abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27297457
Wat lopen er op FOK toch veel debielen rond, ieder bericht op de FP dat enigszins gerelateerd is aan Europa (zelfs het SONGFESTIVAL) wordt als aanleiding gezien de Europese Grondwet af te kraken. Totaal ongegrond en altijd zonder argumenten.

"NL haalt finale songfestival niet" (verrassend met een slome, saaie ballad)
reacties: kut oosteuropese vriendjespolitiek ik ga NEE stemmen!

"EU-commissaris pleit voor verlaging max. snelheid autosnelweg"
reacties: weer een reden om NEE te stemmen

Dit soort reacties kan ik niet anders categoriseren als reacties van trieste meelopers die zelf totaal geen kennis van zaken hebben. Als je niet weet waar je over praat, zeg dan niks.

Hetzelfde geldt voor de Amerika-haters met hun o-zo beargumenteerde mening.
FP-bericht: Baby opgepakt voor medeplichtigheid aan diefstal in Mexico
reacties: 'Zeker weer Amerika' 'Oh is het niet de VS, maar Noord-Amerika, boeiend alle Amerikanen zijn dom'

'Door Dr.Nick - maandag 23 mei 2005 @ 23:34 - (0 - Normaal)
zuid, midden, allemaal amerika,
het is gewoon de enige plek waar zo iets kan gebeuren...
of waar ze zo dom zijn zoiets te doen!'

Een boodschap voor deze mensen:

STERF

[ Bericht 0% gewijzigd door Panatic85 op 24-05-2005 08:01:46 ]
Hallo?!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 07:29:32 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_27297466
Hee, ik wist niet dat Balkenende ook op Fok! postte!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_27297512
STERF.... zelf

(Leuk een NEE stem topic!!)
  dinsdag 24 mei 2005 @ 07:42:42 #4
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_27297524
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:39 schreef -Dominator- het volgende:
STERF.... zelf

(Leuk een NEE stem topic!!)
OMFG, een flame de (V)MBO'ers topic...
En idd... Sterf !
Hoe kun je nou een volk vragen te stemmen over iets waar ze totaal niets vanaf weet ?
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_27297536
Zolang ze maar NEE stemmen.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 07:45:07 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_27297543
Dit in tegenstelling tot de genuanceerde wijze waarop het JA-kamp handelt?

"Bij een nee-stem gaat het licht uit"

"Als we nee stemmen wordt het oorlog"

En la pièce de resistance:
"Als we nee stemmen, komt er weer een Holocaust" (VVD)

TS
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_27297556
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:42 schreef Jo0Lz het volgende:

[..]

OMFG, een flame de (V)MBO'ers topic...
En idd... Sterf !
Hoe kun je nou een volk vragen te stemmen over iets waar ze totaal niets vanaf weet ?
Er is een pamflet uitgedeeld met de belangrijkste hoofdlijnen. De volledige grondwet is op te vragen als je dat nodig vindt.

Ken jij de Nederlandse grondwet?

Dacht het niet
Hallo?!
pi_27297562
Ik mag hopen dat de ruime meerderheid NEE stemt, de kamer zich er geen flikker van aantrekt en JA roept.

Het einde van Balkie II as we know it
pi_27297569
komt er toch wel door, zo'n referendum is gewoon een zoethudertje
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_27297581
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dit in tegenstelling tot de genuanceerde wijze waarop het JA-kamp handelt?

"Bij een nee-stem gaat het licht uit"

En la pièce de resistance:
"Als we nee stemmen, komt er weer een Holocaust" (VVD)

TS
Vertel mij aub van wie die laatste precieze quote is, met naam.
Bepaalde uitspraken worden opgeklopt door de (toevallig linkse) media.
Er wordt eenvoudigweg een vergelijking getrokken naar de 2e wereldoorlog en hoe de onderlinge verhoudingen tussen landen toen waren. Mijns inziens niets mis mee.

Bovendien, Nederland KAN niet zonder Europa, een NEE-stem van Nederland kan uiteindelijk wel eens negatieve gevolgen hebben voor de economische betrekkingen met bepaalde landen die voor Nederland van cruciaal belang zijn. Nederland leeft van Europa en is er van afhankelijk, of je dat nu leuk vindt of niet.
Hallo?!
pi_27297586
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:48 schreef DarkElf het volgende:
Dat denk ik ook wel. Lijkt me alleen dat bv ene Jantje een beetje amok gaat maken in de kamer als laten we zeggen bv 70% tegen stemt en de kamer stemt voor.

Ik geloof er niks van dat dit kabinet dat overleeft; sterker nog, ik HOOP van niet
  dinsdag 24 mei 2005 @ 07:51:28 #12
66444 Lord_Vetinari
pi_27297589
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:48 schreef DarkElf het volgende:
Ik denk dat dan toch echt de pleuris uitbreekt in dit land. Er is een verschuiving gaande de laatste jaren van makke schapen naar mondig volk. Kijk naar Wilder, kijk naar Fortuyn. Dergelijke radicale partijen waren de decennia ervoor ondenkbaar. De kiezer wordt mondiger.
pi_27297602
Oh ik was nog vergeten zo'n trieste zwaai smiley bij mij post te plaatsen. Dat hoort er blijkbaar bij om 'indruk' te maken.

Hallo?!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 07:53:14 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_27297609
TS geef eens aan waarom wij Ja zouden moetyen stemmen. mag aannemen dat jij die grondwet van A tot Z kent dus.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 07:53:14 #15
66444 Lord_Vetinari
pi_27297610
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:50 schreef Panatic85 het volgende:

[..]

Geen kranten gelezen de laatste dagen? Niks gehoord over het referendum-filmpje van de VVD? Plaatjes van Auschwitz met groot de tekst "dit nooit meer"?
quote:
Oh, je bent er zo een. Dan heeft verdere discussie geen zin.
pi_27297621
Als de meerderheid NEE stemt en ze drukken het er toch door, dan dien ik desnoods zelf een motie van wantrouwen in tegen heel het kabinet
pi_27297626
Als de meerderheid NEE stemt zou het maar eens aangeven hoe slecht de Nederlander zich informeert en hoe hoog het kudde-gehalte is.

Het kabinet krijgt mijn volledige steun als ze het NEE van het volk negeren. Wellicht niet zo democratisch zou je denken, maar het zijn toch onze volksvertegenwoordigers die we zelf in de gelegenheid hebben gesteld te regeren, en dus ook om dit soort besluiten te nemen.

Balkenende levert overigens prima werk met zijn kabinet, oke hij neemt besluiten die niet voor iedereen voordelig uitpakken, maar het zijn besluiten die in deze financieel zware tijden genomen MOETEN worden, de linkse partijen hadden hier net zo goed aan moeten geloven.

Balkenende II
Hallo?!
pi_27297638
[quote]Op dinsdag 24 mei 2005 07:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Geen kranten gelezen de laatste dagen? Niks gehoord over het referendum-filmpje van de VVD? Plaatjes van Auschwitz met groot de tekst "dit nooit meer"?
[..]

Het is toch ook zo dat een oorlog voorkomen kan worden met een grondwet. Dat jij ervan maakt dat ermee gedreigd wordt is jouw eigen inschattingsfout.
Hallo?!
pi_27297642
lol, je hebt abusievelijk de smiley verward met de smiley!!!!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 07:59:09 #20
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_27297660
Ik heb MBO gedaan, moet ik (volgens jou) nu maar nee gaan stemmen ofzo?
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_27297663
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:53 schreef Megumi het volgende:
TS geef eens aan waarom wij Ja zouden moetyen stemmen. mag aannemen dat jij die grondwet van A tot Z kent dus.
Ken jij de Nederlandse grondwet van A tot Z?

Ik stem JA uit ideologisch standpunt (verenigd Europa) en ecomisch (bevorderlijk voor de handelsbetrekkingen van Nederland met Europa). Vroeg of laat is dit toch de volgende logische stap in Europa.

Europa
Hallo?!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 07:59:55 #22
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27297670
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:56 schreef Panatic85 het volgende:
[quote]:

Het is toch ook zo dat een oorlog voorkomen kan worden met een grondwet.
.
-
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:00:02 #23
66444 Lord_Vetinari
pi_27297675
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:55 schreef Panatic85 het volgende:
Als de meerderheid NEE stemt zou het maar eens aangeven hoe slecht de Nederlander zich informeert en hoe hoog het kudde-gehalte is.
Als de meerderheid JA stemt zou het maar eens aangeven hoe slecht de Nederlander zich informeert en hoe hoog het kudde-gehalte is.
quote:
Het kabinet krijgt mijn volledige steun als ze het NEE van het volk negeren. Wellicht niet zo democratisch zou je denken, maar het zijn toch onze volksvertegenwoordigers die we zelf in de gelegenheid hebben gesteld te regeren, en dus ook om dit soort besluiten te nemen.
Um, sorry, maar ik heb de regering niet gekozen. Bovendien toon je aan hoeveel je er vanaf weet. Het Kabinet heeft helemaal niks te negeren. Dit is een raadgevend referendum aan het Parlement. De regering heeft de Grondwet geaccepteerd, het Parlement moet ratificeren. Als het Parlement NEE zegt, heeft het Kabinet helemaal niks meer te negeren.

En als het Kabinet afwijkt van de beslissing van de Kamer liggen ze er onmiddellijk uit en ik denk zelfs dat zoiets gevolgen zou hebben voor de leden van het Kabinet op het gebied van gerechtelijke vervolging.
quote:
Balkenende levert overigens prima werk met zijn kabinet, oke hij neemt besluiten die niet voor iedereen voordelig uitpakken, maar het zijn besluiten die in deze financieel zware tijden genomen MOETEN worden, de linkse partijen hadden hier net zo goed aan moeten geloven.
Hoewel dit off topic is: Links heeft nooit ontkend dat er ingegrepen moest worden. Links zou de pijn echter wel iets rechtvaardiger verdeeld hebben (afschaffing hypotheekrente-aftrek, bijvoorbeeld).
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:00:34 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_27297681
quote:
Je kunt ook zeggen dat de overheid met Balkenende aan kop te weinig heeft gedaan om mensen te informeren waarom het nodig is ja te stemmen op de grondwet. Het geven van informatie hier over is een taak van de overheid. En je kunt denk ik niet zeggen dat de overheid veel moeite doet om het volk van juiste informatie te voorzien. Zalm heeft tenslotte ook een potje verplicht zitten liegen over de euro. Een nee stem zou denk ik wel goed zijn om ze eens goed wakker te schudden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_27297684
alle andere landen zijn ook al boos op ons omdat we waarschijnlijk nee gaan stemmen
Haleloeja
pi_27297685
--edit--
Haleloeja
pi_27297686
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:59 schreef MrTorture het volgende:
Ik heb MBO gedaan, moet ik (volgens jou) nu maar nee gaan stemmen ofzo?
Die generalisering was dom van me, ik liet me leiden door emoties

Excuses. Ik zal het eruithalen.
Hallo?!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:01:45 #28
66444 Lord_Vetinari
pi_27297694
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:59 schreef Panatic85 het volgende:

[..]

Ik stem JA uit ideologisch standpunt (verenigd Europa) en ecomisch (bevorderlijk voor de handelsbetrekkingen van Nederland met Europa). Vroeg of laat is dit toch de volgende logische stap in Europa.

Europa
Je maakt jezelf niet echt geloofwaardiger op deze manier. Wat is dat nou voor motivatie? Ja stemmen op 'ideologische gronden'? En Europa draait al decennialang zonder Grondwet. Wat zou het (economisch) verschil zijn als we de Grondwet nu ineens invoeren dan?
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:02:46 #29
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_27297704
Sterf zelf kutnewbie
En ik stem toch NEE
pi_27297709
Ik moet mijn piano nog stemmen
bla bla bla......
pi_27297712
Als we NEE stemmen kan het ons economisch schaden. Lijkt me duidelijk.
Hallo?!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:03:53 #32
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_27297717
quote:

[..]

Europa
/same
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:04:43 #33
66444 Lord_Vetinari
pi_27297728
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:56 schreef Panatic85 het volgende:

Het is toch ook zo dat een oorlog voorkomen kan worden met een grondwet. Dat jij ervan maakt dat ermee gedreigd wordt is jouw eigen inschattingsfout.
Wat nou 'inschattingsfout'? Hoe leg jij een dergelijk filmpje dan uit?

En waarom zou een Grondwet een oorlog voorkomen? Alsof papier ooit een oorlog heeft voorkomen. In theorie moet het Handvest van de VN ook oorlogen tussen lidstaten voorkomen. Sterker nog, de VS heeft het Handvest totaal genegeerd en is Irak binnen gevallen. Denk jij nou echt dat een Europese Grondwet (ik noem maar wat) Turkije zou beletten om Servie aan te vallen als de Turken dat nodig vinden?

Doe asjeblieft niet zo oogkleppen-naief, zeg.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:05:20 #34
66444 Lord_Vetinari
pi_27297733
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:03 schreef Panatic85 het volgende:
Gelul. Toon maar aan. Bewijs maar. Je kunt een hoop roepen, maar waar baseer je dat op?
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:05:22 #35
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_27297735
quote:

[..]

Europa
En daar hebben we de grondwet voor nodig? Ik was aan het twijfelen, maar ik neig steeds meer naar een NEE.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:05:25 #36
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_27297736
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:03 schreef Panatic85 het volgende:
Nou, dan stem jij lekker JA
Opgelost, doei
pi_27297753
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Um, sorry, maar ik heb de regering niet gekozen. Bovendien toon je aan hoeveel je er vanaf weet. Het Kabinet heeft helemaal niks te negeren. Dit is een raadgevend referendum aan het Parlement. De regering heeft de Grondwet geaccepteerd, het Parlement moet ratificeren. Als het Parlement NEE zegt, heeft het Kabinet helemaal niks meer te negeren.
[..]
Guttegut ik verwissel het woord regering met kabinet en gelijk weet ik er niks vanaf.
Je hoeft mij niet te vertellen hoe het regeringsstelsel in Nederland werkt mannetje.

Het volk heeft dit kabinet gekozen. Derhalve zijn zij gemachtigd dit soort besluiten te nemen.
Hallo?!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:09:07 #38
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_27297763
Je argumentatie om mensen die 'nee' stemmen 'ja' te laten stemmen is té goed. Ik geef op. Ik stem ja. (Zou stemmen, more like.)

Je argumenten op een rijtje.

"Dit soort reacties kan ik niet anders categoriseren als (V)MBO reacties van trieste meelopers die zelf totaal geen kennis van zaken hebben. Als je niet weet waar je over praat, zeg dan niks."

Je beledigt mensen, gaat er allicht ten onrechte van uit dat niemand daarvan weet van de grondwet heeft. Erg sterke strategie. En dan nog je sublieme afsluiting. "STERF". Subliem.

[/sarcasme]

Balkenende II zal het sowieso lastig gaan krijgen. Als het 'nee' is, hoe lult hij zich daar uit? Als het 'ja' is, zou er dan niet een enorm fraude-wantrouwen zijn? Either way, they are kinda screwed.

Mijn beste Panatic85. Is het niet in je opgekomen dat er ook mensen zijn die 'nee' stemmen en die wél valide argumenten hebben? Kijk anders een rond in het 'kort-geding' draadje van gisteren op de FP.

Feit: De regering houdt zich niet aan de gestelde afspraken m.b.t. de Grondwet. (De promotie ervan.)

Overigens, je implicatie is dat mensen op de HAVO en hoger dus automatisch 'ja' moeten stemmen? Hoe, tja, naïef. Het is bij lange na niet zo dat mensen met een HAVO/VWO opleiding; iets dat je wél impliceert, 'ja' stemmen.

En dat mooie foldertje? Erg mooi, maar ik zie er lekker doorheen. Ik zie ze lekker over de negatieve aspecten heen varen. M.a.w., een eenzijdig foldertje. Moderne propaganda.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:09:09 #39
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_27297764
wat zou ons economisch verbeteren met een JA stem dan?
als ik al meneer de eu topvent hoor vertellen dat nederland toch maar een kleine speler is in dezen
sodemieter op met de eu , we leven in nederland.

gulden ook terug , klaar.
doei
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:10:09 #40
66444 Lord_Vetinari
pi_27297774
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:07 schreef Panatic85 het volgende:

[..]

Guttegut ik verwissel het woord regering met kabinet en gelijk weet ik er niks vanaf.
Je hoeft mij niet te vertellen hoe het regeringsstelsel in Nederland werkt mannetje.

Het volk heeft dit kabinet gekozen. Derhalve zijn zij gemachtigd dit soort besluiten te nemen.
Dat weet je dus niet. Het volk heeft dit Kabinet NIET gekozen. Het volk kiest het Parlement, het Parlement benoemt de Regering. Ga je schoolgeld terughalen. Bovendien: Als je het verschil tussen Parlement en Kabinet zo slecht kent, dat je 'de woorden even verwisselt' is het niet denderend gesteld met je kennis. Niet denderend genoeg in ieder geval om zo'n toon aan te slaan.

Wat voor MBO opleiding volg je eigenlijk? Er zit in ieder geval geen Staatsinrichting bij, dat is wel duidelijk.
pi_27297776
Voor de mensen die NEE stemmen, gaan jullie dat doen tot jullie dood? Want reken er maar op dat het onderwerp regelmatig terug gaat komen.
...wat een klein burgerlijk gezeik van al die muffe normen & waarden polder mensjes...
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:10:13 #42
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_27297777
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

'

Laat ze maar komen }:) Onze mariniers en commando's (en de rest) staan toch hoog aangeschreven dus we winnen vast wel (zolang amerika zich er niet mee bemoeit )
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:10:16 #43
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_27297778
doei
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:11:17 #44
13250 Lod
Sapere aude!
pi_27297786
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:46 schreef Panatic85 het volgende:
Er is een pamflet uitgedeeld met de belangrijkste hoofdlijnen. De volledige grondwet is op te vragen als je dat nodig vindt.
Er is een pamflet uitgedeeld inderdaad, afkomstig van de nederlandse regering. Die willen dat we Ja stemmen dus ik verwacht niet dat het erg objectief zal zijn.
GNU Terry Pratchett
pi_27297787
quote:
gulden ook terug , klaar.
doei
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:11:36 #46
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_27297789
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:10 schreef FatherJack het volgende:
Voor de mensen die NEE stemmen, gaan jullie dat doen tot jullie dood? Want reken er maar op dat het onderwerp regelmatig terug gaat komen.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:12:00 #47
66444 Lord_Vetinari
pi_27297792
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:10 schreef FatherJack het volgende:
Als de Grondwet blijft zoals hij is, ja. Er zal echt het nodige aan zekerheden moeten worden ingebouwd voor de bescherming van kleinere landen en de rechten van de burgers als geheel voordat ik omga naar ja.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:12:39 #48
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_27297797
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:07 schreef Panatic85 het volgende:
En nu is de macht naar de burger overgedragen. Het referendum is bindend verklaard door in elk geval de PvdA. (Onvoorwaardelijk.) en het CDA (60 % de ene of de andere kant op, 30 % opkomst.). Ik meen mij ook nog te herinneren dat GL zoiets had gedaan.

Mijn punt is: de macht is direct naar de burger gegaan. Hoewel het een raadgevend referendum is; is het door een meerderheid in de Kamer (en die stemmen er over.), als bindend verklaard.

Al moet ik toegeven, ik zie het CDA en PvdA nog wel kleur bekennen en toch ja stemmen, zelfs bij een nee.
Some say in ice
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:13:25 #49
66444 Lord_Vetinari
pi_27297809
En nu ga ik werken om de slarissen van al die dure Europarlementariers te betalen via allerlei Belastingen die rechtstreeks naar Brussel vloeien (of zijn we allemaal even vergeten dat Nederland per inwoner het meeste bijdraagt aan Europa?)
pi_27297812
En daarvoor is dit topic dus...

[EU] 1 juni a.s: Waarom NEE?
pi_27297813
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:11 schreef Lod het volgende:

[..]

Er is een pamflet uitgedeeld inderdaad, afkomstig van de nederlandse regering. Die willen dat we Ja stemmen dus ik verwacht niet dat het erg objectief zal zijn.
Ik heb niet eens de moeite genomen om die propagandafolder te lezen. Ik lees me zelf wel in her en der en aan de hand daarvan bepaal ik of ik de ja dan wel niet te nee JA of NEE stem
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:14:06 #52
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_27297818
Inderdaad, domme redenen

en bléren ja ik word niet geinformeerd, en dan ligt er naast hun de grondwetkrant, en 2 andere folders.
En dan zeggen ze, ja ik heb geen tijd om te lezen, 10 cm verder ligt de libelle ofzo
dan bléren ze dat het te moeilijk lezen is, nou sorry hoor, maar die laatste wit blauwe folder is goed leesbaar. Jip en janneke taal tot en met
"dingen tegenhouden"staat er o.a. in , dat we het softdrugsbeleid houden etc.

maar mensen willen het om 1 of andere redenen niet lezen, stem dan ook niet!

Verder heeft een "nee" net zoveel negatief economisch effect als de legalisering van softdrugs.
Het beinvloedt niet direct / aantoonbaar, maar het zal misschien iets van instabiliteit weergeven, dus investeringen vanuit het buitenland zouden minder kunnen gaan,
zouden kunnen!

verder

word de handelspositie nogmaals versterkt t.o.v. de VS / China / India
en dat laatste is wel nodig
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:14:08 #53
27393 Jozzy
Jozzy says:
pi_27297819
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat nou 'inschattingsfout'? Hoe leg jij een dergelijk filmpje dan uit?

En waarom zou een Grondwet een oorlog voorkomen? Alsof papier ooit een oorlog heeft voorkomen. In theorie moet het Handvest van de VN ook oorlogen tussen lidstaten voorkomen. Sterker nog, de VS heeft het Handvest totaal genegeerd en is Irak binnen gevallen. Denk jij nou echt dat een Europese Grondwet (ik noem maar wat) Turkije zou beletten om Servie aan te vallen als de Turken dat nodig vinden?

Doe asjeblieft niet zo oogkleppen-naief, zeg.
Als turkije 1 vande EU lidstaten aanvalt. Zijn de 24 andere lidstaten VERPLICHT te helpen verdedigen.
Shocking is an art.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:14:09 #54
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_27297820
quote:

[..]

Europa
Leg dat eens uit. Kijken we bijvoorbeeld naar Engeland dat niet mee doet aan de euro en wellicht ook niet mee doet aan de grondwet. Daar gaat het veel beter met de economie dan in de rest van europa. Je zou dus aan de hand van dit voorbeeld beter nee kunnen stemmen. Tevens geeft deze post geen enkel argument waarom een europese grondwet beter is voor de economie.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:14:49 #55
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_27297827
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:13 schreef -Xerxes- het volgende:

[..]

Ik heb niet eens de moeite genomen om die propagandafolder te lezen. Ik lees me zelf wel in her en der en aan de hand daarvan bepaal ik of ik de ja dan wel niet te nee JA of NEE stem
Ja precies, een beetje SBS-6 kijken, groep wilders volgen want die heeft zo een leuk kapsel
en SP verteld ook altijd de waarheid...

nee dat is slim
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:15:37 #56
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_27297836
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:14 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja precies, een beetje SBS-6 kijken, groep wilders volgen want die heeft zo een leuk kapsel
Ik zou nooit politieke partijen op hun woord geloven; ze zijn me iets te 'powerhungry' daarvoor.
Some say in ice
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:15:41 #57
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_27297838
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:14 schreef Megumi het volgende:

[..]

Leg dat eens uit. Kijken we bijvoorbeeld naar Engeland dat niet mee doet aan de euro en wellicht ook niet mee doet aan de grondwet. Daar gaat het veel beter met de economie dan in de rest van europa. Je zou dus aan de hand van dit voorbeeld beter nee kunnen stemmen. Tevens geeft deze post geen enkel argument waarom een europese grondwet beter is voor de economie.
Bullshit
pi_27297843
Ik heb gewoon de referendumwijzer(s) ingevuld, en dan is het antwoordt steeds "nee".

Er zijn veel mensen die mischien om de verkeerde redenen "nee" stemmen. Dat heeft het kabinet zichzelf aangedaan. Hadden ze de laatste jaren eens wat beter naar de burgers moeten luisteren, en niet alleen naar de 2% rijken van Nederland.

Kijk eens naar ons nieuwe zorgsysteem. Wie wordt daar beter van ? Ja precies, de rijken, niet de mensen die al in ze ziektewet zitten. Zo hebben we nog wel wat zaken.

En dan vind je het gek dat Nederland tegen stemt voor de verkeerde redenen ?
Nederlanders zijn als de dood voor dit kabinet (en haar voorganger) omdat ze steeds dingen doen
die de gemiddelde Nederlander helemaal n iet wil. En dar worden ze nu (Terecht imo) op afgerekend.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:16:44 #59
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_27297849
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:14 schreef Jozzy het volgende:

[..]

Als turkije 1 vande EU lidstaten aanvalt. Zijn de 24 andere lidstaten VERPLICHT te helpen verdedigen.
ja erg he, goh wat zou dat een zware impact hebben
we helpen nu toch ook mee in Irak?
Nou dan
pi_27297851
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:14 schreef Jozzy het volgende:

[..]

En watnou als 1 van de lidstaten zomaar om wat voor reden dan ook een land aanvalt dat géén lid is van de EU? Je wordt er als lidstaat dan wel op afgerekend dunkt me
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:17:46 #61
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_27297857
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:15 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Bullshit
Dat is helaas geen bullshit. Maar een vaststaand feit.
pi_27297860
voordelen:
vrij verkeer goederen en personen
burger krijgt meer grip op de macht in brussel
eerlijkere verdeling macht in europa door de dubbele sleutel bij het stemmen voor het stemmen in het parlement

(dubbele sleutel:
Belangrijk voor het waarborgen van de besluitvaardigheid van de Unie is de nieuweformule voor het bepalen van de gekwalificeerde meerderheid die het grondwettelijke Verdrag invoert. Onder het huidige systeem (d.w.z. het Verdrag van Nice) krijgt elke lidstaat een bepaald aantal stemmen toegewezen, variërend van 3 voor de kleinste (Malta) tot 29voor de grootste lidstaten (waaronder Duitsland). Nederland heeft daarbij 13 stemmen. Voor een gekwalificeerde meerderheid zijn ten minste 232 van de in totaal 321
--------------------------------------------------------------------------------
Page 8
8stemmen nodig. Bovendien moet minstens de helft van de lidstaten die minimaal 62 procent van de bevolking van de EU vertegenwoordigen, vóór stemmen")

Schaalvergroting is belangrijk kijkend naar concurrentie met China, India en andere aziatische landen.
Hallo?!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:19:09 #63
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_27297870
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:50 schreef Panatic85 het volgende:

[..]

Er wordt eenvoudigweg een vergelijking getrokken naar de 2e wereldoorlog en hoe de onderlinge verhoudingen tussen landen toen waren. Mijns inziens niets mis mee.

Bovendien, Nederland KAN niet zonder Europa, een NEE-stem van Nederland kan uiteindelijk wel eens negatieve gevolgen hebben voor de economische betrekkingen met bepaalde landen die voor Nederland van cruciaal belang zijn. Nederland leeft van Europa en is er van afhankelijk, of je dat nu leuk vindt of niet.
Maar de eventuele negatieve gevolgen, zijn toch geen reden om JA te stemmen als het voorstel dat er nu ligt gewoonweg niet deugt?? Bovendien: Als Frankrijk straks ook tegen stemt (en daar zit het nu toch echt naar uit), gaat het hele feest niet door...

Maar goed: wat zijn jouw argumenten dan om ja te gaan stemmen? Angst voor de toekomst? De mooiste quote kwam van Brinkhorst: "als we nee stemmen, worden we straks het Zwitserland binnen de EU...." Kan ik prima mee leven hoor

Feit blijft dat in het voorstel dat er nu ligt, de macht gaat naar de grote landen. De complete stemverhoudingen binnen de unie gaan wijzigen... Dus Frankrijk en Duitsland hebben dalijk de macht in handen... Zelfs Polen heeft meer te vertellen dan Nederland... De eventuele negatieve gevolgen daarvan worden niet eens meer genoemd... Verworvenheden als ons drugsbeleid, het homo-huwelijk, euthanasie-wetgeving, abortus-wetgeving zouden dus allemaal kunnen gaan vervallen...omdat streng Katholieke landen als Spanje en Polen samen met Frankrijk meer dan genoeg stemmen hebben....

(en ja: elke grondwet waarin letterlijk staat dat het traditionele gezin de enige erkende samenlevingsvorm zou moeten zijn, is voor mij onacceptabel..)
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_27297871
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:14 schreef Yildiz het volgende:

[..]

nee dat is slim
Ik vind het wel uitermate knap van je dat je precies weet hoe en waar ik aan mn info kom zeg

Ik heb SBS niet eens ingeprogrameerd op mn tv, ik heb wél een goeie kapper en ik hou niet van tomaten
pi_27297874
en nu moet ik aan het werk.

Tot later!
Hallo?!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:19:57 #66
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_27297880
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:17 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat is helaas geen bullshit. Maar een vaststaand feit.
"nu beter met de economie" is zoooo een statistiek aanpasbaar getal dat ik het sowieso al niet kan vertrouwen

das net zoiets als ja ik heb nu 70% procent honger
en morgen 72%

geen echt zichtbaar verschil, eerder, gevoel

als je pas met echte cijfers komt, per inwoner, en dan over de laatste 5-10 jaar, geloof ik je pas.
Helaas zitten al die statistici zo níet in elkaar.

ben er nu écht vandoor
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:20:32 #67
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_27297884
Gewoon afschaffen de EU , daarvoor ging het ook goed met NL, dus waarom zou het nu dan slechter gaan als eerst ?
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:21:40 #68
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_27297900
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:20 schreef DaMook het volgende:
Gewoon afschaffen de EU , daarvoor ging het ook goed met NL, dus waarom zou het nu dan slechter gaan als eerst ?
wel zo blind, maar wel latijn kunnen schrijven? ik geloof je niet
pi_27297907
quote:

Balkenende II
OMG een balkenende knuffelaar ,

tijd voor
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:23:25 #70
27393 Jozzy
Jozzy says:
pi_27297917
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:16 schreef Yildiz het volgende:

[..]

ja erg he, goh wat zou dat een zware impact hebben
we helpen nu toch ook mee in Irak?
Nou dan
Deze reactie komt denk ik in mn top10 meest mongole reacties op fok.
Shocking is an art.
pi_27297932
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:22 schreef nexhil het volgende:

[..]

OMG een balkenende knuffelaar ,

tijd voor
Goed plan
pi_27297945
ach rot zelf op. jij doet psies hetzelfde: de nee stemmers afschilderen als dombo's zonder met argumenten te komen.

en aan het einde STERF.

zielig hoor.

PS er zijn genoeg argumenten tegen de grondwet. maar mannetjes zoals jij luisteren daar niet naar, en ontkennen dat ze er uberhaupt zijn. zeik dan niet, dan wil je zelf de discussie niet aan gaan.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:25:40 #73
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_27297949
Al die rare sprongen die de regering nu maakt, de VVD europarlementariërs die een holocaustpropagandafilmpje hebben laten maken, de matige voorlichting over dit verdrag, het beschimpen van de NEE-stemmers (en dan niet alleen maar scheldwoorden, maar zelfgenoegzame woorden van politici die zeggen dat NEE-stemmers niet hun verstand gebruiken of zelfs enige discussie uitsluiten met als excuus dat het NEE-kamp geen argumenten heeft), de suggestie/zoethouder van Luxemburg dat onze EU contributie omlaag moet maar meteen door Baroso als onzin bestempeld wordt geven me echt het gevoel dat we er ingeluisd worden.

Ik heb Havo gedaan en neig naar 'nee'. Sterven doe ik toch wel een keer.
The Internets, I needs it..
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:27:03 #74
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_27297971
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:16 schreef redvox het volgende:
Ik heb gewoon de referendumwijzer(s) ingevuld, en dan is het antwoordt steeds "nee".
Nah.. dat ook maar eens geprobeerd
quote:
Resultaat

Uw opvattingen komen voor
50%

overeen met de Grondwet.
Nah.. dat helpt zeg...Toch maar zelf nadenken dan...
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:27:48 #75
102466 cappp
Ondertitel
pi_27297976
Precies, opkutten met balkenende en VVD met hun dreigementen, dat zal al een reden zijn om nee te stemmen. Als je nee stemt krijg je weer een holocaust... Echt gevoel voor tumor hebben hun
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:28:41 #76
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_27297986
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:19 schreef Yildiz het volgende:

[..]

"nu beter met de economie" is zoooo een statistiek aanpasbaar getal dat ik het sowieso al niet kan vertrouwen

das net zoiets als ja ik heb nu 70% procent honger
en morgen 72%

geen echt zichtbaar verschil, eerder, gevoel

als je pas met echte cijfers komt, per inwoner, en dan over de laatste 5-10 jaar, geloof ik je pas.
Helaas zitten al die statistici zo níet in elkaar.

ben er nu écht vandoor
Nederland heeft een groei van 1,2%. De UK 3,2 procent. Toch een aardig verschil. Bron www.cia.gov
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:32:06 #77
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_27298030
Hier nog een havo klant die nee gaat stemmen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_27298082
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:26 schreef Panatic85 het volgende:
Een boodschap voor deze mensen:

STERF
Subtiel
pi_27298111
JE kan nee stemmen, maar het word toch JA.... De stemmen van ons gebruiken ze als een mening, maar niet als een definitief besluit.. Die beslissing maken ze zelf uiteindelijk...

.......Ik vind het zo maar weinig nut hebben om te stemmen.. Als we (in mijn ogen) toch geen inbrengen hebben. Want ik denk dat ze allang een keuze hebben gemaakt
* In een snel rijdend voertuig gaat de tijd langzamer
* SMILE...... it confuses people
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:38:07 #80
102466 cappp
Ondertitel
pi_27298113
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:32 schreef Metro2005 het volgende:
Hier nog een havo klant die nee gaat stemmen.
Ik mag alleen nog niet stemmen
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
pi_27298121
argumenten VOOR heb ik een aantal posts naar boven geplaatst. En nu moet ik echt weg anders kom ik te laat.
Hallo?!
pi_27298144
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:37 schreef nicket84 het volgende:
JE kan nee stemmen, maar het word toch JA.... De stemmen van ons gebruiken ze als een mening, maar niet als een definitief besluit.. Die beslissing maken ze zelf uiteindelijk...

.......Ik vind het zo maar weinig nut hebben om te stemmen.. Als we (in mijn ogen) toch geen inbrengen hebben. Want ik denk dat ze allang een keuze hebben gemaakt
Natuurlijk hebben ze allang hun keuze gemaakt, maar als een ruime meerderheid NEE stemt hebben ze zichzelf toch weer in een moeilijke situatie geplemt.

En dát gun ik ze van harte. Sterker nog, ik denk dat ik niet eens de enige was die het geen bal uit had gemaakt als Balkie met dat gesodemieter een tijdje terug een been had moeten missen
pi_27298152
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:16 schreef redvox het volgende:
welke van de zovele referendumwijzers? want de een neigt naar de nee stemmers, en de ander neigt naar de ja stemmers. ga je toch eens inlezen, en niet zo'n referendumwijzertje doen.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_27298173
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:41 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

welke van de zovele referendumwijzers? want de een neigt naar de nee stemmers, en de ander neigt naar de ja stemmers. ga je toch eens inlezen, en niet zo'n referendumwijzertje doen.
Als het antwoord je niet bevalt is de referendumwijzer onjuist

Mensen die slechts hun eigen mening respecteren zijn vervelend
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:44:22 #85
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_27298193
Europeese superstaten kicken gewoon ass.
Ik ga naar huis.
pi_27298226
Ik heb erg getwijfeld... maar ik weet het zeker... ik ga JA stemmen...
omdat dit me voor ons landje het beste lijkt...
de EU wordt minder bureaucratisch (iets wat ik graag in Nederland ook zou willen zien)
De grondwet gaat in grote lijnen alleen over hoe de besluitvoering gaat binnen de EU, en welke bevoegdheden de EU heeft.. Dus geen inhoudelijke kwesties...

Als we met z'n allen Nee stemmen, in welke situatie komen we dan terecht? De rest van de EU gaat vrolijk verder met deze grondwet en nederland mag aan de kant gaan staan kijken ofzo?

het huidige kabinet pakt het niet zo handig aan, maar toch vind ik niet dat die van invloed moet zijn om Ja of Nee te stemmen.. (ik denk dat ze het toch niet zo lang meer volhouden)
En als het kabinet valt, en we hebben Nee gestemt... dan hebben veel mensen hun zin, maar tegen welke kosten?
Dus ik zou zeggen lees eens wat informatieve pagina's (vooral die van de politieke partijen bijv D66 en groenlinks) en baseer hierop je mening...
Je stemt niet voor of tegen het kabinet... maar voor een betere besluitvorming in europa!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:49:00 #87
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_27298263
Nederland is overgereguleerd, en in Europa gaan ze daar nog veel verder in.
Ik vraag me oprecht af of dat wel een wenselijke situatie is. Nederland is een van de grondleggers van de EU, maar er blijkt nu overduidelijk dat de politiek geen enkele feeling heeft met de achterban. Ze weten duidelijk niet wat er onder de bevolking leeft, en daar betalen ze nu het gelag voor.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_27298364
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:49 schreef buzzer het volgende:
Nederland is overgereguleerd, en in Europa gaan ze daar nog veel verder in.
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:46 schreef plasticvlinder het volgende:
de EU wordt minder bureaucratisch (iets wat ik graag in Nederland ook zou willen zien)
Twee verschillende visies op hetzelfde?

Game on!
pi_27298417
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hee, ik wist niet dat Balkenende ook op Fok! postte!
Hehehehe
#geen
pi_27298441
quote:
Je stemt niet voor of tegen het kabinet... maar voor een betere besluitvorming in europa!
Ik stem niet tegen het kabinet (al ben ik wel wel tegen), ik stem niet voor een betere besluitvorming in europa, ik stem voor Nederland
  dinsdag 24 mei 2005 @ 09:07:09 #91
63900 xelzix
Get on with it!
pi_27298626
vrij verkeer van goederen en personen? dat bestaat al in Europa...

Verder heeft dit schaap uit de kudde alle drie de referendumwijzers die ik kon vinden ingevuld, en zelfs de officiele trok de conclusie dat mijn opvattingen voor 48% overeenkwamen met die uit de EU grondwet. En dan moet ik alsnog ja gaan stemmen omdat dat zogenaamd goed zou zijn voor dit land? Dat is wel erg kortzichtig gedacht Panatic85.
De argumenten die je aandraagt zijn erg zwak. Je profileert jezelf als een vrij dom schaap uit de kudde; veel geblaat en weinig wol.

Lord_Vetinari en Xerxes daarentegen
I can resist everything but temptation.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 09:10:24 #92
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_27298705
en nog een keer met argumenten erbij (een hbo-tegenstemmer )

tegen, want:

1) de twee uitslagen van de 2 propaganda (ja en nee) stemwijzers zeggen allebei "tegen"
2) ik ben tegen een europese defensiemacht
3) nederland verliest een heel groot deel zelfbeschikking
4) de "grote landen" in europa vinden toch dat ze zich uiteindelijk niet aan gemaakte afspraken hoeven te houden
5) hoe de overheid met dit referendum (incluis propaganda en afschrikmethodes) omgaat is wel zo belachelijk en triest dat nederland een "nee" stem verdient (deze reden is wat puberaal, maar speelt toch mee, het is niet de voornaamste reden)

tevens lees ik net op frontpage dat woutertje bos een nieuw referendum wil over een jaar bij een nee stem van de nederlandse bevolking....

iemand op frontpage vraagt zich af of dat dan ook bij een ja-stem gebeurt (goede reactie vind ik dat)
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_27298711
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:26 schreef Panatic85 het volgende:
Wat lopen er op FOK toch veel debielen rond .. Een boodschap voor deze mensen:

STERF
Eerst nog even NEE stemmen
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_27298781
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En nu ga ik werken om de slarissen van al die dure Europarlementariers te betalen via allerlei Belastingen die rechtstreeks naar Brussel vloeien (of zijn we allemaal even vergeten dat Nederland per inwoner het meeste bijdraagt aan Europa?)
Ben jij vergeten dat één onderdeel van de grondwet de beperking van het aantal europarlementariërs is? Door Ja te stemmen kun je juist voorkomen dat er geld naar Brussel vloeit.....
  dinsdag 24 mei 2005 @ 09:20:53 #95
91245 Zeverzak
Ik zever teveel
pi_27298936
En na al dit geblaat blijf ik toch NEE stemmen!!
(__/) This is Bunny,
(='.'=) Bunny Became a Hooker
(.Y.)
(")_(")
pi_27298978
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 09:20 schreef Zeverzak het volgende:
En na al dit geblaat blijf ik toch NEE stemmen!!
pi_27299045
Same here!
God is gewoon een denkbeeldig vriendje voor volwassenen!
Vakantie
  dinsdag 24 mei 2005 @ 09:25:39 #98
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_27299047
Dit referendum verscheurt het volk wel zeg.

En oh, iedereen die tegen stemt is een linkse boomknuffelaar of een rechtse sieg-heiler!
Ik ga naar huis.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 09:36:19 #99
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_27299313
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:54 schreef -Xerxes- het volgende:
Als de meerderheid NEE stemt en ze drukken het er toch door, dan dien ik desnoods zelf een motie van wantrouwen in tegen heel het kabinet
Volgens mij willen ze dan gewoon opnieuw stemmen, tenminste dat was op de radio.
Wat natuurlijk al helemaal nergens op slaat. Stemmen ze de eerste keer geen ja, dan de 2e keer wel ??
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 09:43:41 #100
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_27299524
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:55 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

[..]

Twee verschillende visies op hetzelfde?

Game on!
blijkbaar, maar let op mijn woorden
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')