soaked downbeat set. He released his first two 12"s, Juryman's Juryman 1 and Juryman 2, on ATL before heading to Ninja Tune's experimental Ntone arm for Juryman 3. His fourth single (care to guess its title?) appeared on Crammed subsidiary SSR in 1997 and included more full-blown drum'n'bass rhythmic elements. The Juryman full-length Mail Order Justice followed later that year, recorded with recording partner Luke Gordon (aka Spacer), the in-house engineer at Howie B.'s Pussyfoot studio. Both
' second (
) and third (
) full-lengths appeared under his own name on !K7.
Geen-flauw-ideequote:Op zaterdag 28 mei 2005 21:54 schreef Curchulain het volgende:
Oftewel... wie?
Johnny Pop?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 23:06 schreef Curchulain het volgende:
Combineer de voornaam van de frontman van een legendarische Britse groep met de achternaam van de frontman van een legendarische Amerikaanse groep en je bent er bijna.
Tenzij je mijn nogal beperkte kennis over legendarische bands in acht neemt... beide bands actief in de jaren 70, de Amerikaanse ook in de jaren 80, 90 en 00, en beide bands hadden een dode te betreuren. Verder noem ik nog de initialen IS want ik blijf d'r niet lang meer bij.quote:Op zondag 29 mei 2005 00:05 schreef Berkery het volgende:
[..]
Johnny Pop?
Roger Fogerty?
Zo krijgen we het topic wel vol![]()
quote:Op zondag 29 mei 2005 02:22 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Ha, die neleosEn goedenacht weer iedereen
Opgezocht en never heard of, helaas Curchulain![]()
Nee, bedankt, ik wil mijn geestelijke activiteit tot een minimum beperken en gaan slapenquote:
Wie weet ja. Maar ik ga ook maar eens pitten dan. Mocht er nog iemand opduiken vannacht. Succes d'r met!quote:Op zondag 29 mei 2005 02:27 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Nee, bedankt, ik wil mijn geestelijke activiteit tot een minimum beperken en gaan slapenGoede nacht en wie weet duikt dadelijk ineens een GLO, Buk of Sack op
Achternaam moet er dan een van Kiss zijn...quote:
quote:Op zondag 29 mei 2005 11:47 schreef belsen het volgende:
[..]
Achternaam moet er dan een van Kiss zijn...
Zoals ik in mijn hint al zei: dan ben je er bijna. Het heerschap heet Ian Simmonds, en zijn derde plaat, "Return to X" is imho meesterlijk. Uiteraard waren de hulpjes Ian Curtis van Joy Division en Gene Simmons van Kiss.quote:Op zondag 29 mei 2005 11:52 schreef cafca het volgende:
ian simmons?
Juist. Belsen +1quote:Op zondag 29 mei 2005 12:09 schreef belsen het volgende:
Fun Boy Three, The Special AKA.
Nee, tijdgenoten van The Specials...quote:
Het is The Beat.quote:Op zondag 29 mei 2005 12:22 schreef cafca het volgende:
The Beat?
De vraag is dus: welke band kwam er voort uit The Beat...quote:
ik heb ook pas een vraag over the beat gesteld en nu kom ik er niet op.quote:Op zondag 29 mei 2005 12:40 schreef belsen het volgende:
[..]
De vraag is dus: welke band kwam er voort uit The Beat...
De vervolggroep had ook niets meer met ska te maken, maar meer met funk en jazz.quote:Op zondag 29 mei 2005 12:50 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Dan kom ik niet verder dan Madness, The Specials of The Selecter.
Dan wordt er goed geroepen.quote:Op zondag 29 mei 2005 12:54 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Hier wordt Fine Young Cannibals geroepen.
In Amerika heten ze inderdaad The English Beat.quote:Op zondag 29 mei 2005 12:58 schreef dolle_hond het volgende:
london beat had ik net willen roepen
Er springt hier nu iemand heel triomfantelijk door de kamerquote:Op zondag 29 mei 2005 12:55 schreef belsen het volgende:
[..]
Dan wordt er goed geroepen.
De still kwam natuurlijk uit She drives me crazy.
Punt en vraag voor TSE!
Volgens vriendlief heb je er voldoende over nagedachtquote:Op zondag 29 mei 2005 13:29 schreef belsen het volgende:
Ik heb er 10 over kannibalisme:Hall & Oates - Maneater Aerosmith - Eat the poor Dead Kennedys - Eat the meek Pater Moeskroen - Dr. Livingstone een vraagt wat ie eet - Dr. Livingstone I presume André Williams - Eat pussy Jesus and Mary Chain - Taste of Cindy White Zombie - Ratfinks, suicide tanks and cannibal girls Neerland Hoop - Lekker mens van de LP: een kannibaal als jij en ik Sloan - Underwhelmed in de tekst: but I felt like I just ate my young Longpigs de kannibalenterm voor mensenvlees - On & on
Bingo!quote:
Exact, daarom jij het punt en niet DDquote:Op zondag 29 mei 2005 14:15 schreef belsen het volgende:
Ik was ook niet zo gelukkig met die van Monty Python of No Doubt, maar de rest wel.
quote:Op zondag 29 mei 2005 14:24 schreef Charmian het volgende:
iemand got them going?
Ik bedoel in allebei de nummers komt een stukje tekst 'you've got me going' voor.
Daar heeft het wel mee te makenquote:Op zondag 29 mei 2005 14:37 schreef DaisyDuke het volgende:
Andere racistische praktijken dan? Onderdrukking van de zwarte Amerikaan.
quote:
1 en 2 natuurlijk goed, 3 niet.quote:Op zondag 29 mei 2005 14:54 schreef Charmian het volgende:
Een nummer van Cliff Richard
Cliff Richard
Livin' doll
?
"CLIFF!"quote:Op zondag 29 mei 2005 14:58 schreef belsen het volgende:
De laatste aflevering, waarin de jongens ten einde de uitzichtloosheid van de zomervakantie te ontsnappen met een gekaapte dubbeldekker het ravijn in rijden, had ook de titel van het nummer.
quote:Op zondag 29 mei 2005 15:01 schreef DaisyDuke het volgende:
Summer Holiday?
Ultravox - Viennaquote:Op zondag 29 mei 2005 15:06 schreef Charmian het volgende:
Noem 10 songtitels (+uitvoerenden) met een plaatsnaam erin.
belsen +1quote:Op zondag 29 mei 2005 15:12 schreef belsen het volgende:Maggie Magneal - Amsterdam Muse - Stockholm syndrome Elvis Costello - Luxembourgh De Mens - En in Gent Jacques Brel - Bruxelles Jacques Brel - Amsterdam Jacques Brel - Il neige sur Liege The Kinks - Waterloo sunset Ray Davies - London song Novastar - Rome
Nee, iets van een in 1997 opgeheven Britse alternatieve band (duo/trio vanaf dit album).quote:Op zondag 29 mei 2005 16:13 schreef methodmich het volgende:
Iets van de New Bomb Turks?
'tuurlijk. Het gezochte album was Worry bomb met de 'hit' Let's get tattoos...quote:Op zondag 29 mei 2005 17:14 schreef bartrid het volgende:
Carter USM?
1 van de leden van Carter USM heet JImbobquote:Op zondag 29 mei 2005 17:27 schreef timbob het volgende:
tjiimbob?
mijn oom noemt me altijd tjim
EMF is trouwens ook nog es geremixed door orbitalmaar daar ga ik geen vragen over doen.
ik wil wel weten wie hier op de (zo te zien telefoon)kiek genomen is
[afbeelding]
makkie wederom.
yep you are right.... sollyquote:Op zondag 29 mei 2005 18:14 schreef GLO het volgende:
Ook goeiemiddagavond
OT: geen idee, lijkt op een nichtje van me
@peaceman: die Soul Asylum-plaat heet Grave Dancers Union, niet Graver's Dance Union...
goh, apart...quote:Op zondag 29 mei 2005 18:55 schreef peaceman het volgende:
op een 1 of andere manier doet ze me wat denken aan Lucie Silvas, maar die is blond...
quote:
zoquote:"Home alone and happy / Nothing brings me down"
So opens's second album, a soft-yet-searing collection of twelve intimate and atmospheric songs that will whisper their way into your bloodstream. Back in 1999, when the singer released the critically acclaimed (insert keigoed album
![]()
),
came out with a gorgeous, electronic trippoppin’ vision of endless summer and moonlit nights out. Following her departure from One Little Indian, there’s a new introspection, closer to Nick Drake or Jolie Holland than Portishead or Goldfrapp.
buiksprekenquote:Op zondag 29 mei 2005 19:08 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat moet je dan weer niet zeggen als ze net die mic bij haar borsten houdt, he..![]()
ik zou niet eens weten wie lucie silvas isquote:Op zondag 29 mei 2005 19:06 schreef peaceman het volgende:
[..]
is ze niet blond dan? dat lijkt wel zo in die clip, of heb ik de verkeerde clip voor me?Is het Lucie Silvas dan?
quote:Op zondag 29 mei 2005 19:20 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
is dat die dame die je eigenlijk live wilde zien en waarvoor je voor de webcast weer net iets te laat was?
doe eens een poging....quote:Op zondag 29 mei 2005 19:22 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Tja, die naam kan ik nog steeds niet uitspreken/goed intypen
hehequote:
naked ladiesquote:Op zondag 29 mei 2005 19:55 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
timbob kent zijn clips
timbob = 1
Oh ehh..dames mogen natuurlijk ook radenquote:Op zondag 29 mei 2005 20:19 schreef Charmian het volgende:
Belinda Carlisle?
zijn die niet uitgesloten van deelname bij zo'n vraag dan?quote:Op zondag 29 mei 2005 20:20 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Oh ehh..dames mogen natuurlijk ook raden![]()
![]()
Charmian + 1
Maakt niet uit, ik zag die neus en werd verder niet afgeleid door andere zaken, had het dus iets makkelijkerquote:Op zondag 29 mei 2005 20:20 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Oh ehh..dames mogen natuurlijk ook raden![]()
![]()
Charmian + 1
Touché hahaquote:Op zondag 29 mei 2005 20:23 schreef Charmian het volgende:
[..]
Maakt niet uit, ik zag die neus en werd verder niet afgeleid door andere zaken, had het dus iets makkelijker
Maaruh als peaceman wil mag hij een vraagje verzinnen, ik ben zo weer vertrokken.
Peaceman?
en iddquote:Op zondag 29 mei 2005 20:02 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Da's onze Hongaarse vrind Yonderboi zonder stropdas
quote:Op zondag 29 mei 2005 20:25 schreef peaceman het volgende:
[..]
Touché haha
Ik wil best een vraag doen hoor als jij dat wilt![]()
Da's lekker binnenkomen, goede avond Cafaquote:Op zondag 29 mei 2005 20:33 schreef cafca het volgende:
introducing the hardline according to terence trent d'arby
Lijkt me okee, Berkery +1quote:Op zondag 29 mei 2005 20:58 schreef Berkery het volgende:
The Police - When the world is running down, you make the best of what's still around
The Smiths - Please, please, please let me get what I want
Manic Street Preachers - If You Tolerate This Your Children will be next
Pink Floyd - Set the controls for the heart of the sun
Queens Of The Stone Age - You Think I Ain't Worth A Dollar,but I Feel Like A Millionaire
Toy Dolls - Queen Alexandra Road Is Where She Said She'd Be, But Was She There To Meet Me? No Chance!
Tröckener kecks - Zou je niettegenstaande de recente gebeurtenissen toch nog een verblijf op amoureus gebied in overweging willen nemen alsjeblief
Dandy Warhols - Not if you were the last junkie on earth
Nick Cave & The Bad Seeds - (Are You) The One That I've Been Waiting For?
Ramones - I Don't Wanna Go Down To The Basement
Metalcorequote:Op zondag 29 mei 2005 21:14 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Dat lijken me nou lekkere meezingers![]()
Wat is die titel?quote:RTL Nederland en filmproducent M4all gaan een speelfilm maken over het leven van Herman Brood. De rolprent, getiteld, wordt geregisseerd door Jean van der Velde en moet medio 2006 in de bioscopen gaan draaien.
Ik vond rock 'n' roll junkie ook best een goed ideequote:
Natuurlijkquote:Op zondag 29 mei 2005 21:29 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Cha cha, met Nina hagen en Lene Lovich.
of een variant daarop, 'heb je het tegen mij?'quote:Op zondag 29 mei 2005 21:41 schreef Grobbel het volgende:
'praat je tegen mij?'
Jaaaa, dat was émquote:Op zondag 29 mei 2005 21:44 schreef Grobbel het volgende:
'Joh, je overvalt me wel een beetje met die vraag.'
quote:Considering their relatively brief existence,racked up enough dramatic twists and turns to rank with some of the great rock soap operas. Its key members have engaged in just about every rock cliché imaginable, including finding religion, refusing to work with the media, breaking up, and joining a big-name group, and even recording an ambitious full-orchestra pop album; all before reuniting in 1997. Although they formed in 1992 amid the burgeoning hard rock scene in Seattle (and later signed to Northwest power label Sub Pop), the group could not have been more different from their flannel-clad contemporaries. Originally conceived as a three-piece (guitarist/vocalist Dan Hoerner, bassist Nate Mendel, and drummer William Goldsmith),
garnered attention when it added enigmatic lead singer Jeremy Enigk, whose high-pitched, constantly ascending voice complemented their melodic songs. The group was shrouded in mystery from the get-go: they released only one picture to the press; conducted one interview; and, for some still-unknown reason, never played a show in the state of California with all four members.
The Fire Theft wordt af en toe wel iets te pretentieus, maar is ook wel okay inderdaad.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:00 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Die zijn geweldig
The Fire Theft ook, trouwens
Iemand nog een vraag klaar staan? Ik heb geen idee wat betreft dezequote:Op zondag 29 mei 2005 22:07 schreef DaisyDuke het volgende:
Ik moet weg, deel de punten maar in mijn naam uit.
quote:He signed with MCA by the end of the decade and debuted with "N-R-G," a number 12 hit in the U.K. (He was later forced to turn over some royalties due to a dispute with lawyers, who contended that the track hoisted a TV commercial melody.) His subsequent single,wisely forestalled the (recognizable) samples and hit number one — though thanks may also be due to its vocalist,
quote:Op maandag 30 mei 2005 10:52 schreef Neleos het volgende:
Iggy Pop is naar de kapper geweest?
Die angst zat er bij mij ook in... en volgens mij is het 'm nog ook.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:31 schreef GLO het volgende:
Een andere Mario
Je bedoelt toch niet per ongeluk Mauro Picotto?
quote:Op maandag 30 mei 2005 11:31 schreef GLO het volgende:
Een andere Mario
Je bedoelt toch niet per ongeluk Mauro Picotto?
Warempel. En Iggy vindt het heel normaal. Nou ja, ik ook danquote:Op maandag 30 mei 2005 11:33 schreef Curchulain het volgende:
[..]
Die angst zat er bij mij ook in... en volgens mij is het 'm nog ook.
En waar kwamen die dan vandaan?quote:Op maandag 30 mei 2005 11:56 schreef cafca het volgende:
ik gok erop dat ik het echt niet weet
the chords die ik ken, kwamen niet uit deventer en zagen er ook heel anders uit
De enige Corrs die ik ken, komen ook niet uit Deventer en zien er heel anders uit.quote:Op maandag 30 mei 2005 12:06 schreef GLO het volgende:
Mijn god, en ik nog denken: zou het niet te makkelijk zijn?
Jullie kennen de hele Cords niet begrijp ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |