De economische voordelen van vrije handel tussen lidstaten levert voor "Mainport" Nederland een veelvoud op dan dat zakcentje dat we richting Brussel sturenquote:Op maandag 23 mei 2005 16:18 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Leg me dan eens uit hoe dat kan, als Nederland in verhouding vier keer zoveel betaalt aan de EU en Engeland zelfs een korting krijgt? Of wil je zeggen dat er dankzij de EU ook vier keer zoveel geld Nederland binnenkomt?
Maar goed, ik ben dom en jij hebt blijkbaar alle verstand alleen. Even een vraagje, werk je al of zit je nog op school? Even voor mijn beeldvorming.

Maar het niveau hier op internet is vertekenend hoorquote:Op maandag 23 mei 2005 15:57 schreef Roellio het volgende:
[..]
Dat valt best mee, Teknomist. Het punt is alleen dat de meesten niet de moeite nemen om zich erin te verdiepen. Ze kijken een aantal keer naar Barend en van Dorp en zien de fractievoorzitters samen met Jeroen Pauw verwikkeld in een zéér slecht en uitermate oppervlakkig debat bij Nova, horen de buurman roepen dat het allemaal kut is en stemmen 'dan maar néé'.

Dat is ook lastig te verkroppen. Als tegen mij wordt gezegd dat mijn salaris niet eens gelijke tred kan houden met de inflatie, terwijl er wel onder het mom van bezuinigingen 4,7 miljard de grens over gaan, dan is dat heel zuur. En dan wil ik niet dat er op korte of lange termijn nog meer geld naar het oostblok stroomt, dat niet voor onze eigen economie beschikbaar is. Daarom is europa voor mij nee. Over een paar jaar mischien wel, maar dan wel onder voorwaarde dat we een stabiele economie hebben, het aantal werklozen behoorlijk is gedaald en dat er eerlijke voorlichting over de grondwet is.quote:Op maandag 23 mei 2005 16:21 schreef Roellio het volgende:
Het is misschien heel lastig te verkroppen voor sommige mensen, maar de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten, en Nederland is simpelweg één van de rijkste lidstaten.

De fundamenten van het grondwettelijk rechtquote:Op maandag 23 mei 2005 15:52 schreef teknomist het volgende:
[..]
Het is te complexe materie om het aan de gewone man over te laten. De meeste mensen die gaan stemmen kunnen Europese Unie nog eens niet goed spellen. Beslissingen moet je overlaten aan mensen die er verstand van hebben. Of ik voor of tegen de grondwet ben doet niet ter zake...

tégen de grondwet en vóór de euro. die is nieuw.quote:Op maandag 23 mei 2005 17:44 schreef Steijn het volgende:
Tegen, en dat is niet voorlopig.De euro is het enige goede van de EU.

Optiefe met die euro met dat europa erbij!quote:Op maandag 23 mei 2005 18:02 schreef SlimShady het volgende:
[..]
tégen de grondwet en vóór de euro. die is nieuw.

Zolang als we de problemen in eigen land nog niet eens kunnen oplossen? Lossen de Oostbloklanden de problemen voor ons ook op?quote:Op maandag 23 mei 2005 16:53 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik ben het eens met de gebrekkige informatievoorziening. Het onderwerp is ook te moeilijk voor de gemiddelde Nederlander, waardoor die door valse communicatie van bijvoorbeeld de SP op het verkeerde been wordt gezet. Zij zeggen het in 'domme mensen' taal.
Verder heb ik dat al eens gezegd tegen je vogeltjesdans...we verschillen in mening t.o.v. het stimuleren van de Oostblok landen. Ik vind het egoïstisch om hun niet te helpenWaarom moeten we altijd eerst aan onszelf denken en nooit aan de ander?

Maar je bezigt wel dezelfde toon van erg veel voorstanders die het doen voorkomen alsof je alleen maar tegen kunt zijn als je de grondwet niet kent. Terwijl er genoeg mensen zijn die zich in de tekst verdiepen en daarop hun nee-stem baseren. Deze grondwet heeft gewoon meer nadelen dan voordelen, ik snap niet dat de voorstanders die nadelen zo bagatelliseren...quote:Op maandag 23 mei 2005 16:03 schreef Roellio het volgende:
[..]
Als ik dan toch je eigen kortzichtigheid terug moet werpen kun je vast bij een nadere bestudering van mijn tekst ontwaren dat ik het over 'de meesten' heb, en expres zeker geen algemene generalisering toepas.

ok. vertel ons dan wat de 'nadelen' dan zijn.quote:Op maandag 23 mei 2005 18:16 schreef Jalu het volgende:
[..]
Maar je bezigt wel dezelfde toon van erg veel voorstanders die het doen voorkomen alsof je alleen maar tegen kunt zijn als je de grondwet niet kent. Terwijl er genoeg mensen zijn die zich in de tekst verdiepen en daarop hun nee-stem baseren. Deze grondwet heeft gewoon meer nadelen dan voordelen, ik snap niet dat de voorstanders die nadelen zo bagatelliseren...

http://www.sp.nlquote:Op maandag 23 mei 2005 18:21 schreef SlimShady het volgende:
[..]
ok. vertel ons dan wat de 'nadelen' dan zijn.
ik wil overtuigd worden om 'nee' te stemmen

Pagina 3 van dit topic, ergens onderaan.quote:Op maandag 23 mei 2005 18:21 schreef SlimShady het volgende:
[..]
ok. vertel ons dan wat de 'nadelen' dan zijn.
ik wil overtuigd worden om 'nee' te stemmen

Prachtigquote:Op maandag 23 mei 2005 18:27 schreef Dementor het volgende:
http://www.sp.nl/nieuws/actie/grondwet/stemmachine/
Geweldig.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |