Nu denk ik dat van der Hoeven druk bezig is met intelligent ontwerpen, maar grappig is het wel.quote:192 Teletekst do 26 mei
**********************EN DAN DIT... ***
CDA-Kamerlid kwaad over havo-examen
DEN HAAG CDA-kamerlid Atsma is kwaad
over een vraag in het havo-eindexamen
Economie.Volgens Atsma wekt die vraag
de indruk dat het landbouwbeleid van de
EU schadelijk is voor de derde wereld.
In het examen werd gevraagd hoe het kan
dat melkpoeder uit Nederland in Sudan
goedkoper is dan verse melk uit het
land zelf.Het goede antwoord was dat er
sprake is van oneerlijke concurrentie,
omdat de melkpoeder door de Europese
Unie wordt gesubsidieerd.
Een suggestieve vraag,vindt Atsma.Hij
legde de zaak voor aan minister Veerman
van Landbouw en die gaat erover praten
met onderwijsminister Van der Hoeven.
dat is nou ook weer niet helemaal waar, slecht beleid en corrupte dictatortjes zijn de oorzaak, niet ons landbouwbeleid.quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:26 schreef Steijn het volgende:![]()
![]()
Ik viel van me stoel toen ik dit las. Het is toch te gek voor woorden dat het CDA de waarheid zo krampachtig verborgen willen houden, dit begint te lijken op censuur. Maar als je gewoon naar de feiten kijkt dan moet je toch concluderen dat het landbouwbeleid voor een deel zorgt voor armoede in de 3e wereld.
Ik begin me zo onderhand stevig te ergeren aan de hypocritie binnen het CDA.
(idiote) examenvragen met betrekking tot de politiek, dat is het doel van dit topicquote:Op donderdag 26 mei 2005 14:16 schreef sizzler het volgende:
TT aangepast.
Waar willen ze over praten btw? Het examen of de oneerlijke concurrentie?
Alleen vervelend dat door dat gebrek aan werkgelegenheid niemand wat kan kopen.quote:Op donderdag 26 mei 2005 15:07 schreef Sidekick het volgende:
Het moet niet gekker worden. Het is voor de werkgelegenheid in de derde wereld inderdaad schadelijk. Daar tegenover staat de goedkopere prijs van melk dat weer voordelen biedt aan de mensen daar.
welke van de 2 is het nouquote:Op donderdag 26 mei 2005 15:07 schreef Sidekick het volgende:
Het moet niet gekker worden. Het is voor de werkgelegenheid in de derde wereld inderdaad schadelijk. Daar tegenover staat de goedkopere prijs van melk dat weer voordelen biedt aan de mensen daar.
Alletwee. Kan je niet lezen, of begrijp je het verschil gewoon niet?quote:
Dit leidt uiteraard niet tot een totaal gebrek aan werkgelegenheid.quote:Op donderdag 26 mei 2005 15:09 schreef Steijn het volgende:
[..]
Alleen vervelend dat door dat gebrek aan werkgelegenheid niemand wat kan kopen.![]()
De energiesector staat niet bepaald bekend als zijnde arbeidsintensief.quote:Op donderdag 26 mei 2005 15:28 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Alletwee. Kan je niet lezen, of begrijp je het verschil gewoon niet?
In Nederland hebben we zo'n effect ook al: hevig gesubsidieerde kerncentrales in Frankrijk (waarvan we energie importeren) drukken de energieprijs hier gedeeltelijk, maar Frankrijk gaat er natuurlijk vandoor met de werkgelegenheid die met het produceren van die kernenergie gepaard gaat.
De geautomatiseerde veeteelt hier in nederland waarbij de boer alleen nog maar de melkaftapperij hoeft te openen en de machines moet aanzetten om de koeien te laten melken ook niet echt.quote:Op donderdag 26 mei 2005 15:45 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
De energiesector staat niet bepaald bekend als zijnde arbeidsintensief.![]()
Dat kan goed kloppen, maar toch is er enige werkgelegenheid mee gemoeid.quote:Op donderdag 26 mei 2005 15:45 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
De energiesector staat niet bepaald bekend als zijnde arbeidsintensief.![]()
quote:Op donderdag 26 mei 2005 15:28 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Alletwee. Kan je niet lezen, of begrijp je het verschil gewoon niet?
In Nederland hebben we zo'n effect ook al: hevig gesubsidieerde kerncentrales in Frankrijk (waarvan we energie importeren) drukken de energieprijs hier gedeeltelijk, maar Frankrijk gaat er natuurlijk vandoor met de werkgelegenheid die met het produceren van die kernenergie gepaard gaat.
de zon pakt ook werkgelegenheid af, is de zon nu een kwalijk iets.quote:Op donderdag 26 mei 2005 15:30 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dit leidt uiteraard niet tot een totaal gebrek aan werkgelegenheid.
Maar de balans slaat toch negatief uit in dit voorbeeld, zoals het eigenlijk altijd doet bij oneerlijke concurrentie.
quote:Op donderdag 26 mei 2005 16:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De geautomatiseerde veeteelt hier in nederland waarbij de boer alleen nog maar de melkaftapperij hoeft te openen en de machines moet aanzetten om de koeien te laten melken ook niet echt.
Zonder de zon zou hier uberhaupt geen leven zijn. Ga maar weer in de zandbak spelen.quote:Op donderdag 26 mei 2005 17:02 schreef McCarthy het volgende:
[..]
[..]
de zon pakt ook werkgelegenheid af, is de zon nu een kwalijk iets.
jij toont hier maar weer mooi het verschil tussen HBOer (jij) en uni (ik, sizzler en de rest eigenlijk) aan.quote:Op donderdag 26 mei 2005 17:08 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Zonder de zon zou hier uberhaupt geen leven zijn. Ga maar weer in de zandbak spelen.
och meneer zit op de uni... dat betekent dus dat sowieso intelligenter bent dan een HBO'er...quote:Op donderdag 26 mei 2005 17:10 schreef McCarthy het volgende:
[..]
jij toont hier maar weer mooi het verschil tussen HBOer (jij) en uni (ik, sizzler en de rest eigenlijk) aan.
ik heb hem trouwens geupdate
idd en dat blijkt maar weer eens mooi uit sidekick zijn reply.quote:Op donderdag 26 mei 2005 17:12 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
och meneer zit op de uni... dat betekent dus dat sowieso intelligenter bent dan een HBO'er...![]()
uni-wat?dat je langer op school zit om het zelfde te leren,straalt op zich niet echte slimheid uit......quote:Op donderdag 26 mei 2005 17:10 schreef McCarthy het volgende:
[..]
jij toont hier maar weer mooi het verschil tussen HBOer (jij) en uni (ik, sizzler en de rest eigenlijk) aan.
ik heb hem trouwens geupdate
[q] De heer atsma die deze discussie aanslingerd heeft een Studie Geschiedenis (niet afgerond) aan de Rijks Universiteit Groningen gedaanquote:Op donderdag 26 mei 2005 17:15 schreef McCarthy het volgende:
[..]
idd en dat blijkt maar weer eens mooi uit sidekick zijn reply.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |