Lord Sidious is een lekkere naam wil je zeggen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:25 schreef mrkanarie het volgende:
Overigens vroegen wij ons gisteren ook af hoe Palpatine nou bij "Darth Vader" komt. Wat is daar nou de betekenis van?
Neen, maar Maul bijvoorbeeld betekend bont en blauw slaan of toetakelen. Dat heeft wel een betekenis. Vader is nergens te vinden.quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:29 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Lord Sidious is een lekkere naam wil je zeggen.
Toepasselijke naam.quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:31 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
Neen, maar Maul bijvoorbeeld betekend bont en blauw slaan of toetakelen. Dat heeft wel een betekenis. Vader is nergens te vinden.
quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:15 schreef Xortes het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dank uquote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:00 schreef PDOA het volgende:
Princess Leia, Luke’s twin sister, represents the need of the subconscious (feminine/negative) to unite with the conscious Luke Skywalker (masculine/positive) for recognition and aid in conquering the fear of death a.k.a. Darth Vader (the Dark Invader).
bron: http://www.echostation.com/features/esoteric.htm
tja, geen wonder dat er zo'n ophef was onder de critici. Maar ik vind het allemaal wel een beetje ver gezocht hoor...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:20 schreef PDOA het volgende:
Nog iemand opgevallen dat er een stuk in zit waar Palpatine/Sidious zegt: 'you're either with us or against us!" leuke Bush referentie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat van invader hebben de fans zelf bedacht volgens mij. Lucas zei zelf ooit eens dat Vader als father bedoeld was.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:00 schreef PDOA het volgende:
Princess Leia, Luke’s twin sister, represents the need of the subconscious (feminine/negative) to unite with the conscious Luke Skywalker (masculine/positive) for recognition and aid in conquering the fear of death a.k.a. Darth Vader (the Dark Invader).
bron: http://www.echostation.com/features/esoteric.htm
Het is nog niet voorbij. Nu al heeft Lucas plannen bekend gemaakt voor een animated serie a la Clone Wars en een tv-serie oid voor het overbruggen van de tijd tussen III en IVquote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:36 schreef mrkanarie het volgende:
maar goed. Nu de vraag wat er gaat gebeuren met de echte die-hard Star Wars-fans? Zullen ze bijeenkomsten gaan houden in pakken, of zullen ze langzaam wegkwijnen en zullen we nooit meer wat van Star Wars horen?
Ik moest aan de bijbel denken..quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:20 schreef PDOA het volgende:
Nog iemand opgevallen dat er een stuk in zit waar Palpatine/Sidious zegt: 'you're either with us or against us!" leuke Bush referentie.
ja was een beetje het gegeven palpatine is hitler (noodwet ed) en dat was al duidelijk bij 2 en 1, en geeft de sepratists en de jedi (joden) de schuld....quote:Op vrijdag 20 mei 2005 01:55 schreef TrumpingPimp het volgende:
Heb hem gezien. Sluit goed aan op deel 4!!! Macaber gedaan.
We kunnen opmaken uit deze film dat Anakin naar de dark side is gegaan door zijn liefde voor Padme? Liefde maakt blind verhaal?
Verder deed deze film mij bijzonder erg denken aan een man met een snorretje. Inderdaard meneer Hitler. Gewoon het hele idee hoe de democratie uitgeschakeld word. En vervolgens 1 man aan de macht komt. Zodra hij idd de macht heeft worden de jedi ridders gefusileerd (joden). Verder ook het hele idee om een eigen rijk te stichten bracht dit naar voren.
Krijg dus sterk het idee, dat lucas hier zijn idee aan opgedaan heeft. Dit neemt uiteraard niet weg dat hij een mooie sage heeft neer gezet.
Waarbij uiteraard het christelijke nog een stuk minder was afgebrokkeld toen Tolkien zijn LotR schreef.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 07:57 schreef Djaser het volgende:
Ach dat Jezus idee kun je ook op Star-Wars toepassen, ook hier heb je uitverkoren personen en een vorm van magie (force). Hetzelfde geld ook voor Lord of the rings. En helemaal op lucht gebaseerd vind ik dat soort theorieën niet, we vinden kennelijk dit soort verhalen interessanter worden nu het christelijke hier zo afbrokkelt.
Veel eerder dan aan de tweede wereldoorlog. De jedi/joden zondebok theorie gaat maar zover op. Palpatine verwijdert de Jedi niet omdat hij een excuus nodig heeft voor zijn volk, hij verwijdert ze omdat ze reële tegenstand zouden kunnen bieden. Maar goed, gegeven de absolute overdosis aan Tweede Wereldoorlog in het geschiedenisrooster verbaast het me niet dat die vergelijking alsnog sneller naar boven komt.quote:Overigens doet mij het hele republic, empire gedoe in de films denken aan het einde van de Romeinse republiek.
Dat gevoel had ik van te voren verwacht, maar ik heb juist een tevreden gevoel: eindelijk snap ik het verhaal een beetjequote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:37 schreef TimoBasso het volgende:
Geweldige film,alleen ik heb nu zo'n Starwars after burn.. it's over,een deel van je jeugd wat gewoon weg is gevallen.. it's hard
Inderdaad, ik had de drang om deel 4 te gaan bekijken, waarom weet ik eigenlijk ook niet....quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:37 schreef TimoBasso het volgende:
Geweldige film,alleen ik heb nu zo'n Starwars after burn.. it's over,een deel van je jeugd wat gewoon weg is gevallen.. it's hard
May the force be with youquote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:13 schreef =HellFire= het volgende:
Sith just doesn't happen, it rules!!!
Nouja dan zou ik de koffie binnen handbereik houden : Pquote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:00 schreef R_Style het volgende:
Zaterdag avond.. ga ik een Star Wars Marathon houden.. 4,5,6 achter elkaar.....
Waren 1 en 2 nou echt zo erg ? Ik vond het best wel meevallen, 2 vond ik best wel cool qua gevechten etc. Maar ik moet wel zeggen 3 ziet er in mijn gedachte zoveel mooier uitquote:
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:31 schreef mrkanarie het volgende:
ik heb gisteren deeltje 4 nogmaals gekeken, en ik moet zeggen dat alles nu erg duidelijk is. Nog duidelijker als dan voorheen.
netjesquote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:30 schreef Arcee het volgende:
$50 miljoen is de totale opbrengst voor donderdag. Dat is 40 miljoen euro.
Dat is een nieuw dagrecord in Amerika.
Je hebt gelijk dat werd maar niet het bekijken van de film ook wel duidelijk, niet zozeer om de zondebok theorie maar wel door het gedrag van the Emperor zelf.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 08:56 schreef Litpho het volgende:
[..]
Veel eerder dan aan de tweede wereldoorlog. De jedi/joden zondebok theorie gaat maar zover op. Palpatine verwijdert de Jedi niet omdat hij een excuus nodig heeft voor zijn volk, hij verwijdert ze omdat ze reële tegenstand zouden kunnen bieden. Maar goed, gegeven de absolute overdosis aan Tweede Wereldoorlog in het geschiedenisrooster verbaast het me niet dat die vergelijking alsnog sneller naar boven komt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.blueharvest.net/ scripts van alle delen (deel 3 volgt nog)
[ Bericht 12% gewijzigd door BasOne op 21-05-2005 08:27:57 ]Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
Maar geen familie van Wedgequote:Op zaterdag 21 mei 2005 08:48 schreef DarthNick het volgende:
ja, want als je een "echte" fan was, dan was je opgevallen dat de kaptein van het schip Captain Antilles was![]()
niet Wedge zelf, maar het Star Wars universum kennende zal het wel familie zijn.quote:
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 08:20 schreef BasOne het volgende:
De tijdsspan van III en IV is te groot, zo ongeveer 20 jaar, te ongeloofwaardig dat het Emperor Palpatine 20 jaar heeft gekost om alles te ontmantelen (begin 'a new hope': "The Imperial Senate will no longer be of any concern to us.
I've just received word that the Emperor has dissolved the council
permanently"), heeft dat 20 jaar geduurd.......
Goeie film, maar voor een Star Wars Fan (zoals ik) die iets geeft om de tijdslijn (zoals ik) klopt er geen moer van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier is trouwens een spoiler-topic
Star Wars Episode III: Revenge of the Sith - Spoiler TopicIn this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |