abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 mei 2005 @ 22:22:10 #1
89763 spiritual
The ultimate style
pi_27229769
Nadat ik naar oude topics heb gezocht op Fok! en heb gezien dat er nog niet veel over kristallen is gesproken, wil ik dit topic graag openen. Onlangs heb ik twee kristallen gekocht. Het is transparant Bergkristal en tijgerijzer. Ik heb deze kirstallen gekocht omdat ik benieuwd ben naar de werking ervan. Ik ben van plan ze als hanger te dragen. Om de hals dus.

Deze kristallen heb ik dus gekocht min of meer als experiment. Mijn vraag is wie er meer ervaring heeft in het dragen, of ander gebruik van kristallen. Wat zijn jouw ervaringen? Welke kristallen bezit jij en hoe gebruik je ze? Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden?

Kristallen hebben zoals alles een frequentie, Deze frequenties kunnen helende werkingen hebben...
  zaterdag 21 mei 2005 @ 22:30:42 #2
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27230092
Heb nu een ketting met een bergkristalhanger om mijn hals hangen zelfs. Fotootje proberen te maken, maar het is al te donker, en met flits raakt ie overbelicht
't Is mijn geboortesteen en vind hem erg mooi. Net als aquamarijn doet het me denken aan 'bevroren water' (en dan zeg ik het expres zo, en noem ik het geen 'ijs').

Als je halfedelstenen gaan dragen, is het van belang om ze eens in de zoveel tijd te reinigen door ze bijv. een tijdje onder stromend water te houden. Verder oppassen als je nog meer steentjes bij je draagt. Maar bergkristal is erg neutraal en kan bij bijna alles gedragen worden.

Heb hier een edelstenen handboek thuis. Als je speciale dingen wil weten over bijv. de werking die men eraan toeschrijft, gil maar effies.
(Un)masking for the greater good.
pi_27230231
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:22 schreef spiritual het volgende:
Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden?
Als ik niet zo eerlijk was begon ik gisteren nog een steenhandel.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 22:39:14 #4
89763 spiritual
The ultimate style
pi_27230386
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:30 schreef Natalie het volgende:
Heb hier een edelstenen handboek thuis. Als je speciale dingen wil weten over bijv. de werking die men eraan toeschrijft, gil maar effies.
lief van je, en bedankt voor de info. Maar wat is jou ervaring ermee? Voel je je anders op het moment dat je het kristal een tijdje niet gedragen hebt?
  zaterdag 21 mei 2005 @ 22:51:14 #5
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27230823
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:39 schreef spiritual het volgende:

lief van je, en bedankt voor de info. Maar wat is jou ervaring ermee? Voel je je anders op het moment dat je het kristal een tijdje niet gedragen hebt?
Ik sluit zo af, maar morgen zit ik met handboek en al weer voor de pc.
Me anders voelen? Niet dat ik merk. 't Is meer een soort van gevoel dat ik die ketting om doe. Ik heb ook nog andere hangers zoals de lapis lazuli en aquamarijn. De ene keer word ik naar de ene getrokken, de andere keer naar een andere. Ze zeggen trouwens ook dat je een steen op gevoel moet kiezen.
  zondag 22 mei 2005 @ 10:37:25 #6
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27238643
Bergkristal: steen van de zon en van het hart; overwint angst; tegen aardstralen, rugklachten, evenwichtstoornissen; energiegevend, versterkt andere edelstenen; maakt dingen lichter en helderder; geeft evenwicht, vertrouwen, concentratie; stimuleert opbouw van nagels, haren en botten.

Tot zover het stencil dat ik kreeg bij het stenenwinkeltje in Grunn.

Geestelijk: Bij geestelijke problemen breng bergkristal inzicht en helderheid. Hij geeft steun en neemt besluiteloosheid weg, helpt om inzicht te krijgen in problemen. Bij verblijf in het buitenland verblijft kan hij een grote steun zijn om heimwee te verdrijven. Hij heeft geestelijke blokkades op en herstelt de energiestroom.

Spiritueel: Bergkristal draagt het Goddelijk licht in zich en trekt de ziel naar die universe licht toe. (hmmm...tja, klinkt mij wel erg zweverig in de oren, maar goed, dat is wat er staat) Hij helpt iemand zijn intuïtieve inzichten te gebrik en te verruimen. Hij helpt de duisternis van onwetendheid te doordringen en concentreert de aandacht en richt de geest op hogere waarden. Daarnaast neutraliseert hij negatieve aspecten in de aura en versterkt tegelijkertijd de volledige aura-energie. Het is een ideale edelsteen om meditatieve mogelijkheden te versterken en te ondersteunen.

Bron: Orpha Cochie, Het Edelstenen Handboek.
  zondag 22 mei 2005 @ 11:44:05 #7
89763 spiritual
The ultimate style
pi_27239833
Nou, doe mij maar zo'n steentje

Dit bergkristal sprak me het meest aan toen ik het zag. Het is echt helemaal mooi transparant. Als ik zo lees welke effecten het heeft, past het ook wel bij me
pi_27253132
Barnsteen
Vooral met vlieg. De warme kleur. De geur als je hem opwrijft. Krijg er een "oud gevoel" bij. Heb er nog geen omdat een mooi stuk duur is. Maar dat komt wel.

Heb wel altijd een stuk amethist, malachtiet, bergkristal, tijgeroog en rozekwarts in huis.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zondag 22 mei 2005 @ 20:04:35 #9
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27253154
Heb zo'n verzameldoos vol met halfedelstenen. Heb er wel ergens een foto van. Zal eens gaan zoeken
  zondag 22 mei 2005 @ 21:16:29 #10
89763 spiritual
The ultimate style
pi_27255602
Heel graag... Leuk, voor mij is dit onderwerp echt totaal nieuw, maar ik ben erg enthousiast over de stenen. Ik weet niet hoe het komt, maar ik voel een bepaalde aantrekkingskracht. Ik kan niet wachten tot ik er één om mijn nek heb hangen

Ik wacht op nog meer ervaringen,
ook bedankt voor je reactie nokwanda
pi_27255764
Heeft iemand hier een rapport waarbij de werking van stenen is onderzocht? Tot nu toe merk ik alleen maar geloof in een steentje.
  zondag 22 mei 2005 @ 21:28:30 #12
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27256042
quote:
Op zondag 22 mei 2005 21:20 schreef Integrity het volgende:
Heeft iemand hier een rapport waarbij de werking van stenen is onderzocht? Tot nu toe merk ik alleen maar geloof in een steentje.
WFL is de andere kant op
pi_27256137
quote:
Op zondag 22 mei 2005 21:28 schreef Natalie het volgende:

[..]

WFL is de andere kant op
Heb jij die stenen voor je verzameling omdat je ze mooi vindt of omdat je gelooft dat ze een bepaald effect hebben?
  zondag 22 mei 2005 @ 21:33:21 #14
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27256185
Voornamelijk omdat ik ze mooi vind. Daarnaast omdat dingen waar men eigenschappen aantoe schrijft mijn interesse hebben.
pi_27256244
Je antwoord is dus: Heb hier een edelstenen handboek thuis. Als je speciale dingen wil weten over bijv. de werking die men eraan toeschrijft, gil maar effies.

Oftwel: je gelooft erin.

De TS zegt:
Deze kristallen heb ik dus gekocht min of meer als experiment. Mijn vraag is wie er meer ervaring heeft in het dragen, of ander gebruik van kristallen. Wat zijn jouw ervaringen? Welke kristallen bezit jij en hoe gebruik je ze? Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden?

Hieruit wordt duidelijk dat de TS nog niet zeker is van de werking. Jij zegt in de vorige quote:

Heb hier een edelstenen handboek thuis.

Dat betekent dat je iets van een bewijs hebt, of in elk geval een boekje dat vergelijkbaar is met het niveau van het engelen boek. Fake dus! Als ik het fout heb, dan kun je met bewijs komen en heeft de TS een goed antwoord. Of wil je graag mensen vertellen hoeveel je wel niet weet over dingen die anderen niet weten?
  zondag 22 mei 2005 @ 21:42:38 #16
89763 spiritual
The ultimate style
pi_27256521
Integrity, het was meer mijn bedoeling om ervaringen te horen. Dat die kristallen een werking hebben hoef je niet zo theoretisch verklaren. Voor mij heeft een wetenschappelijk bewijs totaal geen waarde als het bij mij geen fijn gevoel zal geven. Daarom vraag ik naar ERVARINGEN en geen wetenschappelijk bewijs. Maar toch, ik vind dat de discussie best aangegaan mag worden, aangezien er op Fok! nog weinig over gesproken is
pi_27256729
Ik had een tijdje een bergkristal gehad, ik geloofde dat het werkte en het werkte. Toen ik het een paar keer niet had, werkte het ook. Het kwam niet door het kristal. Het kwam omdat ik dit geloof erin had en de bijbel spreekt hierover en het is ook waar.

Ik vind het interessanter om te weten of bergkristallen ook electromagnetische velden kunnen neutraliseren, want dat lijkt me niet echt gezond. Dit moet ook wetenschappelijk verklaarbaar zijn. Voor als je allergisch bent voor het Christendom en de bijbel, be my guest and drink out of the well, where you will get thirsty again. Would you ask yourself why you didn't found your rest in the well that was right before you?
  zondag 22 mei 2005 @ 22:07:37 #18
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27257588
quote:
Op zondag 22 mei 2005 21:35 schreef Integrity het volgende:
Je antwoord is dus: Heb hier een edelstenen handboek thuis. Als je speciale dingen wil weten over bijv. de werking die men eraan toeschrijft, gil maar effies.

Oftwel: je gelooft erin.
Je moet geen woorden in mijn mond gaan leggen, Integrity. Dat siert je niet.
Als je interesse in iets hebt dan doe je daar graag kennis over op. Daarom heb ik dat boek in huis. En wie zegt dat dat boek louter gaat over eventuele werkingen? Vindplaats, historie en chemische samenstelling worden uitgebreider besproken dan die hele werking.
Dus waar jij vandaan haalt dat ik erin zou geloven is mij een raadsel. Dat baseer je voornamelijk op je eigen interpretatie van mijn woorden.
quote:
De TS zegt:

Hieruit wordt duidelijk dat de TS nog niet zeker is van de werking. Jij zegt in de vorige quote:

Heb hier een edelstenen handboek thuis.

Dat betekent dat je iets van een bewijs hebt, of in elk geval een boekje dat vergelijkbaar is met het niveau van het engelen boek. Fake dus! Als ik het fout heb, dan kun je met bewijs komen en heeft de TS een goed antwoord. Of wil je graag mensen vertellen hoeveel je wel niet weet over dingen die anderen niet weten?
Vraagje, waar haal je in Godsnaam die shit vandaan? De TS stelt een vraag, ik heb een boek erover, dus ik geef antwoord op de vraag van de TS voor zover ik dat kan. Hoe weet jij waar dat boek over gaat? Heb je 't in huis?
En waar zie jij staan dat mensen zou willen vertellen over hoeveel ik wel niet weet?
Dat klinkt nogal arrogant, vind je zelf ook niet?

Voor je nu weer gaat lopen posten, lees je dan een beetje in. Dan komt er tenminste nog iets zinnigs uit. Tenminste, dat hopen we dan maar, hè?
  zondag 22 mei 2005 @ 22:10:10 #19
89763 spiritual
The ultimate style
pi_27257694
quote:
Op zondag 22 mei 2005 21:47 schreef Integrity het volgende:
Het kwam omdat ik dit geloof erin had en de bijbel spreekt hierover en het is ook waar.
Wat bedoel je hier precies mee? waar heeft de bijbel het over?
pi_27258420
Hier nog een enthousiasteling van halfedelstenen

Draag nu alweer paar weekjes een sugilietje om mijn nek, klein, subtiel, paarsig steentje, gependeld en had er nooit eerder van gehoord, dit stond er bij mij op het papiertje wat ik er bij kreeg:

- helpt om conflicten op te lossen
- helpt bij fobie en irrationele angst
- werkt tegen epilepsie
- brengt alle chakra's in evenwicht
- bevordert contact met het spirituele
- werkt op het kruinchakra
- werkt tegen bloedarmoede
- geeft rust en werkt tegen stress
- steen van verhoogd bewustzijn

Of het werkt? Zeggen jullie het maar, ben ik rustiger geworden .
Nee, heb bij deze nog geen idee, misschien dat het nog komt of misschien dat het geleidelijk gaat of misschien dat ik het zelf (nog) niet eens doorheb . Heb wel altijd wat last van bloedarmoede gehad de laatste jaren. Ben ook gezonder circa nog bewuster aan het leven vind ik zelf etc. Maar dat kan ook weer toeval zijn.

Heb ook een tijgeroog gehad, eerste keer gependeld, kwam dat eruit (ja, ik heb iets met negatieve energieën ofzo ) en toen lag ik de eerste nacht klaarwakker. Was gewoon aan het tintelen en al, die steen voelde behoorlijk krachtig en goed aan ook, maar zal ik ook al vast eens verteld hebben . Oh ja, bij deze steen slaap ik als een blok overigens. Erg diepe slaap, en las eerst dat dit (ook) een vrij krachtige steen is, die je beter af kan doen tijdens het slapen, maar had hem toch om gelaten en heerlijk geslapen, dus heb hem lekker om gelaten dan ook. Later las ik toevallig ergens dat het juist weer voor een diepe slaap kan zorgen.

Steentjes die ik tot nu toe heb gehad:

- tijgeroog
- lapis lazuli
- fluoriet
- sugiliet

In die volgorde, daarvoor een amethist een keer gehad en een steentje uit het buitenland gehad, geelachtig, volgens mij citrien en wat knuffelstenen die ik niet kon laten liggen. Best weinig dus nog , wil er wel nog ooit ééntje of een paar, op mijn dressoir ed. en zo'n kistje wil ik ooit nog aanschaffen om ze netjes erin te doen etc .
pi_27258557
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:07 schreef Natalie het volgende:

[..]

Je moet geen woorden in mijn mond gaan leggen, Integrity. Dat siert je niet.
Als je interesse in iets hebt dan doe je daar graag kennis over op. Daarom heb ik dat boek in huis. En wie zegt dat dat boek louter gaat over eventuele werkingen? Vindplaats, historie en chemische samenstelling worden uitgebreider besproken dan die hele werking.
Dus waar jij vandaan haalt dat ik erin zou geloven is mij een raadsel. Dat baseer je voornamelijk op je eigen interpretatie van mijn woorden.
[..]

Vraagje, waar haal je in Godsnaam die shit vandaan? De TS stelt een vraag, ik heb een boek erover, dus ik geef antwoord op de vraag van de TS voor zover ik dat kan. Hoe weet jij waar dat boek over gaat? Heb je 't in huis?
En waar zie jij staan dat mensen zou willen vertellen over hoeveel ik wel niet weet?
Dat klinkt nogal arrogant, vind je zelf ook niet?

Voor je nu weer gaat lopen posten, lees je dan een beetje in. Dan komt er tenminste nog iets zinnigs uit. Tenminste, dat hopen we dan maar, hè?
Shit siert jou ook niet, succes ermee.
pi_27258576
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:10 schreef spiritual het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier precies mee? waar heeft de bijbel het over?
Verhaal van het gouden kalf
pi_27258596
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:31 schreef Integrity het volgende:

[..]

Verhaal van het gouden kalf
Gecombineerd met de boodschap in het verhaal van de Samaritaanse vrouw.
pi_27259261
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:27 schreef sweetgirly het volgende:
en zo'n kistje wil ik ooit nog aanschaffen om ze netjes erin te doen etc .
Men kope een theekistje met een glazen bovenkantje bij Xenos, bekleed het en beschilder het kistje. Be creative. Voor een paar eurootjes doe je je stenen eer aan.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_27259754
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:51 schreef nokwanda het volgende:

Men kope een theekistje met een glazen bovenkantje bij Xenos, bekleed het en beschilder het kistje. Be creative. Voor een paar eurootjes doe je je stenen eer aan.
Hehe, dat is nog een goed idee ook

alleen die met ieniemienie-gedeeltes zijn wel cuter , moet ik nog gaan zagen ook zodrekt , maar zal eens meer opletten op kistjes, goed idee, meneer de toverfee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')