waar te zien: http://www.cinemien.nl/whatthebleep/index_nl.htmlquote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:47 schreef Xlarge het volgende:
ik heb er nog nooit van gehoord , ik ga even wat info ervan opzoeken .
Ik neem aan dat de film wel in de wat kleinere filmhuizen draait ?
Hij draait in Pathe o.a.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:47 schreef Xlarge het volgende:
ik heb er nog nooit van gehoord , ik ga even wat info ervan opzoeken .
Ik neem aan dat de film wel in de wat kleinere filmhuizen draait ?
Ik kan me er iets bij voorstellen dat er weinig wetenschappelijk van "correct" is. Het is meer een filosofie gebaseerd op quantum mechanica (QM). Alles wat je ziet, ruikt, voelt, kunt aanraken,... is eigenlijk niets, is leeg.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:21 schreef RSH11 het volgende:
Ik vond juist door dat verhaal eromheen dat het allemaal veel leuker was om naar te kijken. Ik heb alleen wel gehoord dat het wetenschappelijk gezien weinig voorstelt, m.a.w. het is helemaal niet waar wat er gezegd wordt. Weet iemand hier meer over?
Ja, dat is weer gebassseerd op het feit dat er een energetisch veld aanwezig zou zijn in het vacuum. Nou is dat aardig fysisch te onderbouwen, maar die literatuuur maakt er weer niks van. Leuk verhaaltje, meer niet.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:57 schreef RSH11 het volgende:
Heb jij toevallig ook "The Field" (Het Veld) gelezen, door Lynne McTaggart? Dit gaat over hetzelfde als de film ongeveer, maar dan met wetenschappelijke bewijzen. Misschien dat het een leuke/interessante aanvulling is op de film.
Het laat ook goed zien dat de hedendaagse wetenschap alleen ziet wat binnen het paradigma van vandaag past. Iets dat er vanaf wijkt wordt liever genegeerd. Een beetje als georganiseerde religie. (misschien een beetje generaliserend, maar ik hoop dat je m'n punt ziet)
Ik zelf denk dat er veel waarheid zit in de ontdekkingen van de QM, en ook dingen als de waterkristallen van dr. Emoto. Maar nu raak ik erg off-topic
Kan je daar niet gewoon langs kijken, je gezond verstand gebruiken, en beseffen dat er genoeg bruikbaar materiaal in die film zit waardoor een mensenleven heel wat prettiger kan lopen?quote:Op zaterdag 4 juni 2005 02:05 schreef Haushofer het volgende:
Kutfilm. Verkeerde feiten, Romantisering van wetenschappelijke modelletjes, en de filmmakers zitten bij één of andere sekte. Jammer hoor.
Eindelijk even tijd gemaakt voor je vraag.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 01:10 schreef gaiela het volgende:
misschien ben ik een leek hoor, maar als je zegt: iets is niets, gaat het dan om alle ideeen die we erop geplakt hebben en dat die niet waar of onwaar zijn, maar gewoon onze ideeen.
en zou de wereld er echt beter (?) op worden als niemand meer verdrietig was, iedereen blij rondliep.....
pomdiedom...
Ik kan het proberenquote:Op zaterdag 4 juni 2005 12:07 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Kan je daar niet gewoon langs kijken, je gezond verstand gebruiken, en beseffen dat er genoeg bruikbaar materiaal in die film zit waardoor een mensenleven heel wat prettiger kan lopen?
Ik vond zelf de boodschap over de kracht van gedachte en wat een gedachte kan doen met je lichaam ERG belangrijk.
Maar de wetenschap pretendeert ook niet om "ultieme antwoorden"te krijgen. De wetenschap stelt modellen op, toetst deze, en als het meezit krijgt zo'n model de status van een theorie. Hoe wil je "een realiteit bewijzen"? Wat versta je daaronder? Wat versta je onder "feiten en bewijzen"? Zelf vind ik het vage uitspraken. De realiteit kan worden gevangen in modellen, en that's it. Dat doe je vanuit aannames, inzichten en axioma's (de wiskunde, het idee dat de natuur logisch is, etc ) De uitspraak "we weten niets"vind ik eigenlijk domme dweeperij. Het doet mensen goed om te denken dat we niets weten, zo blijft het heelal mystiek en onvoorspelbaar. De waarheid is dat we een boel weten, maar vanuit ons kader. Beter dan dat wordt het niet. En daar kan ik prima mee leven.quote:Op maandag 22 augustus 2005 04:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Leuk al die reacties. Het grappige aan deze discussie is dat er geen enkel bewijs is voor onze realiteit. Dus wat nou feiten en bewijzen? Kunnen wij een oordeel vellen over feiten terwijl de realiteit waarin die feiten bestaan, niet eens bewezen kan worden?
De titel van de film is "What the bleep do we know" en DAT is waar het hier over gaat. We weten helemaal niets. We kunnen vragen stellen, waar de film ons ook toe aanspoort, maar het ultieme antwoord zullen we nooit vinden.
Ben ik helemaal mee eens!quote:Op maandag 22 augustus 2005 11:46 schreef Haushofer het volgende:
[..]
. De waarheid is dat we een boel weten, maar vanuit ons kader. Beter dan dat wordt het niet. En daar kan ik prima mee leven.
Die film is een leuke aanzet tot nadenken, maar het verkracht en misinterpreteerd een boel theorieen, en zet dit neer als waarheid. En dat staat mij bijzonder tegen van deze film.
Het is gesponsord door de "school van verlichting". Dat zegt een boel, lijkt me.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:40 schreef Nemephis het volgende:
Ik heb de film gezien, is me aangeraden door een medestudent filosofie...
[..]
Ben ik helemaal mee eens!
Het was een aardige film met leuke special effectjes maar ik vraag me toch af of één en ander niet gesponsord werd door de New Age beweging: Naarmate de film naar het einde toewerkte kreeg ik echt heel sterk die indruk namelijk.
Werd Einstein nooit gesponsord?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:17 schreef Haushofer het volgende:
Het is gesponsord door de "school van verlichting". Dat zegt een boel, lijkt me.
Einstein gesponsord? Niet dat ik weet.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:46 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Werd Einstein nooit gesponsord?
Iets waar je in gelooft steunen om het zo de wereld in te brengen zodat mensen er over te weten kunnen komen en vervolgens zonder allerlei vooroordelen hun eigen mening er over kunnen vormen is toch iets fantastisch?
Hoezo zijn ze "sekte-achtig"? En wat is jouw definitie van "sekte-achtig"?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:59 schreef Haushofer het volgende:
[..]
En op je tweede punt: Nee. Niet als het sekte-achtige groeperingen zijn als die school van verlichting.
Maar welke verkeerde interpretaties van theorieen worden er in de film gegeven dan?quote:Zou jij een film, die wetenschappelijk claimt te zijn en gemaakt door de Scientology kerk waarin vervolgens allemaal verkeerde interpretaties van theorieen worden neergekwakt als waarheid, serieus nemen? Ik niet.
Je moet juist de tweede helft kijken, de eerste helft was niet zo interessantquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 18:41 schreef DemonRage het volgende:
Ik heb 'm ooit gedownload en voor niet meer dan de helft gekeken: er zaten opzich wel interessante dingen in, maar het werd me iets te zweverig.
Leuke film om met je vriendin heen te gaan... op een of andere manier wordt het dan toch nog spannend.
Even offtopic, ik heb net je site, zoals deze op FOK staat aangegeven, door de W3C test geduwd, en man, de duivel zit er goed in hoorquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:14 schreef LSDsmurf het volgende:
Ik heb hem gisteren bekeken en vond hem eerst nog redelijk interessant overkomen maar na dat ze over God begonnen kreeg ik al een gevoel van WTF.
Daarna hoorde ik die ene rare blonde vrouw spreken dat we nog steeds dat achterlijke bijgeloof hebben over God terwijl we al de grootste technologie van anti zwaartekracht magneten en magnetische velden tot nulpuntsenergie hebben![]()
Ohja bijna vergeten. Ginder aan de metro verteld die ene vrouw dat de mens voor 90 percent uit water bestaat![]()
Bwa 100% valide HTML is nooit echt een prioriteit geweest. De meeste sites hebben dit probleem en voor zover ik weet zijn er geen problemen met mijn site in IE, Firefox, Mozilla en Opera.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:11 schreef Stenny het volgende:
[..]
Even offtopic, ik heb net je site, zoals deze op FOK staat aangegeven, door de W3C test geduwd, en man, de duivel zit er goed in hoor, zie hier de resultaten, even werken aan de validiteit:
http://validator.w3.org/c(...)ww.dvhardware.net%2F
Aan www.doorhetraam.nl wordt gewerkt, die bestaat al sinds 1998 en heeft meer dan 500 pagina's. Aangezien ik ben begonnen met Frontpage, wat een slecht programma is omdat het een zooi maakt van de broncode, zitten er op de meeste pagina's nog fouten. Mijn man die in de ICT werkt is er, as we speak, mee bezig, hij werkt er al dagen aan, dat is niet niks hoor, meer dan 500 pagina's opknappen. De rest van mijn websites heeft hij al valide gemaakt: (een greep uit:)quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:40 schreef LSDsmurf het volgende:
[..]
Bwa 100% valide HTML is nooit echt een prioriteit geweest. De meeste sites hebben dit probleem en voor zover ik weet zijn er geen problemen met mijn site in IE, Firefox, Mozilla en Opera.
Trouwens op jouw site zit de duivel er ook goed in hoorIk pik er zomaar even een pagina uit en die heeft 164 fouten
.
Leer even de feiten kennen voordat je iets afkraakt, het is een wetenschappelijk feit dat het menselijk lichaam tussen de 65% en 90% uit water bestaat...quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:14 schreef LSDsmurf het volgende:
Ohja bijna vergeten. Ginder aan de metro verteld die ene vrouw dat de mens voor 90 percent uit water bestaat![]()
Ze komt mij niet bepaald over als een persoon die haar medemens wil helpen verlichten, wat dat betreft kan zij en Ramtha zelf (als deze al bestaan heeft) een voorbeeld nemen aan de Boeddha...quote:Ramtha's School tends to attract an older audience than most New Age Movements. The average age for a beginning student is mid-thirties, with some starting as young as age 6, however. According to a study of the advanced students, the typical students "are in midlife, have high levels of education and occupational prestige, and are now choosing to orient themselves in a new direction."
The RSE has become more commercial in the late 1990's. Students must purchase and watch an introductory video before attending classes. The sale of Ramtha books, video's, and audio cassettes has become a profitable business.
Ik heb me een beetje verkeerd verwoord, ik weet wel dat een mens voor het merendeel uit water bestaat maar aangezien deze film bedoelt is voor volwassenen ligt dat helemaal niet in de buurt van de 90%.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 17:14 schreef Plotinus het volgende:
Leer even de feiten kennen voordat je iets afkraakt, het is een wetenschappelijk feit dat het menselijk lichaam tussen de 65% en 90% uit water bestaat...![]()
als je een beetje kritisch of realistisch bent ingesteld zul je er niet veel aan vinden denk ikquote:Op maandag 5 december 2005 17:27 schreef ThomasBerge het volgende:
Ik ben van plan binnenkort de film maar eens op DVD te gaan halen. Ben wel een beetje afgeschrikt door de vele negatieve reacties, maar ben wel benieuwd.
Het wetenschappelijke gedeelte vond ik het minst interessant, dat kende ik al uit de documentaire The Elegant Universe, van PBS Nova, een gerespecteerde Amerikaanse wetenschappelijke zender.quote:Op donderdag 8 december 2005 03:03 schreef MarkzMan_X het volgende:
Wat een rotfilm. Net gezien. Leuke "wetenschappers" ook (vreemd dat Stephen Hawking dit alles niet onderbouwd?).
Hier alle nonsens in de film nog even op een rijtje:
http://skeptico.blogs.com/skeptico/2005/04/what_the_bleep_.html
Leukste is nog:
[afbeelding]
Gechannelde info als bron voor een film.
Ben wel benieuwd hoeveel potentiële New Age/Ramtha zieltjes de film heeft gewonnen. $$$$.
Daar gaat het niet alleen om; Albert ( de fysicus uit de film ) stelt bijvoorbeeld dat zijn verhaal compleet verkeerd wordt neergezet. Ze hebben zijn verhaal zo verknipt dat ze het konden gebruiken voor hun eigen propaganda; hij stelt ook dat hij nooit zo hebben meegewerkt als hij dit van tevoren had geweten.quote:Op donderdag 8 december 2005 06:19 schreef BaajGuardian het volgende:
je zou versteld staan hoeveel info je uit de stilte kunt halen
(ik zelf noem het altijd void ,, leegte . stilte , niks niet nadenken etc , mischien een vorm van meditatie)
een docu afdoen als onzin alleen omdat mensen die eraan meewerken niet hedendaagse methodes hebben is echt zielig.
Indeeed, heb de film ook gezien maar vanaf dat moment begon ik het allemaal toch wat minder te vindenquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:14 schreef LSDsmurf het volgende:
Ik heb hem gisteren bekeken en vond hem eerst nog redelijk interessant overkomen maar na dat ze over God begonnen kreeg ik al een gevoel van WTF.
van http://skeptico.blogs.com/skeptico/2005/04/what_the_bleep_.htmlquote:The first was the claim that when Columbus arrived in the West Indies, the natives were literally unable to see his ships. Why? Because they had never seen ships before, so ships did not exist in their reality.
Ja, inderdaad, er moet toch altijd een eerste keer zijn? Hoe krijg je die mensen dan zover dat ze schip kunnen zien?quote:Op maandag 12 december 2005 12:51 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
van http://skeptico.blogs.com/skeptico/2005/04/what_the_bleep_.html
dat kan ik me nog herinneren ja...
waar slaat dat in HEMELSNAAM op? Iemand die voor het eerst in z'n leven de zee ziet, ondervindt toch ook geen problemen?
"Ik heb gisteravond Titanic voor het eerst gezien"
"En, wat vond je ervan?"
rare situaties krijg je dan
wat bedoel je?quote:Op maandag 12 december 2005 12:52 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, er moet toch altijd een eerste keer zijn? Hoe krijg je die mensen dan zover dat ze schip kunnen zien?
Nou, stel ik kan niet zo'n schip zien aankomen wanneer ik nog nooit een schip heb gezien. Hoe kan ik dan uberhaupt ooit een schip te zien krijgen? Op welk punt zie je dan opeens wel iets? Wanneer vindt de overgang plaats van niet kunnen zien naar kunnen zien?quote:Op maandag 12 december 2005 12:57 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
wat bedoel je?
ja inderdaad...quote:Op maandag 12 december 2005 12:58 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nou, stel ik kan niet zo'n schip zien aankomen wanneer ik nog nooit een schip heb gezien. Hoe kan ik dan uberhaupt ooit een schip te zien krijgen? Op welk punt zie je dan opeens wel iets? Wanneer vindt de overgang plaats van niet kunnen zien naar kunnen zien?
Idd, dat las ik ook ergens. Eens moet toch de eerste keer zijnquote:Op maandag 12 december 2005 12:58 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nou, stel ik kan niet zo'n schip zien aankomen wanneer ik nog nooit een schip heb gezien. Hoe kan ik dan uberhaupt ooit een schip te zien krijgen? Op welk punt zie je dan opeens wel iets? Wanneer vindt de overgang plaats van niet kunnen zien naar kunnen zien?
Daarmee bedoelen ze ongeloof. Zo´n schip is wel even een heel grote stap vanaf de techniek die zij hadden. Denk ook aan de verhalen over hoe ze op "donderstokken" reageerden waardoor ze de "blanken" eerst zagena ls Goden die donder en bliksem konden maken.quote:Op maandag 12 december 2005 12:51 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
van http://skeptico.blogs.com/skeptico/2005/04/what_the_bleep_.html
dat kan ik me nog herinneren ja...
waar slaat dat in HEMELSNAAM op? Iemand die voor het eerst in z'n leven de zee ziet, ondervindt toch ook geen problemen?
"Ik heb gisteravond Titanic voor het eerst gezien"
"En, wat vond je ervan?"
rare situaties krijg je dan
Jij bent toch best wel veel bezig met complotten ed? Wat vind je dan van het feit dat deze film grotendeels gefinancieerd en gefilmd is door leden van een sekte, en dat het beeldmateriaal zo geknipt is dat het als propaganda voor die sekte ("Ramtha school of enlightenment ) kan functioneren? En wat vind je van het feit dat heel veel wetenschappers zich totaal niet kunnen vinden in de beweringen die er gedaan worden over wetenschappelijke theorieen?quote:Op donderdag 8 december 2005 20:15 schreef BaajGuardian het volgende:
ik neem het ook niet allemaal zoals het gebracht word hoor , maar ik ken er wel behoorlijk wat uithalen
zo vond ik het gedeelte op het feestje behoorlijk overdreven , maar de filosofie sprak mij best aan
zie ook mijn topic over Quantum=mechanics
Da's jammer dat je dat weinig zegt, want het beinvloedt de interpretatie natuurlijk enorm.quote:Hallulama:
Het feit dat die Ramtha bij een bepaalde New Age beweging zit zegt mij weinig. Ik focus liever op het verhaal en denk er het mijne van, zonder te gaan zitten miepen "ja maar ze zit bij een sekte", nou en? Misschien is ze ook wel fan van Manchester United.
Die boodschap is alleen waardevol als ze hard gemaakt kan worden. Het placeboeffect is bekend, of we met onze geest dingen buiten ons lichaam kunnen doen staat helemaal niet vast (dat gedoe met wateratomen bijvoorbeeld was bullshit). Lees eens de andere kant van het verhaal achter deze film op http://www.skepsis.nl/bleep.htmlquote:Op zaterdag 4 juni 2005 12:07 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Kan je daar niet gewoon langs kijken, je gezond verstand gebruiken, en beseffen dat er genoeg bruikbaar materiaal in die film zit waardoor een mensenleven heel wat prettiger kan lopen?
Ik vond zelf de boodschap over de kracht van gedachte en wat een gedachte kan doen met je lichaam ERG belangrijk.
Als ze dat bedoelden hadden ze dat moeten zeggen. En niet alles zo "mooi" (en totaal nutteloos?) verpakken.quote:Op dinsdag 13 december 2005 06:56 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Daarmee bedoelen ze ongeloof. Zo´n schip is wel even een heel grote stap vanaf de techniek die zij hadden. Denk ook aan de verhalen over hoe ze op "donderstokken" reageerden waardoor ze de "blanken" eerst zagena ls Goden die donder en bliksem konden maken.
zoiets werd toch daadwerkelijk beweerd? lijkt me toch dat ze iets anders bedoelen dan ongeloof? of misschien is het een manier van communiceren die ik niet begrijp?quote:The first was the claim that when Columbus arrived in the West Indies, the natives were literally unable to see his ships. Why? Because they had never seen ships before, so ships did not exist in their reality.
Nou én? Dat zien ze toch vanzelf? Als ze eenmaal zien dat er mensen op dat hout rondlopen, dan vinden ze dat misschien erg raar, maar ze snappen echt wel wat er aan de hand is. Waarom zouden ze het niet kunnen zien of begrijpen? Omdat ze het nooit eerder gezien hebben? Welke idioot heeft dan ooit die boten gebouwd? Misschien waren de "europeanen" destijds technologisch verder dan de natives aldaar...ik weet het eerlijk gezegd niet, maar ik vind het ronduit belachelijk om te denken dat die mensen er totaal niks van begrepen hebben, of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 13 december 2005 21:15 schreef gr8w8 het volgende:
Alles te maken met affordances. Ze waren totaal onbekend met het fenomeen, geen idee wat het voor nut had. Gewoon een bruine zwarte vlek met witte stukken erboven op het water. Meer functie konden ze er niet aan toewijzen.
De indianen hebben blanken nooit als goden gezien knaap.quote:Op dinsdag 13 december 2005 06:56 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Daarmee bedoelen ze ongeloof. Zo´n schip is wel even een heel grote stap vanaf de techniek die zij hadden. Denk ook aan de verhalen over hoe ze op "donderstokken" reageerden waardoor ze de "blanken" eerst zagena ls Goden die donder en bliksem konden maken.
Kenden ze het begrip Goden wel knul? Hoe dan ook, ik bedoel dat ze ontzettend ontzag hadden voor die magie die ze mee brachten.quote:Op woensdag 14 december 2005 04:03 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
De indianen hebben blanken nooit als goden gezien knaap.
In Z-Amerika waren ze als de doods voor de Spanjaarden. Die hebben alle natives daar gewoon afgeknald. Was niets goddelijks aan.
dat je het leest wil niet zeggen dat je het klakkeloos overneemt en slikt als zoete koek. het zijn gewoon interesante vernieuwende ideeen waar je over leest. sommige kun je je in vinden en andere niet.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:19 schreef gr8w8 het volgende:
Wel grappig dat veel mensen hier wel over vallen, maar de boeken van Dan Brown slikken als zoete koek.
ik vond het niet echt een leuk boek...erg voorspelbaar allemaal...quote:Op woensdag 14 december 2005 10:19 schreef gr8w8 het volgende:
Wel grappig dat veel mensen hier wel over vallen, maar de boeken van Dan Brown slikken als zoete koek.
Heb je je wel eens verdiept in de cultuur van Azteken/Inca's/Maya's c.s.? Hun samenleving draaide om het aanbidden van goden. Dus kom niet aan met "kenden ze het begrip goden wel".quote:Op woensdag 14 december 2005 09:01 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Kenden ze het begrip Goden wel knul? Hoe dan ook, ik bedoel dat ze ontzettend ontzag hadden voor die magie die ze mee brachten.
Non-argument. Het woord Dan Brown/Da Vinci-code is hier niet gevallen. Het gaat hier om de sektarische film "what the bleep do we know".quote:Op woensdag 14 december 2005 10:19 schreef gr8w8 het volgende:
Ga voortaan wat eerder slapen alsjeblieft.quote:Op donderdag 15 december 2005 04:39 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Heb je je wel eens verdiept in de cultuur van Azteken/Inca's/Maya's c.s.? Hun samenleving draaide om het aanbidden van goden. Dus kom niet aan met "kenden ze het begrip goden wel".
Ontzag voor de wapens van de Spanjaarden hebben ze nooit gehad. Lees je in.
[..]
Non-argument. Het woord Dan Brown/Da Vinci-code is hier niet gevallen. Het gaat hier om de sektarische film "what the bleep do we know".
Dat je deze film wil verdedigen vind ik prima. Discussies sieren het leven. Maar staaf wel je argumenten met relevante feiten, anders is het einde zoek.
Dan Brown is fictie, entertaining om te lezen, leuk om eens over na te denken en te discussieren, en that's it.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:19 schreef gr8w8 het volgende:
Het zou dus kunnen dat we nu ook al ufo's waarnemen zonder dat we het weten. En dat we door het ongeloof ze gewoon niet kunnen waarnemen.quote:Op dinsdag 13 december 2005 21:34 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
Nou én? Dat zien ze toch vanzelf? Als ze eenmaal zien dat er mensen op dat hout rondlopen, dan vinden ze dat misschien erg raar, maar ze snappen echt wel wat er aan de hand is. Waarom zouden ze het niet kunnen zien of begrijpen? Omdat ze het nooit eerder gezien hebben? Welke idioot heeft dan ooit die boten gebouwd? Misschien waren de "europeanen" destijds technologisch verder dan de natives aldaar...ik weet het eerlijk gezegd niet, maar ik vind het ronduit belachelijk om te denken dat die mensen er totaal niks van begrepen hebben, of iets dergelijks.
Dan doe je het menselijk brein toch tekort, denk ik.
Dat zou wel passen in de theorie van de film, volgens mij. Alleen vraag je je dan af wat de mensen waarnemen, die beweren vliegende schotels te zien.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:04 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Het zou dus kunnen dat we nu ook al ufo's waarnemen zonder dat we het weten. En dat we door het ongeloof ze gewoon niet kunnen waarnemen.
jawel hoor ! . lees je inquote:De indianen hebben blanken nooit als goden gezien knaap.
klopt die zien wel wat, maar wat weten ze/we niet. dat hadden de indianen toen ook, alleen dachten ze er niet over na dat ze iets bijzonders zagen, wij denken dat al wel.quote:Op donderdag 15 december 2005 14:03 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Dat zou wel passen in de theorie van de film, volgens mij. Alleen vraag je je dan af wat de mensen waarnemen, die beweren vliegende schotels te zien.
meng je in de discussie of ga wegquote:Op donderdag 15 december 2005 09:25 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Ga voortaan wat eerder slapen alsjeblieft.
Verlichte geesten misschien?quote:Op donderdag 15 december 2005 14:03 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Dat zou wel passen in de theorie van de film, volgens mij. Alleen vraag je je dan af wat de mensen waarnemen, die beweren vliegende schotels te zien.
misschien...ik zal het niet geheel uitsluiten, maar erg onaannemelijk vind ik het wel.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:04 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Het zou dus kunnen dat we nu ook al ufo's waarnemen zonder dat we het weten. En dat we door het ongeloof ze gewoon niet kunnen waarnemen.
Maar "wij" kennen het begrip buitenaards leven al, daar wringt het me een beetje. Echt leek zijn we niet.quote:Op donderdag 15 december 2005 17:18 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
misschien...ik zal het niet geheel uitsluiten, maar erg onaannemelijk vind ik het wel.
we zouden het misschien niet als buitenaards leven herkennen..maar we zouden het wel vreemd vinden, en dus zouden we het onderzoeken...en tot de conclusie komen dat het buitenaards leven ismisschien beetje kort door de bocht......maar ja
wat heeft de term ermee te maken?quote:Op donderdag 15 december 2005 17:20 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Maar "wij" kennen het begrip buitenaards leven al, daar wringt het me een beetje. Echt leek zijn we niet.
Je vergat je smiley trouwens.quote:Op donderdag 15 december 2005 17:15 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
meng je in de discussie of ga weg
???
volgens mij draven we nu een beetje door..quote:Op donderdag 15 december 2005 17:38 schreef gr8w8 het volgende:
Als je totaal onbekend bent met een fenomeen, hoe wil je dan een labeltje eraan toewijzen, buiten het predikaat "vreemd" of "onbekend"?
[..]
Je vergat je smiley trouwens.![]()
Hoe heb je dat thuis gedaan dan? Ben er wel nieuwsgierig naar...quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:24 schreef FuifDuif het volgende:
Dr. Masaru Emoto met het waterexperiment is trouwens echt geweldig. Je kunt dat ook zelf thuis uitproberen en het werkt!
Je gaat die film toch niet serieus nemen hequote:Op woensdag 28 december 2005 18:51 schreef Hallulama het volgende:
Oh ImmovableMind, you scary cat, your nick name fits perfectly!
Ramtha zei wijze dingen:
- "How could man sin against God?"
- "I don't think you're bad, I don't think you're good either, I think you're God!" (menig natuurkundige zal deze uitspraak onderschrijven, afhankelijk van de definitie van "God", mind you)
In MILF Hunter zegt men alleen maar zoiets als "Wanna fuck?", ik bedoel, DAAR zou ik pas bang van worden
Gelul, ook mensen die de zaak niet helemaal op een rijtje hebben kunnen hele goede dingen zeggen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:05 schreef onemangang het volgende:
Wil je weten wie die blonde vrouw Ramtha eigenlijk is, dan moet je eens naar dit filmpje kijken. Zij zit in het begin. En denkt dat ze een 3500 jaar oude strijder uit atlantis is. En is daar nog serieus over ook.
Weet je gelijk in welke categorie je deze film moet plaatsen.
Tuurlijk, daar heb je wel gelijk in, maar iemand die denkt dat ze de reincarnatie is van een strijder uit een mythisch land (en dar zelf niet eens de locatie van aan kan wijzen) in een programma dat zich profileert als 'wetenschappelijk' kan ik niet serieus nemen. Misschien wel als aangeklede Donald Duck in een show van Disneyland, maar in een film als deze?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:14 schreef Hallulama het volgende:
Net zoals een manke ook weet hoeveel 1 + 1 is, of een mentaal gestoorde nog altijd prachtig kan tekenen, of niet boert tijdens het eten, terwijl jij dat wel doet.
Jij denkt dat als een bepaalde persoon iets doet wat volgens bepaalde algemene regels niet door de beugel kan, dat dan direct ALLES wat van die bepaalde persoon komt niet door de beugel kan.
Dat is ook mijn instellig over de film. Haal eruit wat jezelf kunt gebruiken. Voor de rest zitten er idd veel pseudo wetenschappelijke dingen in... maar wie zegt dat deze dingen incorrect zijn? Vooral op spiritueel gebied zijn veel dingenhandig om toe te passen. En zeker op dat vlak gebruik je alleen zdie dingen die jezelf aanstaan. Op deze fiets heeft deze film mij op persoonlijk vlak heel fel vooruit geholpen...quote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:44 schreef Hallulama het volgende:
Ik plak sowieso liever zo min mogelijk labels op wat dan ook, en als andere dat doen, zoals deze film claimt wetenschappelijk te zijn, dan negeer ik dat gewoon, ik haal er slechts uit wat er voor mij in zit, zonder bevooroordeeld te zijn door wat dan ook.
Wat wordt er door wie dan ook gezegd, en wat heb ik er aan?
Maar eeh, heb je wel gehoord wat Ramtha zoal verkondigde in de film?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |