Was de 2e of 3e hit op Googlequote:Op woensdag 25 mei 2005 23:02 schreef rubbereend het volgende:
[..]
wat ben jij op de hoogte zeg, waar kom jij vandaan?
Wamelquote:Op woensdag 25 mei 2005 23:02 schreef rubbereend het volgende:
[..]
wat ben jij op de hoogte zeg, waar kom jij vandaan?
quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:02 schreef appelsientje het volgende:
Zo ik ga toch echt richting mijn bed
anders wordt het morgen helemaal niks..
Ja maar dan ga ik daar verder kijkenquote:
onie sientje wat doe je tochquote:
Het. mag. gewoon. niet.quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:03 schreef fransie102 het volgende:
AC Milan scoort nog, let op.
Ja vast Tomasson is me net iets te vaak gebeurt.quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:03 schreef fransie102 het volgende:
ga naar het centraal ac milan topic ofzoquote:Op woensdag 25 mei 2005 23:03 schreef fransie102 het volgende:
http://www.google.nl/search?hl=nl&c2coff=1&q=Wamel+inwoners&btnG=Zoeken&meta=quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Wamel&meta=
![]()
Ah, dan is et goedquote:Op woensdag 25 mei 2005 23:03 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ja maar dan ga ik daar verder kijken
Ja ik dus ookquote:Op woensdag 25 mei 2005 23:05 schreef golfer het volgende:
Mocht het op pingels uitlopen dan schat ik de keeperskwaliteiten van Dida hoger in dan die van Dudek.
Of dit:quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:04 schreef VoreG het volgende:
[..]
http://www.google.nl/search?hl=nl&c2coff=1&q=Wamel+inwoners&btnG=Zoeken&meta=
Deze wel
Dit zijn de zaken waar mensen in Wamel zich druk over maken: overstappen in Druten.quote:Dat Wamel een klein dorp is, dat heb ik ongetwijfeld weleens gezegd in een Cracker Jack Box. Het heeft, geloof ik, iets meer dan 2.000 inwoners, wel een supermarkt, maar geen ADSL Maar ook wat openbaar vervoer betreft komt Wamel er enigszins karig vanaf. In heel het Land van Maas en Waal rijden geen treinen en Wamel moet het dan ook met 1 buslijn doen, die tot het begin van 2003 1 keer in het uur tussen Nijmegen en Zaltbommel reed.
Vanaf 1 Januari veranderde er echter wat: De provincie had het busgebied van het land van Maas en Waal aan twee busmaatschappijen verkocht. Het gedeelte ten oosten van Druten, richting Nijmegen bleef in handen van Hermes. Het gedeelte ten westen van Druten ging naar Arriva. De provincie riep er hard over dat dit wel een geweldige verbetering zou zijn, want er zouden meer bussen door de dorpen ten westen van Druten gaan rijden. Voor twee dorpen bleek dit te gaan gelden, maar voor de dorpen die nog verder van Druten aflagen bleef er maar 1 keer in het uur een bus rijden.
Toch veranderde er wel wat. Iedere reiziger moest nu in Druten overstappen! Op een totaal onlogisch punt, in "the middle of nowhere" moesten alle reiziger, die bijna allemaal naar Nijmegen wilden de bus uit en wachten tot een bus van de andere maatschappij ze verder bracht. De busmaatschappijen Hermes en Arriva kregen echter ruzie, met als gevolg dat de lijnen totaal niet op elkaar aansloten. De reiziger moest dus steeds lang wachten in Druten. Uiteindelijk is geprobeerd de roosters beter op elkaar aan te sluiten, maar toen bleek dat het rooster van Arrivia veel te krap was, waardoor de bus steeds te laat in Druten arriveerde, en de Hermes-bus (die natuurlijk ook niet even wachtte!) al weg was.
Na heel veel geruzie en beloften is het nu eindelijk zo dat de lijnen meestal redelijk op elkaar aansluiten. Uiteindelijk is het er niet beter op geworden, want het rooster is enorm onoverzichtelijk: vroeger kon je altijd om tien over half vanuit Wamel richting Nijmegen vertrekken, nu rijdt de eerste bus om 6.59u, dan om 7.59u, dan 9.09 10.15, 11.13. 12.34. 13.36. of zoiets: het komt er dus op neer dat je iedere keer als je met de bus gaat voor de zekerheid even op de halte gaat kijken wanneer hij nu precies gaat: Maargoed een kleinigheidje houd je toch.
Maar wat lazen we vorige maand in de krant: De provincie moet bezuinigen en wil de lijn 165 (door Wamel) opheffen!! En dit omdat er te weinig reizigers in zitten, volgens de provincie! Hierdoor komt een aantal dorpen, waaronder Wamel geheel zonder openbaar vervoer te zitten! Nu hebben ze een half jaar lang de busreizigers zoveel mogelijk de bus uitgejaagd, en nog voordat de lijn goed en wel draait willen ze hem alweer opdoeken!
's Morgens en 's avonds zit de bus nog altijd redelijk vol, op andere tijdstippen is hij weleens bijna leeg, maar Arriva denkt er niet aan, zoals Hermes dat wel deed, om op die tijdstippen met kleinere busjes te gaan rijden. Bovendien kijkt men ook niet naar het feit dat ze zelf de mensen de bus hebben uitgejaagd. Mensen die uit mileu-oogpunt met de bus gaan worden de auto ingejaagd, vele studenten en scholieren uit omliggende dorpen kunnen niet meer op school komen. En oudere mensen in de dorpen worden al helemaal geisoleerd. En voor mij persoonlijk betekent het dat ik niet meer naar mijn kamertje kan. Ik kan in Druten of Leeuwen wel opstappen, maar dan moet ik daar naartoe gebracht worden, of ik moet daar een hele week een fiets laten staan, en dat kan ook niet, want mijn eigen fiets staat in Nijmegen en een fiets van mijn broertje kan ik weleens even lenen, maar niet om de hele week bij een busstation neer te zetten.
De hele campagne van de partijen van de verkiezing van de Provinciale Staten was "de leefbaarheid van het platteland", maar de heren zitten nog niet, en ze belazeren de kiezer alweer door een van de essentiele punten daarvoor, de bereikbaarheid, ernstig te verminderen.
Als ik nu een laptop had.... , maar tja .. als als..quote:
Zo zoek ik dus niet.quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:04 schreef VoreG het volgende:
[..]
http://www.google.nl/search?hl=nl&c2coff=1&q=Wamel+inwoners&btnG=Zoeken&meta=
Deze wel
Ik ookquote:Op woensdag 25 mei 2005 23:05 schreef golfer het volgende:
Mocht het op pingels uitlopen dan schat ik de keeperskwaliteiten van Dida hoger in dan die van Dudek.
Ja vroeger kon dat nietquote:Op woensdag 25 mei 2005 23:05 schreef VoreG het volgende:
Als het kramp is kan je worden gereanimeerd
hij is er weer inquote:Op woensdag 25 mei 2005 23:06 schreef Peregrijn het volgende:
Jammer voor Carragher. Helemaal na zo'n dijk van een seizoen
Ja maar das toch logischquote:Op woensdag 25 mei 2005 23:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Of dit:
[..]
Dit zijn de zaken waar mensen in Wamel zich druk over maken: overstappen in Druten.
anders hebben jullie het nog steeds over Warmelquote:Op woensdag 25 mei 2005 23:06 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ja maar das toch logisch. Waarom mag het ene dorp wel in 1x door en die uit Wamel niet!
je kunt risico nemenquote:Op woensdag 25 mei 2005 23:07 schreef appelsientje het volgende:
hahha ja laatste wedstrijd... om vervolgens maanden niet te kunnen lopen ...
Heb je wat tegen Wamel dan?!quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:07 schreef Dos37 het volgende:
[..]
anders hebben jullie het nog steeds over Warmel
Spierscheuring duurt hooguit een week of 6 ..quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:07 schreef appelsientje het volgende:
hahha ja laatste wedstrijd... om vervolgens maanden niet te kunnen lopen ...
quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Of dit:
[..]
Dit zijn de zaken waar mensen in Wamel zich druk over maken: overstappen in Druten.
Oow dat valt te overzienquote:Op woensdag 25 mei 2005 23:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Spierscheuring duurt hooguit een week of 6 ..
ooooo is dat alles ...... ik zeg scheuren die spieren...quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Spierscheuring duurt hooguit een week of 6 ..
dusquote:Op woensdag 25 mei 2005 23:08 schreef fransie102 het volgende:
Staan er toch 2 ex-Feyenoorders in de CL-finale.
Ja dan schrijf je helemaal geschiedenisquote:Op woensdag 25 mei 2005 23:09 schreef BGN het volgende:
Dit zou wel een goed moment zijn voor de zeehondendribbel
quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:08 schreef appelsientje het volgende:
[..]
ooooo is dat alles ...... ik zeg scheuren die spieren...
Vind het een rare gozer. Goede voetballer dat welquote:Op woensdag 25 mei 2005 23:10 schreef the_legend_killer het volgende:
Cisse heeft wel stoere tattoo's
Hey das grappig.... daar in de buurt ga ik op kampquote:Op woensdag 25 mei 2005 23:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een meisje wordt het hof gemaakt door iemand die zich voordoet als een baron. Hij nodigt haar uit eens een paar dagen op zijn kasteel door te brengen, en zal haar wel met een koets ophalen.
Voordat het zover is, gaat het meisje met haar bediende wandelen in het bos, verdwaalt en komt in het donker bij een kasteel terecht. Ze vraagt een oud vrouwtje dat open heeft gedaan of ze daar mogen slapen. De oude vrouw zegt dat het kasteel wordt bewoond door rovers en dat ze zich in de kelder moeten verstoppen omdat ze anders worden vermoord. Midden in de nacht komen twee rovers de kelder in met een vrouw en steken haar dood. Ze beroven haar van haar sieraden en omdat ze de ring niet van haar vinger kunnen krijgen, hakken ze haar vinger af. De vinger schiet achter de tonnen waarachter de twee meisjes verborgen zitten. Het meisje herkent in een van de rovers haar vrijer en vlucht 's morgens met haar dienstmeid uit het kasteel naar huis. De afgehakte vinger neemt ze mee.
Het meisje vertelt alles aan de burgemeester. Wanneer de baron met koets komt voorrijden, laat ze hem de afgehakte vinger zien. Hij wordt gearresteerd en bekent voor de rechtbank dat hij regelmatig rijke meisjes meenam naar zijn kasteel en ze dan onderweg in het bos vermoordde. De man wordt opgehangen.
Dit sprookje van de Roverbruidegom (AT 955, 'The Robber Bridegroom') werd rond 1880 in Wamel (Betuwe) opgetekend. Het vertoont grote overeenkomst met het sprookje -> Dienstmeid doodt rovers (AT 956B), maar is daarvan duidelijk onderscheiden door het ontbreken van het motief van het afhakken van de hoofden van de rovers. Het sprookje is slechts zes maal in Nederland opgetekend, in Vlaanderen acht keer, en komt verder in het grootste deel van Europa (behalve Spanje en Italië), in het Midden-Oosten en Noord-Amerika voor. De Grimms tekenden dit sprookje voor het eerst op in 1810 uit de mond van Marie Hassenpflug in Kassel (Kinder- und Hausmärchen nr. 40: 'Der Räuberbräutigam'). Het motief van de vrouwenmoordenaar die onder het mom van genegenheid meisjes meelokt en vervolgens vermoordt, komt ook in het bekende lied van 'Heer Halewijn' voor (vgl. -> Blauwbaard). Halewijn lokt meisjes met zijn zang het bos in, maar wordt tenslotte door de heldin van het lied met een list vermoord. Wanneer Halewein haar namelijk vraagt op welke wijze ze wil sterven, kiest ze voor het zwaard. Ze raadt hem aan zijn bovenkleed uit te doen vanwege de bloedspetters. Terwijl hij bezig is dat te doen, hakt ze hem het hoofd af.
quote:Een meisje wordt het hof gemaakt door iemand die zich voordoet als een baron. Hij nodigt haar uit eens een paar dagen op zijn kasteel door te brengen, en zal haar wel met een koets ophalen.
Voordat het zover is, gaat het meisje met haar bediende wandelen in het bos, verdwaalt en komt in het donker bij een kasteel terecht. Ze vraagt een oud vrouwtje dat open heeft gedaan of ze daar mogen slapen. De oude vrouw zegt dat het kasteel wordt bewoond door rovers en dat ze zich in de kelder moeten verstoppen omdat ze anders worden vermoord. Midden in de nacht komen twee rovers de kelder in met een vrouw en steken haar dood. Ze beroven haar van haar sieraden en omdat ze de ring niet van haar vinger kunnen krijgen, hakken ze haar vinger af. De vinger schiet achter de tonnen waarachter de twee meisjes verborgen zitten. Het meisje herkent in een van de rovers haar vrijer en vlucht 's morgens met haar dienstmeid uit het kasteel naar huis. De afgehakte vinger neemt ze mee.
Het meisje vertelt alles aan de burgemeester. Wanneer de baron met koets komt voorrijden, laat ze hem de afgehakte vinger zien. Hij wordt gearresteerd en bekent voor de rechtbank dat hij regelmatig rijke meisjes meenam naar zijn kasteel en ze dan onderweg in het bos vermoordde. De man wordt opgehangen.
Dit sprookje van de Roverbruidegom (AT 955, 'The Robber Bridegroom') werd rond 1880 in Wamel (Betuwe) opgetekend. Het vertoont grote overeenkomst met het sprookje -> Dienstmeid doodt rovers (AT 956B), maar is daarvan duidelijk onderscheiden door het ontbreken van het motief van het afhakken van de hoofden van de rovers. Het sprookje is slechts zes maal in Nederland opgetekend, in Vlaanderen acht keer, en komt verder in het grootste deel van Europa (behalve Spanje en Italië), in het Midden-Oosten en Noord-Amerika voor. De Grimms tekenden dit sprookje voor het eerst op in 1810 uit de mond van Marie Hassenpflug in Kassel (Kinder- und Hausmärchen nr. 40: 'Der Räuberbräutigam'). Het motief van de vrouwenmoordenaar die onder het mom van genegenheid meisjes meelokt en vervolgens vermoordt, komt ook in het bekende lied van 'Heer Halewijn' voor (vgl. -> Blauwbaard). Halewijn lokt meisjes met zijn zang het bos in, maar wordt tenslotte door de heldin van het lied met een list vermoord. Wanneer Halewein haar namelijk vraagt op welke wijze ze wil sterven, kiest ze voor het zwaard. Ze raadt hem aan zijn bovenkleed uit te doen vanwege de bloedspetters. Terwijl hij bezig is dat te doen, hakt ze hem het hoofd af.
Hij heeft er slechte ervaringen mee, ik denk het ook van nietquote:Op woensdag 25 mei 2005 23:11 schreef Suijk het volgende:
Zou Stam een penalty nemen? Ik denk van niet.
Ja, die was al weggehaald.quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hier nog een sprookje uit Wamel:
[..]
neej het was svevchendingesquote:Op woensdag 25 mei 2005 23:12 schreef Asskicker14 het volgende:
Ex-Feyenoorder redt in een inzet van een ex-Feyenoorder
quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:13 schreef Fakir het volgende:
ik weet niet of het nog verstandig is te kijken nu de huisartsen ook nog aan het staken zijn.
Golfer loopt de geschiedenis van Wamel te censureren.quote:
plus de onvermijdelijke extra tijd .....quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:13 schreef kastanova het volgende:
Kut, nog 1 minuut...
We weten wat dat betekent.
Leg uit ?quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:13 schreef kastanova het volgende:
Kut, nog 1 minuut...
Liverpool is hopelijk geen AZ.quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:13 schreef kastanova het volgende:
Kut, nog 1 minuut...
Hij stond in de weg, meer deed hij niet, maar wat een kans ik zag em er zo inliggenquote:Op woensdag 25 mei 2005 23:13 schreef rubbereend het volgende:
volgens mij weet Dudek zelf niet eens hoe hij die bal stopte
Ja, en dan vooral nog in de reboundquote:Op woensdag 25 mei 2005 23:15 schreef VoreG het volgende:
[..]
Hij stond in de weg, meer deed hij niet, maar wat een kans ik zag em er zo inliggen
quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:16 schreef the_legend_killer het volgende:
Seedorf moest een penal nemen hoor ik
Ik vind het niet meer dan jammerquote:Op woensdag 25 mei 2005 23:16 schreef rubbereend het volgende:
wat een oplcuhting voor Milan dat seedorf nu geen pingel kan nemen
Dat hoop ik maarquote:
Ik help het je hopen, maar vrees het ergste.quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:17 schreef kastanova het volgende:
Sjezus, nu al een schitterende CL avond.
Nu nog ff 5 balletjes erin trappen en Liverpool neemt de beker mee naar huis...
Dat kan nou nog snel evenquote:
Slechts een uurtje later hoorquote:Op woensdag 25 mei 2005 23:18 schreef pberends het volgende:
Tis daar 2 uur 's nachts ofzo. Lekker voor de buurtbewoners.
Nu kan het... hup schiet opquote:
1 uur tijdsverschil....quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:18 schreef pberends het volgende:
Inderdaad,quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:18 schreef Dos37 het volgende:
Manchester United zou er toch staan ik zou dood gaan
quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:18 schreef pberends het volgende:
ZIt nog vers in het geheugenquote:Op woensdag 25 mei 2005 23:20 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Inderdaad,
Ik weet min of meer wat die supporters in het stadion mee maken.
Dat is echt superspannend en het geeft een geweldig gevoel als je die serie wint
Milan wintquote:Op woensdag 25 mei 2005 23:20 schreef VoreG het volgende:
[..]
Opgelucht
Als de Liverpool kant de penalties komen dan wint Liverpool
Spartaquote:Op woensdag 25 mei 2005 23:19 schreef Peregrijn het volgende:
Kut... nacompetitie is nu ook begonnen. Had SBS6 dat niet aansluitend kunnen doenKnal er dan nog even een suf programma tussen door.
Idem; Amstel cup finale Twente - PSVquote:Op woensdag 25 mei 2005 23:20 schreef Bos81 het volgende:
Inderdaad,
Ik weet min of meer wat die supporters in het stadion mee maken.
Dat is echt superspannend en het geeft een geweldig gevoel als je die serie wint
Ze blijven uniek die Liverpolians.quote:
quote:
Moet ik je in je bek schijten ofzo?quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:20 schreef Dos37 het volgende:
[..]
je ondertitel spreekt boekdelen je weet niet eens wat europa is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |