ja, truthers komen niet altijd in wfl en andersom net zoquote:Op donderdag 26 mei 2005 17:00 schreef Alicey het volgende:
Is het wel praktisch om 2 topics te doen?
In de WFL slow chat werd er geopperd dat de hersenen dit zelf kunnen doen door bepaalde (onderbewuste) herkenning van waarnemingen. Het betrof een bepaald hersengebied dat hiervoor verantwoordelijk was, waar ik even de naam van kwijt ben.. Ik denk echter dat jij nu wel weet wat er bedoeld werd.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 09:03 schreef iteejer het volgende:
Aftrapje: er zijn mensen die beweren dingen te voelen, te ervaren, en soms zelfs ook te zien daar in dat gat. Hoe kijkt de wetenschap daar tegenaan? Wat zien, voelen of ervaren ze dan precies, ervan uitgaand dat men de zaak niet bot voor staat te liegen?
Ik ben ook benieuwd wat er komen gaat.quote:Ik ben benieuwd
Het toewijzen van die verschijnselen aan een gebied in de hersenen is, zeker voor degenen die hier posten, is net zo willekeurig als het aanvoeren van het bestaan van geesten.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 09:07 schreef Alicey het volgende:
In de WFL slow chat werd er geopperd dat de hersenen dit zelf kunnen doen door bepaalde (onderbewuste) herkenning van waarnemingen. Het betrof een bepaald hersengebied dat hiervoor verantwoordelijk was, waar ik even de naam van kwijt ben.. Ik denk echter dat jij nu wel weet wat er bedoeld werd.
Ik moet zeggen dat ik op zich wel benieuwd ben wat er uit gaat komen.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 09:21 schreef iteejer het volgende:
Daarom zeg ik dus ook: werk aan een goede hypothese, en ga daar mee naar het gat. Ik zal de hypothese checken op wetenschappelijkheid
Por je WFL-ers maar op dat ze dit serieus gaan benaderen; kreten als 'ik voelde niks dus er is niks' zullen hun imago van methodologisch correcte wetenschappers danig schade kunnen berokkenen. Daar zal ik me persoonlijk voor inzettenquote:Op vrijdag 27 mei 2005 09:28 schreef Alicey het volgende:
Ik moet zeggen dat ik op zich wel benieuwd ben wat er uit gaat komen.
Ik denk wel dat er WFL'ers zijn die serieus aan de slag gaan, maar natuurlijk probeer ik het ook te pushen.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 09:56 schreef iteejer het volgende:
[..]
Por je WFL-ers maar op dat ze dit serieus gaan benaderen; kreten als 'ik voelde niks dus er is niks' zullen hun imago van methodologisch correcte wetenschappers danig schade kunnen berokkenen. Daar zal ik me persoonlijk voor inzetten
En verwijs ze daarbij ook naar mijn posts alhierquote:Op vrijdag 27 mei 2005 10:00 schreef Alicey het volgende:
Ik denk wel dat er WFL'ers zijn die serieus aan de slag gaan, maar natuurlijk probeer ik het ook te pushen.
Mja waar ik gisteren wel een beetje tegenaan liep in slowchat was dat ik weinig theorieën van de kant der gelovigen ken. Althans de details. Ik zou ook niet direct een goed framework weten waarin zowel de bestaande 'feiten' als de getuigen samen kunnen gaan. Ooit had ik hier ook een topic over maar daar kwam weinig vruchtbaars uit imho. Geen framework maakt het moeilijk om hypothese te formuleren want waarom zou de WFL-er buiten zijn boekje gaan als deze van mening is dat geaccepteerde modellen voldoende zijn?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 09:56 schreef iteejer het volgende:
Por je WFL-ers maar op dat ze dit serieus gaan benaderen; kreten als 'ik voelde niks dus er is niks' zullen hun imago van methodologisch correcte wetenschappers danig schade kunnen berokkenen. Daar zal ik me persoonlijk voor inzetten
Ik heb ooit wel es hier een mogelijk model gepost. Zal dat weer herhalenquote:Op vrijdag 27 mei 2005 10:19 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Mja waar ik gisteren wel een beetje tegenaan liep in slowchat was dat ik weinig theorieën van de kant der gelovigen ken. Althans de details. Ik zou ook niet direct een goed framework weten waarin zowel de bestaande 'feiten' als de getuigen samen kunnen gaan. Ooit had ik hier ook een topic over maar daar kwam weinig vruchtbaars uit imho. Geen framework maakt het moeilijk om hypothese te formuleren want waarom zou de WFL-er buiten zijn boekje gaan als deze van mening is dat geaccepteerde modellen voldoende zijn?
Gisteren, tijdens deze, hoe zal ik zeggen, levendige uitwisseling van standpunten loop je eerst tegen een blok op waarin je eerst moet verdedigen dat je hallucinaties een te kort door de bocht verklaring vindt vanwege informatie overdracht en dat je dus zoekt naar een uitbreiding van bestaande ideeën. Na lang debatteren heb je dan eindelijk een soort van acceptatie bereikt hiervoor en ben je wel een stap verder maar je loopt dan alsnog tegen een muur. De respons is dan dat ze er weinig mee kunnen en daar zit op zich wel wat in. Zonder framework kun je er ook weinig mee.
Een linkje, mits te vinden, zou prettig zijn iddquote:Op vrijdag 27 mei 2005 10:31 schreef iteejer het volgende:
Ik heb ooit wel es hier een mogelijk model gepost. Zal dat weer herhalen
Dat opzoeken is meer werk dan het even opnieuw te schrijven, doe ik zodra ik tijd hebquote:Op vrijdag 27 mei 2005 10:32 schreef livEliveD het volgende:
Een linkje, mits te vinden, zou prettig zijn idd [afbeelding]
Edit: Overigens zal ik er wel kritisch naar kijken om te kijken of de dingen die ik heb meegemaakt en gehoord er wel inpassen
[WFL/TRU-MEET] Solse Gatquote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:26 schreef Stali. het volgende:
Ik mis een datum, klopt dat?
[WFL/TRU-MEET] Solse Gatquote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:26 schreef Stali. het volgende:
Ik mis een datum, klopt dat?
Lijkt me vooral commercieel geblaat. Zelf de sfeer op je laten inwerken is juist zo leuk.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 21:25 schreef TearSong het volgende:
Hmz..ik las laatst in de krant dat ze ook een rondleiding gaan geven in het Solse Gat binnenkort, met extra aandacht voor de verschijnselen daar en informatie over wateraders en aardstralen. En een korte cursus wichelroede lopen geloof ik
Vraag me af of zoiets nou echt nut heeft om te gaan doen, of dat het alleen maar commercieel geblaat is..
Het grote afzeggen is begonnen dus misschien wordt er een nieuwe datum geprikt.quote:Op donderdag 23 juni 2005 21:46 schreef Enyalius het volgende:
jammer dat ik op de 9e waarschijnlijk naar een verjaardag ga in nijmegen.
Ik heb er persoonlijk geen problemen mee. Sowieso vind ik het doorgaans interessant om met paranormaal begaafde personen te praten. Wat voor equipment? Nightvision kijker? EMF lezer? Wichelroede? Ben wel benieuwd. En wat heb je er zoal mee gedaan? Op wat voor 'spookplekken'? Zoveel vragenquote:ach ja. ik betwijfel of jullie een betweter qua paranormaal in je midden wil hebben
volledig met ghosthunting equipment en eigen paranormale gave
En als er nou een truther is die me uit pure nieuwsgierigheid zou kunnen lokken dan ben jij dat inmiddels welquote:Op zaterdag 25 juni 2005 12:56 schreef BaajGuardian het volgende:
tis zo jammer dat dit steeds ergens in midden nederland is , en ik echt en dan ook echt niet tegen reizen kan , vooral niet met dit durka 33graden weer
Ik heb hem ook al geprobeerd uit te dagen mee te gaan...quote:Op zaterdag 25 juni 2005 12:57 schreef nokwanda het volgende:
[..]
En als er nou een truther is die me uit pure nieuwsgierigheid zou kunnen lokken dan ben jij dat inmiddels wel![]()
Ik moet nog even zien hoe eea loopt, maar als je echt mee wil, én ik blijk inderdaad te kunnen, wil ik je wel ophalen. Ook al is het 33 graden, mijn auto heeft airco, we koelen je wel afquote:Op zaterdag 25 juni 2005 12:56 schreef BaajGuardian het volgende:
tis zo jammer dat dit steeds ergens in midden nederland is , en ik echt en dan ook echt niet tegen reizen kan , vooral niet met dit durka 33graden weer
Ongeveer 1 uur en 20 minuutjes vanaf Heerenveen.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 15:11 schreef BaajGuardian het volgende:
we zien wel even , zoals ik al zei , ik heb eht niet op reizen (als in grote afstanden) hangt er ook echt dus vanaf waar de bestemming is , en dus hoe ver het rijden is ,
als dat meevalt is het best dat ik meega sure.
Zo 1,2,3 kan ik niet zo'n meetapparaat regelen. Ik zal eens informeren.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:21 schreef Enyalius het volgende:
liveevil als jij dingen zoals een EMF kan regelen dat zou geweldig zijn. gewoon een apparaat dat electriciteit meet is voldoende
Is het niet bijzonder interessant om te kijken want de Electromagnetische straling levels zijn als er iets gebeurd? Kijk, het maakt mij niet uit heur. Gewoon ervaren is ook heel ok. Zeker waar. Echter, ook al pas ik me aan aan de meerderheid, het idee van simpele (!) meet apparatuur spreekt me best aan en het geeft zeker een WFL tint aan het geheel.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:43 schreef iteejer het volgende:
Gewoon erheen gaan, en ervaren. Geen overdadig gekloot met lampen, camera's, knisperende snoepies, etc.
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:43 schreef iteejer het volgende:
We zijn geen arrestatie-team joh
Gewoon erheen gaan, en ervaren. Geen overdadig gekloot met lampen, camera's, knisperende snoepies, etc.
Walk-talkies? waarom zou je met elkaar moet praten?
En een plank - sjouw jij die planken mee, het is een klein uurtje lopen naar de auto nl..?
Vuilniszaken om op te zitten is prima.
De WFL-tint zouden we bereiken door er met bepaalde hypotheses heen te gaan. In het wilde weg van alles gaan meten is effectjagerij, is iig geen WFL-methodiekquote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:01 schreef livEliveD het volgende:
Is het niet bijzonder interessant om te kijken want de Electromagnetische straling levels zijn als er iets gebeurd? Kijk, het maakt mij niet uit heur. Gewoon ervaren is ook heel ok. Zeker waar. Echter, ook al pas ik me aan aan de meerderheid, het idee van simpele (!) meet apparatuur spreekt me best aan en het geeft zeker een WFL tint aan het geheel.
Okquote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:10 schreef Enyalius het volgende:
ik ga niks mee nemen. het was gewoon in antwoord op lieevil. ik kan alles zien en beleven zonder meet apparatuur
Ok, ervaren en hypothese it is. Met de kanttekening dat EMF waarden wel degelijk een verband lijken te hebben met sommige 'ervaringsplekken'quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:12 schreef iteejer het volgende:
De WFL-tint zouden we bereiken door er met bepaalde hypotheses heen te gaan. In het wilde weg van alles gaan meten is effectjagerij, is iig geen WFL-methodiek
Prima, maar stop dat dan in een werkhypothese, en ga die proberen aan te tonen. Doe je dat niet, zal men bij voorbaat (en methodologisch terecht) de resultaten afwijzen.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:14 schreef livEliveD het volgende:
Ok, ervaren en hypothese it is. Met de kanttekening dat EMF waarden wel degelijk een verband lijken te hebben met sommige 'ervaringsplekken'
Jammer, ik wil je graag een keer zien.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:14 schreef BaajGuardian het volgende:
ik ga in gedachten mee ,
ik wil best eens naar een truth *meet* gaan ovrigens , maar solse gat is niet echt praktisch voor mij
veel lopen etc , zit laatste tijd veel dus moet eerst wennen anders gaan mn voeten naar de klote
True. Ik zal er eens over nadenkenquote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:21 schreef iteejer het volgende:
Prima, maar stop dat dan in een werkhypothese, en ga die proberen aan te tonen. Doe je dat niet, zal men bij voorbaat (en methodologisch terecht) de resultaten afwijzen.
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
Jammer, ik wil je graag een keer zien.
Nou ja zegquote:Op zondag 26 juni 2005 00:23 schreef Enyalius het volgende:
vond dat die burka in je fotoboek je wel beter stond hoor
Zo veel wordt er niet gelopen, dat is volledig aan jezelf.quote:Op zondag 26 juni 2005 15:02 schreef BaajGuardian het volgende:
oops ,
nog even klein beetje offtopic , wanneer is er dan een truth*meet ipv een wij gaan door een donker gebied lopen in het donker met....onze voeten
?
quote:Op zondag 26 juni 2005 15:23 schreef Enyalius het volgende:
waarom lopen? ik neem mijn vliegend tapijt mee mwahahha
als je een lift wilt laat het me weten![]()
maar hoe zit het met de datum. is het nog steeds op de 9e of wordt er weer een andere datum geprikt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |