abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27219962
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 17:17 schreef drammers het volgende:

[..]

Je euro is in Spanje meer waard.
Ik snap wat je bedoelt, maar je zegt het naar mijn smaak niet goed. De koopkracht van de Euro is in Spanje groter. Net als in Duitsland trouwens. Zo is Nederland door de Euro voor het buitenland dus gewoon duur.
quote:
Dus in dat perspectief zegt een bijdrage per capita niet zo veel. Dat niet iedereen evenredig betaalt/ ontvangt is in principe ook niet verkeerd.
Ik vind dat dus een uiterst verkeerd principe.
quote:
Dat is dd solidariteitsprincipe.
Opgelegde solidariteit is geen solidariteit.
quote:
EU moet groeien en heeft als doel verschillen te nivileren.
Dat laatste, nee, het doel is het verhogen van de welvaart. Het kwalijke is dat diverse partijen ook van politieke doelstellingen uitgaan, daar waar het om een samenwerkingsverdrag zou moeten gaan.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_27219988
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 17:20 schreef fjs het volgende:
En waarom slaat dat nergens op? Laat dan alleen landen toe die het financieel ook kunnen opbrengen. Natuurlijk kiezen de arme landen voor deze grondwet (Europa). LOL zou ik ook doen.
Gronding EU is gebaseerd op EGKS (kolen/ staal), zodat er nooit meer oorlog zou komen. Veronderstelling was toen dat middelen om oorlog te voeren in de gaten werden gehouden/ gecontroleerd.
Nu is EU gebaseerd op afgeleide doelstelling, dat handel en economie tot begrip, en vrede leidt. Als dat waar is, dan moet je dus zorgen dat men rijk wordt en daar helpt de EU anderen mee. (moeten ze wel de grenzen dicht houden en mensenrechten respecteren..). En de investeringen moeten natuurlijk wel verstandig gebeuren. Echter als het hier slecht gaat (of Duitsland na overname Oost Duitsland) dat wij dan ook weer behoorlijk ontvangen. Italië was vroeger netto ontvanger en nu netto betaler. Nederland is altijd netto betaler geweest....!!?
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_27220097
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 17:25 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, maar je zegt het naar mijn smaak niet goed. De koopkracht van de Euro is in Spanje groter. Net als in Duitsland trouwens. Zo is Nederland door de Euro voor het buitenland dus gewoon duur.
[..]

Ik vind dat dus een uiterst verkeerd principe.
[..]

Opgelegde solidariteit is geen solidariteit.
[..]

Dat laatste, nee, het doel is het verhogen van de welvaart. Het kwalijke is dat diverse partijen ook van politieke doelstellingen uitgaan, daar waar het om een samenwerkingsverdrag zou moeten gaan.
Ok doelstelling is welvaart en vrede is afgeleide doelstelling. Onze economie gaat al jaren niet lekker (na koppositie tijdens IT hausse). Waar blijft onze hulp dan?

Solidariteit is niet opgelegd. Wij in Nederland hebben ons altijd solidair met Europa, Afrika en wat al dan niet meer opgesteld. Maar doen anderen dat ook t.a.v. ons?
Koopkracht verhaal klopt!
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 17:51:05 #79
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27220658
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 16:30 schreef fjs het volgende:
Waarom betalen alle landen niet hetzelfde naar inwoner.
Dat gebeurd ook al, voor het grootste deel. Zo is er BTW, en wordt er gekeken naar het BNP van het land.

Maar onze netto-bijdrage komt doordat we er weinig subsidies voor terugkrijgen. Zoals de site die ik postte al liet zien, komt dat gedeeltelijk door de ESF-affaire, waar er administratieve fouten waren gemaakt. Dat heeft Nederland wat huiverig gemaakt om subsidies aan te vragen, en is er een bureaucratisch net opgezet om zo'n affaire te voorkomen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 21 mei 2005 @ 18:41:09 #80
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_27222165
Dus je betaalt geld wat je via subsidie weer terug kan krijgen. Tja da's ook een manier om mensen aan het werk te houden. Wat een bureaucratie zeg en een onzin.

Dit kost dan ook bakken vol geld. Als iedereen nu zijn eigen deel houdt en we werken gewoon samen zoals buurlanden dat behoren te doen.

Want:
We zijn geen 1 volk (of familie wat een nieuwe modewoord is geworden de laatste paar dagen, kijk maar naar het Eurosongfestival.
We hebben geen 1 munt nodig.
Ik ben trots op mijn Nederland en ik wil haar graag houden.

Als deze grondwet er wel komt zal het ene Europa zijn als ijzer vermengt met leem.
pi_27222522
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 18:41 schreef fjs het volgende:
Dus je betaalt geld wat je via subsidie weer terug kan krijgen. Tja da's ook een manier om mensen aan het werk te houden. Wat een bureaucratie zeg en een onzin.
Precies .
  zaterdag 21 mei 2005 @ 18:54:45 #82
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27222604
quote:
Eerst met veel moeite en kosten geld inzamelen en vervolgens de heel zooi weer uitstrooien is het bestaansrecht van de sociaal-democratie. En dat geld gaat niet naar de armen.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 21 mei 2005 @ 18:56:52 #83
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_27222667
8,5 x zoveel betalen als België.
Hoe bedenk je het

Laten we er maar uitstappen.
Ik woon al voor de helft buiten de EEG/EU, de andere helft wil dat ook graag
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 21 mei 2005 @ 19:02:30 #84
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27222823
quote:
Tsja, dat is het hele eier-eten van een overheid. De overheid heft belastingen en geeft dat geld dan weer gericht uit ten behoefte van de burgers. Bij de EU hetzelfde principe. Wat vind je daar vreemd aan, of zou je gewoon alle belastingen willen zien verdwijnen?
pi_27222960
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 19:02 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Tsja, dat is het hele eier-eten van een overheid. De overheid heft belastingen en geeft dat geld dan weer gericht uit ten behoefte van de burgers. Bij de EU hetzelfde principe. Wat vind je daar vreemd aan, of zou je gewoon alle belastingen willen zien verdwijnen?
Dat is natuurlijk grote flauwekul. Zijn punt is dat de hele belasting/subisidie structuur door de EU een stuk bureaucratischer en dus duurder is dan wat eigenlijk nodig is als je dat als gewoon op nationaal niveau laat plaatsvinden. En dat is een heel valide punt van kritiek en heeft niets te maken met eventueel oneens zijn met de fundamentele beginselen van een overheid. Een extra overheid creëeren is niet bepaald per definitie een goed idee, en toch is dat precies wat de EU is geworden: een extra overheid.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 19:22:24 #86
99379 fjs
pi_27223367
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 19:02 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Wat ik probeer te zeggen is dat het dus nutteloos en onnodig is (om het zacht uit te drukken). We hebben al een overheid en daar conformeer ik mij aan. Ik ben niet gediend van een bemoeizuchtige Brussel waar ik niet voor gekozen heb (en dus niet rechtsgeldig in mijn ogen) en door mijn strot geduwd krijg! Ik ben Nederlander en kies voor een soeverein Nederland!

Wat ik ook vaak hoor is dat het beter is voor de economie. Of dit zo is valt nog te bezien. Maar ik lever liever nog wat in dan dat ik mijn land overlever aan de eurocraten.

Waar zijn de echte Nederlanders gebleven die gevochten hebben voor een soeverein land

Oja, Jalu je hebt gelijk.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 19:23:27 #87
15600 BB-King
Long live the King!
pi_27223403
Barroso kan een lantaarnpaal in z'n reet gelanceerd krijgen...
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_27225290
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 19:22 schreef fjs het volgende:

[..]

Wat ik probeer te zeggen is dat het dus nutteloos en onnodig is (om het zacht uit te drukken). We hebben al een overheid en daar conformeer ik mij aan. Ik ben niet gediend van een bemoeizuchtige Brussel waar ik niet voor gekozen heb (en dus niet rechtsgeldig in mijn ogen) en door mijn strot geduwd krijg! Ik ben Nederlander en kies voor een soeverein Nederland!
Indirect heeft het nederlandse volk altijd gekozen voor de europese weg, anders zaten we er niet bij. Dat jij het er niet mee eens bent, jammer...
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:32:43 #89
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_27225450
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 10:44 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Bah ! Wat worden er weer rechtse politici uitgenodigd bij de Publieke Omroep !

Gadver !
Het zijn gewoon vertegenwoordigers van het kabinet hoor...
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:38:54 #90
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27225683
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 19:07 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk grote flauwekul. Zijn punt is dat de hele belasting/subisidie structuur door de EU een stuk bureaucratischer en dus duurder is dan wat eigenlijk nodig is als je dat als gewoon op nationaal niveau laat plaatsvinden. En dat is een heel valide punt van kritiek en heeft niets te maken met eventueel oneens zijn met de fundamentele beginselen van een overheid. Een extra overheid creëeren is niet bepaald per definitie een goed idee, en toch is dat precies wat de EU is geworden: een extra overheid.
Zo'n extra overheid naast de drie Nederlandse overheden (gemeente, provincie, rijk) is wel een goed idee voor bepaalde grensoverschreidene onderwerpen. En hoe 'hoger' de overheid, hoe abstracter en bureaucratischer deze wordt ja. Natuurlijk moet je het financieel handelingen van zo'n overheid kritisch bekijken of zaken wel nodig zijn. Maar in het algemeen spreken over de onzin van rondpompen van geld is wel vreemd, omdat overheden, en eigenlijk de gehele economie, werkt zo.
pi_27225772
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:38 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Zo'n extra overheid naast de drie Nederlandse overheden (gemeente, provincie, rijk) is wel een goed idee voor bepaalde grensoverschreidene onderwerpen. En hoe 'hoger' de overheid, hoe abstracter en bureaucratischer deze wordt ja. Natuurlijk moet je het financieel handelingen van zo'n overheid kritisch bekijken of zaken wel nodig zijn. Maar in het algemeen spreken over de onzin van rondpompen van geld is wel vreemd, omdat overheden, en eigenlijk de gehele economie, werkt zo.
Bedrijven en consumenten pompen ook geld rond, maar krijgen daar wel iets voor terug. Van de overheid niets, of een slecht product en/of dienst.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:42:03 #92
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27225800
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 19:22 schreef fjs het volgende:

We hebben al een overheid en daar conformeer ik mij aan.
Deze regering vindt de grondwet een goed idee, en heeft eind 2004 de grondwet ondertekent. Vind jij dat we ons daaraan moeten conformeren? Immers, we hebben (indirect) gekozen voor de regering, en we zijn een souvereine staat.
pi_27226000
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:42 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Deze regering vindt de grondwet een goed idee, en heeft eind 2004 de grondwet ondertekent. Vind jij dat we ons daaraan moeten conformeren? Immers, we hebben (indirect) gekozen voor de regering, en we zijn een souvereine staat.
Ja en zometeen niet meer. Alleen souvereine staten hebben een grondwet, dus Europa neemt ons over.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:49:58 #94
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27226082
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:41 schreef pberends het volgende:

[..]

Bedrijven en consumenten pompen ook geld rond, maar krijgen daar wel iets voor terug. Van de overheid niets, of een slecht product en/of dienst.
Nou, nou, dat is erg kort door de bocht. Het is niet de meest efficiente manier van rondpompen inderdaad, maar de effectieve inbreng van overheden is soms noodzakelijk en beter.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:50:54 #95
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27226101
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:47 schreef pberends het volgende:

[..]

Ja en zometeen niet meer. Alleen souvereine staten hebben een grondwet, dus Europa neemt ons over.
Dit is geen EU-grondwet-topic. Althans, waar we het nu over hebben heeft op zich helemaal niets met de grondwet van doen.
pi_27226139
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:50 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dit is geen EU-grondwet-topic. Althans, waar we het nu over hebben heeft op zich helemaal niets met de grondwet van doen.
.
pi_27226168
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:49 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Nou, nou, dat is erg kort door de bocht. Het is niet de meest efficiente manier van rondpompen inderdaad, maar de effectieve inbreng van overheden is soms noodzakelijk en beter.
Van nationale overheid een stuk vaker dan de Europese. De Europese overheid is nog minder efficient dan een communistische. Zelfs dames met een gat in hun hand besteden het geld efficienter dan Brussel.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:59:16 #98
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_27226364
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:24 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

'
Werkelijk bizar. Dat geld gaat waarschijnlijk ook nog eens enkel op aan de gigantische ambtelijke en bureaucratische molen en niet eens naar een nobel streven zoals de strijd tegen het verderfelijke terrorisme.
Jij stemt dus vóór!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  zaterdag 21 mei 2005 @ 22:24:27 #99
99379 fjs
pi_27229872
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:27 schreef 6liNes het volgende:

[..]

Indirect heeft het nederlandse volk altijd gekozen voor de europese weg, anders zaten we er niet bij. Dat jij het er niet mee eens bent, jammer...
Da's wel heel kort door de bocht. Heb jij ooit mogen stemmen of we wel zover met Europa willen gaan? Nee dus. En de afgelopen decenia's is er geen enkele partij geweest die dit naar voren heeft gebracht in partij verkiezingen. Over Europa werd niet gesproken. En nu we in zo'n korte periode zulke belangrijke grote veranderingen mee moeten maken vind ik het een beetje teveel van het goede.

Ineens was daar de euro. ineens waren de grenzen weg, ineens moet er een grondwet komen, ineens komen er zoveel landen bij, ineens was daar de euro. Heb jij ervoor mogen stemmen?

Alleen nu voor de grondwet mogen we stemmen en ik wil een duidelijk signaal geven dat ik niet zover met de eenwording wil gaan. We hadden al veel eerder een referendum moeten hebben of we wel zover met Europa moeten. Deze grondwet geeft al aan dat we veel te ver gaan zonder aan de burgers te vragen of we wel deze eenwording willen.
pi_27231500
Blijkbaar was het geen issue. Anders was het vast wel ter sprake gekomen tijdens, op z'n minst één, van de verkiezingen de afgelopen 50 jaar. Niemand was er blijkbaar zo op tegen dat men de moeite wilde nemen er wat aan te doen. Om dan nu ineens te gaan zeiken is wat aan de late kant.

Bovendien ging het allemaal niet zo ineens als jij beweert. Het is een proces dat al 50 jaar aan de gang is. Dat jij nou niet hebt opgelet die afgelopen 50 jaar is jouw schuld.
"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')