abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 mei 2005 @ 16:55:04 #1
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_27379686
[WFL/TRU-MEET] Solse Gat

om het ook maar even hier duidelijk te maken
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  donderdag 26 mei 2005 @ 17:00:43 #2
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27379881
Is het wel praktisch om 2 topics te doen?
  donderdag 26 mei 2005 @ 17:02:19 #3
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_27379940
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 17:00 schreef Alicey het volgende:
Is het wel praktisch om 2 topics te doen?
ja, truthers komen niet altijd in wfl en andersom net zo
It's Time To Shine
  donderdag 26 mei 2005 @ 17:04:13 #4
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27379994
Moeten we alleen goed eventuele lijsten synchroniseren, en als het een wie-rijdt-met-wie mee moeten we even kijken hoe het precies gaat gebeuren denk ik.
pi_27397268
Lijsten synchroniseren is wel belangrijk ja

Zozo, de wetenschap gaat zich over het Solse Gat buigen. Das mooi. Maar doe dat dan ook gelijk wel goed, en ga er heen met een aantal hypothesen, die je ter plekke gaat verifieren.
Want het is natuurlijk niet zo dat het etiketje 'wetenschappelijk' op zichzelf al voldoende rugdekking geeft om zonder enige fundering van alles te gaan ontkennen; ook al is hetgeen ontkend word zelf ook ongefundeerd

Aftrapje: er zijn mensen die beweren dingen te voelen, te ervaren, en soms zelfs ook te zien daar in dat gat. Hoe kijkt de wetenschap daar tegenaan? Wat zien, voelen of ervaren ze dan precies, ervan uitgaand dat men de zaak niet bot voor staat te liegen? Hoe is dit in te passen in modellen? Zijn die modellen aantoonbaar? Zijn er ook modellen mogelijk die wél op enigerlei wijze een spirituele invloed zouden kunnen meenemen?

Een paar puntjes hierbij:
  • Het feit dat je als 'wetenschapper' daar niets ziet, voelt of ervaart betekent NIET dat degenen die dat wel doen doelbewust of onbewust de zaak oplichten. Het betekent slechts dat je zelf niets voelt, ziet of ervaart. Meer niet.
  • Kringredenaties zoals die nogal es voorkomen in semi-wetenschappelijke kringen rondom deze onderwerpen dienen vermeden te worden. Voorbeeld:
    1) Iemand zegt iets te zien; maar ik zie niets, camera ook niet. Wat kan dat zijn?
    2) We gaan er van uit dat geesten en spirituele verschijnselen niet bestaan en dus geen rol spelen
    3) DUS gaan we ons beperken tot bv hersen-fysiologische of zintuig-fysiologische verklaringen.
    4) We postuleren iets over bv fantasieën, of over spontane netvlies-effecten.
    5) Vervolgens zeggen we: 'zie je wel, geesten bestaan niet, want het zijn netvlies-effecten of fantasie-beelden'.
    Dat is dus een cirkel: je komt tot een uitspraak, gebaseerd op het feit dat je het spirituele niet erkent. In die uitspraak speelt het spirituele dus geen rol. En daarna zeg je trots, triomfantelijk en opgelucht 'zie je wel, het spirituele bestaat niet, want het speelt geen rol in de mogelijke verklaringen'.
    Vooraf uitsluiten, en een stukje verderop in het wetenschappelijk proces de afwezigheid ervan aanvoeren als bewijs van non-existentie. Jawel. Zó doen we het dus niet

Ik ben benieuwd
  •   vrijdag 27 mei 2005 @ 09:07:26 #6
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_27397361
    quote:
    Op vrijdag 27 mei 2005 09:03 schreef iteejer het volgende:

Aftrapje: er zijn mensen die beweren dingen te voelen, te ervaren, en soms zelfs ook te zien daar in dat gat. Hoe kijkt de wetenschap daar tegenaan? Wat zien, voelen of ervaren ze dan precies, ervan uitgaand dat men de zaak niet bot voor staat te liegen?
    In de WFL slow chat werd er geopperd dat de hersenen dit zelf kunnen doen door bepaalde (onderbewuste) herkenning van waarnemingen. Het betrof een bepaald hersengebied dat hiervoor verantwoordelijk was, waar ik even de naam van kwijt ben.. Ik denk echter dat jij nu wel weet wat er bedoeld werd.
    quote:
    Ik ben benieuwd
    Ik ben ook benieuwd wat er komen gaat.
    pi_27397779
    quote:
    Op vrijdag 27 mei 2005 09:07 schreef Alicey het volgende:
    In de WFL slow chat werd er geopperd dat de hersenen dit zelf kunnen doen door bepaalde (onderbewuste) herkenning van waarnemingen. Het betrof een bepaald hersengebied dat hiervoor verantwoordelijk was, waar ik even de naam van kwijt ben.. Ik denk echter dat jij nu wel weet wat er bedoeld werd.
    Het toewijzen van die verschijnselen aan een gebied in de hersenen is, zeker voor degenen die hier posten, is net zo willekeurig als het aanvoeren van het bestaan van geesten.

Dit soort redenatie komt tot stand aldus: 'Áls het iets is wat in de hersenen wordt opgewekt, waar zou dat dan kunnen origineren?' en vervolgens gaat men een gebied aanwijzen, waar wellicht in onderzoeksopstellingen is gebleken dat er dergelijke beelden kunnen ontstaan door bv externe stimuli zoals stroomstootjes of chemicalien.
    Zelfs al zou deze hele redenatie rond zijn, dan NOG zegt dat niets over de beelden die DIE AVOND in het Solse Gat 'gezien' zijn.

Daarom zeg ik dus ook: werk aan een goede hypothese, en ga daar mee naar het gat. Ik zal de hypothese checken op wetenschappelijkheid
      vrijdag 27 mei 2005 @ 09:28:32 #8
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_27397950
    quote:
    Op vrijdag 27 mei 2005 09:21 schreef iteejer het volgende:

Daarom zeg ik dus ook: werk aan een goede hypothese, en ga daar mee naar het gat. Ik zal de hypothese checken op wetenschappelijkheid
    Ik moet zeggen dat ik op zich wel benieuwd ben wat er uit gaat komen.
    pi_27398785
    quote:
    Op vrijdag 27 mei 2005 09:28 schreef Alicey het volgende:
    Ik moet zeggen dat ik op zich wel benieuwd ben wat er uit gaat komen.
    Por je WFL-ers maar op dat ze dit serieus gaan benaderen; kreten als 'ik voelde niks dus er is niks' zullen hun imago van methodologisch correcte wetenschappers danig schade kunnen berokkenen. Daar zal ik me persoonlijk voor inzetten
      vrijdag 27 mei 2005 @ 10:00:07 #10
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_27398908
    quote:
    Op vrijdag 27 mei 2005 09:56 schreef iteejer het volgende:

[..]

Por je WFL-ers maar op dat ze dit serieus gaan benaderen; kreten als 'ik voelde niks dus er is niks' zullen hun imago van methodologisch correcte wetenschappers danig schade kunnen berokkenen. Daar zal ik me persoonlijk voor inzetten
    Ik denk wel dat er WFL'ers zijn die serieus aan de slag gaan, maar natuurlijk probeer ik het ook te pushen.
    pi_27399095
    quote:
    Op vrijdag 27 mei 2005 10:00 schreef Alicey het volgende:
    Ik denk wel dat er WFL'ers zijn die serieus aan de slag gaan, maar natuurlijk probeer ik het ook te pushen.
    En verwijs ze daarbij ook naar mijn posts alhier
      vrijdag 27 mei 2005 @ 10:19:54 #12
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_27399408
    quote:
    Op vrijdag 27 mei 2005 09:56 schreef iteejer het volgende:
    Mja waar ik gisteren wel een beetje tegenaan liep in slowchat was dat ik weinig theorieën van de kant der gelovigen ken. Althans de details. Ik zou ook niet direct een goed framework weten waarin zowel de bestaande 'feiten' als de getuigen samen kunnen gaan. Ooit had ik hier ook een topic over maar daar kwam weinig vruchtbaars uit imho. Geen framework maakt het moeilijk om hypothese te formuleren want waarom zou de WFL-er buiten zijn boekje gaan als deze van mening is dat geaccepteerde modellen voldoende zijn?

Gisteren, tijdens deze, hoe zal ik zeggen, levendige uitwisseling van standpunten loop je eerst tegen een blok op waarin je eerst moet verdedigen dat je hallucinaties een te kort door de bocht verklaring vindt vanwege informatie overdracht en dat je dus zoekt naar een uitbreiding van bestaande ideeën. Na lang debatteren heb je dan eindelijk een soort van acceptatie bereikt hiervoor en ben je wel een stap verder maar je loopt dan alsnog tegen een muur. De respons is dan dat ze er weinig mee kunnen en daar zit op zich wel wat in. Zonder framework kun je er ook weinig mee.
    Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
    Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
    pi_27399801
    quote:
    Op vrijdag 27 mei 2005 10:19 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Mja waar ik gisteren wel een beetje tegenaan liep in slowchat was dat ik weinig theorieën van de kant der gelovigen ken. Althans de details. Ik zou ook niet direct een goed framework weten waarin zowel de bestaande 'feiten' als de getuigen samen kunnen gaan. Ooit had ik hier ook een topic over maar daar kwam weinig vruchtbaars uit imho. Geen framework maakt het moeilijk om hypothese te formuleren want waarom zou de WFL-er buiten zijn boekje gaan als deze van mening is dat geaccepteerde modellen voldoende zijn?

Gisteren, tijdens deze, hoe zal ik zeggen, levendige uitwisseling van standpunten loop je eerst tegen een blok op waarin je eerst moet verdedigen dat je hallucinaties een te kort door de bocht verklaring vindt vanwege informatie overdracht en dat je dus zoekt naar een uitbreiding van bestaande ideeën. Na lang debatteren heb je dan eindelijk een soort van acceptatie bereikt hiervoor en ben je wel een stap verder maar je loopt dan alsnog tegen een muur. De respons is dan dat ze er weinig mee kunnen en daar zit op zich wel wat in. Zonder framework kun je er ook weinig mee.
    Ik heb ooit wel es hier een mogelijk model gepost. Zal dat weer herhalen
      vrijdag 27 mei 2005 @ 10:32:53 #14
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_27399845
    quote:
    Op vrijdag 27 mei 2005 10:31 schreef iteejer het volgende:
    Ik heb ooit wel es hier een mogelijk model gepost. Zal dat weer herhalen
    Een linkje, mits te vinden, zou prettig zijn idd
    Edit: Overigens zal ik er wel kritisch naar kijken om te kijken of de dingen die ik heb meegemaakt en gehoord er wel inpassen
    Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
    pi_27400435
    quote:
    Op vrijdag 27 mei 2005 10:32 schreef livEliveD het volgende:
    Een linkje, mits te vinden, zou prettig zijn idd [afbeelding]
    Edit: Overigens zal ik er wel kritisch naar kijken om te kijken of de dingen die ik heb meegemaakt en gehoord er wel inpassen
    Dat opzoeken is meer werk dan het even opnieuw te schrijven, doe ik zodra ik tijd heb
      vrijdag 27 mei 2005 @ 11:17:51 #16
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_27401168
    Ok. Tof. Is het misschien ook geen idee om deze dan op slot te doen? De reclame staat er nu als sticky topic en er is een link naar die andere zodat reageren daar kan. Wel zo overzichtelijk.
    pi_27401474
    Ik mis een datum, klopt dat?
      vrijdag 27 mei 2005 @ 11:27:34 #18
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_27401495
    In het andere topic. Er is keuze uit 4
      vrijdag 27 mei 2005 @ 11:27:44 #19
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_27401505
    quote:
    Op vrijdag 27 mei 2005 11:26 schreef Stali. het volgende:
    [WFL/TRU-MEET] Solse Gat

topic loopt in 2 fora. die in wfl is al verder
    It's Time To Shine
      vrijdag 27 mei 2005 @ 11:27:53 #20
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_27401508
    quote:
    Op vrijdag 27 mei 2005 11:26 schreef Stali. het volgende:
    [WFL/TRU-MEET] Solse Gat

Het is gecross-post. In die topic staan data vermeld en wordt het lijstje bijgehouden.
      vrijdag 27 mei 2005 @ 11:28:24 #21
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_27401529
    Whehehe. Mooie vingeroefening in snelheid
    pi_27404324
    Heb geen idee of ik daar wel of niet iets ga voelen of zien. Ga er ook niet perse van uit. Als dat zo is dan merk ik het tegen die tijd wel als ik meega. Ik ben van plan om er in dat geval redelijk blanco in te stappen. Heb bewust dus ook niet alle legenden gelezen omdat dat , volgens mij, waarneming kan beinvloeden.
    Umuntu Ngumuntu Ngabantu
    "Those who look before they leap, never leap".
    http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
    pi_28051391
    Hmz..ik las laatst in de krant dat ze ook een rondleiding gaan geven in het Solse Gat binnenkort, met extra aandacht voor de verschijnselen daar en informatie over wateraders en aardstralen. En een korte cursus wichelroede lopen geloof ik
    Vraag me af of zoiets nou echt nut heeft om te gaan doen, of dat het alleen maar commercieel geblaat is..
    She said you can paint your sky any colour
    And you can paint your dark as dark as you need
    And you can paint your light as light as you please
    It's all up to you
      zaterdag 18 juni 2005 @ 21:26:23 #24
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_28051412
    quote:
    Op zaterdag 18 juni 2005 21:25 schreef TearSong het volgende:
    Hmz..ik las laatst in de krant dat ze ook een rondleiding gaan geven in het Solse Gat binnenkort, met extra aandacht voor de verschijnselen daar en informatie over wateraders en aardstralen. En een korte cursus wichelroede lopen geloof ik
    Vraag me af of zoiets nou echt nut heeft om te gaan doen, of dat het alleen maar commercieel geblaat is..
    Lijkt me vooral commercieel geblaat. Zelf de sfeer op je laten inwerken is juist zo leuk.
    pi_28053734
    Dat soort rondleidingen waren er al. Schoolklasjes, gammele bejaarden, van alles en nog wat heb ik daar al gezien tijdens dat soort excursietjes
      maandag 20 juni 2005 @ 09:00:37 #26
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_28080521
    [WFL/TRU meet] Solse Gat, deel II

Hier gaat het verhaal weer verder.
      donderdag 23 juni 2005 @ 21:46:39 #27
    102993 Enyalius
    Keeper of Knowledge
    pi_28175336
    jammer dat ik op de 9e waarschijnlijk naar een verjaardag ga in nijmegen.

ach ja. ik betwijfel of jullie een betweter qua paranormaal in je midden wil hebben
    volledig met ghosthunting equipment en eigen paranormale gave
    Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
    William James (1842 - 1910)
      zaterdag 25 juni 2005 @ 12:44:15 #28
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_28219104
    quote:
    Op donderdag 23 juni 2005 21:46 schreef Enyalius het volgende:
    jammer dat ik op de 9e waarschijnlijk naar een verjaardag ga in nijmegen.
    Het grote afzeggen is begonnen dus misschien wordt er een nieuwe datum geprikt.
    quote:
    ach ja. ik betwijfel of jullie een betweter qua paranormaal in je midden wil hebben
    volledig met ghosthunting equipment en eigen paranormale gave
    Ik heb er persoonlijk geen problemen mee. Sowieso vind ik het doorgaans interessant om met paranormaal begaafde personen te praten. Wat voor equipment? Nightvision kijker? EMF lezer? Wichelroede? Ben wel benieuwd. En wat heb je er zoal mee gedaan? Op wat voor 'spookplekken'? Zoveel vragen
      zaterdag 25 juni 2005 @ 12:56:05 #29
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_28219390
    tis zo jammer dat dit steeds ergens in midden nederland is , en ik echt en dan ook echt niet tegen reizen kan , vooral niet met dit durka 33graden weer
    Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
    pi_28219427
    quote:
    Op zaterdag 25 juni 2005 12:56 schreef BaajGuardian het volgende:
    tis zo jammer dat dit steeds ergens in midden nederland is , en ik echt en dan ook echt niet tegen reizen kan , vooral niet met dit durka 33graden weer
    En als er nou een truther is die me uit pure nieuwsgierigheid zou kunnen lokken dan ben jij dat inmiddels wel
    Umuntu Ngumuntu Ngabantu
    "Those who look before they leap, never leap".
    http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
    pi_28221691
    quote:
    Op zaterdag 25 juni 2005 12:57 schreef nokwanda het volgende:

[..]

En als er nou een truther is die me uit pure nieuwsgierigheid zou kunnen lokken dan ben jij dat inmiddels wel
    Ik heb hem ook al geprobeerd uit te dagen mee te gaan...

Als ik heel diep graaf in mijn geheugen denk ik dat je uit Friesland ? komt.

mocht je niet uit Friesland komen maar ergens anders vandaan kunnen we misshcien zelfs samen reizen met OV.
    Ik kom vanuit Rotterdam.
    Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
    Sir Winston Churchill
    pi_28222299
    quote:
    Op zaterdag 25 juni 2005 12:56 schreef BaajGuardian het volgende:
    Ik moet nog even zien hoe eea loopt, maar als je echt mee wil, én ik blijk inderdaad te kunnen, wil ik je wel ophalen. Ook al is het 33 graden, mijn auto heeft airco, we koelen je wel af
    pi_28222316
    En ja ik weet dat je in Heerenveen woont; geen probleem
      zaterdag 25 juni 2005 @ 15:11:00 #34
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_28223072
    we zien wel even , zoals ik al zei , ik heb eht niet op reizen (als in grote afstanden) hangt er ook echt dus vanaf waar de bestemming is , en dus hoe ver het rijden is ,
    als dat meevalt is het best dat ik meega sure.
    pi_28223688
    quote:
    Op zaterdag 25 juni 2005 15:11 schreef BaajGuardian het volgende:
    we zien wel even , zoals ik al zei , ik heb eht niet op reizen (als in grote afstanden) hangt er ook echt dus vanaf waar de bestemming is , en dus hoe ver het rijden is ,
    als dat meevalt is het best dat ik meega sure.
    Ongeveer 1 uur en 20 minuutjes vanaf Heerenveen.

Valt dus reuze mee !
    Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
    Sir Winston Churchill
      zaterdag 25 juni 2005 @ 16:46:52 #36
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_28225401
    hmrhmzhm
      zaterdag 25 juni 2005 @ 19:21:09 #37
    102993 Enyalius
    Keeper of Knowledge
    pi_28230215
    ik woon ongeveer 20minuten met trein van r'dam. bijna in dordrecht...1 halte ervoor.

liveevil. wat betrefd equipment moet je niet teveel voorstellen. ik ben niet rijk genoeg om al dat geavanceerde spul aan te schaffen. maar met andere dingen kom je er ook.

1. een digitale camera (meerdere zouden leuk zijn)
    2. een videocamera met nachtvisie (meerdere zouden leuk zijn)
    3. extra batterijen/accu's voor die dingen. geesten vreten de energie echt, niet normaal.
    4. extra water, je staat versteld hoeveel dorst je krijgt
    5. snoep...als ik iets met energie doe moet ik suiker eten anders ben ik snel uitgeteld. zelfde effect als veel sporten en niet genoeg stoffen binnen krijgen om het energie verbruik aan te vullen
    6. pen en papier. (kun je objecten op tekenen in een omgeving waar je weet dat er niemand anders is en dan later trug komen om te kijken of het bewogen heeft)
    7. een extra persoon die alles kan noteren op dat papier. zoals wat de omgeving is, wat we doen, notities maken zoals tocht in bepaalde kamers en ramen e.d.
    8. een plank of iets anders dat hard is en vrij klein. kun je dingen uit de omgeving op leggen en proberen de geesten over te halen dat te laten bewegen
    9. walkie talkies. soort van EVP. je plaatst 1 walkie talkie in een kamer waarvan je weet dat er iets zit en dat er niemand fysiek binnen is. ander neem je mee. af en toe kun je dus stemmen horen. dit idee kreeg ik na een paar intercom verschijnselen bij ons thuis, midden in de nacht.
    10. zaklampen en deken. wil wel wat kunnen zien en warm kunnen slapen.
    11. mijn pendel, niet dat ik hem vaak gebruik maar toch.
    12. wat lekkers voor als we klaar zijn

als voorbereiding altijd even ontspannen en mediteren. zorgen dat mijn psychische schilden goed zijn en dat ik goed geaard ben. wil namelijk niet verrast worden door een mogelijke aanval en tijdelijk bezeten ronddwalen. en natuurlijk de anderen voorbereiden door te zeggen wat ze kunnen verwachten en hoe er het beste op te reageren e.d. ik denk dat als ik met een grotere groep ga dat ik behoorlijk uitgerust moet zijn om zo'n groot schild te kunnen genereren. geesten zijn meestal niet erg, maar wat ik in de legendes en geruchten gelezen heb wil ik wel voorbereid zijn voor het geval dat.

liveevil als jij dingen zoals een EMF kan regelen dat zou geweldig zijn. gewoon een apparaat dat electriciteit meet is voldoende

dit is trouwens meer een hobby van me wat ik al een tijdje doe. Ghost hunting is een slechte benaming, het is meer Geest Spotten zoals Vliegtuig spotten kan het bijna overal doen. er zijn meer geesten dan je denkt. maar als je oudere zielen wil tegen komen moet je richting kastelen, burchten en gebieden met geschiedenis gaan. voor de rest kun je gewoon bij de lokale begraafplaats/crematorium terecht om geesten te vinden hehe

[ Bericht 7% gewijzigd door Enyalius op 25-06-2005 19:26:20 ]
    Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
    pi_28230867
    We zijn geen arrestatie-team joh
    Gewoon erheen gaan, en ervaren. Geen overdadig gekloot met lampen, camera's, knisperende snoepies, etc.
    Walk-talkies? waarom zou je met elkaar moet praten?
    En een plank - sjouw jij die planken mee, het is een klein uurtje lopen naar de auto nl..?

Vuilniszaken om op te zitten is prima.
      zaterdag 25 juni 2005 @ 19:58:04 #39
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_28231283
    quote:
    Op zaterdag 25 juni 2005 19:21 schreef Enyalius het volgende:
    liveevil als jij dingen zoals een EMF kan regelen dat zou geweldig zijn. gewoon een apparaat dat electriciteit meet is voldoende
    Zo 1,2,3 kan ik niet zo'n meetapparaat regelen. Ik zal eens informeren.
      zaterdag 25 juni 2005 @ 20:01:40 #40
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_28231381
    quote:
    Op zaterdag 25 juni 2005 19:43 schreef iteejer het volgende:
    Gewoon erheen gaan, en ervaren. Geen overdadig gekloot met lampen, camera's, knisperende snoepies, etc.
    Is het niet bijzonder interessant om te kijken want de Electromagnetische straling levels zijn als er iets gebeurd? Kijk, het maakt mij niet uit heur. Gewoon ervaren is ook heel ok. Zeker waar. Echter, ook al pas ik me aan aan de meerderheid, het idee van simpele (!) meet apparatuur spreekt me best aan en het geeft zeker een WFL tint aan het geheel.
      zaterdag 25 juni 2005 @ 20:10:36 #41
    102993 Enyalius
    Keeper of Knowledge
    pi_28231616
    ik ga niks mee nemen. het was gewoon in antwoord op lieevil. ik kan alles zien en beleven zonder meet apparatuur
    pi_28231645
    quote:
    Op zaterdag 25 juni 2005 19:43 schreef iteejer het volgende:
    We zijn geen arrestatie-team joh
    Walk-talkies? waarom zou je met elkaar moet praten?
    En een plank - sjouw jij die planken mee, het is een klein uurtje lopen naar de auto nl..?

Vuilniszaken om op te zitten is prima.
    mee eens is.

Ik denk dat al die spullen meer gedoe en chaos veroorzaken dan dat je er werkelijk aan toe komt om er iets mee te doen.
    Het is een heerlijke omgeving om gewoon te "zijn".
    Wat lampen betreft.. als je lampen aan hebt dan zie je niets meer.

Wat ik mee neem:
    vuilniszak
    mobiele foon ( je weet nooit wat er gebeurd én er zit een lampje in )
    iets te drinken
    iets kleins te eten eventueel
    fototoestel
    en een extra vest of truitje.

verder alleen de gewone zaken zoals een portemonnee en een set pleisters.

wat laat ik thuis..

mijn hakschoenen
    Sir Winston Churchill
    pi_28231661
    quote:
    Op zaterdag 25 juni 2005 20:01 schreef livEliveD het volgende:
    Is het niet bijzonder interessant om te kijken want de Electromagnetische straling levels zijn als er iets gebeurd? Kijk, het maakt mij niet uit heur. Gewoon ervaren is ook heel ok. Zeker waar. Echter, ook al pas ik me aan aan de meerderheid, het idee van simpele (!) meet apparatuur spreekt me best aan en het geeft zeker een WFL tint aan het geheel.
    De WFL-tint zouden we bereiken door er met bepaalde hypotheses heen te gaan. In het wilde weg van alles gaan meten is effectjagerij, is iig geen WFL-methodiek
      zaterdag 25 juni 2005 @ 20:12:29 #44
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_28231666
    quote:
    Op zaterdag 25 juni 2005 20:10 schreef Enyalius het volgende:
    ik ga niks mee nemen. het was gewoon in antwoord op lieevil. ik kan alles zien en beleven zonder meet apparatuur
    Ok
      zaterdag 25 juni 2005 @ 20:14:01 #45
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_28231703
    quote:
    Op zaterdag 25 juni 2005 20:12 schreef iteejer het volgende:
    De WFL-tint zouden we bereiken door er met bepaalde hypotheses heen te gaan. In het wilde weg van alles gaan meten is effectjagerij, is iig geen WFL-methodiek
    Ok, ervaren en hypothese it is. Met de kanttekening dat EMF waarden wel degelijk een verband lijken te hebben met sommige 'ervaringsplekken'
    pi_28231888
    quote:
    Op zaterdag 25 juni 2005 20:14 schreef livEliveD het volgende:
    Ok, ervaren en hypothese it is. Met de kanttekening dat EMF waarden wel degelijk een verband lijken te hebben met sommige 'ervaringsplekken'
    Prima, maar stop dat dan in een werkhypothese, en ga die proberen aan te tonen. Doe je dat niet, zal men bij voorbaat (en methodologisch terecht) de resultaten afwijzen.
      zaterdag 25 juni 2005 @ 21:14:14 #47
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_28233479
    ik ga in gedachten mee ,

ik wil best eens naar een truth *meet* gaan ovrigens , maar solse gat is niet echt praktisch voor mij
    veel lopen etc , zit laatste tijd veel dus moet eerst wennen anders gaan mn voeten naar de klote
      zaterdag 25 juni 2005 @ 21:27:55 #48
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_28233930
    quote:
    Op zaterdag 25 juni 2005 21:14 schreef BaajGuardian het volgende:
    ik ga in gedachten mee ,

ik wil best eens naar een truth *meet* gaan ovrigens , maar solse gat is niet echt praktisch voor mij
    veel lopen etc , zit laatste tijd veel dus moet eerst wennen anders gaan mn voeten naar de klote
    Jammer, ik wil je graag een keer zien.
      zaterdag 25 juni 2005 @ 22:47:40 #49
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_28236186
    quote:
    Op zaterdag 25 juni 2005 20:21 schreef iteejer het volgende:
    Prima, maar stop dat dan in een werkhypothese, en ga die proberen aan te tonen. Doe je dat niet, zal men bij voorbaat (en methodologisch terecht) de resultaten afwijzen.
    True. Ik zal er eens over nadenken
      zondag 26 juni 2005 @ 00:15:13 #50
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_28238754
    quote:
    Op zaterdag 25 juni 2005 21:27 schreef Alicey het volgende:

[..]

Jammer, ik wil je graag een keer zien.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')