abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 mei 2005 @ 22:22:10 #1
89763 spiritual
The ultimate style
pi_27229769
Nadat ik naar oude topics heb gezocht op Fok! en heb gezien dat er nog niet veel over kristallen is gesproken, wil ik dit topic graag openen. Onlangs heb ik twee kristallen gekocht. Het is transparant Bergkristal en tijgerijzer. Ik heb deze kirstallen gekocht omdat ik benieuwd ben naar de werking ervan. Ik ben van plan ze als hanger te dragen. Om de hals dus.

Deze kristallen heb ik dus gekocht min of meer als experiment. Mijn vraag is wie er meer ervaring heeft in het dragen, of ander gebruik van kristallen. Wat zijn jouw ervaringen? Welke kristallen bezit jij en hoe gebruik je ze? Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden?

Kristallen hebben zoals alles een frequentie, Deze frequenties kunnen helende werkingen hebben...
  zaterdag 21 mei 2005 @ 22:30:42 #2
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27230092
Heb nu een ketting met een bergkristalhanger om mijn hals hangen zelfs. Fotootje proberen te maken, maar het is al te donker, en met flits raakt ie overbelicht
't Is mijn geboortesteen en vind hem erg mooi. Net als aquamarijn doet het me denken aan 'bevroren water' (en dan zeg ik het expres zo, en noem ik het geen 'ijs').

Als je halfedelstenen gaan dragen, is het van belang om ze eens in de zoveel tijd te reinigen door ze bijv. een tijdje onder stromend water te houden. Verder oppassen als je nog meer steentjes bij je draagt. Maar bergkristal is erg neutraal en kan bij bijna alles gedragen worden.

Heb hier een edelstenen handboek thuis. Als je speciale dingen wil weten over bijv. de werking die men eraan toeschrijft, gil maar effies.
(Un)masking for the greater good.
pi_27230231
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:22 schreef spiritual het volgende:
Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden?
Als ik niet zo eerlijk was begon ik gisteren nog een steenhandel.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 22:39:14 #4
89763 spiritual
The ultimate style
pi_27230386
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:30 schreef Natalie het volgende:
Heb hier een edelstenen handboek thuis. Als je speciale dingen wil weten over bijv. de werking die men eraan toeschrijft, gil maar effies.
lief van je, en bedankt voor de info. Maar wat is jou ervaring ermee? Voel je je anders op het moment dat je het kristal een tijdje niet gedragen hebt?
  zaterdag 21 mei 2005 @ 22:51:14 #5
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27230823
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:39 schreef spiritual het volgende:

lief van je, en bedankt voor de info. Maar wat is jou ervaring ermee? Voel je je anders op het moment dat je het kristal een tijdje niet gedragen hebt?
Ik sluit zo af, maar morgen zit ik met handboek en al weer voor de pc.
Me anders voelen? Niet dat ik merk. 't Is meer een soort van gevoel dat ik die ketting om doe. Ik heb ook nog andere hangers zoals de lapis lazuli en aquamarijn. De ene keer word ik naar de ene getrokken, de andere keer naar een andere. Ze zeggen trouwens ook dat je een steen op gevoel moet kiezen.
  zondag 22 mei 2005 @ 10:37:25 #6
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27238643
Bergkristal: steen van de zon en van het hart; overwint angst; tegen aardstralen, rugklachten, evenwichtstoornissen; energiegevend, versterkt andere edelstenen; maakt dingen lichter en helderder; geeft evenwicht, vertrouwen, concentratie; stimuleert opbouw van nagels, haren en botten.

Tot zover het stencil dat ik kreeg bij het stenenwinkeltje in Grunn.

Geestelijk: Bij geestelijke problemen breng bergkristal inzicht en helderheid. Hij geeft steun en neemt besluiteloosheid weg, helpt om inzicht te krijgen in problemen. Bij verblijf in het buitenland verblijft kan hij een grote steun zijn om heimwee te verdrijven. Hij heeft geestelijke blokkades op en herstelt de energiestroom.

Spiritueel: Bergkristal draagt het Goddelijk licht in zich en trekt de ziel naar die universe licht toe. (hmmm...tja, klinkt mij wel erg zweverig in de oren, maar goed, dat is wat er staat) Hij helpt iemand zijn intuïtieve inzichten te gebrik en te verruimen. Hij helpt de duisternis van onwetendheid te doordringen en concentreert de aandacht en richt de geest op hogere waarden. Daarnaast neutraliseert hij negatieve aspecten in de aura en versterkt tegelijkertijd de volledige aura-energie. Het is een ideale edelsteen om meditatieve mogelijkheden te versterken en te ondersteunen.

Bron: Orpha Cochie, Het Edelstenen Handboek.
  zondag 22 mei 2005 @ 11:44:05 #7
89763 spiritual
The ultimate style
pi_27239833
Nou, doe mij maar zo'n steentje

Dit bergkristal sprak me het meest aan toen ik het zag. Het is echt helemaal mooi transparant. Als ik zo lees welke effecten het heeft, past het ook wel bij me
pi_27253132
Barnsteen
Vooral met vlieg. De warme kleur. De geur als je hem opwrijft. Krijg er een "oud gevoel" bij. Heb er nog geen omdat een mooi stuk duur is. Maar dat komt wel.

Heb wel altijd een stuk amethist, malachtiet, bergkristal, tijgeroog en rozekwarts in huis.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zondag 22 mei 2005 @ 20:04:35 #9
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27253154
Heb zo'n verzameldoos vol met halfedelstenen. Heb er wel ergens een foto van. Zal eens gaan zoeken
  zondag 22 mei 2005 @ 21:16:29 #10
89763 spiritual
The ultimate style
pi_27255602
Heel graag... Leuk, voor mij is dit onderwerp echt totaal nieuw, maar ik ben erg enthousiast over de stenen. Ik weet niet hoe het komt, maar ik voel een bepaalde aantrekkingskracht. Ik kan niet wachten tot ik er één om mijn nek heb hangen

Ik wacht op nog meer ervaringen,
ook bedankt voor je reactie nokwanda
pi_27255764
Heeft iemand hier een rapport waarbij de werking van stenen is onderzocht? Tot nu toe merk ik alleen maar geloof in een steentje.
  zondag 22 mei 2005 @ 21:28:30 #12
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27256042
quote:
Op zondag 22 mei 2005 21:20 schreef Integrity het volgende:
Heeft iemand hier een rapport waarbij de werking van stenen is onderzocht? Tot nu toe merk ik alleen maar geloof in een steentje.
WFL is de andere kant op
pi_27256137
quote:
Op zondag 22 mei 2005 21:28 schreef Natalie het volgende:

[..]

WFL is de andere kant op
Heb jij die stenen voor je verzameling omdat je ze mooi vindt of omdat je gelooft dat ze een bepaald effect hebben?
  zondag 22 mei 2005 @ 21:33:21 #14
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27256185
Voornamelijk omdat ik ze mooi vind. Daarnaast omdat dingen waar men eigenschappen aantoe schrijft mijn interesse hebben.
pi_27256244
Je antwoord is dus: Heb hier een edelstenen handboek thuis. Als je speciale dingen wil weten over bijv. de werking die men eraan toeschrijft, gil maar effies.

Oftwel: je gelooft erin.

De TS zegt:
Deze kristallen heb ik dus gekocht min of meer als experiment. Mijn vraag is wie er meer ervaring heeft in het dragen, of ander gebruik van kristallen. Wat zijn jouw ervaringen? Welke kristallen bezit jij en hoe gebruik je ze? Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden?

Hieruit wordt duidelijk dat de TS nog niet zeker is van de werking. Jij zegt in de vorige quote:

Heb hier een edelstenen handboek thuis.

Dat betekent dat je iets van een bewijs hebt, of in elk geval een boekje dat vergelijkbaar is met het niveau van het engelen boek. Fake dus! Als ik het fout heb, dan kun je met bewijs komen en heeft de TS een goed antwoord. Of wil je graag mensen vertellen hoeveel je wel niet weet over dingen die anderen niet weten?
  zondag 22 mei 2005 @ 21:42:38 #16
89763 spiritual
The ultimate style
pi_27256521
Integrity, het was meer mijn bedoeling om ervaringen te horen. Dat die kristallen een werking hebben hoef je niet zo theoretisch verklaren. Voor mij heeft een wetenschappelijk bewijs totaal geen waarde als het bij mij geen fijn gevoel zal geven. Daarom vraag ik naar ERVARINGEN en geen wetenschappelijk bewijs. Maar toch, ik vind dat de discussie best aangegaan mag worden, aangezien er op Fok! nog weinig over gesproken is
pi_27256729
Ik had een tijdje een bergkristal gehad, ik geloofde dat het werkte en het werkte. Toen ik het een paar keer niet had, werkte het ook. Het kwam niet door het kristal. Het kwam omdat ik dit geloof erin had en de bijbel spreekt hierover en het is ook waar.

Ik vind het interessanter om te weten of bergkristallen ook electromagnetische velden kunnen neutraliseren, want dat lijkt me niet echt gezond. Dit moet ook wetenschappelijk verklaarbaar zijn. Voor als je allergisch bent voor het Christendom en de bijbel, be my guest and drink out of the well, where you will get thirsty again. Would you ask yourself why you didn't found your rest in the well that was right before you?
  zondag 22 mei 2005 @ 22:07:37 #18
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27257588
quote:
Op zondag 22 mei 2005 21:35 schreef Integrity het volgende:
Je antwoord is dus: Heb hier een edelstenen handboek thuis. Als je speciale dingen wil weten over bijv. de werking die men eraan toeschrijft, gil maar effies.

Oftwel: je gelooft erin.
Je moet geen woorden in mijn mond gaan leggen, Integrity. Dat siert je niet.
Als je interesse in iets hebt dan doe je daar graag kennis over op. Daarom heb ik dat boek in huis. En wie zegt dat dat boek louter gaat over eventuele werkingen? Vindplaats, historie en chemische samenstelling worden uitgebreider besproken dan die hele werking.
Dus waar jij vandaan haalt dat ik erin zou geloven is mij een raadsel. Dat baseer je voornamelijk op je eigen interpretatie van mijn woorden.
quote:
De TS zegt:

Hieruit wordt duidelijk dat de TS nog niet zeker is van de werking. Jij zegt in de vorige quote:

Heb hier een edelstenen handboek thuis.

Dat betekent dat je iets van een bewijs hebt, of in elk geval een boekje dat vergelijkbaar is met het niveau van het engelen boek. Fake dus! Als ik het fout heb, dan kun je met bewijs komen en heeft de TS een goed antwoord. Of wil je graag mensen vertellen hoeveel je wel niet weet over dingen die anderen niet weten?
Vraagje, waar haal je in Godsnaam die shit vandaan? De TS stelt een vraag, ik heb een boek erover, dus ik geef antwoord op de vraag van de TS voor zover ik dat kan. Hoe weet jij waar dat boek over gaat? Heb je 't in huis?
En waar zie jij staan dat mensen zou willen vertellen over hoeveel ik wel niet weet?
Dat klinkt nogal arrogant, vind je zelf ook niet?

Voor je nu weer gaat lopen posten, lees je dan een beetje in. Dan komt er tenminste nog iets zinnigs uit. Tenminste, dat hopen we dan maar, hè?
  zondag 22 mei 2005 @ 22:10:10 #19
89763 spiritual
The ultimate style
pi_27257694
quote:
Op zondag 22 mei 2005 21:47 schreef Integrity het volgende:
Het kwam omdat ik dit geloof erin had en de bijbel spreekt hierover en het is ook waar.
Wat bedoel je hier precies mee? waar heeft de bijbel het over?
pi_27258420
Hier nog een enthousiasteling van halfedelstenen

Draag nu alweer paar weekjes een sugilietje om mijn nek, klein, subtiel, paarsig steentje, gependeld en had er nooit eerder van gehoord, dit stond er bij mij op het papiertje wat ik er bij kreeg:

- helpt om conflicten op te lossen
- helpt bij fobie en irrationele angst
- werkt tegen epilepsie
- brengt alle chakra's in evenwicht
- bevordert contact met het spirituele
- werkt op het kruinchakra
- werkt tegen bloedarmoede
- geeft rust en werkt tegen stress
- steen van verhoogd bewustzijn

Of het werkt? Zeggen jullie het maar, ben ik rustiger geworden .
Nee, heb bij deze nog geen idee, misschien dat het nog komt of misschien dat het geleidelijk gaat of misschien dat ik het zelf (nog) niet eens doorheb . Heb wel altijd wat last van bloedarmoede gehad de laatste jaren. Ben ook gezonder circa nog bewuster aan het leven vind ik zelf etc. Maar dat kan ook weer toeval zijn.

Heb ook een tijgeroog gehad, eerste keer gependeld, kwam dat eruit (ja, ik heb iets met negatieve energieën ofzo ) en toen lag ik de eerste nacht klaarwakker. Was gewoon aan het tintelen en al, die steen voelde behoorlijk krachtig en goed aan ook, maar zal ik ook al vast eens verteld hebben . Oh ja, bij deze steen slaap ik als een blok overigens. Erg diepe slaap, en las eerst dat dit (ook) een vrij krachtige steen is, die je beter af kan doen tijdens het slapen, maar had hem toch om gelaten en heerlijk geslapen, dus heb hem lekker om gelaten dan ook. Later las ik toevallig ergens dat het juist weer voor een diepe slaap kan zorgen.

Steentjes die ik tot nu toe heb gehad:

- tijgeroog
- lapis lazuli
- fluoriet
- sugiliet

In die volgorde, daarvoor een amethist een keer gehad en een steentje uit het buitenland gehad, geelachtig, volgens mij citrien en wat knuffelstenen die ik niet kon laten liggen. Best weinig dus nog , wil er wel nog ooit ééntje of een paar, op mijn dressoir ed. en zo'n kistje wil ik ooit nog aanschaffen om ze netjes erin te doen etc .
pi_27258557
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:07 schreef Natalie het volgende:

[..]

Je moet geen woorden in mijn mond gaan leggen, Integrity. Dat siert je niet.
Als je interesse in iets hebt dan doe je daar graag kennis over op. Daarom heb ik dat boek in huis. En wie zegt dat dat boek louter gaat over eventuele werkingen? Vindplaats, historie en chemische samenstelling worden uitgebreider besproken dan die hele werking.
Dus waar jij vandaan haalt dat ik erin zou geloven is mij een raadsel. Dat baseer je voornamelijk op je eigen interpretatie van mijn woorden.
[..]

Vraagje, waar haal je in Godsnaam die shit vandaan? De TS stelt een vraag, ik heb een boek erover, dus ik geef antwoord op de vraag van de TS voor zover ik dat kan. Hoe weet jij waar dat boek over gaat? Heb je 't in huis?
En waar zie jij staan dat mensen zou willen vertellen over hoeveel ik wel niet weet?
Dat klinkt nogal arrogant, vind je zelf ook niet?

Voor je nu weer gaat lopen posten, lees je dan een beetje in. Dan komt er tenminste nog iets zinnigs uit. Tenminste, dat hopen we dan maar, hè?
Shit siert jou ook niet, succes ermee.
pi_27258576
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:10 schreef spiritual het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier precies mee? waar heeft de bijbel het over?
Verhaal van het gouden kalf
pi_27258596
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:31 schreef Integrity het volgende:

[..]

Verhaal van het gouden kalf
Gecombineerd met de boodschap in het verhaal van de Samaritaanse vrouw.
pi_27259261
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:27 schreef sweetgirly het volgende:
en zo'n kistje wil ik ooit nog aanschaffen om ze netjes erin te doen etc .
Men kope een theekistje met een glazen bovenkantje bij Xenos, bekleed het en beschilder het kistje. Be creative. Voor een paar eurootjes doe je je stenen eer aan.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_27259754
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:51 schreef nokwanda het volgende:

Men kope een theekistje met een glazen bovenkantje bij Xenos, bekleed het en beschilder het kistje. Be creative. Voor een paar eurootjes doe je je stenen eer aan.
Hehe, dat is nog een goed idee ook

alleen die met ieniemienie-gedeeltes zijn wel cuter , moet ik nog gaan zagen ook zodrekt , maar zal eens meer opletten op kistjes, goed idee, meneer de toverfee!
pi_27259820
quote:
Op zondag 22 mei 2005 23:05 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Hehe, dat is nog een goed idee ook

alleen die met ieniemienie-gedeeltes zijn wel cuter , moet ik nog gaan zagen ook zodrekt , maar zal eens meer opletten op kistjes, goed idee, meneer de toverfee!
Mevrouw de toverfeeks
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 1 juni 2005 @ 13:53:03 #27
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27542976
Heb onlangs een leuk hangertje gekocht van sodaliet

Wattes?

Zoiets is dat.

Ik houd van blauw. Heb thuis ook een Lapis Lazuli liggen. Ze lijken veel op elkaar, overigens.
pi_27567602
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 13:53 schreef Natalie het volgende:
Heb onlangs een leuk hangertje gekocht van sodaliet

Wattes?
[afbeelding]
Zoiets is dat.

Ik houd van blauw. Heb thuis ook een Lapis Lazuli liggen. Ze lijken veel op elkaar, overigens.
Omdat je 'm mooi vond of om een andere reden?
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  donderdag 2 juni 2005 @ 09:51:03 #29
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27568125
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 09:31 schreef MUUS het volgende:

Omdat je 'm mooi vond of om een andere reden?
Muus!

Zoals je hebt kunnen lezen zijn stenen een hobby van me. Heb ze thuis, lees erover en natuurlijk vind ik het feit dat mensen er bepaalde eigenschappen aan verbinden interessant.
Voor voornaamste reden om deze hanger te kopen is echter om dat ik 'm mooi vindt. Ik zag 'm en dacht: 'die moet ik hebben'.

En Natalie zou Natalie niet zijn als ze niet dat boek erbij zou pakken om na te gaan onder welke soort hij valt, wat de samenstelling is, waar hij gevonden wordt en wat men eraan toeschrijft.
Er is een tijd geweest dat ik niet negatief tegenover een mogelijk werking stond. Het zou kunnen. Wie zegt immers dat het niet zo is en kan daar bewijs voor leveren? Andersom geldt dat overigens ook. Wat dat betreft ben ik best open-minded.

Er is echter iets gebeurd waardoor dat hele 'eigenschappen-gedeelte' wat is komen te wankelen. Deze steen (Sodaliet) heb ik dan ook voornamelijk gekocht omdat ik hem mooi vind en deze nog niet in m'n collectie had.
En natuurlijk ga ik hem dragen. Baat het niet, och, schaden zal het ook niet.
pi_27580242
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 09:51 schreef Natalie het volgende:

Er is echter iets gebeurd waardoor dat hele 'eigenschappen-gedeelte' wat is komen te wankelen.
Ik leid hieruit af dat je je hier niet verder over wilt uitweiden. Maar ik vraag me toch af waarom je nu minder vertrouwen hebt in de toebedeelde eigenschappen van edelstenen. Zou je iets specifieker willen zijn?
pi_27580313
ik heb een hele tijd terug een tijgeroog gekregen, maar het effect was bij mij juist heel negatief, vond ik.
heb m eigenlijk ook nooit meer gedragen, gek eigenlijk
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_27580688
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 09:51 schreef Natalie het volgende:

[..]

Muus!

Zoals je hebt kunnen lezen zijn stenen een hobby van me. Heb ze thuis, lees erover en natuurlijk vind ik het feit dat mensen er bepaalde eigenschappen aan verbinden interessant.
Voor voornaamste reden om deze hanger te kopen is echter om dat ik 'm mooi vindt. Ik zag 'm en dacht: 'die moet ik hebben'.

En Natalie zou Natalie niet zijn als ze niet dat boek erbij zou pakken om na te gaan onder welke soort hij valt, wat de samenstelling is, waar hij gevonden wordt en wat men eraan toeschrijft.
Er is een tijd geweest dat ik niet negatief tegenover een mogelijk werking stond. Het zou kunnen. Wie zegt immers dat het niet zo is en kan daar bewijs voor leveren? Andersom geldt dat overigens ook. Wat dat betreft ben ik best open-minded.

Er is echter iets gebeurd waardoor dat hele 'eigenschappen-gedeelte' wat is komen te wankelen. Deze steen (Sodaliet) heb ik dan ook voornamelijk gekocht omdat ik hem mooi vind en deze nog niet in m'n collectie had.
En natuurlijk ga ik hem dragen. Baat het niet, och, schaden zal het ook niet.
Naat. !

Wil je vertellen waarom dat ineens is komen te wankelen?

En idd, kwaad kan het niet, maar je kan wel een 'pffffff, NU moet 'ie af' gevoel krijgen als de steen niet bij je past óf als je hem 'genoeg' hebt gedragen.
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 15:57 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb een hele tijd terug een tijgeroog gekregen, maar het effect was bij mij juist heel negatief, vond ik.
heb m eigenlijk ook nooit meer gedragen, gek eigenlijk
Nee, is niet gek. . Zie hierboven. Soms MOET dat ding dan af. Het kan dan zijn dat je je ineens onrustig voelt of dat het voelt alsof je een baksteen om je nek hebt hangen. Is niet raar hoor! Sommige stenen heb je dat gewoon bij.

Kan je tijgeroog wel in huis leggen (ter bescherming) of word je dan ook onrustig van de steen?
Oi!
  donderdag 2 juni 2005 @ 16:21:18 #33
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27581119
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 15:55 schreef Geartsjuh het volgende:

Ik leid hieruit af dat je je hier niet verder over wilt uitweiden. Maar ik vraag me toch af waarom je nu minder vertrouwen hebt in de toebedeelde eigenschappen van edelstenen. Zou je iets specifieker willen zijn?
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 16:06 schreef MUUS het volgende:

Naat. !

Wil je vertellen waarom dat ineens is komen te wankelen?
Dat is eigenlijk best persoonlijk. Momenteel wijdt ik me daar liever niet over uit. Wie weet later in dit topic.
quote:
En idd, kwaad kan het niet, maar je kan wel een 'pffffff, NU moet 'ie af' gevoel krijgen als de steen niet bij je past óf als je hem 'genoeg' hebt gedragen.
Precies. Net als je alleen kleding draagt waar je je goed bij en in voelt, is het ook het beste om stenen te dragen omdat je je er op dat moment goed bij voelt.
Ik heb vrij vaak m'n bergkristal om m'n nek, maar er zijn ook periodes dat ik 'm absoluut niet wil dragen. Geen idee waarom niet, maar het voelt gewoon niet goed.
pi_27581837
Ik gebruik stenen etc voor verschillende doeleinden. Bijvoorbeeld om een continue reiki stroom naar iemand toe te laten stromen zodat je er niet de hele tijd zelf mee bezig hoeft te zijn.
Maar ook om de sfeer in mijn huis te verbeteren. Verder draag ik zelf geen stenen meer, als ik ze nodig heb dan stop ik ze in mijn broekzak.
Je moet er ook goed mee opletten hoe je ze reinigd, niet alle stenen kunnen tegen water namelijk, en moeten in zout gereinigd worden.
mama van Myrddin
pi_27583093
ik heb m wel in huis liggen, maar weet eigenlijk niet of ik er onrustig van wordt.
maar ik ervaarde bij de eerste keer al rare dingen, onrust, hoofdpijn, en veel pijn in de rug en gewrichten, terwijl die toch daarvoor bedoeld is..?
pi_27598678
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 17:20 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb m wel in huis liggen, maar weet eigenlijk niet of ik er onrustig van wordt.
maar ik ervaarde bij de eerste keer al rare dingen, onrust, hoofdpijn, en veel pijn in de rug en gewrichten, terwijl die toch daarvoor bedoeld is..?
Hmmm, volgens mij zou tijgeroog je verwarmen oid. Maar dan nog kan het idd een tegenovergesteld effect bij jou hebben, omdat de steen gewoon niet bij je 'past'.

Leg de steen eens open en bloot in de kamer en kijk dan eens hoe je je voelt na een tijdje?
Oi!
  vrijdag 3 juni 2005 @ 09:33:29 #37
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27598856
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 17:20 schreef MissyMirjaM het volgende:
Lijkt me een gevalletje van 'een steen die niet geschikt is voor je'.
Een steen kun je het allerbeste zelf uitkiezen, of, als je hem krijgt, draag 'm alleen als je je er goed bij voelt. Hem dragen omdat je hem gekregen hebt terwijl je je er eigenlijk niet mee verbonden voelt, kan inderdaad juist een negatief effect hebben.

Tijgeroog is op dit moment schijnbaar niet de juiste steen voor je.
  maandag 6 juni 2005 @ 11:11:57 #38
121997 bighit
de 2e plek is de 1e verliezer
pi_27669123
hoe zit dat met die kristallen ik snap het niet helemaal, zoek je op persoonlijk 'mankementen ' zeg maar een steen uit of is het zoiets van die is mooi en die wil ik hebben? en zijn er stenen die bepaalde dingen versterken ofzo? iets in de zin van als je stopt met roken, is er dan een steen die je daarbij steun geeft of iets versterkt wat het makkelijker kan maken?
(__/)NWFC Frend code: 249168083191
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste bunny into
(")_(")your signature to help him gain world domination.
  maandag 6 juni 2005 @ 11:37:33 #39
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27669979
quote:
Op maandag 6 juni 2005 11:11 schreef bighit het volgende:
hoe zit dat met die kristallen ik snap het niet helemaal, zoek je op persoonlijk 'mankementen ' zeg maar een steen uit of is het zoiets van die is mooi en die wil ik hebben? en zijn er stenen die bepaalde dingen versterken ofzo? iets in de zin van als je stopt met roken, is er dan een steen die je daarbij steun geeft of iets versterkt wat het makkelijker kan maken?
Sommige kopen stenen omdat ze ze mooi vinden. Anderen zoeken de werking op via boeken/websites/verkopers/etc. (of alle bronnen dezelfde betekenis aan elke steen hangen weet ik niet, waarschijnlijk niet). Hier heb je een voorbeeld website: klik

MUUS zocht ooit op de volgende manier een steen uit:
De steen die mij uitzocht.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  maandag 6 juni 2005 @ 11:59:32 #40
121997 bighit
pi_27670767
ik was gister toevallig in zo'n winkeltje ik denk ik ga eens kijken daar ( heb vroeger mooie/speciale stenen gespaard) wat men allemaal heeft en dergelijke, ik moet zeggen ik stiond wel even te kijien want er liggen echt schitterende stenen bij. ik zag een geweldige brok rook kwarts wit zwatr bruinig echt mooi had meteen zoiets van die moet ik hebben maarja ¤ 139 ,- dus dat idee maar snel uit de kop gezet ( hoewel dat niet makkelijk was want ik was bijna verliefd op die steen)
maar ik een beetje vragen en de antwoorden die ik kreeg stelden me een beetje teleur. in de zin van dat ik het maar een commerciele bedoeling is want het vrouwtje probeerde me vanalles aan te smeren. echte antwoorden kreeg je niet over de werking van kristallen en op de directe vraag of bepaalde stenen bij bepaalde dingen helpen werd er gezegd tja je weet het nooit he het kan maar het hoeft niet. .... terwijl er in het begin werd gezegd deze steen is goed voor..... enz.

n beetje wazig vind ik mara ik wil meer info van gebruikers, in de zin van werkt het voor jou?
  maandag 6 juni 2005 @ 15:09:46 #41
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_27676776
Afgelopen zaterdag ging ik de stad in en ben toen 2 kleine winkeltjes langs gegaan op zoek naar een pendel. moet er nog steeds 1 hebben, maar kan niet degene vinden die goed aanvoelt.

in 1 van die winkels lagen stenen in verschillende soorten en maten. ik pakte een lapis lazuli beet en de aderen in mijn arm dat ik hem vast liep begonnen te kloppen. de energie van die steen vloog door mijn arm naar mijn hart chakra. toen wist ik dat ik hem moest kopen. staat nu op mijn altaartje bij mij bergkristal en andere steentjes.

hier nog wat info over de Lapis Lazuli http://www.gemisphere.com/gemstoneMissions/lap_mission.htm

De kristallen e.d. die ik heb zijn of gekregen van mensen of ik heb ze gekocht omdat ik door kreeg dat ik ze moest kopen. ik koop ze niet omdat ze zo mooi zijn.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  maandag 6 juni 2005 @ 15:18:45 #42
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27677095
Denk dat 'iets mooi vinden' voor meer bepaald wordt dan alleen uiterlijk. Je goed voelen bij iets maakt dat het eveneens mooi is.
De Lapis Lazuli die je kocht was voor jou zws mooi omdat je voelde dat ie bij je paste.
  maandag 6 juni 2005 @ 15:27:11 #43
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_27677418
het is niet zo zeer dat het goed aanvoelde. het is meer dat ik dingen koop omdat ik doorkrijg dat ik het ooit nodig zal hebben. op dat moment geen flauw idee waarom, maar koop het gewoon. later, binnen een maand of 2, word duidelijk waarom.

zo heb ik dus een 2x2m kleed gekocht met maya symbolen. geen idee waarom
en ook 2 steentjes die tegen hart en vaatziektes zijn, ook geen idee waarom ik die moest kopen.

maar ik doe het maar gewoon en zie het later wel
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
  maandag 6 juni 2005 @ 16:03:43 #44
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27678835
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:27 schreef Enyalius het volgende:
het is niet zo zeer dat het goed aanvoelde. het is meer dat ik dingen koop omdat ik doorkrijg dat ik het ooit nodig zal hebben. op dat moment geen flauw idee waarom, maar koop het gewoon. later, binnen een maand of 2, word duidelijk waarom.

zo heb ik dus een 2x2m kleed gekocht met maya symbolen. geen idee waarom
en ook 2 steentjes die tegen hart en vaatziektes zijn, ook geen idee waarom ik die moest kopen.

maar ik doe het maar gewoon en zie het later wel
Ik meende juist dat het betekende dat je op dat moment behoefte had aan die bepaalde steen en zijn eigenschappen. Wist niet dat het er ook op kon duiden dat het in de toekomstig mogelijk van pas zou komen.
  maandag 6 juni 2005 @ 16:39:24 #45
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_27680160
die Lapis Lazuli is een steen die per direct nodig is. die andere stenen die ik gekocht had zijn iets voor de toekomst.
  maandag 6 juni 2005 @ 17:24:52 #46
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27681785
Heb ook een Lapis Lazuli-hanger thuis. Ik zag hem en moest 'm hebben. Draagt het vrij regelmatig, alleen nooit samen met de bergkristal, hoewel ze -zover ik weet- wel samen gedragen kunnen worden.

Op sommige momenten voelt het echter niet goed een bepaalde steen te dragen. Dit negeer ik nooit en doe hem dan ook meteen af.
  maandag 6 juni 2005 @ 17:37:35 #47
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_27682178
ik zou ook wel eens willen laten uitzoeken welke steen nu goed bij mij past, maar dat kan vast lang niet overal neem ik aan
  maandag 6 juni 2005 @ 17:51:09 #48
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_27682557
moet je zelf doen

gewoon leren omgaan met energie en die stenen goed "scannen" en diep voelen voor de energie die er inzit. dan krijg je vanzelf door of je hem moet kopen of niet.
  maandag 6 juni 2005 @ 18:10:57 #49
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27683070
Draag jij trouwens ook stenen bij je, Enyalius?
  maandag 6 juni 2005 @ 18:33:48 #50
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_27683679
niet echt. ze liggen bij elkaar op de plank. zit er wel aan te denken een lapis lazuli pendel te kopen die ik bij me draag. of anders zo'n ketting van lapis.

draag wel een string garen met knopen er in bij me
  maandag 6 juni 2005 @ 18:36:15 #51
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27683749
Ben wel benieuwd naar die plank met kristallen en andere halfedelstenen!
Eens een fotootje van maken

Ik heb hier trouwens een aantal stenen liggen waarvan ik niet weet wat het nu precies zijn. Wellicht dat als ik er een foto van post dat jij het zou kunnen zien?
  maandag 6 juni 2005 @ 18:40:53 #52
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_27683861
ik ben alles behalve expert op stenen gebied. ik heb er een paar gekregen van misticle lightning (berg kristallen) en een paar zelf gekocht (Lapis Lazuli en Piriet ook wel "Fools Gold"). heb sinds kort wat spulletjes op de plank staan en ben het beetje bij beetje aan het uitbreiden. zal er een paar webcam shots van maken en hier posten. ben zo trug

http://photobucket.com/albums/y13/Enyalius/Altar/
daar is het dan, nog niet veel maar de basis van wat ik allemaal gebruik

[ Bericht 15% gewijzigd door Enyalius op 06-06-2005 19:18:22 ]
  maandag 13 juni 2005 @ 13:44:21 #53
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27885666
quote:
Op maandag 13 juni 2005 12:01 schreef Enyalius het volgende:
trouwens ik heb weer een paar nieuwe edelstenen aan mijn collectie toegevoegd en zo'n boek gekocht met allerlei info over die dingen. apart om te lezen wat je allemaal met ze kan doen. dat wordt weer experimenteren.
(even 'gestolen' uit het andere topic, want deze quote hoort natuurlijk hier)

Zelf ben ik ook mijn stenenhobby weer wat meer aan het oppakken. Er is een tijd geweest dat ik er veel mee bezig was. Toen kwam het dipje, en nu begint het me weer wat meer te trekken. Ben echter nog steeds wat sceptischer dan voorheen het geval was.
Ben erg benieuwd welke stenen je hebt aangeschaft en welk boek heb je?

pi_27885944
Ja, over die boeken! Je hebt meerdere boeken over stenen die iets als 'van A tot Z' heten. Heeft iemand één van die boeken? En kan iemand me er ééntje aanbevelen? Of twee... of drie... .
Oi!
  maandag 13 juni 2005 @ 14:28:14 #55
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27887327
Ik heb een edelstenen handboek, en een boek over pendelen & edelstenen. Zal ik de ISBN nummertjes voor je opzoeken?
pi_27887459
quote:
Op maandag 13 juni 2005 14:28 schreef Natalie het volgende:
Ik heb een edelstenen handboek, en een boek over pendelen & edelstenen. Zal ik de ISBN nummertjes voor je opzoeken?
Juist, dat handboek is idd een van die boeken die ik bedoel! Jajajajajaja, nummertjes en plaatjes en een mening en en en alles! .
Oi!
  maandag 13 juni 2005 @ 14:33:36 #57
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_27887537
quote:
Op maandag 13 juni 2005 14:31 schreef MUUS het volgende:

[..]

Juist, dat handboek is idd een van die boeken die ik bedoel! Jajajajajaja, nummertjes en plaatjes en een mening en en en alles! .
Muus, je hebt mail

sorry voor de off topic mensen
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  maandag 13 juni 2005 @ 14:46:23 #58
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_27888045
het boek wat ik gister aangeschaft heb is "De Kristallengids" de complete gids over kristallen geschreven door Judy Hall.

nog niet echt gelezen maar wel doorgebladerd. staat niet alleen uitleg over zo'n 200+ kristallen maar ook over hoe je ze kan gebruiken met chakra's en drankjes van kan maken en zo.

lekker uitproberen en kijken welk voor me werkt
  maandag 13 juni 2005 @ 15:24:23 #59
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27889382
quote:
Op maandag 13 juni 2005 14:31 schreef MUUS het volgende:

Your wish is my command

Titel: Het Edelstenen Handboek
Auteur: Orpha Cochie
ISBN: 90 6458 141 X
Linkje naar info!!

Informatief boek. 319 pagina's dik. De edelstenen, mineralen en kristallen zijn ingedeeld in groepen, zodat je per groep de bijbehorende stenen snel kunt vinden. Voorin gaan ze nog in op diverse handelsbenamingen en hoe je daardoor op het verkeerde been kan worden gezet.
Alaska Diamant klinkt heel bijzonder, maar in feite hebben we het hier gewoon over een bergkristal. Hetzelfde geldt bijv. voor de Afrika Smaragd. Eigenlijk betreft dit een groene fluoriet.
Vervolgens gaan ze in op insluitsels en overige effecten die je in/op een steen kan terugvinden.

Daarna begin het echte werk: de stenen op zich. De auteur gaat qua beschrijving steeds op dezelfde manier te werk, waardoor je een goed overzicht hebt en ook per steen snel weet waar je moet zijn voor bepaalde info.
De overschijving per steen is als volgt:
  • Samenstelling v/d/ steen (grondstoffen)
  • Naamgeving
  • Hoe ziet de steen er precies uit?
  • Vindplaats
  • Geschiedenis
  • Waar en wanneer kan de steen helpen?
    - Lichamelijk
    - Geestelijk
    - Spiritueel
  • Praktische tips
  • Namaak
  • Ondersteuning die het biedt bij bach-bloesemtherapie

Vervolgens gaat men in op Edelsteen-kleurentherapie. Kleuren worden omschreven, de achtergrond ervan, het effect wat kleur heeft op de mens (blauw is rustgevend etc etc) en vervolgens worden de steen per kleur ingedeeld met een beschrijving erbij.

Daarna worden de grondstoffen (die in het begin alleen met een verkorting wordt vermeld) toegelicht.
    Het op één na laatste hoofdstuk betreft een aantal bladzijden met kwaaltjes (hoofdpijn, oorsuizingen etc etc) met daarbij de edelsteen die hiervoor het meest geschikt zou zijn (makkelijk zoeken!!!) en als laatste wordt er van iedere besproken steen een foto getoond.
  • (Un)masking for the greater good.
    pi_27892439
    Natalie. . Mijn dank is groot ende eeuwig!
    En het klinkt precies als wat ik zoek! Makkelijk, uitgebreid en overzichtelijk, geweldig!

Dat andere boek over pendelen, Natalie, gaat dat over pendelen met edelstenen of staat erin beschreven hoe je je stenen kunt uitpendelen?
    Oi!
      maandag 13 juni 2005 @ 18:14:05 #61
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_27894602

Gekke meid.

Pendelen en edelstenen gaat vooral in om het pendelen zelf. De basisgedachte van het pendelen, waar koop je 'm, waar moet je op letten en hoe werkt het precies. Vervolgens gaat de auteur in op de contactmogelijkheden (welke beweging betekent wat)

Vervolgens worden de edelstenen in het kort besproken. De voor een uitgebreide beschrijving moet je echt dat edelstenenboek hebben. Overigens is het van dezelfde auteur.
    Daarna komt het pendelen met edelstenen aan bod. Er wordt niet speciaal een hoofdstuk gewijd aan het uitpendelen ervan. Er wordt wel gesproken over het uitpendelen van organen, de energiedoorstroming en de charka's

Titel: Pendelen en edelstenen
    Auteur: Orpha Cochie
    ISBN: 90 6458 132 0
      woensdag 15 juni 2005 @ 08:28:14 #62
    121997 bighit
    pi_27940969
    werken voor jullie de stenen in de zin van merk je dat er veranderingen optreden bij gebruik van stenen?
      woensdag 15 juni 2005 @ 08:58:54 #63
    121997 bighit
    pi_27941356
    ik zat er aan te denken om een valkenoog aan te schaffen. omdat ik de steen mooi vind en omdat ie toch redelijk veelzijdig is. en aangezien ik de laatste tijd weer veel mountainbike( conditie trainen) en regelmatig buiten adem ben lijkt me dit geen slechte keus in de zin van baat het niet dan schaad het niet... maar ik heb ooit gelezen dat je die maar bepaalde tijd bij je mag hebben???

iemand hier nog een zinnige toevoeging op ?
      woensdag 15 juni 2005 @ 10:24:55 #64
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_27943442
    Een steen een bepaalde tijd bij je hebben? Neuh, dat valt reuze mee.
    Als ie 'niet goed' meer voelt, dan is 't beste om hem niet meer bij je te dragen. Kennelijk heb je hem niet meer nodig op dat moment.
    Anderzijds verkleurt de steen of gaat ie zelfs kapot als de zogenoemde werking eruit verdwenen is.
      woensdag 15 juni 2005 @ 11:28:24 #65
    121997 bighit
    pi_27945347
    hoe voelt t dan als een steen zeg maar niet goed meer voelt? hoe merk je dat? ik heb weleens een bergkristal zwart zien worden dus dan is ie eigenlijk op?
    pi_27945573
    Update mogelijke ervaring (gevolg) met mijn sugiliet.

Eén van de kenmerken van de sugiliet is dat het een goede steen is voor mensen met verslavingspatronen. Nou ben ik nergens erg verslaafd aan, behalve chocolade, sex en ik kan roken als een ketter . Ik zag mezelf ook nooit of iig niet binnenkort stoppen. 'Dat lukt mij niet'. En tja, gister, even gedouched enzo, en ging van alles wat doen en niet een sigaretje gepakt en toen had ik zoiets van 'ik kap ermee, ik voel dat ik het nu kan'. Had niet eens zo'n behoefte eraan, ging dan even naar buiten lucht inhaleren. En ergo: ik wil het echt, ook voor anderen enzo.

Maargoed, inmiddels heb ik net toch mijn eerste sigaretje gerookt, dus mijn missie is toch mislukt geloof ik . Maar ik voel nu dat ik het toch kan. Want gewoon, zonder keelontsteking of iets dergelijks een paar uur niet roken, zonder eerst mijn laatste lekkere 'en-dan-ga-ik-naar-bed-sigaretje' te hebben genomen, ging ik naar bed. En dat is voor mijn doen een mijlpaal. Ben nog mijn bed ook uit gebeld, gezien ik er op een redelijke christelijke tijd inging, en had (tja kletsen hé) onwijs trek, maar niet gedaan en daarna gewoon 'zonder' naar bed.

zegt ze al smakkend aan haar sigaretje

Nee maar serious, weet niet of het óók door mijn sugilietje komt, binnenkort even pendelen voor de zekerheid of hij nog goed werkt, zal ook met het weer te maken hebben en al 'nothing to loose' + gezondheid ed + laten zien aan mensen dat ík het iig kan (of kan nu even ). Ergens ben ik van binnen een sportief buitenmens miepje en roken hoort daar simpelweg niet (meer) bij!

Ik ga ervoor, over een paar uurtjes

[ Bericht 3% gewijzigd door sweetgirly op 15-06-2005 11:43:22 ]
      woensdag 15 juni 2005 @ 11:37:52 #67
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_27945628
    Dat merk je wel. Op een gegeven moment is er iets wat je tegenhoudt. Hetzelfde dat als je per se die bepaalde trui niet meer aan wilt. Niet omdat je 'm lelijk vindt, maar omdat je je beter voelt in een andere trui.

Nee, heb nooit een bergkristal zwart zien worden, maar wel dof en broos.
      woensdag 15 juni 2005 @ 12:20:38 #68
    102993 Enyalius
    Keeper of Knowledge
    pi_27946936
    als berg kristal zwart wordt moet je hem gewoon weer reinigen en kan je hem weer op nieuw gebruiken. onderhoud van de stenen is ook belangrijk. daarom eerst reinigen als je een nieuwe steen hebt. zit meestal energie in die er niet in hoort. dit gebeurd omdat een steen meestal al een tijdje in een winkel of kraam ligt en veel mensen lopen er langs en die vullen die steen beetje bij beetje zonder het door te hebben.
    pi_27947428
    Jaaaaaa, het Edelstenen Handboek staat op mijn verlanglijst. . Pendelen en edelstenen ga ik dan eerst nog eens doorkijken als ik het ergens tegenkom (en het niet zoals veel van dat soort boeken in 300 lagen plastic verpakt zit. .)

Dank je voor de moeite, Natalie! .
    quote:
    Op woensdag 15 juni 2005 11:28 schreef bighit het volgende:
    hoe voelt t dan als een steen zeg maar niet goed meer voelt? hoe merk je dat? ik heb weleens een bergkristal zwart zien worden dus dan is ie eigenlijk op?
    Je wordt onrustig, het ding gaat irriteren voor no reason, het voelt 'zwaarder' als je 'm draagt etc etc. Bij dat soort dingen moet je de steen af laten.

En een steen slijt, ja. Hij kan gaan barsten of wat lichter worden, maar dat maakt allemaal niet uit. Dat heeft verder niets te maken met 'm af moeten doen ofzo, want je mag hem zo lang dragen als je zelf wilt.
    Oi!
      woensdag 15 juni 2005 @ 12:46:27 #70
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_27947649
    quote:
    Op woensdag 15 juni 2005 12:38 schreef MUUS het volgende:
    Jaaaaaa, het Edelstenen Handboek staat op mijn verlanglijst. . Pendelen en edelstenen ga ik dan eerst nog eens doorkijken als ik het ergens tegenkom (en het niet zoals veel van dat soort boeken in 300 lagen plastic verpakt zit. .)

Dank je voor de moeite, Natalie! .
    Supers! En ben blij dat ik heb kunnen helpen
    quote:
    Je wordt onrustig, het ding gaat irriteren voor no reason, het voelt 'zwaarder' als je 'm draagt etc etc. Bij dat soort dingen moet je de steen af laten.

En een steen slijt, ja. Hij kan gaan barsten of wat lichter worden, maar dat maakt allemaal niet uit. Dat heeft verder niets te maken met 'm af moeten doen ofzo, want je mag hem zo lang dragen als je zelf wilt.
    Herkenbaar. Vooral het eerste.
    Momenteel draag ik een sodaliet bij me (lijkt op de lapis lazuli, alleen zonder pyriet). Eerder droeg ik een bergkristal of lapis lazuli (daar is ie weer). 't Ligt aan het moment, m'n stemming.
    Beetje intunen op jezelf en je komt wel bij de juiste steen terecht, bighit
      woensdag 15 juni 2005 @ 13:05:26 #71
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_27948221
    Off-topic
    quote:
    Op woensdag 15 juni 2005 12:38 schreef MUUS het volgende:
    ...
    Ff tussendoor. Die steen die ik in Den Haag heb gekocht voor iemand (deels aan de hand van een oud topic van je) schijnt te bevallen. Ff denken wat voor gesteente het ook alweer was.
    Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
    pi_27948382
    quote:
    Op woensdag 15 juni 2005 13:05 schreef livEliveD het volgende:
    Off-topic
    [..]

Ff tussendoor. Die steen die ik in Den Haag heb gekocht voor iemand (deels aan de hand van een oud topic van je) schijnt te bevallen. Ff denken wat voor gesteente het ook alweer was.
    DA'S HASKE ON-TOPIC DUS WE KUNNEN GEWOON HARDOP PRATEN, LIVELIVED!!! .

Maar mooi zo! Plaatje, verhaal, details, alles willen we. .
    Oi!
      woensdag 15 juni 2005 @ 13:50:16 #73
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_27949819
    quote:
    Op woensdag 15 juni 2005 13:10 schreef MUUS het volgende:
    DA'S HASKE ON-TOPIC DUS WE KUNNEN GEWOON HARDOP PRATEN, LIVELIVED!!! .
    Ssssttt het was een potentie verhogende steen namelijk
    quote:
    Maar mooi zo! Plaatje, verhaal, details, alles willen we. .
    Ok ff serieus. Volgens mij was het Amethyst. Hielp in ieder geval tegen hoofdpijn en was paars-achtig.
    Zoiets maar dan ronder van vorm geslepen:

De steen werd mooi gevonden en schijnt idd soms te helpen tegen hoofdpijn alhoewel dat moeilijk te controleren valt natuurlijk. Het past prima in me visie dus ik geloof wel dat het mogelijk is. Ook wel het vermelden waard: Haar zoon vertelde dat ie twee keer hoofdpijn kreeg nadat ie dat ding had aangeraakt (overigens realiseerde ie zich pas achteraf dat ie dat ding had aangeraakt). Toeval? Geen idee
      woensdag 15 juni 2005 @ 14:21:00 #74
    121997 bighit
    pi_27951093
    kun je n steen eigenlijk wel aanschaffen gewoon omdat je m mooi vind? of is dat nou juist niet aan te raden? moet je gerichter gaan zoeken?
      woensdag 15 juni 2005 @ 14:42:18 #75
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_27951787
    quote:
    Op woensdag 15 juni 2005 14:21 schreef bighit het volgende:
    kun je n steen eigenlijk wel aanschaffen gewoon omdat je m mooi vind? of is dat nou juist niet aan te raden? moet je gerichter gaan zoeken?
    Je moet een steen kiezen waar je je goed bij voelt. Je wordt er wel door aangetrokken als je er bij in de buurt bent. Wat 'mooi' is, dat is voor iedereen persoonlijk. Luister naar jezelf! Openmindend. En dan kom je bij de juiste steen terecht.
      woensdag 15 juni 2005 @ 14:45:28 #76
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_27951899
    livEliveD, zoiets dus?

pi_27952001
    Misschien en/of waarschijnlijk kennen jullie deze boekhandel al, maar ik kwam deze laatst tegen.
    Geweldige site! Vol met esoterische boeken Het boek van Judy Hall, Kristallengids staat er geloof ik ook bij/in. Linkje voor de boekenfanaten:

http://www.nnbh.com/ltsearch.php?words=kristallen

Het 1e boek (Kuifje) is alleen niet zo toepasselijk volgens mij

Bij mijn vriendje ligt er ook nog een groot kristallenboek, oa over chakra's en edelstenen etc. Zijn buurman is helemaal into alles, heeft ook een massa aan edelstenen liggen, en heeft ie van hem geleend voor mij, lief hé . Zal binnenkort eens kijken hoe dat boek ook al weer heet, misschien is het wel één die hier ook al genoemd is, zien we dan wel weer.

heb al heel lijstje met boeken die ik ga bestellen
      woensdag 15 juni 2005 @ 14:54:41 #78
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_27952235
    quote:
    Op woensdag 15 juni 2005 14:45 schreef Natalie het volgende:
    livEliveD, zoiets dus?

[afbeelding]
    Ja alleen herinner ik het me donkerder. Kan vast ook wel licht inval zijn.
    pi_27952497
    quote:
    Op woensdag 15 juni 2005 14:54 schreef livEliveD het volgende:

Ja alleen herinner ik het me donkerder. Kan vast ook wel licht inval zijn.
    De Fluoriet en de Sugiliet zijn ook paars(ig) of kunnen dat zijn.
    De eerst genoemde, Fluoriet, werkt ook tegen hoofdpijn. Of het echter potentieverhogend werkt, weet ik niet . Zelf ook gehad/gedragen en niet bij stilgestaan . Maar nu je het zegt , ok flauw. Amethyst lijkt het mij dan ook meer. Gezien die meer voor liefde etc staat of kan staan.

Fluoriet:

Altijd zo'n papiertje met kenmerken erbij vragen hé en/of bewaren of die mensen , is leuk en handig (vind ik dan )! Weet je wat je draagt enzo of hun, maar wel cool dat verhaal van dat jongetje .
      woensdag 15 juni 2005 @ 15:13:49 #80
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_27952947
    quote:
    Op woensdag 15 juni 2005 15:02 schreef sweetgirly het volgende:
    maar wel cool dat verhaal van dat jongetje .
    Hij is rond de 28
    pi_27956926
    quote:
    Op woensdag 15 juni 2005 13:50 schreef livEliveD het volgende:

De steen werd mooi gevonden en schijnt idd soms te helpen tegen hoofdpijn alhoewel dat moeilijk te controleren valt natuurlijk. Het past prima in me visie dus ik geloof wel dat het mogelijk is. Ook wel het vermelden waard: Haar zoon vertelde dat ie twee keer hoofdpijn kreeg nadat ie dat ding had aangeraakt (overigens realiseerde ie zich pas achteraf dat ie dat ding had aangeraakt). Toeval? Geen idee
    Amethist werkt tegen hoofdpijn ja, maar hij kreeg er juist hoofdpijn van? Of ik begrijp je niet goed .
      woensdag 15 juni 2005 @ 16:58:40 #82
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_27956968
    quote:
    Op woensdag 15 juni 2005 16:56 schreef Geartsjuh het volgende:
    Amethist werkt tegen hoofdpijn ja, maar hij kreeg er juist hoofdpijn van? Of ik begrijp je niet goed .
    Zij droeg hem normaal. Hij kreeg er hoofdpijn van. Schijnbaar.
      donderdag 16 juni 2005 @ 11:11:50 #83
    121997 bighit
    pi_27977199
    wat zou eens goed adres zijn internet winkel of zo waar ik voldoende informatie betreffende stenen en dergelijke kan krijgen? goede feedback enzo? want ik was gister in een winkeltje en die wisten van toeten nog blazen en daar werk ik ook niet veel wijzer van. daar ik eens ga overwegen om een steen uit te zoeken op mijn eigenschappen en gewoon een steen omdat ik die in de collectie wil hebben. maar ik hoor hier verhalen van pendelen en speciale technieken enzovoorts om een steen te kiezen. maar in de winkeltjes waar ik ben geweest zeggen ze gewoon ik zou die eens proberen ofzo. als je zegt dat je vaak misselijk bent (noem maar wat ) ohh die moet je hebben..... beetje makkelijk en raar als ik hier zo lees van de kenners die op stenen jacht gaan.....
      donderdag 16 juni 2005 @ 11:17:57 #84
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_27977404
    Ja, maar misselijkheid is ook best wel een abstract iets. Ben je misselijk omdat je echt ziek bent? Komt het welicht doordat je hoofdpijn hebt of kom die misselijkheid door de stress?
    Iemand die echt verstand van stenen heeft, die vraagt wel door.

Bovendien, nogmaals, het is fijn om kennis te hebben van eigenschappen van stenen, maar luister svp gewoon lekker naar jezelf.
      donderdag 16 juni 2005 @ 11:25:23 #85
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_27977658
    MUUS, dit is overigens het 'Pendelen en Edelstenen' boekje waar ik het eerder over had.

Linkje naar info!
      donderdag 16 juni 2005 @ 11:29:10 #86
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_27977789
    quote:
    Op donderdag 16 juni 2005 11:11 schreef bighit het volgende:
    wat zou eens goed adres zijn internet winkel of zo waar ik voldoende informatie betreffende stenen en dergelijke kan krijgen? goede feedback enzo? want ik was gister in een winkeltje en die wisten van toeten nog blazen en daar werk ik ook niet veel wijzer van. daar ik eens ga overwegen om een steen uit te zoeken op mijn eigenschappen en gewoon een steen omdat ik die in de collectie wil hebben. maar ik hoor hier verhalen van pendelen en speciale technieken enzovoorts om een steen te kiezen. maar in de winkeltjes waar ik ben geweest zeggen ze gewoon ik zou die eens proberen ofzo. als je zegt dat je vaak misselijk bent (noem maar wat ) ohh die moet je hebben..... beetje makkelijk en raar als ik hier zo lees van de kenners die op stenen jacht gaan.....
    Redelijk uitgebreide info

Nog meer info over stenen

Wie weet heb je hier iets aan?
      donderdag 16 juni 2005 @ 12:35:26 #87
    121997 bighit
    pi_27979958
    @ natalie dank voor de links hier kan ik wel wat mee. maar hoofdpijn was genoemd als voorbeeld heb er gelukkig geen last van dank je
    pi_27987343
    quote:
    Op woensdag 15 juni 2005 16:58 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Zij droeg hem normaal. Hij kreeg er hoofdpijn van. Schijnbaar.
    Opzich is dat niet zo raar of toevallig. Amethist heeft een vrij sterke werking. Naar mijn mening één van de sterksten van de edelsteensoorten. Als kind kon ik al niet goed tegen amethist. Ik vond het een schitterende steen dus ik wilde grote exemplaren altijd aanraken. Alleen elke keer als ik dat deed was ik achteraf ontzettend moe en als resultaat daarvan krijg je vaak hoofdpijn. Als kind dacht ik dus ook dat die steen energie van mij opslurpte.

Nu hoorde ik vorig jaar een theorie van iemand die dit zou kunnen verklaren. Volgens hem heeft amethist de eigenschap je chakra's sneller te laten draaien. Aangezien amethist zich vrij veel op het hoofd richt (tegen hoofdpijn, tegen nachtmerries) heeft het denk ik de neiging de chakra's op je hoofd sneller te laten draaien waardoor je meer energie kwijtraakt. Het lijkt wel op de situatie dat je je bijvoorbeeld de hele middag hebt geconcentreerd op iets, of je denkt ergens veel over na: dan krijg je ook snel hoofdpijn. Dit komt doordat de chakra's op je hoofd dan zo snel draaien en een beetje 'overbelast' worden. Waarschijnlijk heeft amethist dezelfde werking op de derde oogchakra en/of de kruinchakra.

Trouwens had ik wel als kind amethisten onder mijn kussen tegen nachtmerries en dat werkte perfect. Maar ik had er dus op die manier geen direct contact mee.
    pi_27987442
    kan amethist ook dat soort dingen veroorzaken als je er alleen maar naar kijkt, het in de buurt hebt
      donderdag 16 juni 2005 @ 16:20:15 #90
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_27988147
    Ik heb er -zover ik weet- iig nooit last van gehad, MissyMirjaM.
      maandag 20 juni 2005 @ 16:55:21 #91
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_28093904
    Een amethistgeode in een vertel zou rust en evenwicht brengen, lees ik net in m'n boek, MissyMirjaM.
    pi_28128390
    quote:
    Op maandag 6 juni 2005 18:40 schreef Enyalius het volgende:
    ik ben alles behalve expert op stenen gebied. ik heb er een paar gekregen van misticle lightning (berg kristallen) en een paar zelf gekocht (Lapis Lazuli en Piriet ook wel "Fools Gold"). heb sinds kort wat spulletjes op de plank staan en ben het beetje bij beetje aan het uitbreiden. zal er een paar webcam shots van maken en hier posten. ben zo trug

http://photobucket.com/albums/y13/Enyalius/Altar/
    daar is het dan, nog niet veel maar de basis van wat ik allemaal gebruik
    Dat is wel een heel erg mooi stukje lapis moet ik zeggen.
    pi_28128493
    quote:
    Op woensdag 15 juni 2005 16:56 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Amethist schijn je ook vaak te moeten ontladen. Het zou kunnen zijn dat de steen niet ontladen is. Gewoon een nachtje in schaaltje water leggen, om op te laden kun je hem op een amethistcluster of bergkristal leggen. Soms lees je ook dat bepaalde stenen in de zon op kunnen laden maar dat moet je bij amethist niet doen want dan vervaagt de mooie paarse kleur, ook bij rozenkwarts trouwens.
      woensdag 22 juni 2005 @ 11:54:17 #94
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_28128578
    Amethist ontladen? Om de 28 dagen, als ik het me goed herinner.
    pi_28128685
    quote:
    Op woensdag 22 juni 2005 11:54 schreef Natalie het volgende:
    Amethist ontladen? Om de 28 dagen, als ik het me goed herinner.
    Zou best kunnen, ik heb vaak gelezen dat ontladen bij bepaalde stenen als amethist en malachiet erg belangrijk is.

Trouwens wel grappig hoe je in bepaalde periodes naar bepaalde stenen trekt en hoe dat verandert. Ik ben jaren gek geweest op aquamarijn en peridoot en alhoewel ik nog steeds dat mooie stenen vind draag ik nu liever een andere steen, nl. opaal. Terwijl ik vroeger een soort afkeer van opaal had.
      woensdag 22 juni 2005 @ 12:04:12 #96
    42636 TheSeeker_NL
    Damn fine coffee
    pi_28128904
    Iemand die toevallig ergens in Utrecht een winkeltje weet?
    en vanaf welke prijs kan je zo'n kristal kopen ongeveer?
    pi_28128990
    quote:
    Op woensdag 22 juni 2005 12:04 schreef TheSeeker_NL het volgende:
    Iemand die toevallig ergens in Utrecht een winkeltje weet?
    en vanaf welke prijs kan je zo'n kristal kopen ongeveer?
    Geen idee maar op marktplaats of ebay kun je ze ook kopen. Laat je niet afzetten, een bergkristalhangertje hoeft maar een paar eurootjes te kosten.
      woensdag 22 juni 2005 @ 12:13:27 #98
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_28129162
    Idd. Ik heb een sodaliet om m'n hals hangen en die was net 2 euro. Half-edelstenen zijn echt niet duur. Hoewel een Lapis Lazuli en een Indigoliet natuurlijk wel weer prijziger zijn. Maar dan alsnog word je er niet arm van.

Heb zelf ook bepaalde periodes mbt het dragen van stenen, maar heb het nooit precies bijgehouden wanneer ik wat draag.

Heb momenteel ook drie stenen bij de computer liggen. Eigenlijk voornamelijk omdat het leuk staat, maar voel me er prima bij. Het betreft een citrien, een amethist en een obsidiaan.
      woensdag 22 juni 2005 @ 12:13:50 #99
    42636 TheSeeker_NL
    Damn fine coffee
    pi_28129174
    quote:
    Op woensdag 22 juni 2005 12:07 schreef Saleheim het volgende:

[..]

Geen idee maar op marktplaats of ebay kun je ze ook kopen. Laat je niet afzetten, een bergkristalhangertje hoeft maar een paar eurootjes te kosten.
    er zitten veel mooie kristallen tussen zeg! ik zag een adres voor een winkeltje in utrecht, ga ik eens kijken denk ik.

Ik heb vroeger vaak gewoon een steentje bij me gehad dat lekker in de hand lag, hield ik vaak gewoon vast om me handen bezig te houden e.d ik denk dat dit misschien ook wel een goede zet is, en dan heb ik meteen een mooi kristal erbij
    pi_28129232
    quote:
    Op woensdag 22 juni 2005 12:13 schreef TheSeeker_NL het volgende:

[..]

er zitten veel mooie kristallen tussen zeg! ik zag een adres voor een winkeltje in utrecht, ga ik eens kijken denk ik.

Ik heb vroeger vaak gewoon een steentje bij me gehad dat lekker in de hand lag, hield ik vaak gewoon vast om me handen bezig te houden e.d ik denk dat dit misschien ook wel een goede zet is, en dan heb ik meteen een mooi kristal erbij
    Ik word er ook altijd erg hebberig van maar als je zelf uit kunt zoeken is het altijd leuker.
      woensdag 22 juni 2005 @ 12:18:27 #101
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_28129315
    quote:
    Op woensdag 22 juni 2005 12:15 schreef Saleheim het volgende:

Ik word er ook altijd erg hebberig van maar als je zelf uit kunt zoeken is het altijd leuker.
    Herkenbaar. Ik kan me ook niet inhouden als er ergens een grote bak met edelsteentjes staat
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')