Ik denk dat dit voornamelijk komt door de lading die je er zelf op legt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 09:01 schreef goddess-in-heaven het volgende:
na het lezen van dit topic was ik al bang dat ik 's nachts niet goed zou kunnen slapen. En heb ik gisteravond ook nog eens Godsend gekeken..
Het was geen rustig nacht
ik ben echt een schijterd. Al mijn hele leven geweest en relativeren lukt, voordat ik ga slapen. Maar als ik 's nachts wakker word dan ben ik bang, voel me niet op mijn gemak. En relativeren lukt dan niet.quote:Op donderdag 7 juli 2005 09:52 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik denk dat dit voornamelijk komt door de lading die je er zelf op legt.
Probeer dar door heen te breken. Relativeer de boel.
Uiteindelijk zal je er mee om leren gaan.
Net als dat je er over heen gekomen bent ( denk ik ?) om angst te hebben van de stapel kleding op je stoel.
Als je daar "monsters" in ziet vertel je toch ook tegen jezelf "tsja.. bekend fenomeen... het zijn kleren en als je het zeker wil weten... knal je de lamp aan",
Op dat soort ervaringen van heel veel mensen baseer ik mijn idee dat een onbewust onderontwikkeld deel van ons 'aansluit' op een 'ander' soort wereld.quote:Op donderdag 7 juli 2005 09:52 schreef goddess-in-heaven het volgende:
de hele tijd denken dat ik iets hoor of voel. heb dicht tegen vriendlief aangelegen. En de hele nacht mijn ogen dicht gehad, bang om iets te zien.
In de menselijke oorsprong hadden we die vermogens wel degelijk. Alleen zijn die vervangen door allerlei meetbare aparatuur. Is een kwestie van gewenning. Op die manier wordt het een en ander wel weggeevolueerd.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:34 schreef Integrity het volgende:
Iteejer ik vind www.wingmakers.com wel wat voor je. Je vergeet eventjes iets heel belangrijks. Je geeft geen antwoord op de vraag waarom wij in deze dominante realiteit waarnemen met 5 zintuigen (6e zintuig vind ik geen discussie, is te abstract. Voor de Tsunamieolifanten was dit zintuig hun voeten die seismografisch gevoelig zijn en voor dolfijnen zijn dit trillingen die zij voelen ivm hun sonarvisie oftwel dieren nemen anders waar).
Wij zijn hier in deze realiteit met ons lichaam om deze te gebruiken, daar kun je niet vanaf stappen. Immers.. als wij meer zouden moeten zijn (als mens-God) dan zouden wij die gave reeds vanaf het begin hebben gehad, mocht het zich ontwikkelen.. dan is het iets dat op je afkomt en niet iets dat je kunt afdwingen. Niemand heeft ooit de verlichting meegemaakt, waarover vaak wordt gesproken.
Geesten horen niet in onze realiteit, hoewel ik geen verklaring heb voor de reden waarom mensen toch verschijningen melden. Ik denk dat je als mens gewoon als mens moet leven en niet open moet staan voor geesten.
We hebben ook geen zintuig voor radio-activiteit. Dus volgens jou zou radio-activiteit daarom niet tot onze realiteit behoren?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:34 schreef Integrity het volgende:
Iteejer ik vind www.wingmakers.com wel wat voor je. Je vergeet eventjes iets heel belangrijks. Je geeft geen antwoord op de vraag waarom wij in deze dominante realiteit waarnemen met 5 zintuigen (6e zintuig vind ik geen discussie, is te abstract. Voor de Tsunamieolifanten was dit zintuig hun voeten die seismografisch gevoelig zijn en voor dolfijnen zijn dit trillingen die zij voelen ivm hun sonarvisie oftwel dieren nemen anders waar).
Wij zijn hier in deze realiteit met ons lichaam om deze te gebruiken, daar kun je niet vanaf stappen. Immers.. als wij meer zouden moeten zijn (als mens-God) dan zouden wij die gave reeds vanaf het begin hebben gehad, mocht het zich ontwikkelen.. dan is het iets dat op je afkomt en niet iets dat je kunt afdwingen. Niemand heeft ooit de verlichting meegemaakt, waarover vaak wordt gesproken.
Geesten horen niet in onze realiteit, hoewel ik geen verklaring heb voor de reden waarom mensen toch verschijningen melden. Ik denk dat je als mens gewoon als mens moet leven en niet open moet staan voor geesten.
Jij hebt niet begrepen wat ik bedoelde, beetje jammer. Je gaat ook niet in op de rest van wat ik zeg. Zou je mijn reactie nog een keer willen lezen? (als je dat niet wilt, dan houdt het op natuurlijk). Jouw reactie heeft 100 % geen verband met mijn reactie, het slaat kant noch wal.quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:04 schreef iteejer het volgende:
[..]
We hebben ook geen zintuig voor radio-activiteit. Dus volgens jou zou radio-activiteit daarom niet tot onze realiteit behoren?
Ga ze is in Hiroshima uitleggen dat al die misgeboorten ingebeeld zijn dan..
Je vindt dat we ons moeten beperken tot onze 5 zintuigen. Hetgeen betekent dat we ons zouden moeten beperken tot de materiele wereld.quote:Op donderdag 7 juli 2005 13:03 schreef Integrity het volgende:
Jij hebt niet begrepen wat ik bedoelde, beetje jammer. Je gaat ook niet in op de rest van wat ik zeg. Zou je mijn reactie nog een keer willen lezen? (als je dat niet wilt, dan houdt het op natuurlijk). Jouw reactie heeft 100 % geen verband met mijn reactie, het slaat kant noch wal.
Dus ook niet voor al die heilige engeltjes?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:34 schreef Integrity het volgende:
Sorry als mijn opmerking je beledigt heeft, dat is zeer zeker niet mijn bedoeling geweest. Ik heb echt wel respect voor andermans mening en geloof.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:41 schreef Integrity het volgende:
Nee, gewoon meer respect voor andermans mening. Ik participeer niet meer in deze discussie als reactie op vampira
Ik vond de manier waarop je zelf je stellingname verwoordde nogal geagiteerd, maar ok, ieder zijn stijl. En nu zeg je zoiets - wie mag jij dan wel niet zijn, dat je anderen zomaar even in de hoek meent te kunnen zetten, en dat het niet meer participeren kennelijk als schokkend feit ervaren zou moeten worden?quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:41 schreef Integrity het volgende:
Nee, gewoon meer respect voor andermans mening. Ik participeer niet meer in deze discussie als reactie op vampira
Ik ben een persoon die (helaas soms) erg kwetsbaar is en daar heel bewust mee bezig is. Wanneer ik een stelling inneem, kun je natuurlijk niet invullen dat ik geirriteerd ben zonder het me te vragen. Ik neem mezelf op zo'n moment in bescherming en ik verwacht normaal gesproken ook geen vragen daarover en beschouw het als mijn probleem. Maar wel met alle respect. Wellicht trek ik het teveel naar mezelf persoonlijk, ik probeer dat niet te doen. Ik begrijp jouw standpunt hierin.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:13 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ik vond de manier waarop je zelf je stellingname verwoordde nogal geagiteerd, maar ok, ieder zijn stijl. En nu zeg je zoiets - wie mag jij dan wel niet zijn, dat je anderen zomaar even in de hoek meent te kunnen zetten, en dat het niet meer participeren kennelijk als schokkend feit ervaren zou moeten worden?
ik van jouw avatarquote:Op maandag 26 juni 2006 15:39 schreef Bange-Frans het volgende:
Bij het lezen van dit verhaal kreeg ik echt de fucked up stuipen....
Iemand die zegt wat hij denkt en voelt en open staat voor wat een ander daarop te zeggen heeft. Zie je zoiets als een gesloten punt dan?quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:13 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ik vond de manier waarop je zelf je stellingname verwoordde nogal geagiteerd, maar ok, ieder zijn stijl. En nu zeg je zoiets - wie mag jij dan wel niet zijn, dat je anderen zomaar even in de hoek meent te kunnen zetten, en dat het niet meer participeren kennelijk als schokkend feit ervaren zou moeten worden?
Zo heb ik ook een keer gehad dat ik wakker werd, en het hele plafond krioelde van de insecten. Het was echt zo. Ik met mijn hoofd geschud, en toen waren ze weg. Ik heb zelfs nog onder de dekens en onder mijn kussen gekeken of er niet nog van die insecten onder lagen...quote:Op zondag 2 juli 2006 13:02 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik weet niet of ik al gereageerd heb hier in het topic, heb dus ook geen zin om alles na te lezen dus ik reageer nog een keer.
Ik heb ooit een verschijning gezien die verdacht veel op Toon Hermans leek. Een witte verschijning met een duidelijk gezicht. Moet wel vermelden dat ik net uit een droom ontwaakte maar ik was dus wel wakker en ik weet van mezelf of ik wakker ben of niet.
Ouders zeggen dat ik aan het dromen was, die geloven het niet meteen. Maar zelf weet ik verdomde goed of ik droom of wakker ben.
Die verschijning bleef gewoon een paar seconden naast het bed staan zweven, maar echt zweven was het niet, hij bleef stil staan ook. Het had iets weg van een wolk, een wolk met een gezicht en lichaam. Een schim ook wel. Maar wel met duidelijke kenmerken. Een duidelijk gezicht dus. En of het Toon Hermans was of niet dat weet ik niet. Hij leek erop in eerste instantie. Foto niet kunnen maken, volgens mij zou zoiets best op camera vast gelegd kunnen worden, maar dan moet je maar net een camera bij de hand hebben. En voordat je de camera heb aanstaan is het al voorbij.
kreeg meteen een rilling over mijn rug toen ik het verschijnsel zag, ik krijg vaker rillingen over de rug bij bepaalde verschijnselen.
Maar bang zijn ervoorIk vind het juist interessant
Ik weet dat ze je niets kunnen doen dus, dus waarom zou je bang zijn ervoor
Denk ook dat je zoiets kunt oproepen als je je open gaat stellen ervoor, als je meer bezig gaat zijn ermee. Maar dat doe ik niet. Kost teveel moeite en inspanning, moet vanzelf gaan ook. Een spontaan moment moet het denk ik zijn, ga je ook maar 1procent bezig zijn met inspanning, dan zie je zoiets niet. Volgens mij zie je zoiets in ontspanning eerder. Dat je in ontspanning meer vatbaar bent voor een verschijning ook. Of als je even ver van de wereld bent, bij moeheid bijvoorbeeld of tijdens het ontwaken van slaap.
Toevallig net met mijn broer erover gehadquote:Op zondag 2 juli 2006 13:13 schreef djenneke het volgende:
[..]
Zo heb ik ook een keer gehad dat ik wakker werd, en het hele plafond krioelde van de insecten. Het was echt zo. Ik met mijn hoofd geschud, en toen waren ze weg. Ik heb zelfs nog onder de dekens en onder mijn kussen gekeken of er niet nog van die insecten onder lagen...![]()
Dat noemen we dus lucide dromen (dacht ik tenminste) en dat is dus niet echt, ook al lijkt het echt ontzettend echt.
Maar misschien kwam Toon Hermans jou echt opzoeken...![]()
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |