abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27373304
Op TT:
quote:
192 Teletekst do 26 mei
**********************EN DAN DIT... ***
CDA-Kamerlid kwaad over havo-examen

DEN HAAG CDA-kamerlid Atsma is kwaad
over een vraag in het havo-eindexamen
Economie.Volgens Atsma wekt die vraag
de indruk dat het landbouwbeleid van de
EU schadelijk is voor de derde wereld.

In het examen werd gevraagd hoe het kan
dat melkpoeder uit Nederland in Sudan
goedkoper is dan verse melk uit het
land zelf.Het goede antwoord was dat er
sprake is van oneerlijke concurrentie,
omdat de melkpoeder door de Europese
Unie wordt gesubsidieerd.

Een suggestieve vraag,vindt Atsma.Hij
legde de zaak voor aan minister Veerman
van Landbouw en die gaat erover praten
met onderwijsminister Van der Hoeven.
Nu denk ik dat van der Hoeven druk bezig is met intelligent ontwerpen, maar grappig is het wel.

*edit quote bracket*

[ Bericht 5% gewijzigd door Keromane op 26-05-2005 14:16:01 ]
pi_27373766
De waarheid is blijkbaar hard.......................... en moet vooral aan het volk onthouden.............. Ze zouden het toch niet begrijpen............... dat ze uiteindelijk gewoon worden bestolen.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_27374173
TT aangepast.

Waar willen ze over praten btw? Het examen of de oneerlijke concurrentie?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_27374195
Zoals ik al op de FP zei: hebben ze niks anders te doen goddomme?!
pi_27374211
De suggestie dat er oneerlijke concurrentie zou zijn, sizzler. Die is er natuurlijk niet....
  donderdag 26 mei 2005 @ 14:20:03 #6
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27374277
Atsma had beter kwaad kunnen worden over de exportsubsidies.
pi_27374374
En dan hebben we het nog maar niet over de platitude aan politiek correcte onzin die er in schoolboeken staat............... Pure linkse indoctrinatie af en toe. Oh, maar dat mag nou juist........
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_27374408
De vraag is helemaal niet suggestief. Er wordt gevraagd naar de oorzaak van het verschil in prijs tussen melkpoeder uit Nederland en lokaal geproduceerde melk in Sudan. Dat zou verschillende oorzaken kunnen hebben zoals bijvoorbeeld goedkopere productiemethoden, schaalvoordelen en natuurlijk ook subsidies. Als subsidies de reden zijn van het in de vraag gestelde feit, dan lijkt mij toch echt dat er sprake is van oneerlijke concurrentie. Maar goed, meneer Atsma denkt hier vast lekker mee te kunnen scoren bij zijn eigen achterban.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_27374442
TV Programma Keuringsdienst van Waarde wist ook vaak leuke dingen aan de kaak te stellen. Rundvlees uit Afrika bijvoorbeeld dat met subsidies een aantal keren op en neer werd gevaren. Ingevoerd, uitgevoerd, ingevoerd, uitgevoerd... om na soms wel 2 jaar als 'vers' bij een bekende grootgrutter in de schappen te liggen. Nou was dit geen EU beleid, maar de regelingen werkten het wel in de hand.

Een andere leuke is het 'effe checke' vleeskeurmerk dat simpelweg niet bestaat. Er was een feestelijke BBQ georganiseerd door wat grote vleesproducenten voor wat EU politici. Beetje lobbyen met sausjes, en een 'voorlichtingscampagne' was geboren. Met subsidie.

Nog een leuke is blikvoer dat over de datum is en gedumpt wordt in arme landen, in het kader van ontwikkelingshulp. In plaats van vernietiging van de produkten kreeg men er zo nog een aardig centje voor. Nou wil 'over de datum' niet zeggen dat het persee bedorven is, maar netjes is het niet.

Hier alle afleveringen online:
http://www.rvu.nl/rvu.php?i=4&l=0&n=355
Prachtig.
pi_27374458
Ik viel van me stoel toen ik dit las. Het is toch te gek voor woorden dat het CDA de waarheid zo krampachtig verborgen willen houden, dit begint te lijken op censuur. Maar als je gewoon naar de feiten kijkt dan moet je toch concluderen dat het landbouwbeleid voor een deel zorgt voor armoede in de 3e wereld.

Ik begin me zo onderhand stevig te ergeren aan de hypocritie binnen het CDA.
  donderdag 26 mei 2005 @ 14:54:27 #11
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27375409
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 14:26 schreef Steijn het volgende:
Ik viel van me stoel toen ik dit las. Het is toch te gek voor woorden dat het CDA de waarheid zo krampachtig verborgen willen houden, dit begint te lijken op censuur. Maar als je gewoon naar de feiten kijkt dan moet je toch concluderen dat het landbouwbeleid voor een deel zorgt voor armoede in de 3e wereld.
Ik begin me zo onderhand stevig te ergeren aan de hypocritie binnen het CDA.
dat is nou ook weer niet helemaal waar, slecht beleid en corrupte dictatortjes zijn de oorzaak, niet ons landbouwbeleid.
Feit is wel dat het landbouwbeleid in de EU idioot is

Wat ook erg was was die aardrijkskunde examenvraag waar ze vroegen waarom het slecht is dat een asielzoekrscentrum van het waddeneiland ameland verdwijnt
Dat noem ik pas indoctrinatie.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  donderdag 26 mei 2005 @ 14:55:11 #12
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27375426
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 14:16 schreef sizzler het volgende:
TT aangepast.

Waar willen ze over praten btw? Het examen of de oneerlijke concurrentie?
(idiote) examenvragen met betrekking tot de politiek, dat is het doel van dit topic
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  donderdag 26 mei 2005 @ 14:56:44 #13
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27375489
De manier waarop de betreffende persoon dit aanpakt past wel binnen het religieuze straatje.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  donderdag 26 mei 2005 @ 15:07:43 #14
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27375847
Het moet niet gekker worden. Het is voor de werkgelegenheid in de derde wereld inderdaad schadelijk. Daar tegenover staat de goedkopere prijs van melk dat weer voordelen biedt aan de mensen daar.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_27375901
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 15:07 schreef Sidekick het volgende:
Het moet niet gekker worden. Het is voor de werkgelegenheid in de derde wereld inderdaad schadelijk. Daar tegenover staat de goedkopere prijs van melk dat weer voordelen biedt aan de mensen daar.
Alleen vervelend dat door dat gebrek aan werkgelegenheid niemand wat kan kopen.
  donderdag 26 mei 2005 @ 15:09:24 #16
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27375906
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 15:07 schreef Sidekick het volgende:
welke van de 2 is het nou
  donderdag 26 mei 2005 @ 15:28:11 #17
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27376509
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 15:09 schreef McCarthy het volgende:

[..]

welke van de 2 is het nou
Alletwee. Kan je niet lezen, of begrijp je het verschil gewoon niet?

In Nederland hebben we zo'n effect ook al: hevig gesubsidieerde kerncentrales in Frankrijk (waarvan we energie importeren) drukken de energieprijs hier gedeeltelijk, maar Frankrijk gaat er natuurlijk vandoor met de werkgelegenheid die met het produceren van die kernenergie gepaard gaat.
  donderdag 26 mei 2005 @ 15:30:59 #18
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27376601
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 15:09 schreef Steijn het volgende:

[..]

Alleen vervelend dat door dat gebrek aan werkgelegenheid niemand wat kan kopen.
Dit leidt uiteraard niet tot een totaal gebrek aan werkgelegenheid.

Maar de balans slaat toch negatief uit in dit voorbeeld, zoals het eigenlijk altijd doet bij oneerlijke concurrentie.
  donderdag 26 mei 2005 @ 15:45:58 #19
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27377090
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 15:28 schreef Sidekick het volgende:

[..]

In Nederland hebben we zo'n effect ook al: hevig gesubsidieerde kerncentrales in Frankrijk (waarvan we energie importeren) drukken de energieprijs hier gedeeltelijk, maar Frankrijk gaat er natuurlijk vandoor met de werkgelegenheid die met het produceren van die kernenergie gepaard gaat.
De energiesector staat niet bepaald bekend als zijnde arbeidsintensief.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_27377750
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 15:45 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

De geautomatiseerde veeteelt hier in nederland waarbij de boer alleen nog maar de melkaftapperij hoeft te openen en de machines moet aanzetten om de koeien te laten melken ook niet echt.
  donderdag 26 mei 2005 @ 16:15:12 #21
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27378179
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 15:45 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Dat kan goed kloppen, maar toch is er enige werkgelegenheid mee gemoeid.
  donderdag 26 mei 2005 @ 17:02:37 #22
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27379948
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 15:28 schreef Sidekick het volgende:

[..]

quote:
Op donderdag 26 mei 2005 15:30 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dit leidt uiteraard niet tot een totaal gebrek aan werkgelegenheid.

Maar de balans slaat toch negatief uit in dit voorbeeld, zoals het eigenlijk altijd doet bij oneerlijke concurrentie.
de zon pakt ook werkgelegenheid af, is de zon nu een kwalijk iets.

ik neem aan dat jij ook tegen de stoommachine bent, die pakt immers werkgelegenheid af.

Je zegt dat Frankrijk er vandoor gaat met de werkg. maar waarom zo wij-zij denken. Er is geen wij zij in een geglobaliseerde economie.

[ Bericht 14% gewijzigd door McCarthy op 26-05-2005 17:09:15 ]
  donderdag 26 mei 2005 @ 17:08:22 #23
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_27380130
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 16:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De geautomatiseerde veeteelt hier in nederland waarbij de boer alleen nog maar de melkaftapperij hoeft te openen en de machines moet aanzetten om de koeien te laten melken ook niet echt.
Hoe bedoel je, oogkleppen op
Ooit gehoord van registratieformulieren? Je krijgt elke 3 maanden een nieuw pakket,
net een tijdschrift, maar dan anders
Enfin, ONTOPIC verder
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 26 mei 2005 @ 17:08:26 #24
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27380134
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 17:02 schreef McCarthy het volgende:

[..]

[..]

de zon pakt ook werkgelegenheid af, is de zon nu een kwalijk iets.
Zonder de zon zou hier uberhaupt geen leven zijn. Ga maar weer in de zandbak spelen.
  donderdag 26 mei 2005 @ 17:10:51 #25
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27380204
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 17:08 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Zonder de zon zou hier uberhaupt geen leven zijn. Ga maar weer in de zandbak spelen.
jij toont hier maar weer mooi het verschil tussen HBOer (jij) en uni (ik, sizzler en de rest eigenlijk) aan.

ik heb hem trouwens geupdate
pi_27380248
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 17:10 schreef McCarthy het volgende:

[..]

jij toont hier maar weer mooi het verschil tussen HBOer (jij) en uni (ik, sizzler en de rest eigenlijk) aan.

och meneer zit op de uni... dat betekent dus dat sowieso intelligenter bent dan een HBO'er...
  donderdag 26 mei 2005 @ 17:15:06 #27
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27380337
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 17:12 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

och meneer zit op de uni... dat betekent dus dat sowieso intelligenter bent dan een HBO'er...
idd en dat blijkt maar weer eens mooi uit sidekick zijn reply.
pi_27380379
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 17:10 schreef McCarthy het volgende:

[..]

uni-wat?dat je langer op school zit om het zelfde te leren,straalt op zich niet echte slimheid uit......
Refuse/Resist/Innerself
pi_27380436
Tja iedere scholier kan dat zien, misschien wil hij liever het volk dom houden?
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_27380631
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 17:15 schreef McCarthy het volgende:

[..]

idd en dat blijkt maar weer eens mooi uit sidekick zijn reply.
[q] De heer atsma die deze discussie aanslingerd heeft een Studie Geschiedenis (niet afgerond) aan de Rijks Universiteit Groningen gedaan

Mogen in de 2e kamer dan alleen nog maar echte theoretische universitaire mensen die politcolgie hebben gestudeerd zitten?
  donderdag 26 mei 2005 @ 17:26:36 #31
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_27380675
Onderwijs volgens het CDA:

Verhagen vindt dat in de geschiedenis boekjes Balkenende's normen en waarden en de CDA versie van de Nederlandse identiteit opgenomen worden.

De minister van onderwijs bepaalt wat een wetenschappelijke theorieis: evolutie én intelligent design.

Atsma schijnt het kunstje van Verhagen en van der Hoeven goed te hebben afgekeken. Wat zijn het toch brave schooljongejtes bij het CDA.
pi_27381201
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 17:24 schreef Basp1 het volgende:
Mogen in de 2e kamer dan alleen nog maar echte theoretische universitaire mensen die politcolgie hebben gestudeerd zitten?
Liever niet, vooral natuurkundigen blijken goede politici.
pi_27381560
Ik zal die man voortaan mijn hele leven verachten. Wat een kwal; hij kan gewoon niet tegen de waarheid. Vuile kontlikker van Barrosso is het.
  donderdag 26 mei 2005 @ 18:38:50 #34
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27382480
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 17:02 schreef McCarthy het volgende:

Je zegt dat Frankrijk er vandoor gaat met de werkg. maar waarom zo wij-zij denken. Er is geen wij zij in een geglobaliseerde economie.
De landbouwsubsidies laten duidelijk zien dat we nog lang niet in een geglobaliseerde economie zitten, en dus is er nog steeds sprake van wij-zij denken.
  donderdag 26 mei 2005 @ 18:40:45 #35
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27382530
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 17:08 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dat stukje over de zon is natuurlijk een verwijzing naar Frederic Bastiats Petitie. Wel een leuk stuk om te lezen, lekker cynisch.
  donderdag 26 mei 2005 @ 18:41:18 #36
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27382543
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 18:38 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De landbouwsubsidies laten duidelijk zien dat we nog lang niet in een geglobaliseerde economie zitten, en dus is er nog steeds sprake van wij-zij denken.
waarom?
Als een boer in Fr subsidie krijgt waarom zou dat dan nadelig zijn voor Sidekick in Nederland?
Leg uit?
  donderdag 26 mei 2005 @ 18:42:31 #37
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27382571
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 18:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dat stukje over de zon is natuurlijk een verwijzing naar Frederic Bastiats Petitie. Wel een leuk stuk om te lezen, lekker cynisch.
Sidekick snapt het echt niet.
Het is idd een geniaal stuk, toont meteen aan dat conc. vervalsing niet iets ergs is. Voor mij zo klaar als een klontje.
  donderdag 26 mei 2005 @ 18:53:10 #38
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27382847
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 18:41 schreef McCarthy het volgende:

[..]

waarom?
Als een boer in Fr subsidie krijgt waarom zou dat dan nadelig zijn voor Sidekick in Nederland?
Leg uit?
Omdat ik het moet ophoesten via belastingcentjes. Uiteraard heb jij daar als student met lening geen last van.

Overigens is belasting an sich niet verkeerd, voor bijvoorbeeld sociale voorzieningen, infrastructuur, defensie, etc. Maar het bedrijfsleven sponsor ik liever niet op zo'n grootschalige wijze, als gematigd liberaal. Dat jij die landbouwsubsidies niet ziet als oneerlijke concurrentie maakt je toch echt een salonliberaal. Voor iemand die zo voor kapitalisme en liberalisme is, is het schrikbarend hoe jij dwang tot meebetalen aan boerenbedrijven niet als oneerlijke concurrentie ziet, meneer de uni-hopper.
  donderdag 26 mei 2005 @ 18:55:35 #39
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27382910
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 18:53 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Omdat ik het moet ophoesten via belastingcentjes. Uiteraard heb jij daar als student met lening geen last van.
maar dan is het dus slecht voor inwoners van Frankrijk (afgezien van die boeren) en Nederland en is het wij-zij dus niet Fr-Nl maar boeren-niet boeren.
quote:
Overigens is belasting an sich niet verkeerd, voor bijvoorbeeld sociale voorzieningen, infrastructuur, defensie, etc. Maar het bedrijfsleven sponsor ik liever niet op zo'n grootschalige wijze, als gematigd liberaal. Dat jij die landbouwsubsidies niet ziet als oneerlijke concurrentie maakt je toch echt een salonliberaal. Voor iemand die zo voor kapitalisme en liberalisme is, is het schrikbarend hoe jij dwang tot meebetalen aan boerenbedrijven niet als oneerlijke concurrentie ziet, meneer de uni-hopper.
ik heb niet ontkent dat het oneerlijk is, ik zeg alleen dat het het voor mensen die niet aan die subsidie regelingetjes meebetalen (dus de afrikanen) niet direct slecht is.
  donderdag 26 mei 2005 @ 18:58:29 #40
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27382963
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 18:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Leuk stuk, maar leg de zon over 5 miljard jaar maar eens uit dat hij totaal geen schade ondervindt van zijn concurrentieverstorende werking.
  donderdag 26 mei 2005 @ 18:59:59 #41
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27383016
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 18:58 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Leuk stuk, maar leg de zon over 5 miljard jaar maar eens uit dat hij totaal geen schade ondervindt van zijn concurrentieverstorende werking.

wat snap je wel
pi_27383101
En waarom krijgt de landbouw wel veel subsidies en een noodlijdende sector zoals de scheepsbouw in nederland moet het maar zonder zien te redden.
When there is no more room in hell, the dead will walk the earth
  donderdag 26 mei 2005 @ 19:05:37 #43
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27383140
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 19:04 schreef Crazyivan het volgende:
En waarom krijgt de landbouw wel veel subsidies en een noodlijdende sector zoals de scheepsbouw in nederland moet het maar zonder zien te redden.

dat is de hamvraag waar het hier om draait. Waarom krijgt de landbouw zo'n bijzondere positie terwijl elke andere sector zich in principe zelf moet bedruipen.
pi_27383644
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 19:05 schreef McCarthy het volgende:

[..]

dat is de hamvraag waar het hier om draait. Waarom krijgt de landbouw zo'n bijzondere positie terwijl elke andere sector zich in principe zelf moet bedruipen.
omdat de landbouw in primaire levensbehoeften voorziet en de scheepsbouw niet.

verder krijgt de scheepsbouw dat wel maar dan via de marine die maar bootjes blijft laten maken.
om dan na met verlies wer te verkopen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_27384185
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 19:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

verder krijgt de scheepsbouw dat wel maar dan via de marine die maar bootjes blijft laten maken.
om dan na met verlies wer te verkopen
Ik ben weer opgelucht, die 6 bootjes die de marine per 10 jaar laat maken zullen de scheepsbouw in Nederland redden. Ik zit zelf dus in de scheepsbouw zoals je zult merken. Het kromme is dat landen als Spanje en Duitsland wel subsidies vertrekken aan de scheepsbouw. Gevolg: schepen zijn daar gewoon goedkoper. Oneerlijke concurrentie dus. Bovendien gaan er heel veel toeleverings bedrijven failliet als er een werf falliet gaat. Tis niet van levensbelang maar er staan wel veel banen op de tocht en er verdwijnt langzamerhand een stuk kennis uit Nederland.
  donderdag 26 mei 2005 @ 20:02:58 #46
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27384674
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 19:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

en dus is er subs. nodig? Dat snap ik niet
  donderdag 26 mei 2005 @ 20:04:57 #47
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27384718
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 19:44 schreef Crazyivan het volgende:

[..]

Ik ben weer opgelucht, die 6 bootjes die de marine per 10 jaar laat maken zullen de scheepsbouw in Nederland redden. Ik zit zelf dus in de scheepsbouw zoals je zult merken. Het kromme is dat landen als Spanje en Duitsland wel subsidies vertrekken aan de scheepsbouw. Gevolg: schepen zijn daar gewoon goedkoper. Oneerlijke concurrentie dus. Bovendien gaan er heel veel toeleverings bedrijven failliet als er een werf falliet gaat. Tis niet van levensbelang maar er staan wel veel banen op de tocht en er verdwijnt langzamerhand een stuk kennis uit Nederland.
ik zit niet in de scheepsbouw, waarom zou het dan slecht zijn voor mij?
pi_27385609
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 20:02 schreef McCarthy het volgende:

[..]

en dus is er subs. nodig? Dat snap ik niet
zodat er altijd genoeg is voor iedereen (en zoals het nu is veelste veel)
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_27385780
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 20:04 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Niet perse slecht voor jou, maar wel voor de industrie en hun toeleveringsbedrijven. Vooral in het noorden van het land zijn toch veel bedrijven afhankelijk van de werven.
Bovendien word scheepsbouw onderschat. Rotterdam is een wereldhaven, zonder schepen dus niet mogelijk he. Zonder schepen geen vervoer van goederen.
  donderdag 26 mei 2005 @ 21:03:50 #50
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27386488
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 20:04 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Er is wat voor te zeggen dat staatssteun van sommige regeringen in een sector er toe leiden dat deze sectoren in andere landen verdwijnen. Dit kan ervoor zorgen dat er geen optimale allocatie van bronnen is, ze worden immers niet op de 'beste' plek gemaakt maar op de plek waar de overheid subsidie geeft. Aan de andere kant kan het ertoe leiden dat de een enkel land een monopolie krijgt op een bepaald product, leidend tot extreem grote winsten. Ook dit is een sub-optimale allocatie van bronnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')