Bitjetorrent en kazaa.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 23:00 schreef Ablaze het volgende:
Heb je een P2P programma draaien die erg veel verbindingen maakt met users?
Probeer het eens een dagje zonder die programma's en kijk of dat verschil maakt.quote:
Ja, dan heb ik er veel minder last van. Maar het slaat toch gewoon nergens opquote:Op vrijdag 27 mei 2005 23:05 schreef Ablaze het volgende:
[..]
Probeer het eens een dagje zonder die programma's en kijk of dat verschil maakt.
Het zou kunnen dat je modem maar een bepaald maximum aan connecties aankan.
Lijkt me sterk dat dat de oorzaak.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:16 schreef Harry_Sack het volgende:
Met het standard Ethernet modem (Alactel SpeedTouch Home) voor KPN's MXStream, moet de gebruiker verbinding maken met behulp van dial-up networking voor de PC waar hij of zij op aan het werken is. Als er eenmaal een connectie bestaat, is een tweede gebruiker niet meer instaat een verbinding te maken, knap klote dus ...
Dude, ik volg ook alleen maar het verhaal van die site. Als zij een work-around hebben verzonnen, wie ben ik dan om dat in twijfel te trekken?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:40 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat dat de oorzaak.
Ze maken gebruik van een VPN verbinding. In Windows werkt dat standaard op dezelfde manier als een inbel verbinding.
Je router maakt eenmalig bij het aanzetten een VPN-verbinding en die blijft open. Het is niet zo dat er voor elke pc een apparte verbinding met het modem wordt gemaakt.
Overigens is dat met een paar instellingen te veranderen en is je modem opeens een router geworden en hoef je er alleen nog maar een switch tussen te hangen.
Trouwens denk ik dat het niet zozeer ligt aan je modem, maar aan je router. Het defect zit dan aan hardware kant tussen de router en de modem. Dan kan je wil verbinding maken met de router, want alles in intern werkt nog goed, maar de externe verbinding kan dal wel verbroken zijn.
Wat zeggen de lampjes van het modem.
Kopieer dan op zn minst de hele tekst. Een paar alinea's later is op te maken dat bij het gebruik van een router de verbinding gewoon gedeeld kan worden.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:42 schreef Harry_Sack het volgende:
Dude, ik volg ook alleen maar het verhaal van die site. Als zij een work-around hebben verzonnen, wie ben ik dan om dat in twijfel te trekken?
Dat die alcatel meer mogelijkheden heeft, dat ben ik onmiddelijk met je eens, maar het gaat hier niet om de mogelijkheden, het gaat hier om een werkbare situatie.
dat mag jij bij deze uitleggenquote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:47 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Kopieer dan op zn minst de hele tekst. Een paar alinea's later is op te maken dat bij het gebruik van een router de verbinding gewoon gedeeld kan worden.
Kazaa Torrent Emule whatever... werken op een TCP port adres (soms nog een extra UDP adres).quote:Op vrijdag 27 mei 2005 17:24 schreef pberends het volgende:
Lijkt wel of m'n adsl-modem (Alcatel Speedtouch Home) het niet trekt als ik met 2 computer tegelijkertijd iets aan't downloaden ben. Dan houdt ie er opeens mee op na een tijdje (tijden verschillen). Aan de router (Draytek 2200E) ligt het niet die is gewoon altijd bereikbaar en via online status zie je dat de modem eruit ligt. Betreft hier een analoge belaansluiting en zowel router als modem via netwerkaansluitingen.
Wat is hier nou weer aan de hand?
Hmm, even kijken of dit werkt; iig bedanktquote:Op zaterdag 28 mei 2005 13:49 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Kazaa Torrent Emule whatever... werken op een TCP port adres (soms nog een extra UDP adres).
Je moet ervoor zorgen dat beide poorten verschillend zijn (non default), en de router moet beide poorten toelaten.
Zet de TCP poorten maar op 6001 en 6002 voor kazaa (wie gebruik die meuk eigenlijk nog ?!).
en de poorten 7001 en 7002 voor Bittorrent.
En neem deze instellingen over in de router configuratie.
En weer down, jammer.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 16:14 schreef pberends het volgende:
Zo al 2 uur ongestoord online, het lijkt te werken. Nog even een dagje afwachten.
Wierd.... (zou zo moeten werken).quote:Op zaterdag 28 mei 2005 16:22 schreef pberends het volgende:
En weer down, jammer.
Eindelijk iemand met hetzelfde probleemquote:Op zaterdag 28 mei 2005 16:56 schreef Minos111 het volgende:
Ik had het op mijn oude pc precies zo: hetzelfde modem, zelfde probleem. Het modem crashte vooral als hij veel verschillende verbindingen had, dus bij filesharing, of heel druk internetverkeer. Superirritant, maar het heeft op de een of andere manier ook iets met de snelheid van de computer te maken, want ik heb geupgraded en nu heb ik (nagenoeg) geen last meer...
Interessant, ik wacht nog even, kijken of die poorten werken bij beide pc's'. Spyware/trojans/dailers heb ik geen last van.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 16:30 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wierd.... (zou zo moeten werken).
Ik heb 3 PC's waarvan 2 draadloos en 1 nog via een kabel. En die kunnen alles downloaden wat god verboden heeft. Ik heb een LinkSys BB W54(nogwat) router. En die klapt er zelden uit.
Gebruik je encryptie.... WEP-64/128 bits ?! (zo nee ... wel gebruiken). Het broadcasting identify moet je uitzetten Anders probeer eens een ander kanaalnummer 11/12
Of idd, wat Harry aangaf, je firmware upgraden. - Slechter zal het nooit worden, beter wel -
Heb je geen last van een trojan/dailer/spyware die de modem eruit laat klappen.
Dat is nou niet bepaald een tip bij een crashende router, die heeft het al zwaar zat en encrypten en decrypten extra gaat daar niet bij helpen het op te lossen.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 16:30 schreef Drugshond het volgende:Gebruik je encryptie.... WEP-64/128 bits ?! (zo nee ... wel gebruiken).
Deze gedachte was meer bedoelt om stoorzenders uit de buurt te elliminerenquote:Op zaterdag 28 mei 2005 19:29 schreef existenz het volgende:
Dat is nou niet bepaald een tip bij een crashende router, die heeft het al zwaar zat en encrypten en decrypten extra gaat daar niet bij helpen het op te lossen.
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 19:11 schreef Swetsenegger het volgende:
Heb je je speedtouch home dan naar een pro getweaked?
Zo nee, ligt het niet aan je modem, maar aan je router wiens NAT table volloopt door de grote hoeveelheid connecties welke aangemaakt worden door P2P programma's.
Heel simpel gezegd, je router moet voor elke aangesloten PC onthouden welke pakketjes deze verwacht (je wil tenslotte op PC 2 geen pakketjes ontvangen welke voor PC1 bedoeld zijn) Wanneer 1 PC dus enorm veel verbindingen gaat opzetten (door een P2P programma welke van heel veel locaties data gaat downloaden) krijgt je router dus een heeeeeeeeeele lange lijst met verbindingen waarvan hij moet onthouden bij welke PC dat hoort.Routers maken gebruik van flash geheugen. Flash geheugen is (relatief) duur. Geheugen in een router (voor thuisgebruik) is beperkt. NAT table kan dus maar een beperkt aantal connecties onthouden. Wanneer er meer verbindingen komen dan in de NAT table opgeslagen kunnen worden chrast de boel.
Workaround. Zet het max aantal connectie's in je P2P programma's eens op max 100 ofzo.
Er zijn routers welke bij 50 connects al crashenquote:Op zaterdag 28 mei 2005 19:54 schreef Drugshond het volgende:
[..]
(weer iets geleerd).
100 connects...(dat is wel erg weining). Maar goed .... ik ken de kwaliteit van de router niet.
Nooit getest eigenlijk wat de limit van van Linksys is.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 20:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Er zijn routers welke bij 50 connects al crashen
Klinkt als een typische volgelopen NAT table.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 20:30 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nooit getest eigenlijk wat de limit van van Linksys is.
Nu ik je reaktie lees snap ik wel opeens waarom soms de lijn aan het haperen is. Net alsof af en toe de lijn wegvalt en er nog een aantal pakketjes in de queue staan. En wanneer de verbinding is hetsteld (binnen een paar sec). wordt alles is geflushed (boven max UL) en loopt de verbinding weer stuk.
Max connects (emule) = 1000 (kan zijn dat dit nog te hoog is).
Ik weet nu wel waar ik moet kijken.
Ja, en ik heb juist een 8mbit lijn. Wat een poepzooiquote:Op zondag 29 mei 2005 20:14 schreef Harry_Sack het volgende:
en anders dit:
http://www.pc-freak.nl/inet.htm
..
Een hardware-router is natuurlijk nog beter, op dit moment zijn er aardig wat merken die allemaal een stukje van de markt proberen te veroveren, maar het merk met de beste ondersteuning in het Nederlands is nog altijd de Draytek Vigor serie, die zeer goed uit diverse testen komen en geschikt zijn voor alle breedband Internetverbindingen. Achteraf blijkt helaas dat de 2200E maximaal 5 á 6 Mbit-verbindingen aan kan, en dus voor mensen met een 8 Mbit-verbinding ongeschikt is, lees mijn toelichting/test.
Hetzelfde geldt helaas ook voor de nieuwe Draytek 2104P, deze heeft trouwens nog iets negatiefs, hij wil niet werken met een "Alcatel Speedtouch Home" ADSL-modem, maar misschien wordt dat met een nieuwe firmware verholpen...
Waarom met 2 pc's downen?quote:Op maandag 30 mei 2005 05:04 schreef pberends het volgende:
zo op alle 2 de pc's flink aan't downloaden en nog doet ie het. Is de ellende dan eindelijk voorbij? Nou ja even een dagje afwachten.
Ik heb 1mbit up.quote:
bitjetorent?quote:
bitjetorent?quote:Op maandag 30 mei 2005 09:44 schreef doedelzak13 het volgende:
[..]
Waarom is dat een reden om met 2 pc's te downen?
Waarom koop je dan een vigor 2200E, sufferdquote:Op maandag 30 mei 2005 04:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, en ik heb juist een 8mbit lijn. Wat een poepzooi.
Is dat een antwoord? Denk je dat bittorrent beter werkt met 2 pc's tegelijk? Of dat je niks meer met een computer kan doen als bittorrent aan het draaien is? Leg uit, want ik snap je niet!quote:
Sorry, maar dat verwacht je toch niet van zo'n tyfusdure routerquote:Op maandag 30 mei 2005 16:03 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Waarom koop je dan een vigor 2200E, sufferd![]()
quote:Op maandag 30 mei 2005 16:22 schreef Drugshond het volgende:
Ergens wel grappig.
Overal gaan de datalimiten omhoog en de routers/modems klappen eruit.
Wel een slimme zet van de providers, inplaats van caps te plaatsen voeren ze gewoon de snelheid op zodat je ook niet meer kunt mass-downloaden.
hmja, maar die router moet toch vervangen worden en anders je abonnement aangepastquote:Op maandag 30 mei 2005 16:56 schreef pberends het volgende:
[..].
Maar ik denk dat het veel meer door m'n modem komt nog steeds.
Heb je je max connecties van je p2p al omlaag gezet dan?quote:Op maandag 30 mei 2005 16:56 schreef pberends het volgende:
[..].
Maar ik denk dat het veel meer door m'n modem komt nog steeds.
Bij alleen al bitje torent valt ie uit, dus dat heeft geen invloed.quote:Op maandag 30 mei 2005 22:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Heb je je max connecties van je p2p al omlaag gezet dan?
quote:Op maandag 30 mei 2005 22:48 schreef pberends het volgende:
[..]
Bij alleen al bitje torent valt ie uit, dus dat heeft geen invloed.
Inderdaad, indien er dus meer dan het aantal toegestane connecties gemaakt wordt, dan wordt het modem overbelast... Misschien dat ze het aantal connecties gelimiteerd hebben.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 08:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is ook een p2p welke van verschillende seeders (is verschillende connecties) download.
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:57 schreef pberends het volgende:
Net of je dat bij Bittorent kan instellen.
Maar als je nou niet geholpen wil worden met je geouweteringhoer... post dan ook geen zielige verhaaltjes.quote:Concerning Azureus:
how many peers are you connected to? Set "number of max connections per torrent" sufficiently high (to 100 for instance) in "configuration" menu > transfer, unless you have some disconnection issues.
Tuurlijk wil ik geholpen worden, daarvoor nogmaals dank. Maar het is niet allemaal even gebruiksvriendelijk hequote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[afbeelding]
Afhankelijk van je client
[..]
Maar als je nou niet geholpen wil worden met je geouweteringhoer... post dan ook geen zielige verhaaltjes.
Ja, met 1 pc tript ie ook.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:18 schreef mighty5 het volgende:
hmm ok ,misschien heb je al geprobeert om alleen 1 pc er aan te koppelen kijken of dat je dan ook heb
Maar als je dan toch een ander modem wilt, waarom probeer je dan niet eerst zo'n gehackte firmware? Je verliest dan wel je garantie op dat ding.quote:
Omdat ik m'n huidige inruil voor een andere?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:42 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Maar als je dan toch een ander modem wilt, waarom probeer je dan niet eerst zo'n gehackte firmware? Je verliest dan wel je garantie op dat ding.
Je kunt toch ook weer de orginele firmware terugzetten (als je eerst een backup maakt).quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:42 schreef Harry_Sack het volgende:
Maar als je dan toch een ander modem wilt, waarom probeer je dan niet eerst zo'n gehackte firmware? Je verliest dan wel je garantie op dat ding.
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:52 schreef Drugshond het volgende:
Snap heel het gemiep van PBerends eigenlijk niet. Gewoon het aantal connecties terugbrengen - "That's it".
Ik ben blij dat sitecom niet de enige is met dit soort problemenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:22 schreef Butra het volgende:
Ik heb een hele tijd hetzelfde probleem gehad met mijn 8mbit lijn van Demon, een ZyXEL Prestige 650R-31 modem en een Linksys router. Adhv dit topic heb ik vanmorgen het aantal connections in ABC (bittorrent client) ingesteld op 100 en hij doet 't nu al uren lang.
Graag gedaan. Nu wil ik alleen nog graag antwoord waarom jij denkt dat je, bij gebruik van Bittorrent, het beste van 2 pc's gebruik kan maken?quote:Op zaterdag 4 juni 2005 11:48 schreef pberends het volgende:
ftp'en, bittorrenten, kazaa'en, streams bekijken, msn'en, surfen, alles tegelijk en dat al voor 15 uur lang![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
. Lijkt erop of alles opgelost is.
Nogmaals bedankt voor de reacties.
Merk je overigens verschil in de snelheid van downloaden? (waarschijnlijk niet)quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:22 schreef Butra het volgende:
Ik heb een hele tijd hetzelfde probleem gehad met mijn 8mbit lijn van Demon, een ZyXEL Prestige 650R-31 modem en een Linksys router. Adhv dit topic heb ik vanmorgen het aantal connections in ABC (bittorrent client) ingesteld op 100 en hij doet 't nu al uren lang.
Omdat het aanbod van Bittorrent niet altijd fullspeed is?quote:Op zaterdag 4 juni 2005 12:18 schreef doedelzak13 het volgende:
[..]
Graag gedaan. Nu wil ik alleen nog graag antwoord waarom jij denkt dat je, bij gebruik van Bittorrent, het beste van 2 pc's gebruik kan maken?
"het aanbod van bittorrent niet fullspeed", wat bedoel je daarmee? Dat je vaak niet met je maximale snelheid downloadt? Nee, dat is logisch. Maar denk je nu dat je efficienter en sneller downloadt met 2 computers tegelijkertijd? Denk je dat het sneller gaat als je op computer (a) de Troetelbeertjes downloadt en op computer (b) Never Say Die met Frank Zagarino downloadt, dat je dan sneller downloadt dan wanneer je beide toppers op één en dezelfde computer downloadt en de andere computer uit laat staan?quote:Op zaterdag 4 juni 2005 12:30 schreef pberends het volgende:
[..]
Omdat het aanbod van Bittorrent niet altijd fullspeed is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |