abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 mei 2005 @ 20:20:13 #2
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27162068
Ik heb vorig jaar met Onur Air gevlogen . Geen problemen. Tis wel matige service (hoewel je wel eten end rinken kreeg aan boord) en weinig ruimte, maar niet anders dan bij de andere low budget charter maatchappijen. Vliegtuig zag er verder prima uit. Dankzij de Belgen(die geen dubbele belangen hebben) kunnen we gelukkig nog steeds vlak over de grens vanaf Luik met Onur Air vliegen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_27176694
Er zijn toch al weer twee toestellen van Onur Air afgekeurd in België. Die moeten niet meer terugkeren. En verder blijkt dat de Belgische Inspectie met drie man een beetje te weinig personeel heeft om alle vliegtuigen van Onur Air die op drie of vier verschillende luchthavens landen hier te controleren. Ze controleren alleen die toestellen waarvan uit rapporten van Nederland en Duitsland al gebleken is dat ze gebreken vertonen.
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.
  Moderator maandag 23 mei 2005 @ 13:51:42 #4
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_27273701
'Vliegverbod Onur Air buiten proporties'

SCHIPHOL/BRUSSEL - De Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) had nooit de gehele vloot van Onur Air een vliegverbod moeten opleggen. Deze maatregel is "totaal buiten proporties", stelt de Belgische prof. R. Decuypere, hoofd van de afdeling mechanica van de Koninklijke Militaire School in Brussel.



Decuypere heeft op verzoek van Onur Air een aantal incidenten bij de Turkse luchtvaartmaatschappij en inspectierapporten onderzocht. "Elk gebrek, afzonderlijk genomen, heeft geen ernstige invloed op de veiligheid", schrijft hij in zijn rapport. Het beeld dat Onur Air het niet nauw neemt met de veiligheid, is volgens hem onterecht. Decuypere was maandag niet telefonisch bereikbaar.

Onur Air kreeg 12 mei van Nederland een vliegverbod opgelegd. Kort daarna was de vervoerder niet meer welkom in Frankrijk, Zwitserland en Duitsland. De IVW had te vaak mankementen en tekortkomingen bij het bedrijf geconstateerd. De luchtvaartmaatschappij heeft altijd volgehouden dat de veiligheid nooit in het geding is geweest.

Decuypere geeft toe dat er een aantal ernstige mankementen zijn geconstateerd. Zo werd er begin mei een versleten rem bij een vliegtuig van Onur Air aangetroffen. "Het betekent dat bij de landing de remafstand heel wat groter kan zijn dan voorzien." Verder had een toestel een beschadigde band.

Ook viel tijdens een vlucht een motor uit. De piloot heeft volgens Decuypere goed gereageerd door het toestel snel aan de grond te zetten. Volgens de Belgische hoogleraar was er een steentje of een vogel in de motor terechtgekomen.

Een incident met het zogenoemde straalomkeersysteem, dat wordt gebruikt om te remmen bij de landing, wordt niet in het rapport vermeld. Tijdens een start kreeg de piloot een foutmelding en maakte daarop een noodstop. Als het systeem tijdens de vlucht in werking was getreden, was het vliegtuig waarschijnlijk neergestort.

De IVW is afgelopen week drie dagen in Turkije geweest om de situatie ter plekke te beoordelen. Maandag overlegt de IVW met de Duitse, Franse en Zwitserse autoriteiten over de vliegverboden. Onur Air gaat ervan uit dat de toestellen weer het luchtruim in mogen. Als dat niet gebeurt, spant de luchtvaartmaatschappij een kort geding aan, zei advocaat F. Vreede. Met de Duitse autoriteiten is volgens Onur Air afgesproken dat een aantal gebreken wordt aangepakt. (telegraaf.nl)
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  maandag 23 mei 2005 @ 14:23:11 #5
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_27274823
quote:
Op maandag 23 mei 2005 13:51 schreef Gert het volgende:
Vliegverbod Onur Air buiten proporties
De reden van het algehele vliegverbod ligt niet aan de afzonderlijke incidenten, maar aan de (lange) reeks van incidenten waar Onur Air bij betrokken is geweest: van lekke banden, kapotte remmen tot uren- en dagenlange vertragingen, inhuur van oude en versleten Lockheed Tristars, stewardessen die geen engels spreken/niet op hun taak zijn berekend etc.

Al die incidenten bij elkaar zeggen iets over de bedrijfscultuur bij Onur Air, waar veiligheid niet op de eerste plaats lijkt te staan. De structurele, lange vertragingen zijn ook een indicatie, dat er organisatorisch iets niet klopt bij hen.
Met zo'n bedrijfscultuur is de kans groot, dat er op een zeker moment iets ernstigs gebeurd.
Ik vermoed, dat de IVW dat niet heeft willen afwachten, maar Onur Air hiermee een heel duidelijk signaal geeft, dat ze haar zaakjes op een aantal gebieden op orde moet krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Litman op 23-05-2005 15:08:59 ]
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_27313968
De Inspectie Verkeer en Waterstaat trekt het vliegverbod voor de Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air in. Dat heeft de advocaat van de vervoerder, F. Vreede, te horen gekregen van zijn cliënt, zei hij dinsdag.

Bronnen in Den Haag verklaarden dat er een besluit ophanden is over het verbeterplan van de Turkse autoriteiten. In dit plan geven ze aan hoe Onur Air de zaken beter op orde moet krijgen.

Onur Air kreeg op 12 mei een Nederlands vliegverbod voor een maand opgelegd. De aanleiding waren de vele tekortkomingen die de IVW bij de maatschappij had geconstateerd. De Turkse onderneming en de luchtvaartautoriteiten in dat land hebben zich altijd fel tegen het verbod verzet.

Eind vorige week bekeken Nederlandse inspecteurs de situatie bij Onur Air en bij de luchtvaartautoriteiten in Turkije. Daardoor groeide volgens de IVW het vertrouwen in het bedrijf. Er bleek een basis te zijn voor het veilig hervatten van de vluchten op Nederland.

Bovendien heeft Turkije een stappenplan opgesteld om het onderhoud en de verdeling van het gewicht aan boord van de vliegtuigen te verbeteren. Daar zaten volgens de IVW "goede elementen" in. De inspectiedienst heeft dinsdag dit plan nog eens goed doorgenomen.

Vooralsnog geldt er ook een vliegverbod voor Onur Air in Duitsland, Zwitserland en Frankrijk. vertegenwoordigers van die landen hebben maandag in Hoofddorp met de IVW over de maatschappij overlegd. De desbetreffende autoriteiten zouden het Turkse verbeterplan ook doornemen.

bron: www.nu.nl
Voorlopig is er op www.ivw.nl nog niks te vinden, dus we wachten nog even af....
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
pi_27318482
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 17:07 schreef Clicks_nl het volgende:
Eind vorige week bekeken Nederlandse inspecteurs de situatie bij Onur Air en bij de luchtvaartautoriteiten in Turkije. Daardoor groeide volgens de IVW het vertrouwen in het bedrijf. Er bleek een basis te zijn voor het veilig hervatten van de vluchten op Nederland.

Bovendien heeft Turkije een stappenplan opgesteld om het onderhoud en de verdeling van het gewicht aan boord van de vliegtuigen te verbeteren. Daar zaten volgens de IVW "goede elementen" in. De inspectiedienst heeft dinsdag dit plan nog eens goed doorgenomen.
Zo, dat is dan snel! Als ik een glazen bol zou hebben, had ik vast de heren inspecteurs daar kunnen zien: Mooi praatje, een paar dure diners, avondjes stappen met mooie buikdanseressen... Allemaal op de creditcard van meneer Onur Air uiteraard...

Hoe kunnen ze na zo'n korte tijd op dat besluit terug komen? Volgens mij is er niet eens tijd genomen de vliegtuigen eventjes grondig te inspecteren en inzicht te krijgen in wat er daar nou eigenlijk aan de hand is...

Lijkt erop dat die gasten van het IVW zich gewoon hebben laten omlullen...
pi_27320468
quote:
IVW toch akkoord met Turkse plannen: Onur Air mag weer landen

24-05-2005

DRIEBERGEN – Waar in het begin van de avond een toezegging van het IVW aan de Turkse maatschappij Onur Air nog voorbarig werd genoemd is men vanavond om 20.00 uur toch tot overeenstemming gekomen en vliegt de eerste machine waarschijnlijk zaterdag aanstaande weer in het Nederlandse luchtruim. Hiermee is een voorlopige eindig te komen aan het touwtrekken. Ook de andere landen waar Onur Air tijdelijk niet meer welkom was hebben hun landingsverbod ingetrokken.
inderdaad, ze mogen definitief weer
  dinsdag 24 mei 2005 @ 21:55:30 #9
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27322205
ze voelden nattigheid. Het vliegverbod was totaal onhoudbaar juridisch en men hoopt nu een schadeclaim te voorkomen en het gezicht te redden met dat zgn "verbeterplan" Met name die opzij trien wilde als vrouw maar al te graag bewijzen dat ze de mannen van onurair dwars kon zitten..

Volgens mij had het puur te maken met geldingsdrang van één feministe die toevallig de baas is van de inspectiedienst.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 25 mei 2005 @ 12:40:06 #10
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_27336061
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 19:38 schreef Broddelaar het volgende:

[..]

Zo, dat is dan snel! Als ik een glazen bol zou hebben, had ik vast de heren inspecteurs daar kunnen zien: Mooi praatje, een paar dure diners, avondjes stappen met mooie buikdanseressen... Allemaal op de creditcard van meneer Onur Air uiteraard...

Hoe kunnen ze na zo'n korte tijd op dat besluit terug komen? Volgens mij is er niet eens tijd genomen de vliegtuigen eventjes grondig te inspecteren en inzicht te krijgen in wat er daar nou eigenlijk aan de hand is...

Lijkt erop dat die gasten van het IVW zich gewoon hebben laten omlullen...
Ik vind het ook tamelijk snel, maar de enige manier voor Onur Air om te laten zien dat ze serieus hun leven hebben gebeterd is door het in de praktijk te laten zien (met verscherpte controles door het IVW).

The proof of the pudding is in the flying zeg maar...

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_27364445
http://reiskrant.nl/reisk(...)_Staat_indienen.html

Dat heb je ervan...

En dat terwijl in een aantal landen nog gewoon een vliegverbod geldt.
Stelletje prutsers.
pi_27370616
Ach, zullen wel zien wat er gebeurt. Overmorgen Martinair naar Dalaman en week later Onur terug.

Zijn in ieder geval de best gecontroleerde kisten op Schiphol de komende tijd
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
  Moderator woensdag 1 juni 2005 @ 15:27:22 #13
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_27546142
Vliegtuig Onur Air lekte vloeistof

EINDHOVEN - Een vliegtuig van de Turkse maatschappij Onur Air heeft woensdagmorgen op Eindhoven Airport kort voor de start naar Antalya vloeistof gelekt. Dat gebeurde toen het vliegtuig nog op het platform stond. Een woordvoerster van de regionale luchthaven heeft dat bekendgemaakt.


"Ik zag vanuit mijn kantoor de brandstof lekken uit een van de vleugels" , zei De Boer in een uitzending van Omroep Brabant. De eigen brandweer heeft onmiddellijk alle noodzakelijke maatregelen getroffen.

In het toestel zaten 138 mensen. Alle passagiers en de vijfkoppige bemanning hebben het vliegtuig via de gewone uitgangen verlaten. Het lek is na korte tijd gedicht. Onderzoek moet uitwijzen waardoor het probleem is ontstaan, aldus een woordvoerster van de luchthaven. De Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) heeft twee inspecteurs naar Eindhoven gestuurd voor onderzoek. Een derde is als coördinator aan hen toegevoegd. Volgens een woordvoerder van de inspectie is er een behoorlijke hoeveelheid brandstof gelekt, vermoedelijk uit de vulopening.

Een woordvoerder van Onur Air zegt geen idee te hebben wat er is gebeurd. " Onze technici onderzoeken de zaak. Pas als dat onderzoek is afgerond, weten we meer. Dit kan iedereen gebeuren", aldus de woordvoerder.

De passagiers zijn opgevangen op Eindhoven Airport. Of ze woensdag nog kunnen vertrekken naar Turkije, is niet bekend. Als het om een ernstig probleem gaat, zet Onur Air een vervangend toestel in. Is het probleem snel te verhelpen, dan kunnen de passagiers met hetzelfde vliegtuig alsnog naar Turkije vertrekken.

Het incident komt een week nadat de inspectie het vliegverbod tegen Onur Air introk dat sinds 12 mei van kracht was. De maatregel was ingesteld nadat er een aantal gebreken bij Onur-toestellen waren geconstateerd. Na het indienen van een actieplan en in overleg met de Turkse luchtvaartinspectie gaf de IVW vorige week dinsdag Onur het groene licht, met dien verstande dat de maatschappij wel onder verscherpt toezicht zou blijven staan.

Volgens de IVW-woordvoerder zal de inspectie contact opnemen met de Turkse autoriteiten zodra conclusies van het onderzoek in Eindhoven bekend zijn. (telegr)
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  woensdag 8 juni 2005 @ 14:55:11 #14
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_27742463
quote:
Advocaat: Onur Air dient definitief schadeclaim in
SCHIPHOL - De Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air voegt daad bij woord en dient " definitief" een schadeclaim in bij de luchtvaartinspecties van vier Europese landen, waaronder Nederland. Dat heeft advocaat F. Vreede woensdag gezegd.

Onur Air kreeg medio mei een vliegverbod opgelegd in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Zwiterland. Aanleiding waren de vele mankementen aan de vliegtuigen van de maatschappij. Twee weken later was Onur Air echter weer welkom in de landen, omdat er een verbeterplan was ingediend.

De Turkse vervoerder heeft zich altijd verzet tegen de vliegverboden. De vliegtuigen zijn veilig en er was geen reden om ze aan de grond te houden, aldus het bedrijf. Onur Air heeft lange tijd gedreigd met een schadeclaim. Onlangs hebben de advocaten besloten deze daadwerkelijk in te dienen.

De directe schade bedraagt volgens Vreede 30 miljoen euro. "Daar komt nog wel reputatieschade bovenop", voegde hij daaraan toe. In Nederland kan de Inspectie Verkeer en Waterstaat een claim van 15 tot 20 miljoen euro tegemoet zien.

Vreede heeft al een bezwaarschrift bij de Nederlandse inspectiedienst ingediend. Aanstaande woensdag vindt daarover een hoorzitting plaats op het hoofdkantoor van de inspectie in Hoofddorp.
bron
Lijkt me tamelijk kansloos. Als je vindt dat alles prima is geregeld, stel je ook geen verbeterplan op. Ze hadden beter kunnen zeggen "hoezo verbeterplan?' bij ons is alles prima geregeld.

Lijkt me meer te maken hebben met mediterraan machisme en beperking van het gezichtsverlies.
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_29176675
Zeker kansloos, lees het volgend bericht maar:
quote:
Weer zorg over Onur Air
HOOFDDORP - Het gaat opnieuw bergafwaarts met de Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air. De laatste tijd heeft de Inspectie Verkeer en Waterstaat een aantal ernstige incidenten geconstateerd. "Er is weer zorg", zei IVW-directeur H. Neppérus woensdag.

De IVW legde Onur Air 12 mei een vliegverbod op wegens de vele mankementen aan de vliegtuigen. Ook in Frankrijk, Zwitserland en Duitsland was de vervoerder niet meer welkom. Twee weken later werden de vier verboden weer ingetrokken, omdat Onur Air had beloofd zijn leven te beteren.

Lekkende olieleiding

"Het ging de eerste tijd goed." Er waren weinig aanmerkingen, verklaarde Neppérus. Maar afgelopen week kan Onur Air volgens haar de stijgende lijn niet vasthouden. Er werd bijvoorbeeld een lekkende olieleiding aangetroffen bij een van de vliegtuigen. Op het vliegveld van Rotterdam wilde een piloot van de luchtvaartmaatschappij een bepaald deel van de start- en landingsbaan gebruiken, hoewel dat niet was toegestaan.

Er zijn verder geruchten over een noodlanding in Istanbul van een vliegtuig dat op weg was van Ankara naar Amsterdam. De IVW is gebeld door verontruste familieleden van passagiers, aldus Neppérus. De inspectiedienst probeert te achterhalen wat er is gebeurd.

De IVW heeft contact opgenomen met de Turkse autoriteiten om over de problemen bij Onur Air te overleggen. Ook praat de toezichthouder met de ons omringende landen over de incidenten. "We willen weten of het incidenteel of structureel is."

Schadeclaim

Onur Air heeft het in mei opgelegde vliegverbod altijd bestreden. Er was volgens de maatschappij niets ernstigs aan de hand met de vliegtuigen. Het bedrijf wil in de vier betrokken landen een schadeclaim indienen van in ieder geval 30 miljoen euro. De IVW zou daarvan zeker 15 tot 20 miljoen euro moeten betalen, vindt Onur Air.

Advocaat F. Vreede van de vervoerder heeft bij de inspectie een bezwaarschrift tegen het vliegverbod ingediend. Een commissie, die onder meer bestond uit mensen van het ministerie van Verkeer en Waterstaat, heeft dit echter zoals verwacht verworpen. "Gezien de aard van de incidenten was het vliegverbod gerechtvaardigd", lichtte Neppérus toe.
bron
pi_29176816
Update:


Voor liefhebbers van Onur Air hier een 2-tal pic's van een van mijn reizen met de
vliegmaatschappij tijd terug.


haringen in een ton


de Onur Air stewardessen in actie
pi_29182088
Wij vertrekken zaterdag ook naar Antalya met Onur Air. Wij waren ook eerst redelijk ongerust ivm die luchtvaartmaatschappij. Wij zijn diezelfde week nog naar het reisbureau in Etten-Leur gereden, en sindsdien ben ik redelijk gerustgesteld. Het zou inderdaad te maken hebben met een opeenvolging van kleine incidenten alsook vertragingen. (Een vogel in de motor heeft KLM ook wel eens). Met Onur Air zouden er nog NOOIT slachtoffers zijn gevallen, noch gewonden. Waarom dan die media-aandacht. Tja, geen idee, Onur Air zou in de kaarten spelen van de "betere" maatschappijen zoals Transavia en Martinair. Ik heb zelfs fotos te zien gekregen van een Transavia toestel die een tijdje geleden nog met zijn neus op de grond stond. Waarom staat dat dan niet in de media ?
En daarbij, nu Onur Air zo in de media staat, worden ze dubbel gecontroleerd, van het kleinste mankementje zal die niet opstijgen.

(nu hoop ik geen negatieve reacties te krijgen, anders word ik weer bang )
pi_29183485
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:04 schreef Carineke het volgende:
Het zou inderdaad te maken hebben met een opeenvolging van kleine incidenten
Beetje veel kleine incidenten kennelijk.
pi_29183486
dubbel

[ Bericht 82% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2005 21:50:07 ]
pi_29210805
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:04 schreef Carineke het volgende:
Wij vertrekken zaterdag ook naar Antalya met Onur Air. Wij waren ook eerst redelijk ongerust ivm die luchtvaartmaatschappij. Wij zijn diezelfde week nog naar het reisbureau in Etten-Leur gereden, en sindsdien ben ik redelijk gerustgesteld. Het zou inderdaad te maken hebben met een opeenvolging van kleine incidenten alsook vertragingen. (Een vogel in de motor heeft KLM ook wel eens). Met Onur Air zouden er nog NOOIT slachtoffers zijn gevallen, noch gewonden. Waarom dan die media-aandacht. Tja, geen idee, Onur Air zou in de kaarten spelen van de "betere" maatschappijen zoals Transavia en Martinair. Ik heb zelfs fotos te zien gekregen van een Transavia toestel die een tijdje geleden nog met zijn neus op de grond stond. Waarom staat dat dan niet in de media ?
En daarbij, nu Onur Air zo in de media staat, worden ze dubbel gecontroleerd, van het kleinste mankementje zal die niet opstijgen.

(nu hoop ik geen negatieve reacties te krijgen, anders word ik weer bang )
Ben je altijd zo verschrikkelijk naief?
  Moderator zaterdag 30 juli 2005 @ 20:56:37 #21
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_29275510
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:04 schreef Carineke het volgende:
(nu hoop ik geen negatieve reacties te krijgen, anders word ik weer bang )
Dan zeg ik maar niks.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_29364918
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 18:19 schreef i-spy24 het volgende:
Update:
haringen in een ton
Weinig verschil met een charter van Martinair of Transavia, waar ik allebei vorig jaar nog mee gevlogen heb...

Dit jaar overigens bijbetaald om niet met een Turkse maatschappij te hoeven vliegen. Ik ben niet snel bang en ik weet dat problemen bij elke maatschappij voor kunnen komen (mijn klm-vliegtuig is ooit teruggekeerd op weg naar de tussenstop waar ik op zou stappen omdat de motoren één voor één uitvielen...), maar het aantal problemen bij onur gaat me te ver, en vooral het feit dat ze het bagatelliseren.

Als ze er nou van geschrokken waren, of het serieus namen en er aan werkten, maar nee, ze klagen de autoriteiten aan die de veiligheid moeten waarborgen. Nou, sorry, maar dat gaat mij te ver. Daarnaast speelt het niet alleen in Nederland, en dat zegt voor mij genoeg. Als er economische belangen zouden spelen (zoals hierboven ergens geopperd) dan zou dat geen weerslag hebben op bijvoorbeeld Duitsland, maar ook daar heeft het een vliegverbod gehad...

Ik vlieg lekker met martinair.
pi_29365895
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 18:19 schreef i-spy24 het volgende:
[afbeelding]
de Onur Air stewardessen in actie
Niet onaardig. Maar de stewardessen van ČSA vind ik toch leuker.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 13:00:44 #24
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_29464428
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:04 schreef Carineke het volgende:

En daarbij, nu Onur Air zo in de media staat, worden ze dubbel gecontroleerd, van het kleinste mankementje zal die niet opstijgen.

(nu hoop ik geen negatieve reacties te krijgen, anders word ik weer bang )
Er mogen 8 mankementjes aan het vliegtuig zijn en dan nog mag het gewoon de lucht in. Pas bij 9 blijft vliegtuig aan de grond. Dit is tenminste bij KLM zo, kan me niet voorstellen dat chartervluchten hier strengere regels voor hebben.
pi_29482228
Nou, hier ben ik weer, gisteren teruggekomen van een reis naar Alanya, met Onur Air...
En zoals je ziet heb ik het overleefd. Ik was ook bang om ermee te vliegen, vooral omdat mensen (zoals hier) het gaan beoordelen zonder ermee gevlogen te hebben.
De mensen waren vriendelijk, we hebben eten gekregen en drinken zoveel je wou, er was zelf een televisie die aantoonde hoe ver het nog was, en hoe hoog we vlogen, hoe snel en hoe koud het buiten was (Op 10 km is dat ongeveer -48°). Voor de rest geen problemen gehad, we zouden hevige turbulentie krijgen heeft de piloot omgeroepen, maar die heeft ie steeds feilloos omzeild.
Zodoende flipte ik ook telkens bij het instappen, ook uit schrik, maar laterhand besefte ik wel dat het allemaal voor niks was. We hadden wel wat vertraging, bij de heenreis een uur en de terugreis half uur, maar we waren niet de enige want andere belgen in ons hotel vlogen met Martinair, en zij hadden 6 uur vertraging. Wel een beetje het gevoel van sardientjes in een blik, maar dat is zo met alle chartervluchten.

Groetjes
Carine
  vrijdag 28 juli 2006 @ 19:07:28 #26
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_40279594
Ik kreeg vandaag mijn vliegtickets binnen, en wat bleek: ONOR AIR. Dat hadden ze van te voren niet gemeld. In de advertentie stond: u zal vliegen met Transavia of een andere gerenommeerde organisatie.

Vraag: hoe vliegt onor air hedendagen? Is het nog te vertrouwen of is het gewoon brak?
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  vrijdag 28 juli 2006 @ 19:16:47 #27
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_40279795
nou?
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  vrijdag 28 juli 2006 @ 19:18:09 #28
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40279832
zo, beetje ongeduldig ofzo
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_40279840
Onur Air bedoel je?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_40279879
Lijkt me eigenlijk meer een topic voor TRV.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  vrijdag 28 juli 2006 @ 19:24:14 #31
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_40279974
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 19:18 schreef mrcool het volgende:
Onur Air bedoel je?
juist die ja
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_40280031
Je gaat zeker op vakantie naar Turkije? Ik heb zelf 4x met Onur gevlogen en moet zeggen dat ik het echt niet slecht heb gehad ofzo. Je krijgt eten aan boord en je kan zoveel drinken als je wilt, behalve alcohol dan. Ik zou me dus niet al te veel zorgen maken als ik jou was. Als het een onveilige maatschappij zou zijn dan zouden ze niet in Nederland mogen landen of opstijgen...
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_40280099
quote:
KLM!

Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_40280113
Als het echt zo onveilig was dan stonden ze wel op de zwarte lijst!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_40280167
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 19:29 schreef mrcool het volgende:
Als het echt zo onveilig was dan stonden ze wel op de zwarte lijst!
toch zal ik nooit in een vliegtuig van ze stappen...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_40280172
Onur Air, als je leven niets meer waard is.

Zullen wel veel gothics met Onur Air vliegen .

Ik zou er persoonlijk niet mee gaan vliegen. Niettemin sterkte en succes.
pi_40280210
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 19:32 schreef David Letterman het volgende:

[..]

toch zal ik nooit in een vliegtuig van ze stappen...
En waarom niet? Meen niet dat er ooit slachtoffers gevallen zijn bij Onur Air. Dat is dus wel anders dan bij onze eigen KLM.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_40280246
Ja lekker boeiend, stap gewoon in dat vliegtuig en hoop dat je aankomt
Lieutenant General Omar Bradley
"I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."
pi_40280279
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 19:35 schreef SvenM het volgende:
Ja lekker boeiend, stap gewoon in dat vliegtuig en hoop dat je aankomt
Dat doe je toch altijd? Daarom snap ik ook niet dat er zo moeilijk over gedaan moet worden. Het is gewoon een maatschappij die in een slecht daglicht is komen te staan door enkele incidenten.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_40280316
SvenM, wat gebeurt daar op jouw avatar?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  vrijdag 28 juli 2006 @ 19:38:05 #42
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_40280321
Héhéhé, dat word leuk.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_40280331
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 19:34 schreef mrcool het volgende:

[..]

En waarom niet? Meen niet dat er ooit slachtoffers gevallen zijn bij Onur Air.
teveel incidenten, maar gelukkig zonder slachtoffers...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  vrijdag 28 juli 2006 @ 19:41:10 #44
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_40280403
Het is wel even slikken, maar ik hoop dat ik veilig aankom en anders zal ik branden in de hel samen met Mao, Ché en Adolf wat natuurlijk ook weer interessante gesprekken op zal leveren
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_40280416
Ze staan denk ik inmiddels ook weer onder verscherpte controle, dus het lijkt mij op dit moment juist een van de veiligste maatschappijen, zeker na wat er in Rotterdam is gebeurt.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_40280418
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 19:26 schreef mrcool het volgende:
Je gaat zeker op vakantie naar Turkije? Ik heb zelf 4x met Onur gevlogen en moet zeggen dat ik het echt niet slecht heb gehad ofzo. Je krijgt eten aan boord en je kan zoveel drinken als je wilt, behalve alcohol dan. Ik zou me dus niet al te veel zorgen maken als ik jou was. Als het een onveilige maatschappij zou zijn dan zouden ze niet in Nederland mogen landen of opstijgen...
Hier ook geen problemen. Alleen dat drinken zoveel als je wilt herken ik niet.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_40280442
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 19:41 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Alleen dat drinken zoveel als je wilt herken ik niet.
Je kan gewoon aan een stewardess drinken vragen en je hoeft er niet voor te betalen...
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  vrijdag 28 juli 2006 @ 19:44:09 #48
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_40280482
Heb er ook mee gevlogen en is goed te doen.

+ lekker eten!

ik kreeg kip enzo, amar dat was 2 jaar geleden
pi_40280511
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 19:44 schreef Plots het volgende:

+ lekker eten!
Eten in een vliegtuig is nooit lekker, ook niet bij Onur Air!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_40280545
Ik snap nog steeds niet helemaal wat dit topic in WGR doet.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_40280689
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 19:45 schreef mrcool het volgende:

[..]

Eten in een vliegtuig is nooit lekker
overwegend mee eens, maar ik heb wel eens een goede en zeer lekkere maaltijd gehad in een vliegtuig...dus het kan wel...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_40280733
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 19:50 schreef David Letterman het volgende:

[..]

maar ik heb wel eens een goede en zeer lekkere maaltijd gehad in een vliegtuig...dus het kan wel...
Maatschappij?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_40280768
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
  vrijdag 28 juli 2006 @ 20:01:14 #54
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_40280984
Allemaal hetzelfde.


Qantas is geloof ik die enige maatschappij die nog nooit problemen heeft gehad.
Gewoon met Onur Air gaan, komt echt wel goed....
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
  vrijdag 28 juli 2006 @ 20:07:17 #55
150341 Mr_Ban
Ban for the money
pi_40281178
Ik ben precies een jaar terug met Onur Air van en naar Turkije gevlogen en ik kan je zeggen: MINDERRRRRR

We beginnen met het interieur: in mekaar gekotste rommel; geen beenruimte, geen tv of wat dan ook, rammelende lampies en veiligheidsstuff, turkse veiligheidsinstructies

Voedsel/stewarding: weer troepie; je krijgt vreten wat je nog niet aan een zwerver zou voeren, de lelijkste stewardessen en bijna asociale bediening/hulp

Landing; allebei de keren met een smak neergekomen, volgens mij nog een keer gestuiterd en bij terugkomst een aardig eind te ver uit moeten rijden... moesten omdraaien om bij de juiste exit uit te komen


Verder top

Edit: ben wel nog heel blijkbaar, dus zal wel goed komen verder...
Ik wou dat ik hier niks getypt had...
pi_40281185
lama...

[ Bericht 34% gewijzigd door David Letterman op 28-07-2006 20:13:08 ]
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  vrijdag 28 juli 2006 @ 20:08:43 #57
137079 Chowi
Lonerism.
pi_40281221
Al dat gedoe over Onur Air is bullshit. Ik heb er meer dan eens mee gevlogen en, behalve dan dat de vliegtuigen wat aan de kleine kant zijn, totaal geen klachten.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
pi_40283008
Al zou ik moeten bijbetalen dan doe ik dat liever dan met Onur vliegen wat een rampenvliegtuigen zijn dat, ik weet het want ik heb in de beviliging gezeten op schiphol.
1 keer meegemaakt dat tijdens het inchecken ineens werd omgeroepen dat het vliegtuig vertraging had van een half uur....terwijl mensen al instapte.....iedereen er weer uit....hoorde van een technici dat hydraulisch remsysteem bij een van de remmen was gaan lekken en dat ze het hadden verholpen .....met ducktape
Dat scheen normaal te zijn met Onur.....anders hadden ze teveel vertraging en kostte het hun te veel....
Dus is combinatie met dat Onur al genoeg problemen heeft gehad en hun landingsrechten BIJNA zijn ingetrokken.... nee dankje, liever bijbetalen
  vrijdag 28 juli 2006 @ 22:13:22 #59
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_40284505
goedkoop willen vliegen maar wel luxe willen hebben.... Ze zijn bij nur Air tenminste eerlijk dat er wat lekt.
zo goed..?
pi_40284672
Ach, twee keer met zo'n low-budget Turk gevlogen (Air Anatolia en Fly Air), en ik leef nog steeds. Laatst een keer met KLM gevlogen (Göteborg - Nederland), en dat was net zo'n veredelde touringcar zonder beenruimte hoor.

Veel van die Onur incidenten zijn ook administratief van aard (geen originele vliegpapieren mee, maar kopietjes, etc.) Da's vast niet goed, maar erg schadelijk is het ook niet.
pi_40285168
Nou er is geen andere maatschappij op schiphol dan die zoveel mankementen heeft als Onur, tis dat Onur het repareet zodra men erachterkomt wat er mis is dus na de 1e waarschuwing word er iets aangedaan, al is het maar tijdelijk zodat ze mogen opstijgen (zoals ducktape)
pi_40300743
Landen is idd niet hun sterkste punt, leek idd wel alsof het vliegtuig op de landingsbaan werd gegooid. En het is idd zo dat die vliegtuigen niet echt goed onderhouden zijn van binnen, bij ons zat er tape rondom de nooduitgang! Als je beenruimte wilt hebben ga dan bij de nooduitgang zitten.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_40321060
Ik ben in mei met Onur Air naar Turkije geweest en heb er niets op aan te merken. Het opstijgen en landen ging hartstikke soepel, personeel was erg vriendelijk en de vliegtuigen zelf waren ook goed onderhouden

Ze staan onder strenge controle bij de luchtvaartinspectiedienst. Dus ik denk dat ze tegenwoordig misschien wel veiliger zijn dan bijvoorbeeld KLM, die niet onder controle staan. Onur Air zou echt geen gebruik mogen maken van Schiphol als het werkelijk zo'n slechte maatschappij was.
pi_40323123
Wat me altijd opvalt is dat iedereen hier denkt vliegtuigdeskundige te zijn. Te weten wat veilig is en wat niet. Als ze iets plakken met ducttape, dan zal dat wel mogen hè? Anders zouden ze het niet doen. Ik heb ook een keer in een vliegtuig gezeten waar een bagagerek met ducttape vast zat, omdat deze anders steeds open ging. Klepje stuk, en zo. Maar goed, ze zullen echt wel weten wat ze doen.
  zondag 30 juli 2006 @ 15:13:46 #65
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_40323239
Die zogenaamde harde landingen komen bij alle maatschappijen voor. Iedere piloot kan een vliegtuig perfect aan de grond zetten, daar hoef je echt niet over te twijfelen. Maar door de weersomstandigheden (wind) of het al dan niet automatisch of met de hand landen, is geen landing hetzelfde en kan de ene landing wat harder aanvoelen dan de andere. Met de maatschappij heeft dat alvast niets te maken.
It's not a lie, if you believe
pi_40323277
Meestal gaat het wel goed met die vliegtuigen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  zondag 30 juli 2006 @ 15:19:22 #67
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_40323357
Het zijn af en toe maar kleine dingetjes die mis gaan.

Ik geloof dat mijn auto niet veiliger is dan een toestel van hun
pi_40323455
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 20:07 schreef Mr_Ban het volgende:
Ik ben precies een jaar terug met Onur Air van en naar Turkije gevlogen en ik kan je zeggen: MINDERRRRRR

We beginnen met het interieur: in mekaar gekotste rommel; geen beenruimte, geen tv of wat dan ook, rammelende lampies en veiligheidsstuff, turkse veiligheidsinstructies

Voedsel/stewarding: weer troepie; je krijgt vreten wat je nog niet aan een zwerver zou voeren, de lelijkste stewardessen en bijna asociale bediening/hulp

Landing; allebei de keren met een smak neergekomen, volgens mij nog een keer gestuiterd en bij terugkomst een aardig eind te ver uit moeten rijden... moesten omdraaien om bij de juiste exit uit te komen


Verder top

Edit: ben wel nog heel blijkbaar, dus zal wel goed komen verder...
Een tv heb je bijna nooit op die korte vluchten(ik nog nooit gehad in ieder geval, alleen op langere trajecten). Vaak zijn dit ook kleinere vliegtuigen dus ook minder beenruimte ja. Hier moet je Onur Air niet op afzijken, en inderdaad wel voor weinig willen vliegen maar zeiken omdat het er 'goedkoop' uit ziet. Ik ben nog nooit met ze geweest maar zou er geen moeite mee hebben, ik hoor van mensen die er wel mee gevlogen hebben alleen maar goede dingen over(zal inderdaad ook te maken hebben met de controle waar ze onder staan, zoals eerder in het topic verteld).
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_40323505
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 19:07 schreef LENUS het volgende:

Vraag: hoe vliegt onor air hedendagen? Is het nog te vertrouwen of is het gewoon brak?
Het is een goede maatschappij hoor. De maatschappij heeft in het verleden wel eens een keer in het nieuws gestaan......maar als alle incidenten van andere maatschappijen ook genoemd moeten worden in de krant kunnen ze beter een aparte krant maken.
Ook KLM, British Airways en vele andere maatschappijen hebben klapbanden, weinig interieur ruimte.

Feit is dat als je kijkt naar de manier waarop Onur Air de markt penetreert is dat prima. Ze zijn een low-cost charter airline voor vakantie vluchten. De kosten moeten laag blijven omdat de zuinige prut nederlander het liefste gratis vliegt naar Turkije. Er wordt dus niet geïnvesteerd in het interieur of andere zaken maar in de meest belangrijke: operationals costs en technical costs. Het vliegt en het is technisch verantwoord alleen ja..van binnen is het dan misschien ietsie pietsie mindern.

Maar als je niet wilt vliegen met Onur Air dan ga je toch niet ., Atlijd dat gejank van die huilies!!! Dan ga je toch lekker met KLM naar Istandbu á ¤3000 per ticket retour (1e klas...want je wilt beenruimte) dan kun je daaran fijn met de bus naar Alayna of elke ander badplaats.

Kortom...niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten


  zondag 30 juli 2006 @ 15:26:29 #70
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_40323520
Het is een hel
pi_40323773
Onur Air valt nog wel mee, heb er meerdere keren mee gevolgen zonder problemen. Eten was ook wel oke en de toestellen waar ik in gezeten heb zagen er redelijk onderhouden uit.

In tegenstelling tot bijvoorbeeld Air Memphis, waarmee ik naar Egypte ben gevlogen. Die vertrok vanaf Maastricht ofzo en was een stuk slechter (en gevaarlijker), maar zelfs dat ging goed
pi_40329517
Ik zou alles op alles zetten om een andere maatschappij te regelen.
  zondag 30 juli 2006 @ 20:16:46 #73
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_40331303
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:07 schreef Toeps het volgende:
Wat me altijd opvalt is dat iedereen hier denkt vliegtuigdeskundige te zijn. Te weten wat veilig is en wat niet. Als ze iets plakken met ducttape, dan zal dat wel mogen hè? Anders zouden ze het niet doen. Ik heb ook een keer in een vliegtuig gezeten waar een bagagerek met ducttape vast zat, omdat deze anders steeds open ging. Klepje stuk, en zo. Maar goed, ze zullen echt wel weten wat ze doen.
en toch ken ik geen één andere vliegtuigmaatschappij die zo vaak negatief in 't nieuws is gekomen.. er is áltijd wel iets met die vliegtuigen van hun.

nee, dan betaal ik toch liever wat meer voor een fatsoenlijk vliegtuig
Huilen dan.
  zondag 30 juli 2006 @ 20:56:46 #74
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_40332623
quote:
Op zondag 30 juli 2006 20:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

en toch ken ik geen één andere vliegtuigmaatschappij die zo vaak negatief in 't nieuws is gekomen.. er is áltijd wel iets met die vliegtuigen van hun.

nee, dan betaal ik toch liever wat meer voor een fatsoenlijk vliegtuig
Het feit dat ze zoveel in het nieuws kwamen, is omdat het een paar keer achter elkaar gebeurd.
Stel dat bij KLM ieder jaar 1 ding is, komt er niks in het nieuws. Maar als ergens 10 jaar niks gebeurd en dan 2x achter elkaar wel, is het meteen een hot item.

Weet niet precies de getallen hiervan hoor, hang me er dus niet aan op. Het is in ieder geval wel iets in deze richting
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
pi_40332667
ach, vorig jaar ook me gevlogen. alles viel wel mee behalve de krijsende vrouwen bij het landen (dat ging inderdaad niet helemaal goed)
  zondag 30 juli 2006 @ 21:05:50 #76
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40332914
Wat me wel opvalt is dat TS het heeft over een bepaling:

Transavia of een andere gerenommeerde maatschappij

Ondanks de goede ervaringen van Fok!kers en het feit dat ze zic geen foutje meer kunnen permiteren kan ik Onur Air niet als een gerenommeerde maatschappij aanmerken.

Overigens weinig kans dat er iets fout gaat hoor! Je moet maar bedenken dat de piloot ook liever heel aankomt dan in stukjes.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40332924
Ik heb er ook wel eens mee gevlogen. Was niks mis mee. Alleen de landing ging nogal hardhandig. Maar ik heb verder weinig ervaring met vliegen, dus weet niet of dat normaal is.

In ieder geval is er strenge controle op dit soort zaken. Als het niet veilig was, zouden ze niet laten vliegen. Vertrouw daar dus maar op.
  maandag 31 juli 2006 @ 15:48:32 #78
118933 Arid
SLow Cheetah
pi_40354589
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 19:07 schreef LENUS het volgende:
Ik kreeg vandaag mijn vliegtickets binnen, en wat bleek: ONOR AIR. Dat hadden ze van te voren niet gemeld. In de advertentie stond: u zal vliegen met Transavia of een andere gerenommeerde organisatie.

Vraag: hoe vliegt onor air hedendagen? Is het nog te vertrouwen of is het gewoon brak?
Ik ben ooit een keer met Sjonnie tours op vakantie geweest, daar kan je het wel een beetje mee vergelijken!!

ps. mag ik je xbox alvast hebben
  maandag 31 juli 2006 @ 16:54:40 #79
58460 RicXDesign
^ Im with stupid ^
pi_40356478
Ik heb 1 keer met Onur air gevlogen ...Nooit meer.

Ten eerste 8 uur vertraging, wegens mankement...Vertraging van 8 uur liep uit naar 11 vertraging.
In het vliegtuig heb ik de hele reis een lek vertiel of iets dergelijks gehoord... Contante fluittoon van een ventiel waar iets mee was ofzo...

In het vliegtuig mocht toen nog gewoon gerookt worden, iets wat IK zelfs als die hard roker niet lekker vindt omdat je in zo'n kleine ruimte zit. Geen idee of je nu nog mag roken in het vliegtuig.
pi_40356750
11 uur vertraging is wel erg kut! En je mag tegenwoordig niet meer roken in het vliegtuig.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  maandag 31 juli 2006 @ 20:06:04 #81
94492 freddygonzales
Tieten en kittelaars!
pi_40361864
quote:
Op maandag 31 juli 2006 15:48 schreef Arid het volgende:

Ik ben ooit een keer met Sjonnie tours op vakantie geweest, daar kan je het wel een beetje mee vergelijken!!

ps. mag ik je xbox alvast hebben
Loop nou niet zo te brallen LUL! Dat was jij niet maar de weledelgestrenge heer N. van Ee

zo!
Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:08:17 #82
134737 Fiduci
Wie helpt me aan een usericon?
pi_42611160
Binnenkort ga ik weer 8 dagen naar Turkije. Bij het reisbureau gechecked met wie we gaan vliegen maar dat was nog niet echt duideijk. Angst van mij is dat er op de ticket zal staan "Onur Air"....

Zijn er mensen die ervaringen hebben met Onur Air? Was het echt zo verschrikkelijk als in de media is gesuggereerd?Of viel het uiteindelijk allemaal reuze mee en was het een prima vluht?

Ik hoor het graag van jullie...
First you got to make the money... when you got the money you get the power, and when you got the power, you get the Woman!!!!
pi_42611379
oh oh
pi_42611530
't Was niet leuk nee. Op de heenweg viel er een stuk plaat uit het plafond bij het landen, op de terugweg hadden we een nogal akelige landing (stikdonker, duurder voor het gevoel uuuuuuuren eer we eindelijk aan de grond stonden, kwamen met een flinke klap neer).

Vlucht was verder normaal.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_42611562
Was laatst toch een piloot die direct opstapte bij Onur Air, zit in vliegtuig en ging meteen van boord, bleek toen ook echt wat mee mis te zijn meen ik, stond hier op de frontpage..
pi_42611568
Kijk naar het aantal vluchten dat Onur Air dagelijks uitvoert en dan naar het aantal gemelde incidenten. Luxe hoef je sowieso niet te verwachten bij prijsvechters (daarom is je vakantie ook zo goedkoop) dus opmerkingen over slecht bedienend personeel kun je direct weer vergeten.

Al met al zal reizen met Onur niet echt gevaarlijk zijn, ze hebben enkel een hoger aantal incidenten als andere maatschappijen, waarbij de meeste van deze incidenten op de grond hebben plaatsgevonden. Verwacht echter niet de behandeling en luxe van een gewone luchtvaartmaatschappij, een Onur Air vliegtuig zal eerder aanvoelen als een oude stadsbus dan een luxe Vip-coach.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:23:09 #87
152954 Mokz
De man met de snor.
pi_42611600
Ik heb ook gereisd met Onur Air, niks ernstigs. Beetje rammelende kasten, verder niks.
pi_42611660
prima mee gevolgen en vond de service zelfs beter als een keer dat ik met martinair vloog
kan natuurlijk ook gevoelsmatig zijn.
Narf!
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:25:39 #89
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_42611669
Ben alleen nog met inter airlines naar turkije geweest en dat was prima.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:28:25 #90
134737 Fiduci
Wie helpt me aan een usericon?
pi_42611721
Er was een moeglijkehid dat wij met Onur Air zouden vliegen en om eerlijk te zijn ben ik al geen held wat betreft het vliegen laat staan na al die wilde verhalen van iedereen. Dus probeer me voor te bereiden voor wat in mijn ogen het ergste kan zijn en dat is Onur Air. Ik hoor van heel veel bekende dat zij daar reeds mee hebben gevlogen en uitermate tevreden waren.

Afwachten!!!!!
First you got to make the money... when you got the money you get the power, and when you got the power, you get the Woman!!!!
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:29:03 #91
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_42611739
vorig jaar met onur terug uit turkije.... het zijn rammelbakken. Bij het landen rammelde alles wat maar kon rammelen.Slecht onderhouden stoelen enzo... (lees loszittend/uitelkaar vallend)

Verder goede service aan boord, kregen lekker een lunch (broodjes en jus)

Was wel heel blij weer aan de grond te zijn...
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:29:40 #92
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_42611753
Gewoon een fles whiskey in het vliegtuig kopen en naar binnen gooien komt het helemaal goed.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:31:35 #93
134737 Fiduci
Wie helpt me aan een usericon?
pi_42611813
was ook van plan mezelf een stuk in de kraag te drinken
First you got to make the money... when you got the money you get the power, and when you got the power, you get the Woman!!!!
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:34:45 #94
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_42611911
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:31 schreef Fiduci het volgende:
was ook van plan mezelf een stuk in de kraag te drinken
Deed ik ook bij intern airlines. Doe mij maar een fles red label zeg ik tegen die stewardess. Ik afrekenen en ik trek meteen de dop eraf en neem een flinke slok. Dat mens kijken joh.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:36:54 #95
134737 Fiduci
Wie helpt me aan een usericon?
pi_42611971
hahah lachen toch had het vorig jaar bij met iemand die heel erg bang was om te vliegen. had onderweg een fles bacardi geleegd en was er goed van onder de indruk. Zo zat dat hij helemaal aggressief werd. Hij zou de ruiten er wel even uit trappen en de bejaarde vrouw naast hem zou hij helemaal afslaan omdat ze hem aankeek.
Die flipte hem helemaal was blij dat dat gebeurde toen we bijna aan de grond stonden. Buiten het vliegtuid stonden de mannen met de blauwe pet, alias de politie, al te w88 om hem mee te nemen.

Pauper
First you got to make the money... when you got the money you get the power, and when you got the power, you get the Woman!!!!
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:37:40 #96
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_42611995
Fly Air is al net zo leuk
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:41:45 #97
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_42612122
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:36 schreef Fiduci het volgende:
hahah lachen toch had het vorig jaar bij met iemand die heel erg bang was om te vliegen. had onderweg een fles bacardi geleegd en was er goed van onder de indruk. Zo zat dat hij helemaal aggressief werd. Hij zou de ruiten er wel even uit trappen en de bejaarde vrouw naast hem zou hij helemaal afslaan omdat ze hem aankeek.
Die flipte hem helemaal was blij dat dat gebeurde toen we bijna aan de grond stonden. Buiten het vliegtuid stonden de mannen met de blauwe pet, alias de politie, al te w88 om hem mee te nemen.

Pauper
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:41:50 #98
134737 Fiduci
Wie helpt me aan een usericon?
pi_42612125
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:37 schreef Minisuisse het volgende:
Fly Air is al net zo leuk
Niet bekend bij me Minisuisse
First you got to make the money... when you got the money you get the power, and when you got the power, you get the Woman!!!!
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:42:13 #99
134737 Fiduci
Wie helpt me aan een usericon?
pi_42612137
Afeglopen mei met Correndon gevlogen, was ook geen pretje.
First you got to make the money... when you got the money you get the power, and when you got the power, you get the Woman!!!!
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:43:06 #100
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_42612172
http://www.flyair.com.tr/sirketimiz_hol.asp

Ook een turkse prijsvechter die op tal van turkse badplaatsen land. Net zo pauper als Onur
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:44:08 #101
152954 Mokz
De man met de snor.
pi_42612201
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:42 schreef Fiduci het volgende:
Afeglopen mei met Correndon gevlogen, was ook geen pretje.
Ik was heen met Correndon, terug met Onur Air. .
Onur Air was beter.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:48:33 #102
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_42612349
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:44 schreef Mokz het volgende:

[..]

Ik was heen met Correndon, terug met Onur Air. .
Onur Air was beter.


Ik verbaas me altijd dat die dingen nog kunnen opstijgen uberhaupt.
pi_42612385
Ik zou het gewoon nooit doen. Je zit wel in een vliegtuig, je kan geen kant op.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:50:49 #104
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_42612414
Kans op overlijden tijdens autorijden is statisch gezien groter
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
pi_42612480
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:50 schreef Minisuisse het volgende:
Kans op overlijden tijdens autorijden is statisch gezien groter
Het gaat hier om de vergelijking vliegtuig - vliegtuig, niet vliegtuig in het algemeens - iets anders...
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:57:01 #106
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_42612587
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:53 schreef Repeat het volgende:

[..]

Het gaat hier om de vergelijking vliegtuig - vliegtuig, niet vliegtuig in het algemeens - iets anders...
In geen enkel vliegtuig kun je een kant op. Hoevaak is er een toestel van die prijsvechters neergestort? Volgens mij nog nooit.
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
pi_42612839
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:57 schreef Minisuisse het volgende:

[..]

In geen enkel vliegtuig kun je een kant op. Hoevaak is er een toestel van die prijsvechters neergestort? Volgens mij nog nooit.
Toch zit ik liever in een vliegtuig van bv. KLM dan in een Turkse crapmaatschappij waar je stoelen wiebelen en waar er plafondplaten omlaagkomen.

Als je hoort (op tv tijd terug enz) wat er volgens de inspectie aan die dingen allemaal niet goed was...
IK hou toch teveel van het leven
  donderdag 12 oktober 2006 @ 16:06:27 #108
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_42612885
Er moet trouwens heel wat gebeuren wil een vliegtuig op de grond ploffen hoor Repeat. Er kan hier en daar wel een schroefje missen.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 16:16:04 #109
134737 Fiduci
Wie helpt me aan een usericon?
pi_42613151
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:05 schreef Repeat het volgende:

[..]

Toch zit ik liever in een vliegtuig van bv. KLM dan in een Turkse crapmaatschappij waar je stoelen wiebelen en waar er plafondplaten omlaagkomen.

Als je hoort (op tv tijd terug enz) wat er volgens de inspectie aan die dingen allemaal niet goed was...
IK hou toch teveel van het leven
Laatst veel problemen omtrent transavia vliegtuigen. Mijn oom werkt bij Transavia en zij hebben ook meerdere malen de laatste jarebn problemen gehad met vliegtuigen. Maar wat gebeurd er , dat word structureel stil gehouden. Komt Onur of wat dan ook met iets of wat problemen AAN DE GROND dan brengen ze dat groot.
Waarom???

Concurrentiestrijd. Ideaal voor NL maatscahppijen als er over de turkse slecht gesproken word, en de nederlandse niet slecht in het nieuws komen.
First you got to make the money... when you got the money you get the power, and when you got the power, you get the Woman!!!!
  donderdag 12 oktober 2006 @ 16:18:43 #110
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_42613249
Die vliegtuigen van Transavia hangen ook van ellende aan elkaar inderdaad. Hoeveel jaar word er met zo'n kost gevlogen eigenlik?
pi_42613368
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:18 schreef Armageddon het volgende:
Die vliegtuigen van Transavia hangen ook van ellende aan elkaar inderdaad. Hoeveel jaar word er met zo'n kost gevlogen eigenlik?
dat zegt niks zolang die dingen goed onderhoudt, het wordt wel interessant met budgetonderhoud zoals bij die turken ed.
pi_42619325
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:20 schreef Syrena het volgende:
't Was niet leuk nee. Op de heenweg viel er een stuk plaat uit het plafond bij het landen, op de terugweg hadden we een nogal akelige landing (stikdonker, duurder voor het gevoel uuuuuuuren eer we eindelijk aan de grond stonden, kwamen met een flinke klap neer).

Vlucht was verder normaal.
Hey,volgens mij zat ik toen bij jou in het vliegtuig!!

[ Bericht 2% gewijzigd door Walking_On_Sunshine op 12-10-2006 20:15:40 ]
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_42627796
Ik vind het een ellendige kutmaatschappij
Ze zijn zeer onverantwoordelijk bezig (ik zat met een gekneusde poot bij een exit 'omdat dat zo uitkwam') en op de terugweg kreeg ik mn baggage in 1000 stukjes terug en er kon niet eens een sorry vanaf Op mn klacht heb ik nooit meer wat gehoord
Whatever you're about to discover we off that.
pi_42635539
bij mij viel het reuze mee. Niet al te veel beenruimte en het eten wat je aan bord kon kopen was keiduur maar dat heb je bij elke luchtvaartmaatschappij . Ik vond Onur air hetzelfde als Corendon en de Virgin/Easyjet. Is goedkoop, maar je moet niet al te veel luxe (beenruimte enzo) verwachten.
Voordat ik naar Turkije ging was het ook zo erg met Onur Air, ze waren op de zwarte lijst gezet. Ik keizenuwachtig, nergens voor nodig bleek achteraf.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
  donderdag 4 januari 2007 @ 14:46:33 #116
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45005466
Zo er was weer een incidentje...
quote:
04/01/07 Turkish aviation safety investigators have started an inquiry after an Onur Air Boeing MD-88’s cargo door opened during take-off from Istanbul Ataturk airport, forcing the aircraft to return.

Onur Air says the passenger jet’s crew opted to make an emergency landing back at Istanbul after discovering, during the 1 January incident, that the aircraft was losing pressure as it reached 6,000ft (1,800m).

After the MD-88 touched down the cargo door opened causing baggage to fall from the aircraft on to the runway. Loose baggage was subsequently retrieved by airport ground vehicles.
Vrachtdeur gaat gewoon open in vlucht, en ze verliezen druk... Bij de noodlanding pleurt er gewoon bagage op de runway! LOL
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_45008286
Niks mis mee. Maar als ik me goed herinner spreken de stewardessen geen Nederlands. Alles wordt dubbel verteld, een keer in het Engels en het keer in het Turks. Het eten was trouwens nog best lekker, voor een vliegtuigmaaltijd.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:23:24 #118
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_45173616
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
pi_45175725
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:42 schreef Fiduci het volgende:
Afeglopen mei met Correndon gevlogen, was ook geen pretje.
Wij hebben in Juli met corendon gevlogen, was gewoon super, vliegtuig zag er goed uit (lekkere leren stoelen) en we zaten bij de noodingang. Terugweg was ook gewoon goed.
Heenweg 15 minuten vertraging, maar dat kwam omdat zo'n dom wijf de weg naar het vliegtuig niet kon vinden blijkbaar (en we vertrokken nog wel vanaf Eindhoven )
Terugweg vlogen we zelfs iets vroeger.

Mijn ouders zijn daarna nog een keer met corendon naar Turkije geweest en weer helemaal geen problemen gehad.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:19:14 #120
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45184670
quote:
Dat is hetzelfde bericht wat ik gepost heb op 4 jan.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_45339881
Ik heb meerdere malen met Onur gevlogen maar ik vindt het een stuk beter als Transavia en Martinair vooral qua ruimte in het vliegtuig. Verder 1x last gehad van turbulentie maar dat had je met die andere maatschappijen ook gehad. Tegenwoordig vliegen ze bijna niet meer met Onur dus ga ik meestal met Inter airlines.
  zondag 14 januari 2007 @ 13:31:56 #122
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_45340610
ik heb ooit eens met air alfa gevlogen van en naar istanbul...sindsdien vlieg ik niet meer met turkse maatschappijen...wat een hitte in dat vliegtuig het leek wel alsof het elk moment in de fik kon vliegen....zweet stond letterlijk in mijn schoenen...zal wel iets mis zijn geweest met de airco ofzo...brrrr. kent iemand dat air alfa?? bestaan ze nog?!
  zondag 14 januari 2007 @ 13:51:18 #123
94688 EagleJ
United will stand!
pi_45341233
Air Alfa kende het zelfde lot als Air Anatolia (nog zo'n topmaatschappij ), ze zijn er namelijk mee gestopt een paar jaar terug.
"If you're a thought, you would want me to think you, and I do"
  Moderator dinsdag 16 januari 2007 @ 15:50:02 #124
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_45408051
Ik sprak gisteren in het vliegtuig met een piloot van Ryan Air die off duty op weg naar huis was.
Hij zou niet in een vliegtuig van Onur Air stappen, zei hij.
En dat zei hij niet om "de concurent zwart te maken", want ten eerste is Onur Air nauwelijks een directe concurrent en ten tweede was hij helemaal niet negatief over Easyjet, wat wél een directe concurrent is.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_51589439
Een vriendin van mij is vandaag naar Turkije gevlogen met die gasten en blijkt dat Onur Air een deel van de koffers ın A'dam heeft achtergelaten omdat de bagagecapacıteit vol was! Ze (zo'n 40 mensen) kunnen die koffers pas vrijdag verwachten! Onur Air vind het een doodnormale zaak en de reisburo dekt Onur Air en zegt dat het vaak met alle maatschappijen gebeurt...
pi_51652331
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 15:50 schreef Gert het volgende:
Ik sprak gisteren in het vliegtuig met een piloot van Ryan Air die off duty op weg naar huis was.
Hij zou niet in een vliegtuig van Onur Air stappen, zei hij.
En dat zei hij niet om "de concurent zwart te maken", want ten eerste is Onur Air nauwelijks een directe concurrent en ten tweede was hij helemaal niet negatief over Easyjet, wat wél een directe concurrent is.
Ik zou ook niet met onur air vliegen. En ook niet om de concurent zwart te maken. Maar het gaat gewoon om het risicogehalte. De hele luchtvaart is bezig om het ongeval risico zo laag mogelijk te maken, helemaal nul gaat niet. Echter er zijn maatschappijen die gewoon een hoger risico vormen. Onur air is zo'n maatschappij. Relatief klein en in een sector waarbij alles zo goedkoop mogelijk moet zijn, dus weinig geld om preventive maintenance te plegen, vliegers die nauwelijks verstaanbaar zijn op de radios, een falende inspectie of toezicht in hun eigen land...

In, onder andere, de luchtvaart wordt vaak gesproken over het kaas met gaten model van Reason.

Elk plakje kaas is een laag in een bedrijf. Als alle plakjes dusdanig tegenover elkaar liggen dat de gaten overlappen, dan kan een fout ongezien door de kaas glippen en een ongeval veroorzaken.
Ik heb het idee dat bij onur air er constant al wat gaten overlappen en er dus niet veel meer hoeft te gebeuren voordat alle gaten overlappen.

En voor die paar tientjes neem ik dat risico niet, echter dat is voor een ieder om dat te bepalen. Ook heb ik geen inside info, dus dit alles is op aannames gebaseerd, maar in dit geval neem ik het zekere voor het onzekere.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_51652435
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:51 schreef EagleJ het volgende:
Air Alfa kende het zelfde lot als Air Anatolia (nog zo'n topmaatschappij ), ze zijn er namelijk mee gestopt een paar jaar terug.
Dat heet nu Fly Air. Ander embleempje op het uniformpje en gaan maar weer.
pi_51652536
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 14:46 schreef Public_NME het volgende:
Zo er was weer een incidentje...
[..]

Vrachtdeur gaat gewoon open in vlucht, en ze verliezen druk... Bij de noodlanding pleurt er gewoon bagage op de runway! LOL
Schijnt nogal een Boeing probleem te zijn. Was laatst ook iets op NGC of Discovery, er is een keer zo'n vliegtuig geland met het halve dak er af, ook omdat die bagagedeur open ging. Toen zijn van dat type meteen alle bagagedeuren gereviseerd en zo. Het probleem met die dingen is dat ze naar buiten open gaan, om ruimte te besparen. Maar zodra er dan iets mis is met de lock-pins, vliegt die deur door de druk ook meteen open.
pi_51652595
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:04 schreef Toeps het volgende:

[..]

Dat heet nu Fly Air. Ander embleempje op het uniformpje en gaan maar weer.
Elke zomer start er wel weer een nieuwe maatschappij in dat land. Air rose en eurosun zijn namen die me nog vers in het geheugen liggen.

http://krant.telegraaf.nl(...).eurosun.turkse.html

9 van de 10 keer van dezelfde mensen, welke elke zomer weer war euro's proberen mee te pikken van het toerisme
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 20 juli 2007 @ 10:13:50 #130
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51652706
Zo heb je ook vijfhondervierenvijftig Turkse rijscholen in Nederland.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 10:44:18 #131
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51653579
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:18 schreef Armageddon het volgende:
Die vliegtuigen van Transavia hangen ook van ellende aan elkaar inderdaad.
Waar baseer je dit eigenlijk op? HV heeft een fleet met alleen maar 73NG's, en zijn allemaal vrij nieuw. Gemiddelde leeftijd van de floot is 5,7 jaar. En ze maken gebruik van KLM E&M, dus ze hebben een vrij hoge veiligheids standaard.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51653779
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:44 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Waar baseer je dit eigenlijk op? HV heeft een fleet met alleen maar 73NG's, en zijn allemaal vrij nieuw. Gemiddelde leeftijd van de floot is 5,7 jaar. En ze maken gebruik van KLM E&M, dus ze hebben een vrij hoge veiligheids standaard.
Wat hij mogelijk bedoelt is dat de cabine vast niet meer superschoon is, al ben ik de laatste tijd niet meer aan boord van de groenen geweest.

Echter de staat van het tapijt zegt niets over de technische staat van het vliegtuig. Tapijt is niet schoon te houden met 3 vluchten per dag vol met Sjonnie, Anita en hun vrienden....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 20 juli 2007 @ 10:52:45 #133
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51653839
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:44 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Waar baseer je dit eigenlijk op? HV heeft een fleet met alleen maar 73NG's, en zijn allemaal vrij nieuw. Gemiddelde leeftijd van de floot is 5,7 jaar. En ze maken gebruik van KLM E&M, dus ze hebben een vrij hoge veiligheids standaard.
Ik had het meer over de binnenkant. Van de twee toestellen waar ik in heb gezeten dan.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:56:15 #134
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51655817
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:52 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ik had het meer over de binnenkant. Van de twee toestellen waar ik in heb gezeten dan.
Achja, als je bij KL in de 733 en 734 zit zijn die ook aardig 'knackered'. (daarom gaan ze er ook uit)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 8 september 2008 @ 22:30:48 #135
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_61486735
Heb ook ooit met Onur Air gevlogen. Mijn eerste vlucht ever. Meteen 7 uur vertraging gehad, lekker dus. Ook allemaal damp/ rook in het vliegtuig maar dat zou normaal kunnen zijn.Verder waren de instructies niet te verstaan. Maar we hebben het overleefd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')