Vooral PvdA-ers. Die zouden hun moeder nog verkopen als ze daar stemmen mee kunnen winnen (Behalve Wouter Bos, die heeft zijn moeder al verkocht).quote:Op zondag 22 mei 2005 20:09 schreef Lemmeb het volgende:
Hier exact hetzelfde: als ik 'ruzie' krijg om politiek, is het altijd met zo'n lid van de Politiek-Correcte Gemeente, lees: een PvdA'er of GL'er dus. Dat klikt om de één of andere reden voor geen meter.
Waar men de 'tegen'-lobby er continu van beticht oneigenlijke, niet inhoudelijke argumenten te gebruiken, zie ik vooral de voorstanders zich bedienen van argumenten die niets met de inhoud van de grondwet te maken hebben, maar vooral met goedkope sentimenten.quote:Op zondag 22 mei 2005 20:15 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het doet me denken aan dat geintje met die stemcomputer waarbij je alleen op "Bush-Cheney" kunt drukken, met in dit geval alleen maar "voor". Ze hebben geprobeerd de tegenstemmer verdacht te maken, en vervolgens zijn ze begonnen met angstzaaierij. Dan is een terugslag m.i. te verwachten. Wat denkt zo'n Donner wel? Of zo'n Brinkhorst?
quote:Op zondag 22 mei 2005 20:20 schreef Tup het volgende:
[..]
Vooral PvdA-ers. Die zouden hun moeder nog verkopen als ze daar stemmen mee kunnen winnen (Behalve Wouter Bos, die heeft zijn moeder al verkocht).![]()
- De gekozen regering is er voor de burgers en hoort ons goed te informeren. Als zij dat niet doen, hebben ze een verborgen agenda.quote:Op zondag 22 mei 2005 18:54 schreef Thundertje het volgende:
[..]
[..]
Ja, stel je eens voor dat je zelf eens wat onderzoek zou moeten doen zeg.
[..]
Pure speculatie.
En al die jaren je bek moeten houden Wel in die stoeltjes hangen, maar niks kunnen zeggen. En dan wel veel en vooral lang moeten praten. Dat alles om niemand af te stoten.quote:Op zondag 22 mei 2005 20:28 schreef Lemmeb het volgende:![]()
Ergens heb ik wel respect voor de man. Denk aan al die uren die hij in de sportschool doorbrengt om dat 'lekkere kontje' te krijgen en te onderhouden! Denk aan al die heerlijkheden die hij moet laten staan om z'n onderkin te onderdrukken!
Zeg dat maar niet te hard, ik zie het wel gebeuren dat die Balkenkneus ook de heronderhandelingen verpest. Ik zie hem wel akkoord gaan met die 1 miljard extra voor Barossa en dan als "tegenprestatie" een extra eurocommisaris voor Nederland.quote:Op zondag 22 mei 2005 19:52 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik roep het in zo'n beetje elk topic over die EU Grondwet.
En zo voel ik het ook echt: het is mijn probleem niet, maar hun probleem. Betalen aan die bodemloze put doen we toch al, en we krijgen door die bureaucraten ook continu al nutteloze wetjes opgedrongen. Dus veel erger kan het echt niet worden.
Nouja, begrijp me niet verkeerd, het kan natuurlijk altijd nog wel vele malen erger worden. Alleen daar verandert die grondwet helemaal niks aanquote:Op zondag 22 mei 2005 20:40 schreef DaveM het volgende:
[..]
Zeg dat maar niet te hard, ik zie het wel gebeuren dat die Balkenkneus ook de heronderhandelingen verpest. Ik zie hem wel akkoord gaan met die 1 miljard extra voor Barossa en dan als "tegenprestatie" een extra eurocommisaris voor Nederland.
Jaja, onze Wouter, een ware Pontius Pilatus van de moderne tijd.quote:Op zondag 22 mei 2005 20:40 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En al die jaren je bek moeten houden Wel in die stoeltjes hangen, maar niks kunnen zeggen. En dan wel veel en vooral lang moeten praten. Dat alles om niemand af te stoten.
Als de Fransen ook een beetje meewerken, verdwijnt die hele grondwet over anderhalve week onder een steen, en wil niemand er meer wat over horen. Heronderhandelen zie ik niet zo snel gebeuren.quote:Op zondag 22 mei 2005 20:40 schreef DaveM het volgende:
Zeg dat maar niet te hard, ik zie het wel gebeuren dat die Balkenkneus ook de heronderhandelingen verpest. Ik zie hem wel akkoord gaan met die 1 miljard extra voor Barossa en dan als "tegenprestatie" een extra eurocommisaris voor Nederland.
wees niet bang:quote:Op zondag 22 mei 2005 20:52 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Als de Fransen ook een beetje meewerken, verdwijnt die hele grondwet over anderhalve week onder een steen, en wil niemand er meer wat over horen. Heronderhandelen zie ik niet zo snel gebeuren.
Maar niet getreurd zeggen de voorstanders, als de Grondwet niet bevalt kun je nog altijd uit de EU stappen.quote:Op zondag 22 mei 2005 20:46 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nouja, begrijp me niet verkeerd, het kan natuurlijk altijd nog wel vele malen erger worden. Alleen daar verandert die grondwet helemaal niks aan.
Sterker nog: ik heb eerder het idee dat het door het aannemen van die grondwet juist automatisch alleen maar erger wordt met de nutteloze regelgeving en verspilling van gemeenschapsgeld te Brussel (en Straatsburg).
Het is meer 'rijk geeft aan lui en corrupt'quote:Op zondag 22 mei 2005 21:22 schreef Tup het volgende:
rijk geeft aan arm
uitermate slecht kan ik je wel vertellenquote:Op zondag 22 mei 2005 21:22 schreef Tup het volgende:
In de kern vindt het kabinet het logisch dat het rijke NL meer betaalt dan het ontvangt. Hoe verhoudt deze inkomsnivellering (rijk geeft aan arm) zich eigenlijk met het liberale gedachtegoed. Niet, volgens mij.
Vandaar dat ik zo vaak het met mijn maatschappijleer leraar aan de stok heb; discussie-gewijs dan.quote:Op zondag 22 mei 2005 19:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik met SP'ers nooit ruzie krijg, het zijn de etnopolitici van de PvdA en GL die mij witheet krijgen.
kan je hem eruit lullenquote:Op zondag 22 mei 2005 21:32 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Vandaar dat ik zo vaak het met mijn maatschappijleer leraar aan de stok heb; discussie-gewijs dan.Ik heb het vaker met de gemiddelde 'PvdA/GL-stemmer' aan de stok dan met de gemiddelde persoon die 'rechts' stemt.
belastingen heffen natuurlijkquote:
Nóg een miljard. Ik vraag me af waar Barosso denkt dat wij ons geld vandaan halen. De meeste bomen gaan al kapot door rot en dergelijke, dus geldbomen zijn het niet. En geld regenen doet het ook niet; daar is de lucht té zuur voor... (Zure regen, m.a.w.)
75-25 % in mijn voordeel.quote:Op zondag 22 mei 2005 21:35 schreef McCarthy het volgende:
[..]
kan je hem eruit lullen
Anders moet je ons maar even inschakelen hoor, wij maken gehakt van hem
[..]
En wie gaat dat betalen? Zoete lieve Gerritje?quote:belastingen heffen natuurlijk
De realiteit is modaal betaalt Rosenmoeller.quote:
Net als Kok: Links lullen, rechts vullen.quote:Op zondag 22 mei 2005 22:30 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De realiteit is modaal betaalt Rosenmoeller.
De regering is er om te regeren. Niet om jou te voorzien van roze konijntjes en wat nog meer. Verborgen kan je hun agenda niet noemen. Zij willen die grondwet. Als jij dat nu nog steeds niet doorhebt heb je wel heel flinke oogkleppen opquote:Op zondag 22 mei 2005 20:28 schreef fjs het volgende:
[..]
- De gekozen regering is er voor de burgers en hoort ons goed te informeren. Als zij dat niet doen, hebben ze een verborgen agenda.
- Ja je kunt ook met oogkleppen oplopen.
De regering is er om het volk te vertegenwoordigen, democratie, weet je nog? Als uit het referendum blijkt dat het volk geen grondwet wil, of in ieder geval niet deze grondwet, dan heeft de regering de wil van het volk maar te slikken.quote:Op zondag 22 mei 2005 23:02 schreef Thundertje het volgende:
[..]
De regering is er om te regeren. Niet om jou te voorzien van roze konijntjes en wat nog meer. Verborgen kan je hun agenda niet noemen. Zij willen die grondwet. Als jij dat nu nog steeds niet doorhebt heb je wel heel flinke oogkleppen op
Fout, daar is de Tweede Kamer voor.quote:Op zondag 22 mei 2005 23:36 schreef Jalu het volgende:
[..]
De regering is er om het volk te vertegenwoordigen, democratie, weet je nog? Als uit het referendum blijkt dat het volk geen grondwet wil, of in ieder geval niet deze grondwet, dan heeft de regering de wil van het volk maar te slikken.
Nee. De regering wordt gekozen UIT de Tweede Kamer. En wordt dus geacht te regeren met instemming van het volk; de Tweede Kamer is er om dat te controleren.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |