Het is eerder werk&geldzaken, reclameboodschappen verstoppen (quote:
Ik heb het gevoel dat dit een broodje aap verhaal is, maar ik weet het niet zeker.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:46 schreef Braamhaar het volgende:
Deden ze vroeger ook in de bioscoop, vlak voor de pauze één beeldje met coca cola tussen de film door, amper waarneembaar maar genoeg om de gemiddelde idioot, lees filmbezoeker, een flesje cola in de pauze te laten kopen.
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 07:51 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat dit een broodje aap verhaal is, maar ik weet het niet zeker.
Er schijnen al voor WO 2 experimenten gedaan te zijn, IMO waren de resultaten niet duidelijk.
Een filmpje van 3,2 sec valt best op....quote:Twee keer per uitzending verschijnt een flitsend filmpje van 3,2 seconde met 76 frames. De beelden zijn meestal in zwart/wit, soms met rode achtergrond. Het geheel wordt steeds door hetzelfde muzikale deuntje ondersteund. Al kijkend is het mogelijk om enkele woorden te herkennen, maar bij het overgrote deel is dat onmogelijk vanwege de hoge snelheid. Vandaar het subliminale karakter.
Bij het door TMF op televisie uitgezonden optreden van de Engelse band Orbital op Dancevalley 2001, werd het publiek 20 minuten blootgesteld aan een visueel bombardement met woorden als Satan, Devil, Lucifer, Murder, Rape, Kill, Chaos – en het festival eindigde in een onvoorstelbare chaos.
Ja tuurlijk.... en al die kinderen gaan dan spontaan de was doen en weten hoe alles werkt door 1 subliminaal plaatje...quote:In het BRT-kinderprogramma Ketnet zitten dagelijks subliminale boodschappen verwerkt rondom het Disney Festival. Daar staan hele series plaatjes in universele symbooltaal: o.a. afbeeldingen van wasvoorschriften gevolgd door een poppetje in een ronddraaiende wasmachine
Reclame? Subjectieve Media? Mode?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 08:54 schreef Fonkmeistah het volgende:
Iemand die op zo'n manier opzettelijk je pyschologische integriteit aanrand .... bla bla bla
Ik verwacht dat het tussen de gewone frames door is geregen, als ik de tekst lees. Zoiets dus: AAABAAABAAABAAABAAAB......AAAB. Het filmpje is dus gesplitst in 72 stukjes (B).quote:Op vrijdag 27 mei 2005 08:13 schreef evil_cupido het volgende:
Sowieso als dat echt de plaatjes zijn van die site dienen ze weining doel. Het activeert niks... Het werkt niet met een hele tekst en:
[..]
Een filmpje van 3,2 sec valt best op....
[..]
Ja tuurlijk.... en al die kinderen gaan dan spontaan de was doen en weten hoe alles werkt door 1 subliminaal plaatje...![]()
Ok dat zou kunnen, maar dan nog? Wat is het doel van de voorbeeldenquote:Op vrijdag 27 mei 2005 09:11 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Ik verwacht dat het tussen de gewone frames door is geregen, als ik de tekst lees. Zoiets dus: AAABAAABAAABAAABAAAB......AAAB. Het filmpje is dus gesplitst in 72 stukjes (B).
Dat is verzonnen. Het is een 'urban myth'.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:46 schreef Braamhaar het volgende:
Deden ze vroeger ook in de bioscoop, vlak voor de pauze één beeldje met coca cola tussen de film door, amper waarneembaar maar genoeg om de gemiddelde idioot, lees filmbezoeker, een flesje cola in de pauze te laten kopen.
Het zou er dan gaan op een manier van:quote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:05 schreef Mirel het volgende:
[..]
Dat is verzonnen. Het is een 'urban myth'.
Ik vind het zelf ook onzin, waarom zou je gelijk iets willen kopen als je onderbewustzijn het ziet...![]()
Apart te zien dat dit verhaal en enkele andere soortgelijke, de laatste week voorbij komen terwijl het me anders eigenlijk niet op is gevallen. Ik heb gehoord dat de programmamakers van Netwerk bezig zijn met een onderzoek hierna, maar of dit juist is weet ik niet zeker. Ik hoop het wel en het zou iig respect bij mij afdwingen om dit over je eigen wereldje (tv wereld) te durven publiceren.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:48 schreef Poepoog het volgende:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/005133.html
wordt het toch nog interessant.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 01:05 schreef rookie het volgende:
[..]
Apart te zien dat dit verhaal en enkele andere soortgelijke, de laatste week voorbij komen terwijl het me anders eigenlijk niet op is gevallen. Ik heb gehoord dat de programmamakers van Netwerk bezig zijn met een onderzoek hierna, maar of dit juist is weet ik niet zeker. Ik hoop het wel en het zou iig respect bij mij afdwingen om dit over je eigen wereldje (tv wereld) te durven publiceren.
en dit...quote:En dan te bedenken dat G.W. Bush de oorlog tegen Irak probeerde te rechtvaardigen door te beweren dat er banden zouden zijn tussen Bin Laden en Saddam Hussein. Nogal hypocriet overigens, want een deel van het Bush familiekapitaal is vergaard door de Nazi’s te steunen bij de opbouw van hun oorlogsapparaat. G.W. Bush’ grootvader, bankier Prescott Bush, is hiervoor in 1942 door de Amerikaanse justitie veroordeeld.
en dit...quote:EVERYTHING YOU KNOW IS WRONG order chaos
Het lijkt mij een verwijzing naar de “Nieuwe Wereld Orde”, die George Bush Sr. tijdens de eerste Golfoorlog aankondigde. De Latijnse aanduiding daarvan, “Novus Ordo Seclorum”, staat op het 1 $-biljet, onder de afbeelding van een piramide met het “Alziend Oog”. Tegenstanders beweren dat de Nieuwe Wereld Orde (NWO) op fascistische leest is gestoeld, en zichzelf (de Orde) bestaansrecht geeft door eerst zelf doelbewust wereldwijd chaos te creëren.
sluit aan op...quote:Het is bekend dat George W. Bush, net als zijn vader, lid is van een machtig geheim genootschap, de Skull & Bones (Schedel & Beenderen). De beeltenis daarvan is hetzelfde als de bekende piratenvlag - een schedel met twee gekruiste botten eronder. Jaarlijks rekruteert de Universiteit van Yale vijftien nieuwe leden uit vooraanstaande families. John Kerry heeft net als G.W. Bush op Yale gezeten, en beiden zijn lid van Skull & Bones. Dat degradeert de verkiezingen bij voorbaat tot een schertsvertoning. De uitslag staat al vast - Skull & Bones wint. Recent werd bekend dat Bush en Kerry ook nog eens (verre) neven zijn, net als de grondlegger van het Playboyimperium Hugh Hefner. Die werd geciteerd op CBS-nieuws: “Ik verheug me er al op om president Bush en senator Kerry voor een familiereünie uit te nodigen.” De wereld is klein, dat blijkt maar weer.
quote:De synthese die Skull & Bones nastreven, heet de Nieuwe Wereld Orde. Zonder gecontroleerde brandhaarden is dat doel niet te verwezenlijken, vandaar dat er brandhaarden worden gecreëerd. Dit verklaart waarom internationale bankiers zowel de Verenigde Staten als hun tegenstanders financierden (de Nazi’s, de Sovjet Unie, Noord Korea, Noord Vietnam etc.) Conflicten zijn winstgevend, en brengen het doel (Eén door hen gecontroleerde Wereldregering) dichterbij.
in alle voorbeelden van beelden die langs flitsen in de site uit de OP gaat het om beelden die je heel kort bewust ziet terwijl het coca cola expiriment juist gebruik zou maken van 1 frame die je daardoor niet bewust kan zien maar onbewust wel waardoor je er onbewust aan bleef denkenquote:Op zaterdag 28 mei 2005 16:59 schreef Balthar het volgende:
Volgens mij kan het wel.
Of het ook echt toegepast wordt durf ik niet aan te denken eigenlijk.
Er staat toch letterlijk dat er twee keer per uitzending een flitsend filmpje van 3,2 sec verschijnt met 76 frames. (wat een redelijk normaal aantal is). Dat betekent (voor mij) een onafgebroken filmpje van "verstopte" beelden.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 09:12 schreef evil_cupido het volgende:
[..]
Ok dat zou kunnen, maar dan nog? Wat is het doel van de voorbeelden
ik heb het vermelde programma vaker gezien, maar dat er een verborgen filmpje in zat is me nooit opgevallen.quote:Op zondag 29 mei 2005 14:21 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Er staat toch letterlijk dat er twee keer per uitzending een flitsend filmpje van 3,2 sec verschijnt met 76 frames. (wat een redelijk normaal aantal is). Dat betekent (voor mij) een onafgebroken filmpje van "verstopte" beelden.
het is een paar jaar oud en zat in 1 of ander sbs 6 programmaquote:Op zondag 29 mei 2005 14:26 schreef SlimShady het volgende:
[..]
ik heb het vermelde programma vaker gezien, maar dat er een verborgen filmpje in zat is me nooit opgevallen.
zonder na te denken zeg ik: wie zegt dat SBS de programma heeft gemaakt? of dat het een Nederlandse productie is?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:49 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
Waarom alleen bij SBS6? What about al die andere kanalen.
Ik vind het best eng hoe lauw er op gereageerd wordt, dit pikken we toch niet? SBS6 en Ketnet zijn wel het meest disney belegd dus kijken er ook veel kinderen naar.
En waarom is dit een antwoord op mijn vraag "wat het doel is van de subliminal messages waar voorbeelden van gegeven zijn"?quote:Op zondag 29 mei 2005 14:21 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Er staat toch letterlijk dat er twee keer per uitzending een flitsend filmpje van 3,2 sec verschijnt met 76 frames. (wat een redelijk normaal aantal is). Dat betekent (voor mij) een onafgebroken filmpje van "verstopte" beelden.
Broodje aap.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:46 schreef Braamhaar het volgende:
Deden ze vroeger ook in de bioscoop, vlak voor de pauze één beeldje met coca cola tussen de film door [...]
bioscoop verhaal is inderdaad geen broodje aap, maar ik dacht een experiment met onderbewustheid. Zover ik weet is het niet buiten het experiment toegepast. Ik kan er alleen niets over vinden..quote:Op woensdag 1 juni 2005 03:42 schreef BaajGuardian het volgende:
het backuppen kan ik niet aangezien ik met mijn vergeetachtige kop het niet kan herinneren , maar er is dus een of ander station , *volgens mij was het abc iets*
dat er mee te maken heeft , er was ook iets met een britneyspears video , en tussen reclames door met ALL YOU KNOW IS WRONG etc
iig ooit al een topic over geweest , moet ge even zoeken
btw aan de meelopertjes die ook wat moesten tiepen :
nee dat bioscoopgedoe is niet een broodjeaap , het is toegegeven.
verspil toch eens die internetruimte niet met jullie ge-broodjeaap-blaat.
omgkthxbbq
het expiriment niet de resultaten waren wel verzonnenquote:Op woensdag 1 juni 2005 03:54 schreef Libris het volgende:
[..]
bioscoop verhaal is inderdaad geen broodje aap, maar ik dacht een experiment met onderbewustheid. Zover ik weet is het niet buiten het experiment toegepast. Ik kan er alleen niets over vinden..
Dat gebeurt in de gewone reclame ook al, reclame is natuurlijk bedoeld om jou een prikkel te geven om dat product te kopen. De resultaten van "Verborgen boodschappen" zijn trouwens niet eenduidig dus is het is hoogst onzeker of dit wel effect heeft.quote:Op woensdag 1 juni 2005 12:36 schreef nappel het volgende:
Maar dat ze fucken met de gedachten van mij én van kleine kinderen vind ik toch ook wel zorgwekkend, mocht het waar zijn!
Ja, maar wanneer er een reclame getoond wordt als; 'Kill, Bombing is good, your mother is evil, Kill' dan zijn dat geen gezonde prikkels, en zal er iets aan gedaan worden..quote:Op woensdag 1 juni 2005 13:26 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat gebeurt in de gewone reclame ook al, reclame is natuurlijk bedoeld om jou een prikkel te geven om dat product te kopen. De resultaten van "Verborgen boodschappen" zijn trouwens niet eenduidig dus is het is hoogst onzeker of dit wel effect heeft.
Die verborgen boodschappen moeten dus wel eerst opvallen en het is uiterst discutabel of dit wel het geval is. Zolang ze niet opvallen hebben ze geen effect.quote:Op woensdag 1 juni 2005 13:35 schreef nappel het volgende:
[..]
Ja, maar wanneer er een reclame getoond wordt als; 'Kill, Bombing is good, your mother is evil, Kill' dan zijn dat geen gezonde prikkels, en zal er iets aan gedaan worden..
Net als aan deze prikkels wanneer ze opgevallen waren.
Toch?
het probleem hiermee is dat je alleen het gedeelte waar je recht naartoe kijkt goed kan zien voor de rest wordt er door je hersennen ingevult wat ze denken dat er zou moeten zijnquote:Op donderdag 2 juni 2005 04:15 schreef BaajGuardian het volgende:
het is ook neit de bedoeling dat mensen over die berichten gaan nadenken , dan krijg je namelijk dat men de instelling neemt van ertegen te zijn , maar in een miniscuul moment , nemen je hersennen het wel op , alleen niet op de manier dat je de details weet , het is als snel je ogen open en dicht doen , je hersennen hebben in princiepe het hele plaatje gezien en opgeslagen maarje kan niet vertellen wat je hebt gezien.
het blijft in het onderbewuste hangen.
en beinvloed wel degelijk.
Dat is het zeer zeker wel; die beste kerel (James Vicary) heeft zelf toegegeven dat ie heeft gelogen. Daarentegen heeft ie wel grote interesse gekregen voor dit topic maar onderzoek is tot op heden weinig eenduidig.quote:Op woensdag 1 juni 2005 03:54 schreef Libris het volgende:
[..]
bioscoop verhaal is inderdaad geen broodje aap, maar ik dacht een experiment met onderbewustheid. Zover ik weet is het niet buiten het experiment toegepast. Ik kan er alleen niets over vinden..
damn. ik schrok wel.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:45 schreef dodeca het volgende:
Ha die Muus nog steeds aan de peuk? Goed zo! Want dat jaagt ze weg.
Ga hier kijken en maar klikken: http://www.momo-developme(...)etnet2000-stills.htm
Deze meuk komt hier vandaan: http://www.momo-development.com/
Hoe komt je aan die info?quote:Op maandag 6 juni 2005 00:11 schreef BIGGI het volgende:
kan iemand hier een bevestiging van geven??
"edereen heeft vast deze foto gezien van de schuilplaats waar Saddam Hussein vorig jaar op 13 december is opgepakt. Alleen klopt er iets niet: de palmboom draagt rijpe, gele vruchten. Rijpe dadels in december: dat zie je in Irak net zo min als rijpe appels aan de boom in Nederland rond Kerst. De Spirit of Ma’at – website die dit ontdekte en publiceerde kreeg prompt een inval van vier (!) eenheden van de IRS, de Amerikaanse belastingdienst. De foto is op bevel van hogerhand uit vrijwel elke databank verdwenen. Toepasselijk in dit geval dat het Engelse woord date zowel dadel als datum betekent."
[afbeelding]
Zelfde artikel..quote:
zelfde als met telepatie. je stop een suggestie in iemands hoofd. iemand hoeft het niet te doen, maar ze zijn wel een stuk vatbaarder geworden om dat te gaan doen. als je dit doet bij iemand die mentaal al niet sterk in zijn schoenen staat kun je met een simpele suggestie hun al heel veel laten doen die ze normaal niet zouden doen.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:05 schreef Mirel het volgende:
[..]
Dat is verzonnen. Het is een 'urban myth'.
Ik vind het zelf ook onzin, waarom zou je gelijk iets willen kopen als je onderbewustzijn het ziet...![]()
dat met die koeien was de bedoeling dat je het zag, om je nieuwschierig te maken wat het nieuwe product was...quote:Op zaterdag 4 juni 2005 02:01 schreef Prowl het volgende:
Een paar jaar geleden toen niemand nog wist wat Hi was kwam het logo van Hi ook tussen reclames door maar een 10e van een seconde in beeld
En ondertussen hebben zij de meeste mobiele telefoonaansluitingen dus het heeft wel gewerkt
Een paar weken terug was er nog zoiets met koeien ofzo (Miliueudefensie) maar die zijn er niet meer op
Dat kun je dus niet met zekerheid zeggen. Zouden ze zonder die reclame ook de meeste aansluitingen hebben? Vast wel.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 02:01 schreef Prowl het volgende:
En ondertussen hebben zij de meeste mobiele telefoonaansluitingen dus het heeft wel gewerkt
Ja hoor, ik rook fijn door. Dank u vriendelijk.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:45 schreef dodeca het volgende:
Ha die Muus nog steeds aan de peuk? Goed zo! Want dat jaagt ze weg.
Ga hier kijken en maar klikken: http://www.momo-developme(...)etnet2000-stills.htm
Deze meuk komt hier vandaan: http://www.momo-development.com/
Ik denk het ook wel, want Hi heeft heel Nederland ongeplakt met posters en er waren ook veel normale reclames. Dat bovenop aantrekkelijke prijzen et voila.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:18 schreef Rasing het volgende:
[..]
Dat kun je dus niet met zekerheid zeggen. Zouden ze zonder die reclame ook de meeste aansluitingen hebben? Vast wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |