quote:
Op woensdag 1 juni 2005 21:54 schreef keizerpinguin het volgende:[..]
ik geloof een soort van handlanger/collega van ludo, waar dian eindelijk iets mee krijgt en weg vluchten en huib word dan dood geschoten door ludo geloof ik als ik het allemaal goed kan herinneren maar weet het niet zeker!
Dit moet ik toch even verduidelijken mijn beste Keizerpinguin
Huib:
Huib zien we voor het eerst als vriend en collega van Ludo die samen met Ludo Dian geld afhandig had gemaakt, dit deed Huib onder dwang van Ludo en Huib hield er zelf niks aan over.
Een seizoen later toen Bowien en Dian vriendinnen waren geworden en om eigen redenen wraak op Ludo wilden herintroduceerde Bowien Huib die Ludo weer moest opzoeken en weer als diens vriend door moest gaan.
Huib fungeerde toen als spion in huize Sanders en bracht Ludo ertoe kunst te veilen dat italiaans cultureel erfgoed was, tijdens de veiling pleegde Huib een telefoontje naar de internationale recherche die Ludo ter plekke arresteerde.
Men kwam erachter dat Ludo rijk geworden was door het veilen van illegaal materiaal en op zijn algehele bezit werd (voor de eerste keer) beslag gelegd en Ludo was (voor de eerste keer) volledig failliet.
Ludo kon niet verkroppen dat Huib en Dian hem dit hadden geflikt (Bowiens betrokkenheid weet tot op heden niet) en vooral Huib die als zogenaamde vriend doorging vergaf hij niet , dus lokte hij Huib naar een plek in het bos en hield hem onder schot.
Hij maakte hem eerst goed bang tijdens een dinee voor 2 en liet hem toen een gat graven waar hij zelf in moest passen, toen hij de trekker over wilde halen en zijn pistool richtte op de vastgebonden Huib kreeg hij last van zijn geweten en liet Huib gaan.
Huib en Dian namen de benen uit angst voor Ludo en namen tevens een andere identiteit aan, zodat Ludo noch zijn mannetjes hen ooit konden vinden.
Staart van het verhaalTerug in Meerdijk herstelde Ludo langzaam van zijn nederlaag en ging met ex- en toekomstig vijand Bowien samenwerken om er vervolgens zijn voordeel uit te slaan en zo het bedrijf Sander Art Consultancy te stichtten waarmee hij opnieuw Meerdijks rijkste man werd, tot Martine kwam....
hmm beetje lang geworden