Ik snap wat je bedoelt, maar je zegt het naar mijn smaak niet goed. De koopkracht van de Euro is in Spanje groter. Net als in Duitsland trouwens. Zo is Nederland door de Euro voor het buitenland dus gewoon duur.quote:
Ik vind dat dus een uiterst verkeerd principe.quote:Dus in dat perspectief zegt een bijdrage per capita niet zo veel. Dat niet iedereen evenredig betaalt/ ontvangt is in principe ook niet verkeerd.
Opgelegde solidariteit is geen solidariteit.quote:Dat is dd solidariteitsprincipe.
Dat laatste, nee, het doel is het verhogen van de welvaart. Het kwalijke is dat diverse partijen ook van politieke doelstellingen uitgaan, daar waar het om een samenwerkingsverdrag zou moeten gaan.quote:EU moet groeien en heeft als doel verschillen te nivileren.
Gronding EU is gebaseerd op EGKS (kolen/ staal), zodat er nooit meer oorlog zou komen. Veronderstelling was toen dat middelen om oorlog te voeren in de gaten werden gehouden/ gecontroleerd.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:20 schreef fjs het volgende:
En waarom slaat dat nergens op? Laat dan alleen landen toe die het financieel ook kunnen opbrengen. Natuurlijk kiezen de arme landen voor deze grondwet (Europa). LOL zou ik ook doen.
Ok doelstelling is welvaart en vrede is afgeleide doelstelling. Onze economie gaat al jaren niet lekker (na koppositie tijdens IT hausse). Waar blijft onze hulp dan?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:25 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, maar je zegt het naar mijn smaak niet goed. De koopkracht van de Euro is in Spanje groter. Net als in Duitsland trouwens. Zo is Nederland door de Euro voor het buitenland dus gewoon duur.
[..]
Ik vind dat dus een uiterst verkeerd principe.
[..]
Opgelegde solidariteit is geen solidariteit.
[..]
Dat laatste, nee, het doel is het verhogen van de welvaart. Het kwalijke is dat diverse partijen ook van politieke doelstellingen uitgaan, daar waar het om een samenwerkingsverdrag zou moeten gaan.
Dat gebeurd ook al, voor het grootste deel. Zo is er BTW, en wordt er gekeken naar het BNP van het land.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 16:30 schreef fjs het volgende:
Waarom betalen alle landen niet hetzelfde naar inwoner.
Preciesquote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:41 schreef fjs het volgende:
Dus je betaalt geld wat je via subsidie weer terug kan krijgen. Tja da's ook een manier om mensen aan het werk te houden. Wat een bureaucratie zeg en een onzin.
Eerst met veel moeite en kosten geld inzamelen en vervolgens de heel zooi weer uitstrooien is het bestaansrecht van de sociaal-democratie. En dat geld gaat niet naar de armen.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:41 schreef fjs het volgende:
Dus je betaalt geld wat je via subsidie weer terug kan krijgen. Tja da's ook een manier om mensen aan het werk te houden. Wat een bureaucratie zeg en een onzin.
Tsja, dat is het hele eier-eten van een overheid. De overheid heft belastingen en geeft dat geld dan weer gericht uit ten behoefte van de burgers. Bij de EU hetzelfde principe. Wat vind je daar vreemd aan, of zou je gewoon alle belastingen willen zien verdwijnen?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:41 schreef fjs het volgende:
Dat is natuurlijk grote flauwekul. Zijn punt is dat de hele belasting/subisidie structuur door de EU een stuk bureaucratischer en dus duurder is dan wat eigenlijk nodig is als je dat als gewoon op nationaal niveau laat plaatsvinden. En dat is een heel valide punt van kritiek en heeft niets te maken met eventueel oneens zijn met de fundamentele beginselen van een overheid. Een extra overheid creëeren is niet bepaald per definitie een goed idee, en toch is dat precies wat de EU is geworden: een extra overheid.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:02 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Tsja, dat is het hele eier-eten van een overheid. De overheid heft belastingen en geeft dat geld dan weer gericht uit ten behoefte van de burgers. Bij de EU hetzelfde principe. Wat vind je daar vreemd aan, of zou je gewoon alle belastingen willen zien verdwijnen?
Wat ik probeer te zeggen is dat het dus nutteloos en onnodig is (om het zacht uit te drukken). We hebben al een overheid en daar conformeer ik mij aan. Ik ben niet gediend van een bemoeizuchtige Brussel waar ik niet voor gekozen heb (en dus niet rechtsgeldig in mijn ogen) en door mijn strot geduwd krijg! Ik ben Nederlander en kies voor een soeverein Nederland!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:02 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Tsja, dat is het hele eier-eten van een overheid. De overheid heft belastingen en geeft dat geld dan weer gericht uit ten behoefte van de burgers. Bij de EU hetzelfde principe. Wat vind je daar vreemd aan, of zou je gewoon alle belastingen willen zien verdwijnen?
Indirect heeft het nederlandse volk altijd gekozen voor de europese weg, anders zaten we er niet bij. Dat jij het er niet mee eens bent, jammer...quote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:22 schreef fjs het volgende:
[..]
Wat ik probeer te zeggen is dat het dus nutteloos en onnodig is (om het zacht uit te drukken). We hebben al een overheid en daar conformeer ik mij aan. Ik ben niet gediend van een bemoeizuchtige Brussel waar ik niet voor gekozen heb (en dus niet rechtsgeldig in mijn ogen) en door mijn strot geduwd krijg! Ik ben Nederlander en kies voor een soeverein Nederland!
Het zijn gewoon vertegenwoordigers van het kabinet hoor...quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Bah ! Wat worden er weer rechtse politici uitgenodigd bij de Publieke Omroep !
Gadver !
Zo'n extra overheid naast de drie Nederlandse overheden (gemeente, provincie, rijk) is wel een goed idee voor bepaalde grensoverschreidene onderwerpen. En hoe 'hoger' de overheid, hoe abstracter en bureaucratischer deze wordt ja. Natuurlijk moet je het financieel handelingen van zo'n overheid kritisch bekijken of zaken wel nodig zijn. Maar in het algemeen spreken over de onzin van rondpompen van geld is wel vreemd, omdat overheden, en eigenlijk de gehele economie, werkt zo.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:07 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk grote flauwekul. Zijn punt is dat de hele belasting/subisidie structuur door de EU een stuk bureaucratischer en dus duurder is dan wat eigenlijk nodig is als je dat als gewoon op nationaal niveau laat plaatsvinden. En dat is een heel valide punt van kritiek en heeft niets te maken met eventueel oneens zijn met de fundamentele beginselen van een overheid. Een extra overheid creëeren is niet bepaald per definitie een goed idee, en toch is dat precies wat de EU is geworden: een extra overheid.
Bedrijven en consumenten pompen ook geld rond, maar krijgen daar wel iets voor terug. Van de overheid niets, of een slecht product en/of dienst.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:38 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Zo'n extra overheid naast de drie Nederlandse overheden (gemeente, provincie, rijk) is wel een goed idee voor bepaalde grensoverschreidene onderwerpen. En hoe 'hoger' de overheid, hoe abstracter en bureaucratischer deze wordt ja. Natuurlijk moet je het financieel handelingen van zo'n overheid kritisch bekijken of zaken wel nodig zijn. Maar in het algemeen spreken over de onzin van rondpompen van geld is wel vreemd, omdat overheden, en eigenlijk de gehele economie, werkt zo.
Deze regering vindt de grondwet een goed idee, en heeft eind 2004 de grondwet ondertekent. Vind jij dat we ons daaraan moeten conformeren? Immers, we hebben (indirect) gekozen voor de regering, en we zijn een souvereine staat.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:22 schreef fjs het volgende:
We hebben al een overheid en daar conformeer ik mij aan.
Ja en zometeen niet meer. Alleen souvereine staten hebben een grondwet, dus Europa neemt ons over.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:42 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Deze regering vindt de grondwet een goed idee, en heeft eind 2004 de grondwet ondertekent. Vind jij dat we ons daaraan moeten conformeren? Immers, we hebben (indirect) gekozen voor de regering, en we zijn een souvereine staat.
Nou, nou, dat is erg kort door de bocht. Het is niet de meest efficiente manier van rondpompen inderdaad, maar de effectieve inbreng van overheden is soms noodzakelijk en beter.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:41 schreef pberends het volgende:
[..]
Bedrijven en consumenten pompen ook geld rond, maar krijgen daar wel iets voor terug. Van de overheid niets, of een slecht product en/of dienst.
Dit is geen EU-grondwet-topic. Althans, waar we het nu over hebben heeft op zich helemaal niets met de grondwet van doen.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja en zometeen niet meer. Alleen souvereine staten hebben een grondwet, dus Europa neemt ons over.
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:50 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dit is geen EU-grondwet-topic. Althans, waar we het nu over hebben heeft op zich helemaal niets met de grondwet van doen.
Van nationale overheid een stuk vaker dan de Europese. De Europese overheid is nog minder efficient dan een communistische. Zelfs dames met een gat in hun hand besteden het geld efficienter dan Brussel.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:49 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nou, nou, dat is erg kort door de bocht. Het is niet de meest efficiente manier van rondpompen inderdaad, maar de effectieve inbreng van overheden is soms noodzakelijk en beter.
Jij stemt dus vóór!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:24 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
'
Werkelijk bizar. Dat geld gaat waarschijnlijk ook nog eens enkel op aan de gigantische ambtelijke en bureaucratische molen en niet eens naar een nobel streven zoals de strijd tegen het verderfelijke terrorisme.
Da's wel heel kort door de bocht. Heb jij ooit mogen stemmen of we wel zover met Europa willen gaan? Nee dus. En de afgelopen decenia's is er geen enkele partij geweest die dit naar voren heeft gebracht in partij verkiezingen. Over Europa werd niet gesproken. En nu we in zo'n korte periode zulke belangrijke grote veranderingen mee moeten maken vind ik het een beetje teveel van het goede.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:27 schreef 6liNes het volgende:
[..]
Indirect heeft het nederlandse volk altijd gekozen voor de europese weg, anders zaten we er niet bij. Dat jij het er niet mee eens bent, jammer...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |