abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27597891
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 07:10 schreef Vampier het volgende:

[..]

WTF!!!! ?
Ik vind hem niet lelijker dan de oude Effenaar, hoor
pi_27598610
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 08:47 schreef cafca het volgende:

[..]

Ik vind hem niet lelijker dan de oude Effenaar, hoor
Ik wel. Dat vorige gebouw was zo'n lekker klein donker krot. Bovendien hebben the Sex Pistols er nog gestaan.. En Joy Division!!
En nu word 't een soort Heineken Music Hall met twee zalen, en word de maandelijkse agenda gedomineerd door DJ's

De nieuwbouw ziet er trouwens afzichtelijk uit (ik woon 2 straten verderop dus ik moet er regelmatig langs.. The horror... ), ik vraag me sterk af hoe ze dáár nog iets moois uit gaan maken
pi_27598668
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 09:23 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ik wel. Dat vorige gebouw was zo'n lekker klein donker krot. Bovendien hebben the Sex Pistols er nog gestaan..:Y En Joy Division!!
En nu word 't een soort Heineken Music Hall met twee zalen, en word de maandelijkse agenda gedomineerd door DJ's

De nieuwbouw ziet er trouwens afzichtelijk uit (ik woon 2 straten verderop dus ik moet er regelmatig langs.. The horror... ), ik vraag me sterk af hoe ze dáár nog iets moois uit gaan maken
tuurlijk had het historische waarde (dat Joy division concert heb ik nog op LP ), maar om nou te zeggen dat het een mooi gebouw was...
pi_27600127

quote:
With the institutionalization of rock and pop music, (there are professors of pop music nowadays) new specific buildings are required. The bands that are performing are not arriving in VW-vans anymore; several 18m long trucks are usual. The new buildings should be sound and vandalism proof, provide easy access for large crowds and every evening host its own subculture. Most of these venues are now situated in old transformed buildings with prior different functions. Churches, factories or cinemas were for years hosting the concerts and dance nights. They offered an alternative for the café or the discotheque. The local rock club in Eindhoven, notorious in Holland for its acid-house, stoner-rock, and popular hiphop-nights is named the Effenaar. It is housed in an old textile factory from the late nineteenth century.

Presently De Effenaar has all the characteristics of a youth center: it is introverted and informal. It is rough and smells like beer and cigarette smoke. Together with hall 2b and the garden along the river Dommel, this community echoes the Urania of Berlin: an enclave in the city. In what way could these charms be combined with the request and desire for more professionalism?

In order to achieve a maximal garden and optimal truck-access, the building is situated as far away from the river Dommel as possible. This results in a compact footprint and leads to a stacking of the program. All the different parts of the program of the new Effenaar get their own specific sizes and are then put in a logical order.

By bending a range of little kingdoms, a main hall 'arises' like a test room. This is where the core business of the Effenaar takes place. The shape of the concert hall is a resultant of the space-requirements of the other spaces, like the smaller hall and the café/restaurant downstairs. In this way, a compact volume is made where every programmatic zone is positioned next to the concert hall and is linked to the city in front and the park behind.
Ik moet zeggen dat het dagbeeld wel erg steriel over komt, maar als het nachtbeeld realistisch is, heeft dat zeker perspectief. Heeft eigenlijk wel wat, dat het gebouw overdag een beetje suf en saai is maar 's nachts tot leven komt. Past wel bij het karakter van een poppodium...
Leuke link over de discussie: http://www.effenaar.nl/pages/nieuwbouw-waarom.html

[ Bericht 4% gewijzigd door julekes op 03-06-2005 10:32:10 ]
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_27600368
Zo ziet het er wel aardig uit. Soms is nieuwbouw niet zo slecht ... Ben wel benieuwd hoe het er in het echt uit ziet als het af is.
Aldus.
pi_27601642
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 09:25 schreef cafca het volgende:

[..]

tuurlijk had het historische waarde (dat Joy division concert heb ik nog op LP ), maar om nou te zeggen dat het een mooi gebouw was...
Nee, het was een krot... Maar stiekem hou ik daar wel van
pi_27601717
Ik ook webfreak. Ik vind het gebouw van Doornroosje ook echt tof.
pi_27601768
Dan moeten jullie een keer naar de OCCII . Dat is ook zo'n lekker krot, een krakers bolwerk. www.occii.org
Aldus.
pi_27601981
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 11:18 schreef Z het volgende:
Dan moeten jullie een keer naar de OCCII . Dat is ook zo'n lekker krot, een krakers bolwerk. www.occii.org
Ziet er leuk uit. doet me een beetje denken aan de oude befkeet Bat Cave in Tilburg
  vrijdag 3 juni 2005 @ 12:07:17 #260
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_27603686
Zeker zo'n donker hol waar men nog in de jaren 80 is blijven hangen..
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_27604157
En dan hebben we nog de Soundgarden, de Korsakoff en vooral de Diepte in Amsterdam. Alledrie krotten maar goede kroegen! Vooral de Diepte, daar kan je door de vloer heenkijken lopen de vaagste types van A'dam rond, maar er wordt altijd fantastische muziek gedraaid, en de sfeer is er goed.
Aldus.
pi_27607766
Hallo Muziek, help me out here, moet ik naar Virus gaan a.s. zondag? Ben meegevraagd, vind het programma niet denderend, vooral niet voor 16 euro entree + treinkaartje....maarja, het is natuurlijk WEL leuk om zo'n dagje daar in het zonnetje wat rond te slenteren met een waterig biertje en te ontdekken dat bepaalde bandjes waar ik nog nooit van had gehoord eigenlijk wel erg leuk zijn
pi_27607845
Hallo Thaleia. Help us out here; wat is Virus?
Aldus.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 14:20:17 #264
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_27607929
Festival in Eindhoven

In het zonnetje rondslenteren? Heb je het weerbericht gezien?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_27608140
Gaat het OOK nog regenen? Ja DAN is de keuze niet meer zo moeilijk: Katinka Polderman kan in haar eentje niet opwegen tegen regen + verder weinig boeiend programma + 16 euro + treinkaartje.

Jammer, ik had best zin om in het zonnetje rond te slenteren met een waterig biertje en u kent het allemaal wel.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 14:38:18 #266
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_27608475
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 14:15 schreef thaleia het volgende:
Hallo Muziek, help me out here, moet ik naar Virus gaan a.s. zondag? Ben meegevraagd, vind het programma niet denderend, vooral niet voor 16 euro entree + treinkaartje....maarja, het is natuurlijk WEL leuk om zo'n dagje daar in het zonnetje wat rond te slenteren met een waterig biertje en te ontdekken dat bepaalde bandjes waar ik nog nooit van had gehoord eigenlijk wel erg leuk zijn
Programma valt er tegen dit jaar, inderdaad. Niet dat het mij veel uitmaakt, trouwens. Omdat ik een aantal jaren terug in een der programmeringscommissies gezeten heb word ik elk jaar weer teruggevraagd om op de dag zelf te vrijwilligeren, en dit jaar mag ik de hele dag de post bij de artiestenkleedkamers bemannen. Ach ja, als ik er eenmaal zit valt het denk ik wel mee; je ziet maar weinig van het echte spektakel buiten, maar je krijgt weer wel een heel ander beeld te zien van het festival (vorig jaar bijvoorbeeld een stonede/dronken Peter Pan Speedrock die alle kleedkamers afstruinden om meer bier te vinden, een met bier gooiend Afrikaans straattheatergezelschap en de verkleedpartijen van Wevie Stonder )
pi_27610053
Ik ben aan het twijfelen. Ozark Henry is wel leuk natuurlijk, maar de films die ze draaien heb ik al gezien en verder zie ik ook niet echt leuke dingen erbij staan..
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 15:53:25 #268
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_27610650
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 08:28 schreef nipeng het volgende:
Alles goed Vampier?
betekend dit dat de ouwe effenaar weg is? Ik kwam daar nogal frequent

[ Bericht 3% gewijzigd door Vampier op 03-06-2005 16:03:43 ]
Free people own guns! Slaves do not!
pi_27613176
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 15:53 schreef Vampier het volgende:

[..]

betekend dit dat de ouwe effenaar weg is? Ik kwam daar nogal frequent

Zo frequent dat 't je niet is opgevallen dat ernaast al zo'n 2 jaar aan een nieuw gebouw word gewerkt?

Het oude gebouw staat er nog, maar ik vrees niet voor lang meer
  vrijdag 3 juni 2005 @ 17:29:09 #270
11502 nipeng
The last ride is free
pi_27613743
Vampier woont niet meer in NL

Het oude gebouw staat er nog. Er staat een ontzettend lelijke puist naast.
Oja, Doornroosje heeft ook al tijden verbouwingsplannen.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 17:31:24 #271
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_27613791
Patronaat is ook al bezig. Ze mogen verdomme wel eens opschieten. Ze deze zomer in de nieuwbouw gaan, maar dat wordt steeds uitgesteld.

Maar de tijdelijke locatie is ook wel leuk. En ik kom er toch zelden. Maar ben wel benieuwd hoe de nieuwbouw wordt.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_27613901
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 17:29 schreef nipeng het volgende:
Oja, Doornroosje heeft ook al tijden verbouwingsplannen.
Ja, het huidige pand schijnt niet meer te voldoen aan de veiligheidsvoorschriften ofzo, en als mogelijke nieuwe locaties zijn al allerlei dingen voorbijgekomen: de Dobbelmanfabriek, de plek van het oude postkantoor naast het station (lijkt mij ideaal!), een samenwerkingsverband met de theater/muziekzaal van Lux, een samenwerkingsverband met Schouwburg/Vereeniging....doe mij dat oude postkantoor maar, dat is ideaal om meer mensen van buiten te trekken, want het huidige Doornroosje ligt voor mij dan wel op kruipafstand, maar mensen die met de trein komen moeten gebruik maken van bus, taxi, fiets of anders een half uur lopen. (Nouja, sinds de aanleg van nieuwe busbaan/fietspad wel korter denk ik, maar dan nog)

Het is allemaal gedoe met geld, ruzie in raadsvergaderingen, voorlopige toezeggingen die dan later weer worden ingetrokken etc. We zien wel wat het wordt.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 18:04:04 #273
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_27614654
Klinkt bekend. Trapman, jongerencentrum hier, heeft het probleem ook al jaren. Het pand waar we nu zitten is oud, lelijk en een projectontwikkelaar wil er winkels met daarboven appartementen bouwen. Logisch, het ligt in het verlengde van de winkelstraat in Schagen.

Trapman moet dus weg, maar waarheen, daar zijn ze nog niet uit. Nu willen ze het oude gemeentehuis slopen, maar dat staat op een monumentenlijst. Ik vind het een goed idee om daar toch eens iets fatsoenlijks te bouwen voor cultuur in Schagen. Een café voor Trapman en een gedeelde zaal met de theatervereniging (ook filmhuis) bijvoorbeeld. Maar dat zal ze wel allemaal te duur worden.

Veel gezeik allemaal, en het ziet er niet naar uit dat we binnenkort uit ons huidige pand gezet worden.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  Moderator vrijdag 3 juni 2005 @ 18:27:25 #274
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_27615167
oeh ik ga morgen naar het geweldige puntpop dat is nog eens andere koek als waldrock
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 3 juni 2005 @ 18:51:27 #275
46794 Berkery
Fat bastard
pi_27615835
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 06:54 schreef nipeng het volgende:

Ik ben zo oververmoeid dat ik heb besloten maar niet naar Waldrock te gaan.
Wees blij!
quote:
In Gods Woord staat dat de duivel rond gaat als een brullende leeuw op zoek naar wie hij kan verslinden. (1Petr. 5:8) Dit probeert hij o.a. door Wâldrock. Elk jaar komen er jongeren op af die zich van geen kwaad bewust zijn en de kans lopen om verslonden te worden.

Wâldrock valt te vergelijken met een uitstorting van zwarte olie. Zwart wat staat voor duisternis met een glinsterende doch funeste aantrekkelijkheid. Een witte en vrije vogel die in contact komt met olie en hierdoor besmeurd wordt, zit gevangen.

Zo is de muziek te vergelijken met de olie en onze jonge mensen met de witte vogel.

De vraag is, laten wij de duivel zijn gang gaan op 4 juni? Blijven we zitten waar we zitten, houden we onze adem in en verroeren wij ons niet als christenen? Of… komen we in actie en gaan we op de bres staan voor deze generatie?

Graag willen wij u stimuleren om voor de laatste optie te gaan.

Op dezelfde dag dat Wâldrock plaats vindt willen wij tegenstand bieden aan het werk van de duivel door God te bidden om in te grijpen, Hem groot te maken en te proclameren dat Hij Heer is. Hierbij weten we dat Satan al verslagen is op het kruis van Golgotha.

Meer info kan je vinden op http://www.wakeuproep.nl/

Ik dacht altijd dat er alleen maar koeien woonden in Burgum, maar nee, ook christenhonden.
No Dukes of Hazzard in the classroom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')