Als ik niet zo eerlijk was begon ik gisteren nog een steenhandel.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:22 schreef spiritual het volgende:
Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden?
lief van je, en bedankt voor de info. Maar wat is jou ervaring ermee? Voel je je anders op het moment dat je het kristal een tijdje niet gedragen hebt?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:30 schreef Natalie het volgende:
Heb hier een edelstenen handboek thuis. Als je speciale dingen wil weten over bijv. de werking die men eraan toeschrijft, gil maar effies.
Ik sluit zo af, maar morgen zit ik met handboek en al weer voor de pc.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:39 schreef spiritual het volgende:
lief van je, en bedankt voor de info. Maar wat is jou ervaring ermee? Voel je je anders op het moment dat je het kristal een tijdje niet gedragen hebt?
WFL is de andere kant opquote:Op zondag 22 mei 2005 21:20 schreef Integrity het volgende:
Heeft iemand hier een rapport waarbij de werking van stenen is onderzocht? Tot nu toe merk ik alleen maar geloof in een steentje.
Heb jij die stenen voor je verzameling omdat je ze mooi vindt of omdat je gelooft dat ze een bepaald effect hebben?quote:
Je moet geen woorden in mijn mond gaan leggen, Integrity. Dat siert je niet.quote:Op zondag 22 mei 2005 21:35 schreef Integrity het volgende:
Je antwoord is dus: Heb hier een edelstenen handboek thuis. Als je speciale dingen wil weten over bijv. de werking die men eraan toeschrijft, gil maar effies.
Oftwel: je gelooft erin.
Vraagje, waar haal je in Godsnaam die shit vandaan? De TS stelt een vraag, ik heb een boek erover, dus ik geef antwoord op de vraag van de TS voor zover ik dat kan. Hoe weet jij waar dat boek over gaat? Heb je 't in huis?quote:De TS zegt:
Deze kristallen heb ik dus gekocht min of meer als experiment. Mijn vraag is wie er meer ervaring heeft in het dragen, of ander gebruik van kristallen. Wat zijn jouw ervaringen? Welke kristallen bezit jij en hoe gebruik je ze? Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden?
Hieruit wordt duidelijk dat de TS nog niet zeker is van de werking. Jij zegt in de vorige quote:
Heb hier een edelstenen handboek thuis.
Dat betekent dat je iets van een bewijs hebt, of in elk geval een boekje dat vergelijkbaar is met het niveau van het engelen boek. Fake dus! Als ik het fout heb, dan kun je met bewijs komen en heeft de TS een goed antwoord. Of wil je graag mensen vertellen hoeveel je wel niet weet over dingen die anderen niet weten?
Wat bedoel je hier precies mee? waar heeft de bijbel het over?quote:Op zondag 22 mei 2005 21:47 schreef Integrity het volgende:
Het kwam omdat ik dit geloof erin had en de bijbel spreekt hierover en het is ook waar.
Shit siert jou ook niet, succes ermee.quote:Op zondag 22 mei 2005 22:07 schreef Natalie het volgende:
[..]
Je moet geen woorden in mijn mond gaan leggen, Integrity. Dat siert je niet.
Als je interesse in iets hebt dan doe je daar graag kennis over op. Daarom heb ik dat boek in huis. En wie zegt dat dat boek louter gaat over eventuele werkingen? Vindplaats, historie en chemische samenstelling worden uitgebreider besproken dan die hele werking.
Dus waar jij vandaan haalt dat ik erin zou geloven is mij een raadsel. Dat baseer je voornamelijk op je eigen interpretatie van mijn woorden.
[..]
Vraagje, waar haal je in Godsnaam die shit vandaan? De TS stelt een vraag, ik heb een boek erover, dus ik geef antwoord op de vraag van de TS voor zover ik dat kan. Hoe weet jij waar dat boek over gaat? Heb je 't in huis?
En waar zie jij staan dat mensen zou willen vertellen over hoeveel ik wel niet weet?
Dat klinkt nogal arrogant, vind je zelf ook niet?
Voor je nu weer gaat lopen posten, lees je dan een beetje in. Dan komt er tenminste nog iets zinnigs uit. Tenminste, dat hopen we dan maar, hè?
Verhaal van het gouden kalfquote:Op zondag 22 mei 2005 22:10 schreef spiritual het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier precies mee? waar heeft de bijbel het over?
Men kope een theekistje met een glazen bovenkantje bij Xenos, bekleed het en beschilder het kistje. Be creative. Voor een paar eurootjes doe je je stenen eer aan.quote:Op zondag 22 mei 2005 22:27 schreef sweetgirly het volgende:
en zo'n kistje wil ik ooit nog aanschaffen om ze netjes erin te doen etc.
Hehe, dat is nog een goed idee ookquote:Op zondag 22 mei 2005 22:51 schreef nokwanda het volgende:
Men kope een theekistje met een glazen bovenkantje bij Xenos, bekleed het en beschilder het kistje. Be creative. Voor een paar eurootjes doe je je stenen eer aan.
Mevrouw de toverfeeksquote:Op zondag 22 mei 2005 23:05 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Hehe, dat is nog een goed idee ook![]()
![]()
alleen die met ieniemienie-gedeeltes zijn wel cuter, moet ik nog gaan zagen ook zodrekt
![]()
, maar zal eens meer opletten op kistjes, goed idee, meneer de toverfee!
Omdat je 'm mooi vond of om een andere reden?quote:Op woensdag 1 juni 2005 13:53 schreef Natalie het volgende:
Heb onlangs een leuk hangertje gekocht van sodaliet
Wattes?
[afbeelding]
Zoiets is dat.
Ik houd van blauw. Heb thuis ook een Lapis Lazuli liggen. Ze lijken veel op elkaar, overigens.
Muus!quote:Op donderdag 2 juni 2005 09:31 schreef MUUS het volgende:
Omdat je 'm mooi vond of om een andere reden?
Ik leid hieruit af dat je je hier niet verder over wilt uitweiden. Maar ik vraag me toch af waarom je nu minder vertrouwen hebt in de toebedeelde eigenschappen van edelstenen. Zou je iets specifieker willen zijn?quote:Op donderdag 2 juni 2005 09:51 schreef Natalie het volgende:
Er is echter iets gebeurd waardoor dat hele 'eigenschappen-gedeelte' wat is komen te wankelen.
Naat.quote:Op donderdag 2 juni 2005 09:51 schreef Natalie het volgende:
[..]
Muus!
Zoals je hebt kunnen lezen zijn stenen een hobby van me. Heb ze thuis, lees erover en natuurlijk vind ik het feit dat mensen er bepaalde eigenschappen aan verbinden interessant.
Voor voornaamste reden om deze hanger te kopen is echter om dat ik 'm mooi vindt. Ik zag 'm en dacht: 'die moet ik hebben'.
En Natalie zou Natalie niet zijn als ze niet dat boek erbij zou pakken om na te gaan onder welke soort hij valt, wat de samenstelling is, waar hij gevonden wordt en wat men eraan toeschrijft.
Er is een tijd geweest dat ik niet negatief tegenover een mogelijk werking stond. Het zou kunnen. Wie zegt immers dat het niet zo is en kan daar bewijs voor leveren? Andersom geldt dat overigens ook. Wat dat betreft ben ik best open-minded.
Er is echter iets gebeurd waardoor dat hele 'eigenschappen-gedeelte' wat is komen te wankelen. Deze steen (Sodaliet) heb ik dan ook voornamelijk gekocht omdat ik hem mooi vind en deze nog niet in m'n collectie had.
En natuurlijk ga ik hem dragen. Baat het niet, och, schaden zal het ook niet.
Nee, is niet gek.quote:Op donderdag 2 juni 2005 15:57 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb een hele tijd terug een tijgeroog gekregen, maar het effect was bij mij juist heel negatief, vond ik.
heb m eigenlijk ook nooit meer gedragen, gek eigenlijk
quote:Op donderdag 2 juni 2005 15:55 schreef Geartsjuh het volgende:
Ik leid hieruit af dat je je hier niet verder over wilt uitweiden. Maar ik vraag me toch af waarom je nu minder vertrouwen hebt in de toebedeelde eigenschappen van edelstenen. Zou je iets specifieker willen zijn?
Dat is eigenlijk best persoonlijk. Momenteel wijdt ik me daar liever niet over uit. Wie weet later in dit topic.quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:06 schreef MUUS het volgende:
Naat.!
Wil je vertellen waarom dat ineens is komen te wankelen?
Precies. Net als je alleen kleding draagt waar je je goed bij en in voelt, is het ook het beste om stenen te dragen omdat je je er op dat moment goed bij voelt.quote:En idd, kwaad kan het niet, maar je kan wel een 'pffffff, NU moet 'ie af' gevoel krijgen als de steen niet bij je past óf als je hem 'genoeg' hebt gedragen.
Hmmm, volgens mij zou tijgeroog je verwarmen oid. Maar dan nog kan het idd een tegenovergesteld effect bij jou hebben, omdat de steen gewoon niet bij je 'past'.quote:Op donderdag 2 juni 2005 17:20 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb m wel in huis liggen, maar weet eigenlijk niet of ik er onrustig van wordt.
maar ik ervaarde bij de eerste keer al rare dingen, onrust, hoofdpijn, en veel pijn in de rug en gewrichten, terwijl die toch daarvoor bedoeld is..?
Lijkt me een gevalletje van 'een steen die niet geschikt is voor je'.quote:Op donderdag 2 juni 2005 17:20 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb m wel in huis liggen, maar weet eigenlijk niet of ik er onrustig van wordt.
maar ik ervaarde bij de eerste keer al rare dingen, onrust, hoofdpijn, en veel pijn in de rug en gewrichten, terwijl die toch daarvoor bedoeld is..?
Sommige kopen stenen omdat ze ze mooi vinden. Anderen zoeken de werking op via boeken/websites/verkopers/etc. (of alle bronnen dezelfde betekenis aan elke steen hangen weet ik niet, waarschijnlijk niet). Hier heb je een voorbeeld website: klikquote:Op maandag 6 juni 2005 11:11 schreef bighit het volgende:
hoe zit dat met die kristallen ik snap het niet helemaal, zoek je op persoonlijk 'mankementen ' zeg maar een steen uit of is het zoiets van die is mooi en die wil ik hebben? en zijn er stenen die bepaalde dingen versterken ofzo? iets in de zin van als je stopt met roken, is er dan een steen die je daarbij steun geeft of iets versterkt wat het makkelijker kan maken?
Ik meende juist dat het betekende dat je op dat moment behoefte had aan die bepaalde steen en zijn eigenschappen. Wist niet dat het er ook op kon duiden dat het in de toekomstig mogelijk van pas zou komen.quote:Op maandag 6 juni 2005 15:27 schreef Enyalius het volgende:
het is niet zo zeer dat het goed aanvoelde. het is meer dat ik dingen koop omdat ik doorkrijg dat ik het ooit nodig zal hebben. op dat moment geen flauw idee waarom, maar koop het gewoon. later, binnen een maand of 2, word duidelijk waarom.
zo heb ik dus een 2x2m kleed gekocht met maya symbolen. geen idee waarom
en ook 2 steentjes die tegen hart en vaatziektes zijn, ook geen idee waarom ik die moest kopen.
maar ik doe het maar gewoon en zie het later wel
(even 'gestolen' uit het andere topic, want deze quote hoort natuurlijk hier)quote:Op maandag 13 juni 2005 12:01 schreef Enyalius het volgende:
trouwens ik heb weer een paar nieuwe edelstenen aan mijn collectie toegevoegd en zo'n boek gekocht met allerlei info over die dingen. apart om te lezen wat je allemaal met ze kan doen. dat wordt weer experimenteren.
Juist, dat handboek is idd een van die boeken die ik bedoel! Jajajajajaja, nummertjes en plaatjes en een mening en en en alles!quote:Op maandag 13 juni 2005 14:28 schreef Natalie het volgende:
Ik heb een edelstenen handboek, en een boek over pendelen & edelstenen. Zal ik de ISBN nummertjes voor je opzoeken?
Muus, je hebt mailquote:Op maandag 13 juni 2005 14:31 schreef MUUS het volgende:
[..]
Juist, dat handboek is idd een van die boeken die ik bedoel! Jajajajajaja, nummertjes en plaatjes en een mening en en en alles!.
Your wish is my commandquote:Op maandag 13 juni 2005 14:31 schreef MUUS het volgende:
Juist, dat handboek is idd een van die boeken die ik bedoel! Jajajajajaja, nummertjes en plaatjes en een mening en en en alles!.
Je wordt onrustig, het ding gaat irriteren voor no reason, het voelt 'zwaarder' als je 'm draagt etc etc. Bij dat soort dingen moet je de steen af laten.quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:28 schreef bighit het volgende:
hoe voelt t dan als een steen zeg maar niet goed meer voelt? hoe merk je dat? ik heb weleens een bergkristal zwart zien worden dus dan is ie eigenlijk op?
Supers! En ben blij dat ik heb kunnen helpenquote:Op woensdag 15 juni 2005 12:38 schreef MUUS het volgende:
Jaaaaaa, het Edelstenen Handboek staat op mijn verlanglijst.. Pendelen en edelstenen ga ik dan eerst nog eens doorkijken als ik het ergens tegenkom (en het niet zoals veel van dat soort boeken in 300 lagen plastic verpakt zit.
.)
Dank je voor de moeite, Natalie!.
Herkenbaar. Vooral het eerste.quote:Je wordt onrustig, het ding gaat irriteren voor no reason, het voelt 'zwaarder' als je 'm draagt etc etc. Bij dat soort dingen moet je de steen af laten.
En een steen slijt, ja. Hij kan gaan barsten of wat lichter worden, maar dat maakt allemaal niet uit. Dat heeft verder niets te maken met 'm af moeten doen ofzo, want je mag hem zo lang dragen als je zelf wilt.
Ff tussendoor. Die steen die ik in Den Haag heb gekocht voor iemand (deels aan de hand van een oud topic van je) schijnt te bevallen. Ff denken wat voor gesteente het ook alweer was.quote:Op woensdag 15 juni 2005 12:38 schreef MUUS het volgende:
...
DA'S HASKE ON-TOPIC DUS WE KUNNEN GEWOON HARDOP PRATEN, LIVELIVED!!!quote:Op woensdag 15 juni 2005 13:05 schreef livEliveD het volgende:
Off-topic
[..]
Ff tussendoor. Die steen die ik in Den Haag heb gekocht voor iemand (deels aan de hand van een oud topic van je) schijnt te bevallen. Ff denken wat voor gesteente het ook alweer was.
Ssssttt het was een potentie verhogende steen namelijkquote:Op woensdag 15 juni 2005 13:10 schreef MUUS het volgende:
DA'S HASKE ON-TOPIC DUS WE KUNNEN GEWOON HARDOP PRATEN, LIVELIVED!!!.
Ok ff serieus. Volgens mij was het Amethyst. Hielp in ieder geval tegen hoofdpijn en was paars-achtig.quote:Maar mooi zo! Plaatje, verhaal, details, alles willen we..
Je moet een steen kiezen waar je je goed bij voelt. Je wordt er wel door aangetrokken als je er bij in de buurt bent. Wat 'mooi' is, dat is voor iedereen persoonlijk. Luister naar jezelf! Openmindend. En dan kom je bij de juiste steen terecht.quote:Op woensdag 15 juni 2005 14:21 schreef bighit het volgende:
kun je n steen eigenlijk wel aanschaffen gewoon omdat je m mooi vind? of is dat nou juist niet aan te raden? moet je gerichter gaan zoeken?
Ja alleen herinner ik het me donkerder. Kan vast ook wel licht inval zijn.quote:
De Fluoriet en de Sugiliet zijn ook paars(ig) of kunnen dat zijn.quote:Op woensdag 15 juni 2005 14:54 schreef livEliveD het volgende:
Ja alleen herinner ik het me donkerder. Kan vast ook wel licht inval zijn.
Hij is rond de 28quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:02 schreef sweetgirly het volgende:
maar wel cool dat verhaal van dat jongetje.
Amethist werkt tegen hoofdpijn ja, maar hij kreeg er juist hoofdpijn van?quote:Op woensdag 15 juni 2005 13:50 schreef livEliveD het volgende:
De steen werd mooi gevonden en schijnt idd soms te helpen tegen hoofdpijn alhoewel dat moeilijk te controleren valt natuurlijk. Het past prima in me visie dus ik geloof wel dat het mogelijk is. Ook wel het vermelden waard: Haar zoon vertelde dat ie twee keer hoofdpijn kreeg nadat ie dat ding had aangeraakt (overigens realiseerde ie zich pas achteraf dat ie dat ding had aangeraakt). Toeval? Geen idee
Zij droeg hem normaal. Hij kreeg er hoofdpijn van. Schijnbaar.quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:56 schreef Geartsjuh het volgende:
Amethist werkt tegen hoofdpijn ja, maar hij kreeg er juist hoofdpijn van?Of ik begrijp je niet goed
.
Redelijk uitgebreide infoquote:Op donderdag 16 juni 2005 11:11 schreef bighit het volgende:
wat zou eens goed adres zijn internet winkel of zo waar ik voldoende informatie betreffende stenen en dergelijke kan krijgen? goede feedback enzo? want ik was gister in een winkeltje en die wisten van toeten nog blazen en daar werk ik ook niet veel wijzer van. daar ik eens ga overwegen om een steen uit te zoeken op mijn eigenschappen en gewoon een steen omdat ik die in de collectie wil hebben. maar ik hoor hier verhalen van pendelen en speciale technieken enzovoorts om een steen te kiezen. maar in de winkeltjes waar ik ben geweest zeggen ze gewoon ik zou die eens proberen ofzo. als je zegt dat je vaak misselijk bent (noem maar wat ) ohh die moet je hebben..... beetje makkelijk en raar als ik hier zo lees van de kenners die op stenen jacht gaan.....
Opzich is dat niet zo raar of toevallig. Amethist heeft een vrij sterke werking. Naar mijn mening één van de sterksten van de edelsteensoorten. Als kind kon ik al niet goed tegen amethist. Ik vond het een schitterende steen dus ik wilde grote exemplaren altijd aanraken. Alleen elke keer als ik dat deed was ik achteraf ontzettend moe en als resultaat daarvan krijg je vaak hoofdpijn. Als kind dacht ik dus ook dat die steen energie van mij opslurpte.quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:58 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Zij droeg hem normaal. Hij kreeg er hoofdpijn van. Schijnbaar.
Dat is wel een heel erg mooi stukje lapis moet ik zeggen.quote:Op maandag 6 juni 2005 18:40 schreef Enyalius het volgende:
ik ben alles behalve expert op stenen gebied. ik heb er een paar gekregen van misticle lightning (berg kristallen) en een paar zelf gekocht (Lapis Lazuli en Piriet ook wel "Fools Gold"). heb sinds kort wat spulletjes op de plank staan en ben het beetje bij beetje aan het uitbreiden. zal er een paar webcam shots van maken en hier posten. ben zo trug
http://photobucket.com/albums/y13/Enyalius/Altar/
daar is het dan, nog niet veel maar de basis van wat ik allemaal gebruik
Amethist schijn je ook vaak te moeten ontladen. Het zou kunnen zijn dat de steen niet ontladen is. Gewoon een nachtje in schaaltje water leggen, om op te laden kun je hem op een amethistcluster of bergkristal leggen. Soms lees je ook dat bepaalde stenen in de zon op kunnen laden maar dat moet je bij amethist niet doen want dan vervaagt de mooie paarse kleur, ook bij rozenkwarts trouwens.quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:56 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Amethist werkt tegen hoofdpijn ja, maar hij kreeg er juist hoofdpijn van?Of ik begrijp je niet goed
.
Zou best kunnen, ik heb vaak gelezen dat ontladen bij bepaalde stenen als amethist en malachiet erg belangrijk is.quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:54 schreef Natalie het volgende:
Amethist ontladen? Om de 28 dagen, als ik het me goed herinner.
Geen idee maar op marktplaats of ebay kun je ze ook kopen. Laat je niet afzetten, een bergkristalhangertje hoeft maar een paar eurootjes te kosten.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:04 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Iemand die toevallig ergens in Utrecht een winkeltje weet?
en vanaf welke prijs kan je zo'n kristal kopen ongeveer?
er zitten veel mooie kristallen tussen zeg! ik zag een adres voor een winkeltje in utrecht, ga ik eens kijken denk ik.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:07 schreef Saleheim het volgende:
[..]
Geen idee maar op marktplaats of ebay kun je ze ook kopen. Laat je niet afzetten, een bergkristalhangertje hoeft maar een paar eurootjes te kosten.
Ik word er ook altijd erg hebberig van maar als je zelf uit kunt zoeken is het altijd leuker.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:13 schreef TheSeeker_NL het volgende:
[..]
er zitten veel mooie kristallen tussen zeg! ik zag een adres voor een winkeltje in utrecht, ga ik eens kijken denk ik.
Ik heb vroeger vaak gewoon een steentje bij me gehad dat lekker in de hand lag, hield ik vaak gewoon vast om me handen bezig te houden e.d ik denk dat dit misschien ook wel een goede zet is, en dan heb ik meteen een mooi kristal erbij
Herkenbaar. Ik kan me ook niet inhouden als er ergens een grote bak met edelsteentjes staatquote:Op woensdag 22 juni 2005 12:15 schreef Saleheim het volgende:
Ik word er ook altijd erg hebberig van maar als je zelf uit kunt zoeken is het altijd leuker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |