abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27309271
Ik wordt doodziek van die complotverhalen over 11 september 2001.

Voor mij en vele anderen is het simpel: Terroristen kapen toestel, vliegen die in het WTC en het Pentagon en de boel stort in elkaar.

Ik heb dus geen zin in allerlei vage verhalen dat de officiële versie niet zou kloppen.
En vele posters zijn het daarover eens.

Ik geloof niet dat Bush en anderen erbij betrokken zijn.
Bush heeft natuurlijk een paar steken laten vallen, maar hij is er niet bij betrokken!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 14:52:28 #2
65471 SkaterSam
Lurking Galore
pi_27309312
goed beargumenteerd
Let's make life easy
Typo's are the demon spawn from hell !
pi_27309493
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 14:52 schreef SkaterSam het volgende:
goed beargumenteerd
In het 9/11 rapport wordt duidelijk gemaakt hoe kerosine het staal dusdanig heeft verhit, dat het uiteindelijk gesmolten is. En de gebouwen zijn ingestort.

Lijkt mij niets aan duidelijkheid te wensen overlaten.

De daders stonden bekend als Moslim fundamentalisten en hebben een grondige vliegtraining gehad om die toestellen te kunnen vliegen.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 15:01:46 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_27309669
Geen speld tussen te krijgen. Ik kan nu weer rustig slapen met de wetenschap dat er niets aan de hand is.

Ookal heeft de VS ( mocht het echt van niets weten, na alle waarschuwingen van andere landen die ze ver van te voren hebben gekregen ) wel wat meer laten vallen dan een paar steekjes, een paar vrachtwagens met wol, dus.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_27309723
Aanslagen 11 september 2001

Chewie, Wombcat en Massive en vele anderen, geven duidelijk argumenten waarom de complottheorieën niet kloppen.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 15:03:20 #6
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_27309818
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 15:01 schreef jogy het volgende:
Geen speld tussen te krijgen. Ik kan nu weer rustig slapen met de wetenschap dat er niets aan de hand is.

Ookal heeft de VS ( mocht het echt van niets weten, na alle waarschuwingen van andere landen die ze ver van te voren hebben gekregen ) wel wat meer laten vallen dan een paar steekjes, een paar vrachtwagens met wol, dus.
Michael Moore heeft in Fahrenheit 911 duidelijk gemaakt, dat Bush zijn taken als president in den beginne niet echt met volledige toewijding heeft voltrokken. Je kunt hooguit zeggen dat Bush teveel op vakantie is geweest.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 15:09:20 #8
65471 SkaterSam
Lurking Galore
pi_27309972
Ik zou niet kunnen bevestigen wat er nou wel en niet is gebeurd, maar ik heb wel ernstige twijfels bij vele verhalen. Bijvoorbeeld het Pentagon:

Is daar nou een vliegtuig ingevlogen, dat zou dan toch een groter gat moeten zijn? o.a waar de vleugels zitten. Maar ach... eigenlijk wil ik me hier niet over druk maken...

en toch doe ik het
Let's make life easy
Typo's are the demon spawn from hell !
pi_27310025
Ach, de ver-van-mijn-bed-show ... es benieuwd of jullie op eigen thuisfront ook zo zouden reageren moest er iets dergelijks gebeuren, en achteraf blijkt dat de regering een paar steekjes laten vallen heeft ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 15:10:44 #10
16632 Xlarge
========
pi_27310026
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 15:03 schreef makker het volgende:

Chewie, Wombcat en Massive en vele anderen, geven duidelijk argumenten waarom de complottheorieën niet kloppen.
waarom start jij er nu dan een nieuw topic over ?
pi_27310088
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 15:10 schreef Xlarge het volgende:

[..]

waarom start jij er nu dan een nieuw topic over ?
Omdat het voorgenoemde topic gesloten is, wegens overweldigende belangstelling.

En alle topics tot nog toe over 9/11 gestart zijn door "believers".... oftewel conspiracy nuts.
pi_27310166
Als het over de officiele versie gaat ... hoort het toch niet in TRU ?

I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_27310224
als dit deel 2 is, tvp
  dinsdag 24 mei 2005 @ 15:17:44 #14
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_27310251
quote:
je doelt op die wellus nietus discussie ?
quote:

LOL
pi_27310268
pi_27310315
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 15:15 schreef UncleScorp het volgende:

Volgens mij hoort het hier wel thuis, aangezien de meeste aanhangers van the official 9/11 in TRU komen om de feiten op een rij te zetten. Aangezien de meeste complot-gelovigen dat niet kunnen.

Ze verdraaien continue de feiten: zoals bijvoorbeeld bij WTC 7.
Hoe kan dat gebouw nou opgeblazen worden?
Dan zou je weken van tevoren explosieven moeten aanbrengen...... alsof niemand dat gezien had.
Zeer onlogisch.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 15:22:16 #17
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_27310403
die klonen zijn net lemmings !
pi_27310449
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 15:17 schreef merlin693 het volgende:

[..]

[..]
Ik vind dat zij zeer steekhoudende argumenten naar voren brengen.
pi_27310493
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 15:17 schreef merlin693 het volgende:

[..]

Ik heb me zoveel mogelijk buiten de wellus nietus discussie gehouden.

Maar mischien ben jij in staat om mijn vraag in dat topic te beantwoorden?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2005 15:30:59 ]
pi_27310525
Aangezien de meeste complot-gelovigen dat niet kunnen

Dat is gewoon omdat jullie lekker alle sites van de kaart vegen als zijnde onbetrouwbaar , als wij dat doen met het officiele rapport zijn we nuts ....
Verschil ?

En jij vindt het alleen onlogisch dat niemand dat zou gezien hebben ivm eventuele explosieven ?
De rest slik je als zoete koek ?

Bijv. videobeelden Pentagon ... alle camerabeelden zijn in beslag genomen door FBI, en naderhand geven ze slechts 5 frames vrij ... LOGISCH
enz enz

Maar dit is en blijft een discussie zonder einde ...
pi_27310630
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 15:22 schreef merlin693 het volgende:
die klonen zijn net lemmings !
hihi
  dinsdag 24 mei 2005 @ 15:30:28 #22
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_27310665
chewie dat klopt
pi_27310858
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 15:25 schreef UncleScorp het volgende:

Dat is gewoon omdat jullie lekker alle sites van de kaart vegen als zijnde onbetrouwbaar , als wij dat doen met het officiele rapport zijn we nuts ....
Verschil ?

En jij vindt het alleen onlogisch dat niemand dat zou gezien hebben ivm eventuele explosieven ?

Bijv. videobeelden Pentagon ... alle camerabeelden zijn in beslag genomen door FBI, en naderhand geven ze slechts 5 frames vrij ... LOGISCH
enz enz

OK dat ben ik met je eens, laten we het met argumenten proberen.

Jullie zeggen vaak dat er geen vleugels bij het Pentagon zichtbaar zijn.
Maar denk je niet dat het ook mogelijk zou zijn dat de vleugels van het vliegtuig bij het Pentagon gewoon omgevouwen zijn en mee naar naar binnen geschoven?
pi_27310948
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 15:09 schreef SkaterSam het volgende:
Ik zou niet kunnen bevestigen wat er nou wel en niet is gebeurd, maar ik heb wel ernstige twijfels bij vele verhalen. Bijvoorbeeld het Pentagon:

[afbeelding]

Is daar nou een vliegtuig ingevlogen, dat zou dan toch een groter gat moeten zijn? o.a waar de vleugels zitten. Maar ach... eigenlijk wil ik me hier niet over druk maken...

en toch doe ik het
Ten eerste: Het betreffende vliegtuig vervoert zijn brandstof in de vleugels, vandaar dat er nu niets meer van over is.

Ten tweede: Duizenden mensen waren er getuige van dat het een vleigtuig was.

Ten derde: Waar haal jij de kennis vandaan dat dit gebouw NIET door een vliegtuig getroffen is?

Die complottheorieen...... kansloos....
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
pi_27311122
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 15:25 schreef UncleScorp het volgende:

Verschil ?

enz enz

Nou ja, het gaat er niet alleen om dat niemand die explosieven heeft zien plaatsen. Waarom vanaf de 21e verdieping opblazen, normaal gesproken doe je dat van de begane grond?

Videobeelden Pentagon niet vrijgegeven: is idd vreemd (als het zo is, maar ik heb zelf nooit gecheckt of ze inderdaad niet vrijgegeven zijn).

Op de conspirancysites worden dingen beweerd die nog veel vreemder zijn: een raket op het Pentagon die maar door maximaal 1 getuigenverklaring wordt ondersteunt, terwijl er honderden zijn die het over een vliegtuig hebben.
Er wordt beweerd dat het gat te klein is, wat op het eerste gezicht idd zo is, maar waar wel degelijk verklaringen voor zijn.
Ook leuk: de theorie dat het een F16 was, slechts ondersteund door 2 (uitermate vage) frames, en in tegenspraak met alle getuigenverklaringen.
Er blijft gespeculeerd worden over de motor en landingswiel die niet van een Boeing zouden zijn, maar die voor mij op de foto's wel degelijk verdacht veel op die van een Boeing lijken.

Dat de terroristen niet konden vliegen, terwijl ze uiteindelijk wel hen brevet gehaald hebben (is vorige zomer een zeer uitgebreide discussie over geweest in één van de topics waarin The Stranger, ik en nog iemand naar mijn idee vrij helder hebben aangegeven dat het wel degelijk goed denkbaar is dat de terroristen hebben gevlogen. Waarbij The Stranger en die ander ook nog eens zelf vliegervaring hebben).

Ook WTC torens wordt van beweerd dat het met raker is gebeurd, die onder het vliegtuig hing, maar van die raket is niet het typische rookspoor van een raket te zien op de video.

Dus ja, er zijn wel wat vreemde dingen aan de hand en vragen onbeantwoord, maar de conspirancytheorieën hebben een 100x zo magere basis als de officiële kant. Voor zover ik kan beoordelen althans.
pi_27311261
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 15:36 schreef makker het volgende:

Maar denk je niet dat het ook mogelijk zou zijn dat de vleugels van het vliegtuig bij het Pentagon gewoon omgevouwen zijn en mee naar naar binnen geschoven?
Tuurlijk kan dat van dat vliegtuig ... ze hoeven het slechts te laten zien op de videos ... maar dat doen ze niet -> securityredenen ? = bullshit

Als je alles bij elkaar telt wat er die dag fout gelopen is, steekjes die gevallen zijn, toevalligheden, geforceerd bewijsmateriaal (cfr paspoort) etc etc, dan vind ik dat het maar een stinkend boeltje wordt.
OK, het kan idd allemaal zo scheef gelopen zijn die dag, maar zo'n amateurisme verwacht je niet van de US.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 15:49:58 #27
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_27311270
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 15:03 schreef makker het volgende:

Crossing the Rubicon is 700 pagina's aan argumentatie dat er wel degelijk een complot aan de gang is.

Micheal Ruppert > Crossing the rubicon. Zoek maar op.

Anyway, Je hoeft het niet te geloven, de wereld draait toch wel door, wat je ook wel of niet weet veranderen kan je het niet. Ik heb dat voornoemde boek gelezen, tja.. het is te vinden op internet en anders kan je dat ding ook kopen via proxis.be.

Hoeft niet maar kan wel.
Vrijheid
pi_27311388
Mja, dan klasseren ze Ruppert toch gewoon bij de conspiracy-nuts ?

Case closed

Again.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 15:53:56 #29
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_27311414
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 14:51 schreef makker het volgende:
Ik wordt doodziek van die complotverhalen over 11 september 2001.

Voor mij en vele anderen is het simpel: Terroristen kapen toestel, vliegen die in het WTC en het Pentagon en de boel stort in elkaar.

Ik heb dus geen zin in allerlei vage verhalen dat de officiële versie niet zou kloppen.
En vele posters zijn het daarover eens.

Ik geloof niet dat Bush en anderen erbij betrokken zijn.
Bush heeft natuurlijk een paar steken laten vallen, maar hij is er niet bij betrokken!
Ja hoor, geloof je het zelf?
feest
  dinsdag 24 mei 2005 @ 15:54:12 #30
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_27311425
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 15:36 schreef makker het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar waar zijn al die mensen/lijken gebleven? Stukken van dat vliegtuig? Bagage van die mensen? Ik heb die nooit gezien op foto's
Maar dit is ook al allemaal aan de orde gekomen in de talloze andere 9/11 topics
  dinsdag 24 mei 2005 @ 15:55:30 #31
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_27311460
quote:
additie....want dat vrijwaard ze van het werkelijk te moeten lezen van de argumentatie !
pi_27312074
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 15:53 schreef UncleScorp het volgende:

Case closed

Again.
Waarom gelijk zo zwart-wit?

Dat ik niet geloof dat deze aanslagen gepleegd zijn door de regering/NWO of whatever betekend nog niet dat er geen vragen open blijven bij de officiele lezing.Ik vind het namelijk best aannemelijk dat deze aanslag gebruikt is om bepaalde zaken (zoals ingrijpen Irak) hoog op de agenda te krijgen, al vraag ik me af gezien de desinteresse van Bush voor het buitenland in zijn eerste jaar of hij zelf dit hoger op de agenda wou hebben.

Verder geloof ik wel dat er moslim-terroristen achter de aanslagen zelf zitten. Opmerkingen zoals "terroristen bestaan niet" getuigen wel van een uitzonderlijke wereldvreemdheid.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 16:20:48 #33
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_27312318
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 16:14 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waarom gelijk zo zwart-wit?

Dat ik niet geloof dat deze aanslagen gepleegd zijn door de regering/NWO of whatever betekend nog niet dat er geen vragen open blijven bij de officiele lezing.Ik vind het namelijk best aannemelijk dat deze aanslag gebruikt is om bepaalde zaken (zoals ingrijpen Irak) hoog op de agenda te krijgen, al vraag ik me af gezien de desinteresse van Bush voor het buitenland in zijn eerste jaar of hij zelf dit hoger op de agenda wou hebben.

Verder geloof ik wel dat er moslim-terroristen achter de aanslagen zelf zitten. Opmerkingen zoals "terroristen bestaan niet" getuigen wel van een uitzonderlijke wereldvreemdheid.
Precies, er zaten geen CIA-agenten in het vliegtuig maar de regering heeft wel het eea gedaan om de aanslag door te laten gaan, tenminste, zo denk ik het dan.
Vrijheid
pi_27312436
Ik had het niet op jou persoonlijk hoor chewie ...

En er zitten wel degelijk moslim-terroristen achter de aanslagen ... maar wie zijn de opdrachtgevers ?

Het onderzoek naar de gebouwen verliep maar stroef, maar hého ... de terrors hadden ze in no time geïdentificeerd ... chapeau ... maar gelukkig hadden ze het fameuse paspoort gevonden + de tas van Atta vol met bewijsmateriaal ...
pi_27312536
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 15:55 schreef merlin693 het volgende:

[..]

additie....want dat vrijwaard ze van het werkelijk te moeten lezen van de argumentatie !
Mja. Hoeveel conspirancy-aanhangers zouden zelf het officiële rapport gelezen hebben? (Heb het zelf ook niet gelezen hoor).
Ik ben best enigzins geïnteresseerd in dit soort theorieën, maar eigenlijk vooral omdat het me boeit te zien wat mensen die wantrouwend tegenover de overheid zijn allemaal willen geloven. Anyway, niet geïnteresseerd genoeg om er hele boeken in het wilde weg over te gaan lezen.

De officiële lezing (van Pentagon) is globaal genomen ongeveer dit (steeds met cursief de bewijzen ervoor):
4 vliegtuig gekaapt
inderdaad zijn er die dag meldingen van 4 gekaapte vliegtuigen

2 daarvan vliegen in de WTC torens
dit was zo ongeveer live op TV geweest, ik was toen ziek thuis (gebroken sleutelbeen) en zat de Vuelta (wielrennen) te kijken en heb het zowat live meegemaakt, totdat ik het te emotioneel vond worden en maar overgeschakeld heb naar Eurosport om verder te kijken naar de Vuelta.
Verder wordt het ondersteund door vele getuigenverklaringen

eentje vliegt het Pentagon binnen
dit wordt ondersteund door vele getuigenverklaringen en bovendien brokstukken van de Boeing in het Pentagon.
Weliswaar theorieën dat de gaten te klein zijn, maar die kunnen weerlegd worden door de structuur van Pentagon.
Theorieën dat het een ander vliegtuig was, worden niet ondersteund door de (vele!) getuigenverklaringen. Hooguit kunnen er een paar uit hun verband worden getrokken

een vierde vliegtuig stort neer bij Pittsburgh
wrakstukken worden gevonden. Er zouden telefoongesprekken zijn van passagiers die "iets van plan waren" waarna het vliegtuig gecrasht is. Dit wordt de officiële lezing.
Ook zijn er verhalen dat het vliegtuig onderschept is, wat best zou kunnen. Maar waarom de Bush regering dat dan niet bekend maakt, is mij volstrekt onduidelijk. In dat geval zouden ze namelijk toch nog iets goed gedaan hebben, dus ze hebben er alle belang bij om een dergelijke boodschap te verkondigen

na een tijdje stort WTC 7 in vanwege dat het beschadigd is en in brand staat
[/]die is iets lastiger te bewijzen, maar uit PDF-jes die ik eerder heb gepost in ander topic werd het voor mij aannemelijk.
Alternatieve theorie is dat het opgeblazen is. Waarom is mij niet duidelijk, en hoe ze het zo snel geregeld hadden moeten hebben ook niet[/i]

Nu heb ik de meeste topics hier over 9/11 gelezen. Staat er in de boeken van Ruppert iets wat hier nog niet ter sprake is gekomen? Wat zou kunnen aantonen dat het héél anders is gegaan.

En met héél anders bedoel ik dus echt anders.

Of gaat het boek er alleen maar over dat Bush misschien meer wist en beter had kunnen reageren (in dat geval is het boek misschien ook wel interessant trouwens, want dat Bush niet zuiver is, dat geloof ik ook wel. Ik weet alleen niet hoe onzuiver hij is, maar ik denk niet zo onzuiver dat 'ie zelf de aanslagen heeft gepleegd).
pi_27312650
Bush is just a puppet on a string ...
pi_27312715
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 16:20 schreef jogy het volgende:

[..]

Precies, er zaten geen CIA-agenten in het vliegtuig maar de regering heeft wel het eea gedaan om de aanslag door te laten gaan, tenminste, zo denk ik het dan.
Dat vind ik nog iets te ver gaan, maar ik sluit het niet volledig uit. Als ze iets wisten en dat door hebben laten gaan, dan denk ik wel dat ze niet op zoiets groots hadden gerekend.

Ik vermoed eigenlijk meer dat ze wel iets hadden kunnen weten, maar dat de info niet op tijd en/of de goede manier werd geïnterpreteerd en dat her en der een wat mensen achteraf flink met hun hoofd tegen de muur hebben gezeten omdat ze achteraf zagen dat ze eerder hadden kunnen ingrijpen.

En idd dat Bush de aanslagen heeft benut voor allerlei acties en maatregelen die hij er anders niet door had kunnen krijgen en waar we nog heel wat wrange vruchten van zullen plukken.

en wat is Fok! gvd langzaam vandaag, niet te harden
pi_27312836
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 14:57 schreef makker het volgende:

[..]

In het 9/11 rapport wordt duidelijk gemaakt hoe kerosine het staal dusdanig heeft verhit, dat het uiteindelijk gesmolten is. En de gebouwen zijn ingestort.

Lijkt mij niets aan duidelijkheid te wensen overlaten.

De daders stonden bekend als Moslim fundamentalisten en hebben een grondige vliegtraining gehad om die toestellen te kunnen vliegen.
de oficiele daders leven nog of waren al dood maar goed valse papieren zijn niet zo moeilijk aan te komen
en als er echt instaat dat het staal gesmolten is kan het hele onderzoek de prullenbak in
kerosine kan wel staal zo heet krijgen dat het grootste deel van zijn stijfheid verloren gaat
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
  dinsdag 24 mei 2005 @ 16:35:04 #39
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_27312861
quote:
Ook zijn er verhalen dat het vliegtuig onderschept is, wat best zou kunnen. Maar waarom de Bush regering dat dan niet bekend maakt, is mij volstrekt onduidelijk. In dat geval zouden ze namelijk toch nog iets goed gedaan hebben, dus ze hebben er alle belang bij om een dergelijke boodschap te verkondigen
Claims van nabestaanden.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_27313182
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 16:34 schreef -Beestje- het volgende:
en als er echt instaat dat het staal gesmolten is kan het hele onderzoek de prullenbak in
kerosine kan wel staal zo heet krijgen dat het grootste deel van zijn stijfheid verloren gaat
Dit wordt ook te pas en te onpas gebruikt ... bij de WTC's was het natuurlijk de hitte van de kerosine die ervoor gezorgd heeft dat het staal gaan buigen is en zo zijn de verdiepingen ingestort, maar bij het Pentagon heeft dezelfde kerosine alles verbrand.
En de zwarte dozen ? ... nog zo'n joke ...
pi_27313188
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 16:23 schreef UncleScorp het volgende:
Ik had het niet op jou persoonlijk hoor chewie ...
Weet ik maar wou toch graag reageren.
quote:
En er zitten wel degelijk moslim-terroristen achter de aanslagen ... maar wie zijn de opdrachtgevers ?
Denk zelf toch echt Osama bin Laden. De Neo-Cons die er geen geheim van hebben gemaakt graag in te willen grijpen in Irak hadden niet zo'n grote ramp nodig om dit hoger op de agenda te krijgen.
quote:
Het onderzoek naar de gebouwen verliep maar stroef, maar hého ... de terrors hadden ze in no time geïdentificeerd ... chapeau ... maar gelukkig hadden ze het fameuse paspoort gevonden + de tas van Atta vol met bewijsmateriaal ...
Vind ik niet zo opmerkelijk, je ziet wel vaker bij rampen dat spullen en soms zelfs mensen en dieren dit overleven. Dat onderzoeken stroef verlopen is ook niet vreemd, hebben we hier recent nog weer eens kunnen vernemen van Enschede.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 16:45:28 #42
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_27313226
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 16:26 schreef Wombcat het volgende:

Nu heb ik de meeste topics hier over 9/11 gelezen. Staat er in de boeken van Ruppert iets wat hier nog niet ter sprake is gekomen? Wat zou kunnen aantonen dat het héél anders is gegaan.

En met héél anders bedoel ik dus echt anders.

Of gaat het boek er alleen maar over dat Bush misschien meer wist en beter had kunnen reageren (in dat geval is het boek misschien ook wel interessant trouwens, want dat Bush niet zuiver is, dat geloof ik ook wel. Ik weet alleen niet hoe onzuiver hij is, maar ik denk niet zo onzuiver dat 'ie zelf de aanslagen heeft gepleegd).
Er staan dingen in die dus tenminste in de richting wijzen dat het heel anders is geweest, ik heb thuis het hele boek in PDF, daar kan ik wel een paar quotes vandaan trekken.

Op de dag dat de aanslagen zijn gepleegd waren er net oefeningen aan de gang die eigenlijk de gehele verdediging plat had gelegd. ( normaal zijn er gevechtsvliegtuigen binnen 5 minuten ter plaatse om de gekaapte vliegtuigen te onderscheppen )

Meerdere landen hebben Amerika gewaarschuwd over de aanslagen, zelfs redelijk nauwkeurig tot de week aan toe en wat het doelwit zou zijn.

De FBI heeft zijn agenten gezegd geen onderzoek te doen naar aanwijzingen dat er een terorristische aanslag op stapel stond.

En nog een zooi aanwijzingen dat de regering er tenminste van af wist en het heeft laten gebeuren omdat het wel in hun toekomstplannen pastte.

Ook staat er in aangegeven dat Amerika het minstens 1 keer eerder heeft gedaan ( Pearl Harbor moest gebeuren om het Amerikaanse volk achter de oorlog te krijgen en ook zijn er plannen openbaar en na te lezen over ver gevorderde plannen om een eigen burgervliegtuig neer te halen en de Cubanen de schuld te geven. Maar die is dus gelukkigniet door gegaan omdat de toen zittende president dat geen goed idee vond.
Vrijheid
pi_27313450
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 16:45 schreef jogy het volgende:

Ook staat er in aangegeven dat Amerika het minstens 1 keer eerder heeft gedaan ( Pearl Harbor moest gebeuren om het Amerikaanse volk achter de oorlog te krijgen en ook zijn er plannen openbaar en na te lezen over ver gevorderde plannen om een eigen burgervliegtuig neer te halen en de Cubanen de schuld te geven. Maar die is dus gelukkigniet door gegaan omdat de toen zittende president dat geen goed idee vond.
Beetje off-topic maar over Pearl Harbor hoor je de laatste tijd weer andere verhalen dus dat de VS er niks van af wist, nog niet eens zo lang geleden wat over gezien en gelezen. Zal kijken of ik dat artikel nog ergen kan vinden.
pi_27313468
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 16:44 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Dit wordt ook te pas en te onpas gebruikt ... bij de WTC's was het natuurlijk de hitte van de kerosine die ervoor gezorgd heeft dat het staal gaan buigen is en zo zijn de verdiepingen ingestort, maar bij het Pentagon heeft dezelfde kerosine alles verbrand.
En de zwarte dozen ? ... nog zo'n joke ...
de muren en plavonds van het pentagon is een materiaal verwerkt dat er voor moet zorgen dat de hele zooi niet meteen instort zodat bij bijvoorbeeld een raket inslag er meer kans is dat er mensen levend uitkomen
aluminium heeft een veel lager smeltpunt en titanium onderdelen verbranden bij oververhitting (titanium is niet te smelten in een atmosfeer waar zuurstof in zit omdat het ver voor het smelt punt al zeer corosie gevoelg wordt )
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
  dinsdag 24 mei 2005 @ 17:04:00 #45
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_27313851
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 16:52 schreef Chewie het volgende:

[..]

Beetje off-topic maar over Pearl Harbor hoor je de laatste tijd weer andere verhalen dus dat de VS er niks van af wist, nog niet eens zo lang geleden wat over gezien en gelezen. Zal kijken of ik dat artikel nog ergen kan vinden.
Tja.. Natuurlijk heb je van beide kanten verhalen. Het is maar wat je aannemelijker vindt. niemand van ons hier is erbij geweest dus met 100% zekerheid kan je niks zeggen, we kunnen alleen maar herhalen wat ons ooit verteld is en daar je conclusies uit trekken of gewoon denken: "dikke boeie"
Vrijheid
  dinsdag 24 mei 2005 @ 17:35:00 #46
70154 klez
pi_27314844
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 17:04 schreef jogy het volgende:

[..]

Tja.. Natuurlijk heb je van beide kanten verhalen. Het is maar wat je aannemelijker vindt. niemand van ons hier is erbij geweest dus met 100% zekerheid kan je niks zeggen, we kunnen alleen maar herhalen wat ons ooit verteld is en daar je conclusies uit trekken of gewoon denken: "dikke boeie"
Verschil is alleen dat je van de ene kant duizenden wetenschappelijke gestaafde onderzoeken terug kan vinden, en dat de andere kant berust op geruchten.
Geruchten kan iedereen met een bepaald belang in de wereld brengen. Die bewijzen of zeggen helemaal niets.
  Eindredactie Games dinsdag 24 mei 2005 @ 17:38:30 #47
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_27314948
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 15:05 schreef makker het volgende:

[..]

Michael Moore heeft in Fahrenheit 911 duidelijk gemaakt, dat Bush zijn taken als president in den beginne niet echt met volledige toewijding heeft voltrokken. Je kunt hooguit zeggen dat Bush teveel op vakantie is geweest.
http://www.imdb.com/title/tt0411646/
die man kickt die vetkwap zo weg.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_27315764
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 16:44 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Wat een nare kantoren moeten ze in dat WTC en Pentagon gehad hebben. Er werd daar in een kale stalen hal gewerkt, aangezien alleen de kerosine wordt genoemd als factor in de brand.

Als ik naar de kantoren kijk die ik ken is daar massa's plastic, hout, papier en andere zooi te vinden die ook een aardige fik geven als je er een lading brandende kerosine opgooit. En langer en heter doorbrandt dan dezelfde hoeveelheid kerosine in een lege stalen loods.

Maar goed, ik zal er wel niks van snappen, ik geloof tenslotte de officiele versie van het verhaal.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 18:24:52 #49
70154 klez
pi_27316238
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 18:08 schreef CeeJee het volgende:

Maar goed, ik zal er wel niks van snappen, ik geloof tenslotte de officiele versie van het verhaal.
Je moet niet te sarcastisch worden. Dat vinden ze niet leuk...
  † In Memoriam † dinsdag 24 mei 2005 @ 18:39:02 #50
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_27316687
En hoe past dit in het 'officiele verhaal'?
quote:

As much as $100,000 was wired in the past year from Pakistan to Mohamed Atta, the suspected leader of the terrorist hijackings, CNN has been told by law enforcement sources.

CNN

Afkomstig van de Pakistaanse geheime dienst (ISI)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')