Dat is nou niet bepaald een tip bij een crashende router, die heeft het al zwaar zat en encrypten en decrypten extra gaat daar niet bij helpen het op te lossen.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 16:30 schreef Drugshond het volgende:Gebruik je encryptie.... WEP-64/128 bits ?! (zo nee ... wel gebruiken).
Deze gedachte was meer bedoelt om stoorzenders uit de buurt te elliminerenquote:Op zaterdag 28 mei 2005 19:29 schreef existenz het volgende:
Dat is nou niet bepaald een tip bij een crashende router, die heeft het al zwaar zat en encrypten en decrypten extra gaat daar niet bij helpen het op te lossen.
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 19:11 schreef Swetsenegger het volgende:
Heb je je speedtouch home dan naar een pro getweaked?
Zo nee, ligt het niet aan je modem, maar aan je router wiens NAT table volloopt door de grote hoeveelheid connecties welke aangemaakt worden door P2P programma's.
Heel simpel gezegd, je router moet voor elke aangesloten PC onthouden welke pakketjes deze verwacht (je wil tenslotte op PC 2 geen pakketjes ontvangen welke voor PC1 bedoeld zijn) Wanneer 1 PC dus enorm veel verbindingen gaat opzetten (door een P2P programma welke van heel veel locaties data gaat downloaden) krijgt je router dus een heeeeeeeeeele lange lijst met verbindingen waarvan hij moet onthouden bij welke PC dat hoort.Routers maken gebruik van flash geheugen. Flash geheugen is (relatief) duur. Geheugen in een router (voor thuisgebruik) is beperkt. NAT table kan dus maar een beperkt aantal connecties onthouden. Wanneer er meer verbindingen komen dan in de NAT table opgeslagen kunnen worden chrast de boel.
Workaround. Zet het max aantal connectie's in je P2P programma's eens op max 100 ofzo.
Er zijn routers welke bij 50 connects al crashenquote:Op zaterdag 28 mei 2005 19:54 schreef Drugshond het volgende:
[..]
(weer iets geleerd).
100 connects...(dat is wel erg weining). Maar goed .... ik ken de kwaliteit van de router niet.
Nooit getest eigenlijk wat de limit van van Linksys is.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 20:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Er zijn routers welke bij 50 connects al crashen
Klinkt als een typische volgelopen NAT table.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 20:30 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nooit getest eigenlijk wat de limit van van Linksys is.
Nu ik je reaktie lees snap ik wel opeens waarom soms de lijn aan het haperen is. Net alsof af en toe de lijn wegvalt en er nog een aantal pakketjes in de queue staan. En wanneer de verbinding is hetsteld (binnen een paar sec). wordt alles is geflushed (boven max UL) en loopt de verbinding weer stuk.
Max connects (emule) = 1000 (kan zijn dat dit nog te hoog is).
Ik weet nu wel waar ik moet kijken.
Ja, en ik heb juist een 8mbit lijn. Wat een poepzooiquote:Op zondag 29 mei 2005 20:14 schreef Harry_Sack het volgende:
en anders dit:
http://www.pc-freak.nl/inet.htm
..
Een hardware-router is natuurlijk nog beter, op dit moment zijn er aardig wat merken die allemaal een stukje van de markt proberen te veroveren, maar het merk met de beste ondersteuning in het Nederlands is nog altijd de Draytek Vigor serie, die zeer goed uit diverse testen komen en geschikt zijn voor alle breedband Internetverbindingen. Achteraf blijkt helaas dat de 2200E maximaal 5 á 6 Mbit-verbindingen aan kan, en dus voor mensen met een 8 Mbit-verbinding ongeschikt is, lees mijn toelichting/test.
Hetzelfde geldt helaas ook voor de nieuwe Draytek 2104P, deze heeft trouwens nog iets negatiefs, hij wil niet werken met een "Alcatel Speedtouch Home" ADSL-modem, maar misschien wordt dat met een nieuwe firmware verholpen...
Waarom met 2 pc's downen?quote:Op maandag 30 mei 2005 05:04 schreef pberends het volgende:
zo op alle 2 de pc's flink aan't downloaden en nog doet ie het. Is de ellende dan eindelijk voorbij? Nou ja even een dagje afwachten.
Ik heb 1mbit up.quote:
bitjetorent?quote:
bitjetorent?quote:Op maandag 30 mei 2005 09:44 schreef doedelzak13 het volgende:
[..]
Waarom is dat een reden om met 2 pc's te downen?
Waarom koop je dan een vigor 2200E, sufferdquote:Op maandag 30 mei 2005 04:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, en ik heb juist een 8mbit lijn. Wat een poepzooi.
Is dat een antwoord? Denk je dat bittorrent beter werkt met 2 pc's tegelijk? Of dat je niks meer met een computer kan doen als bittorrent aan het draaien is? Leg uit, want ik snap je niet!quote:
Sorry, maar dat verwacht je toch niet van zo'n tyfusdure routerquote:Op maandag 30 mei 2005 16:03 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Waarom koop je dan een vigor 2200E, sufferd![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |