abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27278129
quote:
Op maandag 23 mei 2005 15:52 schreef teknomist het volgende:

[..]

Het is te complexe materie om het aan de gewone man over te laten. De meeste mensen die gaan stemmen kunnen Europese Unie nog eens niet goed spellen. Beslissingen moet je overlaten aan mensen die er verstand van hebben. Of ik voor of tegen de grondwet ben doet niet ter zake...
je hebt toch ook een mening over de grondwet? waarom wil je die niet laten meetellen??

trouwens, is er ook een site waar niet ook voordelen en nadelen bij elkaar staan?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_27278145
Nee.
pi_27278176
quote:
Op maandag 23 mei 2005 15:57 schreef Roellio het volgende:

[..]

Dat valt best mee, Teknomist. Het punt is alleen dat de meesten niet de moeite nemen om zich erin te verdiepen. Ze kijken een aantal keer naar Barend en van Dorp en zien de fractievoorzitters samen met Jeroen Pauw verwikkeld in een zéér slecht en uitermate oppervlakkig debat bij Nova, horen de buurman roepen dat het allemaal kut is en stemmen 'dan maar néé'.

Ik ben er van overtuigd dat een daadwerkelijk afketsen van de grondwet in Nederland niet zonder negatieve gevolgen voorbij zal gaan en vind het zéér triest dat er nog steeds veel mensen zijn die niet door middel van objectieve bronnen een eigen mening kunnen vormen.
Weer die merkwaardige vooringenomenheid(Het lijkt wel een epidemie zo langzamerhand, een superioriteitsgevoel bij ja-stemmers...) bij een ja-stemmer dat de nee-stemmers zich er allemaal niet in verdiept hebben. Think again, zou ik zeggen.
pi_27278188
quote:
Op maandag 23 mei 2005 15:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
de nuance ontbreekt wellicht in zijn bericht, maar Clerick heeft wel een punt. Voor europa ging ht goed in Nederland, en eiedere stap richting eenwording heeft ons alleen nog maar geld gekost en niets dan ellende gebracht. De zogenaamde voordelen blijven maar steeds uit, althans daar merkt de burger niets van.
Helaas ontbreekt ook bij jou de nuance. Ik denk dan ook niet dat jij ook maar enigsinds bekend bent met de wereldeconomie of andere economische factoren. Nederland is veel welvarender dankzij de EU. De burger is gewoon zo dom dat ze dat niet kunnen bevatten. Dat is ook één van de redenen dat ik - evenals Technomist - tegen referenda ben.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_27278237
quote:
Op maandag 23 mei 2005 16:01 schreef Jalu het volgende:

[..]

Weer die merkwaardige vooringenomenheid(Het lijkt wel een epidemie zo langzamerhand, een superioriteitsgevoel bij ja-stemmers...) bij een ja-stemmer dat de nee-stemmers zich er allemaal niet in verdiept hebben. Think again, zou ik zeggen.
Als ik dan toch je eigen kortzichtigheid terug moet werpen kun je vast bij een nadere bestudering van mijn tekst ontwaren dat ik het over 'de meesten' heb, en expres zeker geen algemene generalisering toepas.
  maandag 23 mei 2005 @ 16:07:43 #56
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_27278403
quote:
Op maandag 23 mei 2005 15:50 schreef Roellio het volgende:

[..]

Wat een onzin. De export binnen het huidige verenigde Europa is significant toegenomen de afgelopen jaren. Helaas ging dit gepaard met een wereldwijde economische recessie, maar het is zeer duidelijk dat er wel degelijk voordelen zijn.
En als ik je nou vertel dat ik uit betrouwbare bron heb vernomen dat de 17 miljard bezuinigingen van de laatste tijd niet geheel zijn besteed aan onze economie of aan het terugdringen van het begrotingstekort, maar dat er 4,7 miljard (bovenop de rest wat we al betalen aan de unie) naar het oostblok is gegaan voor de eenwording en de het opkrikken van de economie aldaar, dan snap je wellicht waarom ik bovenstaande uitspraak heb gedaan.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_27278668
quote:
Op maandag 23 mei 2005 16:07 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

En als ik je nou vertel dat ik uit betrouwbare bron heb vernomen dat de 17 miljard bezuinigingen van de laatste tijd niet geheel zijn besteed aan onze economie of aan het terugdringen van het begrotingstekort, maar dat er 4,7 miljard (bovenop de rest wat we al betalen aan de unie) naar het oostblok is gegaan voor de eenwording en de het opkrikken van de economie aldaar, dan snap je wellicht waarom ik bovenstaande uitspraak heb gedaan.
Nee, dat snap ik niet. Natuurlijk is dat, in het licht van recente bezuinigingen, een hoop geld. Daar tegenover staat dat men dit doet met het oog op de lange termijn en uiteindelijke economische voordelen. De meeste burgers kijken niet verder dan het geld wat ze op dit moment in hun eigen portemonnee hebben.
  maandag 23 mei 2005 @ 16:18:28 #58
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_27278789
quote:
Op maandag 23 mei 2005 16:01 schreef WeirdMicky het volgende:
Nederland is veel welvarender dankzij de EU.
Leg me dan eens uit hoe dat kan, als Nederland in verhouding vier keer zoveel betaalt aan de EU en Engeland zelfs een korting krijgt? Of wil je zeggen dat er dankzij de EU ook vier keer zoveel geld Nederland binnenkomt?

Maar goed, ik ben dom en jij hebt blijkbaar alle verstand alleen. Even een vraagje, werk je al of zit je nog op school? Even voor mijn beeldvorming.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_27278887
Het is misschien heel lastig te verkroppen voor sommige mensen, maar de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten, en Nederland is simpelweg één van de rijkste lidstaten.
  maandag 23 mei 2005 @ 16:23:17 #60
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_27278933
quote:
Op maandag 23 mei 2005 16:15 schreef Roellio het volgende:

[..]

Nee, dat snap ik niet. Natuurlijk is dat, in het licht van recente bezuinigingen, een hoop geld. Daar tegenover staat dat men dit doet met het oog op de lange termijn en uiteindelijke economische voordelen. De meeste burgers kijken niet verder dan het geld wat ze op dit moment in hun eigen portemonnee hebben.
Heb je helemaal gelijk in, maar ik moet NU watertrappelen! Ik moet NU mijn hoofd boven water zien te houden! En ik ziet dat dat steeds moeilijker wordt, mede dankzij europa. Dan maar terug naar de tekentafel, leg het goed uit aan het volk, en kom over een aantal jaren als we de lasten wel kunnen dragen nog eens terug. Niet als we zoveel werklozen hebben, alles maar duurder wordt en de salarissen niet of nauwelijks stijgen.
  maandag 23 mei 2005 @ 16:23:56 #61
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_27278958
Ja.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_27279112
Voor!
pi_27279158
quote:
Op maandag 23 mei 2005 16:18 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Leg me dan eens uit hoe dat kan, als Nederland in verhouding vier keer zoveel betaalt aan de EU en Engeland zelfs een korting krijgt? Of wil je zeggen dat er dankzij de EU ook vier keer zoveel geld Nederland binnenkomt?

Maar goed, ik ben dom en jij hebt blijkbaar alle verstand alleen. Even een vraagje, werk je al of zit je nog op school? Even voor mijn beeldvorming.
De economische voordelen van vrije handel tussen lidstaten levert voor "Mainport" Nederland een veelvoud op dan dat zakcentje dat we richting Brussel sturen
pi_27279226
quote:
Op maandag 23 mei 2005 15:57 schreef Roellio het volgende:

[..]

Dat valt best mee, Teknomist. Het punt is alleen dat de meesten niet de moeite nemen om zich erin te verdiepen. Ze kijken een aantal keer naar Barend en van Dorp en zien de fractievoorzitters samen met Jeroen Pauw verwikkeld in een zéér slecht en uitermate oppervlakkig debat bij Nova, horen de buurman roepen dat het allemaal kut is en stemmen 'dan maar néé'.
Maar het niveau hier op internet is vertekenend hoor . Sowieso hebben niet veel mensen de capaciteiten hoofd- en bijzaken te scheiden en goed te consequenties in te kunnen schatten.

Maar wat jij zegt is al een reden om tegen referenda te zijn. Ik heb zelf mijn mening over de grondwet maar uit principiële bezwaren zal ik dus niet gaan stemmen .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 23 mei 2005 @ 16:35:31 #65
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_27279332
quote:
Op maandag 23 mei 2005 16:21 schreef Roellio het volgende:
Het is misschien heel lastig te verkroppen voor sommige mensen, maar de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten, en Nederland is simpelweg één van de rijkste lidstaten.
Dat is ook lastig te verkroppen. Als tegen mij wordt gezegd dat mijn salaris niet eens gelijke tred kan houden met de inflatie, terwijl er wel onder het mom van bezuinigingen 4,7 miljard de grens over gaan, dan is dat heel zuur. En dan wil ik niet dat er op korte of lange termijn nog meer geld naar het oostblok stroomt, dat niet voor onze eigen economie beschikbaar is. Daarom is europa voor mij nee. Over een paar jaar mischien wel, maar dan wel onder voorwaarde dat we een stabiele economie hebben, het aantal werklozen behoorlijk is gedaald en dat er eerlijke voorlichting over de grondwet is.

bovendien valt het me op dat de overheid geen informatie verstrekt over de grondwet, maar alleen maar heel hard roept dat we ja moeten stemmen. Over de inhoud wordt angstvallig gezwegen. Dan creeer je toch een sfeer van geheimzinnigheid? In elk geval geen draagvlak. Bovendien wil ik weten waarom een voorstel mijn ja stem verdient, dus wil ik geinformeerd worden. Vertaal het dan maar in boerenlullentaal zodat iedereen het snapt. Maar ik ga niet mijn goedkeuring geven als ik zoiets belangrijks als een europese grondwet niet snap en de overheid er vervolgens erg pusherig en geheimzinnig over doet. Ik heb toch ook het recht op informatie?

[ Bericht 4% gewijzigd door vogeltjesdans op 23-05-2005 16:40:50 ]
pi_27279613

[ Bericht 100% gewijzigd door SlimShady op 23-05-2005 16:46:14 (vorig bericht is gewijzigd) ]
pi_27279700
Tegen.
pi_27279925
Ik ben het eens met de gebrekkige informatievoorziening. Het onderwerp is ook te moeilijk voor de gemiddelde Nederlander, waardoor die door valse communicatie van bijvoorbeeld de SP op het verkeerde been wordt gezet. Zij zeggen het in 'domme mensen' taal.

Verder heb ik dat al eens gezegd tegen je vogeltjesdans...we verschillen in mening t.o.v. het stimuleren van de Oostblok landen. Ik vind het egoïstisch om hun niet te helpen Waarom moeten we altijd eerst aan onszelf denken en nooit aan de ander?
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  maandag 23 mei 2005 @ 17:17:33 #69
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27280681
Tegen.
pi_27280809
Voorlopige stem???

Driewerf neen natuurlijk!
  maandag 23 mei 2005 @ 17:31:56 #71
61927 DaveM
uitgefokt
pi_27281098
De nadelen van de grondwet zijn groot.
De vooruitgang t.a.v. bestaande verdragen is gering.
En de voordelen die er dan zijn kunnen ook via gewone verdragen.

Lijkt me een duidelijke zaak, ik stem vóór Nederland en dus TEGEN de grondwet.

[ Bericht 1% gewijzigd door DaveM op 23-05-2005 17:41:08 ]
  maandag 23 mei 2005 @ 17:36:09 #72
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_27281449
Oh, ik ga natuurlijk ja stemmen. 2x wel, want ik heb ook een volmacht.
pi_27281506
Tegen, en dat is niet voorlopig. De euro is het enige goede van de EU.
pi_27281860
quote:
Op maandag 23 mei 2005 15:52 schreef teknomist het volgende:

[..]

Het is te complexe materie om het aan de gewone man over te laten. De meeste mensen die gaan stemmen kunnen Europese Unie nog eens niet goed spellen. Beslissingen moet je overlaten aan mensen die er verstand van hebben. Of ik voor of tegen de grondwet ben doet niet ter zake...
De fundamenten van het grondwettelijk recht
Een grondwet stelt vijf traditionele principes, ontworpen om de burgers te beschermen, centraal:

1. Een Grondwet moet leesbaar zijn om een volksstemming mogelijk te maken
2. Een Grondwet legt geen welbepaalde politiek op
3. Een Grondwet is herzienbaar
4. Een Grondwet beschermt tegen tirannie door de scheiding en de onderlinge controle der machten
5. Een Grondwet wordt niet toegestaan door de machthebbers, maar wordt door het volk zelf opgesteld

Lees hier meer voor de onderbouwing.

Ik stem tegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')