Die generalisering was dom van me, ik liet me leiden door emotiesquote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:59 schreef MrTorture het volgende:
Ik heb MBO gedaan, moet ik (volgens jou) nu maar nee gaan stemmen ofzo?
Je maakt jezelf niet echt geloofwaardiger op deze manier. Wat is dat nou voor motivatie? Ja stemmen op 'ideologische gronden'? En Europa draait al decennialang zonder Grondwet. Wat zou het (economisch) verschil zijn als we de Grondwet nu ineens invoeren dan?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:59 schreef Panatic85 het volgende:
[..]
Ken jij de Nederlandse grondwet van A tot Z?
Ik stem JA uit ideologisch standpunt (verenigd Europa) en ecomisch (bevorderlijk voor de handelsbetrekkingen van Nederland met Europa). Vroeg of laat is dit toch de volgende logische stap in Europa.
Europa
/samequote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:59 schreef Panatic85 het volgende:
[..]
Ik stem JA uit ideologisch standpunt (verenigd Europa) en ecomisch (bevorderlijk voor de handelsbetrekkingen van Nederland met Europa). Vroeg of laat is dit toch de volgende logische stap in Europa.
Europa
Wat nou 'inschattingsfout'? Hoe leg jij een dergelijk filmpje dan uit?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:56 schreef Panatic85 het volgende:
Het is toch ook zo dat een oorlog voorkomen kan worden met een grondwet. Dat jij ervan maakt dat ermee gedreigd wordt is jouw eigen inschattingsfout.
Gelul. Toon maar aan. Bewijs maar. Je kunt een hoop roepen, maar waar baseer je dat op?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:03 schreef Panatic85 het volgende:
Als we NEE stemmen kan het ons economisch schaden. Lijkt me duidelijk.
En daar hebben we de grondwet voor nodig? Ik was aan het twijfelen, maar ik neig steeds meer naar een NEE.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:59 schreef Panatic85 het volgende:
[..]
Europa
Nou, dan stem jij lekker JAquote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:03 schreef Panatic85 het volgende:
Als we NEE stemmen kan het ons economisch schaden. Lijkt me duidelijk.
Guttegut ik verwissel het woord regering met kabinet en gelijk weet ik er niks vanaf.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Um, sorry, maar ik heb de regering niet gekozen. Bovendien toon je aan hoeveel je er vanaf weet. Het Kabinet heeft helemaal niks te negeren. Dit is een raadgevend referendum aan het Parlement. De regering heeft de Grondwet geaccepteerd, het Parlement moet ratificeren. Als het Parlement NEE zegt, heeft het Kabinet helemaal niks meer te negeren.
[..]
Dat weet je dus niet. Het volk heeft dit Kabinet NIET gekozen. Het volk kiest het Parlement, het Parlement benoemt de Regering. Ga je schoolgeld terughalen. Bovendien: Als je het verschil tussen Parlement en Kabinet zo slecht kent, dat je 'de woorden even verwisselt' is het niet denderend gesteld met je kennis. Niet denderend genoeg in ieder geval om zo'n toon aan te slaan.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:07 schreef Panatic85 het volgende:
[..]
Guttegut ik verwissel het woord regering met kabinet en gelijk weet ik er niks vanaf.
Je hoeft mij niet te vertellen hoe het regeringsstelsel in Nederland werkt mannetje.
Het volk heeft dit kabinet gekozen. Derhalve zijn zij gemachtigd dit soort besluiten te nemen.
'quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
"Als we nee stemmen wordt het oorlog"
Er is een pamflet uitgedeeld inderdaad, afkomstig van de nederlandse regering. Die willen dat we Ja stemmen dus ik verwacht niet dat het erg objectief zal zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:46 schreef Panatic85 het volgende:
Er is een pamflet uitgedeeld met de belangrijkste hoofdlijnen. De volledige grondwet is op te vragen als je dat nodig vindt.
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:10 schreef FatherJack het volgende:
Voor de mensen die NEE stemmen, gaan jullie dat doen tot jullie dood? Want reken er maar op dat het onderwerp regelmatig terug gaat komen.
Als de Grondwet blijft zoals hij is, ja. Er zal echt het nodige aan zekerheden moeten worden ingebouwd voor de bescherming van kleinere landen en de rechten van de burgers als geheel voordat ik omga naar ja.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:10 schreef FatherJack het volgende:
Voor de mensen die NEE stemmen, gaan jullie dat doen tot jullie dood? Want reken er maar op dat het onderwerp regelmatig terug gaat komen.
En nu is de macht naar de burger overgedragen. Het referendum is bindend verklaard door in elk geval de PvdA. (Onvoorwaardelijk.) en het CDA (60 % de ene of de andere kant op, 30 % opkomst.). Ik meen mij ook nog te herinneren dat GL zoiets had gedaan.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:07 schreef Panatic85 het volgende:
Het volk heeft dit kabinet gekozen. Derhalve zijn zij gemachtigd dit soort besluiten te nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |