abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27181156
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 08:50 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Als iemand met zijn poten aan WIlders komt dan hoeven de Halsema's, Rosenmollers, Kokken en Woutertjes zich niet naar een obsuur zaaltje te begeven om problemen te krijgen.
Is dat een dreigement ?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_27181247
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 10:37 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is jouw opvatting dan. Ik leef liever in een rechtsstaat waar de overheid zorg draagt voor de bescherming van haar burgers. Of we moeten weer wapens vrij geven en het geweldsmonopolie terugvorderen van diezelfde overheid.
De overheid doet meer aan bescherming door die agenten elders in te zetten waar ze ook werkelijk rendement op kunnen leveren. ofwel in de preventie en het oplossen van misdaden .
pi_27181303
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:31 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Mensen willen invloedrijken niet graag voor het hoofd stoten door ze te wijzen op het feit dat ze menselijk zijn en zich aan menselijke wetten moeten conformeren...
Blijft scheef, sorry
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:38:40 #79
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27181319
wat ik zo jammer vind van de wilders-discussies is dat mensen hun persoonlijke afkeur jegens de man vertalen in: "het is allemaal zijn eigen schuld, dikke bult". dan zijn ze aan het zagen in de poten van de democratie en maken ze duidelijk dat ze meer geven om de bedreigers die ons land ondermijnen, dan de bedreigde die zijn democratisch recht gebruikt.

ik heb persoonlijk een hekel aan bos, cohen en femke halsema. maar als ze met de dood bedreigd worden zul je mij niet horen piepen dat ons land betaald voor hun veiligheid. immers, om een vrij land te behouden zullen we tegenwoordig diep in de buidel moeten tasten, maar dat is het mij meer dan waard.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_27181333
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:32 schreef Jalu het volgende:
Wel grappig om te zien dat er een aantal posters in dit topic zijn wiens mening gegarandeerd radicaal om zou draaien als je i.p.v. Wilders de naam Wouter Bos of Femke Halsema neer zou zetten.
Die van mij niet hoor .
pi_27181413
Ik vind het overigens vooral zielig dat meneer Wilders zijn ellende gebruikt als campagne instrument. Politici zouden het toch meer van de inhoud meoten hebben wat mij betreft .
pi_27181416
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:38 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Blijft scheef, sorry
Klopt, maar zit nu eenmaal in de aard van het beestje he.
Yeah baby Yeah!
pi_27181439
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:42 schreef du_ke het volgende:
Ik vind het overigens vooral zielig dat meneer Wilders zijn ellende gebruikt als campagne instrument. Politici zouden het toch meer van de inhoud meoten hebben wat mij betreft .
je kunt zijn ellende ook in breder perspectief zien natuurlijk.
Yeah baby Yeah!
pi_27181515
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:38 schreef zoalshetis het volgende:
wat ik zo jammer vind van de wilders-discussies is dat mensen hun persoonlijke afkeur jegens de man vertalen in: "het is allemaal zijn eigen schuld, dikke bult". dan zijn ze aan het zagen in de poten van de democratie en maken ze duidelijk dat ze meer geven om de bedreigers die ons land ondermijnen, dan de bedreigde die zijn democratisch recht gebruikt.
Waar gebeurt dat in deze discussie?
quote:
ik heb persoonlijk een hekel aan bos, cohen en femke halsema. maar als ze met de dood bedreigd worden zul je mij niet horen piepen dat ons land betaald voor hun veiligheid. immers, om een vrij land te behouden zullen we tegenwoordig diep in de buidel moeten tasten, maar dat is het mij meer dan waard.
En als pietje op de hoek van de straat systeematisch bedreigt wordt door het groepje hangtuig uit de wijk, stel jij dan ook voor daar even diep voor in de buidel te tasten?
pi_27181519
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:42 schreef Elgigante het volgende:

[..]

je kunt zijn ellende ook in breder perspectief zien natuurlijk.
Welk perspectief?

Dat hij aan alle kanten omzich heen wind loopt te zaaien?
pi_27181544
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:42 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Klopt, maar zit nu eenmaal in de aard van het beestje he.
Ongetwijfeld, maar daarom hoef ik het nog niet goed te vinden of te accepteren en die mening zal ik ook uitdragen, net als Wilders het recht op zijn mening heeft.
pi_27181573
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Welk perspectief?

Dat hij aan alle kanten omzich heen wind loopt te zaaien?
Dat niemand in Nederland meer veilig is en een dreiging reel kan zijn.

Wind zaaien gebeurd aan meerdere zijden.
Yeah baby Yeah!
pi_27181584
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:46 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar daarom hoef ik het nog niet goed te vinden of te accepteren en die mening zal ik ook uitdragen, net als Wilders het recht op zijn mening heeft.
Eens...
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:51:28 #89
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27181676
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:45 schreef Vhiper het volgende:

En als pietje op de hoek van de straat systeematisch bedreigt wordt door het groepje hangtuig uit de wijk, stel jij dan ook voor daar even diep voor in de buidel te tasten?
je eerste opmerking sla ik maar in de wind, omdat het in elk wilders topic, en deze dus ook gebeurt. als je je aangesproken voelt dan is dat niet mijn probleem.

pietje op de hoek dient dan ook een cordaat optreden van de politie te verwachten (iets wat in amsterdam niet gebeurt helaas). het verschil met pietje is echter dat het hier om een politicus gaat die zonder de beveiliging monddood wordt gemaakt. dat is in mijn wereld ondenkbaar.
pi_27181694
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:47 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat niemand in Nederland meer veilig is en een dreiging reel kan zijn.
Oh? Heb jij op straat een onveiliger gevoel dan laten we zeggen 5 jaar geleden? Ik niet hoor en ik ken ook weinig mensen die daar wel last van hebben...
quote:
Wind zaaien gebeurd aan meerdere zijden.
Echter heer Wilders is er een ster in. Bij hem ontbreekt iedere nuance in het debat. Het is grotendeels slechts goedkoop scoren.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:56:17 #91
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27181806
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:52 schreef du_ke het volgende:

Echter heer Wilders is er een ster in. Bij hem ontbreekt iedere nuance in het debat. Het is grotendeels slechts goedkoop scoren.
ik zal niet op wilders stemmen, maar het lijkt me voor jouw beeldvorming wel fijn als je ook eens een keer echt luistert naar de man en niet alleen maar papagaait. en hoe goedkoop is het eigenlijk, dat scoren? de man leeft al maanden ondergedoken omdat hij terecht vreest voor zijn leven. is een leven goedkoop?
pi_27181921
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oh? Heb jij op straat een onveiliger gevoel dan laten we zeggen 5 jaar geleden? Ik niet hoor en ik ken ook weinig mensen die daar wel last van hebben...
[..]

Wilders is er een ster in, dat zal in niet ontkennen, maar psychologisch bewnadeld hij wel af en toe de juiste weg.
Soms zijn draconische maatregelen odig om stapje voor stapje bij tot gewenste resultaat te komen, maar voorzichtigheid is een pre.
Ik heb op straat geen onveiliger gevoel (hooguit dat ik de laatste 5 jaar wel vaker geconfronteerd ben met straatgeweld) qua algemene veiligheid in de zin van een aanslag.
Als je reeel bent moet je je meer zorgen maken als je de auto in stapt om een boodschapje te doen dan dat je op een plakaat van een herbouwing van een gebouw staat, omdat jij daarin bent overleden nav een aanlsag.
Mensen zijn helaas niet altijd nuchter en reeel.

En grotendeels goedkop scoren kan ik vrijwel iedere politicus verwijten.
Yeah baby Yeah!
pi_27182129
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:56 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik zal niet op wilders stemmen, maar het lijkt me voor jouw beeldvorming wel fijn als je ook eens een keer echt luistert naar de man en niet alleen maar papagaait. en hoe goedkoop is het eigenlijk, dat scoren? de man leeft al maanden ondergedoken omdat hij terecht vreest voor zijn leven. is een leven goedkoop?
En wat is goedkoop scoren?

Zeer subjectieve en ongepaste uitdrukking veelal.

We zeiken enerzijds op politici die zich uitten in bewoordingen die het volk niet kan volgen waardoor er aversie is (zoals tegen de Grondwet) en anderszijds: varen ze een andere koers dan is het weer populisme.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:09:53 #94
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27182243
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:06 schreef Elgigante het volgende:

[..]

En wat is goedkoop scoren?

Zeer subjectieve en ongepaste uitdrukking veelal.

We zeiken enerzijds op politici die zich uitten in bewoordingen die het volk niet kan volgen waardoor er aversie is (zoals tegen de Grondwet) en anderszijds: varen ze een andere koers dan is het weer populisme.
dat zeg ik.
pi_27182299
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:51 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je eerste opmerking sla ik maar in de wind, omdat het in elk wilders topic, en deze dus ook gebeurt. als je je aangesproken voelt dan is dat niet mijn probleem.
Voelde me niet aangesproken, vroeg me gewoon af waar dat dan gebeurde, maar als jij er bij elk topic waar de naam Wilders in voorkomt, meteen al die conclusie trekt, dan weet ik wel weer genoeg.
quote:
pietje op de hoek dient dan ook een cordaat optreden van de politie te verwachten (iets wat in amsterdam niet gebeurt helaas). het verschil met pietje is echter dat het hier om een politicus gaat die zonder de beveiliging monddood wordt gemaakt. dat is in mijn wereld ondenkbaar.
Dus omdat hij een politicus is heeft hij meer recht op bescherming dan pietje op de hoek? Sorry, maar dat gaat er in mijn wereld niet in.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:13:02 #96
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27182339
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:11 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Voelde me niet aangesproken, vroeg me gewoon af waar dat dan gebeurde, maar als jij er bij elk topic waar de naam Wilders in voorkomt, meteen al die conclusie trekt, dan weet ik wel weer genoeg.
[..]

Dus omdat hij een politicus is heeft hij meer recht op bescherming dan pietje op de hoek? Sorry, maar dat gaat er in mijn wereld niet in.
edit: flame

[ Bericht 4% gewijzigd door sizzler op 20-05-2005 13:23:33 ]
pi_27182372
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:11 schreef Vhiper het volgende:

[..]

[..]

Praktijk verhaal he..

Waarom staat er wel in de krant dat Minogue borstkanker heeft, maar wordt mijn tante niet geinterviewd?
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:16:40 #98
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27182459
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 09:58 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Afhankelijk waar het om gaat. Om het oplossen van gepleegde strafbare feiten? Nee. Voor het beveiligen van personen c.q. objecten? Ja.

Sterker nog, de politie moet zich helemaal van dergelijke diensten afhouden. Daar zijn prima beveiligingsbedrijven voor en die betaald men maar van eigen geld, niet het geld van de belastingbetaler.

zullen we ook maar meteen al jou linkse knuffelprojecties afschaffen
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:19:26 #99
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27182553
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:39 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die van mij niet hoor .
Dus de politiebewaking van Rosenmoller, Kok, de Vries cum suis na de moord op Fortuijn was ook verwerpelijk?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:19:59 #100
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27182578
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 10:44 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dan zou ik maar gaan verhuizen. De Nederlandse overheid zet echt geen peleton politie voor jouw deur als jij je bedreigd voelt hoor.
het hoeft natuurlijk geen heel peleton te zijn maar ik hoop toch wel dat de politie er wat aan doet als ik serieus bedreigt wordt.

raar idee van de rol van de politie heb jij
quote:
Pleiten voor vrijgeven van wapens heb je mij nooit horen doen, leg me die woorden dan aub ook niet in de mond.
dat is wel wat kunnen afleiden uit jouw mening
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')