abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27231972
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 23:11 schreef Thundertje het volgende:
Blijkbaar was het geen issue. Anders was het vast wel ter sprake gekomen tijdens, op z'n minst één, van de verkiezingen de afgelopen 50 jaar. Niemand was er blijkbaar zo op tegen dat men de moeite wilde nemen er wat aan te doen. Om dan nu ineens te gaan zeiken is wat aan de late kant.

Bovendien ging het allemaal niet zo ineens als jij beweert. Het is een proces dat al 50 jaar aan de gang is. Dat jij nou niet hebt opgelet die afgelopen 50 jaar is jouw schuld.
Halloooooo, dit is het eerste referendum sinds 1848. De eerste keer ook dat het een keer over europa gaat. Eerder europese zaken zijn altijd door de politieke elite bekokstoofd, zoals ze nu eigenlijk ook willen. GL, PvDA, CDA, D66,VVD zijn allen voor, terwijl de bevolking dat dus NIET is!

En hoezo is het wat aan de late kant om te gaan zeiken? Het referendum is op 1 juni.
pi_27232232
Die zogenaamde politieke elite is door de burger gekozen. Als de burger het niet eens was geweest met die zogenaamde politieke elite was er wel wat aangedaan. Maar blijkbaar is Europa niet boeiend genoeg voor die burger. Dus blijkbaar vinden ze het allemaal wel goed, simple as that.

Hoezo het te laat is om te zeiken? Kijk eens naar de afgelopen 50 jaar. Eén en al Europese samenwerking. Europa is er. Europa blijft er. Daar kom je echt niet meer vanaf. Tenzij je zin hebt om te emigreren.
"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
pi_27232291
Blijkbaar vinden ze het dus niet goed, want er dreigt toch echt NEE uit het referendum te komen. simple as that
pi_27232403
Beetje jammer dat het referendum daar niet over gaat hé.

Onderstreept trouwens ook mooi het gelijk van Brinkhorst dit weer

Misschien is dit ook leuk om te lezen voor je

[ Bericht 48% gewijzigd door Thundertje op 21-05-2005 23:54:29 ]
"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
  zondag 22 mei 2005 @ 07:10:23 #105
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_27237567
Geef mij dan eens aan hoe ik mijn ongenoegen over Europa eerder bekend had kunnen maken.
En inderdaad, er komt hoogswaarschijnlijk toch een nee dus zo eens zijn de Nederlanders het niet over wat er de afgelopen 50 is gedaan met betrekking tot Europa.

En het was wel een issue geweest als de politiek ons er eerder van op de hoogte had gebracht wat ze wilden m.b.t. Eropa en ons erover hadden laten stemmen. Maar nee, het klootjesvolk is weer te dom. Dit komt ook nu weer naar voren met de gedachten dat er toch eigenlijks geen referendum had moeten komen, de arrogantie. Maar als de peilingen aangaven dat het 'ja' zou worden, zou het referendum bejubeld worden.

'Europa is er. Europa blijft er'. Dat zeiden ze van Joegoslavie ook
pi_27238017
quote:
Op zondag 22 mei 2005 07:10 schreef fjs het volgende:
Geef mij dan eens aan hoe ik mijn ongenoegen over Europa eerder bekend had kunnen maken.
En inderdaad, er komt hoogswaarschijnlijk toch een nee dus zo eens zijn de Nederlanders het niet over wat er de afgelopen 50 is gedaan met betrekking tot Europa.
In theorie, en dat is ook wat er bedoeld wordt, had je kunnen stemmen op een partij die tegen Europa is maar in de praktijk schiet dat niet op. Welke partijen zijn de afgelopen jaren echt collectief tegen Europa geweest ? Als ik nu zie dat 85% van het kabinet voor stemt dan blijven er in de 15% partijen over als de SP de SGP en Groep Wilders als ik t goed heb ? Dat zijn nou niet echt partijen waar ik m'n stem aan zou geven. Dat betekent dan weliswaar dat ik voor een partij stem die voor Europa is maar dat is slechts omdat ik de andere punten zwaarder vind wegen dan Europa.
quote:
Maar nee, het klootjesvolk is weer te dom. Dit komt ook nu weer naar voren met de gedachten dat er toch eigenlijks geen referendum had moeten komen, de arrogantie.
Ach een volk wat eerst als schapen achter Pim aanloopt omdat ie zo lekker de bol op stelten kan zetten (lees: zich onmogelijk maken) om bij de volgende verkiezingen net zo hard achter Wouter aan te lopen vanwege z'n standpunten (en dan voornamelijk de standpunten waarbij men z'n kontje kan zien) dat verdient ook eigenlijk geen andere kwalificatie.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  zondag 22 mei 2005 @ 16:47:09 #107
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27247631
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 19:02 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Tsja, dat is het hele eier-eten van een overheid.
je stom he
quote:
De overheid heft belastingen en geeft dat geld dan weer gericht uit ten behoefte van de burgers.
de vrije markt bewijst keer op keer dat ze beter kan inspelen op die behoefte
quote:
Bij de EU hetzelfde principe. Wat vind je daar vreemd aan, of zou je gewoon alle belastingen willen zien verdwijnen?
nou alles? Een stuk minder in ieder geval. Ik zat te denken aan een nachtwakersstaat (of iig iets wat daar niet ver van af zit)
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zondag 22 mei 2005 @ 16:50:01 #108
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27247711
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 19:22 schreef fjs het volgende:

[..]

Wat ik probeer te zeggen is dat het dus nutteloos en onnodig is (om het zacht uit te drukken). We hebben al een overheid en daar conformeer ik mij aan. Ik ben niet gediend van een bemoeizuchtige Brussel waar ik niet voor gekozen heb (en dus niet rechtsgeldig in mijn ogen) en door mijn strot geduwd krijg! Ik ben Nederlander en kies voor een soeverein Nederland!

Wat ik ook vaak hoor is dat het beter is voor de economie. Of dit zo is valt nog te bezien. Maar ik lever liever nog wat in dan dat ik mijn land overlever aan de eurocraten.

Waar zijn de echte Nederlanders gebleven die gevochten hebben voor een soeverein land

Oja, Jalu je hebt gelijk.
in de linkse kringen waarin Sidekick verkeert heerst nog het aloude geloof in Keynes
kostelijk gewoon
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zondag 22 mei 2005 @ 16:58:58 #109
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_27247925
quote:
Op zondag 22 mei 2005 16:47 schreef McCarthy het volgende:

de vrije markt bewijst keer op keer dat ze beter kan inspelen op die behoefte
[..]
Oh ja joh? Geef eens een voorbeeld.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zondag 22 mei 2005 @ 17:03:38 #110
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27248037
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 19:02 schreef Sidekick het volgende:
De overheid heft belastingen en geeft dat geld dan weer gericht uit ten behoefte van de burgers.
Nee hoor, dat geld wordt besteed aan belangengroeperingen met de grootste bek en de beste politieke connecties, niet in verhouding tot werkelijke noodzaak. Feit is gewoon dat we in een cretocratie leven: wie het meeste ophef kan veroorzaken, gaat er met de poet vandoor. Dit verklaart o.a. de opkomst en ondergang van het multikulgeloof.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 22 mei 2005 @ 17:03:59 #111
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27248043
quote:
Op zondag 22 mei 2005 16:58 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

voedsel
producten voor lichaamsverzorging
autos
electronica/computers/telecom
meubels
kleding
schrijfwaren/kantoorartikelen
muziek

iets abstracter:
financiele producten (denk aan oa verzekeringen)
logestieke producten/vakantiereizen

overtuigd?

[ Bericht 1% gewijzigd door McCarthy op 22-05-2005 17:12:44 ]
  zondag 22 mei 2005 @ 17:04:27 #112
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27248058
quote:
Op zondag 22 mei 2005 16:58 schreef Pappie_Culo het volgende:
Weet je nog hoe duur bellen was toen de PTT nog een monopolie was? En hoe ingewikkeld het was een aansluiting te krijgen?
  zondag 22 mei 2005 @ 17:05:23 #113
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27248086
quote:
Op zondag 22 mei 2005 17:03 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee hoor, dat geld wordt besteed aan belangengroeperingen met de grootste bek en de beste politieke connecties, niet in verhouding tot werkelijke noodzaak. Feit is gewoon dat we in een cretocratie leven: wie het meeste ophef kan veroorzaken, gaat er met de poet vandoor. Dit verklaart o.a. de opkomst en ondergang van het multikulgeloof.
weer een nieuw woord geleerd
weg met die kutoverheid
op naar een nachtwakersstaat
pi_27249532
Als Gerrit Zalm van de VVD de gulden nu maar goed had gewaardeerd in de euro, dan hadden we dat makkelijk kunnen betalen.
pi_27250301
quote:
Op zondag 22 mei 2005 17:57 schreef thabit het volgende:
Als Gerrit Zalm van de VVD de gulden nu maar goed had gewaardeerd in de euro, dan hadden we dat makkelijk kunnen betalen.
Tis maar net hoe goed je alles wilt lezen he, met de kudde meelopen is zo makkelijk.

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Zalm+euro+CPB&btnG=Google+zoeken&meta=

http://www.devolkskrant.nl/denhaag/1116395646218.html
http://www.planet.nl/plan(...)tid=578672/sc=ddcc83
http://www.nu.nl/news_pda.jsp?n=527950&c=34

http://www.cpb.nl/nl/pub/memorandum/118/memo118.pdf
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_27251003
quote:
Op zondag 22 mei 2005 07:10 schreef fjs het volgende:
Verkiezingen. Je kiest iemand die je vertegenwoordigt, had een anti-EU iemand gekozen.
quote:
En het was wel een issue geweest als de politiek ons er eerder van op de hoogte had gebracht wat ze wilden m.b.t. Eropa en ons erover hadden laten stemmen. Maar nee, het klootjesvolk is weer te dom.
Ja, stel je eens voor dat je zelf eens wat onderzoek zou moeten doen zeg.
quote:
Dit komt ook nu weer naar voren met de gedachten dat er toch eigenlijks geen referendum had moeten komen, de arrogantie. Maar als de peilingen aangaven dat het 'ja' zou worden, zou het referendum bejubeld worden.
Pure speculatie.
  zondag 22 mei 2005 @ 19:04:47 #117
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_27251294
quote:
Op zondag 22 mei 2005 17:03 schreef McCarthy het volgende:

[..]

voedsel
producten voor lichaamsverzorging
autos
electronica/computers/telecom
meubels
kleding
schrijfwaren/kantoorartikelen
muziek

iets abstracter:
financiele producten (denk aan oa verzekeringen)
logestieke producten/vakantiereizen

overtuigd?
Je verwacht toch niet serieus dat ik na een of ander flut-opsomminkje overtuigd ben?
quote:
Op zondag 22 mei 2005 17:04 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Weet je nog hoe duur bellen was toen de PTT nog een monopolie was? En hoe ingewikkeld het was een aansluiting te krijgen?
DIt lijkt tenminste ergens op. Ja dat is zo, geloof ook onmiddelijk dat een vrije markt in veel gevallen een hoop goeds meebrengt. Maar 'de markt' is niet geschikt voor alles m.i.

Overigens heeft de liberalisatie van de energiemarkt in de VS weinig goeds gebracht als ik het me goed herinner, en in NL is het ook nog weinig opgeschoten. Maar wie weet in de toekomst?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zondag 22 mei 2005 @ 19:18:14 #118
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27251696
Wij zitten hier verdomme gewoon die lamstralen in Barcelona te financieren .

En maar roepen dat dat zo'n mooie, rijke stad is, itt die Nederlandse pauperzooi. Ja, vind je het g*dverd*mme gek?

Ik ga in elk geval tegen die Grondwet stemmen. Hoe de Heren Politci dat oplossen moeten ze zelf maar kijken.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 22 mei 2005 @ 19:32:12 #119
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27252110
quote:
Op zondag 22 mei 2005 19:18 schreef Lemmeb het volgende:
Ik ga in elk geval tegen die Grondwet stemmen. Hoe de Heren Politci dat oplossen moeten ze zelf maar kijken.
In het paniekvoetbal-topic riep ik precies hetzelfde.
pi_27252149
Het kwam mij ook al zo bekend voor. Zijn jullie een ééneiïge tweeling?
  zondag 22 mei 2005 @ 19:46:43 #121
61927 DaveM
uitgefokt
pi_27252605
quote:
Heel indrukwekkend, 5 linkjes, maar uiteindelijk leiden ze naar dezelfde 2 bronnen:
Zalm zelf en het CPB (=instituut waar hij directeur van is geweest en ongetwijfeld nog veel mensen kent).
  zondag 22 mei 2005 @ 19:52:06 #122
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27252772
quote:
Op zondag 22 mei 2005 19:32 schreef PJORourke het volgende:

[..]

In het paniekvoetbal-topic riep ik precies hetzelfde.
Ik roep het in zo'n beetje elk topic over die EU Grondwet.

En zo voel ik het ook echt: het is mijn probleem niet, maar hun probleem. Betalen aan die bodemloze put doen we toch al, en we krijgen door die bureaucraten ook continu al nutteloze wetjes opgedrongen. Dus veel erger kan het echt niet worden.

Wel apart dat wij het zo bijzonder vaak eensch zijn, terwijl we toch bijna tegenovergesteld stemgedrag hebben bij de nationale verkiezingen .
  zondag 22 mei 2005 @ 19:55:45 #123
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27252876
quote:
Op zondag 22 mei 2005 19:52 schreef Lemmeb het volgende:
Wel apart dat wij het zo bijzonder vaak eensch zijn, terwijl we toch bijna tegenovergesteld stemgedrag hebben bij de nationale verkiezingen .
Ik moet eerlijk bekennen dat ik met SP'ers nooit ruzie krijg, het zijn de etnopolitici van de PvdA en GL die mij witheet krijgen.

Verder vind ik het "gezichtsverliesargument" bagger. Hoe het in Brussel, Parijs of Berlijn valt kan mij niks schelen, dat is aan de onbenullen die dit prul geakkoordeerd hebben en zelf besloten hebben een referendum uit te schrijven.
  zondag 22 mei 2005 @ 20:09:50 #124
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27253308
quote:
Op zondag 22 mei 2005 19:55 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik met SP'ers nooit ruzie krijg, het zijn de etnopolitici van de PvdA en GL die mij witheet krijgen.
Hier exact hetzelfde: als ik 'ruzie' krijg om politiek, is het altijd met zo'n lid van de Politiek-Correcte Gemeente, lees: een PvdA'er of GL'er dus. Dat klikt om de één of andere reden voor geen meter.
quote:
Verder vind ik het "gezichtsverliesargument" bagger. Hoe het in Brussel, Parijs of Berlijn valt kan mij niks schelen, dat is aan de onbenullen die dit prul geakkoordeerd hebben en zelf besloten hebben een referendum uit te schrijven.
Het argument alleen al. 'Gezichtsverlies'??? Omdat we niet aan het lijntje willen blijven lopen? Kom nou toch!
  zondag 22 mei 2005 @ 20:15:26 #125
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27253480
quote:
Op zondag 22 mei 2005 20:09 schreef Lemmeb het volgende:
Het argument alleen al. 'Gezichtsverlies'??? Omdat we niet aan het lijntje willen blijven lopen? Kom nou toch!
Het doet me denken aan dat geintje met die stemcomputer waarbij je alleen op "Bush-Cheney" kunt drukken, met in dit geval alleen maar "voor". Ze hebben geprobeerd de tegenstemmer verdacht te maken, en vervolgens zijn ze begonnen met angstzaaierij. Dan is een terugslag m.i. te verwachten. Wat denkt zo'n Donner wel? Of zo'n Brinkhorst?
  zondag 22 mei 2005 @ 20:20:56 #126
99433 Tup
Tupperwaar
pi_27253643
quote:
Op zondag 22 mei 2005 20:09 schreef Lemmeb het volgende:
Hier exact hetzelfde: als ik 'ruzie' krijg om politiek, is het altijd met zo'n lid van de Politiek-Correcte Gemeente, lees: een PvdA'er of GL'er dus. Dat klikt om de één of andere reden voor geen meter.
Vooral PvdA-ers. Die zouden hun moeder nog verkopen als ze daar stemmen mee kunnen winnen (Behalve Wouter Bos, die heeft zijn moeder al verkocht).
Wasserwunderland
  zondag 22 mei 2005 @ 20:24:07 #127
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27253753
quote:
Op zondag 22 mei 2005 20:15 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het doet me denken aan dat geintje met die stemcomputer waarbij je alleen op "Bush-Cheney" kunt drukken, met in dit geval alleen maar "voor". Ze hebben geprobeerd de tegenstemmer verdacht te maken, en vervolgens zijn ze begonnen met angstzaaierij. Dan is een terugslag m.i. te verwachten. Wat denkt zo'n Donner wel? Of zo'n Brinkhorst?
Waar men de 'tegen'-lobby er continu van beticht oneigenlijke, niet inhoudelijke argumenten te gebruiken, zie ik vooral de voorstanders zich bedienen van argumenten die niets met de inhoud van de grondwet te maken hebben, maar vooral met goedkope sentimenten.

Van 'gezichtsverlies' tot en met een 'Derde Wereldoorlog' .
  zondag 22 mei 2005 @ 20:28:32 #128
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27253951
quote:
Op zondag 22 mei 2005 20:20 schreef Tup het volgende:

[..]

Vooral PvdA-ers. Die zouden hun moeder nog verkopen als ze daar stemmen mee kunnen winnen (Behalve Wouter Bos, die heeft zijn moeder al verkocht).

Ergens heb ik wel respect voor de man. Denk aan al die uren die hij in de sportschool doorbrengt om dat 'lekkere kontje' te krijgen en te onderhouden! Denk aan al die heerlijkheden die hij moet laten staan om z'n onderkin te onderdrukken!
  zondag 22 mei 2005 @ 20:28:58 #129
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_27253965
quote:
Op zondag 22 mei 2005 18:54 schreef Thundertje het volgende:

[..]

[..]

Ja, stel je eens voor dat je zelf eens wat onderzoek zou moeten doen zeg.
[..]

Pure speculatie.
- De gekozen regering is er voor de burgers en hoort ons goed te informeren. Als zij dat niet doen, hebben ze een verborgen agenda.
- Ja je kunt ook met oogkleppen oplopen.
  zondag 22 mei 2005 @ 20:40:15 #130
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27254347
quote:
Op zondag 22 mei 2005 20:28 schreef Lemmeb het volgende:

Ergens heb ik wel respect voor de man. Denk aan al die uren die hij in de sportschool doorbrengt om dat 'lekkere kontje' te krijgen en te onderhouden! Denk aan al die heerlijkheden die hij moet laten staan om z'n onderkin te onderdrukken!
En al die jaren je bek moeten houden Wel in die stoeltjes hangen, maar niks kunnen zeggen. En dan wel veel en vooral lang moeten praten. Dat alles om niemand af te stoten.
  zondag 22 mei 2005 @ 20:40:42 #131
61927 DaveM
uitgefokt
pi_27254360
quote:
Op zondag 22 mei 2005 19:52 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik roep het in zo'n beetje elk topic over die EU Grondwet.

En zo voel ik het ook echt: het is mijn probleem niet, maar hun probleem. Betalen aan die bodemloze put doen we toch al, en we krijgen door die bureaucraten ook continu al nutteloze wetjes opgedrongen. Dus veel erger kan het echt niet worden.
Zeg dat maar niet te hard, ik zie het wel gebeuren dat die Balkenkneus ook de heronderhandelingen verpest. Ik zie hem wel akkoord gaan met die 1 miljard extra voor Barossa en dan als "tegenprestatie" een extra eurocommisaris voor Nederland.
  zondag 22 mei 2005 @ 20:46:40 #132
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27254562
quote:
Op zondag 22 mei 2005 20:40 schreef DaveM het volgende:

[..]

Zeg dat maar niet te hard, ik zie het wel gebeuren dat die Balkenkneus ook de heronderhandelingen verpest. Ik zie hem wel akkoord gaan met die 1 miljard extra voor Barossa en dan als "tegenprestatie" een extra eurocommisaris voor Nederland.
Nouja, begrijp me niet verkeerd, het kan natuurlijk altijd nog wel vele malen erger worden. Alleen daar verandert die grondwet helemaal niks aan .

Sterker nog: ik heb eerder het idee dat het door het aannemen van die grondwet juist automatisch alleen maar erger wordt met de nutteloze regelgeving en verspilling van gemeenschapsgeld te Brussel (en Straatsburg ).
  zondag 22 mei 2005 @ 20:50:02 #133
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27254682
quote:
Op zondag 22 mei 2005 20:40 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En al die jaren je bek moeten houden Wel in die stoeltjes hangen, maar niks kunnen zeggen. En dan wel veel en vooral lang moeten praten. Dat alles om niemand af te stoten.
Jaja, onze Wouter, een ware Pontius Pilatus van de moderne tijd.
  zondag 22 mei 2005 @ 20:52:33 #134
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27254778
quote:
Op zondag 22 mei 2005 20:40 schreef DaveM het volgende:
Als de Fransen ook een beetje meewerken, verdwijnt die hele grondwet over anderhalve week onder een steen, en wil niemand er meer wat over horen. Heronderhandelen zie ik niet zo snel gebeuren.
  zondag 22 mei 2005 @ 20:58:38 #135
61927 DaveM
uitgefokt
pi_27254976
quote:
Op zondag 22 mei 2005 20:52 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Als de Fransen ook een beetje meewerken, verdwijnt die hele grondwet over anderhalve week onder een steen, en wil niemand er meer wat over horen. Heronderhandelen zie ik niet zo snel gebeuren.
wees niet bang:
'Wel een plan-B voor EU-Grondwet'
  zondag 22 mei 2005 @ 21:01:53 #136
61927 DaveM
uitgefokt
pi_27255070
quote:
Op zondag 22 mei 2005 20:46 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nouja, begrijp me niet verkeerd, het kan natuurlijk altijd nog wel vele malen erger worden. Alleen daar verandert die grondwet helemaal niks aan .

Sterker nog: ik heb eerder het idee dat het door het aannemen van die grondwet juist automatisch alleen maar erger wordt met de nutteloze regelgeving en verspilling van gemeenschapsgeld te Brussel (en Straatsburg ).
Maar niet getreurd zeggen de voorstanders, als de Grondwet niet bevalt kun je nog altijd uit de EU stappen.
  zondag 22 mei 2005 @ 21:22:35 #137
99433 Tup
Tupperwaar
pi_27255845
In de kern vindt het kabinet het logisch dat het rijke NL meer betaalt dan het ontvangt. Hoe verhoudt deze inkomsnivellering (rijk geeft aan arm) zich eigenlijk met het liberale gedachtegoed. Niet, volgens mij.
Wasserwunderland
  zondag 22 mei 2005 @ 21:28:16 #138
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27256031
quote:
Op zondag 22 mei 2005 21:22 schreef Tup het volgende:
rijk geeft aan arm
Het is meer 'rijk geeft aan lui en corrupt'
  zondag 22 mei 2005 @ 21:28:29 #139
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27256041
quote:
Op zondag 22 mei 2005 21:22 schreef Tup het volgende:
In de kern vindt het kabinet het logisch dat het rijke NL meer betaalt dan het ontvangt. Hoe verhoudt deze inkomsnivellering (rijk geeft aan arm) zich eigenlijk met het liberale gedachtegoed. Niet, volgens mij.
uitermate slecht kan ik je wel vertellen
  zondag 22 mei 2005 @ 21:32:54 #140
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_27256175
quote:
Op zondag 22 mei 2005 19:55 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Vandaar dat ik zo vaak het met mijn maatschappijleer leraar aan de stok heb; discussie-gewijs dan. Ik heb het vaker met de gemiddelde 'PvdA/GL-stemmer' aan de stok dan met de gemiddelde persoon die 'rechts' stemt.

Nóg een miljard. Ik vraag me af waar Barosso denkt dat wij ons geld vandaan halen. De meeste bomen gaan al kapot door rot en dergelijke, dus geldbomen zijn het niet. En geld regenen doet het ook niet; daar is de lucht té zuur voor... (Zure regen, m.a.w.)
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  zondag 22 mei 2005 @ 21:35:26 #141
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27256254
quote:
Op zondag 22 mei 2005 21:32 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Vandaar dat ik zo vaak het met mijn maatschappijleer leraar aan de stok heb; discussie-gewijs dan. Ik heb het vaker met de gemiddelde 'PvdA/GL-stemmer' aan de stok dan met de gemiddelde persoon die 'rechts' stemt.
kan je hem eruit lullen
Anders moet je ons maar even inschakelen hoor, wij maken gehakt van hem
quote:

Nóg een miljard. Ik vraag me af waar Barosso denkt dat wij ons geld vandaan halen. De meeste bomen gaan al kapot door rot en dergelijke, dus geldbomen zijn het niet. En geld regenen doet het ook niet; daar is de lucht té zuur voor... (Zure regen, m.a.w.)
belastingen heffen natuurlijk
  zondag 22 mei 2005 @ 21:37:58 #142
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_27256334
quote:
Op zondag 22 mei 2005 21:35 schreef McCarthy het volgende:

[..]

kan je hem eruit lullen
Anders moet je ons maar even inschakelen hoor, wij maken gehakt van hem
[..]
75-25 % in mijn voordeel.
quote:
belastingen heffen natuurlijk
En wie gaat dat betalen? Zoete lieve Gerritje?
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  zondag 22 mei 2005 @ 22:30:31 #143
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27258524
quote:
Op zondag 22 mei 2005 21:28 schreef Lemmeb het volgende:
Het is meer 'rijk geeft aan lui en corrupt'
De realiteit is modaal betaalt Rosenmoeller.
pi_27258606
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:30 schreef PJORourke het volgende:

[..]

De realiteit is modaal betaalt Rosenmoeller.
Net als Kok: Links lullen, rechts vullen.
Niet bijster originele tekst, maar helaas wel waar
pi_27259646
quote:
Op zondag 22 mei 2005 20:28 schreef fjs het volgende:

[..]

- De gekozen regering is er voor de burgers en hoort ons goed te informeren. Als zij dat niet doen, hebben ze een verborgen agenda.
- Ja je kunt ook met oogkleppen oplopen.
De regering is er om te regeren. Niet om jou te voorzien van roze konijntjes en wat nog meer. Verborgen kan je hun agenda niet noemen. Zij willen die grondwet. Als jij dat nu nog steeds niet doorhebt heb je wel heel flinke oogkleppen op
pi_27260785
quote:
Op zondag 22 mei 2005 23:02 schreef Thundertje het volgende:

[..]

De regering is er om te regeren. Niet om jou te voorzien van roze konijntjes en wat nog meer. Verborgen kan je hun agenda niet noemen. Zij willen die grondwet. Als jij dat nu nog steeds niet doorhebt heb je wel heel flinke oogkleppen op
De regering is er om het volk te vertegenwoordigen, democratie, weet je nog? Als uit het referendum blijkt dat het volk geen grondwet wil, of in ieder geval niet deze grondwet, dan heeft de regering de wil van het volk maar te slikken.
  zondag 22 mei 2005 @ 23:38:40 #147
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_27260842
'Grote verbazing buitenland bij NEE-stem NL'

De kneus is 'zeer bezorgd' over de laatste Nederlandse opiniepeilingen over het Europees referendum. Moet ie vooral nog even eisen dat we als klein landje nóg meer aan Europa moeten afdragen .
pi_27260884
quote:
Op zondag 22 mei 2005 23:36 schreef Jalu het volgende:

[..]

De regering is er om het volk te vertegenwoordigen, democratie, weet je nog? Als uit het referendum blijkt dat het volk geen grondwet wil, of in ieder geval niet deze grondwet, dan heeft de regering de wil van het volk maar te slikken.
Fout, daar is de Tweede Kamer voor.
pi_27261014
quote:
Op zondag 22 mei 2005 23:40 schreef Thundertje het volgende:

[..]

Fout, daar is de Tweede Kamer voor.
Nee. De regering wordt gekozen UIT de Tweede Kamer. En wordt dus geacht te regeren met instemming van het volk; de Tweede Kamer is er om dat te controleren.
  maandag 23 mei 2005 @ 08:39:55 #150
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_27264737
Ach, nu wordt dit ook weer aangegrepen om tegen te stemmen. Maar wisten jullie dat GB dreigt hun veto te gebruiken als ze meer moeten betalen? Datzelfde veto-recht dat wordt afgeschaft in de nieuwe grondwet en waar alle nee-stemmers zo huilerig over doen. Datzelfde veto-recht zorgt er dan nu voor dat GB die korting lekker kan houden. Dus stem je tegen de grondwet dan bevorder je alleen maar de positie van GB.

(weet niet of dit al eerder gemeld is maar heb ff geen tijd om het topic helemaal door te lezen)
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')