abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27170055
Overigens vroegen wij ons gisteren ook af hoe Palpatine nou bij "Darth Vader" komt. Wat is daar nou de betekenis van?
pi_27170227
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 23:25 schreef mrkanarie het volgende:
Overigens vroegen wij ons gisteren ook af hoe Palpatine nou bij "Darth Vader" komt. Wat is daar nou de betekenis van?
Lord Sidious is een lekkere naam wil je zeggen.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_27170309
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 23:29 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Lord Sidious is een lekkere naam wil je zeggen.
Neen, maar Maul bijvoorbeeld betekend bont en blauw slaan of toetakelen. Dat heeft wel een betekenis. Vader is nergens te vinden.
pi_27170432
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 23:31 schreef mrkanarie het volgende:

[..]

Neen, maar Maul bijvoorbeeld betekend bont en blauw slaan of toetakelen. Dat heeft wel een betekenis. Vader is nergens te vinden.
Toepasselijke naam.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_27171458
Princess Leia, Luke’s twin sister, represents the need of the subconscious (feminine/negative) to unite with the conscious Luke Skywalker (masculine/positive) for recognition and aid in conquering the fear of death a.k.a. Darth Vader (the Dark Invader).

bron: http://www.echostation.com/features/esoteric.htm
pi_27171932
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:15 schreef Xortes het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_27171949
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 00:00 schreef PDOA het volgende:
Princess Leia, Luke’s twin sister, represents the need of the subconscious (feminine/negative) to unite with the conscious Luke Skywalker (masculine/positive) for recognition and aid in conquering the fear of death a.k.a. Darth Vader (the Dark Invader).

dank u
pi_27172075
Nog iemand opgevallen dat er een stuk in zit waar Palpatine/Sidious zegt: 'you're either with us or against us!" leuke Bush referentie.
pi_27172164
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 00:20 schreef PDOA het volgende:
Nog iemand opgevallen dat er een stuk in zit waar Palpatine/Sidious zegt: 'you're either with us or against us!" leuke Bush referentie.
tja, geen wonder dat er zo'n ophef was onder de critici. Maar ik vind het allemaal wel een beetje ver gezocht hoor...
SPOILER
  vrijdag 20 mei 2005 @ 00:33:40 #110
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_27172395
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 00:00 schreef PDOA het volgende:

Dat van invader hebben de fans zelf bedacht volgens mij. Lucas zei zelf ooit eens dat Vader als father bedoeld was.
pi_27172447
maar goed. Nu de vraag wat er gaat gebeuren met de echte die-hard Star Wars-fans? Zullen ze bijeenkomsten gaan houden in pakken, of zullen ze langzaam wegkwijnen en zullen we nooit meer wat van Star Wars horen?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 00:41:12 #112
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_27172525
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 00:36 schreef mrkanarie het volgende:
maar goed. Nu de vraag wat er gaat gebeuren met de echte die-hard Star Wars-fans? Zullen ze bijeenkomsten gaan houden in pakken, of zullen ze langzaam wegkwijnen en zullen we nooit meer wat van Star Wars horen?
Het is nog niet voorbij. Nu al heeft Lucas plannen bekend gemaakt voor een animated serie a la Clone Wars en een tv-serie oid voor het overbruggen van de tijd tussen III en IV
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_27172609
De 'echte' betekenis van Star Wars volgens Kevin Smith:

(Uit 'Chasing Amy')

HOOPER
For years in this industry whenever an African-American character - hero or villain - was introduced usually by white artists and writers - they got slapped with racist names that singled them out as negroes: Black Panther, Black Lightning, Black Goliath, Black Mantra, Black Talon, Black Spider, Black Hand, Black Falcon, Black Cat..

Now my book, ‘White-Hating Coon’, doesn’t have any of that bullshit. The hero’s name is Maleekwa, and he’s a descendant of the black tribe that established the first society on the planet, while all you European motherfuckers were still hiding in caves and shit, all terrified of the sun. He’s a strong role model that a young black reader can look up to, Cause I’m here to tell you - the chickens are comin’ home to roost, ya’ll: the black man’s no longer gonna play the minstrel in the medium of comics and Sci-Fi/Fantasy! We’re keeping it real, and we’re gonna get respect - by any means necessary!

HOLDEN
Bullshit! Lando Calrissian was a black man, and he got to fly the Millennium Falcon!

HOOPER
Who said that?!?

HOLDEN
I did! Lando Calrissian is a positive black role model in the realm of Science Fiction/Fantasy.

HOOPER
Fuck Lando Calrissian! Uncle Tom nigger! Always some white boy gotta invoke ‘the holy trilogy’! Bust this - those movies are about how the white man keeps the brother man down - even in a galaxy far, far away. Check this shit. You got cracker farm-boy Luke Skywalker, Nazi poster boy - blond hair, blue eyes. And then you’ve got Darth Vader: the blackest brother in the galaxy. A Nubian God.

BANKY
What’s a Nubian?

HOOPER
Shut the fuck up! Now Vader, he’s a spiritual brother, with the force and all that shit. Then this cracker Skywalker gets his hands on a light-saber, and the boy decides he’s gonna run the fucking universe - gets a whole Klan of whites together, and they’re gonna bust up Vader’s ‘hood’ the Death Star. Now what the fuck do you call that!

BANKY
Intergalactic Civil War!

HOOPER
Gentrification! They’re gonna drive out the black element, to make the galaxy quote, unquote ‘safe’ for white folks.

HOLDEN
But Vader turns out to be Luke’s father. And in Jedi, they become friends.

HOOPER
Don’t make me bust a cap in your ass, yo! Jedi’s the most insulting installment, because Vaders
beautiful, black visage is sullied when he pulls off his mask to reveal a feeble, crusty white man! They’re trying to tell us that deep inside, we all want to be white!

BANKY
Well isn’t that true!?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 01:41:29 #114
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27173272
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 00:20 schreef PDOA het volgende:
Ik moest aan de bijbel denken..

Maar zit er nou een politieke lading in het verhaal?
Voor het eerst snapte ik er wat van trouwens, was ook wel eens verhelderend
  vrijdag 20 mei 2005 @ 01:55:13 #115
110099 TrumpingPimp
You are fired!
pi_27173359
Heb hem gezien. Sluit goed aan op deel 4!!! Macaber gedaan.

We kunnen opmaken uit deze film dat Anakin naar de dark side is gegaan door zijn liefde voor Padme? Liefde maakt blind verhaal?

Verder deed deze film mij bijzonder erg denken aan een man met een snorretje. Inderdaard meneer Hitler. Gewoon het hele idee hoe de democratie uitgeschakeld word. En vervolgens 1 man aan de macht komt. Zodra hij idd de macht heeft worden de jedi ridders gefusileerd (joden). Verder ook het hele idee om een eigen rijk te stichten bracht dit naar voren.

Krijg dus sterk het idee, dat lucas hier zijn idee aan opgedaan heeft. Dit neemt uiteraard niet weg dat hij een mooie sage heeft neer gezet.
Make your money bigger, make your money bigger, make your money bigger!
Get the money first! After that you get the women!!!
pi_27173767
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 01:55 schreef TrumpingPimp het volgende:

Heb hem gezien. Sluit goed aan op deel 4!!! Macaber gedaan.

We kunnen opmaken uit deze film dat Anakin naar de dark side is gegaan door zijn liefde voor Padme? Liefde maakt blind verhaal?

Verder deed deze film mij bijzonder erg denken aan een man met een snorretje. Inderdaard meneer Hitler. Gewoon het hele idee hoe de democratie uitgeschakeld word. En vervolgens 1 man aan de macht komt. Zodra hij idd de macht heeft worden de jedi ridders gefusileerd (joden). Verder ook het hele idee om een eigen rijk te stichten bracht dit naar voren.

Krijg dus sterk het idee, dat lucas hier zijn idee aan opgedaan heeft. Dit neemt uiteraard niet weg dat hij een mooie sage heeft neer gezet.
ja was een beetje het gegeven palpatine is hitler (noodwet ed) en dat was al duidelijk bij 2 en 1, en geeft de sepratists en de jedi (joden) de schuld....
dus klopt wel wat je zegt had meerdere vergelijkingen maar ben te moe (bezopen)
maarja ik wil liever niet die vergelijkingen trekken ben beetje bang voor Matrix Neo is Jezus ideeen.... (vond matrix matig en als je maar krom genoeg bent kom je er)
  vrijdag 20 mei 2005 @ 07:57:39 #117
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_27174559
Ach dat Jezus idee kun je ook op Star-Wars toepassen, ook hier heb je uitverkoren personen en een vorm van magie (force). Hetzelfde geld ook voor Lord of the rings. En helemaal op lucht gebaseerd vind ik dat soort theorieën niet, we vinden kennelijk dit soort verhalen interessanter worden nu het christelijke hier zo afbrokkelt.

Overigens doet mij het hele republic, empire gedoe in de films denken aan het einde van de Romeinse republiek.
pi_27174651
Er is maar 1 smilie die deze, eigenlijk best trieste, film kan uitleggen:

Ik vond hem super goed!!
pi_27175148
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 07:57 schreef Djaser het volgende:
Ach dat Jezus idee kun je ook op Star-Wars toepassen, ook hier heb je uitverkoren personen en een vorm van magie (force). Hetzelfde geld ook voor Lord of the rings. En helemaal op lucht gebaseerd vind ik dat soort theorieën niet, we vinden kennelijk dit soort verhalen interessanter worden nu het christelijke hier zo afbrokkelt.
Waarbij uiteraard het christelijke nog een stuk minder was afgebrokkeld toen Tolkien zijn LotR schreef.
quote:
Overigens doet mij het hele republic, empire gedoe in de films denken aan het einde van de Romeinse republiek.
Veel eerder dan aan de tweede wereldoorlog. De jedi/joden zondebok theorie gaat maar zover op. Palpatine verwijdert de Jedi niet omdat hij een excuus nodig heeft voor zijn volk, hij verwijdert ze omdat ze reële tegenstand zouden kunnen bieden. Maar goed, gegeven de absolute overdosis aan Tweede Wereldoorlog in het geschiedenisrooster verbaast het me niet dat die vergelijking alsnog sneller naar boven komt.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 20 mei 2005 @ 09:10:12 #120
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_27175380
Ik ga er niet teveel woorden aanvuil maken :

!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 10:37:25 #121
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_27177622
Geweldige film,alleen ik heb nu zo'n Starwars after burn.. it's over ,een deel van je jeugd wat gewoon weg is gevallen.. it's hard
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  vrijdag 20 mei 2005 @ 10:50:35 #122
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27178039
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 10:37 schreef TimoBasso het volgende:
Geweldige film,alleen ik heb nu zo'n Starwars after burn.. it's over ,een deel van je jeugd wat gewoon weg is gevallen.. it's hard
Dat gevoel had ik van te voren verwacht, maar ik heb juist een tevreden gevoel: eindelijk snap ik het verhaal een beetje
pi_27179097
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 10:37 schreef TimoBasso het volgende:
Inderdaad, ik had de drang om deel 4 te gaan bekijken, waarom weet ik eigenlijk ook niet....
  vrijdag 20 mei 2005 @ 11:37:34 #124
110099 TrumpingPimp
You are fired!
pi_27179459
Dikke shit blijft het. Ergens jammer dat het is afgelopen, maar goed......
Make your money bigger, make your money bigger, make your money bigger!
Get the money first! After that you get the women!!!
pi_27180627
Sith just doesn't happen, it rules!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')