quote:Kwalificatie Formule 1 terug naar één dag
PARIJS - De internationale automobielfederatie (FIA) wijzigt met onmiddelijke ingang de kwalificatieprocedure voor de F1. De tweede kwalificatiesessie op zondag wordt geschrapt. Daarmee komt de FIA tegemoet aan de eis van de teams.
Die lieten afgelopen weekend in Monaco horen terug te willen keren naar het oude systeem. Voorheen werd immers enkel op zaterdag gekwalificeerd, maar daar werd dit seizoen voor het eerst van afgeweken. De tweede kwalificatie op zondag werd echter geen succes. Fans vonden het systeem waarbij de resultaten uit de tweede kwalificaties werden samengeteld immers niet echt overzichtelijk. Een belangrijk argument, maar ongetwijfeld niet zo belangrijk als de geringe media-aandacht die de tweede sessie maar kreeg.
Geen wonder dus dat de FIA maar wat graag gehoor gaf aan de unanieme eis van de teams om de kwalificatie op zondag te schrappen. Dit weekend al krijgen de rijders op de Nurburgring maar één kans meer om te tonen hoe snel ze zijn. Op basis van die tijden wordt dan de startlijst voor de race van zondag vastgesteld.
Ik ben niet zo'n OPknutselaar, maar omdat de GP dit weekend alweer is dacht, Laat ik eens een topic openenquote:Op maandag 23 mei 2005 22:42 schreef TheGHunter het volgende:
kut ik ben dus gewoon al dik anderhalf uur bezig met zon zelfde topic
Zou je het erg vinden als ik de OP van het andere topic in jouw OP plak?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 00:16 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n OPknutselaar, maar omdat de GP dit weekend alweer is dacht, Laat ik eens een topic openen
Gooi je OP er gewoon tussen (hij is echt mooi)quote:Op maandag 23 mei 2005 22:42 schreef TheGHunter het volgende:
kut ik ben dus gewoon al dik anderhalf uur bezig met zon zelfde topic
@Xerxes - Heb je m in GTR al gereden? Damn, dat zou echt een slijtageslag gaan wordenquote:Eik zouden ze gewoon de Nordschleife moeten rijden!
quote:Kwalificatie Formule 1 terug naar één dag
PARIJS - De internationale automobielfederatie (FIA) wijzigt met onmiddelijke ingang de kwalificatieprocedure voor de F1. De tweede kwalificatiesessie op zondag wordt geschrapt. Daarmee komt de FIA tegemoet aan de eis van de teams.
Die lieten afgelopen weekend in Monaco horen terug te willen keren naar het oude systeem. Voorheen werd immers enkel op zaterdag gekwalificeerd, maar daar werd dit seizoen voor het eerst van afgeweken. De tweede kwalificatie op zondag werd echter geen succes. Fans vonden het systeem waarbij de resultaten uit de tweede kwalificaties werden samengeteld immers niet echt overzichtelijk. Een belangrijk argument, maar ongetwijfeld niet zo belangrijk als de geringe media-aandacht die de tweede sessie maar kreeg.
Geen wonder dus dat de FIA maar wat graag gehoor gaf aan de unanieme eis van de teams om de kwalificatie op zondag te schrappen. Dit weekend al krijgen de rijders op de Nurburgring maar één kans meer om te tonen hoe snel ze zijn. Op basis van die tijden wordt dan de startlijst voor de race van zondag vastgesteld.
die van mij was net klaar, ik had wat andere problemen dus was niet bij tijds om hem te maken zo snelquote:Op dinsdag 24 mei 2005 00:16 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n OPknutselaar, maar omdat de GP dit weekend alweer is dacht, Laat ik eens een topic openen
Eh nee hoor, ga gerust je gang, of is dat hem al hier halverwege de paginaquote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:23 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Zou je het erg vinden als ik de OP van het andere topic in jouw OP plak?
Zou het jammer vinden als het gaat regenen denk dat de bridgestones dan wel beter presterenquote:Races op de Nurburgring staan altijd enigszins in het teken van het weer. De weersomstandigheden in de Eifel zijn traditioneel verradelijk en dit jaar lijkt daar geen uitzondering op. Voor vrijdag en zaterdag wordt prachtig weer voorspeld, maar zondag is er een realistische kans op noodweer.
advertentie
Mensen die van plan zijn om op vrijdag en zaterdag een bezoek te brengen aan de Nurburgring, moeten vooral hun tube zonnebrandcrème niet vergeten. Voor deze dagen worden namelijk temperaturen voorspeld van rond de 27 graden Celcius. De kans dat het deze dagen zal gaan regenen is absoluut uitgesloten.
Voor zondag is dat echter anders. Weerstations geven aan dat er voor zondag noodweer verwacht wordt, inclusief onweer en donderbuien. De temperatuur zal kelderen tot ongeveer 20 graden Celcius.
Is afwachten. Al denk ik persoonlijk dat het nog wel zal meevallen met de buien tijdens de race.quote:Op woensdag 25 mei 2005 10:32 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Zou het jammer vinden als het gaat regenen denk dat de bridgestones dan wel beter presteren
Als je het niet erg vind, liever een droge race, anders wordt ik zo natquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:40 schreef Atreidez het volgende:
Het weer in Bonn wat vlak bij Nurburg ligt. Geeft mooi weer aan, en aangezien ze hier ook niet anders als mooi weer verwachten kan alleen een wolkbreuk ons voorzien van een flinke plensbui
quote:BAR must race Imola engine
The FIA has answered 'no' to BAR's request to run fresh Honda V10 engines without penalty at the Nurburgring this weekend. Although Imola had been the first of a new two-race phase, the Brackley team argued that - since it was disqualified for cheating - San Marino should, for BAR-Honda, be deemed null and void.
Jenson Button and Takuma Sato will, then, use five week old engines - ostensibly for the first time in modern F1 history - at the German event.
So, while any Honda developments can not be aired at the Nurburgring, sporting director Gil de Ferran revealed that 'several aerodynamic enhancements' have struck the '007' challenger. "All efforts," said the former Brazilian racer, "went into turning this hiatus into an opportunity for BAR to improve its performance."
quote:Toch geen regen op Nürburgring
Het raceweekend op de Nürburgring zal hoogstwaarschijnlijk niet verstoord worden door regen of onweer. Eerder deze week voorspelden weerstations nog dat het zondagmiddag noodweer zou worden in de Eifel, maar inmiddels is dat niet meer het geval.
Vermoedelijk zal het pas maandag gaan onweren boven de Nürburgring. Voor komend weekend worden heerlijke, zonnige temperaturen verwacht. De temperatuur zal schommelen tussen de 26 en 28 graden Celcius en de kans op regen is vrijwel uitgesloten.
het weer in de eifel dit komt dichter in de buurtquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:40 schreef Atreidez het volgende:
Het weer in Bonn wat vlak bij Nurburg ligt. Geeft mooi weer aan, en aangezien ze hier ook niet anders als mooi weer verwachten kan alleen een wolkbreuk ons voorzien van een flinke plensbui
Yep en na 20 minuten heb ik nog steeds geen mailtje binnengekregen waarmee ik mijn account kan valideren. Kan nu dus ook fijn die livetiming niet volgenquote:Op vrijdag 27 mei 2005 09:17 schreef Atreidez het volgende:
Als je de livetiming wil volgen straks zou ik je alvast even aanmelden. Het is via www.formula1.com iig niet meer anoniem en je moet dus eerst registreren en je voortaan inloggen
Ik had hem gelijk nadat ik me had aangemeld.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:11 schreef erikh het volgende:
[..]
Yep en na 20 minuten heb ik nog steeds geen mailtje binnengekregen waarmee ik mijn account kan valideren. Kan nu dus ook fijn die livetiming niet volgen
niet op die baan, maar op die ozo geweldige Nordschleife, waar ik een kaart heb van die 22 km lange baan.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:16 schreef GeorgeW.Bush het volgende:
Niki Lauda is idd bijna verbrand op die baan
Hij is trouwens nog elke race te zien op RTL Duitsland, als medepresentator bij de voorbeschouwingen
wat een verrassingquote:
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:36 schreef ElmarO het volgende:
[..]
De rest zal er dadelijk wel overheen gaan denk ik
Was inderdaad niet echt veel aanquote:
Misschien dat ze de motor willen sparen. Maar volgens mij rijden ze meestal niet in de eerste vrije training.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 13:01 schreef appelsientje het volgende:
waarom rijden de renaults eigenlijk niet ??
Hij is nu een kwartier bezig en hij duurt tot 15.00 uur.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:14 schreef Gurb het volgende:
hoe laat wordt de 2e vrije training gereden, en hoe lang duurt ie?
Lijkt er inderdaad opquote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:16 schreef Atreidez het volgende:
Voor de raceliefhebbers, Indianapolis 500, Zondag 29 mei 2005 om 18:30
OT:
Snip en Snap van Williams hebben ook t gaspedaal gevonden
Hij rijd weer.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:32 schreef -Hans- het volgende:
lol
Oef Kimi komt net wat tekort op de tijd van Nick.
Heidfeld nu een stop in sector 3, gele vlag is uit.
Gelukkig voor BMW.quote:
En als je de sectortijden op 1/tiende bekijkt is ie overal sneller.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:40 schreef ElmarO het volgende:
Montoya net niet de snelste. Hij staat 0.028 achter Heidfeld.
Daarom verbaasde me het ook enigszins.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
En als je de sectortijden op 1/tiende bekijkt is ie overal sneller.
Is hier in ieder geval nog niet bekend.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:53 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
Is al bekend waarom Webber is stilgevallen?
Twijfel tussen een coureur of het chassis.... ...quote:Op vrijdag 27 mei 2005 15:22 schreef MonoSynth het volgende:
idd. Heidfeld als snelste van de racecoureurs. Misschien is een BMW-motor nog wel aantrekkelijker dan de (statistisch betere) Renault.... Ik kan ze iig beiden betalen.
het wordt weer heet, das niet gunstig voor de bridgestonesquote:Op vrijdag 27 mei 2005 22:24 schreef Arcee het volgende:
Der Michael moet 't maar 'es laten zien zondag.
Het was vandaag ook heet en 't viel mee.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 23:15 schreef JPM01 het volgende:
[..]
het wordt weer heet, das niet gunstig voor de bridgestones![]()
maar dat zag je in de vrije trainingen van de voorgaande races ook, weinig problemen in trainingen maar in de kwali en race zijn ze nergensquote:Op vrijdag 27 mei 2005 23:35 schreef Arcee het volgende:
[..]
Het was vandaag ook heet en 't viel mee.
Nee hoor, in de vorige trainingen verloren ze meer op de toppers.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:44 schreef JPM01 het volgende:
maar dat zag je in de vrije trainingen van de voorgaande races ook, weinig problemen in trainingen maar in de kwali en race zijn ze nergens![]()
zover is het nog niet hoorquote:
En hij verbeterd zijn tijd.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 10:27 schreef JPM01 het volgende:
momenteel hoe kan dat ook anders montoya het snelste![]()
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 10:30 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En nu is onze Portugeze vriend weer sneller.
Ja hoor. Kan soms zelfs net iets spannder zijn dan met beeld.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 11:17 schreef D.Rose het volgende:
[..]
ah, racen zonder beeld
is dat spannend?
zal het volgende keer in overweging nemenquote:Op zaterdag 28 mei 2005 11:21 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ja hoor. Kan soms zelfs net iets spannder zijn dan met beeld.
Ik ook hoorquote:Op zaterdag 28 mei 2005 11:26 schreef D.Rose het volgende:
[..]
zal het volgende keer in overweging nemen
De kwali (en race natuurlijk) kijk ik toch liever op tv
opnemenquote:Op zaterdag 28 mei 2005 11:30 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik ook hoor. Al zal ik de kwali vandaag moeten missen.
![]()
Van mij mag het straks en morgen lekker warm zijn.quote:BAR komt redelijk mee, na de twee races schorsing. Jenson Button en Takuma Sato gaan elke sessie wat harder. Dat kan van Ferrari niet gezegd worden. De coureurs lijken het steeds moeilijker te krijgen nu het warmer wordt op de baan.
Sportief gezien gaat het niet lekker en nu heeft M. Schumacher ook al mot met Rubens en broer Ralf.quote:'Boze Barrichello verlaat Ferrari na dit seizoen'
Volgens berichten in de Duitse en Italiaanse media heeft Rubens Barrichello het helemaal gehad met Michael Schumacher en zou hij Ferrari aan het eind van dit seizoen willen verlaten. Het eventuele vertrek van de Braziliaan zou een gevolg zijn van een ruzie tussen Barrichello en Schumacher.
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=87731
Over dat Michael Ralph op de streep in Monaco "levensgevaarlijk" (aldus Ralph) probeerde in te halen.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 15:20 schreef saaw het volgende:
waar gaat die ruzie tussen ralf en michael over?
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/14540quote:Op zaterdag 28 mei 2005 18:01 schreef McCarthy het volgende:
ok dus wat is de startopstelling?
beter zoquote:Op zaterdag 28 mei 2005 19:29 schreef ArmaniMania het volgende:
Mijn voorspelling:
1. N.Heidfeld
2. Kiwi Raikonen
3. F.Alonso
Nou................................................................................................................................................................ nee.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 20:25 schreef McCarthy het volgende:
Wat denken jullie, kan Schumi nog wereldkampioen worden of anders een serieuze kandidaat er voor.
waarom?? montoya start van de cleanlijn en kimi op het vuile, dat is een voordeelquote:Op zondag 29 mei 2005 00:08 schreef MonoSynth het volgende:
Montoya voor Kimi? Dan mag er wel iets heel vreemds gaan gebeuren....
Daar teken ik ook voor.quote:Op zondag 29 mei 2005 00:57 schreef JPM01 het volgende:
waarom?? montoya start van de cleanlijn en kimi op het vuile, dat is een voordeel
maar een 1-2 mag met truli P3![]()
Maar vergeet niet dat Schumi en de rekenmeesters bij Ferrari revange willen: Juist hier. Schumi vertrekt loodzwaar en op een regenbuitje later in de race wordt gehoopt.quote:Op zondag 29 mei 2005 00:57 schreef JPM01 het volgende:
[..]
waarom?? montoya start van de cleanlijn en kimi op het vuile, dat is een voordeel
maar een 1-2 mag met truli P3![]()
dus jij hebt ook kimi, truli, mclaren, mercedes en de michelin rubbersquote:
Yeah.quote:Op zondag 29 mei 2005 01:08 schreef JPM01 het volgende:
[..]
dus jij hebt ook kimi, truli, mclaren, mercedes en de michelin rubbers![]()
als het ff kan welquote:Op zondag 29 mei 2005 10:09 schreef Arcee het volgende:
Trulli is nog niet uitgevallen dit seizoen en nu ook niet.
Ik heb Trulli nog wel, maar heb Toyota voor McLaren ingeruild. Motor had ik al van McLaren.quote:Op zondag 29 mei 2005 10:12 schreef D.Rose het volgende:
als het ff kan wel
*Trulli geruild heeft voor Heidfeld
Ik 'gun' Kimi een 2e plekquote:Op zondag 29 mei 2005 10:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik heb Trulli nog wel, maar heb Toyota voor McLaren ingeruild. Motor had ik al van McLaren.
Die gaat Heidfeld rap voorbij.quote:
Eens moet de eerste keer zijn, alleen de vraag is wanneer natuurlijkquote:Op zondag 29 mei 2005 10:09 schreef Arcee het volgende:
Trulli is nog niet uitgevallen dit seizoen en nu ook niet.
Gut, jij ook al?quote:Op zondag 29 mei 2005 01:08 schreef JPM01 het volgende:
[..]
Ik ook al.quote:Op zondag 29 mei 2005 01:08 schreef JPM01 het volgende:
[..]
Ik heb het overwogen, maar wou eens wat 'anders'quote:Op zondag 29 mei 2005 10:53 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik ook al.Heel wat mensen hebben die formatie zo te zien.
Jammer dat jij het daar van moet hebben.quote:
quote:Op zondag 29 mei 2005 10:51 schreef Noca het volgende:
Blijkt maar weer dat Schumacher het altijd van zijn snelle auto heeft moeten hebben..
En de beide Williams-auto's vallen uit de top 5?quote:Op zondag 29 mei 2005 11:40 schreef allsystemshalt het volgende:
Trulli 4 R S 5 ;-)
mc laren 1 & 3 alonso 2
mijn gokje
*Hp tulliiiiiiiiiii![]()
We wachten afquote:Op zondag 29 mei 2005 11:43 schreef Arcee het volgende:
[..]
En de beide Williams-auto's vallen uit de top 5?
Zou best kunnen, want die hebben licht gekwalificeerd.
Maar het zou ook weer renault kunnen zijn.. Fransen zijn namelijk een beetje eigewijs. Ik zou het overigens wel erg dom vinden.quote:Op zondag 29 mei 2005 11:59 schreef JPM01 het volgende:
olav mol zei met de kwali ook dat ze van michelin gehoort hebben dat 1 topteam de verkeerde keus gemaakt heeft wat banden betreft. Ik denk zelf dat die team Williams nog wel eens kan zijn.
vrijdag hebben ze een lastige dag gehad. en geen gemakkelijke keuze wat banden betreft
Daarom. Daar kan ik echt niet tegen.quote:Op zondag 29 mei 2005 13:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
Voorbeschouwing is inderdaad om te kotsen. Vooral die presentator
Ik kijk gewoon niet.quote:Op zondag 29 mei 2005 13:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
Voorbeschouwing is inderdaad om te kotsen. Vooral die presentator
eeh, 't is Victor Brand deze keer, en zo beroerd vind ik die niet eigenlijkquote:Op zondag 29 mei 2005 13:09 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Daarom. Daar kan ik echt niet tegen.
Edward heeft er 0,0 verstand van. Typisch sbs6![]()
Same herequote:Op zondag 29 mei 2005 13:10 schreef Murray het volgende:
Ik kijk gewoon niet.
Eerder keek ik altijd naar RTL+, maar dat hebben ze van de kabel gehaald.
Hmm die kerel heeft er ook geen verstand van. Sbs6 amateurtjesquote:Op zondag 29 mei 2005 13:13 schreef TheVulture het volgende:
eeh, 't is Victor Brand deze keer, en zo beroerd vind ik die niet eigenlijk
Hij is wel beter geworden, begin vorig jaar wist hij echt niet waar ie mee bezig was.quote:Op zondag 29 mei 2005 13:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
eeh, 't is Victor Brand deze keer, en zo beroerd vind ik die niet eigenlijk
quote:Sato wisselt motor en start achteraan
BAR-rijder Takuma Sato heeft een nieuwe Honda-motor in zijn auto laten monteren en zal daarom de race van achteraan moeten aanvangen. Sato kwalificeerde zich zaterdag als zestiende met een tijd van 1.32.936, maar ziet dat resultaat volledig tenietgedaan.
Door de straf schuiven de coureurs van Jordan en Minardi een plekje op op de startgrid. Christijan Albers start de race op de Nürburgring dus als negentiende. Het team van BAR-Honda deed dit weekeinde nog wel extra voorzichtig met de motoren, aangezien de laatste race van BAR alweer vijf weken geleden is. Het team neemt echter het zekere voor het onzekere.
Ik ook niet. Ben benieuwd of Karthikeyan weer zoveel de pits in moet.quote:Op zondag 29 mei 2005 13:46 schreef MrX1982 het volgende:
BAR![]()
Gelukkig heb ik geen BAR onderdelen in mijn f1 manager
Kartikeyanquote:Op zondag 29 mei 2005 13:47 schreef ElmarO het volgende:
Ik ook niet. Ben benieuwd of Karthikeyan weer zoveel de pits in moet.![]()
Ze moeten het niet te moeilijk maken voor de typsiche SBS-kijkerquote:Op zondag 29 mei 2005 13:56 schreef Arcee het volgende:
My god, wat een kutshow maken ze d'r van bij SBS6.
"Maak de volgende zin af: Als ik aan Christijan Albers denk dan... puntje puntje puntje"
Daarom skip ik de show ook, of ik kijk naar de Duitse RTL.. SBSquote:Op zondag 29 mei 2005 13:56 schreef Arcee het volgende:
My god, wat een kutshow maken ze d'r van bij SBS6.
"Maak de volgende zin af: Als ik aan Christijan Albers denk dan... puntje puntje puntje"
Olav zei dat het mss wel komt maar dan is de race al voorbij. Maar ja.quote:Op zondag 29 mei 2005 13:56 schreef ElmarO het volgende:
Het kan altijd nog komen.
vraag ik me af waarom er geen SC op z'n auto staat.quote:Op zondag 29 mei 2005 13:56 schreef Arcee het volgende:
"Maak de volgende zin af: Als ik aan Christijan Albers denk dan
Dat zal wel komen omdat de echte safetycar sneller is.quote:Op zondag 29 mei 2005 13:58 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
vraag ik me af waarom er geen SC op z'n auto staat.
Zo zien we het graagquote:Op zondag 29 mei 2005 14:01 schreef VoreG het volgende:
Schumacher en Barrichello 9 en 12 in het kampioenschap
Het commentaar doet het in ieder geval.quote:Op zondag 29 mei 2005 14:02 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Zo zien we het graag![]()
Ik zie nog geen timings op Formule1.com, normaal gesproken had er nu al wat data gestaan.
Moet zijn straat renault wel werkenquote:Op zondag 29 mei 2005 14:04 schreef ArmaniMania het volgende:
Carlo kan gaan golfen met zijn gezinnetje...
Eerder Webber zelf dan Ralf.quote:Op zondag 29 mei 2005 14:12 schreef Atreidez het volgende:
Ralf en Webber waren duidelijk de boosdoeners dus ja
Drive thru lijkt mequote:Op zondag 29 mei 2005 14:13 schreef ElmarO het volgende:
Ben benieuwd wat de straf word.
Ik heb hetzelfde team. Dus voor mij ook voorlopigquote:Op zondag 29 mei 2005 14:15 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Drive thru lijkt me
Dit is een slecht weekend voor mijn manager![]()
geldstrafquote:Op zondag 29 mei 2005 14:14 schreef Atreidez het volgende:
Ik vind dat ze t team zouden moeten straffen, maarja.. door drivethrough doe je dat ook wel. Laat ik zeggen dat t gunstiger voor me zou zijn als ie een geldstraf krijgt![]()
Montoya gelukkig wel goeie tijden nog..
Montoya komt terug. Als Kimi wint en Montoya top5 is het nog wel redelijk.quote:Op zondag 29 mei 2005 14:16 schreef ElmarO het volgende:
Ik heb hetzelfde team. Dus voor mij ook voorlopig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |