Zonder grondwet.quote:Op zondag 22 mei 2005 13:58 schreef gargamel het volgende:
[..]
Ja. Dat is waar we in europa al 50 jaar mee bezig zijn.
Die dan ook voornamelijk gebruikt gaat worden om de huidige situatie vast te leggen en te stroomlijnen. Nu gebruiken we het verdrag van nice ofzo.quote:
Voornamelijk? Wat staat er nog meer in dan? Het is nota bene niet eens een grondwet en democratie wordt door dit verdrag al helemaal niet bevorderd. Bovendien, is het handig om de huidige situatie vast te leggen en te bevriezen? Ik denk eigenlijk van niet.quote:Op zondag 22 mei 2005 15:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die dan ook voornamelijk gebruikt gaat worden om de huidige situatie vast te leggen en te stroomlijnen. Nu gebruiken we het verdrag van nice ofzo.
waarom in godsnaam?quote:Op zondag 22 mei 2005 14:23 schreef NRH het volgende:
Over 13,6 jaar begint 'De Grote Oorlog'.
Dankzij onenigheid over steun aan de VS in Midden Oosten en Oost-Azië zullen op de volgende plaatsen gewelddadige conflicten ontstaan die tot een tweedeling in Europa leiden:
Ierland vs Groot Brittanie
roflolquote:Frankrijk vs Belgie en Nederland
zijn die het niet met elkaar eens dan?quote:Noord- vs Zuid-Italië
niet in geen miljoen jaarquote:Oost- vs West-Duitsland
never gonna happen.quote:Turkije vs Griekenland
Nog wel, maar er zullen nieuwe afspraken gebouwd moeten worden om de boel bestuurbaar te houden. Als dat niet via een grondwettelijk verdrag kan dan maar met een wettelijk grondverdrag.quote:
Maar moet dat dan per sé met zo'n wangedrocht van een document?quote:Op zondag 22 mei 2005 20:46 schreef gargamel het volgende:
[..]
Nog wel, maar er zullen nieuwe afspraken gebouwd moeten worden om de boel bestuurbaar te houden. Als dat niet via een grondwettelijk verdrag kan dan maar met een wettelijk grondverdrag.
We kunnen weer naar Zuid-Afrika trekken om daar de Afrikaners te 'bevrijden' en zo die diamantmijnen daar onder controle te krijgen. Daarnaast is het een rijk landschap en prima als vakantiekolonie.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:10 schreef PLAE@ het volgende:
Ik ben er nog wel voor in hoor om wat Afrikaanse landjes met veel machtsvertoon in te nemen. De diamantvoorraden weg te jatten en verder te trekken![]()
Een document van 10 pagina's was leuker geweest ja maar dat is het probleem van een compromis tussen 26 landen.quote:Op zondag 22 mei 2005 21:42 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Maar moet dat dan per sé met zo'n wangedrocht van een document?Anyway, we gaan hier hopeloos off-topic.
Zo zie je maar hoe goed de eu zijn pacificerende werk doetquote:Op maandag 23 mei 2005 19:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ik denk eerder iets in de balkan waar de hele eu op springt (kunnen we daar geen muur omheen zetten).
en anders tegen rusland (ook erg onwaarschijnlijk) of de islamtische wereld maar binnen deu de komende 50 jaar niet
Dat er in europa geen oorlog is heeft alles met de EU en zijn paciferende werking te maken. Pacifisme is imho iets anders.quote:Op maandag 23 mei 2005 20:51 schreef sp3c het volgende:
dat Europa niet aangevallen wordt heeft bepaald nix met het pacifisme te maken
Wat een schokkend gebrek aan historisch besef. Wat een vatbaarheid voor valse EU propaganda.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:37 schreef gargamel het volgende:
[..]
Dat er in europa geen oorlog is heeft alles met de EU en zijn paciferende werking te maken. Pacifisme is imho iets anders.
Gezien de omvang van dat land is het logischer te spreken over zes autonome straatjes.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:13 schreef Pool het volgende:
Maar ontopic:
Niet zo lang geleden heeft de Prins van Liechtenstein de macht weer wat steviger naar zich toegetrokken. Het is maar de vraag hoe dit zal uitwerken... Ik verwacht dan ook dat binnen 10 jaar een deel van Liechtenstein zich onafhankelijk zal verklaren, waarna het land uiteen zal vallen in 6 autonome staatjes.
Cyprus is zeer onwaarschijnlijk: De turken stemden allemaal voor hereniging, Turkije zelf zal de Turkse republiek waarschijnlijk laten vallen (of een Taiwan scenario verzinnen) om de EU te paaien.quote:Op maandag 23 mei 2005 19:23 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
Cyprus (Turkije) heb ik nog niet langs zien komen.
Verder lijkt Wit-Rusland ook nog wel een geschikte kandidaat.
Dat ben ik niet met je eens de EU heeft mede bijgedragen tot het bij elkaar brengen van europese landen. Na de tweede wereldoorlog was de heersende mening dat het politiek en economisch samenwerken van landen de manier was om verdere oorlogen te voorkomen. Welnu, dit is gelukt.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:03 schreef Viajero het volgende:
[..]
Wat een schokkend gebrek aan historisch besef. Wat een vatbaarheid voor valse EU propaganda.
De EU bestond nog niet eens toen Stalin overleed, en ook al had de EU toen al bestaan, dan was Stalin er niet van onder de indruk geweest. De koude oorlog (met zijn Mutually Assured Destruction tussen de VS en de Soviet Unie) is de reden dat het hier na WO II zo rustig is geweest.
EU of niet, de VS en de Soviet Unie hadden nooit toegestaan dat landen uit NAVO of het Warschau Pact elkaar hadden aangevallen.
Ik verwacht dan ook dat om de lantaarnpalen op de kruispunten nog decennia zal worden gestreden.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gezien de omvang van dat land is het logischer te spreken over zes autonome straatjes.
Yeah right. In Juli zit driekwart van de Nederlandse bevolking vakantie te vieren in Zuid-Europa. En zelfs de hypocrietste anti-Europeanen bewonen dan hun tweede huis in Frankrijk.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:57 schreef JohnDDD het volgende:
In juli, hier vooral. Na de Nee-stem tegen de Grondwet, zullen politici de wet toch ondertekenen. Het Nederlandse volk zal massaal in opstand komen.
mwa van 1 van de grootste in de eerste wereld oorlog waren de fransen en de britten hetzelfde als duitslandquote:Op woensdag 25 mei 2005 15:18 schreef nozem het volgende:
Er komt geen Europese oorlog. Duitsland, de grootste veroorzaker van alle ellende in de 20e eeuw is na 1945 veranderd in een zeer pacifistisch land, scheelt een slok op een borrel bij Europese conflicten.
De meest onzinnige post vd dag. Niemand wilt oorlog, maar na een x aantal jaartjes propaganda en/of (verzonnen) botsingen tussen culturen die als dag en nacht verschillen is elke maatschappij klaar te stomen voor verliezen en dus oorlog.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:18 schreef nozem het volgende:
Er komt geen Europese oorlog. Duitsland, de grootste veroorzaker van alle ellende in de 20e eeuw is na 1945 veranderd in een zeer pacifistisch land, scheelt een slok op een borrel bij Europese conflicten.
tering heyquote:Op woensdag 25 mei 2005 16:21 schreef Vampier het volgende:
de volgende oorlog zal een burger oorlog worden die onder leiding van de Mujahideen overslaat naar verschillende west europese landen. Een aantal jaar na deze oorlog zal oost europa er aan moeten ongelden zowel omdat West Europa en de kant van Rusland de oorlog verklaard heeft.
Ik was gisteren even in Vaduz. Wat een saai villadorp zeg. Niet leuk. Ze doen trouwens altijd alles wat Zwitserland doet. Als Zwitserland OK zegt tegen Schengen dan komen zij ook mee. Gisteren kreeg ik nog een controle op de Liechtensteins-Oostenrijkse grens.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:08 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik verwacht dan ook dat om de lantaarnpalen op de kruispunten nog decennia zal worden gestreden.
Goed huh... Balkan script waar moslim albanezen zich een eind in de rondte neukte om zo tot een meerderheid te komen om het land over te nemen.quote:
hij meent het nog ookquote:Op donderdag 26 mei 2005 09:40 schreef Vampier het volgende:
[..]
Goed huh... Balkan script waar moslim albanezen zich een eind in de rondte neukte om zo tot een meerderheid te komen om het land over te nemen.als europeanen niet meer gaan neuken dan zie ik de bui al hangen
![]()
links234Ulx blijft eens van de coke af voordat je post.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |