abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40280689
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 19:45 schreef mrcool het volgende:

[..]

Eten in een vliegtuig is nooit lekker
overwegend mee eens, maar ik heb wel eens een goede en zeer lekkere maaltijd gehad in een vliegtuig...dus het kan wel...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_40280733
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 19:50 schreef David Letterman het volgende:

[..]

maar ik heb wel eens een goede en zeer lekkere maaltijd gehad in een vliegtuig...dus het kan wel...
Maatschappij?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_40280768
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
  vrijdag 28 juli 2006 @ 20:01:14 #54
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_40280984
Allemaal hetzelfde.

Qantas is geloof ik die enige maatschappij die nog nooit problemen heeft gehad.
Gewoon met Onur Air gaan, komt echt wel goed....
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
  vrijdag 28 juli 2006 @ 20:07:17 #55
150341 Mr_Ban
Ban for the money
pi_40281178
Ik ben precies een jaar terug met Onur Air van en naar Turkije gevlogen en ik kan je zeggen: MINDERRRRRR

We beginnen met het interieur: in mekaar gekotste rommel; geen beenruimte, geen tv of wat dan ook, rammelende lampies en veiligheidsstuff, turkse veiligheidsinstructies

Voedsel/stewarding: weer troepie; je krijgt vreten wat je nog niet aan een zwerver zou voeren, de lelijkste stewardessen en bijna asociale bediening/hulp

Landing; allebei de keren met een smak neergekomen, volgens mij nog een keer gestuiterd en bij terugkomst een aardig eind te ver uit moeten rijden... moesten omdraaien om bij de juiste exit uit te komen

Verder top

Edit: ben wel nog heel blijkbaar, dus zal wel goed komen verder...
Ik wou dat ik hier niks getypt had...
pi_40281185
lama...

[ Bericht 34% gewijzigd door David Letterman op 28-07-2006 20:13:08 ]
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  vrijdag 28 juli 2006 @ 20:08:43 #57
137079 Chowi
Lonerism.
pi_40281221
Al dat gedoe over Onur Air is bullshit. Ik heb er meer dan eens mee gevlogen en, behalve dan dat de vliegtuigen wat aan de kleine kant zijn, totaal geen klachten.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
pi_40283008
Al zou ik moeten bijbetalen dan doe ik dat liever dan met Onur vliegen wat een rampenvliegtuigen zijn dat, ik weet het want ik heb in de beviliging gezeten op schiphol.
1 keer meegemaakt dat tijdens het inchecken ineens werd omgeroepen dat het vliegtuig vertraging had van een half uur....terwijl mensen al instapte.....iedereen er weer uit....hoorde van een technici dat hydraulisch remsysteem bij een van de remmen was gaan lekken en dat ze het hadden verholpen .....met ducktape
Dat scheen normaal te zijn met Onur.....anders hadden ze teveel vertraging en kostte het hun te veel....
Dus is combinatie met dat Onur al genoeg problemen heeft gehad en hun landingsrechten BIJNA zijn ingetrokken.... nee dankje, liever bijbetalen
  vrijdag 28 juli 2006 @ 22:13:22 #59
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_40284505
goedkoop willen vliegen maar wel luxe willen hebben.... Ze zijn bij nur Air tenminste eerlijk dat er wat lekt.
zo goed..?
pi_40284672
Ach, twee keer met zo'n low-budget Turk gevlogen (Air Anatolia en Fly Air), en ik leef nog steeds. Laatst een keer met KLM gevlogen (Göteborg - Nederland), en dat was net zo'n veredelde touringcar zonder beenruimte hoor.

Veel van die Onur incidenten zijn ook administratief van aard (geen originele vliegpapieren mee, maar kopietjes, etc.) Da's vast niet goed, maar erg schadelijk is het ook niet.
pi_40285168
Nou er is geen andere maatschappij op schiphol dan die zoveel mankementen heeft als Onur, tis dat Onur het repareet zodra men erachterkomt wat er mis is dus na de 1e waarschuwing word er iets aangedaan, al is het maar tijdelijk zodat ze mogen opstijgen (zoals ducktape)
pi_40300743
Landen is idd niet hun sterkste punt, leek idd wel alsof het vliegtuig op de landingsbaan werd gegooid. En het is idd zo dat die vliegtuigen niet echt goed onderhouden zijn van binnen, bij ons zat er tape rondom de nooduitgang! Als je beenruimte wilt hebben ga dan bij de nooduitgang zitten.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_40321060
Ik ben in mei met Onur Air naar Turkije geweest en heb er niets op aan te merken. Het opstijgen en landen ging hartstikke soepel, personeel was erg vriendelijk en de vliegtuigen zelf waren ook goed onderhouden

Ze staan onder strenge controle bij de luchtvaartinspectiedienst. Dus ik denk dat ze tegenwoordig misschien wel veiliger zijn dan bijvoorbeeld KLM, die niet onder controle staan. Onur Air zou echt geen gebruik mogen maken van Schiphol als het werkelijk zo'n slechte maatschappij was.
pi_40323123
Wat me altijd opvalt is dat iedereen hier denkt vliegtuigdeskundige te zijn. Te weten wat veilig is en wat niet. Als ze iets plakken met ducttape, dan zal dat wel mogen hè? Anders zouden ze het niet doen. Ik heb ook een keer in een vliegtuig gezeten waar een bagagerek met ducttape vast zat, omdat deze anders steeds open ging. Klepje stuk, en zo. Maar goed, ze zullen echt wel weten wat ze doen.
  zondag 30 juli 2006 @ 15:13:46 #65
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_40323239
Die zogenaamde harde landingen komen bij alle maatschappijen voor. Iedere piloot kan een vliegtuig perfect aan de grond zetten, daar hoef je echt niet over te twijfelen. Maar door de weersomstandigheden (wind) of het al dan niet automatisch of met de hand landen, is geen landing hetzelfde en kan de ene landing wat harder aanvoelen dan de andere. Met de maatschappij heeft dat alvast niets te maken.
It's not a lie, if you believe
pi_40323277
Meestal gaat het wel goed met die vliegtuigen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  zondag 30 juli 2006 @ 15:19:22 #67
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_40323357
Het zijn af en toe maar kleine dingetjes die mis gaan.

Ik geloof dat mijn auto niet veiliger is dan een toestel van hun
pi_40323455
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 20:07 schreef Mr_Ban het volgende:
Ik ben precies een jaar terug met Onur Air van en naar Turkije gevlogen en ik kan je zeggen: MINDERRRRRR

We beginnen met het interieur: in mekaar gekotste rommel; geen beenruimte, geen tv of wat dan ook, rammelende lampies en veiligheidsstuff, turkse veiligheidsinstructies

Voedsel/stewarding: weer troepie; je krijgt vreten wat je nog niet aan een zwerver zou voeren, de lelijkste stewardessen en bijna asociale bediening/hulp

Landing; allebei de keren met een smak neergekomen, volgens mij nog een keer gestuiterd en bij terugkomst een aardig eind te ver uit moeten rijden... moesten omdraaien om bij de juiste exit uit te komen

Verder top

Edit: ben wel nog heel blijkbaar, dus zal wel goed komen verder...
Een tv heb je bijna nooit op die korte vluchten(ik nog nooit gehad in ieder geval, alleen op langere trajecten). Vaak zijn dit ook kleinere vliegtuigen dus ook minder beenruimte ja. Hier moet je Onur Air niet op afzijken, en inderdaad wel voor weinig willen vliegen maar zeiken omdat het er 'goedkoop' uit ziet. Ik ben nog nooit met ze geweest maar zou er geen moeite mee hebben, ik hoor van mensen die er wel mee gevlogen hebben alleen maar goede dingen over(zal inderdaad ook te maken hebben met de controle waar ze onder staan, zoals eerder in het topic verteld).
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_40323505
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 19:07 schreef LENUS het volgende:

Vraag: hoe vliegt onor air hedendagen? Is het nog te vertrouwen of is het gewoon brak?
Het is een goede maatschappij hoor. De maatschappij heeft in het verleden wel eens een keer in het nieuws gestaan......maar als alle incidenten van andere maatschappijen ook genoemd moeten worden in de krant kunnen ze beter een aparte krant maken.
Ook KLM, British Airways en vele andere maatschappijen hebben klapbanden, weinig interieur ruimte.

Feit is dat als je kijkt naar de manier waarop Onur Air de markt penetreert is dat prima. Ze zijn een low-cost charter airline voor vakantie vluchten. De kosten moeten laag blijven omdat de zuinige prut nederlander het liefste gratis vliegt naar Turkije. Er wordt dus niet geïnvesteerd in het interieur of andere zaken maar in de meest belangrijke: operationals costs en technical costs. Het vliegt en het is technisch verantwoord alleen ja..van binnen is het dan misschien ietsie pietsie mindern.

Maar als je niet wilt vliegen met Onur Air dan ga je toch niet ., Atlijd dat gejank van die huilies!!! Dan ga je toch lekker met KLM naar Istandbu á ¤3000 per ticket retour (1e klas...want je wilt beenruimte) dan kun je daaran fijn met de bus naar Alayna of elke ander badplaats.

Kortom...niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten

zondag 30 juli 2006 @ 15:26:29 #70
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_40323520
Het is een hel
pi_40323773
Onur Air valt nog wel mee, heb er meerdere keren mee gevolgen zonder problemen. Eten was ook wel oke en de toestellen waar ik in gezeten heb zagen er redelijk onderhouden uit.

In tegenstelling tot bijvoorbeeld Air Memphis, waarmee ik naar Egypte ben gevlogen. Die vertrok vanaf Maastricht ofzo en was een stuk slechter (en gevaarlijker), maar zelfs dat ging goed
pi_40329517
Ik zou alles op alles zetten om een andere maatschappij te regelen.
  zondag 30 juli 2006 @ 20:16:46 #73
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_40331303
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:07 schreef Toeps het volgende:
Wat me altijd opvalt is dat iedereen hier denkt vliegtuigdeskundige te zijn. Te weten wat veilig is en wat niet. Als ze iets plakken met ducttape, dan zal dat wel mogen hè? Anders zouden ze het niet doen. Ik heb ook een keer in een vliegtuig gezeten waar een bagagerek met ducttape vast zat, omdat deze anders steeds open ging. Klepje stuk, en zo. Maar goed, ze zullen echt wel weten wat ze doen.
en toch ken ik geen één andere vliegtuigmaatschappij die zo vaak negatief in 't nieuws is gekomen.. er is áltijd wel iets met die vliegtuigen van hun.

nee, dan betaal ik toch liever wat meer voor een fatsoenlijk vliegtuig
Huilen dan.
  zondag 30 juli 2006 @ 20:56:46 #74
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_40332623
quote:
Op zondag 30 juli 2006 20:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

en toch ken ik geen één andere vliegtuigmaatschappij die zo vaak negatief in 't nieuws is gekomen.. er is áltijd wel iets met die vliegtuigen van hun.

nee, dan betaal ik toch liever wat meer voor een fatsoenlijk vliegtuig
Het feit dat ze zoveel in het nieuws kwamen, is omdat het een paar keer achter elkaar gebeurd.
Stel dat bij KLM ieder jaar 1 ding is, komt er niks in het nieuws. Maar als ergens 10 jaar niks gebeurd en dan 2x achter elkaar wel, is het meteen een hot item.

Weet niet precies de getallen hiervan hoor, hang me er dus niet aan op. Het is in ieder geval wel iets in deze richting
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
pi_40332667
ach, vorig jaar ook me gevlogen. alles viel wel mee behalve de krijsende vrouwen bij het landen (dat ging inderdaad niet helemaal goed)
  zondag 30 juli 2006 @ 21:05:50 #76
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40332914
Wat me wel opvalt is dat TS het heeft over een bepaling:

Transavia of een andere gerenommeerde maatschappij

Ondanks de goede ervaringen van Fok!kers en het feit dat ze zic geen foutje meer kunnen permiteren kan ik Onur Air niet als een gerenommeerde maatschappij aanmerken.

Overigens weinig kans dat er iets fout gaat hoor! Je moet maar bedenken dat de piloot ook liever heel aankomt dan in stukjes.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40332924
Ik heb er ook wel eens mee gevlogen. Was niks mis mee. Alleen de landing ging nogal hardhandig. Maar ik heb verder weinig ervaring met vliegen, dus weet niet of dat normaal is.

In ieder geval is er strenge controle op dit soort zaken. Als het niet veilig was, zouden ze niet laten vliegen. Vertrouw daar dus maar op.
  maandag 31 juli 2006 @ 15:48:32 #78
118933 Arid
SLow Cheetah
pi_40354589
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 19:07 schreef LENUS het volgende:
Ik kreeg vandaag mijn vliegtickets binnen, en wat bleek: ONOR AIR. Dat hadden ze van te voren niet gemeld. In de advertentie stond: u zal vliegen met Transavia of een andere gerenommeerde organisatie.

Vraag: hoe vliegt onor air hedendagen? Is het nog te vertrouwen of is het gewoon brak?
Ik ben ooit een keer met Sjonnie tours op vakantie geweest, daar kan je het wel een beetje mee vergelijken!!

ps. mag ik je xbox alvast hebben
  maandag 31 juli 2006 @ 16:54:40 #79
58460 RicXDesign
^ Im with stupid ^
pi_40356478
Ik heb 1 keer met Onur air gevlogen ...Nooit meer.

Ten eerste 8 uur vertraging, wegens mankement...Vertraging van 8 uur liep uit naar 11 vertraging.
In het vliegtuig heb ik de hele reis een lek vertiel of iets dergelijks gehoord... Contante fluittoon van een ventiel waar iets mee was ofzo...

In het vliegtuig mocht toen nog gewoon gerookt worden, iets wat IK zelfs als die hard roker niet lekker vindt omdat je in zo'n kleine ruimte zit. Geen idee of je nu nog mag roken in het vliegtuig.
pi_40356750
11 uur vertraging is wel erg kut! En je mag tegenwoordig niet meer roken in het vliegtuig.
  maandag 31 juli 2006 @ 20:06:04 #81
94492 freddygonzales
Tieten en kittelaars!
pi_40361864
quote:
Op maandag 31 juli 2006 15:48 schreef Arid het volgende:

Ik ben ooit een keer met Sjonnie tours op vakantie geweest, daar kan je het wel een beetje mee vergelijken!!

ps. mag ik je xbox alvast hebben
Loop nou niet zo te brallen LUL! Dat was jij niet maar de weledelgestrenge heer N. van Ee

zo!
Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:08:17 #82
134737 Fiduci
Wie helpt me aan een usericon?
pi_42611160
Binnenkort ga ik weer 8 dagen naar Turkije. Bij het reisbureau gechecked met wie we gaan vliegen maar dat was nog niet echt duideijk. Angst van mij is dat er op de ticket zal staan "Onur Air"....

Zijn er mensen die ervaringen hebben met Onur Air? Was het echt zo verschrikkelijk als in de media is gesuggereerd?Of viel het uiteindelijk allemaal reuze mee en was het een prima vluht?

Ik hoor het graag van jullie...
First you got to make the money... when you got the money you get the power, and when you got the power, you get the Woman!!!!
pi_42611379
oh oh
pi_42611530
't Was niet leuk nee. Op de heenweg viel er een stuk plaat uit het plafond bij het landen, op de terugweg hadden we een nogal akelige landing (stikdonker, duurder voor het gevoel uuuuuuuren eer we eindelijk aan de grond stonden, kwamen met een flinke klap neer).

Vlucht was verder normaal.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_42611562
Was laatst toch een piloot die direct opstapte bij Onur Air, zit in vliegtuig en ging meteen van boord, bleek toen ook echt wat mee mis te zijn meen ik, stond hier op de frontpage..
pi_42611568
Kijk naar het aantal vluchten dat Onur Air dagelijks uitvoert en dan naar het aantal gemelde incidenten. Luxe hoef je sowieso niet te verwachten bij prijsvechters (daarom is je vakantie ook zo goedkoop) dus opmerkingen over slecht bedienend personeel kun je direct weer vergeten.

Al met al zal reizen met Onur niet echt gevaarlijk zijn, ze hebben enkel een hoger aantal incidenten als andere maatschappijen, waarbij de meeste van deze incidenten op de grond hebben plaatsgevonden. Verwacht echter niet de behandeling en luxe van een gewone luchtvaartmaatschappij, een Onur Air vliegtuig zal eerder aanvoelen als een oude stadsbus dan een luxe Vip-coach.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:23:09 #87
152954 Mokz
De man met de snor.
pi_42611600
Ik heb ook gereisd met Onur Air, niks ernstigs. Beetje rammelende kasten, verder niks.
pi_42611660
prima mee gevolgen en vond de service zelfs beter als een keer dat ik met martinair vloog
kan natuurlijk ook gevoelsmatig zijn.
Narf!
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:25:39 #89
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_42611669
Ben alleen nog met inter airlines naar turkije geweest en dat was prima.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:28:25 #90
134737 Fiduci
pi_42611721
Er was een moeglijkehid dat wij met Onur Air zouden vliegen en om eerlijk te zijn ben ik al geen held wat betreft het vliegen laat staan na al die wilde verhalen van iedereen. Dus probeer me voor te bereiden voor wat in mijn ogen het ergste kan zijn en dat is Onur Air. Ik hoor van heel veel bekende dat zij daar reeds mee hebben gevlogen en uitermate tevreden waren.

Afwachten!!!!!
First you got to make the money... when you got the money you get the power, and when you got the power, you get the Woman!!!!
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:29:03 #91
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_42611739
vorig jaar met onur terug uit turkije.... het zijn rammelbakken. Bij het landen rammelde alles wat maar kon rammelen.Slecht onderhouden stoelen enzo... (lees loszittend/uitelkaar vallend)

Verder goede service aan boord, kregen lekker een lunch (broodjes en jus)

Was wel heel blij weer aan de grond te zijn...
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:29:40 #92
2964 Armageddon
pi_42611753
Gewoon een fles whiskey in het vliegtuig kopen en naar binnen gooien komt het helemaal goed.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:31:35 #93
134737 Fiduci
pi_42611813
was ook van plan mezelf een stuk in de kraag te drinken
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:34:45 #94
2964 Armageddon
pi_42611911
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:31 schreef Fiduci het volgende:
was ook van plan mezelf een stuk in de kraag te drinken
Deed ik ook bij intern airlines. Doe mij maar een fles red label zeg ik tegen die stewardess. Ik afrekenen en ik trek meteen de dop eraf en neem een flinke slok. Dat mens kijken joh.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:36:54 #95
134737 Fiduci
pi_42611971
hahah lachen toch had het vorig jaar bij met iemand die heel erg bang was om te vliegen. had onderweg een fles bacardi geleegd en was er goed van onder de indruk. Zo zat dat hij helemaal aggressief werd. Hij zou de ruiten er wel even uit trappen en de bejaarde vrouw naast hem zou hij helemaal afslaan omdat ze hem aankeek.
Die flipte hem helemaal was blij dat dat gebeurde toen we bijna aan de grond stonden. Buiten het vliegtuid stonden de mannen met de blauwe pet, alias de politie, al te w88 om hem mee te nemen.

Pauper
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:37:40 #96
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_42611995
Fly Air is al net zo leuk
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:41:45 #97
2964 Armageddon
pi_42612122
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:36 schreef Fiduci het volgende:
hahah lachen toch had het vorig jaar bij met iemand die heel erg bang was om te vliegen. had onderweg een fles bacardi geleegd en was er goed van onder de indruk. Zo zat dat hij helemaal aggressief werd. Hij zou de ruiten er wel even uit trappen en de bejaarde vrouw naast hem zou hij helemaal afslaan omdat ze hem aankeek.
Die flipte hem helemaal was blij dat dat gebeurde toen we bijna aan de grond stonden. Buiten het vliegtuid stonden de mannen met de blauwe pet, alias de politie, al te w88 om hem mee te nemen.

Pauper
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:41:50 #98
134737 Fiduci
pi_42612125
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:37 schreef Minisuisse het volgende:
Fly Air is al net zo leuk
Niet bekend bij me Minisuisse
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:42:13 #99
134737 Fiduci
pi_42612137
Afeglopen mei met Correndon gevlogen, was ook geen pretje.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:43:06 #100
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_42612172
http://www.flyair.com.tr/sirketimiz_hol.asp

Ook een turkse prijsvechter die op tal van turkse badplaatsen land. Net zo pauper als Onur
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')