Ik was heen met Correndon, terug met Onur Air.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:42 schreef Fiduci het volgende:
Afeglopen mei met Correndon gevlogen, was ook geen pretje.
quote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:44 schreef Mokz het volgende:
[..]
Ik was heen met Correndon, terug met Onur Air..
Onur Air was beter.
Het gaat hier om de vergelijking vliegtuig - vliegtuig, niet vliegtuig in het algemeens - iets anders...quote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:50 schreef Minisuisse het volgende:
Kans op overlijden tijdens autorijden is statisch gezien groter
In geen enkel vliegtuig kun je een kant op. Hoevaak is er een toestel van die prijsvechters neergestort? Volgens mij nog nooit.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:53 schreef Repeat het volgende:
[..]
Het gaat hier om de vergelijking vliegtuig - vliegtuig, niet vliegtuig in het algemeens - iets anders...
Toch zit ik liever in een vliegtuig van bv. KLM dan in een Turkse crapmaatschappij waar je stoelen wiebelen en waar er plafondplaten omlaagkomen.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:57 schreef Minisuisse het volgende:
[..]
In geen enkel vliegtuig kun je een kant op. Hoevaak is er een toestel van die prijsvechters neergestort? Volgens mij nog nooit.
Laatst veel problemen omtrent transavia vliegtuigen. Mijn oom werkt bij Transavia en zij hebben ook meerdere malen de laatste jarebn problemen gehad met vliegtuigen. Maar wat gebeurd er , dat word structureel stil gehouden. Komt Onur of wat dan ook met iets of wat problemen AAN DE GROND dan brengen ze dat groot.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:05 schreef Repeat het volgende:
[..]
Toch zit ik liever in een vliegtuig van bv. KLM dan in een Turkse crapmaatschappij waar je stoelen wiebelen en waar er plafondplaten omlaagkomen.
Als je hoort (op tv tijd terug enz) wat er volgens de inspectie aan die dingen allemaal niet goed was...
IK hou toch teveel van het leven
dat zegt niks zolang die dingen goed onderhoudt, het wordt wel interessant met budgetonderhoud zoals bij die turken ed.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:18 schreef Armageddon het volgende:
Die vliegtuigen van Transavia hangen ook van ellende aan elkaar inderdaad. Hoeveel jaar word er met zo'n kost gevlogen eigenlik?
Hey,volgens mij zat ik toen bij jou in het vliegtuig!!quote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:20 schreef Syrena het volgende:
't Was niet leuk nee. Op de heenweg viel er een stuk plaat uit het plafond bij het landen, op de terugweg hadden we een nogal akelige landing (stikdonker, duurder voor het gevoel uuuuuuuren eer we eindelijk aan de grond stonden, kwamen met een flinke klap neer).
Vlucht was verder normaal.
Vrachtdeur gaat gewoon open in vlucht, en ze verliezen druk... Bij de noodlanding pleurt er gewoon bagage op de runway! LOLquote:04/01/07 Turkish aviation safety investigators have started an inquiry after an Onur Air Boeing MD-88’s cargo door opened during take-off from Istanbul Ataturk airport, forcing the aircraft to return.
Onur Air says the passenger jet’s crew opted to make an emergency landing back at Istanbul after discovering, during the 1 January incident, that the aircraft was losing pressure as it reached 6,000ft (1,800m).
After the MD-88 touched down the cargo door opened causing baggage to fall from the aircraft on to the runway. Loose baggage was subsequently retrieved by airport ground vehicles.
Wij hebben in Juli met corendon gevlogen, was gewoon super, vliegtuig zag er goed uit (lekkere leren stoelen) en we zaten bij de noodingang. Terugweg was ook gewoon goed.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:42 schreef Fiduci het volgende:
Afeglopen mei met Correndon gevlogen, was ook geen pretje.
Dat is hetzelfde bericht wat ik gepost heb op 4 jan.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:23 schreef mynick het volgende:
http://www.nu.nl/news/939(...)tsnapt_aan_ramp.html
Gewoon toeval?
Ik zou ook niet met onur air vliegen. En ook niet om de concurent zwart te maken. Maar het gaat gewoon om het risicogehalte. De hele luchtvaart is bezig om het ongeval risico zo laag mogelijk te maken, helemaal nul gaat niet. Echter er zijn maatschappijen die gewoon een hoger risico vormen. Onur air is zo'n maatschappij. Relatief klein en in een sector waarbij alles zo goedkoop mogelijk moet zijn, dus weinig geld om preventive maintenance te plegen, vliegers die nauwelijks verstaanbaar zijn op de radios, een falende inspectie of toezicht in hun eigen land...quote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:50 schreef Gert het volgende:
Ik sprak gisteren in het vliegtuig met een piloot van Ryan Air die off duty op weg naar huis was.
Hij zou niet in een vliegtuig van Onur Air stappen, zei hij.
En dat zei hij niet om "de concurent zwart te maken", want ten eerste is Onur Air nauwelijks een directe concurrent en ten tweede was hij helemaal niet negatief over Easyjet, wat wél een directe concurrent is.
Dat heet nu Fly Air. Ander embleempje op het uniformpje en gaan maar weer.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:51 schreef EagleJ het volgende:
Air Alfa kende het zelfde lot als Air Anatolia (nog zo'n topmaatschappij), ze zijn er namelijk mee gestopt een paar jaar terug.
Schijnt nogal een Boeing probleem te zijn. Was laatst ook iets op NGC of Discovery, er is een keer zo'n vliegtuig geland met het halve dak er af, ook omdat die bagagedeur open ging. Toen zijn van dat type meteen alle bagagedeuren gereviseerd en zo. Het probleem met die dingen is dat ze naar buiten open gaan, om ruimte te besparen. Maar zodra er dan iets mis is met de lock-pins, vliegt die deur door de druk ook meteen open.quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:46 schreef Public_NME het volgende:
Zo er was weer een incidentje...![]()
[..]
Vrachtdeur gaat gewoon open in vlucht, en ze verliezen druk... Bij de noodlanding pleurt er gewoon bagage op de runway! LOL![]()
Elke zomer start er wel weer een nieuwe maatschappij in dat land. Air rose en eurosun zijn namen die me nog vers in het geheugen liggen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:04 schreef Toeps het volgende:
[..]
Dat heet nu Fly Air. Ander embleempje op het uniformpje en gaan maar weer.
Waar baseer je dit eigenlijk op? HV heeft een fleet met alleen maar 73NG's, en zijn allemaal vrij nieuw. Gemiddelde leeftijd van de floot is 5,7 jaar. En ze maken gebruik van KLM E&M, dus ze hebben een vrij hoge veiligheids standaard.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:18 schreef Armageddon het volgende:
Die vliegtuigen van Transavia hangen ook van ellende aan elkaar inderdaad.
Wat hij mogelijk bedoelt is dat de cabine vast niet meer superschoon is, al ben ik de laatste tijd niet meer aan boord van de groenen geweest.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:44 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Waar baseer je dit eigenlijk op? HV heeft een fleet met alleen maar 73NG's, en zijn allemaal vrij nieuw. Gemiddelde leeftijd van de floot is 5,7 jaar. En ze maken gebruik van KLM E&M, dus ze hebben een vrij hoge veiligheids standaard.
Ik had het meer over de binnenkant. Van de twee toestellen waar ik in heb gezeten dan.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:44 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Waar baseer je dit eigenlijk op? HV heeft een fleet met alleen maar 73NG's, en zijn allemaal vrij nieuw. Gemiddelde leeftijd van de floot is 5,7 jaar. En ze maken gebruik van KLM E&M, dus ze hebben een vrij hoge veiligheids standaard.
Achja, als je bij KL in de 733 en 734 zit zijn die ook aardig 'knackered'.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:52 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ik had het meer over de binnenkant. Van de twee toestellen waar ik in heb gezeten dan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |