Je bent niet voor of tegen,quote:Op zaterdag 28 mei 2005 14:02 schreef Klonk het volgende:
leg eens uit ?
Lijkt mij juist dat als je niet stemt dat je stem naar de meerderheid gaat. Met blanco stemmen weet je tenminste zeker dat er niks met je stem gedaan wordt.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 14:09 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Je bent niet voor of tegen,
Niet tegen is dus voor.
(natuurlijk kan je dat ook andersom stellen maar dat zullen jp & co niet doen)
Volgens mij heb je genoeg tijd gehad om na te denken over je keuze...quote:Op zaterdag 28 mei 2005 13:48 schreef wickie het volgende:
Ik heb het gevoel dat het ineens allemaal heel snel gaat, ik vind dat het rustiger moet verlopen zodat het volk meer tijd heeft de grondwet te begrijpen en misschien daardoor een betere beslissing kan nemen.
preciesquote:Op zaterdag 28 mei 2005 14:11 schreef SeLang het volgende:
Blanco stemmen is onzin.
Die gaan linea recta de vuilnisbak in.
Als je het niet weet dan moet je tegen stemmen. Je handhaaft dan immers de huidige situatie.
Veel te simplistisch gesteld door jou.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 14:09 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Je bent niet voor of tegen,
Niet tegen is dus voor.
(natuurlijk kan je dat ook andersom stellen maar dat zullen jp & co niet doen)
ben ik 100% met je eens. Maar ik heb een aantal enquetes gedaan en daar kwam uit dat ik 'nee' zou stemmen.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 14:22 schreef wickie het volgende:
Alles wat ik in de media zie of lees kan ik niet objectief noemen. Zelfs die flut foldertjes van de regering die ontzettend veel geld hebben gekost zijn zo subjectief als de pest (richting de ja-kant).
Alleen de, 500 bladzijden tellende, grondwet lezen zou voor mijn gevoel de enigste manier zijn om een mening tussen ja en nee te vormen. Sorry maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad ik zit midden in mijn afstuderen.
Tuurlijk niet, je geeft dan 1 groep het voordeel terwijl je het helemaal niet weet. Niet weten = niet stemmen.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 14:11 schreef SeLang het volgende:
Blanco stemmen is onzin.
Als je het niet weet dan moet je tegen stemmen. Je handhaaft dan immers de huidige situatie.
Nee... en ook geen VOOR stem....quote:Op zaterdag 28 mei 2005 14:45 schreef Juichtoon het volgende:
Bij twijfel stem je TEGEN en dus voor de handhaving van de huidige situatie. Blanco stemmen zal worden gebruikt door de 2eKamer als hun eigen voordeel om het er toch doorheen te drukken, want het is immers geen TEGEN stem.
Ja, maar als 48% tegen is, 45% voor en 7% blanco dan kan je op je vingers al natellen dat die grondwet doorgaat.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 14:46 schreef LennyKravitz het volgende:
Blanco stemmen zorgt voor opkrikken opkomstcijfers...
idd.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 14:11 schreef SeLang het volgende:
Blanco stemmen is onzin.
Sterker nog: in sommige gevallen handhaaf je de huidige situatie juist als je VOOR stemt. Quote uit ander topic:quote:Op zaterdag 28 mei 2005 14:11 schreef SeLang het volgende:
Oftewel, de nee-stemmers roepen dan wel dingen over 'teveel betalen', maar eigenlijk is dat een voor-argument:quote:Onder de bestaande regels wordt dan het oude budget gehandhaafd, verhoogd met het gemiddelde groeipercentage van de afgelopen jaren. De Grondwet schrijft echter voor dat het oude budget wordt bevroren.
Die knop staat dichtbij de rode stemknop.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 14:53 schreef -erwin- het volgende:
staat er op die stemmachines een optie blanco? ik heb het nog nooit zien staan eigenlijk?
quote:Willem-Alexander stemt niet mee
Van een verslaggever
DEN HAAG - Premier Jan Peter Balkenende verwacht niet dat kroonprins Willem-Alexander woensdag zal gaan stemmen bij het referendum over de Europese grondwet.
De prins moet boven de partijen staan. Als hij zou stemmen, zou dat blanco zijn. Maar omdat dit niet te controleren is, denkt de premier dat de prins woensdag niet naar de stembus gaat.
De prins zou bij algemene verkiezingen blanco willen stemmen om de democratie op zich te ondersteunen, maar omdat iedereen dan toch blijft gissen wat hij heeft ingevuld, doet hij dat maar niet.
Hij verscheurt zijn stemkaart altijd onmiddellijk, maar heeft dat bij de oproep voor het referendum niet gedaan. Dat leverde, ten onrechte, het gerucht op dat hij overwoog te gaan stemmen.
Hij neigt er echter zeer sterk naar om ook ditmaal niet van zijn kiesrecht gebruik te maken, zo heeft hij een dezer dagen aan derden laten doorschemeren.
Het Parool
Een foto:quote:Op zaterdag 28 mei 2005 14:53 schreef -erwin- het volgende:
staat er op die stemmachines een optie blanco? ik heb het nog nooit zien staan eigenlijk?
Dat moet ik nog zien. Hebben ze het lef en de arrogantie nog wel?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 15:21 schreef Sidekick het volgende:
er bij een te lage opkomst door het parlement wordt ingestemd met de grondwet.
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 15:19 schreef kenz het volgende:
c). je vindt dat er niets van te snappen valt en je stemt TEGEN omdat je vind dat ze jou een onmogelijke opgave hebben voorgeschoteld.
Als je op deze keuze zo serieus reageert, waarom dan niet op de anderen? of vond je antwoord a) "kop of munt" wel een goede optie?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 15:37 schreef m021 het volgende:
[..]Daar gaat het referendum niet over. De vraag ik straks "ben je voor of tegen de Europese grondwet?", niet "vind je dat de regering je een onmogelijke opgave heeft voorgeschoteld?".
Stem over de grondwet, niet over de regering. Voor stemmen over de regering heb je in 2007 weer een kans.
Dit begrijp ik niet. Hoe stang je de regering door blanco te stemmen? Denk je dat ze daar wakker van liggen ofzo? Als iedereen blanco stemt, doen ze gewoon hun eigen zin. Wat is er nou aan om iemand zo te stangen, dat-ie gewoon zijn eigen gang kan gaan?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 15:29 schreef releaze het volgende:
als iedereen die een stem wilt uitbrengen om te stangen nou ook voor blanco koos dan zal de uitslag van het referendum ook "eerlijker" zijn.
De regering heeft de zaak bar slecht uitgelegd en de reden is simpel: dit document is met argumenten niet te verdedigen. Dus hebben ze allerlei emotie over WO2 nodig, die volstrekt irrelevant is. Elk pro-argument begint met: "Zestig jaar geleden..."quote:Op zaterdag 28 mei 2005 15:37 schreef m021 het volgende:Daar gaat het referendum niet over. De vraag ik straks "ben je voor of tegen de Europese grondwet?", niet "vind je dat de regering je een onmogelijke opgave heeft voorgeschoteld?".
Stem over de grondwet, niet over de regering. Voor stemmen over de regering heb je in 2007 weer een kans.
Precies! Dat is verdacht genoeg om de politiek niet te vertrouwen om goedkeuring te geven aan het honderden pagina's tellende document. Gewoon een uitstekende reden om NEE te stemmen.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 15:49 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De regering heeft de zaak bar slecht uitgelegd en de reden is simpel: dit document is met argumenten niet te verdedigen. Dus hebben ze allerlei emotie over WO2 nodig, die volstrekt irrelevant is. Elk pro-argument begint met: "Zestig jaar geleden..."
wat ik ermee probeer te zeggen is dat als je wilt stangen je andere middelen moet zoeken en niet zoiets serieus als de grondwet daarvoor gebruiken omdat het een makkelijk middel is. stem dan blanco als je toch zo nodig moet protesteren(, is de blanco stemfunctie daar ook niet voor?) want anders zadel je heel europa op met je pestrijen, met je onvrede over de nederlandse aanpak. Bull, Zweden heeft he-le-maal niks te maken met hoe dit kabinet het nederlandse volk behandelt, dus waarom hen ook afstraffen??quote:Op zaterdag 28 mei 2005 15:44 schreef kenz het volgende:
[..]
Dit begrijp ik niet. Hoe stang je de regering door blanco te stemmen? Denk je dat ze daar wakker van liggen ofzo? Als iedereen blanco stemt, doen ze gewoon hun eigen zin. Wat is er nou aan om iemand zo te stangen, dat-ie gewoon zijn eigen gang kan gaan?
Overigens weet ik ook niet wat er eerlijker aan wordt.
De Zweden willen juist graag dat wij tegenstemmen omdat hun regering geen referendum heeft uitgeschreven.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 16:10 schreef releaze het volgende:
wat ik ermee probeer te zeggen is dat als je wilt stangen je andere middelen moet zoeken en niet zoiets serieus als de grondwet daarvoor gebruiken omdat het een makkelijk middel is. stem dan blanco als je toch zo nodig moet protesteren(, is de blanco stemfunctie daar ook niet voor?) want anders zadel je heel europa op met je pestrijen, met je onvrede over de nederlandse aanpak. Bull, Zweden heeft he-le-maal niks te maken met hoe dit kabinet het nederlandse volk behandelt, dus waarom hen ook afstraffen??
de uitslag is dan eerlijker omdat het puurder is. puurder over de inhoud, niet het foeilelijke inpakpapier.
sowieso kunnen we uit de eu stappen en dr zal vast en zeker een mogelijkheid zijn om wetsvoorstellen zoals die in de "grondwet" staan te verwerpen. Het is niet een partijplan, een begroting, een sociale koers die door een partij uitgestippeld wordt, het is een combinatie van verdragen waar nederland al lang lang geleden mee akkoord is gegaan, inclusief een aantal veranderingen die de gang van zaken binnen de EU in mijn optiek eerlijker zouden moeten maken, al is dat niet altijd in mijn voordeel. Maar er zijn zo verschrikkelijk veel dingen al in de gang van zaken in nederland die niet in mijn voordeel zijn, niet alle 450miljoen inwoners uit europa of 16 miljoen uit nederland kunnen altijd hun zin krijgen.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 16:03 schreef Juichtoon het volgende:
[..]
Precies! Dat is verdacht genoeg om de politiek niet te vertrouwen om goedkeuring te geven aan het honderden pagina's tellende document. Gewoon een uitstekende reden om NEE te stemmen.
Niet vertrouwen is niet doen, het gaat hier niet over Kamer-verkiezingen waar we na 4 jaar onze mening weer kunnen herzien. Hier zitten we voor ALTIJD aan vast!
Dat verandert mijn uitspraak niet. Als de zweden hun regering willen afstraffen omdat hun regering hun belangen slecht behandelt moeten ze niet bij "ons volk" gaan bedelen om een herkansing maar eerst hun regering. is dat niet wat al die eurosceptici zo vrezen? Dat een ander land wat te zeggen heeft over hun gang van zaken? Is dat niet wat er in zo'n geval wel een beetje gebeurt? Zolang het maar in het voordeel is, ja, dan is alles koek en ei. Maar can't have it all. Lusten en lasten moeten gedeeld worden, waar nederland profijt bij heeft heeft italie dat weer niet, en waar frankrijk profijt bij heeft heeft heeft zweden bijvoorbeeld weer niet. Geven en nemen, ik ben bereid dat te doen omdat het de enige reeele aanpak is, maar de meeste nederlanders weer niet.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 16:16 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De Zweden willen juist graag dat wij tegenstemmen omdat hun regering geen referendum heeft uitgeschreven.
Leuk! Parabels verduidelijken voor veel mensen een hoop.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 16:33 schreef Juichtoon het volgende:
Inderdaad een goede column!
[[url=http://img182.echo.cx/img182/9532/stofzuiger1kg.th.jpg]afbeelding][/URL]
Ik had hem al gelezen, en hoewel ik er wel om kon lachen, slaat Koelman hier de plank wel aardig mis. Zo heeft hij het bijvoorbeeld niet over de geweldige voordelen die de stofzuiger te bieden heeft, of over het feit dat als 30% van de buren gaat stemmen over de stofzuiger, ze zelf kunnen bepalen of ze hem wel of niet krijgen.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 16:33 schreef Juichtoon het volgende:
Inderdaad een goede column!
waarom denk jij dat ik denk dat elke tegenstander tegenstem om de regering af te straffen?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 16:32 schreef PJORourke het volgende:
Waarom denk jij dat elke tegenstander tegen stemt om de regering af te straffen? Er zijn er zat die het document zelf waardeloos vinden, waaronder ik. Tegen de regering heb ik niet zo veel.
Denk goed na wat je stemt, stem niet zomaar ja!quote:Op zaterdag 28 mei 2005 13:48 schreef wickie het volgende:
...verhaaltje...
Denk goed na wat je stemt, stem niet zomaar nee stem anders blanco, daarmee kun je aan de regering aangeven dat er nog te veel twijfel en is en dat het meer tijd nodig heeft.
Wat een enorme bullshit!quote:Op zaterdag 28 mei 2005 14:11 schreef SeLang het volgende:
Blanco stemmen is onzin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |