quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:31 schreef mrkanarie het volgende:
ik heb gisteren deeltje 4 nogmaals gekeken, en ik moet zeggen dat alles nu erg duidelijk is. Nog duidelijker als dan voorheen.
netjesquote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:30 schreef Arcee het volgende:
$50 miljoen is de totale opbrengst voor donderdag. Dat is 40 miljoen euro.
Dat is een nieuw dagrecord in Amerika.
Je hebt gelijk dat werd maar niet het bekijken van de film ook wel duidelijk, niet zozeer om de zondebok theorie maar wel door het gedrag van the Emperor zelf.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 08:56 schreef Litpho het volgende:
[..]
Veel eerder dan aan de tweede wereldoorlog. De jedi/joden zondebok theorie gaat maar zover op. Palpatine verwijdert de Jedi niet omdat hij een excuus nodig heeft voor zijn volk, hij verwijdert ze omdat ze reële tegenstand zouden kunnen bieden. Maar goed, gegeven de absolute overdosis aan Tweede Wereldoorlog in het geschiedenisrooster verbaast het me niet dat die vergelijking alsnog sneller naar boven komt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.blueharvest.net/ scripts van alle delen (deel 3 volgt nog)
[ Bericht 12% gewijzigd door BasOne op 21-05-2005 08:27:57 ]Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
Maar geen familie van Wedgequote:Op zaterdag 21 mei 2005 08:48 schreef DarthNick het volgende:
ja, want als je een "echte" fan was, dan was je opgevallen dat de kaptein van het schip Captain Antilles was![]()
niet Wedge zelf, maar het Star Wars universum kennende zal het wel familie zijn.quote:
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 08:20 schreef BasOne het volgende:
De tijdsspan van III en IV is te groot, zo ongeveer 20 jaar, te ongeloofwaardig dat het Emperor Palpatine 20 jaar heeft gekost om alles te ontmantelen (begin 'a new hope': "The Imperial Senate will no longer be of any concern to us.
I've just received word that the Emperor has dissolved the council
permanently"), heeft dat 20 jaar geduurd.......
Goeie film, maar voor een Star Wars Fan (zoals ik) die iets geeft om de tijdslijn (zoals ik) klopt er geen moer van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier is trouwens een spoiler-topic
Star Wars Episode III: Revenge of the Sith - Spoiler TopicIn this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Gisteren ook eindelijk gezien. Meestal als je zo veel van een film verwacht valt het toch een beetje tegen, maar daar was hier compleet geen sprake van, alles viel gewoon op zn plaats.
Ik heb echt 140 minuten met open mond zitten kijken, en met mij zo een beetje de rest van de zaal.
Zonder twijfel de beste reeks van de film. De minpunten die ik af en toe langs zag komen (Obi roomser dan de paus, vervelende robots, houterige scenes, overacting van palpatine) heb ik gewoon niet of amper meegekregen.
De hele Bush vergelijking vind ik ook schromelijk overdreven. Dat het verhaal in deze richting gaat is al bekend vanaf dat deel 4 bestaat, en nu wordt het aan Bush gekoppeld. Beetje associatiedrang.
Ja, voor mensen die een beetje into Star Wars zijn is dit echt een must-see!
Enige nadeel, Metropolis Belgie vond het ineens nodig om een pauze in te lassen! Midden in de film, zonder aankondiging. Daar ga ik dus nog wel een mailtje over schrijven, echt belachelijk. Hulde aan de film dat ik er binnen 2 minuten weer helemaal inzat.
Oh, en de mensen naast mij die dachten dat Ben Kenobi de zoon was van Obi-Wan....Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl![]()
kut, ik ga vanavond naar Metropolisquote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:11 schreef Cheiron het volgende:
Enige nadeel, Metropolis Belgie vond het ineens nodig om een pauze in te lassen! Midden in de film, zonder aankondiging. Daar ga ik dus nog wel een mailtje over schrijven, echt belachelijk. Hulde aan de film dat ik er binnen 2 minuten weer helemaal inzat.hahahaha gaaf.quote:Oh, en de mensen naast mij die dachten dat Ben Kenobi de zoon was van Obi-Wan....Nothing lasts forever but the certainty of change![]()
Nope, in verschillende boeken wordt duidelijk gemaakt dat ze geen familie van mekaar zijnquote:Op zaterdag 21 mei 2005 09:29 schreef Tokus het volgende:
[..]
niet Wedge zelf, maar het Star Wars universum kennende zal het wel familie zijn.Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante![]()
[SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier is trouwens een spoiler-topic
Star Wars Episode III: Revenge of the Sith - Spoiler Topic
[/quote]
Het schip is anders
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Laboro te salutante![]()
Die weten niets van SW en moeten de mond dichthoudenquote:Oh, en de mensen naast mij die dachten dat Ben Kenobi de zoon was van Obi-Wan....
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Laboro te salutante![]()
Overigens, de digitale zaal van het Metropolis is wel echt een aanrader, fantastische beeld!Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl![]()
Net als deel 1 en 2 komt 90% weer uit de computer, waar op zich niks mis mee is, maar het valt nu wel erg op allemaal. Bij de oude films waren er tenminste nog echte sets, dat was veel cooler. Als dit een computerspel was geweest, zou het supermooi zijn. Nu is het het allemaal net niet."He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."![]()
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:44 schreef BasOne het volgende:alleen iets andere kleuren voor zover ik dat kon zienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het schip is anders![]()
-edit-
en dat niet eens
Als je A New Hope bekijkt zie je de rode kleuren nog, maar wel erg vervaagd
A New Hope
Revenge of the SithIn this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Heet die gozer nu Heineken? Of Henneken ofzo?
Ik heb een wazige versie zonder ondertiteling.Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*![]()
Volgens mij is dat gewoon dezelfde Corellian Corvette.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:50 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
alleen iets andere kleuren voor zover ik dat kon zien
-edit-
en dat niet eens
Als je A New Hope bekijkt zie je de rode kleuren nog, maar wel erg vervaagd
[afbeelding]
A New Hope
[afbeelding]
Revenge of the Sith"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."![]()
ik ben gisteren geweest! Vond het een erg mooie film, het mooiste stukje (waarbij de hele zaal begon te lachen) vond ik toen Master Yoda naar Palpatine ging, de ruimte binnenloopt, en de bewakers zonder op of om te kijken aan de kant gooit met een achteloze beweging
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!![]()
Anakinquote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:55 schreef Sanne het volgende:
Heet die gozer nu Heineken? Of Henneken ofzo?
Ik heb een wazige versie zonder ondertiteling.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Aha, daarom vond ik het niet met Google.quote:tx Tara
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*![]()
Juist, dat zeg ikquote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:56 schreef search64 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat gewoon dezelfde Corellian Corvette.
Het schip van Bail Organa uit Revenge of the Sith is lijkt mij gewoon de Tantive IV, dezelfde Corellian Corvette/Blockade Runner als die uit de beginscene van A New Hope met Leia OrganaIn this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
zaal 5, right?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:49 schreef Cheiron het volgende:
Overigens, de digitale zaal van het Metropolis is wel echt een aanrader, fantastische beeld!Nothing lasts forever but the certainty of change![]()
welke boeken zijn dat?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:43 schreef BasOne het volgende:
[..]
Nope, in verschillende boeken wordt duidelijk gemaakt dat ze geen familie van mekaar zijnNothing lasts forever but the certainty of change![]()
Zie http://www.starwars.com/databank/appearance/ep3.htmlquote:Op zaterdag 21 mei 2005 11:00 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Juist, dat zeg ik
Het schip van Bail Organa uit Revenge of the Sith is lijkt mij gewoon de Tantive IV, dezelfde Corellian Corvette/Blockade Runner als die uit de beginscene van A New Hope met Leia Organa
en kijk 's bij Starships, en zie wat er staat
Nothing lasts forever but the certainty of change![]()
De tantive IV heeft geen docking bay (waar obi wan docked), dus het schip lijkt wel op de tantive IV, maar is het niet (google voor referenties)quote:Op zaterdag 21 mei 2005 11:09 schreef Tokus het volgende:
[..]
Zie http://www.starwars.com/databank/appearance/ep3.html
en kijk 's bij Starships, en zie wat er staatFree speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Laboro te salutante![]()
X-Wing Serie, Thrawn trilogy, Dark Fleet crisis (dacht ik, maar weet ik niet zeker), in de X-Wing comic series wordt er ook naar gefereerd naar wat ik begrepen heb, maar heb zelf de serie niet.quote:
Maar uit verschillende bronnen wordt toch echt duidelijk gemaakt dat wedge antillis en Cpt. antilles (van de tantive IV) geen familie zijn (als ik me goed heriner kom to de familie van capt' antillis van aldraan, Wegde's familie komt van Corillia)Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Laboro te salutante![]()
Hier staat dat de Tantive IV in III, IV en VI zit:quote:Op zaterdag 21 mei 2005 11:46 schreef BasOne het volgende:
[..]
De tantive IV heeft geen docking bay (waar obi wan docked), dus het schip lijkt wel op de tantive IV, maar is het niet (google voor referenties)
http://www.starwars.com/databank/starship/tantiveiv/index.html
Het is de officiële Star Wars-site, dus daar zal het wel goed op staan lijkt me![]()
![]()
Dat klopt inderdaad.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 11:49 schreef BasOne het volgende:
(als ik me goed heriner kom to de familie van capt' antillis van aldraan, Wegde's familie komt van Corillia)
De familie van Wedge wordt in de X-Wing boeken behoorlijk onder de loep genomen. Maar over captain Antilles van de Tantive IV wordt amper gesproken in de boeken (tenminste, degene die ik heb gelezen, wat zo'n beetje alles is, behalve New Jedi Order en X-Wing)In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
je weet ook dat Lucas zich weinig aantrekt van alle boeken, he?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:03 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad.
De familie van Wedge wordt in de X-Wing boeken behoorlijk onder de loep genomen. Maar over captain Antilles van de Tantive IV wordt amper gesproken in de boeken (tenminste, degene die ik heb gelezen, wat zo'n beetje alles is, behalve New Jedi Order en X-Wing)Nothing lasts forever but the certainty of change![]()
dat weet ik, er wordt in de films dan ook nergens gerept over een wel- of niet familieband tussen beide Antilles'quote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:04 schreef Tokus het volgende:
[..]
je weet ook dat Lucas zich weinig aantrekt van alle boeken, he?In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Volgens mij gaat dat dan weer over Corellian Corvettes in het algemeen. Want de Tantive IV wordt vernietigd in IV en zit dus niet in VI. De SW Database geeft dus geen duidelijkheid.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 11:59 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hier staat dat de Tantive IV in III, IV en VI zit:
http://www.starwars.com/databank/starship/tantiveiv/index.html
Het is de officiële Star Wars-site, dus daar zal het wel goed op staan lijkt me
Wat betreft de Docking Bay, ik heb geen flauw idee, ben wel benieuwd naar de referenties, maar zoiets kan aangepast zijn in de 18jaar tussen de films, of zijn referenties waarvan Lucas zich niets aantrekt.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
zoals ik al eerder zei: het Star Wars universum kennende zal het wel familie zijn.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:07 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
dat weet ik, er wordt in de films dan ook nergens gerept over een wel- of niet familieband tussen beide Antilles'Nothing lasts forever but the certainty of change![]()
Ach, een docking bay verwijderen kan nooit moeilijker zijn dan allerhande extra functies uit een welbekende astromech trekken (oa. repulsorlifts).quote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:09 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Wat betreft de Docking Bay, ik heb geen flauw idee, ben wel benieuwd naar de referenties, maar zoiets kan aangepast zijn in de 18jaar tussen de films, of zijn referenties waarvan Lucas zich niets aantrekt."If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
Gisteren dan eindelijk geweest.
Het was briljant dat iedereen begon te juichen en te klappen bij het main theme. Ik raakte gelijk in de stemming. De hele zaal was vol en iedereen moest heel hard lachen bij grapjes en je hoorde iedereen zuchten bij sombere momenten. Dat maakt het altijd leuker.
Maar het was een leuke film. Erg spannend. Veel actie en superveel titanengevechten. Die Anakin is wel een houten klaas. Buiten de vechtscenes is hij wel een beetje onder de maat. Maar dat lijkt wel bij Starwars te horen. Ik stoorde me er ook echt niet aan. De vechtscenes deed hij perfect en de frustratie droop er ook wel vanaf. Op zulke momenten leef ik me dan wel weer erg in en baal ik er oprecht van als de Jedi masters weer ongelovelijk dom omgaan met iemand die op het randje balanceert.
De special effects waren weer erg mooi, de muziek is weer perfect en in tegenstelling tot episode 1 en het eerste deel van episode 2 kreeg ik wel het echte Starwars gevoel. Jammer dat het afgelopen is. Het gevoel dat er ooit weer een vervolg komt is altijd wel prettig. Nu maar weer de oude delen kijken, het zal 10 jaar geleden zijn dat ik die voor het laatst gezien heb.
Ik vind overigens Darth Vader maar een suffe badguy, met zijn grote hoofd en relatief kleine lichaampje. Zijn stem is wel cool (James Earl Jones) en het blijft natuurlijk een klassieker.![]()
Dat had je bij de vorige twee films niet meegemaakt?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:51 schreef MeneerTim het volgende:
Het was briljant dat iedereen begon te juichen en te klappen bij het main theme.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Ergeren jullie dan niet aan het geklap... ik bedoel het is niet alsof Lucas of een van de acteurs in de zaal zitten he![]()
ik vind het klap idee dan zeg maar extreem nutteloos![]()
![]()
Kansloos ja, en vooral die gastjes die met lightsabers begonnen te zwaaienquote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:23 schreef blue-102 het volgende:
Ergeren jullie dan niet aan het geklap... ik bedoel het is niet alsof Lucas of een van de acteurs in de zaal zitten he![]()
ik vind het klap idee dan zeg maar extreem nutteloos![]()
Ik moest er wel om lachen eigenlijk.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: