abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 juni 2005 @ 14:45:28 #76
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27951899
livEliveD, zoiets dus?

(Un)masking for the greater good.
pi_27952001
Misschien en/of waarschijnlijk kennen jullie deze boekhandel al, maar ik kwam deze laatst tegen.
Geweldige site! Vol met esoterische boeken Het boek van Judy Hall, Kristallengids staat er geloof ik ook bij/in. Linkje voor de boekenfanaten:

http://www.nnbh.com/ltsearch.php?words=kristallen

Het 1e boek (Kuifje) is alleen niet zo toepasselijk volgens mij

Bij mijn vriendje ligt er ook nog een groot kristallenboek, oa over chakra's en edelstenen etc. Zijn buurman is helemaal into alles, heeft ook een massa aan edelstenen liggen, en heeft ie van hem geleend voor mij, lief hé . Zal binnenkort eens kijken hoe dat boek ook al weer heet, misschien is het wel één die hier ook al genoemd is, zien we dan wel weer.

heb al heel lijstje met boeken die ik ga bestellen
  woensdag 15 juni 2005 @ 14:54:41 #78
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27952235
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 14:45 schreef Natalie het volgende:
livEliveD, zoiets dus?

[afbeelding]
Ja alleen herinner ik het me donkerder. Kan vast ook wel licht inval zijn.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_27952497
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 14:54 schreef livEliveD het volgende:

Ja alleen herinner ik het me donkerder. Kan vast ook wel licht inval zijn.
De Fluoriet en de Sugiliet zijn ook paars(ig) of kunnen dat zijn.
De eerst genoemde, Fluoriet, werkt ook tegen hoofdpijn. Of het echter potentieverhogend werkt, weet ik niet . Zelf ook gehad/gedragen en niet bij stilgestaan . Maar nu je het zegt , ok flauw. Amethyst lijkt het mij dan ook meer. Gezien die meer voor liefde etc staat of kan staan.

Fluoriet:

Altijd zo'n papiertje met kenmerken erbij vragen hé en/of bewaren of die mensen , is leuk en handig (vind ik dan )! Weet je wat je draagt enzo of hun, maar wel cool dat verhaal van dat jongetje .
  woensdag 15 juni 2005 @ 15:13:49 #80
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27952947
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 15:02 schreef sweetgirly het volgende:
maar wel cool dat verhaal van dat jongetje .
Hij is rond de 28
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_27956926
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 13:50 schreef livEliveD het volgende:

De steen werd mooi gevonden en schijnt idd soms te helpen tegen hoofdpijn alhoewel dat moeilijk te controleren valt natuurlijk. Het past prima in me visie dus ik geloof wel dat het mogelijk is. Ook wel het vermelden waard: Haar zoon vertelde dat ie twee keer hoofdpijn kreeg nadat ie dat ding had aangeraakt (overigens realiseerde ie zich pas achteraf dat ie dat ding had aangeraakt). Toeval? Geen idee
Amethist werkt tegen hoofdpijn ja, maar hij kreeg er juist hoofdpijn van? Of ik begrijp je niet goed .
  woensdag 15 juni 2005 @ 16:58:40 #82
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27956968
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 16:56 schreef Geartsjuh het volgende:
Amethist werkt tegen hoofdpijn ja, maar hij kreeg er juist hoofdpijn van? Of ik begrijp je niet goed .
Zij droeg hem normaal. Hij kreeg er hoofdpijn van. Schijnbaar.
  donderdag 16 juni 2005 @ 11:11:50 #83
121997 bighit
de 2e plek is de 1e verliezer
pi_27977199
wat zou eens goed adres zijn internet winkel of zo waar ik voldoende informatie betreffende stenen en dergelijke kan krijgen? goede feedback enzo? want ik was gister in een winkeltje en die wisten van toeten nog blazen en daar werk ik ook niet veel wijzer van. daar ik eens ga overwegen om een steen uit te zoeken op mijn eigenschappen en gewoon een steen omdat ik die in de collectie wil hebben. maar ik hoor hier verhalen van pendelen en speciale technieken enzovoorts om een steen te kiezen. maar in de winkeltjes waar ik ben geweest zeggen ze gewoon ik zou die eens proberen ofzo. als je zegt dat je vaak misselijk bent (noem maar wat ) ohh die moet je hebben..... beetje makkelijk en raar als ik hier zo lees van de kenners die op stenen jacht gaan.....
(__/)NWFC Frend code: 249168083191
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste bunny into
(")_(")your signature to help him gain world domination.
  donderdag 16 juni 2005 @ 11:17:57 #84
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27977404
Ja, maar misselijkheid is ook best wel een abstract iets. Ben je misselijk omdat je echt ziek bent? Komt het welicht doordat je hoofdpijn hebt of kom die misselijkheid door de stress?
Iemand die echt verstand van stenen heeft, die vraagt wel door.

Bovendien, nogmaals, het is fijn om kennis te hebben van eigenschappen van stenen, maar luister svp gewoon lekker naar jezelf.
  donderdag 16 juni 2005 @ 11:25:23 #85
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27977658
MUUS, dit is overigens het 'Pendelen en Edelstenen' boekje waar ik het eerder over had.

Linkje naar info!
  donderdag 16 juni 2005 @ 11:29:10 #86
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27977789
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 11:11 schreef bighit het volgende:
wat zou eens goed adres zijn internet winkel of zo waar ik voldoende informatie betreffende stenen en dergelijke kan krijgen? goede feedback enzo? want ik was gister in een winkeltje en die wisten van toeten nog blazen en daar werk ik ook niet veel wijzer van. daar ik eens ga overwegen om een steen uit te zoeken op mijn eigenschappen en gewoon een steen omdat ik die in de collectie wil hebben. maar ik hoor hier verhalen van pendelen en speciale technieken enzovoorts om een steen te kiezen. maar in de winkeltjes waar ik ben geweest zeggen ze gewoon ik zou die eens proberen ofzo. als je zegt dat je vaak misselijk bent (noem maar wat ) ohh die moet je hebben..... beetje makkelijk en raar als ik hier zo lees van de kenners die op stenen jacht gaan.....
Redelijk uitgebreide info

Nog meer info over stenen

Wie weet heb je hier iets aan?
  donderdag 16 juni 2005 @ 12:35:26 #87
121997 bighit
de 2e plek is de 1e verliezer
pi_27979958
@ natalie dank voor de links hier kan ik wel wat mee. maar hoofdpijn was genoemd als voorbeeld heb er gelukkig geen last van dank je
(__/)NWFC Frend code: 249168083191
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste bunny into
(")_(")your signature to help him gain world domination.
pi_27987343
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 16:58 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Zij droeg hem normaal. Hij kreeg er hoofdpijn van. Schijnbaar.
Opzich is dat niet zo raar of toevallig. Amethist heeft een vrij sterke werking. Naar mijn mening één van de sterksten van de edelsteensoorten. Als kind kon ik al niet goed tegen amethist. Ik vond het een schitterende steen dus ik wilde grote exemplaren altijd aanraken. Alleen elke keer als ik dat deed was ik achteraf ontzettend moe en als resultaat daarvan krijg je vaak hoofdpijn. Als kind dacht ik dus ook dat die steen energie van mij opslurpte.

Nu hoorde ik vorig jaar een theorie van iemand die dit zou kunnen verklaren. Volgens hem heeft amethist de eigenschap je chakra's sneller te laten draaien. Aangezien amethist zich vrij veel op het hoofd richt (tegen hoofdpijn, tegen nachtmerries) heeft het denk ik de neiging de chakra's op je hoofd sneller te laten draaien waardoor je meer energie kwijtraakt. Het lijkt wel op de situatie dat je je bijvoorbeeld de hele middag hebt geconcentreerd op iets, of je denkt ergens veel over na: dan krijg je ook snel hoofdpijn. Dit komt doordat de chakra's op je hoofd dan zo snel draaien en een beetje 'overbelast' worden. Waarschijnlijk heeft amethist dezelfde werking op de derde oogchakra en/of de kruinchakra.

Trouwens had ik wel als kind amethisten onder mijn kussen tegen nachtmerries en dat werkte perfect. Maar ik had er dus op die manier geen direct contact mee.
pi_27987442
kan amethist ook dat soort dingen veroorzaken als je er alleen maar naar kijkt, het in de buurt hebt
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 16 juni 2005 @ 16:20:15 #90
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27988147
Ik heb er -zover ik weet- iig nooit last van gehad, MissyMirjaM.
  maandag 20 juni 2005 @ 16:55:21 #91
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_28093904
Een amethistgeode in een vertel zou rust en evenwicht brengen, lees ik net in m'n boek, MissyMirjaM.
pi_28128390
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:40 schreef Enyalius het volgende:
ik ben alles behalve expert op stenen gebied. ik heb er een paar gekregen van misticle lightning (berg kristallen) en een paar zelf gekocht (Lapis Lazuli en Piriet ook wel "Fools Gold"). heb sinds kort wat spulletjes op de plank staan en ben het beetje bij beetje aan het uitbreiden. zal er een paar webcam shots van maken en hier posten. ben zo trug

http://photobucket.com/albums/y13/Enyalius/Altar/
daar is het dan, nog niet veel maar de basis van wat ik allemaal gebruik
Dat is wel een heel erg mooi stukje lapis moet ik zeggen.
pi_28128493
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 16:56 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Amethist schijn je ook vaak te moeten ontladen. Het zou kunnen zijn dat de steen niet ontladen is. Gewoon een nachtje in schaaltje water leggen, om op te laden kun je hem op een amethistcluster of bergkristal leggen. Soms lees je ook dat bepaalde stenen in de zon op kunnen laden maar dat moet je bij amethist niet doen want dan vervaagt de mooie paarse kleur, ook bij rozenkwarts trouwens.
  woensdag 22 juni 2005 @ 11:54:17 #94
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_28128578
Amethist ontladen? Om de 28 dagen, als ik het me goed herinner.
pi_28128685
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 11:54 schreef Natalie het volgende:
Amethist ontladen? Om de 28 dagen, als ik het me goed herinner.
Zou best kunnen, ik heb vaak gelezen dat ontladen bij bepaalde stenen als amethist en malachiet erg belangrijk is.

Trouwens wel grappig hoe je in bepaalde periodes naar bepaalde stenen trekt en hoe dat verandert. Ik ben jaren gek geweest op aquamarijn en peridoot en alhoewel ik nog steeds dat mooie stenen vind draag ik nu liever een andere steen, nl. opaal. Terwijl ik vroeger een soort afkeer van opaal had.
  woensdag 22 juni 2005 @ 12:04:12 #96
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_28128904
Iemand die toevallig ergens in Utrecht een winkeltje weet?
en vanaf welke prijs kan je zo'n kristal kopen ongeveer?
pi_28128990
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 12:04 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Iemand die toevallig ergens in Utrecht een winkeltje weet?
en vanaf welke prijs kan je zo'n kristal kopen ongeveer?
Geen idee maar op marktplaats of ebay kun je ze ook kopen. Laat je niet afzetten, een bergkristalhangertje hoeft maar een paar eurootjes te kosten.
  woensdag 22 juni 2005 @ 12:13:27 #98
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_28129162
Idd. Ik heb een sodaliet om m'n hals hangen en die was net 2 euro. Half-edelstenen zijn echt niet duur. Hoewel een Lapis Lazuli en een Indigoliet natuurlijk wel weer prijziger zijn. Maar dan alsnog word je er niet arm van.

Heb zelf ook bepaalde periodes mbt het dragen van stenen, maar heb het nooit precies bijgehouden wanneer ik wat draag.

Heb momenteel ook drie stenen bij de computer liggen. Eigenlijk voornamelijk omdat het leuk staat, maar voel me er prima bij. Het betreft een citrien, een amethist en een obsidiaan.
  woensdag 22 juni 2005 @ 12:13:50 #99
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_28129174
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 12:07 schreef Saleheim het volgende:

[..]

Geen idee maar op marktplaats of ebay kun je ze ook kopen. Laat je niet afzetten, een bergkristalhangertje hoeft maar een paar eurootjes te kosten.
er zitten veel mooie kristallen tussen zeg! ik zag een adres voor een winkeltje in utrecht, ga ik eens kijken denk ik.

Ik heb vroeger vaak gewoon een steentje bij me gehad dat lekker in de hand lag, hield ik vaak gewoon vast om me handen bezig te houden e.d ik denk dat dit misschien ook wel een goede zet is, en dan heb ik meteen een mooi kristal erbij
pi_28129232
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 12:13 schreef TheSeeker_NL het volgende:

[..]

er zitten veel mooie kristallen tussen zeg! ik zag een adres voor een winkeltje in utrecht, ga ik eens kijken denk ik.

Ik heb vroeger vaak gewoon een steentje bij me gehad dat lekker in de hand lag, hield ik vaak gewoon vast om me handen bezig te houden e.d ik denk dat dit misschien ook wel een goede zet is, en dan heb ik meteen een mooi kristal erbij
Ik word er ook altijd erg hebberig van maar als je zelf uit kunt zoeken is het altijd leuker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')