De reden van het algehele vliegverbod ligt niet aan de afzonderlijke incidenten, maar aan de (lange) reeks van incidenten waar Onur Air bij betrokken is geweest: van lekke banden, kapotte remmen tot uren- en dagenlange vertragingen, inhuur van oude en versleten Lockheed Tristars, stewardessen die geen engels spreken/niet op hun taak zijn berekend etc.quote:Op maandag 23 mei 2005 13:51 schreef Gert het volgende:
Vliegverbod Onur Air buiten proporties
Zo, dat is dan snel! Als ik een glazen bol zou hebben, had ik vast de heren inspecteurs daar kunnen zien: Mooi praatje, een paar dure diners, avondjes stappen met mooie buikdanseressen... Allemaal op de creditcard van meneer Onur Air uiteraard...quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:07 schreef Clicks_nl het volgende:
Eind vorige week bekeken Nederlandse inspecteurs de situatie bij Onur Air en bij de luchtvaartautoriteiten in Turkije. Daardoor groeide volgens de IVW het vertrouwen in het bedrijf. Er bleek een basis te zijn voor het veilig hervatten van de vluchten op Nederland.
Bovendien heeft Turkije een stappenplan opgesteld om het onderhoud en de verdeling van het gewicht aan boord van de vliegtuigen te verbeteren. Daar zaten volgens de IVW "goede elementen" in. De inspectiedienst heeft dinsdag dit plan nog eens goed doorgenomen.
inderdaad, ze mogen definitief weerquote:IVW toch akkoord met Turkse plannen: Onur Air mag weer landen
24-05-2005
DRIEBERGEN – Waar in het begin van de avond een toezegging van het IVW aan de Turkse maatschappij Onur Air nog voorbarig werd genoemd is men vanavond om 20.00 uur toch tot overeenstemming gekomen en vliegt de eerste machine waarschijnlijk zaterdag aanstaande weer in het Nederlandse luchtruim. Hiermee is een voorlopige eindig te komen aan het touwtrekken. Ook de andere landen waar Onur Air tijdelijk niet meer welkom was hebben hun landingsverbod ingetrokken.
Ik vind het ook tamelijk snel, maar de enige manier voor Onur Air om te laten zien dat ze serieus hun leven hebben gebeterd is door het in de praktijk te laten zien (met verscherpte controles door het IVW).quote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:38 schreef Broddelaar het volgende:
[..]
Zo, dat is dan snel! Als ik een glazen bol zou hebben, had ik vast de heren inspecteurs daar kunnen zien: Mooi praatje, een paar dure diners, avondjes stappen met mooie buikdanseressen... Allemaal op de creditcard van meneer Onur Air uiteraard...
Hoe kunnen ze na zo'n korte tijd op dat besluit terug komen? Volgens mij is er niet eens tijd genomen de vliegtuigen eventjes grondig te inspecteren en inzicht te krijgen in wat er daar nou eigenlijk aan de hand is...
Lijkt erop dat die gasten van het IVW zich gewoon hebben laten omlullen...
Lijkt me tamelijk kansloos. Als je vindt dat alles prima is geregeld, stel je ook geen verbeterplan op. Ze hadden beter kunnen zeggen "hoezo verbeterplan?' bij ons is alles prima geregeld.quote:Advocaat: Onur Air dient definitief schadeclaim in
SCHIPHOL - De Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air voegt daad bij woord en dient " definitief" een schadeclaim in bij de luchtvaartinspecties van vier Europese landen, waaronder Nederland. Dat heeft advocaat F. Vreede woensdag gezegd.
Onur Air kreeg medio mei een vliegverbod opgelegd in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Zwiterland. Aanleiding waren de vele mankementen aan de vliegtuigen van de maatschappij. Twee weken later was Onur Air echter weer welkom in de landen, omdat er een verbeterplan was ingediend.
De Turkse vervoerder heeft zich altijd verzet tegen de vliegverboden. De vliegtuigen zijn veilig en er was geen reden om ze aan de grond te houden, aldus het bedrijf. Onur Air heeft lange tijd gedreigd met een schadeclaim. Onlangs hebben de advocaten besloten deze daadwerkelijk in te dienen.
De directe schade bedraagt volgens Vreede 30 miljoen euro. "Daar komt nog wel reputatieschade bovenop", voegde hij daaraan toe. In Nederland kan de Inspectie Verkeer en Waterstaat een claim van 15 tot 20 miljoen euro tegemoet zien.
Vreede heeft al een bezwaarschrift bij de Nederlandse inspectiedienst ingediend. Aanstaande woensdag vindt daarover een hoorzitting plaats op het hoofdkantoor van de inspectie in Hoofddorp.
bron
bronquote:Weer zorg over Onur Air
HOOFDDORP - Het gaat opnieuw bergafwaarts met de Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air. De laatste tijd heeft de Inspectie Verkeer en Waterstaat een aantal ernstige incidenten geconstateerd. "Er is weer zorg", zei IVW-directeur H. Neppérus woensdag.
De IVW legde Onur Air 12 mei een vliegverbod op wegens de vele mankementen aan de vliegtuigen. Ook in Frankrijk, Zwitserland en Duitsland was de vervoerder niet meer welkom. Twee weken later werden de vier verboden weer ingetrokken, omdat Onur Air had beloofd zijn leven te beteren.
Lekkende olieleiding
"Het ging de eerste tijd goed." Er waren weinig aanmerkingen, verklaarde Neppérus. Maar afgelopen week kan Onur Air volgens haar de stijgende lijn niet vasthouden. Er werd bijvoorbeeld een lekkende olieleiding aangetroffen bij een van de vliegtuigen. Op het vliegveld van Rotterdam wilde een piloot van de luchtvaartmaatschappij een bepaald deel van de start- en landingsbaan gebruiken, hoewel dat niet was toegestaan.
Er zijn verder geruchten over een noodlanding in Istanbul van een vliegtuig dat op weg was van Ankara naar Amsterdam. De IVW is gebeld door verontruste familieleden van passagiers, aldus Neppérus. De inspectiedienst probeert te achterhalen wat er is gebeurd.
De IVW heeft contact opgenomen met de Turkse autoriteiten om over de problemen bij Onur Air te overleggen. Ook praat de toezichthouder met de ons omringende landen over de incidenten. "We willen weten of het incidenteel of structureel is."
Schadeclaim
Onur Air heeft het in mei opgelegde vliegverbod altijd bestreden. Er was volgens de maatschappij niets ernstigs aan de hand met de vliegtuigen. Het bedrijf wil in de vier betrokken landen een schadeclaim indienen van in ieder geval 30 miljoen euro. De IVW zou daarvan zeker 15 tot 20 miljoen euro moeten betalen, vindt Onur Air.
Advocaat F. Vreede van de vervoerder heeft bij de inspectie een bezwaarschrift tegen het vliegverbod ingediend. Een commissie, die onder meer bestond uit mensen van het ministerie van Verkeer en Waterstaat, heeft dit echter zoals verwacht verworpen. "Gezien de aard van de incidenten was het vliegverbod gerechtvaardigd", lichtte Neppérus toe.
Beetje veel kleine incidenten kennelijk.quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:04 schreef Carineke het volgende:
Het zou inderdaad te maken hebben met een opeenvolging van kleine incidenten
Ben je altijd zo verschrikkelijk naief?quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:04 schreef Carineke het volgende:
Wij vertrekken zaterdag ook naar Antalya met Onur Air. Wij waren ook eerst redelijk ongerust ivm die luchtvaartmaatschappij. Wij zijn diezelfde week nog naar het reisbureau in Etten-Leur gereden, en sindsdien ben ik redelijk gerustgesteld. Het zou inderdaad te maken hebben met een opeenvolging van kleine incidenten alsook vertragingen. (Een vogel in de motor heeft KLM ook wel eens). Met Onur Air zouden er nog NOOIT slachtoffers zijn gevallen, noch gewonden. Waarom dan die media-aandacht. Tja, geen idee, Onur Air zou in de kaarten spelen van de "betere" maatschappijen zoals Transavia en Martinair. Ik heb zelfs fotos te zien gekregen van een Transavia toestel die een tijdje geleden nog met zijn neus op de grond stond. Waarom staat dat dan niet in de media ?
En daarbij, nu Onur Air zo in de media staat, worden ze dubbel gecontroleerd, van het kleinste mankementje zal die niet opstijgen.
(nu hoop ik geen negatieve reacties te krijgen, anders word ik weer bang![]()
)
Dan zeg ik maar niks.quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:04 schreef Carineke het volgende:
(nu hoop ik geen negatieve reacties te krijgen, anders word ik weer bang![]()
)
Weinig verschil met een charter van Martinair of Transavia, waar ik allebei vorig jaar nog mee gevlogen heb...quote:
Niet onaardig.quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:19 schreef i-spy24 het volgende:
[afbeelding]
de Onur Air stewardessen in actie
Er mogen 8 mankementjes aan het vliegtuig zijn en dan nog mag het gewoon de lucht in. Pas bij 9 blijft vliegtuig aan de grond. Dit is tenminste bij KLM zo, kan me niet voorstellen dat chartervluchten hier strengere regels voor hebben.quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:04 schreef Carineke het volgende:
En daarbij, nu Onur Air zo in de media staat, worden ze dubbel gecontroleerd, van het kleinste mankementje zal die niet opstijgen.
(nu hoop ik geen negatieve reacties te krijgen, anders word ik weer bang![]()
)
juist die jaquote:
KLM!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:26 schreef insanergy het volgende:
Onur Air, gerenommeerde organisatie![]()
Vliegtuig Onur Air beschadigd bij landing
Vliegtuig Onur Air glijdt van landingsbaan
Vliegtuig Onur Air lekt kerosine
Fijne vakantie![]()
toch zal ik nooit in een vliegtuig van ze stappen...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:29 schreef mrcool het volgende:
Als het echt zo onveilig was dan stonden ze wel op de zwarte lijst!
En waarom niet? Meen niet dat er ooit slachtoffers gevallen zijn bij Onur Air. Dat is dus wel anders dan bij onze eigen KLM.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:32 schreef David Letterman het volgende:
[..]
toch zal ik nooit in een vliegtuig van ze stappen...
Dat doe je toch altijd? Daarom snap ik ook niet dat er zo moeilijk over gedaan moet worden. Het is gewoon een maatschappij die in een slecht daglicht is komen te staan door enkele incidenten.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:35 schreef SvenM het volgende:
Ja lekker boeiend, stap gewoon in dat vliegtuig en hoop dat je aankomt
teveel incidenten, maar gelukkig zonder slachtoffers...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:34 schreef mrcool het volgende:
[..]
En waarom niet? Meen niet dat er ooit slachtoffers gevallen zijn bij Onur Air.
Hier ook geen problemen. Alleen dat drinken zoveel als je wilt herken ik niet.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:26 schreef mrcool het volgende:
Je gaat zeker op vakantie naar Turkije? Ik heb zelf 4x met Onur gevlogen en moet zeggen dat ik het echt niet slecht heb gehad ofzo. Je krijgt eten aan boord en je kan zoveel drinken als je wilt, behalve alcohol dan. Ik zou me dus niet al te veel zorgen maken als ik jou was. Als het een onveilige maatschappij zou zijn dan zouden ze niet in Nederland mogen landen of opstijgen...
Je kan gewoon aan een stewardess drinken vragen en je hoeft er niet voor te betalen...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:41 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Alleen dat drinken zoveel als je wilt herken ik niet.
Eten in een vliegtuig is nooit lekker, ook niet bij Onur Air!quote:
overwegend mee eens, maar ik heb wel eens een goede en zeer lekkere maaltijd gehad in een vliegtuig...dus het kan wel...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:45 schreef mrcool het volgende:
[..]
Eten in een vliegtuig is nooit lekker
Maatschappij?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:50 schreef David Letterman het volgende:
[..]
maar ik heb wel eens een goede en zeer lekkere maaltijd gehad in een vliegtuig...dus het kan wel...
Een tv heb je bijna nooit op die korte vluchten(ik nog nooit gehad in ieder geval, alleen op langere trajecten). Vaak zijn dit ook kleinere vliegtuigen dus ook minder beenruimte ja. Hier moet je Onur Air niet op afzijken, en inderdaad wel voor weinig willen vliegen maar zeiken omdat het er 'goedkoop' uit ziet. Ik ben nog nooit met ze geweest maar zou er geen moeite mee hebben, ik hoor van mensen die er wel mee gevlogen hebben alleen maar goede dingen over(zal inderdaad ook te maken hebben met de controle waar ze onder staan, zoals eerder in het topic verteld).quote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:07 schreef Mr_Ban het volgende:
Ik ben precies een jaar terug met Onur Air van en naar Turkije gevlogen en ik kan je zeggen: MINDERRRRRR
We beginnen met het interieur: in mekaar gekotste rommel; geen beenruimte, geen tv of wat dan ook, rammelende lampies en veiligheidsstuff, turkse veiligheidsinstructies
Voedsel/stewarding: weer troepie; je krijgt vreten wat je nog niet aan een zwerver zou voeren, de lelijkste stewardessen en bijna asociale bediening/hulp
Landing; allebei de keren met een smak neergekomen, volgens mij nog een keer gestuiterd en bij terugkomst een aardig eind te ver uit moeten rijden... moesten omdraaien om bij de juiste exit uit te komen
Verder top![]()
Edit: ben wel nog heel blijkbaar, dus zal wel goed komen verder...
Het is een goede maatschappij hoor. De maatschappij heeft in het verleden wel eens een keer in het nieuws gestaan......maar als alle incidenten van andere maatschappijen ook genoemd moeten worden in de krant kunnen ze beter een aparte krant maken.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:07 schreef LENUS het volgende:
Vraag: hoe vliegt onor air hedendagen? Is het nog te vertrouwen of is het gewoon brak?
en toch ken ik geen één andere vliegtuigmaatschappij die zo vaak negatief in 't nieuws is gekomen.. er is áltijd wel iets met die vliegtuigen van hun.quote:Op zondag 30 juli 2006 15:07 schreef Toeps het volgende:
Wat me altijd opvalt is dat iedereen hier denkt vliegtuigdeskundige te zijn. Te weten wat veilig is en wat niet. Als ze iets plakken met ducttape, dan zal dat wel mogen hè? Anders zouden ze het niet doen. Ik heb ook een keer in een vliegtuig gezeten waar een bagagerek met ducttape vast zat, omdat deze anders steeds open ging. Klepje stuk, en zo. Maar goed, ze zullen echt wel weten wat ze doen.
Het feit dat ze zoveel in het nieuws kwamen, is omdat het een paar keer achter elkaar gebeurd.quote:Op zondag 30 juli 2006 20:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
en toch ken ik geen één andere vliegtuigmaatschappij die zo vaak negatief in 't nieuws is gekomen.. er is áltijd wel iets met die vliegtuigen van hun.
nee, dan betaal ik toch liever wat meer voor een fatsoenlijk vliegtuig
Ik ben ooit een keer met Sjonnie tours op vakantie geweest, daar kan je het wel een beetje mee vergelijken!!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:07 schreef LENUS het volgende:
Ik kreeg vandaag mijn vliegtickets binnen, en wat bleek: ONOR AIR. Dat hadden ze van te voren niet gemeld. In de advertentie stond: u zal vliegen met Transavia of een andere gerenommeerde organisatie.
Vraag: hoe vliegt onor air hedendagen? Is het nog te vertrouwen of is het gewoon brak?
Loop nou niet zo te brallen LUL! Dat was jij niet maar de weledelgestrenge heer N. van Eequote:Op maandag 31 juli 2006 15:48 schreef Arid het volgende:
Ik ben ooit een keer met Sjonnie tours op vakantie geweest, daar kan je het wel een beetje mee vergelijken!!
ps. mag ik je xbox alvast hebben![]()
Deed ik ook bij intern airlines. Doe mij maar een fles red label zeg ik tegen die stewardess. Ik afrekenen en ik trek meteen de dop eraf en neem een flinke slok. Dat mens kijken joh.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:31 schreef Fiduci het volgende:
was ook van plan mezelf een stuk in de kraag te drinken![]()
quote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:36 schreef Fiduci het volgende:
hahah lachen toch had het vorig jaar bij met iemand die heel erg bang was om te vliegen. had onderweg een fles bacardi geleegd en was er goed van onder de indruk. Zo zat dat hij helemaal aggressief werd. Hij zou de ruiten er wel even uit trappen en de bejaarde vrouw naast hem zou hij helemaal afslaan omdat ze hem aankeek.
Die flipte hem helemaal was blij dat dat gebeurde toen we bijna aan de grond stonden. Buiten het vliegtuid stonden de mannen met de blauwe pet, alias de politie, al te w88 om hem mee te nemen.
Pauper
Niet bekend bij me Minisuissequote:
Ik was heen met Correndon, terug met Onur Air.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:42 schreef Fiduci het volgende:
Afeglopen mei met Correndon gevlogen, was ook geen pretje.
quote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:44 schreef Mokz het volgende:
[..]
Ik was heen met Correndon, terug met Onur Air..
Onur Air was beter.
Het gaat hier om de vergelijking vliegtuig - vliegtuig, niet vliegtuig in het algemeens - iets anders...quote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:50 schreef Minisuisse het volgende:
Kans op overlijden tijdens autorijden is statisch gezien groter
In geen enkel vliegtuig kun je een kant op. Hoevaak is er een toestel van die prijsvechters neergestort? Volgens mij nog nooit.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:53 schreef Repeat het volgende:
[..]
Het gaat hier om de vergelijking vliegtuig - vliegtuig, niet vliegtuig in het algemeens - iets anders...
Toch zit ik liever in een vliegtuig van bv. KLM dan in een Turkse crapmaatschappij waar je stoelen wiebelen en waar er plafondplaten omlaagkomen.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:57 schreef Minisuisse het volgende:
[..]
In geen enkel vliegtuig kun je een kant op. Hoevaak is er een toestel van die prijsvechters neergestort? Volgens mij nog nooit.
Laatst veel problemen omtrent transavia vliegtuigen. Mijn oom werkt bij Transavia en zij hebben ook meerdere malen de laatste jarebn problemen gehad met vliegtuigen. Maar wat gebeurd er , dat word structureel stil gehouden. Komt Onur of wat dan ook met iets of wat problemen AAN DE GROND dan brengen ze dat groot.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:05 schreef Repeat het volgende:
[..]
Toch zit ik liever in een vliegtuig van bv. KLM dan in een Turkse crapmaatschappij waar je stoelen wiebelen en waar er plafondplaten omlaagkomen.
Als je hoort (op tv tijd terug enz) wat er volgens de inspectie aan die dingen allemaal niet goed was...
IK hou toch teveel van het leven
dat zegt niks zolang die dingen goed onderhoudt, het wordt wel interessant met budgetonderhoud zoals bij die turken ed.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:18 schreef Armageddon het volgende:
Die vliegtuigen van Transavia hangen ook van ellende aan elkaar inderdaad. Hoeveel jaar word er met zo'n kost gevlogen eigenlik?
Hey,volgens mij zat ik toen bij jou in het vliegtuig!!quote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:20 schreef Syrena het volgende:
't Was niet leuk nee. Op de heenweg viel er een stuk plaat uit het plafond bij het landen, op de terugweg hadden we een nogal akelige landing (stikdonker, duurder voor het gevoel uuuuuuuren eer we eindelijk aan de grond stonden, kwamen met een flinke klap neer).
Vlucht was verder normaal.
Vrachtdeur gaat gewoon open in vlucht, en ze verliezen druk... Bij de noodlanding pleurt er gewoon bagage op de runway! LOLquote:04/01/07 Turkish aviation safety investigators have started an inquiry after an Onur Air Boeing MD-88’s cargo door opened during take-off from Istanbul Ataturk airport, forcing the aircraft to return.
Onur Air says the passenger jet’s crew opted to make an emergency landing back at Istanbul after discovering, during the 1 January incident, that the aircraft was losing pressure as it reached 6,000ft (1,800m).
After the MD-88 touched down the cargo door opened causing baggage to fall from the aircraft on to the runway. Loose baggage was subsequently retrieved by airport ground vehicles.
Wij hebben in Juli met corendon gevlogen, was gewoon super, vliegtuig zag er goed uit (lekkere leren stoelen) en we zaten bij de noodingang. Terugweg was ook gewoon goed.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:42 schreef Fiduci het volgende:
Afeglopen mei met Correndon gevlogen, was ook geen pretje.
Dat is hetzelfde bericht wat ik gepost heb op 4 jan.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:23 schreef mynick het volgende:
http://www.nu.nl/news/939(...)tsnapt_aan_ramp.html
Gewoon toeval?
Ik zou ook niet met onur air vliegen. En ook niet om de concurent zwart te maken. Maar het gaat gewoon om het risicogehalte. De hele luchtvaart is bezig om het ongeval risico zo laag mogelijk te maken, helemaal nul gaat niet. Echter er zijn maatschappijen die gewoon een hoger risico vormen. Onur air is zo'n maatschappij. Relatief klein en in een sector waarbij alles zo goedkoop mogelijk moet zijn, dus weinig geld om preventive maintenance te plegen, vliegers die nauwelijks verstaanbaar zijn op de radios, een falende inspectie of toezicht in hun eigen land...quote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:50 schreef Gert het volgende:
Ik sprak gisteren in het vliegtuig met een piloot van Ryan Air die off duty op weg naar huis was.
Hij zou niet in een vliegtuig van Onur Air stappen, zei hij.
En dat zei hij niet om "de concurent zwart te maken", want ten eerste is Onur Air nauwelijks een directe concurrent en ten tweede was hij helemaal niet negatief over Easyjet, wat wél een directe concurrent is.
Dat heet nu Fly Air. Ander embleempje op het uniformpje en gaan maar weer.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:51 schreef EagleJ het volgende:
Air Alfa kende het zelfde lot als Air Anatolia (nog zo'n topmaatschappij), ze zijn er namelijk mee gestopt een paar jaar terug.
Schijnt nogal een Boeing probleem te zijn. Was laatst ook iets op NGC of Discovery, er is een keer zo'n vliegtuig geland met het halve dak er af, ook omdat die bagagedeur open ging. Toen zijn van dat type meteen alle bagagedeuren gereviseerd en zo. Het probleem met die dingen is dat ze naar buiten open gaan, om ruimte te besparen. Maar zodra er dan iets mis is met de lock-pins, vliegt die deur door de druk ook meteen open.quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:46 schreef Public_NME het volgende:
Zo er was weer een incidentje...![]()
[..]
Vrachtdeur gaat gewoon open in vlucht, en ze verliezen druk... Bij de noodlanding pleurt er gewoon bagage op de runway! LOL![]()
Elke zomer start er wel weer een nieuwe maatschappij in dat land. Air rose en eurosun zijn namen die me nog vers in het geheugen liggen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:04 schreef Toeps het volgende:
[..]
Dat heet nu Fly Air. Ander embleempje op het uniformpje en gaan maar weer.
Waar baseer je dit eigenlijk op? HV heeft een fleet met alleen maar 73NG's, en zijn allemaal vrij nieuw. Gemiddelde leeftijd van de floot is 5,7 jaar. En ze maken gebruik van KLM E&M, dus ze hebben een vrij hoge veiligheids standaard.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:18 schreef Armageddon het volgende:
Die vliegtuigen van Transavia hangen ook van ellende aan elkaar inderdaad.
Wat hij mogelijk bedoelt is dat de cabine vast niet meer superschoon is, al ben ik de laatste tijd niet meer aan boord van de groenen geweest.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:44 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Waar baseer je dit eigenlijk op? HV heeft een fleet met alleen maar 73NG's, en zijn allemaal vrij nieuw. Gemiddelde leeftijd van de floot is 5,7 jaar. En ze maken gebruik van KLM E&M, dus ze hebben een vrij hoge veiligheids standaard.
Ik had het meer over de binnenkant. Van de twee toestellen waar ik in heb gezeten dan.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:44 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Waar baseer je dit eigenlijk op? HV heeft een fleet met alleen maar 73NG's, en zijn allemaal vrij nieuw. Gemiddelde leeftijd van de floot is 5,7 jaar. En ze maken gebruik van KLM E&M, dus ze hebben een vrij hoge veiligheids standaard.
Achja, als je bij KL in de 733 en 734 zit zijn die ook aardig 'knackered'.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:52 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ik had het meer over de binnenkant. Van de twee toestellen waar ik in heb gezeten dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |