Mede dankzij dat inderdaad. Maar ook het ontstaan van de staat Israel en de groeiende vraag naar olie heeft het midden-oosten op de kaart gebracht. Van strategisch belang voor welke supermacht dan ook.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:34 schreef Chewie het volgende:
[..]
Die groei heeft volgens mij ook een link met de koude oorlog, door de bevroren betrekkingen met oost-Europa was het niet mogelijk voor het bedrijfsleven om het tekort op te vullen met oost-Europeanen.
Maar ik had eigenlijk moeten zeggen dat er meer aandacht is voor het midden-oosten.
Op wat voor manier? Je bedoeld dat het Pan-arabisme een andere benaming is voor het Derde Rijk?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:40 schreef Johan_de_With het volgende:
Kijk, dat treft. Ik was de afgelopen dagen juist aan het denken of het Duitse idealisme van de negentiende eeuw niet van invloed was op het Arabisch nationalisme. (Ja, dat is mooi he?)
En ik heb nog altijd geen stufi..
Nee, Duits idealisme is echt niet per se Nazistisch. Meer in de zin dat, zoals al opgemerkt, veel van het hedendaags fundamentalisme niet ''Middeleeuws'' is als reactie op de Verlichting, maar juist erg modern.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Op wat voor manier? Je bedoeld dat het Pan-arabisme een andere benaming is voor het Derde Rijk?
Het islamisme ook duidelijk een moderne stroming laat daar geen twijfel over bestaan. Het is sinds 1900 echt aanwezig, bijna tegelijkertijd met het communistische gedachtegoed eigenlijk.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:45 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nee, Duits idealisme is echt niet per se Nazistisch. Meer in de zin dat, zoals al opgemerkt, veel van het hedendaags fundamentalisme niet ''Middeleeuws'' is als reactie op de Verlichting, maar juist erg modern.
Denk het niet, in die tijd was het ottomaans-rijk heer en heester over de regio. En het Arabisch nationalisme was in die tijd op zijn hoogtepunt. Totdat het aan alle kanten werd aangevallen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:40 schreef Johan_de_With het volgende:
Kijk, dat treft. Ik was de afgelopen dagen juist aan het denken of het Duitse idealisme van de negentiende eeuw niet van invloed was op het Arabisch nationalisme. (Ja, dat is mooi he?)
En ik heb nog altijd geen stufi..
Het islamisme of Wahabisme kwam in die zin tegelijkertijd op met het Arabisme. Het was inderdaad een reactie op het ottomaanse rijk. Nadat het Wahabisme/Islamisme de strijd tegen de Turken gewonnen had (overigens was dat samen met de Engelsen) viel inderdaad alles uit elkaar, totdat de vestiging van de staat Israel het weer aanwakkerde.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:52 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Denk het niet, in die tijd was het ottomaans-rijk heer en heester over de regio. En het Arabisch nationalisme was in die tijd op zijn hoogtepunt. Totdat het aan alle kanten werd aangevallen.
Nu zijn die landen alleen maar meer verdeeld geworden... en de fundamentalistische stroming kwam pas veel later op gang.
Orks hebben een hogere strength en elven vaak een hogere wisdom. Big deal, zou je denken, maar als ork fighter tegen een elf wizard vechten is ook niet alles.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:55 schreef George-Butters het volgende:
Als je de zogenaamde "rassen" naast elkaar legt. Wat zouden de goede en slechte eigenschappen van deze "rassen" dan zijn. Je moet voor de volledigheid wel rekening houden met culturele verschillen.
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:54 schreef Monidique het volgende:
[[url=http://www.imageuploading.com/ims/pic.php?u=21496mMV2&i=19402]afbeelding][/url]
En wat zegt dat?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:52 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Denk het niet, in die tijd was het ottomaans-rijk heer en heester over de regio.
Klinkt plausibel.. die theorie.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:55 schreef Mutant01 het volgende:
Het islamisme of Wahabisme kwam in die zin tegelijkertijd op met het Arabisme. Het was inderdaad een reactie op het ottomaanse rijk. Nadat het Wahabisme/Islamisme de strijd tegen de Turken gewonnen had (overigens was dat samen met de Engelsen) viel inderdaad alles uit elkaar, totdat de vestiging van de staat Israel het weer aanwakkerde.
(tenminste dit is mijn theorie)
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Orks hebben een hogere strength en elven vaak een hogere wisdom. Big deal, zou je denken, maar als ork fighter tegen een elf wizard vechten is ook niet alles.
Dan is de definitie van nationalisme wel wat opgerekt. Maar juist nationalisme kan heel goed worden gerechtvaardigd met dat Duits gedachtengoed.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 14:02 schreef Drugshond het volgende:
fundamentalisme != nationalisme (lijkt me).
En? Wat zei hij?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 14:53 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb een mail terug gehad van Jules Maaten naar aanleiding van mijn mail over dat spotje wat de VVD wilde uitzenden vanaf afgelopen zaterdag ten faveure van de grondwet
Dit kreeg ik terug:quote:Op dinsdag 24 mei 2005 14:56 schreef sizzler het volgende:
En? Wat zei hij?
Toch netjes dat hij de tijd neemt een persoonlijke mail te sturenquote:Geachte heer,
Vriendelijk dank voor Uw email. Ik kan mij Uw kritiek goed voorstellen
en neem Uw klacht zeker serieus.
In het 20 seconden durende spotje wilde de VVD eurofractie aangeven dat
de Europese Unie, in historische context gebouwd op de puinhopen van de
Tweede Wereldoorlog, verder voor onze veiligheid, vrijheid en welvaart
kon zorgen door slagvaardiger en democratischer te worden, en dat
daarvoor het grondwetsverdrag een belangrijke stap vooruit was. Daarbij
waren beelden geplaatst, waarvan enkele bij nader inzien echt niet
gebruikt hadden mogen worden, omdat ze door velen werden gezien alsof
een verband werd gelegd tussen de holocaust en het grondwetsverdrag. Dat
was vanzelfsprekend niet onze bedoeling, en daarom heeft de eurofractie
het spotje ingetrokken alvorens het werd uitgezonden. Het is ook
ogenblikkelijk van de verschillende websites verwijderd waarop het laat
die ochtend was geplaatst. De eurofractie betreurt de ophef die door het
spotje is veroorzaakt, en vooral spijt ons oprecht dat sommigen zich
gekrenkt hebben gevoeld door de onbedoeld ontstane suggestie dat de
holocaust een reden zou zijn om voor het verdrag te moeten stemmen.
Ik hoop toch dat U voor het Verdrag zult stemmen. Het is verre van
perfect, maar toch een stapje vooruit ten opzichte van de huidige
situatie. Meer invloed van het EP, meer invloed van de Tweede Kamer,
meer invloed voor de burger, en een betere definitie van wat Europa wel
en niet moet doen. Naar mijn smaak dus toch een vooruitgang. Een
tegenstem betekent toch ook dat U zou vinden dat Europa maar moet
blijven zoals het nu is, en dat is toch niet zo?
Hoogachtend,
Jules Maaten
Dat betwijfel ik toch echt.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 15:02 schreef MrX1982 het volgende:
Toch netjes dat hij de tijd neemt een persoonlijke mail te sturen
Het gaat om het ideequote:Op dinsdag 24 mei 2005 15:10 schreef Johan_de_With het volgende:
Dat betwijfel ik toch echt.
Volgens mij is een europarlementarier wel in staat om zijn eigen mail te beantwoordenquote:
hebben de hele dag toch geen zak te doen...quote:Op dinsdag 24 mei 2005 15:14 schreef Chewie het volgende:
[..]
Volgens mij is een europarlementarier wel in staat om zijn eigen mail te beantwoorden![]()
In iedergeval een snel en correct antwoord.
Ja vind ik ook.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 15:14 schreef Chewie het volgende:
Volgens mij is een europarlementarier wel in staat om zijn eigen mail te beantwoorden![]()
In iedergeval een snel en correct antwoord.
Dat vind ik ook vreemd, waarom mensen proberen over te halen ja te stemmen als je er zelf niet helemaal achter staat. Stel dan voor om nu tijdelijk op de oude voet door te gaan en kom met een beter alternatief grondwet voorstel.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 15:18 schreef Elgigante het volgende:
[..]
hebben de hele dag toch geen zak te doen...
Typisch dat iemand die vreselijk gebaat is bij een JA-stem als spreekt van en situatie (bij Ja-stemmen) die 'verre van perfect is, maar wel beter dan de huidige situatie'.
Ook nog geen goed argument om voor te stemmenquote:Van de overheid heb ik nog geen kritische noot gehoord over de Grondwet, het zou allemaal geweldig zijn (die verhaaltjes kregen we ook ivm de Euro)
Ik vind het wel eerlijk om te zeggen dat de grondwet verre van perfect is, maar wel beter dan de huidige situatie.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 15:18 schreef Elgigante het volgende:
hebben de hele dag toch geen zak te doen...
Typisch dat iemand die vreselijk gebaat is bij een JA-stem als spreekt van en situatie (bij Ja-stemmen) die 'verre van perfect is, maar wel beter dan de huidige situatie'.
Van de overheid heb ik nog geen kritische noot gehoord over de Grondwet, het zou allemaal geweldig zijn (die verhaaltjes kregen we ook ivm de Euro)
Ach, er staat geen vertrouwelijke of persoonlijke informatie in en het gaat om een publieke zaak. Dan is het niet zo erg.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 15:15 schreef the_disheaver het volgende:
Ehh, staat er in de FAQ niet iets dat je geen mails mog overnemen? [...]
Ja, ondanks dat hij de plank volledig missloeg met dat WOII-filmpje wekt hij hier wel symphatie. Beter dan de non-argumenten en doomscenario's van de overheid die angstvallig weinig over de inhoud gaan....quote:Op dinsdag 24 mei 2005 15:32 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik vind het wel eerlijk om te zeggen dat de grondwet verre van perfect is, maar wel beter dan de huidige situatie.
Of ik het daarmee eens ben is een tweede maar dat heb ik de Nederlandse regering bijv. nog niet horen zeggen.
Het is toch mijn mail naar Meneer Maaten en zijn antwoord naar mij.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 15:15 schreef the_disheaver het volgende:
Ehh, staat er in de FAQ niet iets dat je geen mails mog overnemen? En stond er in de mail zelf ook niet dat je hem niet mag kopieren, en enkel bestemd voor de ontvanger?
Naja, natuurlijk wel netjes, maar ik denk dat dit wel een standaard brief was, aangezien er over dit onderwerp zeer wss veel vragen over gesteld zouden zijn
Maar dat zegt niet dat andere vragen waar geen standaard antwoord op is, geen antwoord op gegeven wordt.
Klopt, er worden van allerlei negatieve aspecten genoemd als we niet voor zouden stemmen, de enige positieve punten worden in het luchtledige geschoten en zijn verre van concreet.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 15:37 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ja, ondanks dat hij de plank volledig missloeg met dat WOII-filmpje wekt hij hier wel symphatie. Beter dan de non-argumenten en doomscenario's van de overheid die angstvallig weinig over de inhoud gaan....
Met dat spotje sloegen ze idd de plank volledig mis. Maar dat hebben ze zelf uiteindelijk ook ingezien en geeft hij ook toe in de mail.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 15:37 schreef sizzler het volgende:
Ja, ondanks dat hij de plank volledig missloeg met dat WOII-filmpje wekt hij hier wel symphatie. Beter dan de non-argumenten en doomscenario's van de overheid die angstvallig weinig over de inhoud gaan....
Ga je nu voor stemmen?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 15:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja vind ik ook.
Staan politici toch minder ver af van de burgers als ik dacht
LOLquote:Op dinsdag 24 mei 2005 16:27 schreef chairman.fx het volgende:
Dat is weer minder
Stuur gewoon nog een paar mailtjes, wie weet ...
Driek is okay. Tijdens de derde POL-meet kreeg hij alle lachers op zijn hand, maar het is onduidelijk of dat door zijn misthoorn-stem kwam.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:53 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.leidschdagblad(...)966-1488--%2C00.html
Hendriks, vijfde op de kieslijst, is een zeer actief lid van de SP die echter weinig op heeft met de 'schreeuwerige en stalinistische' Vergeer-aanhangers.quote:
Dat zeg ik, Driek is okay.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 16:48 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Hendriks, vijfde op de kieslijst, is een zeer actief lid van de SP die echter weinig op heeft met de 'schreeuwerige en stalinistische' Vergeer-aanhangers.
''Driek'' is een ontzettend vervelende Palestijnenmoralist met shag.
Toch jammer dat ik toen 's middags niet aanwezig kon zijnquote:Op dinsdag 24 mei 2005 16:48 schreef Johan_de_With het volgende:
'schreeuwerige en stalinistische' Vergeer-aanhangers.
''Driek'' is een ontzettend vervelende Palestijnenmoralist met shag.
Hij zou je vast een aardige VVD'er hebben gevonden.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 16:58 schreef Chewie het volgende:
[..]
Toch jammer dat ik toen 's middags niet aanwezig kon zijn![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |