kut, ik ga vanavond naar Metropolisquote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:11 schreef Cheiron het volgende:
Enige nadeel, Metropolis Belgie vond het ineens nodig om een pauze in te lassen! Midden in de film, zonder aankondiging. Daar ga ik dus nog wel een mailtje over schrijven, echt belachelijk. Hulde aan de film dat ik er binnen 2 minuten weer helemaal inzat.
hahahaha gaaf.quote:Oh, en de mensen naast mij die dachten dat Ben Kenobi de zoon was van Obi-Wan....
Nope, in verschillende boeken wordt duidelijk gemaakt dat ze geen familie van mekaar zijnquote:Op zaterdag 21 mei 2005 09:29 schreef Tokus het volgende:
[..]
niet Wedge zelf, maar het Star Wars universum kennende zal het wel familie zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier is trouwens een spoiler-topic
Star Wars Episode III: Revenge of the Sith - Spoiler Topic
[/quote]
Het schip is anders
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
Die weten niets van SW en moeten de mond dichthoudenquote:Oh, en de mensen naast mij die dachten dat Ben Kenobi de zoon was van Obi-Wan....
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:44 schreef BasOne het volgende:alleen iets andere kleuren voor zover ik dat kon zienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het schip is anders![]()
-edit-
en dat niet eens
Als je A New Hope bekijkt zie je de rode kleuren nog, maar wel erg vervaagd
A New Hope
Revenge of the SithIn this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
Volgens mij is dat gewoon dezelfde Corellian Corvette.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:50 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
alleen iets andere kleuren voor zover ik dat kon zien
-edit-
en dat niet eens
Als je A New Hope bekijkt zie je de rode kleuren nog, maar wel erg vervaagd
[afbeelding]
A New Hope
[afbeelding]
Revenge of the Sith
Anakinquote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:55 schreef Sanne het volgende:
Heet die gozer nu Heineken? Of Henneken ofzo?
Ik heb een wazige versie zonder ondertiteling.
Aha, daarom vond ik het niet met Google.quote:
Juist, dat zeg ikquote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:56 schreef search64 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat gewoon dezelfde Corellian Corvette.
zaal 5, right?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:49 schreef Cheiron het volgende:
Overigens, de digitale zaal van het Metropolis is wel echt een aanrader, fantastische beeld!
welke boeken zijn dat?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:43 schreef BasOne het volgende:
[..]
Nope, in verschillende boeken wordt duidelijk gemaakt dat ze geen familie van mekaar zijn
Zie http://www.starwars.com/databank/appearance/ep3.htmlquote:Op zaterdag 21 mei 2005 11:00 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Juist, dat zeg ik
Het schip van Bail Organa uit Revenge of the Sith is lijkt mij gewoon de Tantive IV, dezelfde Corellian Corvette/Blockade Runner als die uit de beginscene van A New Hope met Leia Organa
De tantive IV heeft geen docking bay (waar obi wan docked), dus het schip lijkt wel op de tantive IV, maar is het niet (google voor referenties)quote:Op zaterdag 21 mei 2005 11:09 schreef Tokus het volgende:
[..]
Zie http://www.starwars.com/databank/appearance/ep3.html
en kijk 's bij Starships, en zie wat er staat
X-Wing Serie, Thrawn trilogy, Dark Fleet crisis (dacht ik, maar weet ik niet zeker), in de X-Wing comic series wordt er ook naar gefereerd naar wat ik begrepen heb, maar heb zelf de serie niet.quote:
Hier staat dat de Tantive IV in III, IV en VI zit:quote:Op zaterdag 21 mei 2005 11:46 schreef BasOne het volgende:
[..]
De tantive IV heeft geen docking bay (waar obi wan docked), dus het schip lijkt wel op de tantive IV, maar is het niet (google voor referenties)
Dat klopt inderdaad.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 11:49 schreef BasOne het volgende:
(als ik me goed heriner kom to de familie van capt' antillis van aldraan, Wegde's familie komt van Corillia)
je weet ook dat Lucas zich weinig aantrekt van alle boeken, he?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:03 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad.
De familie van Wedge wordt in de X-Wing boeken behoorlijk onder de loep genomen. Maar over captain Antilles van de Tantive IV wordt amper gesproken in de boeken (tenminste, degene die ik heb gelezen, wat zo'n beetje alles is, behalve New Jedi Order en X-Wing)
dat weet ik, er wordt in de films dan ook nergens gerept over een wel- of niet familieband tussen beide Antilles'quote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:04 schreef Tokus het volgende:
[..]
je weet ook dat Lucas zich weinig aantrekt van alle boeken, he?
Volgens mij gaat dat dan weer over Corellian Corvettes in het algemeen. Want de Tantive IV wordt vernietigd in IV en zit dus niet in VI. De SW Database geeft dus geen duidelijkheid.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 11:59 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hier staat dat de Tantive IV in III, IV en VI zit:
http://www.starwars.com/databank/starship/tantiveiv/index.html
Het is de officiële Star Wars-site, dus daar zal het wel goed op staan lijkt me
zoals ik al eerder zei: het Star Wars universum kennende zal het wel familie zijn.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:07 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
dat weet ik, er wordt in de films dan ook nergens gerept over een wel- of niet familieband tussen beide Antilles'
Ach, een docking bay verwijderen kan nooit moeilijker zijn dan allerhande extra functies uit een welbekende astromech trekken (oa. repulsorlifts).quote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:09 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Wat betreft de Docking Bay, ik heb geen flauw idee, ben wel benieuwd naar de referenties, maar zoiets kan aangepast zijn in de 18jaar tussen de films, of zijn referenties waarvan Lucas zich niets aantrekt.
Dat had je bij de vorige twee films niet meegemaakt?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:51 schreef MeneerTim het volgende:
Het was briljant dat iedereen begon te juichen en te klappen bij het main theme.
Kansloos ja, en vooral die gastjes die met lightsabers begonnen te zwaaienquote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:23 schreef blue-102 het volgende:
Ergeren jullie dan niet aan het geklap... ik bedoel het is niet alsof Lucas of een van de acteurs in de zaal zitten he![]()
ik vind het klap idee dan zeg maar extreem nutteloos![]()
ja. ik vind het zo overkomen als "in de VS doen ze dat, dat moeten we hier ook doen".quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:23 schreef blue-102 het volgende:
Ergeren jullie dan niet aan het geklap...
Inderdaad, je kan de dag zelf vaak nog een kaartje bestellen, meeste mensen hebben zoiets van we zien wel. Maar sommige mensen willen laten zien dat ze denken meer fan te zijn van de film als ze zo doen als in vlissingenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:33 schreef Tokus het volgende:
[..]
ja. ik vind het zo overkomen als "in de VS doen ze dat, dat moeten we hier ook doen".
zelfde met die "line-up" die ze in vlissingen hadden, dat ze al dagen van te voren op de stoep bij de bios lagen. Dat je dat in de VS nou moet doen om kaartjes te kunnen bemachtigen, a la, maar in Nederland is dat gewoon onzin.
Ik had het eerlijk gezegd nog nooit bij films meegemaakt. Het is ook vrij belachelijk maar een film als Starwars komt er mee weg. Het is ook wel leuk dat alle zes de films met dezelfde muziek en dezelfde introductie beginnen.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:55 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat had je bij de vorige twee films niet meegemaakt?
Ze stammen dus af van de Jedi.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:15 schreef Dementor het volgende:
http://www.starwars.com/databank/organization/thesith/
Hoezo? dat hebben de jedi ook ?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:49 schreef Steeven het volgende:
Waarom hebben die Dark Side kerels altijd een gewaad over zich heen en die Light Side kerels niet? En een Sith is een evil Jedi of een ander volk?
Naja zoals die Sith Lords er altijd bijlopen + hun hoogste volgeling.quote:
ik doelde erop dat de jedi daar ook altijd mee lopen..... serieus...quote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:35 schreef Steeven het volgende:
[..]
Naja zoals die Sith Lords er altijd bijlopen + hun hoogste volgeling.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De film sluit goed aan bij het oude deel en vormt zo dus een goede schakel tussen de oude en nieuwe films.
Acteerprestatie van Hayden Christensen erg matig. En in het begin zelfs slecht. In Attack of The Clones vond ik hem overigens ook zeer matig acteren. Ik begrijp niet dat hij gecast is voor zo'n belangrijke rol.
Special effects subliem zoals je van Star Wars mag verwachten.
Conclusie: Een zwak begin maar wordt zeker goed gemaakt door het sterkte tweede deel. Al met al een goed gevoel over deze film. De saga is compleet hoewel een deel 7,8 en 9 best wel zouden mogen komen![]()
Op het eind van SW3 als Obi Wan naar de thuisplaneet komt met baby Luke, draagt-ie ook zo'n kleed.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:49 schreef Steeven het volgende:
Waarom hebben die Dark Side kerels altijd een gewaad over zich heen en die Light Side kerels niet? En een Sith is een evil Jedi of een ander volk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |