abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39252205
lol
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen geluk, houdt je iemand anders verantwoordelijk voor jouw eigen geluk........................Dan ben je tijd aan het verliezen!
pi_39256102
Ik krijg inderdaad ook de stuipen op het lijf van dit soort verhalen. Maar eveneens ben ik gewoon te nieuwschierig en kan ik het nooit laten om dit soort verhalen te lezen.

Zelf heb ik het (gelukkig) nooit meegemaakt, en ik hou mn hart vast dat dit maar nooit zal gebeuren ook. Je schrikt je toch zeker helemaal de tyfus als je ineens iemand in je kamer ziet staan. Of dat je ineens een fucking hand op je voorhoofd voelt.. brrrrr

Mijn moeder heeft heel lang geleden eens een keer gezegd dat ze wel dingen had gezien in haar slaapkamer. Maar dit is zo lang geleden dat ik niet precies meer kan zeggen wat ze dan had gezien, en ik ga het haar niet vragen ook. Het idee dat dat in hetzelfde huis is gebeurd als waar ik ook slaap jaagt me de stuipen op het lijft.

Het enige wat ik wel een keer heb meegemaakt is dat ik op m'n bed lag te computeren. En in mijn deur heb ik een raam zitten. Dat raam is niet een normaal raam, maar er zitten een soort bobbeltjes in, waardoor je wel vaag kan zien wat er aan de andere kant zit, maar niet precies. Ik zag dus door dat raam, om een uurtej of 11 savonds, een schaduw staan, die door het raam naar mij leek te kijken. Toen ik er naar keek bleef het nog een seconde of 2 staan, en liep daarna weg. M'n ouders bleken dus allebei beneden te zitten... aardig freaky .. Echt zo'n donkere enge schaduw was het die naar me zat te kijken ..
pi_39262974
als je bang bent, beeld je je ook dingen in
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen geluk, houdt je iemand anders verantwoordelijk voor jouw eigen geluk........................Dan ben je tijd aan het verliezen!
pi_39263035
ik heb er geen ervaring mee maar ik denk wel dat dat kan, denk niet dat het inbeelding was
pi_39264089
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 17:13 schreef iteejer het volgende:

[..]

Ik vond de manier waarop je zelf je stellingname verwoordde nogal geagiteerd, maar ok, ieder zijn stijl. En nu zeg je zoiets - wie mag jij dan wel niet zijn, dat je anderen zomaar even in de hoek meent te kunnen zetten, en dat het niet meer participeren kennelijk als schokkend feit ervaren zou moeten worden?
Iemand die zegt wat hij denkt en voelt en open staat voor wat een ander daarop te zeggen heeft. Zie je zoiets als een gesloten punt dan?
pi_39438957
Ik maak dit geregeld mee, in onze familie (van Oosterse oorsprong) is dit een heel normaal verschijnsel. Niet alleen familieleden zijn vaak voelbaar (soms ook zichtbaar) aanwezig, maar ook vreemden.

In mijn huidige appartement heb ik er een beetje last van. Soms hoor ik in een hoek van de woonkamer iemand ademen. Soms sta ik 's avonds op de badkamer en zie ik een schim op de gang, via de badkamerspiegel. Wat mij erg helpt is hardop "Dit wil ik niet" of "Ga weg, ik vind het niet prettig" te zeggen. Ik klink een beetje suf, misschien verbeeld ik me ook een hoop, maar voor de mensen die er huiverig voor zijn is dit wellicht een tip.

Overigens had ik laatst iets echt heel akeligs: toen ik 's avonds de badkamer op liep en mijn hand richting touwtje voor het licht bewoog, zag ik een (mijn eigen?) silhouet in een fractie van een seconde in de spiegel, maar dan in een soort negatief beeld. Een spierwit oppervlak, duidelijk de bovenkant van een romp, dus zoals een mens doorgaans zichtbaar zou zijn vanuit die hoek, en omdat ik meteen daarna het licht aanmaakte was het ook weer zo weg.
Daarna heb ik wel nog een tijdje de kriebels gehad van die eerste blik op mijn eigen horrified gezichtsuitdrukking, zo in het volle licht in de spiegel.
Streef ernaar je graf te bestormen met chocola in je ene en een glas wijn in je andere hand, een totaal opgebruikt lijf, helemaal versleten en gillend: "Whoa, wat een trip! Heb het heerlijk gehad!"
  zondag 2 juli 2006 @ 01:49:25 #175
78228 zhe-devilll
Geniaal...
pi_39440305
ik zie ze zelf niet gelukkig maar ken wel mensen die ze dus echt kunnen zien
lijkt me erg scary
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 2 juli 2006 @ 13:02:58 #176
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39446815
Ik weet niet of ik al gereageerd heb hier in het topic, heb dus ook geen zin om alles na te lezen dus ik reageer nog een keer.

Ik heb ooit een verschijning gezien die verdacht veel op Toon Hermans leek. Een witte verschijning met een duidelijk gezicht. Moet wel vermelden dat ik net uit een droom ontwaakte maar ik was dus wel wakker en ik weet van mezelf of ik wakker ben of niet.

Ouders zeggen dat ik aan het dromen was, die geloven het niet meteen. Maar zelf weet ik verdomde goed of ik droom of wakker ben.

Die verschijning bleef gewoon een paar seconden naast het bed staan zweven, maar echt zweven was het niet, hij bleef stil staan ook. Het had iets weg van een wolk, een wolk met een gezicht en lichaam. Een schim ook wel. Maar wel met duidelijke kenmerken. Een duidelijk gezicht dus. En of het Toon Hermans was of niet dat weet ik niet. Hij leek erop in eerste instantie. Foto niet kunnen maken, volgens mij zou zoiets best op camera vast gelegd kunnen worden, maar dan moet je maar net een camera bij de hand hebben. En voordat je de camera heb aanstaan is het al voorbij.

kreeg meteen een rilling over mijn rug toen ik het verschijnsel zag, ik krijg vaker rillingen over de rug bij bepaalde verschijnselen.

Maar bang zijn ervoor Ik vind het juist interessant

Ik weet dat ze je niets kunnen doen dus, dus waarom zou je bang zijn ervoor

Denk ook dat je zoiets kunt oproepen als je je open gaat stellen ervoor, als je meer bezig gaat zijn ermee. Maar dat doe ik niet. Kost teveel moeite en inspanning, moet vanzelf gaan ook. Een spontaan moment moet het denk ik zijn, ga je ook maar 1procent bezig zijn met inspanning, dan zie je zoiets niet. Volgens mij zie je zoiets in ontspanning eerder. Dat je in ontspanning meer vatbaar bent voor een verschijning ook. Of als je even ver van de wereld bent, bij moeheid bijvoorbeeld of tijdens het ontwaken van slaap.

[ Bericht 5% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 02-07-2006 13:08:26 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_39447070
quote:
Op zondag 2 juli 2006 13:02 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik weet niet of ik al gereageerd heb hier in het topic, heb dus ook geen zin om alles na te lezen dus ik reageer nog een keer.

Ik heb ooit een verschijning gezien die verdacht veel op Toon Hermans leek. Een witte verschijning met een duidelijk gezicht. Moet wel vermelden dat ik net uit een droom ontwaakte maar ik was dus wel wakker en ik weet van mezelf of ik wakker ben of niet.

Ouders zeggen dat ik aan het dromen was, die geloven het niet meteen. Maar zelf weet ik verdomde goed of ik droom of wakker ben.

Die verschijning bleef gewoon een paar seconden naast het bed staan zweven, maar echt zweven was het niet, hij bleef stil staan ook. Het had iets weg van een wolk, een wolk met een gezicht en lichaam. Een schim ook wel. Maar wel met duidelijke kenmerken. Een duidelijk gezicht dus. En of het Toon Hermans was of niet dat weet ik niet. Hij leek erop in eerste instantie. Foto niet kunnen maken, volgens mij zou zoiets best op camera vast gelegd kunnen worden, maar dan moet je maar net een camera bij de hand hebben. En voordat je de camera heb aanstaan is het al voorbij.

kreeg meteen een rilling over mijn rug toen ik het verschijnsel zag, ik krijg vaker rillingen over de rug bij bepaalde verschijnselen.

Maar bang zijn ervoor Ik vind het juist interessant

Ik weet dat ze je niets kunnen doen dus, dus waarom zou je bang zijn ervoor

Denk ook dat je zoiets kunt oproepen als je je open gaat stellen ervoor, als je meer bezig gaat zijn ermee. Maar dat doe ik niet. Kost teveel moeite en inspanning, moet vanzelf gaan ook. Een spontaan moment moet het denk ik zijn, ga je ook maar 1procent bezig zijn met inspanning, dan zie je zoiets niet. Volgens mij zie je zoiets in ontspanning eerder. Dat je in ontspanning meer vatbaar bent voor een verschijning ook. Of als je even ver van de wereld bent, bij moeheid bijvoorbeeld of tijdens het ontwaken van slaap.
Zo heb ik ook een keer gehad dat ik wakker werd, en het hele plafond krioelde van de insecten. Het was echt zo. Ik met mijn hoofd geschud, en toen waren ze weg. Ik heb zelfs nog onder de dekens en onder mijn kussen gekeken of er niet nog van die insecten onder lagen...

Dat noemen we dus lucide dromen (dacht ik tenminste) en dat is dus niet echt, ook al lijkt het echt ontzettend echt.

Maar misschien kwam Toon Hermans jou echt opzoeken...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zondag 2 juli 2006 @ 13:22:36 #178
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39447296
quote:
Op zondag 2 juli 2006 13:13 schreef djenneke het volgende:

[..]

Zo heb ik ook een keer gehad dat ik wakker werd, en het hele plafond krioelde van de insecten. Het was echt zo. Ik met mijn hoofd geschud, en toen waren ze weg. Ik heb zelfs nog onder de dekens en onder mijn kussen gekeken of er niet nog van die insecten onder lagen...

Dat noemen we dus lucide dromen (dacht ik tenminste) en dat is dus niet echt, ook al lijkt het echt ontzettend echt.

Maar misschien kwam Toon Hermans jou echt opzoeken...
Toevallig net met mijn broer erover gehad

Die zei dat hij wakker wordt uit een droom en dat het beeld van de droom nog in de werkelijkheid zit 10 seconden geleden zei hij dat nog Toevallig. Hij komt net terug van het bowlen en had het over dromen.

Maar die verschijning, misschien kunnen geesten ook in de droomwereld verkeren. Dat ze in de droomwereld gewoon verscholen zitten, en als je dan wakker wordt dan zie je ze echt even in de realiteit. Net die overgang van waken en slapen.

Over jou insecten, ik heb dat met beelden uit de droom. Zoals vannacht over Miami zonder stroom en dat zwem-paradijs. Die wereld lijkt echt te zijn. Huizen gezien die compleet anders zijn dan in de realiteit. En dan is het gewoon alsof het echt is

Alsof de droomwereld echt bestaat. Alsof het een wereld is als de realiteit ongeveer.

Daarom wil ik beter leren dromen, zodat ik 's nachts gewoon een 2e leven heb tijdens de slaap.

Proeven in dromen geloof ik dus ook in. Dat je echt cola of 7-up kunt drinken en dan echt de smaak proeft. Dat je misschien zelfs nog beter kunt proeven in een droom dan in het echt.

Maar dat gaat offtopic een beetje

Maar hij leek dus op Toon Hermans jah. Geen depressief gezicht had de verschijning. Ook geen angstig overkomen. Gewoon een overkomen van. "Ik heb een 2e leven en dat leven bevalt me wel als geest".

Sowieso lijkt het met sterk dat Toon Hermans depressief gaat zijn in een volgend leven. Die man was zo vrolijk en positief als maar zijn kan in zijn shows.

Maar wie weet wat het was. Kan ook iemand zijn geweest die op hem lijkt.

Ooit zag ik ook een blauwe verschijning. Ergens in de verte zag ik een blauw wezen. Maar dat kunnen visioenen zijn wellicht. Een verschijning en een visioen is toch compleet anders of niet?
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')