Zou je deze meningen met ons willen delen. Ben heel erg benieuwd naar meningen van anderen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:01 schreef WcB0rSt3l het volgende:
Kerel heeft wel gelijk in wat ie zegt. Heel erg zelfs, de argumenten die het nee kamp aandragen zijn absurd. Jammer genoeg volgen de meeste mensen dit soort domme adviezen.
Ik zelf ga nee stemmen om vele andere redenen.
Maar nogmaals deze gozer heeft groot gelijk in wat ie zegt.
Heb je jezelf wel serieus in de argumenten van de nee-stemmers verdiept? En dan bedoel ik niet het geleuter wat Balkenende en zijn kliek ophangen over wat zij menen te melden over de nee-stemmers.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:01 schreef WcB0rSt3l het volgende:
Kerel heeft wel gelijk in wat ie zegt. Heel erg zelfs, de argumenten die het nee kamp aandragen zijn absurd. Jammer genoeg volgen de meeste mensen dit soort domme adviezen.
Ik zelf ga nee stemmen om vele andere redenen.
Maar nogmaals deze gozer heeft groot gelijk in wat ie zegt.
Onzin, dit komt door de prijzenoorlog, en was met de gulden niet anders geweest.quote:De supermarkten zijn om dezelfde reden nu zelfs goedkoper dan voor de Euro.
m.u.v. de euro ben ik het volledig met je eens.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:11 schreef Lilils het volgende:
Ja, heb ik heel goed over nagedacht en het is heel simpel. Ook gaat het bij mij wel om de euro.
Zij hebben ons gewoon genaaid toen en laten zien dat ze totaal geen wroeging hebben over wat ze met de mensen in het land doen, zolang ze maar goede sier maken in het buitenland en hun eurobaantjes kunnen behouden voor in de toekomst. Dat argument dat Nederland voor schut zal staan slaat nergens op. Zoveel landen hebben tegen verschillende facetten van de EU gestemdm, dat is het recht als soevereine staat. Dat wij al voor schut zouden staan als wij het ergens niet mee eens zijn, laat maar weer eens zien hoeveel macht de EU al heeft in onze staat. Die politici zijn bang zelf voor schut te staan.
Ergo, ik vertrouw ze dus niet en heb het vermoeden dat het de gewone burger enkel zal schaden, ondanks al hun argumenten. Het feit dat ze de Nee-stemmers niet serieus nemen, 3,5 miljoen hebben uitgegeven voor een campagne, terwijl er altijd bezuinigd moet worden en ze zo staan de stampvoeten zegt mij genoeg.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zegt iemand die Wilders als usericon heeftquote:Op woensdag 25 mei 2005 20:57 schreef speedfreak1 het volgende:
Wat praat jij Balkenende goed na zeg
Ik heb Jan Marijnissen gezien bij Barend & van Dorp. Die was enorm bezig om 'tegen' te promoten. Toen werd gevraagd om een concreet voorbeeld, kwam ie naar voren met 'Artis krijgt dan geen subsidie meer.'quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:04 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Heb je jezelf wel serieus in de argumenten van de nee-stemmers verdiept? En dan bedoel ik niet het geleuter wat Balkenende en zijn kliek ophangen over wat zij menen te melden over de nee-stemmers.
Ik denk dat dat wel meevalt. Er komt een voorzitter waardoor het logge systeem van roulatie van het voorzitterschap verdwijnt. Verder worden een aantal belangrijke organen zoals de Commissie hervormd waardoor alles veel efficienter zal verlopen dan nu het geval is.quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:58 schreef sentinel_at_home het volgende:
Het nadeel is dat als er veranderingen binnen deze grondwet moeten worden uitgevoerd. Zal dit veel langer duren dan nu het geval is.
Vind ik toch een goed argument.
quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:17 schreef wdn het volgende:
Oh en inderdaad zijn we genaaid met de euro maar reken ONS kabinet daar op af bij de volgende VERKIEZINGEN en niet door je stem voor het referendum te gebruiken.
ONZIN.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:04 schreef Mr.Spock het volgende:
[..]
Onzin, dit komt door de prijzenoorlog, en was met de gulden niet anders geweest.
Turkije bij de EU heeft zeer zeker wel met de grondwet te maken, en wij betalen dankzij die gronwet 478 euro ipv 27 (frankrijk en duitsland) per persoon aan de EU
Daarnaast: Ik hoor allerlei oneigenlijke dreigementen en negatieve stemmingmakerij waarom ik vooral niet tegen moet stemmen, maar ik hoor geen redenen waarom ik VOOR zou moeten stemmen.
Ook in jouw betoog niet, althans geen echte, houtsnijdende redenen.
Sorry maar ik ben niet overtuigd, ik stem TEGEN
Plus mijn vorige postquote:Meer democratie
Het Europees parlement krijgt op een flink aantal terreinen medebeslissingsrecht. Nu kan het europarlement vaak niet meer dan een advies uitbrengen. Met de grondwet mag het meebeslissen over bijvoorbeeld de landbouwbegroting, de grootste kostenpost van de EU.
Meer grip op Brussel
Nationale parlementen kunnen de Europese Commissie terugfluiten als die een wet wil maken over een onderwerp waarvan de lidstaten vinden dat er geen Europees beleid voor nodig is.
Slagvaardiger bestuur
Aanzienlijk meer besluiten kunnen genomen worden met 'gekwalificeerde meerderheid'. Er hoeft dus niet meer eindeloos onderhandeld te worden totdat iedereen het helemaal eens is over een slap compromis. In een Unie met nu 25 lidstaten is dat erg moeilijk.
Ook wordt Europese Commissie kleiner en daarmee slagvaardiger. Op dit moment hebben sommige commissarissen een erg kleine portefeuille. In het nieuwe toerbeurtsysteem komen alle landen even vaak aan bod.
Meer invloed voor de burger
Om de kloof tussen burger en Brussel minder groot te maken, komt er het Europees burgerinitiatief: een miljoen Europeanen kunnen de Commissie verzoeken een wet te maken. De Commissie is verplicht het verzoek te bespreken.
Goed voor de economie
Door de grondwet krijgt Europa een daadkrachtiger bestuur, hetgeen de Europese economie versterkt. Regels voor de interne markt kunnen makkelijker worden vastgesteld. Voor handelsland Nederland is een gezonde Europese economie van levensbelang. Eerlijke concurrentie en een vrije markt worden in de grondwet verankerd.
Betere terreur- en misdaadbestrijding
Terrorisme en grensoverschrijdende criminaliteit roepen om een gezamenlijke aanpak binnen Europa. Besluiten daarover worden volgens de grondwet met een meerderheid van stemmen genomen, en kunnen dus niet door een veto worden geblokkeerd. De grondwet maakt het onder meer mogelijk dat er een Europees Openbaar Ministerie komt, dat internationale misdaad effectiever aan kan pakken.
Een beter asiel- en migratiebeleid
Met de grondwet kan er een Europees asielstelsel komen. Daarmee zou voorkomen moeten worden dat asielzoekers binnen Europa doorreizen naar het land met de aantrekkelijkste regels.
Burgerrechten in de grondwet
De EU is meer dan een economische club: het is een waardengemeenschap waar vrede, vrijheid en democratie voorop staan. De grondwet bevat een Handvest van grondrechten waarin die waarden en de rechten van burgers zijn vastgelegd. Het is meer dan een stuk papier: Europese instellingen zijn verplicht zich eraan te houden, en burgers kunnen makkelijker naar de rechter stappen als ze menen dat een instelling hun rechten schendt.
Lidstaten blijven autonoom
De Europese grondwet vervangt de Nederlandse grondwet niet, maar staat ernaast. Europees wat Europees moet, nationaal wat nationaal kan.
Europa wordt duidelijker
De grondwet stelt glashelder op welke terreinen de Unie welke bevoegdheden heeft. Ook is de EU nu gebaseerd op meer dan tien losse verdragen. Die worden overzichtelijk gebundeld in de grondwet.
Grotere rol in de wereldpolitiek
De grondwet introduceert de Europese minister van Buitenlandse Zaken, waarmee de EU een duidelijker gezicht krijgt voor de buitenwereld. De lidstaten zullen met elkaar moeten overleggen voordat ze elk met een eigen standpunt komen. De EU-lidstaten die lid zijn van de VN-veiligheidsraad moeten onderling overleggen en de andere lidstaten op de hoogte houden. De Europese minister van Buitenlandse Zaken kan daar het standpunt van de EU verwoorden.
Ook worden in de grondwet afspraken gemaakt over meer samenwerking op het gebied van defensie, waardoor Europa als het nodig is militaire operaties uit kan voeren of snel vredestroepen kan sturen.
Nederland behoudt veto over EU-begroting
Als grootste netto-betaler per hoofd van de bevolking wil Nederland het laatste woord houden over de meerjarenbegroting van de EU. Dat vetorecht is in de grondwet vastgelegd.
Een socialer Europa
Volgens de grondwet moet de EU zich onder meer richten op volledige werkgelegenheid en sociale vooruitgang. Lidstaten behouden zeggenschap over het eigen stelsel van sociale zekerheid.
Goed voor een groen en diervriendelijk Europa
Verbetering en bescherming van de kwaliteit van het milieu is een van de doelstellingen van de Unie. Een hoog niveau van milieubescherming moet worden geïntegreerd in het beleid van de Unie. Ook dierenwelzijn is expliciet opgenomen in de grondwet.
Uit de Unie stappen
In de grondwet is opgenomen dat lidstaten zich uit de Unie kunnen terugtrekken. Tot nu toe was dat niet geregeld.
Je hoeft de regering ook niet vertrouwen. Gewoon zelf je eigen conclusie vormen op basis van goede argumenten.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:24 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Over het genaaid zijn bij de Euro: dat is een vertrouwensargument en dus gewoon 'geldig'.
Dat staat echt te bezien. Zet jij ook je handtekening onder een contract wat zo vaag is opgesteld dat het bijna niet te lezen is?quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:28 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Je hoeft de regering ook niet vertrouwen. Gewoon zelf je eigen conclusie vormen op basis van goede argumenten.
Geen vertrouwen hebben is geen reden om tegen stemmen.
Geen vertrouwen hebben in de mensen die de dienst uitmaken is natuurlijk wel een reden om tegen te stemmen. Het zijn immers de mensen die de dienst uitmaken die dit ding geschreven hebben, er over onderhandeld hebben en het proberen te verkopen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:28 schreef ChillyWilly het volgende:
Je hoeft de regering ook niet vertrouwen. Gewoon zelf je eigen conclusie vormen op basis van goede argumenten.
Geen vertrouwen hebben is geen reden om tegen stemmen.
Nee, maar als ik weet dat het belangrijk is dan zal ik het overlaten aan die mensen die het wel kunnen lezen, of op zijn minst een goede poging hebben gedaan om het te begrijpen, in plaats van het rechtstreeks naar de prullenmand te verwijzen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:29 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat staat echt te bezien. Zet jij ook je handtekening onder een contract wat zo vaag is opgesteld dat het bijna niet te lezen is?
En dat doen ze ook!quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:17 schreef wdn het volgende:
Als ik deze groeperingen bekijk is het goed voor of een verbetering voor::
1. dieren.
2. vrouwen.
3. zieken.
4. milieu.
5. lesibischen en homofielen.
Ik neem aan dat deze verenigingen echt wel moord en brand van de daken zouden schreeuwen.
Helaas heb ik dat ja.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:04 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Heb je jezelf wel serieus in de argumenten van de nee-stemmers verdiept? En dan bedoel ik niet het geleuter wat Balkenende en zijn kliek ophangen over wat zij menen te melden over de nee-stemmers.
Dus je baseert je mening niet op het zelf lezen van de tekst van de Grondwet?quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:40 schreef wdn het volgende:
[..]
Helaas heb ik dat ja.
Ik heb de website van de SP doorgenomen. Hier: http://www.sp.nl/nieuws/actie/grondwet/ De stellingen daar worden alle 10 met de grond gelijk gemaakt op heel veel lokaties. Bijvoorbeel punt 5: (Ja tegen verwaarlozing van ons leefmilieu) en 6 (Ja tegen verschillende vormen van dierenmishandeling). Denk je nu echt dat de NGO's (zie voor een lijst van NGO's mijn vorige post) voor stemmen als dat het geval is? Punt 1(Als je JA zegt tegen deze Europese grondwet, zeg je JA tegen een Europese superstaat) en 9 (Als je JA zegt tegen deze Europese grondwet, zeg je JA tegen een peperduur Europees leger). Klinkklare ONZIN.
Ik heb de tegenargumenten van de website Europese-Grondwet.nl doorgenomen.
Hier: http://www.europese-grond(...)rgumenten-tegen.html
Over het algemeen komt het erop neer dat er op onderbuikgevoelens gespeeld wordt: Superstaat, Euro, Turkije, Stierengevechten, Artis en NIET inhoudelijk gediscussieerd wordt.
Ja, iedereen behalve Spanje is tegen stierengevechten maar als we nee stemmen stopt dat dan? NEE.
Ja, veel mensen willen Turkijje niet in de EU. Stopt een NEE toetreding? NEE. Nog erger: een nee maakt het makkelijker voor de EU om Turkije toe te voegen. Bij een JA krijjgt Turkije het verzoek om even de Grondwet te accepteren (incl vrouwenkiesrecht).
Nee het wordt geen superstaat. Kom op zeg. Het wordt een samenwerkingsverband waarbij de regels die wel reeds hanteren op papier komen te staan.
Nogmaals: behoudens asielrecht ben ik er eigenlijk nog steeds van overtuigd dat deze wettekst een goede compromis is. Het kan beter maar het grondwerk is goed.
Uit de links:quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:34 schreef makker het volgende:
[..]
En dat doen ze ook!
Dieren:
http://www.dierenrechteneuropa.nl/
http://www.partijvoordedieren.nl/
http://www.dieren-online.nl/dierennieuws/tegengrondwet.html
Ziektekosten zullen alleen nog maar stijgen.
EU krijgt een VS model, waar de ziektekostenverzekeringen en medicijnen onbetaalbaar zijn geworden.
Gaykrant is ook tegen de grondwet.
De EU garandeert niet dat het homohuwelijk wettig blijft.
Jawel hoor. Als je mijn posts in dit forum zou zien zul je zien dat ik regelmatig vanaf deze plek http://www.europese-grondwet.nl/tekst/ opzoek ga naar teksten.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:42 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dus je baseert je mening niet op het zelf lezen van de tekst van de Grondwet?
dit is in zekere zin waar, echter met ja zijn we minder genaait...quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:55 schreef Vampier het volgende:
Stem ja en je bent genaaid, stem nee en je bent ook genaaid.
als ik klik dan lees ik :quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:16 schreef Koentje3 het volgende:
[..]
dit is in zekere zin waar, echter met ja zijn we minder genaait...
waarom? open de link in mijn link en lees die shittys..
Lees maar is doorquote:Op woensdag 25 mei 2005 22:23 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
als ik klik dan lees ik :
Trouwens, fuck it, laat maar zitten, Ik ben weg uit dit topic.. ga me tog alleen maar ergeren aan die hypocriete nee-stemmers.. ik snap gewoon niet WAAROM je nee zou stemmen? in godsnaam?
dit soort randdebielen opmerkingen hoor en lees ik al genoeg..![]()
Ik heb nagedacht en stem NEE .. had je verder nog iets![]()
Je stemt niet voor het personeel, maar voor het werk dat het personeel levert. Als je het personeel niet vertrouwt vanwege een eerdere wanprestatie, maar nu wel goed werk voorgeschoteld krijgt, dan neem je dat toch gewoon aan?quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:23 schreef Kanjer het volgende:
Nou, ik vind dat een hele goede reden om tegen te stemmen.
Als ik personeel aanneem, en ik heb er geen vertrouwen in, of er geen goed gevoel over, doe ik het niet, klaar.
Fijn dank je, en nu ophoeren met je idiote kabinet priet praatquote:Op woensdag 25 mei 2005 22:28 schreef Koentje3 het volgende:
en neehoor, als jij nee wilt stemmen moet je dat vooral doen![]()
Als een meerderheid tegen is komt er geen grondwet! Geen reden dus om tegen te stemmen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:36 schreef Ablaze het volgende:
Ik stem nee, omdat:
1. Er uiteindelijk tóch wel een Europese grondwet of iets soortgelijks komt, ongeacht de uitslag van deze stemming.
Er zijn 25 verschillende landen die dan weer overeenstemming moeten zien te bereiken. Dat duurt jaren en kost heel veel geld. Als Nederland het enige land is dat tegenstemt, gaan ze echt niet overnieuw onderhandelen.quote:2. Bij een negatieve uitslag alles hierdoor waarschijnlijk kritisch geanalyseerd en bediscussierd zal worden, voordat men met een nieuw voorstel komt.
Hoezo dat dan?quote:3. Dit de kwaliteit van de uiteindelijke afspraken alleen ten goede kan komen.
Dan denk ik dat jij hier agressiever praat als mij ... En dan mij nog aanspreken op het feit dat ik hypocriet had getyptquote:Op woensdag 25 mei 2005 22:29 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Fijn dank je, en nu ophoeren met je idiote kabinet priet praat![]()
Hij heeft wel gelijk .. de EU kun je niet stoppen, die komt er.. EU met 1 president, 1 taal, 1 land.. echter die tijd maken wij niet meer mee denk ikquote:Op woensdag 25 mei 2005 22:33 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Als een meerderheid tegen is komt er geen grondwet! Geen reden dus om tegen te stemmen.
[..]
Er zijn 25 verschillende landen die dan weer overeenstemming moeten zien te bereiken. Dat duurt jaren en kost heel veel geld. Als Nederland het enige land is dat tegenstemt, gaan ze echt niet overnieuw onderhandelen.
[..]
Hoezo dat dan?
Kwam er maar eens wat goeds uit Brussel/Straatsburg, ik heb het nog niet mogen meemaken dus verwacht van mij niet dat ik met de loze belofte " met deze grondwet is alles beter" ineens wel voor zou zijn, blijft nee dus.quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:29 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Je stemt niet voor het personeel, maar voor het werk dat het personeel levert. Als je het personeel niet vertrouwt vanwege een eerdere wanprestatie, maar nu wel goed werk voorgeschoteld krijgt, dan neem je dat toch gewoon aan?
Dat valt te bezien, de 'grondwet' is ook maar een naam voor een aantal regels, samengenomen onder een noemer. Misschien wordt de term 'grondwet' de volgende keer niet meer gebruikt, maar feit blijft dat men meer en meer regels op Europees niveau wil laten overeenstemmen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:33 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Als een meerderheid tegen is komt er geen grondwet! Geen reden dus om tegen te stemmen.
Het doorvoeren van regels die achteraf toch weer moeten worden teruggedraaid ook. Bovendien is discussie nóóit zinloos.quote:Er zijn 25 verschillende landen die dan weer overeenstemming moeten zien te bereiken. Dat duurt jaren en kost heel veel geld.
Dat klopt misschien wel, misschien niet. Hoe dan ook is dt geen reden om geen statement te maken.quote:Als Nederland het enige land is dat tegenstemt, gaan ze echt niet overnieuw onderhandelen.
Als je iets gaat herzien, wordt het zelden slechter. Vergelijk het maken van een wet met het maken van een product: hoe meer tijd je erin steekt en hoe langer je er over nadenkt, hoe beter doordacht het wordt. En als niemand ooit klachten heeft over je product, zul je ook nooit de motivatie hebben om het beter te maken.quote:Hoezo dat dan?
Maar het staat nog maar te bezien of we wel goed werk voorgeschoteld krijgen. Aan de hand van deze tekst is dat niet gegarandeerd het geval.quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:29 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Je stemt niet voor het personeel, maar voor het werk dat het personeel levert. Als je het personeel niet vertrouwt vanwege een eerdere wanprestatie, maar nu wel goed werk voorgeschoteld krijgt, dan neem je dat toch gewoon aan?
Ik ga vooral af op de argumenten die de man met de pet geeft om tegen te gaan stemmen, en dat zijn nou precies de argumenten die in de op staan.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:04 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Juistem!!quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:42 schreef Jalu het volgende:
[..]
Maar het staat nog maar te bezien of we wel goed werk voorgeschoteld krijgen. Aan de hand van deze tekst is dat niet gegarandeerd het geval.
Heb je een keiharde link voor die bedragen ? Ik hoorde vanmiddag namelijk 180 euro p.p.p.j. op BNR. En dat is eigenlijk het leuke aan het het 'grondwet verhaal' iedereen bazelt maar wat door elkaar heen. Waar zijn de debatten tussen voor- en tegenstanders ?quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:04 schreef Mr.Spock het volgende:
...
Turkije bij de EU heeft zeer zeker wel met de grondwet te maken, en wij betalen dankzij die gronwet 478 euro ipv 27 (frankrijk en duitsland) per persoon aan de EU
...
478 is onze afdracht per persoon.quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:48 schreef elcastel het volgende:
[..]
Heb je een keiharde link voor die bedragen ? Ik hoorde vanmiddag namelijk 180 euro p.p.p.j. op BNR. En dat is eigenlijk het leuke aan het het 'grondwet verhaal' iedereen bazelt maar wat door elkaar heen. Waar zijn de debatten tussen voor- en tegenstanders ?
Een gezin is gedefinieerd als 2 volwassenen en 1.5 kinderenquote:Europa op de rijksbegroting
Nederland heeft in 2002 ruim ¤ 4,5 miljard afgedragen aan de EU: invoerrechten en landbouwheffingen ¤ 1 miljard, BTW-afdracht ¤ 1,2 miljard en BNI-afdracht ¤ 2,3 miljard.
Nederland heeft in 2002 van de EU ongeveer 1,6 miljard euro ontvangen, grotendeels in de vorm van landbouwsubsidies: 1,2 miljard. Dit betekent dat de nettobijdrage van Nederland aan de EU in 2002 ongeveer 2,9 miljard euro bedroeg. (Dat is ongeveer 0,7 % van het Nederlandse BNI ofwel 400 euro per gezin)
Oppervlakkig gezien lijken er een aantal verbeteringen te zijn.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:24 schreef wdn het volgende:
[verhaal]
Bij andere punten zie je woorden als meer en beter staan. Hier niet.quote:Burgerrechten in de grondwet
De EU is meer dan een economische club: het is een waardengemeenschap waar vrede, vrijheid en democratie voorop staan. De grondwet bevat een Handvest van grondrechten waarin die waarden en de rechten van burgers zijn vastgelegd. Het is meer dan een stuk papier: Europese instellingen zijn verplicht zich eraan te houden, en burgers kunnen makkelijker naar de rechter stappen als ze menen dat een instelling hun rechten schendt.
We betalen al jaren veel meer.quote:Nederland behoudt veto over EU-begroting
Als grootste netto-betaler per hoofd van de bevolking wil Nederland het laatste woord houden over de meerjarenbegroting van de EU. Dat vetorecht is in de grondwet vastgelegd.
Link 2 werkt ook uitstekend.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:54 schreef wdn het volgende:
[..]
Uit de links:
Link 1: Wie ja zegt tegen deze grondwet, zegt ja tegen stierenvechten, ja tegen de plezierjacht, en ja tegen de bio-industrie.
Wie NEE zegt veranderd niets aan stierengevechten, plezierjacht en bio-industrie. Het is daarmee een non-argument. Het kan namelijk toch al. Voor dieren verbeterd er het een en ander. Ik zeg niet dat het perfekt is maar het is beter dan wat nu gebeurd.
Link 2 werkt niet.
Link 3 wijst naar een 1-persoons vereniging?
Tegenargumenten:
1. De dierenbescherming: http://www.dierenbescherming.nl/content.php?gid=1&pid=1&sid=8%20?
Niet tegen; niet voor. Ziet verbetering maar wil meer (kan ik me voorstellen).
2. Greenpeace: http://www.foeeurope.org/(...)n-9_Constitution.pdf
Voor.
3. Natuur en Milieu: voor.
http://www.natuurenmilieu.nl/org/news_detail.php?NID=175&PHPSESSID=3e6ffee454fa00fdf690d3a8d55ce638
En hiermee heb ik de drie GROOTSTE te pakken. Waarom zijn de grote voor?
Degene die tegen is en waar het dieren betreft willen MEER. En dan zou ik juist verwachten dat je niet terug wilt naar het oude verdrag van Rome uit 1957 met zijn talrijke aanvullingen en wijzigingen. De slechte passages over dierenwelzijn en landbouwbeleid blijven dan staan.
- De EU kan Nederland en Duitsland niet dwingen het homohuwelijk te verbieden. Wij hebben NIET onze wetgeving inzake dit overgedragen aan de EU. Het betreft namelijk geen strafrecht of 1 van de andere punten.
[..]
Jawel hoor. Als je mijn posts in dit forum zou zien zul je zien dat ik regelmatig vanaf deze plek http://www.europese-grondwet.nl/tekst/ opzoek ga naar teksten.
Voorbeeld topic waar dit gebeurd: http://forum.fok.nl/topic/705691/2/50
Wat ik doe is op zoek gaan naar meningen voor nee en dan op zoek gaan naar argumenten die deze mening ontkrachten. En daarbij let ik zoveel mogelijk op of er refenties naar wetteksten bij staan. Die wegen voor mij zwaarder dan losse kreten.
Tot nu toe staat er op mijn lijstje 1 ding waarvan ik meer wil weten: asielbeleid.
Daarnaast ga ik uit van initieel een positieve stem van mijn kant tenzij ik mezelf kan overtuigen dat het verkeerd is.
Ik zag trouwens dat er ook een telefoonnummer is voor vragen waarbij experts je antwoord geven. En ik verheug me ook op de uitzendingen van die ex-GTST jongen (ben zijn naam kwijt) die Grondwet discussies wil voeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |