OMFG, een flame de (V)MBO'ers topic...quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:39 schreef -Dominator- het volgende:
STERF.... zelf
(Leuk een NEE stem topic!!)
Er is een pamflet uitgedeeld met de belangrijkste hoofdlijnen. De volledige grondwet is op te vragen als je dat nodig vindt.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:42 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
OMFG, een flame de (V)MBO'ers topic...
En idd... Sterf !
Hoe kun je nou een volk vragen te stemmen over iets waar ze totaal niets vanaf weet ?
Vertel mij aub van wie die laatste precieze quote is, met naam.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dit in tegenstelling tot de genuanceerde wijze waarop het JA-kamp handelt?
"Bij een nee-stem gaat het licht uit"
"Als we nee stemmen wordt het oorlog"
En la pièce de resistance:
"Als we nee stemmen, komt er weer een Holocaust" (VVD)TS
Dat denk ik ook wel. Lijkt me alleen dat bv ene Jantje een beetje amok gaat maken in de kamer als laten we zeggen bv 70% tegen stemt en de kamer stemt voor.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:48 schreef DarkElf het volgende:
komt er toch wel door, zo'n referendum is gewoon een zoethudertje
Ik denk dat dan toch echt de pleuris uitbreekt in dit land. Er is een verschuiving gaande de laatste jaren van makke schapen naar mondig volk. Kijk naar Wilder, kijk naar Fortuyn. Dergelijke radicale partijen waren de decennia ervoor ondenkbaar. De kiezer wordt mondiger.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:48 schreef DarkElf het volgende:
komt er toch wel door, zo'n referendum is gewoon een zoethudertje
Geen kranten gelezen de laatste dagen? Niks gehoord over het referendum-filmpje van de VVD? Plaatjes van Auschwitz met groot de tekst "dit nooit meer"?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:50 schreef Panatic85 het volgende:
[..]
Vertel mij aub van wie die laatste precieze quote is, met naam.
Oh, je bent er zo een. Dan heeft verdere discussie geen zin.quote:Bepaalde uitspraken worden opgeklopt door de (toevallig linkse) media.
Ken jij de Nederlandse grondwet van A tot Z?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:53 schreef Megumi het volgende:
TS geef eens aan waarom wij Ja zouden moetyen stemmen. mag aannemen dat jij die grondwet van A tot Z kent dus.
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:56 schreef Panatic85 het volgende:
[quote]:
Het is toch ook zo dat een oorlog voorkomen kan worden met een grondwet.
Als de meerderheid JA stemt zou het maar eens aangeven hoe slecht de Nederlander zich informeert en hoe hoog het kudde-gehalte is.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:55 schreef Panatic85 het volgende:
Als de meerderheid NEE stemt zou het maar eens aangeven hoe slecht de Nederlander zich informeert en hoe hoog het kudde-gehalte is.
Um, sorry, maar ik heb de regering niet gekozen. Bovendien toon je aan hoeveel je er vanaf weet. Het Kabinet heeft helemaal niks te negeren. Dit is een raadgevend referendum aan het Parlement. De regering heeft de Grondwet geaccepteerd, het Parlement moet ratificeren. Als het Parlement NEE zegt, heeft het Kabinet helemaal niks meer te negeren.quote:Het kabinet krijgt mijn volledige steun als ze het NEE van het volk negeren. Wellicht niet zo democratisch zou je denken, maar het zijn toch onze volksvertegenwoordigers die we zelf in de gelegenheid hebben gesteld te regeren, en dus ook om dit soort besluiten te nemen.
Hoewel dit off topic is: Links heeft nooit ontkend dat er ingegrepen moest worden. Links zou de pijn echter wel iets rechtvaardiger verdeeld hebben (afschaffing hypotheekrente-aftrek, bijvoorbeeld).quote:Balkenende levert overigens prima werk met zijn kabinet, oke hij neemt besluiten die niet voor iedereen voordelig uitpakken, maar het zijn besluiten die in deze financieel zware tijden genomen MOETEN worden, de linkse partijen hadden hier net zo goed aan moeten geloven.
Je kunt ook zeggen dat de overheid met Balkenende aan kop te weinig heeft gedaan om mensen te informeren waarom het nodig is ja te stemmen op de grondwet. Het geven van informatie hier over is een taak van de overheid. En je kunt denk ik niet zeggen dat de overheid veel moeite doet om het volk van juiste informatie te voorzien. Zalm heeft tenslotte ook een potje verplicht zitten liegen over de euro. Een nee stem zou denk ik wel goed zijn om ze eens goed wakker te schudden.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:55 schreef Panatic85 het volgende:
Als de meerderheid NEE stemt zou het maar eens aangeven hoe slecht de Nederlander zich informeert en hoe hoog het kudde-gehalte is.
Die generalisering was dom van me, ik liet me leiden door emotiesquote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:59 schreef MrTorture het volgende:
Ik heb MBO gedaan, moet ik (volgens jou) nu maar nee gaan stemmen ofzo?
Je maakt jezelf niet echt geloofwaardiger op deze manier. Wat is dat nou voor motivatie? Ja stemmen op 'ideologische gronden'? En Europa draait al decennialang zonder Grondwet. Wat zou het (economisch) verschil zijn als we de Grondwet nu ineens invoeren dan?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:59 schreef Panatic85 het volgende:
[..]
Ken jij de Nederlandse grondwet van A tot Z?
Ik stem JA uit ideologisch standpunt (verenigd Europa) en ecomisch (bevorderlijk voor de handelsbetrekkingen van Nederland met Europa). Vroeg of laat is dit toch de volgende logische stap in Europa.
Europa
/samequote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:59 schreef Panatic85 het volgende:
[..]
Ik stem JA uit ideologisch standpunt (verenigd Europa) en ecomisch (bevorderlijk voor de handelsbetrekkingen van Nederland met Europa). Vroeg of laat is dit toch de volgende logische stap in Europa.
Europa
Wat nou 'inschattingsfout'? Hoe leg jij een dergelijk filmpje dan uit?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:56 schreef Panatic85 het volgende:
Het is toch ook zo dat een oorlog voorkomen kan worden met een grondwet. Dat jij ervan maakt dat ermee gedreigd wordt is jouw eigen inschattingsfout.
Gelul. Toon maar aan. Bewijs maar. Je kunt een hoop roepen, maar waar baseer je dat op?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:03 schreef Panatic85 het volgende:
Als we NEE stemmen kan het ons economisch schaden. Lijkt me duidelijk.
En daar hebben we de grondwet voor nodig? Ik was aan het twijfelen, maar ik neig steeds meer naar een NEE.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:59 schreef Panatic85 het volgende:
[..]
Europa
Nou, dan stem jij lekker JAquote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:03 schreef Panatic85 het volgende:
Als we NEE stemmen kan het ons economisch schaden. Lijkt me duidelijk.
Guttegut ik verwissel het woord regering met kabinet en gelijk weet ik er niks vanaf.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Um, sorry, maar ik heb de regering niet gekozen. Bovendien toon je aan hoeveel je er vanaf weet. Het Kabinet heeft helemaal niks te negeren. Dit is een raadgevend referendum aan het Parlement. De regering heeft de Grondwet geaccepteerd, het Parlement moet ratificeren. Als het Parlement NEE zegt, heeft het Kabinet helemaal niks meer te negeren.
[..]
Dat weet je dus niet. Het volk heeft dit Kabinet NIET gekozen. Het volk kiest het Parlement, het Parlement benoemt de Regering. Ga je schoolgeld terughalen. Bovendien: Als je het verschil tussen Parlement en Kabinet zo slecht kent, dat je 'de woorden even verwisselt' is het niet denderend gesteld met je kennis. Niet denderend genoeg in ieder geval om zo'n toon aan te slaan.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:07 schreef Panatic85 het volgende:
[..]
Guttegut ik verwissel het woord regering met kabinet en gelijk weet ik er niks vanaf.
Je hoeft mij niet te vertellen hoe het regeringsstelsel in Nederland werkt mannetje.
Het volk heeft dit kabinet gekozen. Derhalve zijn zij gemachtigd dit soort besluiten te nemen.
'quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
"Als we nee stemmen wordt het oorlog"
Er is een pamflet uitgedeeld inderdaad, afkomstig van de nederlandse regering. Die willen dat we Ja stemmen dus ik verwacht niet dat het erg objectief zal zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:46 schreef Panatic85 het volgende:
Er is een pamflet uitgedeeld met de belangrijkste hoofdlijnen. De volledige grondwet is op te vragen als je dat nodig vindt.
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:10 schreef FatherJack het volgende:
Voor de mensen die NEE stemmen, gaan jullie dat doen tot jullie dood? Want reken er maar op dat het onderwerp regelmatig terug gaat komen.
Als de Grondwet blijft zoals hij is, ja. Er zal echt het nodige aan zekerheden moeten worden ingebouwd voor de bescherming van kleinere landen en de rechten van de burgers als geheel voordat ik omga naar ja.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:10 schreef FatherJack het volgende:
Voor de mensen die NEE stemmen, gaan jullie dat doen tot jullie dood? Want reken er maar op dat het onderwerp regelmatig terug gaat komen.
En nu is de macht naar de burger overgedragen. Het referendum is bindend verklaard door in elk geval de PvdA. (Onvoorwaardelijk.) en het CDA (60 % de ene of de andere kant op, 30 % opkomst.). Ik meen mij ook nog te herinneren dat GL zoiets had gedaan.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:07 schreef Panatic85 het volgende:
Het volk heeft dit kabinet gekozen. Derhalve zijn zij gemachtigd dit soort besluiten te nemen.
Ik heb niet eens de moeite genomen om die propagandafolder te lezen. Ik lees me zelf wel in her en der en aan de hand daarvan bepaal ik of ik de ja dan wel niet te nee JA of NEE stemquote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:11 schreef Lod het volgende:
[..]
Er is een pamflet uitgedeeld inderdaad, afkomstig van de nederlandse regering. Die willen dat we Ja stemmen dus ik verwacht niet dat het erg objectief zal zijn.
Als turkije 1 vande EU lidstaten aanvalt. Zijn de 24 andere lidstaten VERPLICHT te helpen verdedigen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat nou 'inschattingsfout'? Hoe leg jij een dergelijk filmpje dan uit?
En waarom zou een Grondwet een oorlog voorkomen? Alsof papier ooit een oorlog heeft voorkomen. In theorie moet het Handvest van de VN ook oorlogen tussen lidstaten voorkomen. Sterker nog, de VS heeft het Handvest totaal genegeerd en is Irak binnen gevallen. Denk jij nou echt dat een Europese Grondwet (ik noem maar wat) Turkije zou beletten om Servie aan te vallen als de Turken dat nodig vinden?
Doe asjeblieft niet zo oogkleppen-naief, zeg.
Leg dat eens uit. Kijken we bijvoorbeeld naar Engeland dat niet mee doet aan de euro en wellicht ook niet mee doet aan de grondwet. Daar gaat het veel beter met de economie dan in de rest van europa. Je zou dus aan de hand van dit voorbeeld beter nee kunnen stemmen. Tevens geeft deze post geen enkel argument waarom een europese grondwet beter is voor de economie.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:59 schreef Panatic85 het volgende:
[..]
Europa
Ja precies, een beetje SBS-6 kijken, groep wilders volgen want die heeft zo een leuk kapselquote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:13 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Ik heb niet eens de moeite genomen om die propagandafolder te lezen. Ik lees me zelf wel in her en der en aan de hand daarvan bepaal ik of ik de ja dan wel niet te nee JA of NEE stem
Ik zou nooit politieke partijen op hun woord geloven; ze zijn me iets te 'powerhungry' daarvoor.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:14 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja precies, een beetje SBS-6 kijken, groep wilders volgen want die heeft zo een leuk kapsel
en SP verteld ook altijd de waarheid...
Bullshitquote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:14 schreef Megumi het volgende:
[..]
Leg dat eens uit. Kijken we bijvoorbeeld naar Engeland dat niet mee doet aan de euro en wellicht ook niet mee doet aan de grondwet. Daar gaat het veel beter met de economie dan in de rest van europa. Je zou dus aan de hand van dit voorbeeld beter nee kunnen stemmen. Tevens geeft deze post geen enkel argument waarom een europese grondwet beter is voor de economie.
ja erg he, goh wat zou dat een zware impact hebbenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:14 schreef Jozzy het volgende:
[..]
Als turkije 1 vande EU lidstaten aanvalt. Zijn de 24 andere lidstaten VERPLICHT te helpen verdedigen.
En watnou als 1 van de lidstaten zomaar om wat voor reden dan ook een land aanvalt dat géén lid is van de EU? Je wordt er als lidstaat dan wel op afgerekend dunkt mequote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:14 schreef Jozzy het volgende:
[..]
Als turkije 1 vande EU lidstaten aanvalt. Zijn de 24 andere lidstaten VERPLICHT te helpen verdedigen.
Dat is helaas geen bullshit. Maar een vaststaand feit.quote:
Maar de eventuele negatieve gevolgen, zijn toch geen reden om JA te stemmen als het voorstel dat er nu ligt gewoonweg niet deugt?? Bovendien: Als Frankrijk straks ook tegen stemt (en daar zit het nu toch echt naar uit), gaat het hele feest niet door...quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:50 schreef Panatic85 het volgende:
[..]
Bepaalde uitspraken worden opgeklopt door de (toevallig linkse) media.
Er wordt eenvoudigweg een vergelijking getrokken naar de 2e wereldoorlog en hoe de onderlinge verhoudingen tussen landen toen waren. Mijns inziens niets mis mee.
Bovendien, Nederland KAN niet zonder Europa, een NEE-stem van Nederland kan uiteindelijk wel eens negatieve gevolgen hebben voor de economische betrekkingen met bepaalde landen die voor Nederland van cruciaal belang zijn. Nederland leeft van Europa en is er van afhankelijk, of je dat nu leuk vindt of niet.
Ik vind het wel uitermate knap van je dat je precies weet hoe en waar ik aan mn info kom zegquote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:14 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja precies, een beetje SBS-6 kijken, groep wilders volgen want die heeft zo een leuk kapsel
en SP verteld ook altijd de waarheid...
nee dat is slim
"nu beter met de economie" is zoooo een statistiek aanpasbaar getal dat ik het sowieso al niet kan vertrouwenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is helaas geen bullshit. Maar een vaststaand feit.
wel zo blind, maar wel latijn kunnen schrijven? ik geloof je nietquote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:20 schreef DaMook het volgende:
Gewoon afschaffen de EU, daarvoor ging het ook goed met NL, dus waarom zou het nu dan slechter gaan als eerst ?
OMG een balkenende knuffelaarquote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:55 schreef Panatic85 het volgende:
Het kabinet krijgt mijn volledige steun als ze het NEE van het volk negeren. Wellicht niet zo democratisch zou je denken, maar het zijn toch onze volksvertegenwoordigers die we zelf in de gelegenheid hebben gesteld te regeren, en dus ook om dit soort besluiten te nemen.
Balkenende levert overigens prima werk met zijn kabinet, oke hij neemt besluiten die niet voor iedereen voordelig uitpakken, maar het zijn besluiten die in deze financieel zware tijden genomen MOETEN worden, de linkse partijen hadden hier net zo goed aan moeten geloven.
Balkenende II
Deze reactie komt denk ik in mn top10 meest mongole reacties op fok.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:16 schreef Yildiz het volgende:
[..]
ja erg he, goh wat zou dat een zware impact hebben
we helpen nu toch ook mee in Irak?
Nou dan
Goed planquote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:22 schreef nexhil het volgende:
[..]
OMG een balkenende knuffelaar,
tijd voor![]()
Nah.. dat ook maar eens geprobeerdquote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:16 schreef redvox het volgende:
Ik heb gewoon de referendumwijzer(s) ingevuld, en dan is het antwoordt steeds "nee".
Nah.. dat helpt zeg...Toch maar zelf nadenken dan...quote:Resultaat
Uw opvattingen komen voor
50%
overeen met de Grondwet.
Nederland heeft een groei van 1,2%. De UK 3,2 procent. Toch een aardig verschil. Bron www.cia.govquote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:19 schreef Yildiz het volgende:
[..]
"nu beter met de economie" is zoooo een statistiek aanpasbaar getal dat ik het sowieso al niet kan vertrouwen
das net zoiets als ja ik heb nu 70% procent honger
en morgen 72%
geen echt zichtbaar verschil, eerder, gevoel
als je pas met echte cijfers komt, per inwoner, en dan over de laatste 5-10 jaar, geloof ik je pas.
Helaas zitten al die statistici zo níet in elkaar.
ben er nu écht vandoor
Ik mag alleen nog niet stemmenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:32 schreef Metro2005 het volgende:
Hier nog een havo klant die nee gaat stemmen.
Natuurlijk hebben ze allang hun keuze gemaakt, maar als een ruime meerderheid NEE stemt hebben ze zichzelf toch weer in een moeilijke situatie geplemt.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:37 schreef nicket84 het volgende:
JE kan nee stemmen, maar het word toch JA.... De stemmen van ons gebruiken ze als een mening, maar niet als een definitief besluit.. Die beslissing maken ze zelf uiteindelijk...
.......Ik vind het zo maar weinig nut hebben om te stemmen.. Als we (in mijn ogen) toch geen inbrengen hebben. Want ik denk dat ze allang een keuze hebben gemaakt
welke van de zovele referendumwijzers? want de een neigt naar de nee stemmers, en de ander neigt naar de ja stemmers. ga je toch eens inlezen, en niet zo'n referendumwijzertje doen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:16 schreef redvox het volgende:
Ik heb gewoon de referendumwijzer(s) ingevuld, en dan is het antwoordt steeds "nee".
Als het antwoord je niet bevalt is de referendumwijzer onjuistquote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:41 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
welke van de zovele referendumwijzers? want de een neigt naar de nee stemmers, en de ander neigt naar de ja stemmers. ga je toch eens inlezen, en niet zo'n referendumwijzertje doen.
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:49 schreef buzzer het volgende:
Nederland is overgereguleerd, en in Europa gaan ze daar nog veel verder in.
Twee verschillende visies op hetzelfde?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:46 schreef plasticvlinder het volgende:
de EU wordt minder bureaucratisch (iets wat ik graag in Nederland ook zou willen zien)
Hehehehequote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hee, ik wist niet dat Balkenende ook op Fok! postte!
Ik stem niet tegen het kabinet (al ben ik wel wel tegen), ik stem niet voor een betere besluitvorming in europa, ik stem voor Nederlandquote:Je stemt niet voor of tegen het kabinet... maar voor een betere besluitvorming in europa!
Eerst nog even NEE stemmenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:26 schreef Panatic85 het volgende:
Wat lopen er op FOK toch veel debielen rond .. Een boodschap voor deze mensen:
STERF
Ben jij vergeten dat één onderdeel van de grondwet de beperking van het aantal europarlementariërs is? Door Ja te stemmen kun je juist voorkomen dat er geld naar Brussel vloeit.....quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En nu ga ik werken om de slarissen van al die dure Europarlementariers te betalen via allerlei Belastingen die rechtstreeks naar Brussel vloeien (of zijn we allemaal even vergeten dat Nederland per inwoner het meeste bijdraagt aan Europa?)
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:20 schreef Zeverzak het volgende:
En na al dit geblaat blijf ik toch NEE stemmen!!![]()
Volgens mij willen ze dan gewoon opnieuw stemmen, tenminste dat was op de radio.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:54 schreef -Xerxes- het volgende:
Als de meerderheid NEE stemt en ze drukken het er toch door, dan dien ik desnoods zelf een motie van wantrouwen in tegen heel het kabinet![]()
blijkbaar, maar let op mijn woordenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:55 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
[..]
Twee verschillende visies op hetzelfde?
Game on!
Ik haal het niveau flink naar beneden hé?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:29 schreef Natalie het volgende:
Je wist nog niet dat hier debielen rondliepen?
Ik doelde niet op jou, hoor, nietzquote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:33 schreef nietzman het volgende:
Ik haal het niveau flink naar beneden hé?.
Aangezien 80% van de bevolking lompe kuddebeesten zijn is dit niet goed.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik denk dat dan toch echt de pleuris uitbreekt in dit land. Er is een verschuiving gaande de laatste jaren van makke schapen naar mondig volk. Kijk naar Wilder, kijk naar Fortuyn. Dergelijke radicale partijen waren de decennia ervoor ondenkbaar. De kiezer wordt mondiger.
Who died and made you God?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:55 schreef Panatic85 het volgende:
Over het gebruik van valse argumenten gesprokenquote:[quote]
Balkenende levert overigens prima werk met zijn kabinet, oke hij neemt besluiten die niet voor iedereen voordelig uitpakken, maar het zijn besluiten die in deze financieel zware tijden genomen MOETEN worden, de linkse partijen hadden hier net zo goed aan moeten geloven.
Balkenende II
Hehe, dat verdrag is minstens zo belangrijk, maar een stuk duidelijker.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:28 schreef von_manstein het volgende:
En dat oorlogs verhaal is ook maar een beetje overtrokken. Of zijn we niet meer lid van de NAVO/NATO ? ( http://www.nato.int/docu/other/nl/treaty-nl.htm )
OMG,quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:40 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
En dát gun ik ze van harte. Sterker nog, ik denk dat ik niet eens de enige was die het geen bal uit had gemaakt als Balkie met dat gesodemieter een tijdje terug een been had moeten missen![]()
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:19 schreef TGT het volgende:
Ik stem nee, waarom weet ik niet. TS irriteren denk ik.
Die moeite heb ik wel genomen, omdat ik anders vind dat ik niet echt recht van spreken heb. En naar mijn mening is die 'voorlichtings'folder tenenkrommende propaganda. Gelijkaardig aan de Pravdaquote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:13 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Ik heb niet eens de moeite genomen om die propagandafolder te lezen. Ik lees me zelf wel in her en der en aan de hand daarvan bepaal ik of ik de ja dan wel niet te nee JA of NEE stem
Ik zeg ook nergens dat het goed is, ik signaleer alleen de trend. Maar natuurlijk is het wel goed dat de kiezer mondiger wordt. En ik ga iets genuanceerder om met die "80%" van jou, want dat vind ik een overdreven generalisatie.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:50 schreef Kondros het volgende:
[..]
Aangezien 80% van de bevolking lompe kuddebeesten zijn is dit niet goed.
Klets. De parlementariers worden vervangen door commissieleden, ambtenaren, tolken, extra huisvesting, extra reiskosten voor ambtenaren, tolken en heen en weer verhuizen tussen Straatsburg en Brussel etcetera ad infinitum.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:14 schreef Croga het volgende:
[..]
Ben jij vergeten dat één onderdeel van de grondwet de beperking van het aantal europarlementariërs is? Door Ja te stemmen kun je juist voorkomen dat er geld naar Brussel vloeit.....
Jij bent voor, dan stem je voor, maar laat anderen hun mening lekker hebben...quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:50 schreef Panatic85 het volgende:
[..]
Bepaalde uitspraken worden opgeklopt door de (toevallig linkse) media.
Er wordt eenvoudigweg een vergelijking getrokken naar de 2e wereldoorlog en hoe de onderlinge verhoudingen tussen landen toen waren. Mijns inziens niets mis mee.
Bovendien, Nederland KAN niet zonder Europa, een NEE-stem van Nederland kan uiteindelijk wel eens negatieve gevolgen hebben voor de economische betrekkingen met bepaalde landen die voor Nederland van cruciaal belang zijn. Nederland leeft van Europa en is er van afhankelijk, of je dat nu leuk vindt of niet.
Dat ding is een schande, staan gewoon dingen in die in de grondwet anders staan, het is allemaal zo neergezet dat een ja stem logisch lijkt, maar als je er echt induikt blijken er hele andere dingen gezegd te worden en dingen bij te zitten die een heel ander beeld scheppen...quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:11 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
[..]
Die moeite heb ik wel genomen, omdat ik anders vind dat ik niet echt recht van spreken heb. En naar mijn mening is die 'voorlichtings'folder tenenkrommende propaganda. Gelijkaardig aan de Pravda
Dat hier geen kamervragen over gesteld zijn is mij een raadsel![]()
![]()
![]()
![]()
Omdat anders de Goelag wacht....quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:11 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
[..]
Die moeite heb ik wel genomen, omdat ik anders vind dat ik niet echt recht van spreken heb. En naar mijn mening is die 'voorlichtings'folder tenenkrommende propaganda. Gelijkaardig aan de Pravda
Dat hier geen kamervragen over gesteld zijn is mij een raadsel![]()
![]()
![]()
![]()
Hey je bent zwartquote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:33 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat ding is een schande, staan gewoon dingen in die in de grondwet anders staan, het is allemaal zo neergezet dat een ja stem logisch lijkt, maar als je er echt induikt blijken er hele andere dingen gezegd te worden en dingen bij te zitten die een heel ander beeld scheppen...
Precies, zo denk ik er ook over.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:44 schreef Maximus.Proximus het volgende:
Misschien offtoppic, maar er wordt altijd gezegd door "Den Haag" dat de gemiddelde burger niet geinteresseerd is in politiek. Als er 1 ding is wat niet klopt, dan is het dat. Als je de discussies alleen al op Fok! leest, dan weet je dat dat echt niet het geval is.
Het feit dat de opkomst bij de verkiezingen zo laag is, ligt niet aan de "ongeinteresseerdheid" van de burgers, maar aan het feit dat men het gevoel heeft dat het toch niets uitmaakt wie er in de tweede kamer zit. Mooie beloftes voor de verkiezingen, maar als men er eenmaal zit, dan gedragen die politici zich als een stel regenten en hebben ze een allemaal een eigen agenda.
En dat wreekt zich op momenten dat de burger zijn stem echt kan laten horen. Dus nu bij een referendum bijvoorbeeld. Daar komt nog bij dat de burger onvoldoende is voorgelicht en de voorlichting (lees propaganda) die men krijgt !!!!? Joseph Goebbels zou er trots op zijn geweest. (met als klapstuk het filmpje waarbij de concentratiekampen en Sebrenica van stal werden gehaald)
vreemd he, dat de gemiddelde burger NEE stemt.
Persoonlijk ben ik niet tegen de grondwet, maar de manier waarop wij als burgers behandeld worden door onze (notabene gekozen leiders) dient toch eens tegen het licht gehouden te worden.
Dus ik weet het nog zo net niet wat ik ga stemmen, maar het neigt sterk naar een (protest) NEE.
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:29 schreef Natalie het volgende:
Je wist nog niet dat hier debielen rondliepen?
........... anders als ........quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:26 schreef Panatic85 het volgende:
Dit soort reacties kan ik niet anders categoriseren als reacties van trieste meelopers die zelf totaal geen kennis van zaken hebben.
Je hebt op sites gekeken van 2 partijen die voor zijn...quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:46 schreef plasticvlinder het volgende:
Ik heb erg getwijfeld... maar ik weet het zeker... ik ga JA stemmen...
(...)
Dus ik zou zeggen lees eens wat informatieve pagina's (vooral die van de politieke partijen bijv D66 en groenlinks) en baseer hierop je mening...
ik heb op bijna alle sites van de politieke partijen gekeken..quote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Je hebt op sites gekeken van 2 partijen die voor zijn...
Kijk dan ook eens op de site van Wilders of de SP ofzo, en vorm dan je mening
Niet alleen zitten er in de eerste twee zinnen al 2 stijlfouten, maar de argumentatie deugt ook voor geen meter. De overheid zou niet hebben verteld wat er bij een 'ja' gebeurt?quote:Ik heb ff een stukje info voor de liefhebbers over de grondwet voor de EU. Ik weet niet hoe t bij jullie zit, maar ik vind t knap irritant hoe de overheid zo lekker om de feiten heen kan draaien. Ze vertellen niets concreets over hoe de grondwet nu in elkaar zit en wat er dan gaat veranderen als Nederland straks ja zegt. De informatie DIE we krijgen is allemaal positief over de nieuwe grondwet, want de regering is bang dat we nee zeggen. Het foldertje dat we als eerste in de bus kregen was moeilijk te begrijpen en de tweede folder van een paar dagen geleden was weer alleen maar positief: 10 redenen om ja te stemmen. Nou, ik heb hier eindelijk redenen om nee te stemmen gevonden uit betrouwbare bronnen, met verwijzingen naar de officiele grondwet artikelen. Ik zeg niet dat ik vind dat je nee moet zeggen, want dat moet iedereen zelf bepalen, maar ik vind het niet eerlijk dat de overheid eenzijdige informatie verstrekt, je moet voors en tegens tegen elkaar af kunnen wegen. Hier dus de andere kant van de nieuwe grondwet:
Pfff lees de Grondwet, stem nee en sterf.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:26 schreef Panatic85 het volgende:
Wat lopen er op FOK toch veel debielen rond, ieder bericht op de FP dat enigszins gerelateerd is aan Europa (zelfs het SONGFESTIVAL) wordt als aanleiding gezien de Europese Grondwet af te kraken. Totaal ongegrond en altijd zonder argumenten.
"NL haalt finale songfestival niet" (verrassend met een slome, saaie ballad)
reacties: kut oosteuropese vriendjespolitiek ik ga NEE stemmen!
"EU-commissaris pleit voor verlaging max. snelheid autosnelweg"
reacties: weer een reden om NEE te stemmen
Dit soort reacties kan ik niet anders categoriseren als reacties van trieste meelopers die zelf totaal geen kennis van zaken hebben. Als je niet weet waar je over praat, zeg dan niks.
Hetzelfde geldt voor de Amerika-haters met hun o-zo beargumenteerde mening.
FP-bericht: Baby opgepakt voor medeplichtigheid aan diefstal in Mexico
reacties: 'Zeker weer Amerika' 'Oh is het niet de VS, maar Noord-Amerika, boeiend alle Amerikanen zijn dom'
'Door Dr.Nick - maandag 23 mei 2005 @ 23:34 - (0 - Normaal)
zuid, midden, allemaal amerika,
het is gewoon de enige plek waar zo iets kan gebeuren...
of waar ze zo dom zijn zoiets te doen!'
Een boodschap voor deze mensen:
STERF
Gossie, meneer de taalpurist.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:40 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
........... anders als ........![]()
Zijn volgende topic wordt: "Ik ben slimmer als jouw"![]()
Wat stem jij en waarom?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:26 schreef Panatic85 het volgende:
Wat lopen er op FOK toch veel debielen rond, ieder bericht op de FP dat enigszins gerelateerd is aan Europa (zelfs het SONGFESTIVAL) wordt als aanleiding gezien de Europese Grondwet af te kraken. Totaal ongegrond en altijd zonder argumenten.
Dit soort reacties kan ik niet anders categoriseren als reacties van trieste meelopers die zelf totaal geen kennis van zaken hebben. Als je niet weet waar je over praat, zeg dan niks.
reacties: 'Zeker weer Amerika' 'Oh is het niet de VS, maar Noord-Amerika, boeiend alle Amerikanen zijn dom'
STERF
Doe eens een wilde gok. Doe gek. Kom op! Je kunt het! Echt!quote:
bijvoorbeeldquote:Op woensdag 25 mei 2005 09:41 schreef Morrigun99 het volgende:
Vergeet daarbij niet, dat bijvoorbeeld Spanjaarden in die optiek, per persoon zo'n 100 Euro per persoon ontvangen......
Wat stem jij dan?quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:14 schreef giMoz het volgende:
Dat mensen NEE stemmen moeten ze zelf weten, maar de redenene waarom zijn idd redelijk ondoordacht.
Songfestival, Euro e.d. KOm op mensen...
het zal me een worst zijn wat je stemt zolang je er maar over na hebt gedacht en niet "NEE" stemmen omdat je het haar van balkenende zo slehct vind zitten (zoiezo denk ik dat de grondwet zou komen met welk kabinet ook) of omdat ze vinden dat zalm loog over de euro...
En ik denk dat TS dat ook bedoelt..
Mijn stem is iig niet gebaseerd op het songfestival, kabinetsbesluiten, proefballonnetjes, dierenleedorganisaties, euro conversies, tijdstip van ongesteldheid van m'n zusje, oorlogsdreiging, holocaust, of enig ander onzin argument van de VOOR en TEGEN campagnes...quote:
meestal weten de JA stemmers niet waarom, lees de spits er maar eens op na, de JA stemmens komen met allerlei loose argumenten, en de NEE stemmers weten heel goed waarom ze nee stemmenquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:24 schreef giMoz het volgende:
[..]
Mijn stem is iig niet gebaseerd op het songfestival, kabinetsbesluiten, proefballonnetjes, dierenleedorganisaties, euro conversies, tijdstip van ongesteldheid van m'n zusje, oorlogsdreiging, holocaust, of enig ander onzin argument van de VOOR en TEGEN campagnes...
ik lees en denk zelf na!
Nu alleen nog leren antwoord geven.quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:24 schreef giMoz het volgende:
[..]
Mijn stem is iig niet gebaseerd op het songfestival, kabinetsbesluiten, proefballonnetjes, dierenleedorganisaties, euro conversies, tijdstip van ongesteldheid van m'n zusje, oorlogsdreiging, holocaust, of enig ander onzin argument van de VOOR en TEGEN campagnes...
ik lees en denk zelf na!
Zoals ik zei, het gaat er niet om wat men (of ik) stem, het gaat erom dat je er over nadenkt en niet zomaar iemand napraat of om een belachelijke reden stemt...quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:39 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Nu alleen nog leren antwoord geven.![]()
En waarom zou ik dan JA moeten stemmen ?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:26 schreef Panatic85 het volgende:
STERF
Is goed dan stem ik ook NEEquote:Op woensdag 25 mei 2005 12:28 schreef Diovarus het volgende:
NEE is goed
Omdat je er op uitkomt als je er over nagedach hebt...quote:Op woensdag 25 mei 2005 12:14 schreef Molleke het volgende:
[..]
En waarom zou ik dan JA moeten stemmen ?
quote:
Dit is weer van die 'borrelpraat', zoals Sidekick het zou noemen, je kent alleen de SP-kant van het verhaal.quote:Op woensdag 25 mei 2005 08:06 schreef Yildiz het volgende:
overigens, mijn pa stemt vanaf vandaag ook NEE
omdat hij gister een debat heeft gezien met minister kamp
en daar kwam uit dat elke nederlander netto 350 euro betaald, en daarmee op 1 staat
daarna zweden 120 euro betaald
en landen als frankrijk / duitsland 7.50 euro per jaar aan europa geven
tja, daar kan ik op zich ook niks tegen inbrengen
belachelijk eigenlijk...
Hij noemt heel Engeland nietquote:Op woensdag 25 mei 2005 13:22 schreef m021 het volgende:
[..]
Dit is weer van die 'borrelpraat', zoals Sidekick het zou noemen, je kent alleen de SP-kant van het verhaal.
Dat Nederland teveel betaalt, komt niet door de Europese grondwet. Het komt door Engeland, wiens voormalige premier Margaret Thatcher destijds een korting heeft bedongen op de EU-gelden die Engeland moet afdragen. Omdat Engeland nu minder betaalt, betalen andere landen (met name Nederland) teveel.
De oplossing zou zijn om Engeland weer het normale bedrag te laten betalen, maar daar willen ze natuurlijk niks van weten in Engeland...![]()
Gaat ook lastig als die (nog) niet bestaat, maar het geeft wel aan hoe ongelijk Europa nu is. Als deze ongelijkheid geaccepteerd wordt en landen deze niet op willen geven, zijn we dan wel toe aan een grondwet? Ik vind dat als we gezamenlijk een grondwet willen, we deze ongelijkheid ook moeten opgeven. Als Engeland nou een ontwikkelingsland of een economisch sterk groeiend, maar nog relatief onderontwikkeld land was, dan was het een ander verhaal. Gelijke monnikken, gelijke kappen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 13:22 schreef m021 het volgende:
Dat Nederland teveel betaalt, komt niet door de Europese grondwet.
Nee, je snapt het niet. Er waren natuurlijk altijd al verschillen tussen hoeveel landen betaalden, maar Nederland betaalde niet zó veel.quote:Op woensdag 25 mei 2005 13:38 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hij noemt heel Engeland niet
Of heeft Margaret T. ook korting bedongen voor Duitsland enzo??
Jij hebt er geen kaas van gegeten he? En die signature ook nog eens een keerquote:Op woensdag 25 mei 2005 14:11 schreef m021 het volgende:
[..]
Nee, je snapt het niet. Er waren natuurlijk altijd al verschillen tussen hoeveel landen betaalden, maar Nederland betaalde niet zó veel.
Toen Engeland die korting kreeg moest er dus uit een ander 'potje' geld komen, en dat potje werd Nederland.
Hoe ik het net uitlegde was exact hoe ze het een paar dagen geleden op het NOS Journaal vertelden... Maar als jij wil geloven dat het allemaal de schuld van Europa is, best joh...quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:05 schreef ChicaneBT het volgende:
Jij hebt er geen kaas van gegeten he?
Nee, niet handig. Dat ding is 100% nee-propaganda.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:16 schreef Viperdesign het volgende:
Misschien handig. http://www.echtereferendumwijzer.nl/
Omdat de negatieve kanten van de grondwet belicht worden?quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:26 schreef m021 het volgende:
Nee, niet handig. Dat ding is 100% nee-propaganda.![]()
Nee die links die jij geeft zijn lekker objectiefquote:Op woensdag 25 mei 2005 15:26 schreef m021 het volgende:
[..]
Hoe ik het net uitlegde was exact hoe ze het een paar dagen geleden op het NOS Journaal vertelden... Maar als jij wil geloven dat het allemaal de schuld van Europa is, best joh...
[..]
Nee, niet handig. Dat ding is 100% nee-propaganda.![]()
Goede vraagquote:Op woensdag 25 mei 2005 16:00 schreef Tha_T het volgende:
Waar staat dan wel een objectieve stemwijzer?
quote:- que la banque centrale européenne, hors de tout contrôle, fasse crédit aux spéculateurs mais pas aux Etats qui voudraient relancer l'emploi ? (art. III-181)
Alors votez oui !
Wat een bull man.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:55 schreef Panatic85 het volgende:
Het kabinet krijgt mijn volledige steun als ze het NEE van het volk negeren. Wellicht niet zo democratisch zou je denken, maar het zijn toch onze volksvertegenwoordigers die we zelf in de gelegenheid hebben gesteld te regeren, en dus ook om dit soort besluiten te nemen.
Balkenende II
Kleuterklas-argument?quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:57 schreef ChicaneBT het volgende:
Nee die links die jij geeft zijn lekker objectief.
Maar andersom dus wel: mensen die niet goed geïnformeerd zijn, hebben meer de neiging om nee te stemmen (banggemaakt door SP en Wilders).quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:47 schreef classpc het volgende:
NEE stemmen heeft niets te maken met in welke mate je geïnformeerd bent.
Ja maar daar ging het dus niet op hequote:Op woensdag 25 mei 2005 20:06 schreef m021 het volgende:
[..]
Maar andersom dus wel: mensen die niet goed geïnformeerd zijn, hebben meer de neiging om nee te stemmen (banggemaakt door SP en Wilders).
Dus ookal brengt de verandering positieve punten, jij stemt tegen omdat er niet genoeg positieve veranderingen zijn..?quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:53 schreef DaMart het volgende:
Ik ga ook 'nee' stemmen. De reden daarvoor is heel simpel. Ik heb uit het 'ja' kamp namelijk nog geen enkel goed argument gehoord dat MIJ ervan overtuigt voor te zijn. Voor stemmen betekent voor mij dat je instemt met een verandering, zolang ik niet overtuigd ben dat die verandering ook echt nodig is (lees: dat men met argumenten komt die mij overtuigen voor te gaan stemmen), ga ik dus ook niet voor die verandering stemmen.
Daarnaast probeert het kabinet wanhopig om ons bang te maken voor een tegenstem. Echter, als dat verdrag (het is namelijk niet eens een grondwet!) niet geratificeerd wordt, en dus geen rechtskracht krijgt, dan verandert er eigenlijk niets in Europa. En die bangmakerij geeft mij nou niet bepaald vertrouwen in het kabinet en dus ook niet in de keuze (voor zijn) die het kabinet heeft gemaakt. En aangezien de economie nu ook al (mede dankzij dit kabinet) naar de klote is geholpen, zal het mijns inziens met de voorspelde economische rampspoed wel mee vallen.
Ik heb geen enkel goed argument gehoord om voor te stemmen, ik zie dan ook geen positieve veranderingen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:13 schreef Koentje3 het volgende:
[..]
Dus ookal brengt de verandering positieve punten, jij stemt tegen omdat er niet genoeg positieve veranderingen zijn..?![]()
Je geeft zelfs aan dat er economisch slechter op worden als je nee stemt, en tog stem je nee.. zucht
![]()
meevallen = ook achteruit..quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:15 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel goed argument gehoord om voor te stemmen, ik zie dan ook geen positieve veranderingen.
En ik zeg niet dat we er economisch slechter op worden. Ik zeg alleen dat ik denk dat dat mee zal vallen, omdat de economie toch al verpest is.
Dus omdat de voorstanders mij niet kunnen overtuigen ben ik hypocriet? Kan ik ook van jou zeggen, blijkbaar tel je niet mee als je tegen bent. Ik zie niet in waarom ik ja zou stemmen, in godsnaamquote:Op woensdag 25 mei 2005 20:28 schreef Koentje3 het volgende:
[..]
meevallen = ook achteruit..
Geen positieve dingen .. ?
Trouwens, fuck it, laat maar zitten, Ik ben weg uit dit topic.. ga me tog alleen maar ergeren aan die hypocriete nee-stemmers.. ik snap gewoon niet WAAROM je nee zou stemmen? in godsnaam?
Nederland zal altijd gezien worden als een klein poeplandje, grotere landen hebben de poep aan ons.. Als wij ruzie hebben met amerika of whatever.. wat kunnen wij? NIETS.. Samen met europa kunnen wij veel meer, veeeeel meer druk leggen op andere groten landen... Amerika verhoogt export prijzen voor bepaalde producten die NL nodig heeft.. NL reageerd door ook te verhogen, maar dan denk amerikaik haal het wel ergens anders vandaan .. Als europa als 1 zou handelen, als 1 zou praten, dan zouden andere groten landen ERKENNING hebben voor ons.. Dit is gewoon een kans voor NL, om zich te mengen met de groten, en die VERNEUKT de bevolking, omdat ze niet doorgaan op het songfestival ??
omdat turkije bij de eu wil??
omdat de economie *nu* slecht gaat
... ZUCHT .. denk is na.. het zal NOOIT beter gaan als je geen veranderingen maakt .. Als je altijd bij hetzelfde blijft, blijft het hetzelfde.. Europa moet MEER gaan samenwerken... Geloof me, we kunnen er veel meer op vooruit gaan als je denkt ..
STEL je nou eens voor, dat er een regering aan de macht komt die het sociale zekerheidsstelsel helemaal om wil gooien, zodat er niets meer over is.. met de nieuwe eu wet kan dit niet meer, je zal altijd recht houden op gezondheidszorg...
Europa komt als 1 blok VEEL en VEEL sterker over op andere landen .. Dit betekend betere handel, meer wereldmacht.. Meer zeggenschap tegen amerika en whatever..
En nogmaals .. WAAROM... waarom in GODSNAAM zou je nee stemmen?
Nee, ik zeg niet dat jij hypocriet bent, maar de meerderheid van de bevolking, die gewoonweg domme argumenten gebruiken..quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:31 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dus omdat de voorstanders mij niet kunnen overtuigen ben ik hypocriet? Kan ik ook van jou zeggen, blijkbaar tel je niet mee als je tegen bent. Ik zie niet in waarom ik ja zou stemmen, in godsnaam![]()
Jij doet net alsof Europa uit elkaar valt bij een NEE van Nederland, maar in feite verandert er dan gewoon helemaal niets in Europa.
Ik ben het wel met je eens dat Songfestivals, voetbal en weet ik veel wat niet als primair argument gebruikt moeten worden voor het bepalen van een stem (en dat bedoel ik heel algemeen, zowel ja als nee). Maar toch kan ik wel begrijpen dat er emoties spelen bij sommige mensen. De berichtgeving rond de Gulden die te goedkoop de Euro in is gegaan bijvoorbeeld geeft mensen het idee dat de Euro hen door de neus is geboord, en met die bangmakerij van de regering voor als er tegen gestemd wordt, krijgen mensen het gevoel dat er weer iets doorheen gedrukt wordt waar ze misschien niet eens op zitten te wachten. Maar goed, dat is emotie, en dat zou geen leidraad moeten zijn bij het bepalen van je stem.quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:33 schreef Koentje3 het volgende:
[..]
Nee, ik zeg niet dat jij hypocriet bent, maar de meerderheid van de bevolking, die gewoonweg domme argumenten gebruiken..
En leg is uit, waarom gebeurt er niets..???
Raar voorbeeldquote:Op woensdag 25 mei 2005 20:28 schreef Koentje3 het volgende:
Nederland zal altijd gezien worden als een klein poeplandje, grotere landen hebben de poep aan ons.. Als wij ruzie hebben met amerika of whatever.. wat kunnen wij? NIETS.. Samen met europa kunnen wij veel meer, veeeeel meer druk leggen op andere groten landen... Amerika verhoogt export prijzen voor bepaalde producten die NL nodig heeft.. NL reageerd door ook te verhogen, maar dan denk amerikaik haal het wel ergens anders vandaan ..
Look who's talking:quote:
Heb je hier een bron van of loop je makkelijk uit je nek te kletsen? Ik vind namelijk dat JA-stemmers makkelijk achter hun partij aanlopen zonder na te denken. Heb ik geen bron of argumenten voor hoor, maar dat schijnt niet meer te hoeven.quote:Maar andersom dus wel: mensen die niet goed geïnformeerd zijn, hebben meer de neiging om nee te stemmen (banggemaakt door SP en Wilders).
Eerste deel ben ik het mee eensquote:Op woensdag 25 mei 2005 20:48 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens dat Songfestivals, voetbal en weet ik veel wat niet als primair argument gebruikt moeten worden voor het bepalen van een stem (en dat bedoel ik heel algemeen, zowel ja als nee). Maar toch kan ik wel begrijpen dat er emoties spelen bij sommige mensen. De berichtgeving rond de Gulden die te goedkoop de Euro in is gegaan bijvoorbeeld geeft mensen het idee dat de Euro hen door de neus is geboord, en met die bangmakerij van de regering voor als er tegen gestemd wordt, krijgen mensen het gevoel dat er weer iets doorheen gedrukt wordt waar ze misschien niet eens op zitten te wachten. Maar goed, dat is emotie, en dat zou geen leidraad moeten zijn bij het bepalen van je stem.
Als dat verdrag niet geratificeerd wordt, dan blijven de huidige verdragen gelden, en blijft Europa zoals we het nu kennen gewoon bestaan. Er verandert dan niets in de verhoudingen binnen Europa, de EU draait gewoon op de huidige voet door.
Jep, daarom!quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Raar voorbeeld
Onze verbinding die we nu met Amerika hebben wordt, als je JA stemt, zelfs vastgelegd in de grondwet. Dus tegen Amerika begin je sowieso niks meer
Ja, als je het zo bekijktquote:Op woensdag 25 mei 2005 21:07 schreef Koentje3 het volgende:
[..]
Jep, daarom!
Ik ben niet tegen amerika! juist niet.. NL heeft amerika nodig.. amerika zou op bepaalde punten zonder NL kunnen .. Amerika kan echter niet zonder de EU .. Samen staan we internationaal veel sterker![]()
In dat geval kan europa hetzelfde doen als VS bij europa heeft gedaan na WOIIquote:Op woensdag 25 mei 2005 21:19 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, als je het zo bekijkt
Ik zie Amerika als een grootmacht die aan z'n laatste stuiptrekkingen begonnen is, voordat het ineenstort. Ik heb liever niet dat ze de hele EU meesleuren
Geen enkel rijk duurt 1000 jaar...quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:29 schreef Koentje3 het volgende:
[..]
In dat geval kan europa hetzelfde doen als VS bij europa heeft gedaan na WOIImaarja, zover zal het niet komen hoor.. Amerika zal groot blijven... Daar twijfel ik niet aan ..
Nope, Maar ik ben voor 1 europa, dat word geregeerd net zoals de VS, dus 1 president, en elk land heeft zijn eigen bestuur, net zoals nu.. alleen dan als 1 landquote:Op woensdag 25 mei 2005 21:33 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Geen enkel rijk duurt 1000 jaar...
Maar zeg eens, mag jij wel al stemmen eigenlijk???
Haha, dus jij denkt dat er een te ruime arbeidsmarkt komt .. Als hier een ruime arbeidsmarkt komt, dan zijn ze wel gek als ze hierheen komenquote:Op woensdag 25 mei 2005 21:30 schreef DaveM het volgende:
JA-stemmers zijn pas dom!
Niet inzien dat met deze neoliberale grondwet (zeg maar de natte droom van de VVD maar dan op Europees niveau en ook nog in beton gegoten) de lonen in Nederland gaan dalen, de huizenprijzen gaan stijgen (vanwege extra vraag door immigratie) en de huursubsidie gaat verdwijnen omdat dit concurrentievervalsend is.
Wat zullen jullie spijt krijgen van je JA stem!
Aan jou de vraag: hoe gaan we hier de minder hoog opgeleiden onderhouden die geen werk meer hebben?quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:41 schreef Koentje3 het volgende:
Daarbij komt dat er in nederland altijd vraag blijft naar opgeleid personeel, die de Nederlandse taal beheerst.. geloof me, de Verruiming van de arbeidsmarkt zal HEEL erg meevallen...
Door, zoals ik al zei in mijn vorige post, meer werkgelegenheid te creeren in Polen...quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:46 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Aan jou de vraag: hoe gaan we hier de minder hoog opgeleiden onderhouden die geen werk meer hebben?
Hoezo STERF ???quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:26 schreef Panatic85 het volgende:
STERF
En dat helpt de werkzoekenden zonder hoge opleidingen hier op welke manier...?quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:52 schreef Koentje3 het volgende:
[..]
Door, zoals ik al zei in mijn vorige post, meer werkgelegenheid te creeren in Polen...
Binnen nu en 50 jaar ofzo....quote:
Nou, ik nam aan dat jij beredeneerde dat er na de grondwet veel polen hierheen zouden komen ... Polen zal interessanter zijn om te vestigen voor grote bedrijven (goed vervoor oosten, azie), wat weer meer werkgelegenheid opleverd... De Polen zullen dus geleidelijk aan meer welvaart krijgen, en een betere economie opbouwen... Dit alles neemt tijd in beslag, maar het zal gebeuren .. Polen zal net zoiets worden als Nederland nu ..quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:56 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
En dat helpt de werkzoekenden zonder hoge opleidingen hier op welke manier...?
Dus alle mensen die geen werk hebben hier gaan op expeditie naar Polen? Waar heb ik dat eerder gehoordquote:Op woensdag 25 mei 2005 21:52 schreef Koentje3 het volgende:
[..]
Door, zoals ik al zei in mijn vorige post, meer werkgelegenheid te creeren in Polen...
lezen is moeilijk .. zuchtquote:Op woensdag 25 mei 2005 22:03 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Dus alle mensen die geen werk hebben hier gaan op expeditie naar Polen? Waar heb ik dat eerder gehoord
Ja, dus? Dat "probleem" is er al lang. En dat wordt dus echt niet opgelost met een Europese grondwet. en btw je had het over Nederlandse werkelozen en toen zei je dat er maar werk in Polen moest zijnquote:Op woensdag 25 mei 2005 22:05 schreef Koentje3 het volgende:
[..]
lezen is moeilijk .. zucht
nog een keer dan..
Veel polen komen nu naar nederland om seizoenswerk te doen, of een jaartje te werken en vervolgens weer terug te gaan naar Polen .. snap je het nu ...?
KERELLLquote:Op woensdag 25 mei 2005 22:11 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Ja, dus? Dat "probleem" is er al lang. En dat wordt dus echt niet opgelost met een Europese grondwet. en btw je had het over Nederlandse werkelozen en toen zei je dat er maar werk in Polen moest zijn
Als het niet in je straatje past hoef je niet zo te reageren hoorquote:Op woensdag 25 mei 2005 22:14 schreef Koentje3 het volgende:
[..]
KERELLL![]()
Lees nou eens goed...dan praten we wel weer verder
De bedoeling is dat polen opbouwt waardoor die polen niet meer naar hier hoeven om geld te verdienen, waardoor die banen weer vrij komen voor de laaggeschoolde arbeiders hier.quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:11 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Ja, dus? Dat "probleem" is er al lang. En dat wordt dus echt niet opgelost met een Europese grondwet. en btw je had het over Nederlandse werkelozen en toen zei je dat er maar werk in Polen moest zijn
quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:26 schreef erodome het volgende:
[..]
De bedoeling is dat polen opbouwt waardoor die polen niet meer naar hier hoeven om geld te verdienen, waardoor die banen weer vrij komen voor de laaggeschoolde arbeiders hier.
Leuk plan, gaat ook werken, maar is wel langere termijn, de problemen zullen eerst groter gaan worden door de eenwording, daarna zullen ze gaan afnemen, rond 2015 moeten we met z'n allen op een redelijk nivo zitten, tot die tijd is de kans erg groot dat het fiks houtje bijten gaat worden, zeker voor de wat minder hoog geschoolde...
Welke persoon met uitkering gaat nou nog op zijn knieën door de modder heenbaggeren de hele dag. Dat doet niemand meer dus eik hebben we die Polen heel hard nodig. En nee dat verzin ik dat is gewoon de waarheidquote:Op woensdag 25 mei 2005 22:26 schreef erodome het volgende:
[..]
De bedoeling is dat polen opbouwt waardoor die polen niet meer naar hier hoeven om geld te verdienen, waardoor die banen weer vrij komen voor de laaggeschoolde arbeiders hier.
hoezo? er is niet voor niets een referendum .. Ik ben voorquote:Op woensdag 25 mei 2005 22:29 schreef Sander170 het volgende:
Wat er ook word beslist er wordt toch altijd maar voor ons beslist !
Nou ik ben tegen, als je voor stemt dan komt er al helemaal niks meer van de wereld tercht !quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:32 schreef Koentje3 het volgende:
[..]
hoezo? er is niet voor niets een referendum .. Ik ben voor.. maar als de meerderheid van de bevolking tegen is, then so be it .. Referendum = goed
![]()
en dat ga jij betalen, gefeliciteerdquote:Op woensdag 25 mei 2005 22:02 schreef Koentje3 het volgende:
[..]
En daarvoor zal de EU moeten investeren in polen, en dat zullen ze ook doen..
waarom worden Duitsland en Frankrijk dan aantrekkelijker?quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:30 schreef Koentje3 het volgende:
[..]Echter met dat laatste ben ik het niet helemaal eens .. Nederland is nu vooral aantrekkelijk door zijn asiel beleid. Daarom komen veel polen hierheen .. Als de grenzen opengaan binnen de eu, dan zal het voor polen aantrekkelijker zijn om bijvoorbeeld in duitsland of Frankrijk te gaan werken .. Maarja, dat is mijn visie..
Volgens mij ging dat over een of ander beginsel zodat de grondwet ingevoerd kon wordenquote:Op woensdag 25 mei 2005 22:36 schreef lovegrrl het volgende:
[..]
in een foldertje dat je van de week hebt kunnen vinden in je brievenbusje staan de redenen waarom de regering haar handtekening heeft gezet onder de grondwet.. heeft gezet, dat betekend dus dat ie er al staat? wat heeft een referendum dan precies voor zin?
Ha lievquote:Op woensdag 25 mei 2005 22:36 schreef lovegrrl het volgende:
[..]
Duitsland: dichterbij, taal, krappere arbeidsmarkt, goedkopere huisvestingquote:Op woensdag 25 mei 2005 22:46 schreef Sander170 het volgende:
Waarom zouden ze naar Duitsland of Frankrijk gaan dan ?
quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Leuk plan, gaat ook werken, maar is wel langere termijn...
Klopt dat?quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:43 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Volgens mij ging dat over een of ander beginsel zodat de grondwet ingevoerd kon worden
quote:
Ik weet wel watquote:Op woensdag 25 mei 2005 22:53 schreef Koentje3 het volgende:
[..]
![]()
En die handtekening, dit was om aan te geven dat de regering bereid is om ja te zeggen tegen de grondwet, als 4 landen tegen zouden stemmen, dan zou dit referendum er nieteens zijn geweest.. snap je wat ik bedoel?
Spanje is verderweg, en alleen de steden en de toeristische gebieden zijn echt welvarend .. Het is een beetje te vergelijken met turkije...quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:51 schreef Sander170 het volgende:
En in Spanje dan niet ???
Dan maar verder weg, maar je toekomst lijkt mij belangrijker dan of het nou ver of dichtbij is en Turkije is namelijk een goed landquote:Op woensdag 25 mei 2005 22:56 schreef Koentje3 het volgende:
[..]
Spanje is verderweg, en alleen de steden en de toeristische gebieden zijn echt welvarend .. Het is een beetje te vergelijken met turkije...
Hehe eindelijk iemand die het met me eens is, en xlemmyx je hebt mij part helemaal gelijk want hij weet er volgens mij ook helemaal niks van.quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:29 schreef xlemmyx het volgende:
NEE NEE NEE NEE en nog eens NEE!!!! Die zuiger die dit topic is begonnen is heeft er volgens mij zelf geen verstand van!!!!
Precies dat die gast gaat fietsen of zoquote:Op woensdag 25 mei 2005 23:35 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Hehe eindelijk iemand die het met me eens is, en xlemmyx je hebt mij part helemaal gelijk want hij weet er volgens mij ook helemaal niks van.
Dit is trouwens degene die dit topic is begonnen: Panatic85
Laat hem maar eens fietsen ja !quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:40 schreef xlemmyx het volgende:
[..]
Precies dat die gast gaat fietsen of zo![]()
Wat zou je anders stemmen dan ???quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:50 schreef sjokkie het volgende:
Ik heb mijn stemkaart al bij het oud papier liggen
Maakt toch geen ene ruk uit of ik nou ja of nee of niet stem.
Het is geen officieel referendum. Dus...
Ik zou nee stemmenquote:
quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:50 schreef sjokkie het volgende:
Ik heb mijn stemkaart al bij het oud papier liggen
Maakt toch geen ene ruk uit of ik nou ja of nee of niet stem.
Het is geen officieel referendum. Dus...
Dat van Amerika, daar heb je het mis. Amerika SUX namelijk toch echt wel.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:26 schreef Panatic85 het volgende:
STERF
Dat kan ook zonder die EU - grondwet, als er maar hard genoeg aan gewerkt word kan dat ja maar ze zijn naar mijn mening te lui daarvoor anders was de wereld al stukken verbetert !quote:Op donderdag 26 mei 2005 00:10 schreef sjokkie het volgende:
Tien argumenten voor de Europese grondwet
Europa wordt democratischer
Een beter asiel- en migratiebeleid
Europa komt dichter bij de mensen
Nederland wordt economisch sterker
Meer greep op Brusselse macht met de Europese grondwet
Beter terroristen en criminelen bestrijden
Onze rechten worden vastgelegd in de grondwet
Europa wordt sterker in de wereld
De hand op de knip met de Europese grondwet
Europa krijgt een socialer gezicht
Hebben we daar nou echt een europese grondwet voor nodig om dat voor elkaar te krijgen?
Sorry hoor maar ik denk dus van niet.
Ze zijn niet te luiquote:Op donderdag 26 mei 2005 00:15 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Dat kan ook zonder die EU - grondwet, als er maar hard genoeg aan gewerkt word kan dat ja maar ze zijn naar mijn mening te lui daarvoor anders was de wereld al stukken verbetert !
Zie je nou hoe lui ze dan zijn ze willen hun eigen fouten dan niet onder ogen zien en dan kunnen ze een ander land er de schuld van geven !quote:Op donderdag 26 mei 2005 00:20 schreef sjokkie het volgende:
[..]
Ze zijn niet te luiZe zijn eerder te bang (schijterig) om hardere wetten te maken!/of belangrijke zaken te ondernemen.
Nee het klote kabinet wil in zee gaan met de rest van europa om het feit dat als er dan iets fout gaat dat ze dan iemand anders de schuld kunnen geven!!
Watjes zijn het die geen ene ruk durven te ondernemen. blech
En die luiheid heeft al heel wat geld gekost. Folders fout drukken en op sturen. Dan folders veranderen met de fout erin en op sturen. Kaartjes sturen naar mensen die mogen stemmen, stemlokalen voorzien van de apperatuur om te kunnen stemmen en nog wat meer.quote:Op donderdag 26 mei 2005 00:23 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Zie je nou hoe lui ze dan zijn ze willen hun eigen fouten dan niet onder ogen zien en dan kunnen ze een ander land er de schuld van geven !
Ik ben het helemaal met je eensquote:Op donderdag 26 mei 2005 00:26 schreef sjokkie het volgende:
[..]
En die luiheid heeft al heel wat geld gekost. Folders fout drukken en op sturen. Dan folders veranderen met de fout erin en op sturen. Kaartjes sturen naar mensen die mogen stemmen, stemlokalen voorzien van de apperatuur om te kunnen stemmen en nog wat meer.
Geld hadden ze beter kunnen spenderen imo.
Fijn om te weten dat er nog mensen zijn die logisch kunnen denken:)quote:
Slaap lekkerquote:Op donderdag 26 mei 2005 00:30 schreef sjokkie het volgende:
[..]
Fijn om te weten dat er nog mensen zijn die logisch kunnen denken:)
truste
Jij zal die hele wet ook wel niet uit je knar kennen maar goed.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:46 schreef Panatic85 het volgende:
[..]
Er is een pamflet uitgedeeld met de belangrijkste hoofdlijnen. De volledige grondwet is op te vragen als je dat nodig vindt.
Ken jij de Nederlandse grondwet?
Dacht het niet
Helemaal gelijk, hij heeft het recht niet om dat te zeggen over andere mensen. En ik dacht dat je al sliep. Jij slaapt ook maar kort (grapje).quote:Op donderdag 26 mei 2005 00:40 schreef sjokkie het volgende:
[..]
Jij zal die hele wet ook wel niet uit je knar kennen maar goed.
Wat ik wel weet is dat er in de grondwet staat is dat je een eigen mening mag hebben en dat je die ook mag uiten. Met welke argumenten dan ook![]()
Maw als er mensen zijn die nee willen stemmen wie ben jij dan om ze voor "dom" uit te maken?
Zegt meer over jezelf dan over de rest.
en nu ga ik slapen
Watjes die niets durven te ondernemen? Ik vindt dat de regering nogal iets onderneemt iig. Ze deinzen niet terug om harde maatregelen te nemen, en maken hierbij veel keuze's die ze op korte termijn niet populairder zullen maken.quote:Op donderdag 26 mei 2005 00:20 schreef sjokkie het volgende:
[..]
Ze zijn niet te luiZe zijn eerder te bang (schijterig) om hardere wetten te maken!/of belangrijke zaken te ondernemen.
Nee het klote kabinet wil in zee gaan met de rest van europa om het feit dat als er dan iets fout gaat dat ze dan iemand anders de schuld kunnen geven!!
Watjes zijn het die geen ene ruk durven te ondernemen. blech
Zo, jij hebt er duidelijk verstand van zeg! Als ik zo jou argumentatie lees ben ik er in 1 klap van overtuigd dat jij er verstand van hebt, je hebt een goed punt!!! :/quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:29 schreef xlemmyx het volgende:
NEE NEE NEE NEE en nog eens NEE!!!! Die zuiger die dit topic is begonnen is heeft er volgens mij zelf geen verstand van!!!!
okquote:Op donderdag 26 mei 2005 01:28 schreef Sander170 het volgende:
Trouwens xlemmyx slaapt al dus laat hem slapen zou ik zeggen !
Mexico is niet Amerika volgens jou? Het ligt iig niet in Oceanië, Afrika, Azïe of Europa.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:26 schreef Panatic85 het volgende:
'Zeker weer Amerika' 'Oh is het niet de VS, maar Noord-Amerika, boeiend alle Amerikanen zijn
Wat een domme opvatting van vrijheid van meningsuiting. Als jij domme argumenten hebt, dan mag iemand anders jou daar best dom om vinden. Ook dát is vrijheid van meningsuiting. Die vrijheid van meningsuiting betekent alleen dat ze jou niet mogen verbieden om een mening te hebben, maar ze mogen je best uitlachen hoor.quote:Op donderdag 26 mei 2005 00:40 schreef sjokkie het volgende:
[..]
Jij zal die hele wet ook wel niet uit je knar kennen maar goed.
Wat ik wel weet is dat er in de grondwet staat is dat je een eigen mening mag hebben en dat je die ook mag uiten. Met welke argumenten dan ook![]()
Maw als er mensen zijn die nee willen stemmen wie ben jij dan om ze voor "dom" uit te maken?
Zegt meer over jezelf dan over de rest.
Wel toevallig Latijns-Amerika of voor de hooby-ist midden-amerika!?quote:Op donderdag 26 mei 2005 03:42 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Mexico is niet Amerika volgens jou? Het ligt iig niet in Oceanië, Afrika, Azïe of Europa.
Ok ze ondernemen ook wel wat dat klopt. Maar het duurt altijd zolang voordat ze dat gaan doen.quote:Watjes die niets durven te ondernemen? Ik vindt dat de regering nogal iets onderneemt iig. Ze deinzen niet terug om harde maatregelen te nemen, en maken hierbij veel keuze's die ze op korte termijn niet populairder zullen maken.
Volgens mijn collega die een stuk ouder is ) heeft het wel voordelen maar die komen pas tevoorschijn als ik oma ben.quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:34 schreef DaMart het volgende:
Enkele redenen om nee te stemmen (ontleend aan een serie in de Staatscourant over de grondwet die gewoon een zoveelste wijzigingsverdrag is)
- Europa wordt met het verdrag niet democratischer, er zal een democratisch gat blijven bestaan.
- Neem bijvoorbeeld de verplichting voor de Raad van Ministers om in het openbaar te gaan vergaderen. Nu wordt een heel klein deel van alle besluiten door de RvM genomen. Openbaarheid brengt alleen maar het gevaar van meer achterkamertjes politiek met zich mee.
- Stemmen met een gekwalificeerde meerderheid lost problemen bij besluitvorming met 25 landen niet op.
- De zogenaamde macht die nationale parlementen krijgen stelt weinig voor. 8 parlementen kunnen aangeven dat een te nemen besluit bij een andere bestuurslaag thuishoort. Dit is een wassen neus, want op het moment dat er 8 parlementen tegen zijn zal dat besluit sowieso niet door de RvM (kunnen) worden goedgekeurd. Bovendien hoeft de Commissie zich niets aan te trekken van een dergelijk bezwaar als het door minder dan 8 parlementen wordt ingediend.
- De grondrechten hoeven niet in dit verdrag te worden vastgelegd, die liggen nationaal al vast en bovendien worden de meeste ook al in het EVRM geregeld. Bovendien is er rechtspraak van het Hof van Justitie van de EG waarin wordt gezegd dat de door alle landen erkende grondrechten al gehandhaafd moeten blijven.
- In de grondwet wordt de Europese Commissie minder belangrijk gemaakt. Dit is in het nadeel van de kleinere landen, zoals Nederland, dat zich in het verleden overigens regelmatig op het standunt heeft gesteld dat de Commissie moest uitgroeien tot de grootste machtsfactor binnen Europa. Met een voor stem snijden we ons zelf dus wat betreft besluitvorming behoorlijk in de vingers!
Ik vind deze argumenten overtuigender dan alle (wanhopige) argumenten van de ja-stemmers. Die hebben mij nog niet kunnen overtuigen ja te gaan stemmen. En omdat ik geen voordelen zie, maar wel negatieve punten, is nee voor mij de beste stem.
Eensch meneer blaadjequote:Op donderdag 26 mei 2005 21:24 schreef SlaadjeBla het volgende:
Ik vind drankrijders die een ongeval veroorzaken en doorrijden pas dom
STERF!
En een ja-stemmer die andersdenkenden dood begint te wensen, nee dat is volwassen.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:16 schreef Panatic85 het volgende:
Wie het laatst lacht.. (ja stemmers dus)
Kinderachtig zootje hier zeg, nee stemmen puur voor het 'jennen' en halfbakken argumenten gebruiken
Ik heb anders genoeg goede argumenten aangedragen om tegen te stemmen. Nu jij nog.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:16 schreef Panatic85 het volgende:
Wie het laatst lacht.. (ja stemmers dus)
Kinderachtig zootje hier zeg, nee stemmen puur voor het 'jennen' en halfbakken argumenten gebruiken
Dus jij vindt je collega's 'lamlullen' omdat ze een afwijkende mening hebben?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 00:43 schreef gekke_sandra het volgende:
Huut..op mijn werk hadden ze het aan iedereen gevraagd.. (op mij na dan, want ik was er eventjes niet) En meer dan de helft gaat ja stemmen.. wat een lamlullen
Damn! dan ben ik ook een lamlulquote:Op vrijdag 27 mei 2005 00:43 schreef gekke_sandra het volgende:
Huut..op mijn werk hadden ze het aan iedereen gevraagd.. (op mij na dan, want ik was er eventjes niet) En meer dan de helft gaat ja stemmen.. wat een lamlullen
Gelukkig zijn ze in de minderheidquote:Op vrijdag 27 mei 2005 08:05 schreef m021 het volgende:
[..]
Dus jij vindt je collega's 'lamlullen' omdat ze een afwijkende mening hebben?
Wat moeten er vanuit jouw oogpunt dan veel lamlullen rondlopen...
Ja, iemand anders had hem hier ook al gepost. Echt een zielig, inhoudsloos mailtje.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:14 schreef Vassili_Z het volgende:
Dit mailtje kreeg ik doorgestuurd.... ongefundeerd gelul eigenlijk....vraag me af wie dit nou de wereld in helpt. Ik denk mensen die nog te jong om te mogen stemmen![]()
(Brief van iemand aan de rest van Nederland over het nee-stemmen)
Dat Barosso de Nederlandse bevolking probeert te "chanteren" zegt naar mijn mening wel genoeg over de EU. Ipv samen oplossen, de mening van het volk respecteren en wellicht rond de tafel gaan zitten, laten ze liever Nederland stikken. Zo belangrijk zijn we dus voor de EU. Dat een grondwet in een andere vorm wellicht wel op grote steun kan rekenen komt niet eens bij ze op! Erg kinderachtig.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:06 schreef Koentje3 het volgende:
'Minder Europese invloed voor Nederland bij stem tegen'
ik zei het tog .....
quote:Op donderdag 26 mei 2005 21:24 schreef SlaadjeBla het volgende:
Ik vind drankrijders die een ongeval veroorzaken en doorrijden pas dom
STERF!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |